quote:
Op maandag 26 januari 2026 22:47 schreef derLudolf het volgende:Oh en de edit, is dat wat je niet lust (bv kool) of niet verdraagt? Ik ben met koken begonnen in de uitwisselingen om zo controle te krijgen op wat we aten. Ik ben een pietlut wat dat betreft, maar tov toen eet ik wel al meer.
Bosui en zilverui lust ik niet, de rest is waar ik niet goed tegen kan. Champignons en paddestoelen vind ik juist erg lekker

.
Bonen ligt aan de boon en hoeveelheid
@Kaatje1 . Linzen kan ik in grote hoeveelheden - vandaag was een blik van 260g uitlekgewicht - zonder problemen eten, kidneybonen kan ik nu ongeveer de helft van eten zonder veel last. Edamame bonen gaat in de wokgroentemix waarin ik het tot nu toe gegeten heb goed. Zwarte bonen heb ik nog niet geprobeerd.
Ha, wel apart
@Lucky_Strike, ik zou mezelf namelijk wel ook best een beetje zo omschrijven. Ik heb ook echt vakantiebestemmingen waar ik naar terug zou willen puur voor het eten. Ik heb denk ik gewoon minder met avondeten? Ik kan bv wel echt genieten van en uitkijken naar een broodje avocado met een perfect gekookt eitje met nog net niet gestold eigeel, eggs benedict, een broodje met zalm en dillesaus, een broodje carpaccio met truffelmayonaise en parmezaanse kaas, een broodje met rauwe ham, zongedroogde tomaatjes, pesto en burrata, vlaai, ijs, cheesecake, brownie, millionaire shortbread, appelbeignet, cronut, crompouce, tiramisu, camembert, romige brie, epoisses, langres, gewoon een plak zacht belegen kaas van de markt... Even wat er zo snel in me op komt.
Maar alleen die dingen eten is niet per se een dieet wat voor mijn gezondheid erg veel goeds gaat doen

. Van avondeten heb ik dat vooral met een echt goede pizza (liefst Margherita of met rauwe ham en burrata), sushi en butter chicken van een restaurant in de stad (die geeft wel een beetje opgeblazen buik maar is wel errg lekker). Er zijn wel meer dingen dan dat die ik lekker vind hoor qua avondeten, maar niet zó als bovenstaande lijst. Wokgroente met tempeh en noodles vind ik ook lekker, of kipsate met rijst en broccoli, kip ketjap met rijst en broccoli, boerenkool, dat soort dingen. Maar soms is zelfs dat dus al teveel werk. Ik moet een (hobby)kok gaan daten denk ik

En er zit voor mij dus ook wel een verschil tussen niet lekker, als in, ik vind het prima maar niet meer dan dat, of niet lekker als in ik vind het ook niet prima of neutraal maar eet het echt een beetje tegen mijn zin. Dat laatste doe ik zelden (als wel dan eigenlijk alleen als echt honger en enige optie, of sociaal wenselijk).
[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 26-01-2026 23:26:36 ]