Zou me niets verbazenquote:Op vrijdag 23 januari 2026 22:49 schreef Cavalier het volgende:
[..]
Zit hij de rest nou zo op te hemelen om zijn eigen prestatie hoger in te laten schatten?
Dan krijg je schaatsers die een toerritje afwerken.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 19:11 schreef hole1988 het volgende:
[..]
De regel maar weer afschaffen dat je punten krijgt bij DNF.
Marnix ten Kortenaar?quote:Op vrijdag 23 januari 2026 20:31 schreef Redefine het volgende:
Als de Oostenrijkers nog een fatsoenlijke derde man zouden vinden dan zouden die bij de Team Pursuit ook best ver kunnen komen.
De OS is wel weer een andere wedstrijd dan alle andere. Eén afstand per sessie, veel langere tijd tussen de ritten. Laatste rit is daar bijvoorbeeld een nog groter nadeel dan normaal.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 21:40 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De zware omstandigheden zijn inmiddels wel tot mythische proporties opgeblazen, volgens mij zag ik dat het waarschijnlijk ongeveer even snel zal zijn als Hamar.
Maar dan zijn types als Kongshaug, Eitrem en Jilek wel in het voordeel. En Ning heeft over het algemeen ook wel een iets beter slot dan Nuis.
Denk dat het ongeacht de omstandigheden wel vaststaat dat Stolz gaat winnen. Tenzij hij ineens bezwijkt onder de druk.
De KNSB net zo goed, door de regels die ze opgesteld hebben.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 20:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan heeft Beune vooral zelf gedaan.
Emese Hunyady.quote:
Kok vs Leerdam wordt smullen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 07:36 schreef borisz het volgende:
De opwarmer
Vrouwen
500 meter (1): Femke Kok, Jutta Leerdam, Marrit Fledderus, Suzanne Schulting, Isabel Grevelt.
500 meter (2): Femke Kok, Jutta Leerdam, Marrit Fledderus, Isabel Grevelt, Angel Daleman.
1000 meter: Jutta Leerdam, Femke Kok, Suzanne Schulting, Marrit Fledderus, Naomi Verkerk.
1500 meter: Antoinette Rijpma-de Jong, Marijke Groenewoud, Joy Beune, Chloé Hoogendoorn, Isabel Grevelt.
3000 meter: Marijke Groenewoud, Joy Beune, Merel Conijn, Bente Kerkhoff, Antoinette Rijpma-de Jong.
Teamsprint: Marrit Fledderus, Naomi Verkerk en Isabel Grevelt.
Mass Start: Marijke Groenewoud, Bente Kerkhoff.
Mannen
500 meter (1): Jenning de Boo, Sebas Diniz, Joep Wennemars, Stefan Westenbroek, Merijn Scheperkamp.
500 meter (2): Jenning de Boo, Sebas Diniz, Stefan Westenbroek, Merijn Scheperkamp, Kayo Vos.
1000 meter: Jenning de Boo, Joep Wennemars, Kjeld Nuis, Tim Prins, Merijn Scheperkamp.
1500 meter: Tijmen Snel, Kjeld Nuis, Tim Prins, Louis Hollaar, Marcel Bosker.
5000 meter: Stijn van de Bunt, Chris Huizinga, Marcel Bosker, Jorrit Bergsma, Beau Snellink.
Teamsprint: Stefan Westenbroek, Jenning de Boo en Merijn Scheperkamp.
Mass Start: Jorrit Bergsma, Stijn van de Bunt.
Zaterdag 24 januari
14:30 | vrouwen 1.000m
15:03 | mannen 1.000m
15:56 | vrouwen 3.000m
16:52 | mannen 5.000m
Zondag 25 januari
14:00 | vrouwen 500m(2)
14:28 | mannen 500m(2)
15:21 | vrouwen mass start
15:42 | mannen mass start
16:20 | vrouwen team sprint
16:40 | mannen team sprint
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is de 1000mquote:Op zaterdag 24 januari 2026 09:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dit is de tweede 500m van het weekend, dus dan kan dit het opeens weer wel.
Ze hadden Joy best een aanwijsplek kunnen geven. Maar ja, niet gebeurd.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 02:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
De KNSB net zo goed, door de regels die ze opgesteld hebben.
Kwartetstart?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:25 schreef hhh38 het volgende:
Van de Bunt rijdt 6:11.96 in de B groep
Valt dat niet stiekem een beetje tegen met kwartetstart in gedachten? Of leggen we de lat dan te hoog.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:25 schreef hhh38 het volgende:
Van de Bunt rijdt 6:11.96 in de B groep
Meer dat ze überhaupt niet gekozen hebben voor het aanwijzen van enkele schaatsers, vooraf aan het OKT al.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 13:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze hadden Joy best een aanwijsplek kunnen geven. Maar ja, niet gebeurd.
Ik hoop dat Rijpma en Groenewoud 4e en 5e worden
Langzamer dan Bosker, dus dan valt het tegen ja.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 13:25 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Valt dat niet stiekem een beetje tegen met kwartetstart in gedachten? Of leggen we de lat dan te hoog.
Met helm?quote:
Van de Bunt had niets aan zijn tegenstanders, terwijl Bosker voordeel had van gelijkwaardige tegenstanders in zijn rit. Dus zo tegenvallend is dat niet imho.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 13:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Langzamer dan Bosker, dus dan valt het tegen ja.
Lorello wint overigens in 6:09.33
Van de Bunt heeft er eentje binnen gehengeld en uiteindelijk ingehaald, daar heb je zeker wel wat aan. En 2 seconden langzamer dan Lorello, die niets aan zijn directe tegenstander én de andere twee uit zijn kwartet heeft gehad, is gewoon niet bijzonder.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 14:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Van de Bunt had niets aan zijn tegenstanders, terwijl Bosker voordeel had van gelijkwaardige tegenstanders in zijn rit. Dus zo tegenvallend is dat niet imho.
Dat wist ik niet want ik keek puur naar de tijden in hun ritten.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 14:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Van de Bunt heeft er eentje binnen gehengeld en uiteindelijk ingehaald, daar heb je zeker wel wat aan. En 2 seconden langzamer dan Lorello, die niets aan zijn directe tegenstander én de andere twee uit zijn kwartet heeft gehad, is gewoon niet bijzonder.
Maar dat was toch ook niet te verwachten, die gast reed vooral een heel goede 10k op het OKT, de 5k was goed maar qua tijd al niet interessant.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 14:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Van de Bunt heeft er eentje binnen gehengeld en uiteindelijk ingehaald, daar heb je zeker wel wat aan. En 2 seconden langzamer dan Lorello, die niets aan zijn directe tegenstander én de andere twee uit zijn kwartet heeft gehad, is gewoon niet bijzonder.
Maar wel heel veel sneller dan Bosker..quote:Op zaterdag 24 januari 2026 14:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar dat was toch ook niet te verwachten, die gast reed vooral een heel goede 10k op het OKT, de 5k was goed maar qua tijd al niet interessant.
Die lijkt redelijk on point voor de spelen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 14:51 schreef wimderon het volgende:
Dit is net als op de trials weer een prima 1000 voor Jackson.
Maar ja is het een fluke als je het 2x hebt gedaanquote:Op zaterdag 24 januari 2026 15:07 schreef GotenSSJ het volgende:
Die 1500m fluke van Kok gaat je op het oog ook weer een medaille kosten.
Op een andere, mindere zware, baan zou ze het waarschijnlijk wel weer kunnen, maar Milaan is de grote vraag.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 15:08 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar ja is het een fluke als je het 2x hebt gedaan
Inclusief baanrecord.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 15:08 schreef franklop het volgende:
[..]
Dubbele fluke!quote:Op zaterdag 24 januari 2026 15:08 schreef franklop het volgende:
[..]
Omdat er wel heel weinig rusttijd tussen zit dit keer?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 15:29 schreef Remco het volgende:
Waarom halen ze bij elke schaatser de 1500 meter van gisteren erbij?
3 km is wel al over twee weken.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 16:37 schreef franklop het volgende:
Als de Spelen het grote doel is dan hoef je hier nog niet goed te zijn
Maar dat geldt voor iedereen die hier is en het lijkt me niet dat de schema's van de ploegen/landen naar de spelen nou zoveel uit elkaar liggen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 16:37 schreef franklop het volgende:
Als de Spelen het grote doel is dan hoef je hier nog niet goed te zijn
Bij Zaanlander is dat wel altijd extremer dan bij de rest.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 16:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar dat geldt voor iedereen die hier is en het lijkt me niet dat de schema's van de ploegen/landen naar de spelen nou zoveel uit elkaar liggen.
Volgens Erben zou dat wel kunnen. Ligt aan het trainingsschema. Zoiets zei hij gisteren.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 16:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar dat geldt voor iedereen die hier is en het lijkt me niet dat de schema's van de ploegen/landen naar de spelen nou zoveel uit elkaar liggen.
Swings is een fenomeen!quote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:02 schreef hhh38 het volgende:
Herbert die schaatsers om de haverklap fenomeen noemt vindt "fenomeen" wat te dik aangezet
Een land die geen volgende schaatser heeft die aan de eisen voldoet. Kom ik zo snel uit bij Swings.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:17 schreef Slobeend het volgende:
Hopelijk valt er nog iemand af in Milaan, Semirunniy moet er gewoon bij zijn.
Sasaki heeft 1 goede 5km gereden dit jaar in de B groep in SLC en daarna niet meer, hopelijk geeft ie z'n plek terug.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:17 schreef Slobeend het volgende:
Hopelijk valt er nog iemand af in Milaan, Semirunniy moet er gewoon bij zijn.
Cheques naar België en de Polen rijden de massstart voor Swings.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Een land die geen volgende schaatser heeft die aan de eisen voldoet. Kom ik zo snel uit bij Swings.
Rustig Ingridquote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:23 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Cheques naar België en de Polen rijden de massstart voor Swings.
Doen er überhaupt Polen mee aan de MS?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:23 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Cheques naar België en de Polen rijden de massstart voor Swings.
Staan ook op de reservelijstquote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Doen er überhaupt Polen mee aan de MS?
3e Nederlander vandaagquote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:37 schreef Remco het volgende:
Dit vind ik nog wel degelijk van Huizinga
Die is toch inmiddels wel een van de topfavorieten voor goud.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:41 schreef hhh38 het volgende:
Loubineaud rijdt echt een fantastische race op de achtergrond, ik denk dat hij hem nog gaat pakken
Even kijken wat Jilek en Eitrem kunnen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:44 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die is toch inmiddels wel een van de topfavorieten voor goud.
Negative split!quote:
En Teejay Flowers!!quote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Even kijken wat Jilek en Eitrem kunnen.
Jij verwacht dat het nog harder gaat?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Even kijken wat Jilek en Eitrem kunnen.
Onder de 6 minuten!quote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Jij verwacht dat het nog harder gaat?
Jilek is echt in schroeivorm volgens mij. Reed een hele goede 1500mquote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Jij verwacht dat het nog harder gaat?
Ik was niet serieus.quote:
Er gaan in Milaan wereldrecords gereden worden!quote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:59 schreef Felagund het volgende:
Deze tijd gaat echt nooit, maar dan ook nooit meer verbeterd worden!
Op de 10 kilometer graagquote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Er gaan in Milaan wereldrecords gereden worden!
Haha: Heiden, Koss, Eitrem. Goed rijtje om in te staanquote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:59 schreef Felagund het volgende:
Deze tijd gaat echt nooit, maar dan ook nooit meer verbeterd worden!
Dank je wel voor de tip! Geweldige 5.000 meter kunnen zien, omdat ik nieuwsgierig werd n.a.v. je bericht!quote:
Net alsof ze de Noren en de Amerikanen dan wel bij kunnen houdenquote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:59 schreef wimderon het volgende:
Talent Chris Huizinga, fenomeen Stijn van de Bunt en Marcel Bosker kunnen beter drie weken gaan trainen op de pursuit, dit heeft verder geen zin zo.
Brons is nog altijd beter dan niks!quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:03 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Net alsof ze de Noren en de Amerikanen dan wel bij kunnen houden
Dat is voor de Azzuriquote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:03 schreef franklop het volgende:
[..]
Brons is nog altijd beter dan niks!
En eigenlijk ook wel goed dat Nederland een keer wakker geschud wordt.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:05 schreef H.Vviv het volgende:
Zóveel zin in de lange afstanden bij de mannen op de Spelen. Dat wordt een ongekende schroeisessie.
Denk dat de Nederlandse coaches ondertussen wel al wakker zijn, weliswaar te laat. Van de Bunt heeft de volgende jaren wel de potentie om aan te sluiten bij de wereldtop.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:06 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En eigenlijk ook wel goed dat Nederland een keer wakker geschud wordt.
27,9 was op de 10km toch?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 19:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
27.9
Dat was een zeldzame slotronde van Sven Kramer.
Wie zegt dat dit de piek is?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 19:47 schreef TheVulture het volgende:
De Noren pieken wellicht net wat te vroeg
Dat was echt een fantastische racequote:Op zondag 25 januari 2026 09:34 schreef franklop het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
20 jaar geleden waren we nog 10 seconden langzamer
Eigenlijk was Kramer wat dat betreft ook wel een bijzondere snuiter.quote:Op zondag 25 januari 2026 09:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat was echt een fantastische race
Ik denk dat Kramer de sub-6.00 al had kunnen doen als ie er een punt van had gemaakt. Maar na die 6:03 op rancune was een WR niet belangrijk genoeg meer voor hem.
Aangezien 8 van de beste 10 tijden dit seizoen zijn gereden lijkt me de invloed grootquote:Op zondag 25 januari 2026 10:15 schreef Remco het volgende:
Ik vraag me af hoeveel invloed het met de handen op de rug door de bochten heen heeft op de tijden. Eigenlijk is het heel bijzonder dat er nog zo'n grote techniek sprong is gemaakt na al die jaren.
Daar zit zeker nog een Heerenveen tussen met een 10km toch?quote:Op zondag 25 januari 2026 10:29 schreef Arcee het volgende:
Laatste niet-SLC/Calgary-wereldrecords bij de mannen tot gisteren:
1993 500 Hamar
1994 1000 Hamar
1998 1500 Nagano
1998 5000 Nagano
2022 10000 Beijing (daar voor was Nagano 1998)
Om nog maar eens te benadrukken hoe bijzonder een wr in Inzell is.
Combinatie van beiden.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:21 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Aangezien 8 van de beste 10 tijden dit seizoen zijn gereden lijkt me de invloed groot
Al kan het ook aan het trainingsschema van Van der Poel liggen.
Op de 10 zijn tussen Nagano en Beijing ook nog een aantal wereldrecords in Heerenveen gereden (Romme, Verheijen, Kramer, Van der Poel)quote:Op zondag 25 januari 2026 10:29 schreef Arcee het volgende:
1993 500 Hamar
1994 1000 Hamar
1998 1500 Nagano
1998 5000 Nagano
quote:Op zondag 25 januari 2026 10:28 schreef TweedeKlum het volgende:
De heren kunnen de OS wel overslaan.
Op de 10km was er ook nog een WR in Heerenveen (12:49 van Kramer) tussendoor.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:29 schreef Arcee het volgende:
1993 500 Hamar
1994 1000 Hamar
1998 1500 Nagano
1998 5000 Nagano
Minder dan een jaar geleden werden Huizinga en Snellink nog 1 en 3 bij een WB 5km. Jilek, Loubineaud en Dawson hebben wel een enorme stap gezet dit seizoen. En Eitrem ook, maar dat was al een topper.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Combinatie van beiden.
Duidelijk is wel dat de Nederlandse mannen in dit geweld vast hebben gehouden aan schema's die ver van toereikend zijn
Kjeld gaat mondjes snoeren.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:28 schreef TweedeKlum het volgende:
De heren kunnen de OS wel overslaan.
Het is ook een mindsetverandering die er bij de NL-heren nog niet is, waar je mikte op rondjes 29 laag, is het nu 28 laag waar je op moet mikken.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Minder dan een jaar geleden werden Huizinga en Snellink nog 1 en 3 bij een WB 5km. Jilek, Loubineaud en Dawson hebben wel een enorme stap gezet dit seizoen. En Eitrem ook, maar dat was al een topper.
Ik zie enkel een kans op de 500m dat Jordan verliest, maar dan zal de Pool wel winnen ipv Jenning.quote:
Hoop erop dat de 500 door De Boo wordt gewonnen ja. Klein belang bij , want in stadionquote:Op zondag 25 januari 2026 10:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het is ook een mindsetverandering die er bij de NL-heren nog niet is, waar je mikte op rondjes 29 laag, is het nu 28 laag waar je op moet mikken.
[..]
Ik zie enkel een kans op de 500m dat Jordan verliest, maar dan zal de Pool wel winnen ipv Jenning.
Hopelijk kan hij wel schakelen dat het maar over een omloop gaat.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:55 schreef franklop het volgende:
[..]
Hoop erop dat de 500 door De Boo wordt gewonnen ja. Klein belang bij , want in stadion
Drie keer zelfs, zie ik nu: https://en.wikipedia.org/(...)_m_speed_skating_menquote:Op zondag 25 januari 2026 10:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Op de 10km was er ook nog een WR in Heerenveen (12:49 van Kramer) tussendoor.
Ik denk dat er nog wel meer kanshebbers zijn. Kim en Morishige zitten er ook al het hele jaar in de buurt. En Gao en Koshkin kunnen ook ineens een gekke uitschieter hebben.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik zie enkel een kans op de 500m dat Jordan verliest, maar dan zal de Pool wel winnen ipv Jenning.
Prioriteiten stellenquote:Op zondag 25 januari 2026 11:03 schreef AgnesGru het volgende:
Wel jammer dat de 500m niet echt gunstig valt samen met carnaval.
Dat sowiesoquote:
Wellicht in het Olympisch Dorp.quote:
Mathieu gaat winnenquote:Op zondag 25 januari 2026 13:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is in het veldrijden topic te doen
Vrouwen zijn bezigquote:
Ik vond dat overzicht van wereldrecords wel mooi, alleen jammer dat je dan aan het eind de hele tijd een schreeuwende Erik van Dijk hoortquote:Op zondag 25 januari 2026 13:51 schreef vaarsuvius het volgende:
NOS livestream, de herhaling van de Noor
is kaput
Denk dat hij nog gaat piekenquote:
Ik denk dat zonder schuiver van de Kazach hij nog wel ietsje sneller was geweest.quote:
Zelfs met Huizingaquote:
Op de OS hebben de kanshebbers normaal gesproken ondersteuning, dan gebeurt dit normaal nietquote:Op zondag 25 januari 2026 15:50 schreef Em31 het volgende:
Zoiets zag ik eerder bij de OS gebeuren, ze zijn nu wel gewaarschuwd.
Enige WB-winst bij de mannen!quote:Op zondag 25 januari 2026 15:49 schreef AgnesGru het volgende:
Waarom stond dit ook alweer op 1 in de matrix?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |