abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219963760
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:35 schreef Spablauw214 het volgende:
Zat Bontenbal überhaupt aan tafel? Behalve wat gerommel in de marge heeft het CDA niets binnengehaald.
Stuitend slecht onderhandeld inderdaad.
pi_219963761
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat krijg je met een overheid die het ziet als geldkraan met een heel soepel knopje.

In mijn geval is bijvoorbeeld de waterrekening voor de helft belasting. De helft!
Als je de gasrekening bekijkt springen de tranen je in de ogen.
pi_219963768
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ok, en waar dan ergens anders geld vandaan halen? Deze dingen zijn gewoon nodig omdat op de huidige voet doorgaan met deze uitgaven het land zo goed als failliet gaat. Dat weet jij ook wel. D66 ook, daarom hebben ze daar ook campagne op gevoerd.
Wel snijden in de HRA, wel vermogensbelasting verhogen, wel bedrijven meer belasting laten betalen door bijvoorbeeld het enorme aantal bijzondere fiscale aftrekposten dat er nu is te verminderen, wel mensen ook boven de 70k gewoon sociale premies ZVW laten betalen, wel AOWers AOW premie laten betalen. Genoeg opties.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219963769
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:31 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Mensen met bijv. aanhoudende pijnklachten, NAH, of met aanhoudende post-covid klachten hebben die twee jaar voor ze het weten al bereikt. Ik kan er echt niet bij hoe ze deze stap kunnen nemen.
Wat je hier omschrijft is meer iets voor de WIA dan voor de WW.

De WW is on de basis geen ziekteuitkering, maar tijd om een andere baan te zoeken.
pi_219963775
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb op D66 gestemd en ik voel me echt ongelooflijk genept. Ik heb hier gewoon buikpijn van. Weer 4 jaar lang VVD gezeik.
Rob deed het zo leuk bij de Slimste Mens hè.
pi_219963784
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als je openingsbod je gesprekspartner gillend weg laat rennen, werkt dat natuurlijk niet echt.
Tja, route over rechts staat ook nog open, en de eerste kamer verandert over een dik jaar. Weet niet of gillend wegrennen de beste strategie is voor Klaver.
pi_219963792
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:50 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

De WW is on de basis geen ziekteuitkering, maar tijd om een andere baan te zoeken.
Maar er werken ook behoorlijk veel mensen met een arbeidsbeperking, of mensen op leeftijd.

Al die mensen belanden nu veel sneller in de Bijstand.

Heb je als 50-plusser bijvoorbeeld heel je leven hard gewerkt, belandt je na een jaar in de Bijstand.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219963793
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:52 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Tja, route over rechts staat ook nog open, en de eerste kamer verandert over een dik jaar. Weet niet of gillend wegrennen de beste strategie is voor Klaver.
Hier over gaan praten en GLPvdA zakt onder de 10 zetels en heeft straks helemaal niks in te brengen in de Eerste Kamer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219963796
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel snijden in de HRA, wel vermogensbelasting verhogen, wel bedrijven meer belasting laten betalen door bijvoorbeeld het enorme aantal bijzondere fiscale aftrekposten dat er nu is te verminderen, wel mensen ook boven de 70k gewoon sociale premies ZVW laten betalen, wel AOWers AOW premie laten betalen. Genoeg opties.
Geen van dat alles gaat genoeg opleveren om de exploderende kosten te stijgen. Vooral het verhogen van vermogensbelastingen en dergelijke leveren nooit op wat je zou willen, alleen al vanwege kapitaalvlucht.

AOW'ers laten meebetalen aan AOW is prima maar krijg je nooit door de Kamer. Ook links is daar tegen.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 15:53:57 #130
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219963800
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb op D66 gestemd en ik voel me echt ongelooflijk genept. Ik heb hier gewoon buikpijn van. Weer 4 jaar lang VVD gezeik.
Mag ik vragen wat je dan wel had verwacht van D66?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_219963802
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:46 schreef Lichtloper het volgende:
Ingrepen in de sociale zekerheid zie ik vooral als een openingsbod richting PvdA/GL
Daar moet PvdA/GL dus niet in trappen. Ja, de plannen zullen zij ongetwijfeld flink kunnen afzwakken, maar onder de streep is het resultaat dan dus alsnog negatief.
pi_219963803
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit o.a. Heb op PvdA/GL gestemd in de hoop dat ze mee zouden gaan regeren. Nu is het een VVD-plus regering geworden. Minder lastenverzwaring voor de rijken.
pi_219963809
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Geen van dat alles gaat genoeg opleveren om de exploderende kosten te stijgen. Vooral het verhogen van vermogensbelastingen en dergelijke leveren nooit op wat je zou willen, alleen al vanwege kapitaalvlucht.

AOW'ers laten meebetalen aan AOW is prima maar krijg je nooit door de Kamer. Ook links is daar tegen.
Alleen de aftrekposten voor bedrijven kan volgens de bouwstenen voor het nieuwe fiscale stelsel al voor meer dan 5 miljard in worden gesneden.
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 15:55:48 #134
446930 crew  ESF1Gamer
pi_219963813
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:50 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Als je afgewezen wordt voor de WIA kom je in de WW terecht.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_219963814
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Alleen de aftrekposten voor bedrijven kan volgens de bouwstenen voor het nieuwe fiscale stelsel al voor meer dan 5 miljard in worden gesneden.
Zoals?
pi_219963818
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hier over gaan praten en GLPvdA zakt onder de 10 zetels en heeft straks helemaal niks in te brengen in de Eerste Kamer.

Tja, dan praat je toch niet? Dan praat het kabinet wel met Eerdmans, die staat daar vast voor open.

Kan je beter proberen nog wat te repareren en jezelf neerzetten als de beschermer der zwakken, dan als degene die mokkend aan de kant staat.
pi_219963819
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:55 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Kan, als je hebt gewerkt wel ja. Maar je kan ook in de Bijstand terechtkomen (zonder arbeidsverleden).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219963823
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:55 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Of niet en dan krijg je niks... spreek ik uit ervaring. (Al heb ik het nooit tot afwijzing laten komen, aangezien de kans minder dan 1% was volgens het UWV)
  vrijdag 30 januari 2026 @ 15:57:19 #139
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_219963829
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Met een smerige diesel natuurlijk
Toch niet met een zakdoekkie aan je achterbumper geknupt hoop ik? :N
pi_219963830
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:53 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dan moet GL maar gewoon uit de campagnestand komen en constructief zijn.

Of werkt het niet die kant op? :D
  Forum Admin vrijdag 30 januari 2026 @ 15:58:49 #141
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219963837
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:57 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Toch niet met een zakdoekkie aan je achterbumper geknupt hoop ik? :N
Wappielappie _O_
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219963838
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:41 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
De vrijheidstax komt toch uit hun koker?
Ja, maar zo hard saneren in voorzieningen voor ouderen en kwetsbaren heeft niets met christendemocratie, naastenliefde of omzien naar elkaar te maken. Dit is gewoon een VVD-programma.
pi_219963841
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dan moet GL maar gewoon uit de campagnestand komen en constructief zijn.

Of werkt het niet die kant op? :D
Constructief? Je bedoelt als tegenbod: we verhogen de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen, we verlengen de WW en geven permanent arbeidsongeschikten juist meer lucht?

Dat kunnen ze doen natuurlijk, het hele akkoord spiegelen.
pi_219963846
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja, maar zo hard saneren in voorzieningen voor ouderen en kwetsbaren heeft niets met christendemocratie, naastenliefde of omzien naar elkaar te maken. Dit is gewoon een VVD-programma.
Lubbers en Balkenende vergeten? CDA is gewoon economisch rechts. Altijd al geweest en onder Bontenbal nog steeds.
pi_219963847
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Met een smerige diesel natuurlijk
Hoe zit het met de rode diesel eik? Gaat dat samen met die 60 km snelweg waar je weer 130 mag weer ter ziele?
A mind with a heart of it's own
pi_219963852
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:53 schreef Tomatenboer het volgende:
Heb je als 50-plusser bijvoorbeeld heel je leven hard gewerkt, belandt je na een jaar in de Bijstand.
Helemaal niet, je moet eerst je spaargeld opeten.
pi_219963854
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:00 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Hoe zit het met de rode diesel eik? Gaat dat samen met die 60 km snelweg waar je weer 130 mag weer ter ziele?
Rode diesel wordt genoemd en gaat niet door, dat is een deel van de dekking van het stikstoffonds dacht ik.
pi_219963858
Grappig dat links hier voor niet-constructief wordt versleten. Vooral nadat de VVD een campagne heeft gevoerd die volledig gebaseerd was op het bashen en uitsluiten van PvdA/GL.
pi_219963860
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Daarvoor moet je bij de CU zijn. CDA is economisch altijd al zo guurrechts geweest. Iig sinds Lubbers.
pi_219963863
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Maar er werken ook behoorlijk veel mensen met een arbeidsbeperking, of mensen op leeftijd.
Zeker, daarom hebben we ook een WIA en Wajong. Alleen is de WW daar niet voor net als het geen verkapte Vut regeling is.

We hebben te weinig handen om alles te kunnen doen wat we willen in dit land. Dus ouderen zomaar afschrijven gaat er niet bij zijn, sowieso kunnen we het geld van dat extra jaar dan veel beter in omscholing steken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')