Hij vindt het niet centrum-rechts. Ik ook niet, er is weinig centrum aan. Rutte III en IV waren centrum-rechts, dit is puur rechts.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:34 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ja maar Ed Nijpels vindt het niet rechts, dus is het links snap je?
[ x ]
Het is nou niet bepaald de eerste keer dat zoiets is wat je krijgt met D66.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb op D66 gestemd en ik voel me echt ongelooflijk genept. Ik heb hier gewoon buikpijn van. Weer 4 jaar lang VVD gezeik.
Dat krijg je met een overheid die het ziet als geldkraan met een heel soepel knopje.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Betaalbare mobiliteit is een van de pijlers van de individuele welvaart. Maar het is door politieke keuzes peperduur geworden. Energie idem.
Dan heb je echt niet opgelet hoorquote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb op D66 gestemd en ik voel me echt ongelooflijk genept.
De vrijheidstax komt toch uit hun koker?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:35 schreef Spablauw214 het volgende:
Zat Bontenbal überhaupt aan tafel? Behalve wat gerommel in de marge heeft het CDA niets binnengehaald.
Sowieso een wat socialer beleid.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan heb je echt niet opgelet hoorWat had je dan verwacht? Wat anders is er mogelijk?
Dat is altijd zo bij lastenverzwaringen. Dit is wat je krijgt met een compromis, lastenverzwaringen en hopelijk nog ergens wat bezuinigingen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:34 schreef Spablauw214 het volgende:
Nog los van de zorg of sociale zekerheid. Snijden in heffingskortingen. Litertje benzine straks dik een euro duurder dan in België. Onbelaste km-vergoeding zal wel niet verhoogd worden, voor een gemiddeld gezin is dat dus ook gewoon een stevige lastenverzwaring.
De middenklasse mag dit allemaal ophoesten.
Als het niet centrum-rechts is dan is het niet automatisch links, in dit geval is het gewoon rechts.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:34 schreef DrMarten het volgende:
[..]
[ x ]
Wat betekent dat dan? 10 minder verhoging eigen risico? Minder hogere stijging AOW-leeftijd? Wat?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Sowieso een wat socialer beleid.
Die term betekent ook niets meer zo te zien. De overheid wordt alleen maar groter en gaat alleen nog maar meer uitgeven, terwijl belastingen omhoog gaan. Wat is daar nou precies zo rechts aan?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het niet centrum-rechts is dan is het niet automatisch links, in dit geval is het gewoon rechts.
Nijpels vindt het niet centrumrechts, dat is iets andersquote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:34 schreef DrMarten het volgende:
[..]
[ x ]
Geen snijden in de WW, de methode voor de AOW hetzelfde laten, niet het afschaffen van de uitkering voor permanent arbeidsongeschikten, niet de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen verlagen met 20%.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat betekent dat dan? 10 minder verhoging eigen risico? Minder hogere stijging AOW-leeftijd? Wat?
Ik heb je nog gewaarschuwdquote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb op D66 gestemd en ik voel me echt ongelooflijk genept. Ik heb hier gewoon buikpijn van. Weer 4 jaar lang VVD gezeik.
En dat elektrisch?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ga denk ik maar een pendeldienstje opzetten met gesmokkelde brandstof.
Dan weet je niet helemaal waar je op gestemd hebt misschien. Ik heb ook D66 gestemd en dit akkoord is wel ongeveer wat ik verwacht had, in een kabinet met CDA en VVD.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Met een smerige diesel natuurlijkquote:
Ok, en waar dan ergens anders geld vandaan halen? Deze dingen zijn gewoon nodig omdat op de huidige voet doorgaan met deze uitgaven het land zo goed als failliet gaat. Dat weet jij ook wel. D66 ook, daarom hebben ze daar ook campagne op gevoerd. Dus als je D66 stemt en dan boos bent dat ze doen wat ze zeggen moet je eerst naar jezelf kijken.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen snijden in de WW, de methode voor de AOW hetzelfde laten, niet het afschaffen van de uitkering voor permanent arbeidsongeschikten, niet de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen verlagen met 20%.
Zo moeilijk is dat toch niet te verzinnen?
Als je openingsbod je gesprekspartner gillend weg laat rennen, werkt dat natuurlijk niet echt.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:46 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dan weet je niet helemaal waar je op gestemd hebt misschien. Ik heb ook D66 gestemd en dit akkoord is wel ongeveer wat ik verwacht had, in een kabinet met CDA en VVD.
Ingrepen in de sociale zekerheid zie ik vooral als een openingsbod richting PvdA/GL
Stuitend slecht onderhandeld inderdaad.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:35 schreef Spablauw214 het volgende:
Zat Bontenbal überhaupt aan tafel? Behalve wat gerommel in de marge heeft het CDA niets binnengehaald.
Als je de gasrekening bekijkt springen de tranen je in de ogen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat krijg je met een overheid die het ziet als geldkraan met een heel soepel knopje.
In mijn geval is bijvoorbeeld de waterrekening voor de helft belasting. De helft!
Wel snijden in de HRA, wel vermogensbelasting verhogen, wel bedrijven meer belasting laten betalen door bijvoorbeeld het enorme aantal bijzondere fiscale aftrekposten dat er nu is te verminderen, wel mensen ook boven de 70k gewoon sociale premies ZVW laten betalen, wel AOWers AOW premie laten betalen. Genoeg opties.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok, en waar dan ergens anders geld vandaan halen? Deze dingen zijn gewoon nodig omdat op de huidige voet doorgaan met deze uitgaven het land zo goed als failliet gaat. Dat weet jij ook wel. D66 ook, daarom hebben ze daar ook campagne op gevoerd.
Wat je hier omschrijft is meer iets voor de WIA dan voor de WW.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:31 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Mensen met bijv. aanhoudende pijnklachten, NAH, of met aanhoudende post-covid klachten hebben die twee jaar voor ze het weten al bereikt. Ik kan er echt niet bij hoe ze deze stap kunnen nemen.
Rob deed het zo leuk bij de Slimste Mens hè.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tja, route over rechts staat ook nog open, en de eerste kamer verandert over een dik jaar. Weet niet of gillend wegrennen de beste strategie is voor Klaver.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je openingsbod je gesprekspartner gillend weg laat rennen, werkt dat natuurlijk niet echt.
Maar er werken ook behoorlijk veel mensen met een arbeidsbeperking, of mensen op leeftijd.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:50 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Wat je hier omschrijft is meer iets voor de WIA dan voor de WW.
De WW is on de basis geen ziekteuitkering, maar tijd om een andere baan te zoeken.
Hier over gaan praten en GLPvdA zakt onder de 10 zetels en heeft straks helemaal niks in te brengen in de Eerste Kamer.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:52 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Tja, route over rechts staat ook nog open, en de eerste kamer verandert over een dik jaar. Weet niet of gillend wegrennen de beste strategie is voor Klaver.
Geen van dat alles gaat genoeg opleveren om de exploderende kosten te stijgen. Vooral het verhogen van vermogensbelastingen en dergelijke leveren nooit op wat je zou willen, alleen al vanwege kapitaalvlucht.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel snijden in de HRA, wel vermogensbelasting verhogen, wel bedrijven meer belasting laten betalen door bijvoorbeeld het enorme aantal bijzondere fiscale aftrekposten dat er nu is te verminderen, wel mensen ook boven de 70k gewoon sociale premies ZVW laten betalen, wel AOWers AOW premie laten betalen. Genoeg opties.
Mag ik vragen wat je dan wel had verwacht van D66?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Daar moet PvdA/GL dus niet in trappen. Ja, de plannen zullen zij ongetwijfeld flink kunnen afzwakken, maar onder de streep is het resultaat dan dus alsnog negatief.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:46 schreef Lichtloper het volgende:
Ingrepen in de sociale zekerheid zie ik vooral als een openingsbod richting PvdA/GL
Dit o.a. Heb op PvdA/GL gestemd in de hoop dat ze mee zouden gaan regeren. Nu is het een VVD-plus regering geworden. Minder lastenverzwaring voor de rijken.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel snijden in de HRA, wel vermogensbelasting verhogen, wel bedrijven meer belasting laten betalen door bijvoorbeeld het enorme aantal bijzondere fiscale aftrekposten dat er nu is te verminderen, wel mensen ook boven de 70k gewoon sociale premies ZVW laten betalen, wel AOWers AOW premie laten betalen. Genoeg opties.
