Copequote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
20% van hun stemmers van de afgelopen verkiezingen.komen van PvdA/GL. Daar raken ze er al een groot deel van kwijt iig.
Tja, dit zit er al jaren aan te komen. Soms moeten uitvoerenden ook gewoon zorgen dat het gaat werken. Dit is al heel lang een brede politieke wens.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Alleen al de aanpassing van de systemen daarvoor gaat gigaveel geld en tijd kosten. En nee, niet iedereen gebruikt dezelfde applicatie.
?quote:
Ik denk dat het kern d66 electoraat hier wel mee kan leven, maar (vanaf hier wordt het onderbuik) de mensen die er voor gezorgd hebben dat d66 zo groot is geworden niet. Ik kan me dat echt niet voorstellen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:10 schreef TheVulture het volgende:
Ik las hier dat D66 wel eens hard afgestraft kan worden bij de Gemeenteraadsverkiezingen, maar er is voor hun electoraat toch wel voldoende binnengehaald op onderwijs, klimaat en economisch zit D66 altijd al meer rechts dan links van het midden
quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:22 schreef Zorro het volgende:
POL is tegen.
Dat geeft hoop dat het een goed plan is
Ja, lachen man, je plezier halen uit het leven moeilijker maken voor anderen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:22 schreef Zorro het volgende:
POL is tegen.
En op voorhand maar miepen dat het een "links" kabinet zou worden, omdat D66 links zou zijnquote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Het komt op mij over als een herhaling van zetten met een iets ander sausje. Eigen bijdrage bij wijkverpleging, serieus?
Mensen met bijv. aanhoudende pijnklachten, NAH, of met aanhoudende post-covid klachten hebben die twee jaar voor ze het weten al bereikt. Ik kan er echt niet bij hoe ze deze stap kunnen nemen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja die snap ik ook niet. De 5 of 10 jaar van vroeger ging nergens over maar 2 jaar is toch niets te lang?
En voor die 2 jaar moet je 20 jaar gewerkt hebben of zo.
Eens, vandaar mijn opmerking. Gewoon visieloos bezuinigen en lasten verzwaren, zonder duidelijk eind doel of program.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
En op voorhand maar miepen dat het een "links" kabinet zou worden, omdat D66 links zou zijn
Dit is gewoon een flink rechts kabinet, met alle beperkingen op de sociale zekerheid (AOW leeftijd omhoog, arbeidsongeschiktheidsuitkering omlaag, enz.) en tegelijkertijd vasthouden aan de hypotheekrente aftrek.
En voor de duidelijkheid: ik vind een beperkte hypotheekrente aftrek prima, maar die zou beperkt moeten zijn tot de laagste belastingschijf en tot maximaal de NHG grens, en uitsluitend bij volledig annuïtaire of lineaire hypotheken, en per direct, ook voor de bestaande hypotheken, iedereen die nu nog een aflossingsvrije hypotheek heeft weet al 13 jaar dat hij/zij iets anders moet doen.
Vreemde logica.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:22 schreef Zorro het volgende:
POL is tegen.
Ja maar Ed Nijpels vindt het niet rechts, dus is het links snap je?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
En op voorhand maar miepen dat het een "links" kabinet zou worden, omdat D66 links zou zijn
Dit is gewoon een flink rechts kabinet, met alle beperkingen op de sociale zekerheid (AOW leeftijd omhoog, arbeidsongeschiktheidsuitkering omlaag, enz.) en tegelijkertijd vasthouden aan de hypotheekrente aftrek.
En voor de duidelijkheid: ik vind een beperkte hypotheekrente aftrek prima, maar die zou beperkt moeten zijn tot de laagste belastingschijf en tot maximaal de NHG grens, en uitsluitend bij volledig annuïtaire of lineaire hypotheken, en per direct, ook voor de bestaande hypotheken, iedereen die nu nog een aflossingsvrije hypotheek heeft weet al 13 jaar dat hij/zij iets anders moet doen.
Voetbalwedstrijd mentaliteit. Durr tegenstander boos durrr goed.quote:
Die mocht met een bal in zijn bek toekijken hoe Yesilgöz Jetten aan het verkrachten was.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:35 schreef Spablauw214 het volgende:
Zat Bontenbal überhaupt aan tafel? Behalve wat gerommel in de marge heeft het CDA niets binnengehaald.
Ik ga denk ik maar een pendeldienstje opzetten met gesmokkelde brandstof.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:34 schreef Spablauw214 het volgende:
Nog los van de zorg of sociale zekerheid. Snijden in heffingskortingen. Litertje benzine straks dik een euro duurder dan in België. Onbelaste km-vergoeding zal wel niet verhoogd worden, voor een gemiddeld gezin is dat dus ook gewoon een stevige lastenverzwaring.
De middenklasse mag dit allemaal ophoesten.
Het is rechts. Niet centrumrechts.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:34 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ja maar Ed Nijpels vindt het niet rechts, dus is het links snap je?
[ x ]
De peilingen zijn nu terug naar waar ze waren bij de verkiezingen, dus GL heeft nog helemaal niets gewonnen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
?
Zo ging het na 2021 ook. Waarom zou het nu anders zijn? Je ziet de eerste bewegingen al in de peilingen.
https://eenvandaag.avrotr(...)-links-genoeg-162594
Betaalbare mobiliteit is een van de pijlers van de individuele welvaart. Maar het is door politieke keuzes peperduur geworden. Energie idem.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ga denk ik maar een pendeldienstje opzetten met gesmokkelde brandstof.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |