abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219999774
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 10:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Oekraïne houdt uiteindelijk op te bestaan in scenario 1. Dan valt er niets meer te verliezen of winnen, dan is wat nu Oekraïne heet gewoon Rusland.
Ik zie dat niet gebeuren want Rusland heeft al moeite met waar het nu mee bezig is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219999831
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 10:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik zie dat niet gebeuren want Rusland heeft al moeite met waar het nu mee bezig is.
Oekraïne wordt nu door de VS en Europa onder druk gezet om het niet-bezette gedeelte van de Donbas af te staan in ruil voor wat wazige “veiligheidsgaranties”. De Oekraïners weten zelf dondersgoed dat ze gepiepeld worden: Europa gaat niet op Russen schieten en de VS laat het toch wel afweten.

En als Rusland over 2 jaar opnieuw aanvalt, doen we gewoon weer niks.
pi_219999842
Zonder die fortengordel is de rest van Oekraïne veel lastiger te verdedigen.
pi_219999886
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 10:50 schreef Spablauw214 het volgende:
En als Rusland over 2 jaar opnieuw aanvalt, doen we gewoon weer niks.
Dat veronderstelt dat de vijandigheden voor die 'over 2 jaar' stoppen.

En dan bewapend oekraine zich tot de tanden. Dus daar zou ik me niet druk over maken.

E.e.a. veronderstelt ceteris paribus, bij gelijk blijvende omstandigheden.

Maar de omstandigheden blijven in dat scenario niet gelijk.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_219999909
Wat moet Rutte nu in Kiev? Terwijl de bevolking wordt opgeroepen om buiten Kiev te blijven.

Wat heeft een bezoek aan Kiev met NAVO te maken?
pi_219999929
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 10:55 schreef Idisrom het volgende:
Wat moet Rutte nu in Kiev? Terwijl de bevolking wordt opgeroepen om buiten Kiev te blijven.

Oprukkende NAVO, je weetsch.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_219999939
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 10:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Oekraïne wordt nu door de VS en Europa onder druk gezet om het niet-bezette gedeelte van de Donbas af te staan in ruil voor wat wazige “veiligheidsgaranties”.
Ow, doet europa dat, of fantaseer je dat erbij, of redeneer je een soort van, ze doen voor de rest niet veel, dus doen ze dat....?
pi_220000059
Wil Rutte een soort oorlogsheld van Oekraïne worden? Wil hij een metrostation naar hem vernoemd zien worden?
Het metrostation wat voorheen naar Gagarin, de eerste man in de ruimte, vernoemd was, is al qua naam geschrapt.
pi_220000085
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 11:07 schreef Idisrom het volgende:
Wil Rutte een soort oorlogsheld van Oekraïne worden? Wil hij een metrostation naar hem vernoemd zien worden?
Beetje a'la trump?

quote:
Het metrostation wat voorheen naar Gagarin, de eerste man in de ruimte, vernoemd was, is al qua naam geschrapt.
Jaaaaaaaa, die arme russen wordt weer groot onrecht aangedaan!

:z
pi_220000181
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 10:55 schreef Idisrom het volgende:

PR natuurlijk gezien de ontwikkelingen.
  woensdag 4 februari 2026 @ 12:25:18 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220000762
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 07:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nou ja er zijn wel wat kritische kanttekeningen te plaatsen. Rusland heeft een humanitaire catastrofe veroorzaakt in Oekraïne. Mensen vriezen letterlijk kapot op 1500 kilometer van hier. Er is letterlijk NUL verontwaardiging. Waar is de VN? Giro 555? Waar zijn de demonstraties? De rode lijnen zoals bij Gaza? Waarom staan de kranten hier niet vol over?

