quote:Op zondag 1 maart 2026 19:43 schreef ophaling10 het volgende:
dinsdag 3 januari 2012 18:35[/url] schreef V__L_N het volgende:[/b]
Ohja en ik vind het prettig dat depo om de hoek, maar je spreekt nooit is een collega enzo. DAt is wel jammer.
had even een oudje naar voren gehaaldja per 12-7 is dat andere koek.
ja ik idd het vliegt voorbijquote:Op zondag 1 maart 2026 23:01 schreef V__L_N het volgende:
[..]Schrijf ik hier al zoooo lang... Wordt ik toch weer met de neus op de feiten gedrukt. Vroeger vond ik dat idd wel is jammer, geen echte collega's om mee te kletsen. Tegenwoordig vind ik het heerlijk. 3 dagen in de week alleen, andere 2 dagen wel een collega die ik nooit zie. Het hele idee dat ik straks 20 collega's om me heen heb valt mijn hoofd nu wel echt tegen.
Uberhaupt dat ik nog helemaal niet weet of er wel plek voor me is en wat de constructie gaat worden maakt me een beetje wiebel. Niet genoeg om mijn werk op te zeggen trouwens. Vind het nog steeds leuk, maar dat hele gedoe in het bedrijf... 14 jaar en 7 maanden. Het is verdraait lang op 1 depot met altijd 2 dezelfde wijken...
ja brakke expertsquote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:46 schreef the_X het volgende:
Wat mij wel opvalt is dat als je je wijk start hij gelijk op 1 minuut staat
Dat klopt, maar daar blijft hij wel 2 minuten op staan, dus wees maar niet bang dat je per ongeluk 1 minuut teveel krijgtquote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:46 schreef the_X het volgende:
Wat mij wel opvalt is dat als je je wijk start hij gelijk op 1 minuut staat
Daar komt ook nog bij dat ze bij het vaststellen van een nieuwe WTR de tijden ook al naar beneden afronden. En met de roostertijden wordt ook gerommeld. Dan heb je bijvoorbeeld 25.38 gewerkt op een contract van 25 uur, en staat er vervolgens dat je 37 minuten in de plus staat. Ik heb dat ook al aangekaart bij de HR-afdeling, en die zeiden dat dat kwam door afronden. Vreemd, want er is bij mijn weten geen enkele wiskundig geaccepteerde methode waarbij 38 afgerond op 37 uitkomt. Dus als ik nu 8 minuten uitloop op een wijk rond ik het veiligheidshalve maar af op 9.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 01:35 schreef wbwb het volgende:
Ik vind PostNL sowieso ook vies met het tellen van het aantal minuten. Met de oude Mijn Werk-app werd het aantal minuten altijd naar beneden afgerond. Met de nieuwe Mijn Werk-app werden de minuten in eerste instantie gewoon normaal afgerond, maar na een tijdje hebben ze die aangepast om ook naar beneden af te ronden. Zo besparen ze toch weer gemiddeld een halve minuut per loop…
hier hebben ze van dieverse mensen 35 minuten afgestolen(per wijk) keer 2 per week.,door die splitsing in 2 wijken, niemand zegt er wat van.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
nieuwe WTR de tijden ook al naar beneden afronden
En vervolgens gaan ze uitbetalen en ronden ze nog een keer af.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daar komt ook nog bij dat ze bij het vaststellen van een nieuwe WTR de tijden ook al naar beneden afronden. En met de roostertijden wordt ook gerommeld. Dan heb je bijvoorbeeld 25.38 gewerkt op een contract van 25 uur, en staat er vervolgens dat je 37 minuten in de plus staat. Ik heb dat ook al aangekaart bij de HR-afdeling, en die zeiden dat dat kwam door afronden. Vreemd, want er is bij mijn weten geen enkele wiskundig geaccepteerde methode waarbij 38 afgerond op 37 uitkomt. Dus als ik nu 8 minuten uitloop op een wijk rond ik het veiligheidshalve maar af op 9.
En die 1 euro krijg je maar 6 maanden, de volgende 6 maanden krijg je nog maar 50 cent.quote:Op donderdag 5 maart 2026 18:46 schreef Semargofni het volgende:
Vraag ik me ook af. Is het geen reis/werktijd t/m 8km en daarboven 1 hele euro?!
Daarover staat iets in de inmiddels verlopen CAO:quote:Op donderdag 5 maart 2026 18:28 schreef ophaling10 het volgende:
https://bvpp.nl/nl/nieuws(...)uw-keuzes-en-rechten
blijf je krjg je reistijdcompensatie, wat krijg je voor het heen en weer crossen? niks?
Verder een blamage dit " akkoord" .
Een hele euro per kilometer welteverstaan (heen en terug)quote:Op donderdag 5 maart 2026 18:46 schreef Semargofni het volgende:
Vraag ik me ook af. Is het geen reis/werktijd t/m 8km en daarboven 1 hele euro?!
Volgens mij zijn dit twee verschillende zaken. De afspraken in het sociaal plan gaan over een reisTIJDvergoeding. Daarnaast heb je OOK NOG recht op een reisKOSTENvergoeding volgens de CAO. Het is dus niet of/of maar en/en. Het is leuk dat er een sociaal plan ligt, maar dat is een aanvulling op de CAO, het komt niet in plaats van de CAO. Die reisTIJDvergoeding is een tijdelijke compensatie die na een jaar stopt, maar de reisKOSTENvergoeding moet betaald worden zolang jij op dat verder gelegen depot blijft lopen, TENZIJ PostNL jou op enig moment weer op een dichterbij gelegen depot wil laten lopen. Dan stopt de reiskostenvergoeding, ongeacht of je dat aanbod van een dichterbij depot accepteert of weigert.quote:Op donderdag 5 maart 2026 23:17 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Daarover staat iets in de inmiddels verlopen CAO:
7.6 Tegemoetkoming voor reiskosten woning-depot bij
verplaatsing op initiatief van de werkgever
1 Als postbezorger ontvang je geen tegemoetkoming in de kosten van het reizen tussen je woning en
je depot. De manier waarop je jouw reis aflegt, maakt hierbij niet uit.
2 Word je op initiatief van de werkgever verplaatst naar een ander depot? En bedraagt de reisafstand
woning-depot meer dan 3 kilometer? Dan stelt de werkgever per datum verplaatsing voor jou een
tegemoetkoming vast voor jouw reiskosten woning-depot:
• De tegemoetkoming is van 1 januari 2024 tot 1 mei 2024 op basis van 19 ct./km en vanaf 1 mei
2024 op basis van 23 ct./km met een aftrek van de eerste 3 km; dit ongeacht de reisafstand
voorafgaand aan de verplaatsing.
• De reisafstand wordt berekend met een tussen partijen vastgestelde routeplanner op basis van
het vervoersmiddel dat daadwerkelijk wordt gebruikt volgens de kortste route.
3 Reis je een volledige kalendermaand niet naar je plaats van tewerkstelling? Dan ontvang je met
ingang van de maand die volgt op die volledige kalendermaand geen tegemoetkoming woningdepot meer. Je ontvangt de tegemoetkoming weer vanaf de dag waarop je weer gaat reizen naar je
depot.
4 Is het op termijn mogelijk om je weer te verplaatsen naar een depot, waarbij de reisafstand woningdepot 3 kilometer of minder wordt? Dan komt de tegemoetkoming te vervallen; ook indien je er voor
kiest om van deze verplaatsing geen gebruik te maken.
De bijgevoegde tabel gaat vervolgens in op alle mogelijkheden voor 1 t/m 5 dagen en max 15 km.
5 dagen 5 km levert je net geen 20 euro op. 5 dagen 8 km net geen 50 euro.
8 km fietsen doe je wel een half uur over, dus 2,5 uur per week en 10 uur per maand enkele reis. Kost je dus minimaal 150 euro. Moet je nog terug kan het zo ver oploppen als tot 300 euro.
Die 50 euro is een koopje
Het is een deel van allebei. Als je straks meer dan 8 km moet reizen krijg je het bedrag uit de CAO als reiskostenvergoeding plus het bedrag uit het sociaal plan als reistijdvergoeding, maar het laatste dus maximaal 1 jaar. Moet je minder dan 8 km reizen maar meer dan 3 km dan krijg je het bedrag uit de CAO als reiskostenvergoeding. Moet je minder dan 3 km reizen dan krijg je niks. Daarnaast worden wijken die straks meer dan 3 km van het depot starten gedaan met een postnl e-bike (wat niet betekend dat je er 1 krijgt, alleen als deze niet op het depot geplaatst kan worden)quote:Op donderdag 5 maart 2026 23:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dit twee verschillende zaken. De afspraken in het sociaal plan gaan over een reisTIJDvergoeding. Daarnaast heb je OOK NOG recht op een reisKOSTENvergoeding volgens de CAO. Het is dus niet of/of maar en/en. Het is leuk dat er een sociaal plan ligt, maar dat is een aanvulling op de CAO, het komt niet in plaats van de CAO. Die reisTIJDvergoeding is een tijdelijke compensatie die na een jaar stopt, maar de reisKOSTENvergoeding moet betaald worden zolang jij op dat verder gelegen depot blijft lopen, TENZIJ PostNL jou op enig moment weer op een dichterbij gelegen depot wil laten lopen. Dan stopt de reiskostenvergoeding, ongeacht of je dat aanbod van een dichterbij depot accepteert of weigert.
ben benieuwd hoe het met de onkosten/fietsverg. zit, als je op zo n electrisch barrel moet,ten alle tijden lever je tijd en geld in(gratis werken).quote:Op vrijdag 6 maart 2026 09:09 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Het is een deel van allebei. Als je straks meer dan 8 km moet reizen krijg je het bedrag uit de CAO als reiskostenvergoeding plus het bedrag uit het sociaal plan als reistijdvergoeding, maar het laatste dus maximaal 1 jaar. Moet je minder dan 8 km reizen maar meer dan 3 km dan krijg je het bedrag uit de CAO als reiskostenvergoeding. Moet je minder dan 3 km reizen dan krijg je niks. Daarnaast worden wijken die straks meer dan 3 km van het depot starten gedaan met een postnl e-bike (wat niet betekend dat je er 1 krijgt, alleen als deze niet op het depot geplaatst kan worden)
Dat is waar, en je levert ook onkostenvergoeding in, want je fietsvergoeding wordt stopgezet. Aan de andere kant: Je hebt wel veel minder dure reparaties aan je eigen fiets, waar die maandelijkse onkostenvergoeding van maximaal EUR 11,70 bij lange na niet toereikend voor is. En die PostNL-ebikes (als je tenminste die oranje krijgt, waar ze ook op NRP-2 depots mee rijden), die rijden wel echt serieus super lekker.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 21:05 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ben benieuwd hoe het met de onkosten/fietsverg. zit, als je op zo n electrisch barrel moet,ten alle tijden lever je tijd en geld in(gratis werken).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |