abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219963140
Ja21 en de SGP zullen wel overal mee akkoord gaan en zo zorgen voor een meerderheid in de 2e Kamer. Dan maar hopen dat in de 1e Kamer de boel afgeschoten wordt.
A mind with a heart of it's own
pi_219963145
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:33 schreef DrMarten het volgende:
Ja21 en de SGP zullen wel overal mee akkoord gaan en zo zorgen voor een meerderheid in de 2e Kamer. Dan maar hopen dat in de 1e Kamer de boel afgeschoten wordt.
Tot zo ver de christelijke naastenliefde
"Pools are perfect for holding water"
pi_219963152
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:32 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Vandaar ook die smerige glimlach op de foto van de week

Wat heb ik een hekel aan dat mens zeg en aan de VVD, smerige slopers
Ik vond ze allemaal zo'n vuile grijns hebben. Nu weten we waarom. We worden geplukt aan alle kanten.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 14:36:09 #54
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219963158
quote:

[..]

Die heeft rattengif ipv bloed door haar aderen lopen.
pi_219963160
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:27 schreef westwoodblvd het volgende:
- Strenge migratie paragraaf
?

Huidige asielbeleid wordt gehandhaafd en er worden juist plannen teruggedraaid. De dwangwet blijft in stand, voorrang statushouders op huurwoningen blijft in stand en de Oeganda deal wordt on-hold gezet. Dat laatste is vrij stompzinnig omdat de EU terugkeerhubs naar derde veilige landen gaat toestaan.

Het enige positieve is dat ze de asielwetten van Schoof-1 steunen.
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 14:36:24 #56
375570 crew  Cyan9
pi_219963162
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:21 schreef Jaeger85 het volgende:
De verkorting van de WW naar een jaar in combinatie met een vermogenstoets voor sociale huur betekent dat er zestig plussers met een koopwoning dakloos gaan worden. Die hebben nooit binnen een jaar een nieuwe baan. Dan eindigen ze in de bijstand. Dan mogen ze hun koophuis gaan verkopen. Alleen dan hebben ze vermogen door de opbrengst met als gevolg te veel vermogen voor een sociale huurwoning en te weinig inkomen voor particuliere huren.
Die verkorting van de WW vind ik ook echt kwalijk. Dat gaan veel van m'n cliënten wel voelen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_219963168
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:32 schreef Zelva het volgende:

[..]
Een dbc bedoel je?
Ik bedoel: als je een ongeluk met een gebroken been en een gebroken arm hebt, moet alles rondom dat de klachten van dat ongeluk dezelfde code krijgen (incl revalidatie, fysio of wat er ook in het basispakket zit). Maar als je 5 maanden later van de trap valt en je breekt weer een been, moet dat een andere code worden.

Zoiets was onder Rutte IV dacht ik het voorstel van de minister.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219963212
Vanwaar (weer) de verkorting van de WW? Is dat een VVD-paradepaardje ofzo? Daar was al flink in gesneden en nu weer.

Ze nemen flink wat risico's hiermee, want ik zie een deel van de 55 plussers (met een beetje economische tegenwind) niet snel aan de bak komen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_219963221
quote:

[..]

Domste wat ze met deze plannen hebben kunnen doen, is haar zo lachend door de gangen laten struinen als deze week gebeurd is.
pi_219963279
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:31 schreef Nexum het volgende:
Elk neoliberaal kabinet blijft maar hameren op meer bouwen.. geen enkele partij die in de regering komt hamert op sterkere regulatie vanuit de overheid. Ondertussen kan de particuliere markt bedragen van 1200 pm blijven vragen voor een appartement (waarvan je vaak ook nog eens 3 x bruto de huur moet verdienen). Die markt is zooooo goud. :')
Het grappige is juist dat die sterkere regulatie voor deze situatie gezorgd heeft. Daar is het CDA verantwoordelijk voor. Dus niet alleen zit je er naast dat er geen partij voor sterkere reguliering is, je zit er ook naast dat dat iets zou oplossen.

Bij een woningtekort moet je woningen bouwen. Er is geen geitenpad.
pi_219963293
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:48 schreef Mutant01 het volgende:
Vanwaar (weer) de verkorting van de WW? Is dat een VVD-paradepaardje ofzo? Daar was al flink in gesneden en nu weer.

Ze nemen flink wat risico's hiermee, want ik zie een deel van de 55 plussers (met een beetje economische tegenwind) niet snel aan de bak komen.
Ja die snap ik ook niet. De 5 of 10 jaar van vroeger ging nergens over maar 2 jaar is toch niets te lang?
En voor die 2 jaar moet je 20 jaar gewerkt hebben of zo.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 30 januari 2026 @ 15:02:57 #62
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_219963304
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik bedoel: als je een ongeluk met een gebroken been en een gebroken arm hebt, moet alles rondom dat de klachten van dat ongeluk dezelfde code krijgen (incl revalidatie, fysio of wat er ook in het basispakket zit). Maar als je 5 maanden later van de trap valt en je breekt weer een been, moet dat een andere code worden.

Zoiets was onder Rutte IV dacht ik het voorstel van de minister.
Ja, snap ik, maar dan moet je daar een heel nieuw systeem voor gaan optuigen. Er is geen systeem dat een revalidatiearts kan aangeven dat dit gerelateerd moet worden aan de spoedeisende hulp voor die gebroken arm, dat eerder plaatsvond. Wat ook in een ander ziekenhuis kan zijn bijvoorbeeld. Allerlei zorgaanbieders moeten dan onafhankelijk van elkaar over dezelfde gebeurtenis gegevens gaan aanleveren aan de zorgverzekeraar en die moet dan op de een of andere manier weer gaan concluderen dat het bij elkaar hoort. Dat wordt echt die administratieve chaos en puinhoop, daar kun je vergif op innemen. Dat gaat tijdroven en kostenverslinden.

Nog los van de vraag of die zorgaanbieders wel tijd voor en zin hebben in nog meer administratieve rompslomp. Lijkt me sowieso niet.
pi_219963305
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]Bij een woningtekort moet je woningen bouwen. Er is geen geitenpad.
Met een goede datingservice en 5% meer samenwoners zouden we anders een eind komen denk ik :P

We hebben veel meer 1 persoons huishoudens tegenwoordig en vooral daardoor ook veel meer huishoudens, daar is het aanbod alleen nog niet naar dus wat meer splitsen zou al helpen.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 15:03:13 #64
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_219963307
Jammer dat het eigen risico stijgt naar 460 en niet naar 450 euro. Dat zou echt fantastisch zijn geweest.
Blaf me vol
pi_219963324
Dit is gewoon een Rutte kabinet.
Jetten heeft alles uit handen gegeven.
blablablabla
pi_219963330
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:36 schreef RotatoR het volgende:

[..]
?

Huidige asielbeleid wordt gehandhaafd en er worden juist plannen teruggedraaid. De dwangwet blijft in stand, voorrang statushouders op huurwoningen blijft in stand en de Oeganda deal wordt on-hold gezet. Dat laatste is vrij stompzinnig omdat de EU terugkeerhubs naar derde veilige landen gaat toestaan.

Het enige positieve is dat ze de asielwetten van Schoof-1 steunen.
Ik lees niet dat terugkeerhubs niet meer zouden mogen. Alleen Oeganda wordt on hold gezet.

Vluchtelingenverdrag proberen aan te passen. Strengere procedures. Stop op nareis bij grote instroom. Dat vind ik, zeker met D66 in een kabinet, best strenge afspraken.

Spreidingswet en voorrang gaat over hoe je omgaat met asielzoekers die hier al zijn. Niet over of ze mogen blijven.
pi_219963339
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:02 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ja, snap ik, maar dan moet je daar een heel nieuw systeem voor gaan optuigen. Er is geen systeem dat een revalidatiearts kan aangeven dat dit gerelateerd moet worden aan de spoedeisende hulp voor die gebroken arm, dat eerder plaatsvond. Wat ook in een ander ziekenhuis kan zijn bijvoorbeeld. Allerlei zorgaanbieders moeten dan onafhankelijk van elkaar over dezelfde gebeurtenis gegevens gaan aanleveren aan de zorgverzekeraar en die moet dan op de een of andere manier weer gaan concluderen dat het bij elkaar hoort. Dat wordt echt die administratieve chaos en puinhoop, daar kun je vergif op innemen. Dat gaat tijdroven en kostenverslinden.

Nog los van de vraag of die zorgaanbieders daar wel tijd voor en zin in hebben. Lijkt me sowieso niet.
Eén code extra in de rij, zou ik zeggen. Dat moet administratief te doen zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Redactie Sport vrijdag 30 januari 2026 @ 15:07:36 #68
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219963343
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Denken dat onze administratie nog iets aan kan _O-
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport vrijdag 30 januari 2026 @ 15:08:01 #69
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219963345
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:05 schreef Elan het volgende:
Prima onderwijsplannen, maar verder gewoon de VVD ja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 30 januari 2026 @ 15:08:08 #70
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_219963346
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
_O-

Alleen al de aanpassing van de systemen daarvoor gaat gigaveel geld en tijd kosten. En nee, niet iedereen gebruikt dezelfde applicatie.
pi_219963348
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:05 schreef Elan het volgende:
Dit ja, onbegrijpelijk. Dit is niet waar op ik gestemd heb.
pi_219963365
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:03 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Met een goede datingservice en 5% meer samenwoners zouden we anders een eind komen denk ik :P

We hebben veel meer 1 persoons huishoudens tegenwoordig en vooral daardoor ook veel meer huishoudens, daar is het aanbod alleen nog niet naar dus wat meer splitsen zou al helpen.
Zeker, maar ja gemeenten willen niet meewerken want die hebben een hekel aan splitsen of andere vormen van wonen waar zij niet de volle regie over hebben. Tja.
pi_219963367
Ik las hier dat D66 wel eens hard afgestraft kan worden bij de Gemeenteraadsverkiezingen, maar er is voor hun electoraat toch wel voldoende binnengehaald op onderwijs, klimaat en economisch zit D66 altijd al meer rechts dan links van het midden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219963440
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:10 schreef TheVulture het volgende:
Ik las hier dat D66 wel eens hard afgestraft kan worden bij de Gemeenteraadsverkiezingen, maar er is voor hun electoraat toch wel voldoende binnengehaald op onderwijs, klimaat en economisch zit D66 altijd al meer rechts dan links van het midden
20% van hun stemmers van de afgelopen verkiezingen.komen van PvdA/GL. Daar raken ze er al een groot deel van kwijt iig.
pi_219963441
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:10 schreef TheVulture het volgende:
Ik gok dat alle linksere mensen die tactisch D66 gestemd hebben om ze de grootste te maken, weer gillend wegrennen na dit akkoord.
A mind with a heart of it's own
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')