Dat Europa Oekraïne gewoon voor de bus heeft geflikkerd ben ik wel met @:Perrin eens. Thoughts and prayers en verder ongezien de tyfus.
Jij post tenminste op het fokforum ipv het bij thoughts and prayers te laten
The End Times are wild
pi_220001080
quote:
7s.gif Op woensdag 4 februari 2026 10:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, doet europa dat, of fantaseer je dat erbij, of redeneer je een soort van, ze doen voor de rest niet veel, dus doen ze dat....?
Dat doet Europa ja.
  Moderator woensdag 4 februari 2026 @ 13:04:59 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220001083
fuck the thoughts en fuck the prayers

we hebben gedaan wat we kondenen doen dat nog steeds, als dat niet genoeg is dan is dat pech gehad voor die vogels. dan moeten ze gaan onderhandelen

dat wij niet met de Russen willen vechten was al vanaf de start duidelijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220001088
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 12:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Jij post tenminste op het fokforum ipv het bij thoughts and prayers te laten
Dit is gelul van hetzelfde niveau als dat je pas wat over de aanpak van de criminaliteit mag roepen als je bij de politie hebt gesolliciteerd :')
pi_220001102
quote:
88s.gif Op woensdag 4 februari 2026 13:04 schreef sp3c het volgende:
fuck the thoughts en fuck the prayers

we hebben gedaan wat we kondenen doen dat nog steeds, als dat niet genoeg is dan is dat pech gehad voor die vogels. dan moeten ze gaan onderhandelen

dat wij niet met de Russen willen vechten was al vanaf de start duidelijk
Het was eerlijker geweest om er gewoon meteen onze handen vanaf te trekken en te zeggen “succes aan de onderhandelingstafel” dan dit halfslachtige geneuzel.

Maar dan moet je wel je bek houden over mensenrechten en het internationaal recht in het vervolg.
  Moderator woensdag 4 februari 2026 @ 13:09:14 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220001108
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 13:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het was eerlijker geweest om er gewoon meteen onze handen vanaf te trekken en te zeggen “succes aan de onderhandelingstafel” dan dit halfslachtige geneuzel.

Maar dan moet je wel je bek houden over mensenrechten en het internationaal recht in het vervolg.
waarom?

oekranieners wilden vechten, wij hebben ze de middelen gegeven omdat te doen
  woensdag 4 februari 2026 @ 13:10:30 #167
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220001118
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 13:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Idd, de eindeloze huichelarij is wat het zo onverdraaglijk maakt. Een toneelstuk waarvan zowel de acteurs als de toeschouwers weten dat het een doorzichtig spel is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220001134
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 13:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat doet Europa ja.
Die heb ik dan gemist, heb je daar een bron van?
  Moderator woensdag 4 februari 2026 @ 13:12:20 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220001137
natuurlijk is het doorzichtig, we willen niet dat dat Poetin dat land overloopt, dit is mede dankzij de buitenlandse steun niet gebeurt ... mission accomplished

niemand is daar geheimzinnig over geweest
pi_220001145
quote:
88s.gif Op woensdag 4 februari 2026 13:09 schreef sp3c het volgende:

[..]
waarom?

oekranieners wilden vechten, wij hebben ze de middelen gegeven omdat te doen
Oneens, we hebben ze de indruk gegeven dat ze de oorlog konden winnen. De realiteit is dat het Westen niet wil dat Oekraïne wint en ook niet dat Rusland verliest. Dus laten we Oekraïne doodbloeden in een stalemate en zal Rusland uiteindelijk aan het langste eind trekken.
pi_220001169
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 13:10 schreef Perrin het volgende:

[..]
Idd, de eindeloze huichelarij is wat het zo onverdraaglijk maakt. Een toneelstuk waarvan zowel de acteurs als de toeschouwers weten dat het een doorzichtig spel is.
Oekraïne weet zelf dondersgoed dat ze gepiepeld worden. Het enige wat ze kunnen doen is hopen dat ze langer kunnen volhouden dan Rusland.

Ik denk niet dat dat erin zit.
  woensdag 4 februari 2026 @ 13:17:48 #172
38496 Perrin
pi_220001178
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 13:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Oekraïne weet zelf dondersgoed dat ze gepiepeld worden. Het enige wat ze kunnen doen is hopen dat ze langer kunnen volhouden dan Rusland.

Ik denk niet dat dat erin zit.
Ondertussen zeggen we dat we heel begaan met ze zijn, maar doen we net genoeg om ze niet totaal platgewalst te laten worden maar niet genoeg om ze de Russen terug te laten kunnen meppen naar hun eigen land.

Een vunzig spel met miljoenen mensenlevens.
pi_220001214
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 13:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ondertussen zeggen we dat we heel begaan met ze zijn, maar doen we net genoeg om ze niet totaal platgewalst te laten worden maar niet genoeg om ze Rusland terug te meppen.

Een vunzig spel met miljoenen mensenlevens.
We laten Oekraïne gewoon letterlijk doodvriezen. Waar is de VN eigenlijk. Er gebeurt niks. Wat Rusland in Oekraïne doet met die energievoorziening is pure genocide.

Selectieve verontwaardiging en tenhemelschreiend hypocriet is het. Als dit in Gaza was gebeurd waren er overal demonstraties en moet het gebouw van de UvA het weer ontgelden. Nu? Tumbleweed.gif.
Waar is de Kyiv Flotilla van Thunberg eigenlijk?
  woensdag 4 februari 2026 @ 13:24:08 #174
38496 Perrin
pi_220001251

Onze steun:

pi_220001285
Luchtverdediging, schiet eens op met die luchtverdediging.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_220001325
quote:
9s.gif Op woensdag 4 februari 2026 13:24 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]

Onze steun:

[ afbeelding ]
Volgens mij had dutchbat ook airsport nodig maar gaven de Fransen niet thuis. Lekker geregeld hoor die legers uit Europa :')
pi_220001341
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 13:21 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
We laten Oekraïne gewoon letterlijk doodvriezen. Waar is de VN eigenlijk. Er gebeurt niks. Wat Rusland in Oekraïne doet met die energievoorziening is pure genocide.

Selectieve verontwaardiging en tenhemelschreiend hypocriet is het. Als dit in Gaza was gebeurd waren er overal demonstraties en moet het gebouw van de UvA het weer ontgelden. Nu? Tumbleweed.gif.
Waar is de Kyiv Flotilla van Thunberg eigenlijk?
Schiet mij maar lek. Polen en Duitsland gecombineerd hebben al een leger dat ik denk "daarom flikker je die Russen wel eruit". Stuur die naar Oekraïne en help ze om de Russen eruit te schoppen.

En voor mensen roepen "neeeee nukezzzzzzzz" goed lezen ik geef aan "russen uit Oekraïne schoppen" niet dat ze Rusland moeten binnen gaan. Daarover gesproken, hoeveel nukez vuurde Rusland af op Oekraïne toen zij de grens over waren gestoken voor langere tijd? precies!
  woensdag 4 februari 2026 @ 13:36:52 #178
38496 Perrin
pi_220001364
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 13:32 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Volgens mij had dutchbat ook airsport nodig maar gaven de Fransen niet thuis. Lekker geregeld hoor die legers uit Europa :')
Veel praatjes en papieren beloftes, maar als puntje bij paaltje komt..
pi_220001480
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 13:34 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Schiet mij maar lek. Polen en Duitsland gecombineerd hebben al een leger dat ik denk "daarom flikker je die Russen wel eruit". Stuur die naar Oekraïne en help ze om de Russen eruit te schoppen.

En voor mensen roepen "neeeee nukezzzzzzzz" goed lezen ik geef aan "russen uit Oekraïne schoppen" niet dat ze Rusland moeten binnen gaan. Daarover gesproken, hoeveel nukez vuurde Rusland af op Oekraïne toen zij de grens over waren gestoken voor langere tijd? precies!
Oekraïne is het uiteindelijk gewoon niet waard. Dat wisten we van te voren ook wel.
  woensdag 4 februari 2026 @ 14:24:53 #180
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220001658
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 13:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit is gelul van hetzelfde niveau als dat je pas wat over de aanpak van de criminaliteit mag roepen als je bij de politie hebt gesolliciteerd :')
Dat zou terecht zijn als je zou beweren dat de politie de criminaliteit enkel zou aanpakken met thought and prayer
The End Times are wild
pi_220001958
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 07:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nou ja er zijn wel wat kritische kanttekeningen te plaatsen. Rusland heeft een humanitaire catastrofe veroorzaakt in Oekraïne. Mensen vriezen letterlijk kapot op 1500 kilometer van hier. Er is letterlijk NUL verontwaardiging. Waar is de VN? Giro 555? Waar zijn de demonstraties? De rode lijnen zoals bij Gaza? Waarom staan de kranten hier niet vol over?

Dat Europa Oekraïne gewoon voor de bus heeft geflikkerd ben ik wel met @:Perrin eens. Thoughts and prayers en verder ongezien de tyfus.
Omdat er ondanks dat het onwijs kut is en er mensen doodgaan er nog niet massaal mensen doodgaan erdoor denk ik. Als half Oekraine een volksverhuizing start naar het westen omdat het niet meer uit te houden is dan ook wellicht.
pi_220002103
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 13:13 schreef Spablauw214 het volgende:
De realiteit is dat het Westen niet wil dat Oekraïne wint en ook niet dat Rusland verliest.
"Het westen" heeft allicht zijn bedenkingen mbt dat oekraine z'n gram moet gaan halen door op te stomen richting moskou (als dat tot de mogelijkheden zou behoren).

Niet winnen niet verliezen was biden admin z'n doctrine. Trump heeft geen doctrine anders dan $$$ voor hem en z'n vriendjes.

Van heel europa mag oekraine rustig de laatste rus eruit trappen.

Kan/Mag je beargumenteren dat waar we daar weinig voor doen, eens, mogen veel meer doen van mij, maar dat is niet hetzelfde als "dat we niet willen dat ze winnen".
  Moderator woensdag 4 februari 2026 @ 15:37:54 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220002151
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 13:32 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
:')
pi_220002340
quote:
7 dead, 15 injured in Russian attack on Druzhkivka, - OVA

This morning, Russians shelled the market in Druzhkivka with cluster munitions. At least seven people aged 43 to 81 were killed. 15 people aged 50 to 72 were injured.
pi_220002730
twitter
pi_220003035
quote:
10s.gif Op woensdag 4 februari 2026 17:19 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Weinig geloofwaardig zonder video natuurlijk. Wel grappige foto in de comments:

pi_220003251
Russische soldaten zijn boos omdat de elite niets om ze geeft...

‘Halfnaakte feestende Russen’ in Franse Alpen leiden tot woede in eigen land: ‘Wij vergieten ons bloed’

quote:
Champagne, oesters, feesten in ontbloot bovenlijf, helikoptervluchten en een optreden van Patricia Kaas. Het 25-jarig jubileum van het Russische modemerk Rendez-Vous werd groots gevierd in het Franse ski-oord Courchevel. Dat zorgt voor flinke ophef, vooral in Rusland zelf. ‘Dit waren leden van de Russische elite’, zegt Rusland-correspondent Joost Bosman. ‘Er was een journalist bij, een model, een Russische modeontwerper en nog veel meer anderen. Ze zijn naar Courchevel gevlogen om daar dat jubileum te vieren.’
quote:
'Het was allemaal zo decadent en het werd gevierd in het Westen, in Frankrijk', zegt Bosman. 'Daar struikelen vooral militairen over die in de Donbas vechten.'

Die militairen uiten hun woede openlijk. 'Zij zeggen: wij vergieten hier ons bloed in de verdediging van het vaderland en jullie zitten daar een beetje te feesten', aldus Bosman. 'Wat doen jullie eigenlijk voor het land?'
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220003270
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 18:28 schreef MaxMark het volgende:
Weinig geloofwaardig zonder video natuurlijk.
Alsof dat nog uitmaakt tegenwoordig.
pi_220003430
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 18:28 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Weinig geloofwaardig zonder video natuurlijk.
Nee, want dan krijgen we 15 pagina's aan discussie over de meest stompzinnige details, om maar de aandacht af te leiden.
  woensdag 4 februari 2026 @ 20:02:39 #190
38496 Perrin
pi_220003711
Interessante ontwikkeling.

twitter
pi_220003818
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 20:02 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Zeker omdat receivers nu geregistreerd moeten worden? Mooie oplossing voor nu.
pi_220003894
Rutte heeft gisteren in Kiev een toespraak gehouden voor een meer dan halflege parlementszaal. Poroshenko, de vorige Oekraïense leider (voor Zelensky), en nog altijd leider van de Europese Solidariteitspartij, een van de grootste partijen in het Oekraïense Parlement, heeft ook Rutte compleet genegeerd en was niet aanwezig.
  woensdag 4 februari 2026 @ 20:36:28 #193
38496 Perrin
pi_220003951
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 20:26 schreef Idisrom het volgende:
Rutte heeft gisteren in Kiev een toespraak gehouden voor een meer dan halflege parlementszaal. Poroshenko, de vorige Oekraïense leider (voor Zelensky), en nog altijd leider van de Europese Solidariteitspartij, een van de grootste partijen in het Oekraïense Parlement, heeft ook Rutte compleet genegeerd en was niet aanwezig.
Rutte had ook niets te bieden dan holle praatjes.
  woensdag 4 februari 2026 @ 20:39:43 #194
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220003975
quote:
18s.gif Op woensdag 4 februari 2026 20:36 schreef Perrin het volgende:

[..]
Rutte had ook niets te bieden dan holle praatjes.
Poroshenko mis je ook niks aan.
pi_220004010
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 20:02 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Oh vandaar dat die russische soldaten zaten te klagen. Ik dacht dat ze zich aanstelden, maar Starlink werkt dus echt niet meer.
  woensdag 4 februari 2026 @ 20:46:01 #196
38496 Perrin
pi_220004014
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 20:45 schreef oheng het volgende:

[..]
Oh vandaar dat die russische soldaten zaten te klagen. Ik dacht dat ze zich aanstelden, maar Starlink werkt dus echt niet meer.
Dat lijkt me veel verschil te maken, zeker als ze een tijd de kans hebben gehad om er op te gaan vertrouwen.
pi_220004095
Je merkt dat Oekraïne zich langzaamaan ook een wat minder aanhankelijke rol richting de Amerikanen kan veroorloven. Het is een fijne gedachte dat Trump steeds minder kaarten in handen heeft om Oekraïne richting een overgave te dwingen :) .

En nu maar hopen dat Europa de handschoen verder blijft oppakken.
  woensdag 4 februari 2026 @ 21:02:03 #198
38496 Perrin
pi_220004130
Blijft ongelooflijk die drone-oorlogsvoering. Ze moeten van die vliegengordijnen daar ophangen :P

twitter
pi_220004151
quote:
The Russians will need at least 2 years to capture Donbas, but they will not last that long, — Zelensky

To conquer eastern Ukraine, it will cost another 800,000 corpses, the corpses of their soldiers. It will take them at least two years, with very slow progress. They will not last that long.
quote:
Putin is only afraid of Donald Trump, so Trump cannot accept all his conditions, -- Zelensky

Trump knows that he has leverage over Russia through the economy, sanctions and arms supplies.
We are grateful to the Europeans, they have helped us a lot. But Putin is not afraid of them.
pi_220005061
Mooi dat Starlink niet meer werkt voor de Russen....

AL had dat natuurlijk veeeeeeeeel eerder gedaan kunnen worden. Elon :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')