Whut?quote:Op maandag 26 januari 2026 13:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Ene bord spaghetti met truffelolie, andere bord de saus, want ik blijf verder wel gewoon een klein kind dat het zonde van de spaghetti vindt om het samen met de saus te eten
Ik heb het ook drie keer herlezen... En zie het niet echt voor mequote:Op maandag 26 januari 2026 14:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Whut?
Zonde van de saus om er spaghetti in te doen zou ik nog begrijpen, maar zonde van de spaghetti? Je bent niet goed!
Ik hoorde ook al de (Duitse) grap dat de Academie voor Beeldende Kunst in Wenen Trump graag toelaat, ze willen het niet weer op hun geweten hebbenquote:Op zondag 25 januari 2026 22:35 schreef derLudolf het volgende:
Als meta meegeluisterd heeft in het cafe vanavond komt niemand meer de VS in![]()
Er werd druk beargumenteerd of ICE nou de Gestapo, SA of SS is.
En geen WO II grappen in D? Ze kunnen met genoeg zelfspot er over lachen. "We zijn boos op Trump, wij zijn degene die altijd wereldoorlogen beginnen"
Ik vind Blondie in China leuk. Krijg er altijd honger vanquote:Op maandag 26 januari 2026 15:06 schreef uniekhoorn het volgende:
Trouwens, hebben jullie nog leuke YT channels met eten?
Wat ik regelmatig kijk is Stricty dumpling/mike chen, broodjestester, Michelle Langerak, best food review, Joyce Rikken, Mark Wiens enzovoort
Ieeh nee niet de saus als een soort mayo. Ik wil juist mn pasta niet samen met sausquote:Op maandag 26 januari 2026 15:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik heb het ook drie keer herlezen... En zie het niet echt voor me
Gebruik je de saus dan als een soort mayo?
Of eet je eerst een bord droge pasta en daarna een bord saus @:vlindertje89 !? Vragen, vragen....
quote:Op maandag 26 januari 2026 15:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik hoorde ook al de (Duitse) grap dat de Academie voor Beeldende Kunst in Wenen Trump graag toelaat, ze willen het niet weer op hun geweten hebben
Wauwquote:Op maandag 26 januari 2026 16:08 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ieeh nee niet de saus als een soort mayo. Ik wil juist mn pasta niet samen met saus. Ik eet inderdaad eerst los de pasta met olie, en daarna los de saus. Want de saus is gezond blabla maar vind ik niet echt lekker ofzo. Ook niet vies, gewoon neutraal. Pasta daarentegen vind ik wel lekker
het liefst met olie en een berg kaas, maar ik moest zo nodig gezonder doen van mezelf, dus dit keer met alleen beetje truffelolie.
Ik eet ook van mijn brood eerst de korstjes af en dan het lekkere midden, en als ik twee boterhammen heb gemaakt van beide eerst de korstjes en daarna van beide het midden. En als ik avg oid eet dan wil ik ook altijd alle onderdelen los op mn bord, niet over elkaar heen of gemixt
Het is ook wel pasta met truffelolie haha, of met gewone olie en kaas.quote:Op maandag 26 januari 2026 16:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wauw
Pasta... lekker? Als ik iets neutraal vind op zo'n bord dan is dat de pasta. Saus maakt smaak! Maar wellicht is dat neutrale juist waar je van houdt ofzo?
En heej: niemand heeft er last van als jij je pasta zo eet dus lekker blijven doen![]()
Hoe doe je dat met uit eten? Want daar zal bij een AVGtje eea toch ook vaak op elkaar liggen?
Gisteren de eerste 3 uur rondgelopen met de camera. Was wel weer even wennen maar ben denk ik wel tevreden over een paar fotos.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 16:29 schreef Sarabi het volgende:
Besloten morgen eindelijk eens de camera mee te nemen naar de Efteling. Ik wil al langer weer gaan fotograferen maar het komt er steeds niet van.
Het hier posten geeft misschien ook een extra duwtje in de rug
Heeft het nos journaal gehaald nuquote:Op maandag 26 januari 2026 15:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
In het kader van plannen en klagen: poosje geleden wilden wat mensen naar Soldaat van Oranje. Ben ik jaaren geleden geweest, leuke groep die wil gaan, nu een cast met Buddy Vedder dus cool.
Degene die het zou regelen dacht er niet meer aan en omdat de datum al geprikt was meende ik dat het geregeld was.
Vandaag het bericht dat ze écht stoppen: regelaar hangt nu in de eeuwigdurende wachtrij met de rest van NL
Goeie koop als je je bedenkt dat een koffie 3,30 isquote:Op maandag 26 januari 2026 18:00 schreef Blues het volgende:
Ik at met lunchwandelen een kalfsvlees kroket uit de muur in mn werkstad, omdat.
3,20
3,25 bij mn snackbar op werk.quote:Op maandag 26 januari 2026 18:00 schreef Blues het volgende:
Ik at met lunchwandelen een kalfsvlees kroket uit de muur in mn werkstad, omdat.
3,20
Informatief, dank!quote:Op maandag 26 januari 2026 16:29 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Het is ook wel pasta met truffelolie haha, of met gewone olie en kaas.
En de saus zit geen knoflook of ui of pepers of iets in, dus behalve de smaak van tomaat en linzen zit daar ook niet per se veel smaak aan
Bij uiteten eet ik het gewoon hoe het komt, maar verbazingwekkend vaak ligt het wel naast elkaar hoor. En anders haal ik het dus van elkaar af en eet ik het los op :p. Maar als wokspul bv gemengd komt dan eet ik het gewoon gemengd.
Verschilt ook wel per soort; noodles eet ik bv wel gemixt met groente en kip/vega, maar rijst liever los. Salade eet ik ook niet eerst alle geitenkaas en dan alle courgette en dan alle blaadjes sla oidmaar gewoon door elkaar. En soms vind ik gemengd met saus ook wel lekkerder hoor, pasta met pestosaus bv dat eet ik wel samen, of bloemkool met kaassaus, zoiets. Als het dus echt een soort sausje is zoals mayo voor friet is. Een tomatensaus met vulling (vlees/vega/groenten) zie ik als een soort los te eten maaltijdcomponent, pestosaus of kaassaus niet. Die eerste gaat dan los, de tweede en derde wel gemengd.
#complex![]()
Brood besmeer ik wel haha. Stamppot mag wel gemengd, want dat is stamppot. Dat hoort gemixt, dat zijn geen twee losse maaltijdcomponenten. Sushi eet ik ook niet de rijst en vulling/topping los van elkaar, want hoort samen. En ik lik daar ook niet los de sojasaus bij op. Stoofpot maak ik wel de groente apart. Dus stoofvlees met saus, aardappelen en groente apart op bord en dan eet ik de saus vh stoofvlees wel bij mn aardappelen ook, maar ik mix de aardappelen niet met vlees of groente en vlees ook niet met groente.
Hier zijn de kaartjes inmiddels bemachtigdquote:
Fotograferenquote:Op maandag 26 januari 2026 17:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gisteren de eerste 3 uur rondgelopen met de camera. Was wel weer even wennen maar ben denk ik wel tevreden over een paar fotos.
Nu wil mijn mobiel alleen niet met de camera connectenMorgen maar even rustig voor gaan zitten.
Ik deed het vroeger zo graag en veel maar de laatste jaren kon ik mezelf er niet meer toe aan zetten.quote:
Waarom maak je dan zulke ranzige saus?quote:Op maandag 26 januari 2026 16:29 schreef vlindertje89 het volgende:
En de saus zit geen knoflook of ui of pepers of iets in, dus behalve de smaak van tomaat en linzen zit daar ook niet per se veel smaak aan
Van Der Postillion, die had ik hier ook al gedeeldquote:Op maandag 26 januari 2026 15:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik hoorde ook al de (Duitse) grap dat de Academie voor Beeldende Kunst in Wenen Trump graag toelaat, ze willen het niet weer op hun geweten hebben
quote:Op maandag 26 januari 2026 16:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Enenenen! Besmeer je je brood wel of eet je eerst een kale boterham en daarna een lik pindakaas ofzo?
Ik vind het oprecht fascinerend
Ga in Argentinië naar een parrilla ("grill-restaurant") en bestel vlees, dan krijg je ook écht alleen vleesquote:Op maandag 26 januari 2026 17:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nu ik van die kleine maaltijden eet door de Ozempic eet ik nu dus af en toe een maaltijd gewoon "vlees".
quote:
😂quote:Op maandag 26 januari 2026 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
1867 is wel een beetje over de datum he
Bestaat dat nog? Volgens mij at ik dat toen ik nog in mijn vorige huis woonde (woon hier nu 29 jaar)quote:Op maandag 26 januari 2026 19:53 schreef derLudolf het volgende:
Die pastasaus van @:vlindertje89 klinkt als een vorm van zelfkastijding voor mij. Dan zou ik ook liever zonder saus eten. Een goede pasta met goede olijfolie er over vind ik ook niet verkeerd trouwens, maar met saus is nog lekkerder.
Favoriet als ik snel moet eten is spaghetti met garnalen, knoflook, chili en room![]()
Nu staat een pan Ragu op het vuur. Morgen lasagne eten.
Overigens mag ik niet al te veel commentaar hebben, vanavond at ik iets wat wel een beetje beschamend is
[ afbeelding ]
Morgen schuif ik een kant en klaar lasagne de oven in. Moet wel zeggen, de lidl versie is hard achteruit gegaan qua smaak en hoeveelheid water. Nieuwe verpakking en meteen een nieuw recept.quote:Op maandag 26 januari 2026 19:53 schreef derLudolf het volgende:
Die pastasaus van @:vlindertje89 klinkt als een vorm van zelfkastijding voor mij. Dan zou ik ook liever zonder saus eten. Een goede pasta met goede olijfolie er over vind ik ook niet verkeerd trouwens, maar met saus is nog lekkerder.
Favoriet als ik snel moet eten is spaghetti met garnalen, knoflook, chili en room![]()
Nu staat een pan Ragu op het vuur. Morgen lasagne eten.
Overigens mag ik niet al te veel commentaar hebben, vanavond at ik iets wat wel een beetje beschamend is
[ afbeelding ]
Thanks! Ik ga mijn best doen in mei.quote:Op maandag 26 januari 2026 20:27 schreef Kaatje1 het volgende:
@:sarabi gefeliciteerd, de praktijk ga je gewoon halen
Omdat gezond en voedzaam enzo.. (en ik kan knoflook en ui en pepers dus ook niet goed hebben, dus dat toevoegen is geen optie)quote:Op maandag 26 januari 2026 18:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waarom maak je dan zulke ranzige saus?
Blijkbaar. Deze Plus is ook nog niet zo oud dus 29 jaar oud zal het niet zijn.quote:Op maandag 26 januari 2026 20:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Bestaat dat nog? Volgens mij at ik dat toen ik nog in mijn vorige huis woonde (woon hier nu 29 jaar)
Is het dan niet handiger om als je tijd hebt een grote pan saus te maken die wel lekker is. Tomaten saus langer laten pruttelen, kruiden, gehakt er bij indien gewenst en groente naar smaak toevoegen. 1 portie opeten en de rest in porties in te vriezen.quote:Op maandag 26 januari 2026 20:34 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Omdat gezond en voedzaam enzo.. (en ik kan knoflook en ui en pepers dus ook niet goed hebben, dus dat toevoegen is geen optie)
Wat heb je voor zaden gekocht?quote:Op maandag 26 januari 2026 14:20 schreef gcjoel het volgende:
Net de amazing oriental leeg gekocht, en zaden besteld van specifieke pepers en groenten. Ik ga maleisisch proberen te koken komende tijd
Ik ben geen volger van vloggers/influencers maar ik heb wel een aantal filmpjes van Refika's Kitchen gezien, Turkse keuken. Ik word altijd blij van haar. Haar menemenquote:Op maandag 26 januari 2026 15:06 schreef uniekhoorn het volgende:
Trouwens, hebben jullie nog leuke YT channels met eten?
Wat ik regelmatig kijk is Stricty dumpling/mike chen, broodjestester, Michelle Langerak, best food review, Joyce Rikken, Mark Wiens enzovoort
Is dat die Facebook link van laatst? Ik klik niet op dingen waarvan ik niet weet wat het is. Gemiste kans begrijp ik nuquote:Op maandag 26 januari 2026 19:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Van Der Postillion, die had ik hier ook al gedeeld
Hehequote:Op maandag 26 januari 2026 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
1867 is wel een beetje over de datum he
Alles wordt lekkerder van ui en knoflook, zeker.quote:Op maandag 26 januari 2026 20:57 schreef derLudolf het volgende:
Als je geen ui en knoflook kunt hebben, heb je al twee van de drie ingrediënten van "wooooo, dat ruikt lekker, wat maak je?" uitgesloten
Gezond eten kan ook lekker zijn.quote:Op maandag 26 januari 2026 20:34 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Omdat gezond en voedzaam enzo.. (en ik kan knoflook en ui en pepers dus ook niet goed hebben, dus dat toevoegen is geen optie)
Yupquote:Op maandag 26 januari 2026 21:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Dus raakt ze niet ingeburgerd, kan niet werken, eeuwig uitkering dus klaagt men daarover. De kinderen die niet naar de opvang gaan komen met een taalachterstand op school, bijspijkeren kost ook weer geld. Wanneer ze lang genoeg hier is kan het ook zijn dat vwn de handen er vanaf moet trekken, komt ze bij de bijstandsafdeling van de gemeente terecht waar, bij pech, ze een boete krijgt wegens niet op tijd inburgeren en heeft ze ondertussen nog steeds de taal niet kunnen leren
Spek ja. Op een gedeelde derde plaats met blauwe kaas. Sorry, not sorry.quote:Op maandag 26 januari 2026 21:22 schreef derLudolf het volgende:
En nummer 3, spekMaar zilveruitjes? Dat zijn toch gewone uien heel dicht op elkaar gezaaid waardoor ze klein blijven. Of wordt een bepaald bestandsdeel geneutraliseerd door het inmaken?
