Volgens mij had dutchbat ook airsport nodig maar gaven de Fransen niet thuis. Lekker geregeld hoor die legers uit Europaquote:Op woensdag 4 februari 2026 13:24 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
Onze steun:
[ afbeelding ]
Schiet mij maar lek. Polen en Duitsland gecombineerd hebben al een leger dat ik denk "daarom flikker je die Russen wel eruit". Stuur die naar Oekraïne en help ze om de Russen eruit te schoppen.quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We laten Oekraïne gewoon letterlijk doodvriezen. Waar is de VN eigenlijk. Er gebeurt niks. Wat Rusland in Oekraïne doet met die energievoorziening is pure genocide.
Selectieve verontwaardiging en tenhemelschreiend hypocriet is het. Als dit in Gaza was gebeurd waren er overal demonstraties en moet het gebouw van de UvA het weer ontgelden. Nu? Tumbleweed.gif.
Waar is de Kyiv Flotilla van Thunberg eigenlijk?
Veel praatjes en papieren beloftes, maar als puntje bij paaltje komt..quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:32 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Volgens mij had dutchbat ook airsport nodig maar gaven de Fransen niet thuis. Lekker geregeld hoor die legers uit Europa
Oekraïne is het uiteindelijk gewoon niet waard. Dat wisten we van te voren ook wel.quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:34 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Schiet mij maar lek. Polen en Duitsland gecombineerd hebben al een leger dat ik denk "daarom flikker je die Russen wel eruit". Stuur die naar Oekraïne en help ze om de Russen eruit te schoppen.
En voor mensen roepen "neeeee nukezzzzzzzz" goed lezen ik geef aan "russen uit Oekraïne schoppen" niet dat ze Rusland moeten binnen gaan. Daarover gesproken, hoeveel nukez vuurde Rusland af op Oekraïne toen zij de grens over waren gestoken voor langere tijd? precies!
Dat zou terecht zijn als je zou beweren dat de politie de criminaliteit enkel zou aanpakken met thought and prayerquote:Op woensdag 4 februari 2026 13:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is gelul van hetzelfde niveau als dat je pas wat over de aanpak van de criminaliteit mag roepen als je bij de politie hebt gesolliciteerd
Omdat er ondanks dat het onwijs kut is en er mensen doodgaan er nog niet massaal mensen doodgaan erdoor denk ik. Als half Oekraine een volksverhuizing start naar het westen omdat het niet meer uit te houden is dan ook wellicht.quote:Op woensdag 4 februari 2026 07:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou ja er zijn wel wat kritische kanttekeningen te plaatsen. Rusland heeft een humanitaire catastrofe veroorzaakt in Oekraïne. Mensen vriezen letterlijk kapot op 1500 kilometer van hier. Er is letterlijk NUL verontwaardiging. Waar is de VN? Giro 555? Waar zijn de demonstraties? De rode lijnen zoals bij Gaza? Waarom staan de kranten hier niet vol over?
Dat Europa Oekraïne gewoon voor de bus heeft geflikkerd ben ik wel met @:Perrin eens. Thoughts and prayers en verder ongezien de tyfus.
"Het westen" heeft allicht zijn bedenkingen mbt dat oekraine z'n gram moet gaan halen door op te stomen richting moskou (als dat tot de mogelijkheden zou behoren).quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:13 schreef Spablauw214 het volgende:
De realiteit is dat het Westen niet wil dat Oekraïne wint en ook niet dat Rusland verliest.
quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:32 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Volgens mij had dutchbat ook airsport nodig maar gaven de Fransen niet thuis. Lekker geregeld hoor die legers uit Europa
quote:7 dead, 15 injured in Russian attack on Druzhkivka, - OVA
This morning, Russians shelled the market in Druzhkivka with cluster munitions. At least seven people aged 43 to 81 were killed. 15 people aged 50 to 72 were injured.
quote:Champagne, oesters, feesten in ontbloot bovenlijf, helikoptervluchten en een optreden van Patricia Kaas. Het 25-jarig jubileum van het Russische modemerk Rendez-Vous werd groots gevierd in het Franse ski-oord Courchevel. Dat zorgt voor flinke ophef, vooral in Rusland zelf. ‘Dit waren leden van de Russische elite’, zegt Rusland-correspondent Joost Bosman. ‘Er was een journalist bij, een model, een Russische modeontwerper en nog veel meer anderen. Ze zijn naar Courchevel gevlogen om daar dat jubileum te vieren.’
quote:'Het was allemaal zo decadent en het werd gevierd in het Westen, in Frankrijk', zegt Bosman. 'Daar struikelen vooral militairen over die in de Donbas vechten.'
Die militairen uiten hun woede openlijk. 'Zij zeggen: wij vergieten hier ons bloed in de verdediging van het vaderland en jullie zitten daar een beetje te feesten', aldus Bosman. 'Wat doen jullie eigenlijk voor het land?'
Alsof dat nog uitmaakt tegenwoordig.quote:Op woensdag 4 februari 2026 18:28 schreef MaxMark het volgende:
Weinig geloofwaardig zonder video natuurlijk.
Nee, want dan krijgen we 15 pagina's aan discussie over de meest stompzinnige details, om maar de aandacht af te leiden.quote:Op woensdag 4 februari 2026 18:28 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Weinig geloofwaardig zonder video natuurlijk.
Rutte had ook niets te bieden dan holle praatjes.quote:Op woensdag 4 februari 2026 20:26 schreef Idisrom het volgende:
Rutte heeft gisteren in Kiev een toespraak gehouden voor een meer dan halflege parlementszaal. Poroshenko, de vorige Oekraïense leider (voor Zelensky), en nog altijd leider van de Europese Solidariteitspartij, een van de grootste partijen in het Oekraïense Parlement, heeft ook Rutte compleet genegeerd en was niet aanwezig.
Poroshenko mis je ook niks aan.quote:Op woensdag 4 februari 2026 20:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Rutte had ook niets te bieden dan holle praatjes.
Oh vandaar dat die russische soldaten zaten te klagen. Ik dacht dat ze zich aanstelden, maar Starlink werkt dus echt niet meer.quote:
Dat lijkt me veel verschil te maken, zeker als ze een tijd de kans hebben gehad om er op te gaan vertrouwen.quote:Op woensdag 4 februari 2026 20:45 schreef oheng het volgende:
[..]
Oh vandaar dat die russische soldaten zaten te klagen. Ik dacht dat ze zich aanstelden, maar Starlink werkt dus echt niet meer.
quote:The Russians will need at least 2 years to capture Donbas, but they will not last that long, — Zelensky
To conquer eastern Ukraine, it will cost another 800,000 corpses, the corpses of their soldiers. It will take them at least two years, with very slow progress. They will not last that long.
quote:Putin is only afraid of Donald Trump, so Trump cannot accept all his conditions, -- Zelensky
Trump knows that he has leverage over Russia through the economy, sanctions and arms supplies.
We are grateful to the Europeans, they have helped us a lot. But Putin is not afraid of them.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |