abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 januari 2026 @ 15:08:28 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219933113
Renee Good

twitter

Alex Pretti

twitter

Met bijbehorende nieuwsbronnen:

Van seconde tot seconde: wat er voorafging aan de dood van Alex Pretti

https://www.rtl.nl/nieuws(...)-minnesota-usa-trump

Wie is verpleger Alex Pretti (37) die in Minneapolis werd doodgeschoten? "Hij leefde om anderen te helpen"

https://www.vrt.be/vrtnws(...)rpleegkundige-op-in/

NOS bericht :ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest

NOS

—------------------------------------

Niet mijn OP.

[ Bericht 42% gewijzigd door Jippie op 26-01-2026 19:32:07 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 26 januari 2026 @ 15:08:35 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219933116
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:02 schreef ootjekatootje het volgende:
@:starhopper

De demonstraties worden zoals gedacht allemaal georganiseerd. Overkoepelde club is de ICE out for Good, en daar zitten diverse clubjes aanpast. Ze organiseren busreizen naar de demonstraties, en herdenkingen. Geven advies en tips hoe en waar te demonstreren.

Lijkt op de organisatie van XR.
Daar heb je vast een bron voor?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219933123
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 14:59 schreef probeer het volgende: [..] Andere schoonheidsidealen ook. Mijn idee van vrouwelijke schoonheid heeft zeer weinig met makeup te maken. Eerder het tegenovergestelde. Stukje echter en zo.
Hater op Mar-a-Lago faces gespot :{w
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_219933126
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 14:15 schreef AchJa het volgende:
[ x ]
Ik denk dat de echte vraag niet is "of een vuurwapen dragen in de buurt van federale agenten slim is." maar of het z'n 10 keer in de rug schieten van een ontwapende verdachte die door een collega of 4 onder controle wordt gehouden wordt een proportionele inzet van geweld is door een overheidsfunctionaris.
pi_219933134
quote:
10s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:08 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Daar heb je vast een bron voor?
Demonsteren is een recht. Dat mensen het raar vinden dat demonstraties georganiseerd worden zegt meer over die mensen dan over de demonstranten zelf.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_219933152
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:04 schreef Hathor het volgende:

[..]
Beetje net als die busreizen in Nederland om te gaan shoppen in Duitsland dus.

Alleen net iets anders. :')
Bizarre gedachte dat demonstranten zich niet mogen verenigen, alsof dat dat iets slechts zou zijn; een indicatie van kwaadaardige bedoelingen. Terwijl het 1) zeer menselijk is, en 2) ook gewoon een grondrecht.

Lijkt weer sterk op een 'ik vind het niet fijn als andersdenkenden van gedeelde grondrechten gebruik maken'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219933154
Tja...

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  maandag 26 januari 2026 @ 15:15:46 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219933177
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:13 schreef Ali_boo het volgende:
Tja...

[ x ]
Wat tja?
pi_219933181
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:05 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ze is hertrouwd als ik het goed gevolgd heb. Ze heeft nu een blanke, financieel goed gevulde man.
Blijft een raar verhaal. <Knip>

[ Bericht 10% gewijzigd door Jippie op 26-01-2026 16:53:20 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219933185
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 14:33 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
10 kogels in je rug krijgen terwijl je zelf niet gewapend bent

Sorry maar hoe noem jij dat dan?

Jij bent echt de grip op de realiteit volledig kwijt als ik het zo lees.

Heeft ook geen zin om met jou in gesprek te gaan.
Ik heb moeite om dit een executie te noemen. Ik heb niets gezien waaruit blijkt dat ICE vond dat deze man dood moest.

De politie in de Verenigde Staten opereert traditioneel met veel bombarie en geweld en ICE lijkt daarin niet anders. Dat zie je hier ook. Een agent loopt op de man af en gebruikt direct pepperspray en hij had bijna ook zichzelf daarmee uitgeschakeld. Voordat de man goed en wel kan beseffen wat er gebeurd is wordt hij van meerdere kanten aangevallen. Zelfs al zou je helemaal bereid zijn mee te werken, dan nog ligt niemand binnen een seconde rustig plat op de grond.

Ik kan me aan de ene kant voorstellen dat politie of ICE agent sneller schiet dan wenselijk is. Elke gek kan daar een wapen dragen en ik zou persoonlijk ook liever te snel schieten dan te laat. Dat ze met twee man van een meter tien kogels in die vent rammen maakt het ook zo schokkend. Het komt zo amateuristisch over en dat is meteen iets wat m.b.t. de VS totaal niet verrassend is. Dit is daar denk ik niet anders in
pi_219933188
quote:
10s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wat tja?
Vind het niet zo netjes om daar te gaan schreuwen maar goed wie ben ik :9
pi_219933195
twitter

quote:
https://x.com/Schwalm5132/status/2015470661490057540490057540

This isn't spontaneous outrage. This is C2 (command and control) with redundancy, OPSEC hygiene, and task organization that would make a SF team sergeant nod in recognition. Replace "ICE agents" with "occupying coalition forces" and the structure maps almost 1:1 to early-stage urban cells we hunted in the mid-2000s.

The most sobering part? It's domestic. Funded, trained (somewhere), and directed by people who live in the same country they're trying to paralyze law enforcement in. When your own citizens build and operate this level of parallel intelligence and rapid-response network against federal officers--complete with doxxing, vehicle pursuits, and harassment that's already turned lethal--you're no longer dealing with civil disobedience. You're facing a distributed resistance that's learned the lessons of successful insurgencies: stay below the kinetic threshold most of the time, force over-reaction when possible, maintain popular support through narrative, and never present a single center of gravity.
Oooh nee, de demonstranten verenigen zich en maken gebruik van militaire tactieken.

Ja, als je miljoenen burgers als militair opleidt willen ze die kennis nog wel eens meenemen of overdragen. Duh.

Maar och en wee, de Amerikaanse militair vindt het maar niets dat Amerikaanse burgers gebruik maken van Amerikaanse tactieken.
  Moderator maandag 26 januari 2026 @ 15:21:17 #13
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219933214
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:18 schreef probeer het volgende:
[ x ]
[..]
Oooh nee, de demonstranten verenigen zich en maken gebruik van militaire tactieken.

Ja, als je miljoenen burgers als militair opleidt willen ze die kennis nog wel eens meenemen of overdragen. Duh.
Hoho, alleen clubjes als de 'proud boys' en 'teh Oatskeepers' mogen dat hè. Linksen en centristen zeker niet!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219933220
quote:
85s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoho, alleen clubjes als de 'proud boys' en 'teh Oatskeepers' mogen dat hè. Linksen en centristen zeker niet!
Daar komt het bij dat soort volk toch vaak wel op neer ja.
pi_219933310
@Starhopper

https://unitedwedream.org hier begon het mee. Ze hebben een groot netwerk zie, #AbolishICE-campagne.
https://en.wikipedia.org/wiki/Abolish_ICE Voor meer informatie gebruik je je chat maar.
<Knip>

[ Bericht 13% gewijzigd door Jippie op 26-01-2026 20:21:20 ]
pi_219933358
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:12 schreef probeer het volgende:

[..]
Bizarre gedachte dat demonstranten zich niet mogen verenigen, alsof dat dat iets slechts zou zijn; een indicatie van kwaadaardige bedoelingen. Terwijl het 1) zeer menselijk is, en 2) ook gewoon een grondrecht.

Lijkt weer sterk op een 'ik vind het niet fijn als andersdenkenden van gedeelde grondrechten gebruik maken'.
Nee, maar er wordt hier net gedaan of het allemaal buren zijn die opkomen voor hun zielige buurman.

Dat is helemaal niet zo. Nergens hangen die mensen borden aan hun huizen of lakens met teksten aan hun huizen.
Das een vals frame, of dacht je dat die witte demonstranten in die gribus wijk woonden waar Alex was neergeschoten, Alex woonde daar zelf ook niet.

Maar het is nu 26 januari, fijn dat we dit duidelijk hebben, georganiseerde misdaad tegen de overheid dus.
Hoe noemde Noem dit?
  Moderator maandag 26 januari 2026 @ 15:40:25 #17
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219933366
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee, maar er wordt hier net gedaan of het allemaal buren zijn die opkomen voor hun zielige buurman.

Dat is helemaal niet zo. Nergens hangen die mensen borden aan hun huizen of lakens met teksten aan hun huizen.
Das een vals frame, of dacht je dat die witte demonstranten in die gribus wijk woonden waar Alex was neergeschoten, Alex woonde daar zelf ook niet.

Maar het is nu 26 januari, fijn dat we dit duidelijk hebben, georganiseerde misdaad tegen de overheid dus.
Hoe noemde Noem dit?
Wat is de misdaad?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219933375
quote:

[..]

Hoe noemde Noem dit?
Domestic terrorism. Maar van elk dozijn woorden die uit haar mond komen zijn 13 gelogen, dus je kan het voor kennisgeving aannemen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219933388
pi_219933393
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:41 schreef Hathor het volgende:

[..]
Domestic terrorism. Maar van elk dozijn woorden die uit haar mond komen zijn 13 gelogen, dus je kan het voor kennisgeving aannemen.
Het is mijn vriendin ook niet, maar we gaan het zien.
  maandag 26 januari 2026 @ 15:46:23 #21
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219933416
quote:
Wat een intense domheid haha
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_219933422
quote:

[..]

quote:
Helemaal niemand beweert dit hier.

Hoe noemde Noem dit?
Demonstreren is een recht, ook het organiseren van demonstraties. Je bent nu gewoon puppy killer Noem aan het nablaten.
pi_219933441
quote:
jezus wat kut :')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_219933448
quote:
15s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:47 schreef Barbusse het volgende:

[..]
[..]
Demonstreren is een recht, ook het organiseren van demonstraties. Je bent nu gewoon puppy killer Noem aan het nablaten.
Er waren toch demonstraties in Minnesota? zag ook @Wantie afgelopen weekend foto's posten. Die waren niet specifiek gericht om de democratie te ondermijnen door ICE lastig te vallen.

Daar vielen ook geen doden of arrestaties, dat waren daadwerkelijk demonstraties.

Dat uitlokken op de straten is eigenlijk gewoon hinderen.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_219933453
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 14:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Lijkt me onzin, je kunt niet aan het uiterlijk van een vrouw zijn wat haar politieke voorkeur is.
Goed, blauw haar en een neuspiercing zullen niet voorkomen in conservatieve kringen, maar vast ook zullen er vrouwen zijn die heel doorsnee uitzien.

Net zoals er linkse dames zijn die ook niet vies zijn van Botox en make up.
Maar die vrouw ziet er gewoon eng uit, vind ik.
Nou ja... Als het zo opvalt dat er zelfs een term voor is, mar-a-lago-face, dan zal er wel een kern van waarheid inzitten.
Je moet toegeven, het zijn qua uiterlijk 9/10 allemaal onnatuurlijk enge mensen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 26 januari 2026 @ 15:50:30 #26
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219933454
quote:
Hoop dat je deze zelf hebt gemaakt? Komt toch niet van het Witte Huis?
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 26 januari 2026 @ 15:55:49 #27
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219933491
quote:
Als Jezus nu zou terugkeren op aarde zou hij als illegaal worden afgevoerd door ICE.
pi_219933493
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:47 schreef Barbusse het volgende:

[..]
[..]
Zeker, maar het heeft iets zieligs. Je voordoen als buurtbewoner terwijl ze massaal ingevlogen worden om te komen rellen. Vanuit hun chapters, met hun fluitjes.

En het meest zielige is dat die lui van MAGA zich op 6 januari net zo debiel gedroegen, maar daar nog voor uitkwamen. Alex was zo’n goed persoon en hij was ic verpleger, ondertussen liep die wel bewust rond met een gun op een geplande demonstratie.

Het zijn allemaal grote idioten.
pi_219933514
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:55 schreef Momo het volgende:

[..]
Als Jezus nu zou terugkeren op aarde zou hij als illegaal worden afgevoerd door ICE.
:D _O-
  maandag 26 januari 2026 @ 16:01:57 #30
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219933523
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nou ja... Als het zo opvalt dat er zelfs een term voor is, mar-a-lago-face, dan zal er wel een kern van waarheid inzitten.
Je moet toegeven, het zijn qua uiterlijk 9/10 allemaal onnatuurlijk enge mensen.
Vooral de oudere garde die het laat doen krijgt een beetje een transgenderlook.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219933529
twitter

Gelukkig gaan steeds meer conservatieven inzien dat het hebben van principes een zwakte is als je te maken hebt met principeloze mensen.
  maandag 26 januari 2026 @ 16:02:59 #32
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219933533
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Zeker, maar het heeft iets zieligs. Je voordoen als buurtbewoner terwijl ze massaal ingevlogen worden om te komen rellen. Vanuit hun chapters, met hun fluitjes.

En het meest zielige is dat die lui van MAGA zich op 6 januari net zo debiel gedroegen, maar daar nog voor uitkwamen. Alex was zo’n goed persoon en hij was ic verpleger, ondertussen liep die wel bewust rond met een gun op een geplande demonstratie.

Heb je bewijzen dat de demonstranten massaal worden ingevlogen’ om te komen rellen?
En heel wat van die idioten van 6 januari hebben gratie en een hoop bewondering gekregen van maga en de republikeinen en Trump, hoe kom je hierbij zeg. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219933535
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het eerste is absolute bullshit, het tweede is volkomen legaal. Go shoot a puppy.
pi_219933547
quote:

[..]
100% gegarandeerd.
  maandag 26 januari 2026 @ 16:05:10 #35
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219933554
quote:

[..]
Tjah, dat is toen ook gebeurd :D
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 26 januari 2026 @ 16:07:02 #36
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219933574

Inmiddels gaat een haarscherp beeld door social media.
Het is geen goed plaatje voor de Trump regering.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219933578
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 16:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
:X
_O-

Nog zo'n eentje :{w
pi_219933588
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 13:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]
[ x ]
Ik zeg het je Walz en Frey zijn aan het rebelleren tegen de federale overheid. Trump moet hard ingrijpen, links en hun fellow travelers in de media praten dit soort gedrag goed of ze negeren het. Het word de hoogste tijd dat Trump dit achterlijke spelletje niet meer meespeelt, nogmaals midterms be damned, treed hard op, herstel de orde, trap die illegalen het land uit en arresteer een ieder die niet meewerkt. De tijd van pappen en nathouden is voorbij, dit langer laten dooretteren is te gevaarlijk.
Tja, ICE is ook al eens gaan eten in een restaurant, en pakte vervolgens het personeel op ..

Dat valt natuurlijk niet in goede aarde.

En jij wilt nog meer olie op het vuur gooien?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219933590
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 16:09 schreef Wantie het volgende:
[ afbeelding ]

Bij het doodschieten van Good lieten ze ook vrij snel de beelden zien van de ICE-agent, die hij zelf maakte, alsook de beelden van de vrouw van Good. Waar zijn nu de beelden van Pretti zijn telefoon te zien? Lijkt aardig een doofpot te worden.
pi_219933593
quote:
[ afbeelding ]

Wat klopt er niet aan de foto?
pi_219933606
quote:
15s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:47 schreef Barbusse het volgende:

[..]
[..]
Actions and choices have consequences volgens Bovino. Bedoelt eigenlijk, je mag niet demonstreren of we knallen je misschien af.

Sommigen zien niet of willen niet zien dat burgerrechten steeds meer worden ingeperkt daar. Dit soort 'foutjes' komt ze goed uit. Ze zijn toch immuun verklaard wat betreft vervolging.
pi_219933611
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 12:28 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
De video waarin Good een agent aanrijd wat volens velen niet gebeurd is.
Brave vrouw die nooit ICE lastig heeft gevallen.
Ze stuurde weg, duidelijk te zien. De agent sprong zelf voor die auto, niet een handige plek om te gaan staan, leer je bij de opleiding.

quote:
Deze man die geen wapen bij zich had.
Niemand beweert dat hij geen wapen bij zich had.
Maar dat wapen is duidelijk al afgepakt en daarna wordt hij alsnog doodgeschoten.

quote:
Etc.

En begrijp me goed, om mij hadden ze echt niet dood gehoeven maar je kan ze niet onschuldig noemen.
Allemaal split second gebeurtenissen waar te snel naar een wapen gegrepen is, compleet onnodig.
pi_219933617
Even iets luchtigs

twitter

hihi
pi_219933627
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 16:14 schreef Ericr het volgende:

[..]
Actions and choices have consequences volgens Bovino. Bedoelt eigenlijk, je mag niet demonstreren of we knallen je misschien af.

Sommigen zien niet of willen niet zien dat burgerrechten steeds meer worden ingeperkt daar. Dit soort 'foutjes' komt ze goed uit. Ze zijn toch immuun verklaard wat betreft vervolging.
Het zijn geen foutjes. Escalatie is het doel. ICE handelt als een temu SA met een reden.
pi_219933640
quote:
10s.gif Op maandag 26 januari 2026 16:16 schreef Ali_boo het volgende:
Even iets luchtigs

[ x ]

hihi
Ik zie een hoop onnodige agressie.
En waar huilt hij precies?

Kom eens uit je Twitter fuik.
pi_219933643
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 16:18 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Het zijn geen foutjes. Escalatie is het doel. ICE handelt als een temu SA met een reden.
Daarom gebruikte ik ook aanhalingstekens.

En blijkbaar mogen we niet vergelijken. Maakt de mods overspannen
pi_219933650
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 16:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ze stuurde weg, duidelijk te zien. De agent sprong zelf voor die auto
Jezus Christus, krijgen we deze leugen nu weer?
pi_219933651
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 16:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jezus Christus, krijgen we deze leugen nu weer?
Ik weet niet of Jezus Christus daar iets over te zeggen heeft?

Je kan alleen een agent aanrijden als hij voor de auto staat.
Is gewoon geen slimme plek om te gaan staan.

Het stuur stond naar rechts, dat is ook de richting waar ze heen ging nadat ze was doodgeschoten.
  maandag 26 januari 2026 @ 16:22:54 #50
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219933652
quote:
[ afbeelding ]

Dit is toch AI meuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')