Alleen de aftrekposten voor bedrijven kan volgens de bouwstenen voor het nieuwe fiscale stelsel al voor meer dan 5 miljard in worden gesneden.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geen van dat alles gaat genoeg opleveren om de exploderende kosten te stijgen. Vooral het verhogen van vermogensbelastingen en dergelijke leveren nooit op wat je zou willen, alleen al vanwege kapitaalvlucht.
AOW'ers laten meebetalen aan AOW is prima maar krijg je nooit door de Kamer. Ook links is daar tegen.
Als je afgewezen wordt voor de WIA kom je in de WW terecht.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:50 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Wat je hier omschrijft is meer iets voor de WIA dan voor de WW.
De WW is on de basis geen ziekteuitkering, maar tijd om een andere baan te zoeken.
Zoals?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alleen de aftrekposten voor bedrijven kan volgens de bouwstenen voor het nieuwe fiscale stelsel al voor meer dan 5 miljard in worden gesneden.
Tja, dan praat je toch niet? Dan praat het kabinet wel met Eerdmans, die staat daar vast voor open.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier over gaan praten en GLPvdA zakt onder de 10 zetels en heeft straks helemaal niks in te brengen in de Eerste Kamer.
Kan, als je hebt gewerkt wel ja. Maar je kan ook in de Bijstand terechtkomen (zonder arbeidsverleden).quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Als je afgewezen wordt voor de WIA kom je in de WW terecht.
Of niet en dan krijg je niks... spreek ik uit ervaring. (Al heb ik het nooit tot afwijzing laten komen, aangezien de kans minder dan 1% was volgens het UWV)quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Als je afgewezen wordt voor de WIA kom je in de WW terecht.
Toch niet met een zakdoekkie aan je achterbumper geknupt hoop ik?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Met een smerige diesel natuurlijk
Dan moet GL maar gewoon uit de campagnestand komen en constructief zijn.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier over gaan praten en GLPvdA zakt onder de 10 zetels en heeft straks helemaal niks in te brengen in de Eerste Kamer.
Wappielappiequote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Toch niet met een zakdoekkie aan je achterbumper geknupt hoop ik?
Ja, maar zo hard saneren in voorzieningen voor ouderen en kwetsbaren heeft niets met christendemocratie, naastenliefde of omzien naar elkaar te maken. Dit is gewoon een VVD-programma.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:41 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De vrijheidstax komt toch uit hun koker?
Constructief? Je bedoelt als tegenbod: we verhogen de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen, we verlengen de WW en geven permanent arbeidsongeschikten juist meer lucht?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan moet GL maar gewoon uit de campagnestand komen en constructief zijn.
Of werkt het niet die kant op?
Lubbers en Balkenende vergeten? CDA is gewoon economisch rechts. Altijd al geweest en onder Bontenbal nog steeds.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, maar zo hard saneren in voorzieningen voor ouderen en kwetsbaren heeft niets met christendemocratie, naastenliefde of omzien naar elkaar te maken. Dit is gewoon een VVD-programma.
Hoe zit het met de rode diesel eik? Gaat dat samen met die 60 km snelweg waar je weer 130 mag weer ter ziele?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Met een smerige diesel natuurlijk
Helemaal niet, je moet eerst je spaargeld opeten.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:53 schreef Tomatenboer het volgende:
Heb je als 50-plusser bijvoorbeeld heel je leven hard gewerkt, belandt je na een jaar in de Bijstand.
Rode diesel wordt genoemd en gaat niet door, dat is een deel van de dekking van het stikstoffonds dacht ik.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:00 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Hoe zit het met de rode diesel eik? Gaat dat samen met die 60 km snelweg waar je weer 130 mag weer ter ziele?
Daarvoor moet je bij de CU zijn. CDA is economisch altijd al zo guurrechts geweest. Iig sinds Lubbers.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, maar zo hard saneren in voorzieningen voor ouderen en kwetsbaren heeft niets met christendemocratie, naastenliefde of omzien naar elkaar te maken. Dit is gewoon een VVD-programma.
Zeker, daarom hebben we ook een WIA en Wajong. Alleen is de WW daar niet voor net als het geen verkapte Vut regeling is.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar er werken ook behoorlijk veel mensen met een arbeidsbeperking, of mensen op leeftijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |