abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 januari 2026 @ 14:20:02 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219963036
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat gebeurt momenteel alleen bij het verkrijgen van de woning, ze willen dat dit ook gaat gebeuren als je in de woning woont.
Er is gewoon een inkomensafhankelijke huurverhoging. Al jaren.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219963038
De verkorting van de WW naar een jaar in combinatie met een vermogenstoets voor sociale huur betekent dat er zestig plussers met een koopwoning dakloos gaan worden. Die hebben nooit binnen een jaar een nieuwe baan. Dan eindigen ze in de bijstand. Dan mogen ze hun koophuis gaan verkopen. Alleen dan hebben ze vermogen door de opbrengst met als gevolg te veel vermogen voor een sociale huurwoning en te weinig inkomen voor particuliere huren.
pi_219963040
Ik vind het niet erg om meer belasting te betalen als maar ten goede komt aan mensen die het minder hebben.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_219963042
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:17 schreef Cupfighter het volgende:
Eigen risico omhoog daar baal ik wel van, ik snap dat de zorgkosten hoog zijn maar voor chronisch zieken is dit kut
Zoals ik zei: dat is hoe ze die maximaal 150 euro gaan invoeren. Maximaal 150 euro per aandoening? Maximaal 150 euro per soort behandeling/medicijn? Maximaal 150 euro per keer?

Dat laatste was de vorige keer expliciet niet de bedoeling. En alleen dan worden chronisch zieken echt geraakt door die 75 euro extra.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219963045
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:21 schreef Jaeger85 het volgende:
De verkorting van de WW naar een jaar in combinatie met een vermogenstoets voor sociale huur betekent dat er zestig plussers met een koopwoning dakloos gaan worden. Die hebben nooit binnen een jaar een nieuwe baan. Dan eindigen ze in de bijstand. Dan mogen ze hun koophuis gaan verkopen. Alleen dan hebben ze vermogen door de opbrengst met als gevolg te veel vermogen voor een sociale huurwoning en te weinig inkomen voor particuliere huren.
Zo komen betaalbare woningen vrij. :P
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  vrijdag 30 januari 2026 @ 14:22:28 #31
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219963047
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:13 schreef ESF1Gamer het volgende:
Leuk die inkomentoets voor huurwoningen als je er woont. Gaat de huurprijs ook omlaag als je inkomen daalt, omdat je in je 2de jaar van de ziektewet zit? Vast niet.
Belangrijker: waar moet je heen? De huurmarkt zit volledig op slot..
pi_219963048
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:13 schreef ESF1Gamer het volgende:
Leuk die inkomentoets voor huurwoningen als je er woont. Gaat de huurprijs ook omlaag als je inkomen daalt, omdat je in je 2de jaar van de ziektewet zit? Vast niet.
https://www.huurcommissie(...)ng-na-inkomensdaling

Daar is wet en procedure voor.
pi_219963049
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik vind het niet erg om meer belasting te betalen als maar ten goede komt aan mensen die het minder hebben.
Dit idd. En dat is allerminst het geval met deze plannen helaas.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 14:23:01 #34
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_219963051
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:17 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat weten ze prima.

Maar de eigen achterban moet ook gepaaid worden he.
Laten we de huurders maar weer verder uitknijpen is het devies zie ik al. Die kunnen toch geen kant op, onder meer vanwege die hra.
pi_219963057
Vanaf 2029 gaan ze 1 miljard steken in betaalbare woningen.

Om de 4 jaar zijn er verkiezingen, zo niet eerder. Schitterende belofte.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 14:25:06 #36
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219963071
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:19 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
De inkomentoets voor huurwoning is ook kut voor mij. Ik kan niet kopen, want alleenstaand en ik mankeer zoveel dat ik geen hypotheek kan krijgen.
Dat geldt voor heel veel 'scheefhuurders': kopen is onmogelijk, vrije sectorhuur heeft enorme inkomenseisen en er is een slechts een zeer beperkt enigszins betaalbaar aanbod.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 14:25:27 #37
39333 Zelva
pi_219963075
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zoals ik zei: dat is hoe ze die maximaal 150 euro gaan invoeren. Maximaal 150 euro per aandoening? Maximaal 150 euro per soort behandeling/medicijn? Maximaal 150 euro per keer?

Dat laatste was de vorige keer expliciet niet de bedoeling. En alleen dan worden chronisch zieken echt geraakt door die 75 euro extra.
Zal wel gewoon op DBC gaan, dat lijkt mij het enige wat kan werken.

Dus als je in de ambulance wordt afgevoerd, dan bij de spoedeisende hulp terechtkomt en ze daarna je in het ziekenhuis moeten gipsen, ben je alsnog alles kwijt.
pi_219963080
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:25 schreef Zelva het volgende:

[..]
Zal wel gewoon op DBC gaan, dat lijkt mij het enige wat kan werken.

Dus als je in de ambulance wordt afgevoerd, dan bij de spoedeisende hulp terechtkomt en ze daarna je in het ziekenhuis moeten gipsen, ben je alsnog alles kwijt.
Dat was dus vorige keer onder Rutte IV expliciet niet de bedoeling. Juist dit voorbeeld werd genoemd, dat mocht je maar 1x eigen risico kosten.

En meerdere keren terugkomen voor dezelfde nierstenen ook.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219963084
VVD duidelijke winnaar van dit akkoord. Hadden al hun zin gekregen op de samenstelling van de coalitie. Dan vis je op inhoud sneller achter het net. Maar is hier duidelijk niet gebeurd.

- Hypotheekrenteaftrek blijft bestaan
- Enorme investering defensie
- Strakke financiële regels
- Strenge migratie paragraaf
- Geen grote belastingverhogingen voor vermogenden of bedrijven

Kan niet anders zeggen dan petje af.

D66 levert veel in als grootste partij, maar krijgt daar wel de premier voor terug. En verder aantal herkenbare punten zoals flinke investeringen in onderwijs, extra geld voor ontwikkelingssamenwerking, democratische hervormingen. Had niet verwacht dat ze op bv migratie zo ver zouden gaan.

CDA, hebben die wel aan tafel gezeten? Bontenbal bij de persco: we investeren extra in buurthuizen. Dat is toch peanuts? Verreweg de grootste verliezer vind ik.

Verder, er had wel een wat betere redactie slag overheen gemogen. Aantal zinnen die niet lopen, woorden dubbel, punten op plekken waar ze niet horen, etc. En is er een regel dat een coalitieakkoord altijd op zo’n gortdroge manier vormgegeven moet worden? Kun je toch iets veel leukers van maken?
pi_219963092
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:21 schreef Jaeger85 het volgende:
Dit ja. Veel 60 plussers die altijd fysiek gewerkt hebben zijn sowieso dubbel de lul. Je langer kapot werken voor de baas, en je mag de zorg voor je werkgerelateerde slijtage en euvels zelf ophoesten. Als het niet meer gaat kom je op straat te staan, krijg je een jaar WW en daarna kun je alles waar je keihard voor hebt gewerkt aan gaan breken.
Vieze zwijnen in Den Haag. :r
  vrijdag 30 januari 2026 @ 14:28:08 #41
39333 Zelva
pi_219963096
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat was dus vorige keer onder Rutte IV expliciet niet de bedoeling.
Dat kan wel niet de bedoeling zijn, maar hoe ga je anders administratief bepalen wat één iets is?

Als je dat niet per DBC doet, wordt het een administratieve chaos en puinhoop die meer gaat kosten dan die verhoging van 75 euro gaat opleveren.
pi_219963100
Zullen dit kabinet Dilan 1 noemen ipv Jetten 1?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  vrijdag 30 januari 2026 @ 14:29:04 #43
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_219963103
Hopen dat de oppositie helemaal dwars gaat liggen met deze idiote regeer akkoord
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_219963110
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:29 schreef cherrycoke het volgende:
Hopen dat de oppositie helemaal dwars gaat liggen met deze idiote regeer akkoord
Wilders zeker.

Hopelijk PVDA/GL ook.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_219963118
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:28 schreef Zelva het volgende:

[..]
Dat kan wel niet de bedoeling zijn, maar hoe ga je anders administratief bepalen wat één iets is?

Als je dat niet per DBC doet, wordt het een administratieve chaos en puinhoop die meer gaat kosten dan die verhoging van 75 euro gaat opleveren.
Een code toevoegen per behandeling?
pi_219963127
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:29 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Wilders zeker.

Hopelijk PVDA/GL ook.
Ze moeten wel, dit is toch waardeloos. Maar was te verwachten, we krijgen gewoon weer VVD beleid. }:|
pi_219963131
Elk neoliberaal kabinet blijft maar hameren op meer bouwen.. geen enkele partij die in de regering komt hamert op sterkere regulatie vanuit de overheid. Ondertussen kan de particuliere markt bedragen van 1200 pm blijven vragen voor een appartement (waarvan je vaak ook nog eens 3 x bruto de huur moet verdienen). Die markt is zooooo goud. :')
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 14:32:13 #48
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219963132
Wilders vindt het niks, zegt 'ie, maar stemde altijd mee met hardvochtig VVD-beleid.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 14:32:40 #49
39333 Zelva
pi_219963136
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een code toevoegen per behandeling?
Een dbc bedoel je?
pi_219963139
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
Zullen dit kabinet Dilan 1 noemen ipv Jetten 1?
Vandaar ook die smerige glimlach op de foto van de week

Wat heb ik een hekel aan dat mens zeg en aan de VVD, smerige slopers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')