He getsie, beterschap rust en fruitquote:Op maandag 26 januari 2026 20:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
😂
Vanmiddag het dorp uit voor één eigenlijk 2 afspraken achter elkaar.
Thuisgekomen ingestort en te bedde. Zojuist de afspraak voor morgenmiddag afgezegd met veel excuus en spijt mij.
Dus totaal geen trek, honger whatever. De banaan ging voor de helft mee terug.
He?quote:Op maandag 26 januari 2026 21:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had vandaag 3 lange afspraken bij VWN. Ik verbaas me er regelmatig over hoe enorm ingewikkeld we dingen maken hier. Vandaag was het schrijnend.
Stel heeft 8 kinderen. Man kan hier niet aarden dus vertrekt naar Libanon. Alle toeslagen van mevrouw worden per uitschrijving bij BRP van de man stopgezet, ze krijgt alleen 1300 euro per maand. Omdat ze naar taalschool gaat, moeten de twee jongsten naar de opvang. Die opvang schrijft 1100 euro af de dag dat haar uitkering wordt overgemaakt.
De Belastingdienst wil pas aan de slag met de toeslagen als er een scheiding rond is. Ten eerste willen deze mensen vanwege hun cultuur niet scheiden. Ten tweede is het niet bekend waar die man is.
Nu is er dus een gezin zonder eten, zonder betaalde huur of zorgverzekering.
Een oplossing is vrijstelling van inburgering zodat de kinderen niet naar de opvang hoeven. Dan is er 1300 euro om een gezin te onderhouden. En nog steeds geen huurtoeslag of zorgtoeslag.
Schiet mij maar lek.
Ik vind tomatensaus gewoon sowieso niet per se heel lekker. Met vegagehakt of met andere groente vind ik 'm niet per se lekkerder. Maar ik vind het wel gewoon prima, en het is voedzaam, en snel klaar te maken. Dus prima zo. Ik denk dus niet per se dat een grotere portie maken iets verandert - ik vind het dan gewoon nog steeds prima maar niet heel lekker en ik eet nog steeds liever de pasta apartquote:Op maandag 26 januari 2026 20:49 schreef z80 het volgende:
[..]
Is het dan niet handiger om als je tijd hebt een grote pan saus te maken die wel lekker is. Tomaten saus langer laten pruttelen, kruiden, gehakt er bij indien gewenst en groente naar smaak toevoegen. 1 portie opeten en de rest in porties in te vriezen.
Snel, lekker en gezond eten in korte tijd op tafel.
Ik vind niet per se wat mis met mijn relatie met eten. Wat maakt dat jij dat wel zo interpreteert? Oprechte vraag, want het intrigeert me.quote:Op maandag 26 januari 2026 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Och @:vlindertje89, wat naar dat je zo'n relatie met eten hebt![]()
Ik heb net ui en knoflookvrij Indiaas gegetenPaneer masala, appelchutney, komijnrijst en salade.
Zie hierboven, ik eet ook heus regelmatig gezond eten wat ik wel lekker vind. Maar soms dus iets wat ik deels lekker vind en deels neutraal, omdat dat nog altijd beter is dan niet koken. Ik zie het ook helemaal niet als iets ergs om af en toe iets te eten wat wel goed voor me is maar wat ik niet echt lekker vind maar gewoon neutraal (en zelfs helft vd maaltijd wel lekker en andere helft neutraal)? Op werk moet ik ook vaak zat dingen doen die ik niet leuk vind, op hockeytraining zijn er ook oefeningen die ik niet bijzonder leuk vind maar die kan ik ook niet selectief overslaan. Is dat nou echt zo raar? Eten jullie wel allemaal alleen maar dingen die je lekker vindt?quote:Op maandag 26 januari 2026 21:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Gezond eten kan ook lekker zijn.
Dit is je reinste mishandeling
Eigenlijk wel, maar misschien is dat m'n probleem.quote:Op maandag 26 januari 2026 22:36 schreef vlindertje89 het volgende:
Eten jullie wel allemaal alleen maar dingen die je lekker vindt?
Dan heb ik de hele avond (en vaak ook groot deel vd nacht) een oncomfortabel opgeblazen buik die rommelt. Kleine hoeveelheden zoals in vlees/vega marinade zit als je verpakking in de winkel koopt of als ik een pot pastasaus met kruiden koop gaat nog wel okay, maar extra toegevoegd heb ik erg snel last van.quote:Op maandag 26 januari 2026 22:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, maar misschien is dat m'n probleem.
Wat gebeurt er als je ui of knoflook eet dan, want je zei dat je daar niet zo heel goed tegen kunt?
QFTquote:Op maandag 26 januari 2026 22:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, ik eet alleen wat ik lekker vind. Eten is mijn leven. Eten, praten over eten, eten organiseren en kopen, plannen maken over eten, uit eten gaan, kweken van eten. EtenIk besef wel dat dat het andere uiterste is
![]()
g heeft precies hetzelfdequote:Op maandag 26 januari 2026 22:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, ik eet alleen wat ik lekker vind. Eten is mijn leven. Eten, praten over eten, eten organiseren en kopen, plannen maken over eten, uit eten gaan, kweken van eten. EtenIk besef wel dat dat het andere uiterste is
![]()
Bosui en zilverui lust ik niet, de rest is waar ik niet goed tegen kan. Champignons en paddestoelen vind ik juist erg lekkerquote:Op maandag 26 januari 2026 22:47 schreef derLudolf het volgende:
Oh en de edit, is dat wat je niet lust (bv kool) of niet verdraagt? Ik ben met koken begonnen in de uitwisselingen om zo controle te krijgen op wat we aten. Ik ben een pietlut wat dat betreft, maar tov toen eet ik wel al meer.
Yes! Ik ga dat recept morgen even opzoekenquote:Op maandag 26 januari 2026 23:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Jij hebt toch ook een instant pot? De butter chicken van flying foodie is heel erg lekker. Is voor 4 personen maar ik eet er 6x van
Ja, zo heb ik ook olijven,quote:Op maandag 26 januari 2026 23:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Al zijn er wel dingen die ik niet lust en wil lusten dus toch eet.
Het ging vooral om de kashmirir peper, die is hier niet goed te krijgen.quote:Op maandag 26 januari 2026 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat heb je voor zaden gekocht?
Ik moet zo dringend weer naar AO. Er is te veel op hier.
[..]
Ik ben geen volger van vloggers/influencers maar ik heb wel een aantal filmpjes van Refika's Kitchen gezien, Turkse keuken. Ik word altijd blij van haar. Haar menemen
[..]
Is dat die Facebook link van laatst? Ik klik niet op dingen waarvan ik niet weet wat het is. Gemiste kans begrijp ik nu
[..]
Hehe![]()
Och @:vlindertje89, wat naar dat je zo'n relatie met eten hebt![]()
Ik heb net ui en knoflookvrij Indiaas gegetenPaneer masala, appelchutney, komijnrijst en salade.
Samequote:Op maandag 26 januari 2026 22:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
![]()
En challenge accepted! Maar nu vallen mijn ogen bijna dicht.
En check het lijstje van LS eens, er zijn echt best toffe vervangers.quote:Op maandag 26 januari 2026 23:19 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Yes! Ik ga dat recept morgen even opzoeken
Edit: meteen gedaan. Is het zonder de knoflook en cayenne peper ook lekker denk je? Rest ziet er goed uit
Ik merk dat nu ik al 18 jaar geen toegevoegde knoflook meer eet, ik de smaak ook eigenlijk niet zo lekker meer vind. Heel snel heel overheersend.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 08:37 schreef gcjoel het volgende:
[..]
En check het lijstje van LS eens, er zijn echt best toffe vervangers.
Koop bijvoorbeeld 1 zo'n knoflook bieslook plantje en je hebt voor je leven genoeg![]()
Wij hebben er 1 in de tuin staan en die komt ieder jaar gewoon terug. En heeft echt een knoflokige smaak.
Ik heb alleen geen ervaring met hoeveelheden als vervanger van knoflook in gerechten.
Ja, eens met spekquote:Op maandag 26 januari 2026 22:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Spek ja. Op een gedeelde derde plaats met blauwe kaas. Sorry, not sorry.
Maar ja, de fructanen (het schadelijke eiwit) wordt geneutraliseerd tijdens het inmaakproces. Erg bijzonder. Dat werkt helaas niet zo met knoflook.
Oh deze twee klinken wel lekker, dank je wel! Gnocchi is geen probleem in saus hoor, het ligt echt aan het soort pasta / saus of ik het liever apart heb of niet.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:vlindertje89, superfijn dat jij geen probleem hebt! Zo klonk het wel voor mij maar ik wil je ook geen probleem aanpraten![]()
Gedroogde koriander heeft die zeepsopsmaak overigens niet, weet niet of je dat weet.
Een recept waar ik aan moest denken is deze: https://www.mindyourfeed.(...)met-avocado-en-zalm/
Ik gebruik dit als richtlijn. Ik maak hem met pasta en gebakken courgette. Doe er kookzuivel doorheen wat ik toevallig in huis heb (room, mascarpone, creme fraiche) en gebruik meestal warmgerookte zalm.
Of deze:
https://beatthebudget.com(...)cipe-container-16734
Is ook vast aan te passen naar jouw smaak. Met spaghetti on the side ofzo. Ik doe er vaak witte bonen door voor eiwit. Ik maak dit met whatever tomatenproduct en kaas ik in huis heb. Meestal met geroosterde broccoli ofzo ernaast.
Is dit ook wat voor je? Zo klaar met linzen en biet uit pak of pot.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:39 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Oh deze twee klinken wel lekker, dank je wel! Gnocchi is geen probleem in saus hoor, het ligt echt aan het soort pasta / saus of ik het liever apart heb of niet.
Ja! Dank. Dit zijn fijn soort recepten, zoveel mogelijk gewoon dingen bij elkaar gooien. Dat lukt zelfs op de moeilijkste dagen nog welquote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Is dit ook wat voor je? Zo klaar met linzen en biet uit pak of pot.
https://dishingupthedirt.com/recipes/beet-walnut-lentil-salad/
Ja, ik snap het. Zo ging ik er ook in destijds en ik denk dat jouw weerstand nog veel, veel groter is.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:53 schreef Vanyel het volgende:
Huuuuuuuu binnenkort aan de ergotherapie. Ik heb het heus zelf gekozen en weet dat het ongetwijfeld zin heeft, maar net de eerste afspraak gepland en de weerstand is niet misselijk.
quote:Op dinsdag 27 januari 2026 11:53 schreef Vanyel het volgende:
Huuuuuuuu binnenkort aan de ergotherapie. Ik heb het heus zelf gekozen en weet dat het ongetwijfeld zin heeft, maar net de eerste afspraak gepland en de weerstand is niet misselijk.
quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, ik snap het. Zo ging ik er ook in destijds en ik denk dat jouw weerstand nog veel, veel groter is.
Ik heb me er aan over gegeven en dat was de beste beslissing ooit. Ze zei tijdens het eerste gesprek dat ze in mijn hoofd zou gaan zitten en dat klopte. Tot vervelens toe moest ik voor mij normale beslissingen aanpassen. Maar na een aantal weken ging het stukken beter. Maanden later was het nog beter. En nu, 4 (?) jaar later, denk ik nog vaak aan haar als dingen even niet gaan zoals ze moeten gaan. Wat zou ze me aanraden? Als ik daarnaar luister, komt het altijd weer goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sloppy Joe's met kaas; de desemtosti dusquote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb honger. Roti met paneer masala of desemtosti raclettekaas gehakt.
Ik herinner me jouw start weerstand ook nog welquote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, ik snap het. Zo ging ik er ook in destijds en ik denk dat jouw weerstand nog veel, veel groter is.
Ik heb me er aan over gegeven en dat was de beste beslissing ooit. Ze zei tijdens het eerste gesprek dat ze in mijn hoofd zou gaan zitten en dat klopte. Tot vervelens toe moest ik voor mij normale beslissingen aanpassen. Maar na een aantal weken ging het stukken beter. Maanden later was het nog beter. En nu, 4 (?) jaar later, denk ik nog vaak aan haar als dingen even niet gaan zoals ze moeten gaan. Wat zou ze me aanraden? Als ik daarnaar luister, komt het altijd weer goed.
Omdat jouw strijd langer en intenser is. En omdat je schreef dat je weerstand niet misselijk is.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 13:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik herinner me jouw start weerstand ook nog wel
Waarom denk je dat mijne zoveel groter is?
Cesar. Ook zo briljantquote:Op dinsdag 27 januari 2026 13:15 schreef Lonaa het volgende:
Lucky, tosti.
Ik maak zo de mijne ook.
Ergotherapie, hm. Ik moet iets met mijn houding. Maar ja.
Tevens wederom geen kont zin. Wel wezen trainen al en dat was goor.
Ja ze verkoopt het goed hèquote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:38 schreef Clubsoda het volgende:
Gelukkig kun je altijd rekenen op @:Lucky_Strike, de beste reclamezuil voor de ergotherapieIk gun je ook zo'n ervaring @:Vanyel .
Ja nou was wel echt smerig.quote:
Dacht echt dat je Ceasar wilde typen maar de a vergeten was. #hongerquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Klinkt dus bijna als een podium opbouwen en het weer slopen? Lekker bezigquote:Op dinsdag 27 januari 2026 13:23 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja nou was wel echt smerig.
10 rondes voor tijd:
dumbbell farmers carry met ongelijke gewichten, 200 meter.
10 strict pullups/ringrows/wat jij kan als maar strikte beweging was
20 dumbbell snatches, om en om qua arm.
Ik heb dus 2 kilometer gelopen met een dumbbell van 8 kg en met eentje van 12,5 en dat was wel een beetje zwaar.
quote:Op dinsdag 27 januari 2026 13:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja ze verkoopt het goed hè![]()
Natuurlijk hoop ik ook dat ik over 4 jaar hetzelfde denk. En ik wéét wel dat het verstandig is.
Aan de andere kant heeft het me zo lang gekost (ja zo voelt dat al roept iedereen ja maar het is pas ....) om mijn huidige fragiele evenwicht te bereiken en de dingen te doen die ik nu doe. Wat ik doe is echt nog verrot weinig, en ik voel ook heus wel dat ik ook met dat beetje regelmatig meer of minder over mijn grens ga. Maar ik zie het zo niet zitten om nu dat beetje dat ik wel doe weer nog kleiner en beperkter te maken om daar ergens op een later moment hopelijk profijt van te hebben.
En dan helpt het echt niet dat mijn jongste van de week weer een huilbui had omdat ik sinds de kanker nooit meer met hem x en y en z doe en hij dat zo mist.
En ja ik weet ook heus wel dat dit een beetje
[ afbeelding ] is. Maar dat is wel wat het oproept.Ja, echt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat kleiner of beperkter geen doel hoeft te zijn. Wel anders.
Wat verdrietig van je jongsteen wat knap dat hij dat zo kan aangeven
![]()
Ik denk dat je best in staat bent dat over te brengen. En anders zijn er vast ook mensen die daarbij kunnen helpen
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Ja en dat laat ik dan nog buiten beschouwing omdat dat de weerstand is waarvan ik vind dat ik het maar op moet soppen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Maar eerlijk is eerlijk, iemand die je even gaat vertellen hoe je je leven moet leiden is wel een ding hoor. Vooral omdat je in het begin alles fout lijkt te doen. Terwijl je zulke goede redenen hebt om de dingen te doen zoals je ze doet. Mijn eerste consults zei ik alleen maar 'ja maar, ja maar' En zij deed alleen maarTopwijf.
quote:Op dinsdag 27 januari 2026 13:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dacht echt dat je Ceasar wilde typen maar de a vergeten was. #honger
quote:Op dinsdag 27 januari 2026 13:25 schreef Vanyel het volgende:
En ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Ja, was wel gewoon "werken" deze workout, slepen. Voelde ook wel als werk want ik loop ook regelmatig met 2 glasflessen die niet even vol zijn of 2 19 liter fusten. Maar meestan niet 2 km.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 13:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
Klinkt dus bijna als een podium opbouwen en het weer slopen? Lekker bezig
Is mijn cognitie erger aangetast dan ik dacht of schrijf jij hier iets totaal onsamenhangends?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 13:21 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn liefde voor (goede!) ego's rent wel dieper van voor de cesar
Jouw zin is ook niet helemaal akkoord maar die van Clubsoda is erg onsamenhangend ja.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 13:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is mijn cognitie erger aangetast dan ik dacht of schrijf hier iets totaal onsamenhangends?
Zijn we dat niet allemaal?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 13:32 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Jouw zin is ook niet helemaal akkoord maar die van Clubsoda is erg onsamenhangend ja.
Of we zijn allebei kapot.
Ja, met domme typo's en een autocorrect.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 13:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
CS doet een verengelsing voor het overzicht
Ja inmiddels begrijp ik ook dat een ego een ergo is en van dan moet zijn en met jouw hulp dat haar liefde deeper runs maar dit is wel veel gevraagd hoor, als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 13:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
CS doet een verengelsing voor het overzicht
Misschien zoals wij onze idiote relatietherapeut hebben aangepakt? NA x sessies konden we oprecht zeggen dat we er open en welwillend in hebben gezeten, maar dat het niks concreets opleverde?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 13:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja inmiddels begrijp ik ook dat een ego een ergo is en van dan moet zijn en met jouw hulp dat haar liefde deeper runs maar dit is wel veel gevraagd hoor, als je het mij vraagt.
Bovendien komt hier ook weer het risico van de willekeur.
Hoe weet ik dan of/ dat ik een goeie heb?
Nou, er zijn meerdere specialismen binnen de ergotherapie. Sommige doen alleen hulpmiddelen, andere doen ook een beetje energiemanagement en weer anderen beheersen een breed scala met kennis over vermoeidheid, overbelasting en cognitie. Die vind ik leuk en fijn en heel vaak goed. De hulpmiddelen zijn ook nuttig hoor, maar is wel een andere tak van sport. Dus ik denk dat de kans groot is dat je een goede hebt. Wat niet betekent dat het ook hoeft te klikken. Waarbij DP's advies weer zinvol is.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 13:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja inmiddels begrijp ik ook dat een ego een ergo is en van dan moet zijn en met jouw hulp dat haar liefde deeper runs maar dit is wel veel gevraagd hoor, als je het mij vraagt.
Bovendien komt hier ook weer het risico van de willekeur.
Hoe weet ik dan of/ dat ik een goeie heb?
Oh! Die was ik zomaar vergeten. Maarr daar ligt er als het goed is nog minstens eentje van in mijn vriezer. Die ga ik vanavond weer eens tevoorschijn halenquote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Op mijn ikhebgeenzinmaarwilookgraagafvallen dagen gooi ik vaak een zak bonduelle gegrilde Italiaanse groenten in de wok en eet die met een bak huttenkase met een peper er in gedraaid. Vullend, gezond en niet vies, soms is dat as good as it gets.
Ja dat wil ik natuurlijk van tevoren weten!quote:Op dinsdag 27 januari 2026 13:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Misschien zoals wij onze idiote relatietherapeut hebben aangepakt? NA x sessies konden we oprecht zeggen dat we er open en welwillend in hebben gezeten, maar dat het niks concreets opleverde?
Ja ik gok zomaar dat ik de hulpmiddelspecialisten niet ga tegenkomen, dat zou nogal zonde zijn van iedereens energie.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 13:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou, er zijn meerdere specialismen binnen de ergotherapie. Sommige doen alleen hulpmiddelen, andere doen ook een beetje energiemanagement en weer anderen beheersen een breed scala met kennis over vermoeidheid, overbelasting en cognitie. Die vind ik leuk en fijn en heel vaak goed. De hulpmiddelen zijn ook nuttig hoor, maar is wel een andere tak van sport. Dus ik denk dat de kans groot is dat je een goede hebt.
Klopt, en in theorie hoeft het ook niet te klikken, als het maar werkt. Alleen werkt het dan altijd toch weer beter als het klikt.quote:Wat niet betekent dat het ook hoeft te klikken. Waarbij DP's advies weer zinvol is.
Ja kind, ik wil 10 biljoen op mn rekening en een kasteel met 15 katten. Maar ja, hier zijn we.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 13:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja dat wil ik natuurlijk van tevoren weten!
Je hebt vast van degene die je richting ergotherapie gemotiveerd heeft, al wat tips gekregen voor waar. Maar als ik google op je woonplaats kom ik er al meerdere tegen die bv prikkelverwerking, post covid, nah, dat soort dingen als specialisatie benoemen. Ondanks niet jouw oorzaken, lijken me het type klachten wel overlappend? Als ik je ff moet dm'en met mn zoekresultaten, let me know.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 13:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja ik gok zomaar dat ik de hulpmiddelspecialisten niet ga tegenkomen, dat zou nogal zonde zijn van iedereens energie.
Hum. Even op de site gekeken.
[..]
Ook niet helemaal wat ik zou verwachten/waarvan ik denk hier zitten mijn problemen.
[..]
Klopt, en in theorie hoeft het ook niet te klikken, als het maar werkt. Alleen werkt het dan altijd toch weer beter als het klikt.
Nee hoor, dank jequote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:15 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Je hebt vast van degene die je richting ergotherapie gemotiveerd heeft, al wat tips gekregen voor waar. Maar als ik google op je woonplaats kom ik er al meerdere tegen die bv prikkelverwerking, post covid, nah, dat soort dingen als specialisatie benoemen. Ondanks niet jouw oorzaken, lijken me het type klachten wel overlappend? Als ik je ff moet dm'en met mn zoekresultaten, let me know.
Komt goed schatjequote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee hoor, dank je
We moeten het maar weer over iemand anders zijn issues gaan hebben denk ik.
quote:Op dinsdag 27 januari 2026 14:34 schreef Vanyel het volgende:
We moeten het maar weer over iemand anders zijn issues gaan hebben denk ik.
quote:Op dinsdag 27 januari 2026 13:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja kind, ik wil 10 biljoen op mn rekening en een kasteel met 15 katten. Maar ja, hier zijn we.
Maw, ik wil graag het leven van Enyaquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |