Tot zo ver de christelijke naastenliefdequote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:33 schreef DrMarten het volgende:
Ja21 en de SGP zullen wel overal mee akkoord gaan en zo zorgen voor een meerderheid in de 2e Kamer. Dan maar hopen dat in de 1e Kamer de boel afgeschoten wordt.
Ik vond ze allemaal zo'n vuile grijns hebben. Nu weten we waarom. We worden geplukt aan alle kanten.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Vandaar ook die smerige glimlach op de foto van de week
Wat heb ik een hekel aan dat mens zeg en aan de VVD, smerige slopers
Die heeft rattengif ipv bloed door haar aderen lopen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
?quote:
Die verkorting van de WW vind ik ook echt kwalijk. Dat gaan veel van m'n cliënten wel voelen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:21 schreef Jaeger85 het volgende:
De verkorting van de WW naar een jaar in combinatie met een vermogenstoets voor sociale huur betekent dat er zestig plussers met een koopwoning dakloos gaan worden. Die hebben nooit binnen een jaar een nieuwe baan. Dan eindigen ze in de bijstand. Dan mogen ze hun koophuis gaan verkopen. Alleen dan hebben ze vermogen door de opbrengst met als gevolg te veel vermogen voor een sociale huurwoning en te weinig inkomen voor particuliere huren.
Ik bedoel: als je een ongeluk met een gebroken been en een gebroken arm hebt, moet alles rondom dat de klachten van dat ongeluk dezelfde code krijgen (incl revalidatie, fysio of wat er ook in het basispakket zit). Maar als je 5 maanden later van de trap valt en je breekt weer een been, moet dat een andere code worden.quote:
Domste wat ze met deze plannen hebben kunnen doen, is haar zo lachend door de gangen laten struinen als deze week gebeurd is.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het grappige is juist dat die sterkere regulatie voor deze situatie gezorgd heeft. Daar is het CDA verantwoordelijk voor. Dus niet alleen zit je er naast dat er geen partij voor sterkere reguliering is, je zit er ook naast dat dat iets zou oplossen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:31 schreef Nexum het volgende:
Elk neoliberaal kabinet blijft maar hameren op meer bouwen.. geen enkele partij die in de regering komt hamert op sterkere regulatie vanuit de overheid. Ondertussen kan de particuliere markt bedragen van 1200 pm blijven vragen voor een appartement (waarvan je vaak ook nog eens 3 x bruto de huur moet verdienen). Die markt is zooooo goud.
Ja die snap ik ook niet. De 5 of 10 jaar van vroeger ging nergens over maar 2 jaar is toch niets te lang?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:48 schreef Mutant01 het volgende:
Vanwaar (weer) de verkorting van de WW? Is dat een VVD-paradepaardje ofzo? Daar was al flink in gesneden en nu weer.
Ze nemen flink wat risico's hiermee, want ik zie een deel van de 55 plussers (met een beetje economische tegenwind) niet snel aan de bak komen.
Ja, snap ik, maar dan moet je daar een heel nieuw systeem voor gaan optuigen. Er is geen systeem dat een revalidatiearts kan aangeven dat dit gerelateerd moet worden aan de spoedeisende hulp voor die gebroken arm, dat eerder plaatsvond. Wat ook in een ander ziekenhuis kan zijn bijvoorbeeld. Allerlei zorgaanbieders moeten dan onafhankelijk van elkaar over dezelfde gebeurtenis gegevens gaan aanleveren aan de zorgverzekeraar en die moet dan op de een of andere manier weer gaan concluderen dat het bij elkaar hoort. Dat wordt echt die administratieve chaos en puinhoop, daar kun je vergif op innemen. Dat gaat tijdroven en kostenverslinden.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik bedoel: als je een ongeluk met een gebroken been en een gebroken arm hebt, moet alles rondom dat de klachten van dat ongeluk dezelfde code krijgen (incl revalidatie, fysio of wat er ook in het basispakket zit). Maar als je 5 maanden later van de trap valt en je breekt weer een been, moet dat een andere code worden.
Zoiets was onder Rutte IV dacht ik het voorstel van de minister.
Met een goede datingservice en 5% meer samenwoners zouden we anders een eind komen denk ikquote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]Bij een woningtekort moet je woningen bouwen. Er is geen geitenpad.
Ik lees niet dat terugkeerhubs niet meer zouden mogen. Alleen Oeganda wordt on hold gezet.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:36 schreef RotatoR het volgende:
[..]
?
Huidige asielbeleid wordt gehandhaafd en er worden juist plannen teruggedraaid. De dwangwet blijft in stand, voorrang statushouders op huurwoningen blijft in stand en de Oeganda deal wordt on-hold gezet. Dat laatste is vrij stompzinnig omdat de EU terugkeerhubs naar derde veilige landen gaat toestaan.
Het enige positieve is dat ze de asielwetten van Schoof-1 steunen.
Eén code extra in de rij, zou ik zeggen. Dat moet administratief te doen zijn.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, snap ik, maar dan moet je daar een heel nieuw systeem voor gaan optuigen. Er is geen systeem dat een revalidatiearts kan aangeven dat dit gerelateerd moet worden aan de spoedeisende hulp voor die gebroken arm, dat eerder plaatsvond. Wat ook in een ander ziekenhuis kan zijn bijvoorbeeld. Allerlei zorgaanbieders moeten dan onafhankelijk van elkaar over dezelfde gebeurtenis gegevens gaan aanleveren aan de zorgverzekeraar en die moet dan op de een of andere manier weer gaan concluderen dat het bij elkaar hoort. Dat wordt echt die administratieve chaos en puinhoop, daar kun je vergif op innemen. Dat gaat tijdroven en kostenverslinden.
Nog los van de vraag of die zorgaanbieders daar wel tijd voor en zin in hebben. Lijkt me sowieso niet.
Denken dat onze administratie nog iets aan kanquote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eén code extra in de rij, zou ik zeggen. Dat moet administratief te doen zijn.
Prima onderwijsplannen, maar verder gewoon de VVD ja.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:05 schreef Elan het volgende:
Dit is gewoon een Rutte kabinet.
Jetten heeft alles uit handen gegeven.
quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eén code extra in de rij, zou ik zeggen. Dat moet administratief te doen zijn.
Dit ja, onbegrijpelijk. Dit is niet waar op ik gestemd heb.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:05 schreef Elan het volgende:
Dit is gewoon een Rutte kabinet.
Jetten heeft alles uit handen gegeven.
Zeker, maar ja gemeenten willen niet meewerken want die hebben een hekel aan splitsen of andere vormen van wonen waar zij niet de volle regie over hebben. Tja.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:03 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Met een goede datingservice en 5% meer samenwoners zouden we anders een eind komen denk ik
We hebben veel meer 1 persoons huishoudens tegenwoordig en vooral daardoor ook veel meer huishoudens, daar is het aanbod alleen nog niet naar dus wat meer splitsen zou al helpen.
20% van hun stemmers van de afgelopen verkiezingen.komen van PvdA/GL. Daar raken ze er al een groot deel van kwijt iig.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:10 schreef TheVulture het volgende:
Ik las hier dat D66 wel eens hard afgestraft kan worden bij de Gemeenteraadsverkiezingen, maar er is voor hun electoraat toch wel voldoende binnengehaald op onderwijs, klimaat en economisch zit D66 altijd al meer rechts dan links van het midden
Ik gok dat alle linksere mensen die tactisch D66 gestemd hebben om ze de grootste te maken, weer gillend wegrennen na dit akkoord.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:10 schreef TheVulture het volgende:
Ik las hier dat D66 wel eens hard afgestraft kan worden bij de Gemeenteraadsverkiezingen, maar er is voor hun electoraat toch wel voldoende binnengehaald op onderwijs, klimaat en economisch zit D66 altijd al meer rechts dan links van het midden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |