Ja die hoorde ik ook al. Scooters gaan er weer uit.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:26 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
op die fb van de bond van doorstartershebben ze het erover dat de scooters ook finito zijn,zijn ze verruckt geworden.Kan niet anders dat er (mijn gok) 60% moven gaat.
Terwijl scooterwijken juist bedacht waren als bezuiniging. Want dat waren vroeger allemaal autowijken die door postbodes gedaan moesten worden, en scooterwijken mogen ook door postbezorgers worden gedaan. Worden die scooterwijken nu e-bike wijken? Want je kunt er op wachten dat binnen nu en pak 'em beet 5 jaar, als de meeste e-bikes ook afgeschreven zijn, PostNL weer terug gaat naar de ouderwetse bezorging met eigen fiets. NRP2 heeft namelijk nooit de beoogde besparing opgeleverd die het management voor ogen stond. Dat hadden wij, als eenvoudige bezorgers, natuurlijk al van kilometers aan zien komen, maar voor die duurbetaalde managers was dat een heuse verrassing.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:45 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ja die hoorde ik ook al. Scooters gaan er weer uit.
Zag daar ook voorbij komen dat iemand 2,5 uur werk kreeg aangeboden op een contract van 11 uur... Hoe flik je dat dan als bedrijf. Dat is gewoon iemand aan houden omdat je hem niet wil ontslaan.
Dit was de uitleg: Om Lab chauffeurs aan hun contracturen te laten komen zal er werk weggehaald worden bij de scooterbezorgers, soms ook bij de loop/fietsbezorger. Om de scooteraar aan de contracturen te laten komen wordt er werk weggehaald bij de loop/fietswijken.quote:Op maandag 16 maart 2026 14:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Terwijl scooterwijken juist bedacht waren als bezuiniging. Want dat waren vroeger allemaal autowijken die door postbodes gedaan moesten worden, en scooterwijken mogen ook door postbezorgers worden gedaan. Worden die scooterwijken nu e-bike wijken? Want je kunt er op wachten dat binnen nu en pak 'em beet 5 jaar, als de meeste e-bikes ook afgeschreven zijn, PostNL weer terug gaat naar de ouderwetse bezorging met eigen fiets. NRP2 heeft namelijk nooit de beoogde besparing opgeleverd die het management voor ogen stond. Dat hadden wij, als eenvoudige bezorgers, natuurlijk al van kilometers aan zien komen, maar voor die duurbetaalde managers was dat een heuse verrassing.
Dat die scooterbezorgers ook mee moeten in de matching is juridisch gezien nog wel logisch. Dat matchen is namelijk in feite gewoon afspiegelen obv UWB-peildata. En daarbij moeten alle vergelijkbare functies moeten meegenomen. Een postbezorger op een fiets en een scooterbezorger zijn vergelijkbare functies. Ze vallen ook onder de zelfde CAO en voeren de zelfde werkzaamheden uit, alleen met een ander vervoermiddel. Maar een LAB-chauffeur valt onder de grote CAO, is echt een postbode en mag ook werkzaamheden uitvoeren die een postbezorger niet mag. Dus dan is het geen vergelijkbare functie, en dus hoeft zo'n LAB-chauffeur niet meegenomen te worden in het matchen.quote:Op maandag 16 maart 2026 17:33 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dit was de uitleg: Om Lab chauffeurs aan hun contracturen te laten komen zal er werk weggehaald worden bij de scooterbezorgers, soms ook bij de loop/fietsbezorger. Om de scooteraar aan de contracturen te laten komen wordt er werk weggehaald bij de loop/fietswijken.
Maar het lijkt er een beetje op dat er alleen maar scooterwijken worden weggehaald en die naar de auto gedaan worden. En dat scooterbezorgers gewoon in de pool worden meegegooid voor matching.
Ik lees echt al meer en meer mensen die betaald thuis gaan zitten straks...
ontslag nemen is goedkoper en makkelijker dan ontslaan he.....quote:Op zondag 15 maart 2026 19:45 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ja die hoorde ik ook al. Scooters gaan er weer uit.
Zag daar ook voorbij komen dat iemand 2,5 uur werk kreeg aangeboden op een contract van 11 uur... Hoe flik je dat dan als bedrijf. Dat is gewoon iemand aan houden omdat je hem niet wil ontslaan.
Vandaag dan toch mijn "goedgevulde" broodtrommel ontvangen. Nou ja, goedgevuld? Een pakje plat water, een mini-stroopwafeltje ter grootte van een rijksdaalder, een dobbelsteentje kruidkoek en 5 dropjes. De broodtrommel zelf is zo te zien een Chinese kopie van de bekende Mepal-broodtrommel. Of deze net zo veilig is om je brood in te doen, waag ik te betwijfelen. Meestal staat er op in Nederland verkochte broodtrommels (maar ook meestal op plastic voedselbewaardozen, drinkbekers, borden, etc) het bekende glas en vork-symbool (Dit symbool geeft aan dat het product veilig is om uit te eten of drinken en voldoet aan de Europese kaderverordening voedselcontactmaterialen), maar op dit Chinese ding staat dat dus niet. Dus Joost mag weten wat voor chemische zooi je binnen krijgt als je hier je brood in stopt.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons werden er natuurlijk weer veel minder broodtrommels aangeleverd dan er bezorgers zijn, dus de meesten (waaronder ikzelf) visten achter het net.
Ach, een beetje extra BPA in je lijf is goed voor je immuunsysteem.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 15:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vandaag dan toch mijn "goedgevulde" broodtrommel ontvangen. Nou ja, goedgevuld? Een pakje plat water, een mini-stroopwafeltje ter grootte van een rijksdaalder, een dobbelsteentje kruidkoek en 5 dropjes. De broodtrommel zelf is zo te zien een Chinese kopie van de bekende Mepal-broodtrommel. Of deze net zo veilig is om je brood in te doen, waag ik te betwijfelen. Meestal staat er op in Nederland verkochte broodtrommels (maar ook meestal op plastic voedselbewaardozen, drinkbekers, borden, etc) het bekende glas en vork-symbool (Dit symbool geeft aan dat het product veilig is om uit te eten of drinken en voldoet aan de Europese kaderverordening voedselcontactmaterialen), maar op dit Chinese ding staat dat dus niet. Dus Joost mag weten wat voor chemische zooi je binnen krijgt als je hier je brood in stopt.
O dan zal het met die weekmakers wel meevallenquote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:11 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ach, een beetje extra BPA in je lijf is goed voor je immuunsysteem.![]()
Let er wel op dat als je hem wel besluit te gebruiken voor iets anders dan onverpakt voedsel, de sluitclips heel snel breken. Als het deksel er niet perfect op zit bij het sluiten breken ze gewoon af.
Ze moeten toch iets verzinnen om van de bezorgers af te komen? Als je daardoor doodgaat hoeven ze je geen salaris met te betalen en besparen ze dus op loonkosten.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:11 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ach, een beetje extra BPA in je lijf is goed voor je immuunsysteem.![]()
Daar komt ook nog eens bij dat in 2025 40 miljoen (!) is afgeboekt op de goodwill van Mail. Dat is iets wat je als bedrijf blijkbaar mag doen als je bedrijf door structureel slechtere economische vooruitzichten een boekwaarde heeft die hoger is dan de werkelijke waarde. Op zich is dit allemaal volgens de regels, maar het klinkt mij ook wel een beetje als een trucje (en een self fulfilling prophecy) in de oren. Want PostNL heeft over heel 2025 een verlies van 17 miljoen geleden, maar als er geen extra afschrijving van 40 miljoen had plaatsgevonden vanwege "goodwill impairment", dan hadden we dus gewoon 23 miljoen winst gehad.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 15:21 schreef Semargofni het volgende:
Oh wauw, dat is wel heel erg doortrapt.
quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daar komt ook nog eens bij dat in 2025 40 miljoen (!) is afgeboekt op de goodwill van Mail. Dat is iets wat je als bedrijf blijkbaar mag doen als je bedrijf door structureel slechtere economische vooruitzichten een boekwaarde heeft die hoger is dan de werkelijke waarde. Op zich is dit allemaal volgens de regels, maar het klinkt mij ook wel een beetje als een trucje (en een self fulfilling prophecy) in de oren. Want PostNL heeft over heel 2025 een verlies van 17 miljoen geleden, maar als er geen extra afschrijving van 40 miljoen had plaatsgevonden vanwege "goodwill impairment", dan hadden we dus gewoon 23 miljoen winst gehad.
Gooi daar dan die 24 miljoen bij en 47 miljoen is best een mooi winstbedrag... We snappen allemaal wel waarom de politiek niet wil betalen. Nit dat het voor ons wat uitmaakt, we worden steeds een beetje minder belangrijk omdat het bedrijf zich meer wil richten op andere dingen dan post. Onderhand vraag ik me ook wel af of we niet beter af zouden zijn bij een ander bedrijf
Ik begrijp best dat niet iedereen zijn vaste wijken kan houden, maar bij ons lijkt het wel of de BC er niet eens moeite voor heeft gedaan. Van ons hele depot is er letterlijk 1 persoon die z'n vaste wijken heeft gehouden, de rest heeft ALLEMAAL andere wijken gekregen. Je zou bijna denken dat ze het expres doen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 16:50 schreef Bezorgertje het volgende:
Wij hebben hier ook een " matchinggesprek" gehad. Met zijn allen tussen 9 en 11 langskomen, op je beurt wachten en vervolgens dreunde de tc je toegewezen wijken op. Volkomen willekeurig idd en bijna iedereen ongelukkig. Op een pensionada na dan, die houdt zijn contract terwijl die alleen nog maar op stand-by hoeft te staan. Op mijn gemopper over menselijke behandeling werd verbaasd gereageerd: de willekeur is heel zorgvuldig bepaald aldus de tc. (Of heet die nu weer anders?)
Hier zijn de gesprekken nog niet geweest. Maar als ik landelijk zo kijk lijkt het er idd wel op dat ze bewust iedereen van hun wijken gooien? Ik zie ook steeds op facebook onze schoonpraters van de or roepen dat niemand vaste wijken heeft en dat dat al jaaaren zo is. Zie ook veel mensen die als oproepkracht worden aangewezen. Dus krijg een beetje het beeld dat ze straks gewoon random willen kunnen schuiven met mensen hoe het hun uitkomt.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 17:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat niet iedereen zijn vaste wijken kan houden, maar bij ons lijkt het wel of de BC er niet eens moeite voor heeft gedaan. Van ons hele depot is er letterlijk 1 persoon die z'n vaste wijken heeft gehouden, de rest heeft ALLEMAAL andere wijken gekregen. Je zou bijna denken dat ze het expres doen.
En nu staat deze week in het lijstje met grote partijen dat vanaf week 14 de Donald Duck naar de dins/woensdagdag gaan, snap jij hem nog?!quote:Op maandag 9 maart 2026 13:57 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Die hadden idd naar de dinsdag/woensdag gemoeten op 1 januari. Maar hier gebeurt dat al standaard niet. Hier zitten ze gewoon op donderdag/vrijdag.
Ja ik zag dat. Ik snap daar echt niks van.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:12 schreef the_X het volgende:
[..]
En nu staat deze week in het lijstje met grote partijen dat vanaf week 14 de Donald Duck naar de dins/woensdagdag gaan, snap jij hem nog?!
Jaquote:Op maandag 30 maart 2026 00:03 schreef cinderloom het volgende:
Hey postnl medewerkers
Dit is een 1 april grap toch?
https://www.postnl.nl/campagnes/deurhanger
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |