abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220530244
quote:
Gesprek inmiddels achter de rug. Ik geef aan tussen de 4-5 uur p/d te willen werken bij de "enquête". Wat krijg ik gepresenteerd: 2x6:40 en 2x3:30. Mooie verdeling, totaal niet overbelastend die twee dagen.
Ik voelde de bui al hangen en had expres 3,5 uur max per dag ingevuld.
En dus werd er natuurlijk bij mij ook 2x 5 uur (+ 2x 2:30 en zaterdag 3:00) aangeboden.
Ik zei gelijk tegen TL dat ik dan post van die 5 uur dagen door ging schuiven naar de 2:30 dagen wanneer ik het niet binnen 5 uur weg kon krijgen.
Toen zei hij niets.
En wie zwijgt stemt toe. ^O^
pi_220530515
Ik snap PostNL-logica als klant ook echt niet. Eerder weigerden ze mij zo'n 20 cent te vergoeden waar ik recht op had voor een kwijtgeraakt brievenbuspakje+. Nu vergoeden ze mij zomaar bijna 15 euro te veel voor een kwijtgeraakt pakket naar Duitsland. Echt, hoe dan? :?
pi_220531384
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 23:03 schreef YBouncer het volgende:

[..]
En dus werd er natuurlijk bij mij ook 2x 5 uur (+ 2x 2:30 en zaterdag 3:00) aangeboden.
Ik zei gelijk tegen TL dat ik dan post van die 5 uur dagen door ging schuiven naar de 2:30 dagen wanneer ik het niet binnen 5 uur weg kon krijgen.
Toen zei hij niets.
hier was geen weerstand onder de bezorgers over de verhuizing, jammer want ik vind het wel ruk,en je werkt per dag 1 uur gratis, maybe more(heenrijden en weer terug naar huis)volgens mij zijn ze een beetje te schijterig om er tegenin te gaan.
  woensdag 8 april 2026 @ 10:05:16 #254
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220532248
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 23:03 schreef YBouncer het volgende:

[..]
Ik zei gelijk tegen TL dat ik dan post van die 5 uur dagen door ging schuiven naar de 2:30 dagen wan
neer ik het niet binnen 5 uur weg kon krijgen.
Toen zei hij niets.
Ik had 5 x 3,5 ingevuld ook. Heb 3 x 4,25 uur gekregen, 1 dag 1,5 uur tac en 1 x 1 uur.
Opzich snap ik die 4,25 wel omdat er 45 minuten reistijd wordt opgeteld voor de verhuizing van het depot. Maar de rest is natuurlijk onzin. Heb ook maar gevraagd hoe ze denken die 1,5 uur tac te gaan oplossen. Ik mag niet meer fietsen dus ik ben helemaal niet multifunctioneel inzetbaar... En ze weten nog niet eens hoe ik mijn wijken vanaf het nieuwe depot naar mijn wijk ga krijgen... Ja lopen, maar dan wel in eigentijd...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 8 april 2026 @ 10:16:29 #255
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220532331
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:56 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
hier was geen weerstand onder de bezorgers over de verhuizing, jammer want ik vind het wel ruk,en je werkt per dag 1 uur gratis, maybe more(heenrijden en weer terug naar huis)volgens mij zijn ze een beetje te schijterig om er tegenin te gaan.
Hier ook niet hoor. Ik baal, maar mijn collega's werken allebei al op andere depots. Dus die vinden het niet erg. Behalve dat ze er dus nu achter zijn gekomen dat ze straks geen reistijd meer vergoed krijgen. Want als je nieuwe depot je standplaats is krijg je alleen nog maar die magere km vergoeding.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 8 april 2026 @ 16:18:45 #256
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220534816
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:56 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Het eerste jaar moeten ze de reistijd gewoon betalen, als het nieuwe depot op meer dan 8 km van je huis ligt.

quote:
Blijf je in dienst en volg je je functie naar een verder gelegen depot, dan ontvang je maximaal 12 maanden compensatie voor de extra kilometers boven de 8 km-grens. Voor elke kilometer boven de 8 kilometer ontvang je dan een reiskostenvergoeding van ¤1,--. De eerste 6 maanden 100%, daarna 50%.
Het is wel zo dat wanneer je huidige depot nu al op meer dan 8 km van je huis ligt, je vergoeding alleen krijgt voor de extra afstand. Dus als je nieuwe depot bijv op 12 km ligt, maar je oude depot lag al op 9, dan krijg je alleen een reistijdvergoeding over die 3 km. Maar dan wel voor een retour, dus dan krijg je het eerste half jaar EUR 6 per dag, en het tweede half jaar EUR 3 per dag. Daarna houdt het op, en krijg je alleen nog reiskostenvergoeding volgens CAO: Dat zou bij 12 km enkele reisafstand EUR 4,14 per dag zijn.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_220535072
Ik snap niet dat ze alle piekwijken niet gewoon in tweëen hakken. Deel A en deel B.
Dat hebben ze nu ook al gedaan bij wijken van meer dan 3 uur.
Wanneer elke wijk bestaat uit twee delen kan iemand nog steeds een hele wijk lopen (A+B). Plus de helft van een andere wijk (A). De andere helft (B) kan door iemand anders worden gelopen.
Daardoor kan je iedereen zijn tijd rond de 4 tot 4:30 uur tijd per dag houden ipv van die excessen van 6:30 uur op een dag.
Met piekwijkdelen A en B kan je in principe veel makkelijker mensen indelen voor al hun contracturen. En die uren kan je netjes verdelen over de dagen van de week ipv 2 dagen ongelooflijk veel uur en 2 dagen een lullig wijkje.
  woensdag 8 april 2026 @ 17:16:26 #258
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220535122
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:08 schreef YBouncer het volgende:
Ik snap niet dat ze alle piekwijken niet gewoon in tweëen hakken. Deel A en deel B.
Wanneer elke wijk bestaat uit twee delen kan iemand nog steeds een hele wijk lopen (A+B). Plus de helft van een andere wijk (A). De andere helft (B) kan door iemand anders worden gelopen.
Daardoor kan je iedereen zijn tijd rond de 4 tot 4:30 uur tijd per dag houden ipv van die excessen van 6:30 uur op een dag.
Met piekwijkdelen A en B kan je in principe veel makkelijker mensen indelen voor al hun contracturen. En die uren kan je netjes verdelen over de dagen van de week ipv 2 dagen ongelooflijk veel uur en 2 dagen een lullig wijkje.
Ik snap sowieso niet dat we nog steeds van die grote wijken hebben. Ik had juist begrepen dat PostNL daar van af wilde, en grote wijken zou gaan splitsen. Bij ons is niets gesplitst, en zijn veel wijken juist groter geworden door de depotsluiting en toegenomen fietstijd. Je krijgt weliswaar een e-bike in bruikleen, maar die moet je na afloop weer terugbrengen. En de nieuwe roosters zijn all over the place. De ene bezorger is boven zijn contract ingeroosterd, een ander op minder dan de helft. En de uren zijn ook vaak ongelijkmatig over de dag verdeeld. De ene dag 5 uur werk, de andere dag een uur.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_220535555
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik snap sowieso niet dat we nog steeds van die grote wijken hebben. Ik had juist begrepen dat PostNL daar van af wilde, en grote wijken zou gaan splitsen. Bij ons is niets gesplitst, en zijn veel wijken juist groter geworden door de depotsluiting en toegenomen fietstijd. Je krijgt weliswaar een e-bike in bruikleen, maar die moet je na afloop weer terugbrengen. En de nieuwe roosters zijn all over the place. De ene bezorger is boven zijn contract ingeroosterd, een ander op minder dan de helft. En de uren zijn ook vaak ongelijkmatig over de dag verdeeld. De ene dag 5 uur werk, de andere dag een uur.
Ik dacht eigenlijk ergens gelezen te hebben dat na de vergroting van de wijken met logisch bezorgen ze ze nog groter wilden gaan maken in verband met de afname in hoeveelheid post...
pi_220535574
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:08 schreef YBouncer het volgende:
logisch redeneren en luisteren kunnen ze niet, de tijd zal het leren dat ze straks met heel veel wijken en open "vacatures" zitten, en ja dan rest maar een ding: eigen schuld.
pi_220535618
dat heen en weer rijden (in eigen tijd) gaat iedereen wel een keer opbrken, momenteel is de temperatuur nog een beetje romantisch,maar in het najaar en de winter dan is het andere koek, harde regen/wind ,en sneeuw bij -10 , dan ben je er gauw klaar mee.
De bezorgdevisie heeft de laatste 22 jaar al genoeg offers gebracht.
pi_220535632
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
De ene bezorger is boven zijn contract ingeroosterd, een ander op minder dan de helft.
dat is nu ook het geval,denk dat ze de overuren(onder werktijd) gaan gebruiken om de door hun gemaakte/tekorten aan uren zo gaan compenseren.
pi_220535639
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:16 schreef V__L_N het volgende:
Hier ook niet hoor. Ik baal,
terechte mening,had heel wat anders verwacht,landelijk gezien moeten er toch velen het helemaal niets vinden,
pi_220536478
bij de buren is veel meer aanhang:(btw bpost maakt hem wel)

https://www.msn.com/nl-be(...)iet-meer/ar-AA20jHEy
  woensdag 8 april 2026 @ 22:46:32 #265
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220537695
quote:

[..]
De wijken zelf mogen niet groter zijn dan 3:30 op papier en vanaf 3:15 kunnen ze worden gesplitst. Maar als bezrogers en bc's de tijden niet goed hebben gezet, dan kunnen ze een stuk groter zijn. Plus het gaat over bezorgtijd, de extra reistijd is los daarvan. Mijn piek is 3:07. Die gaat straks met de nieuwe reistijd naar 4:09. Het valt me echt al mee dat het bedrijf wel 2 keer laden heeft opgenomen in die tijd. Het gaat verder nergens over zulke tijden en het klopt vast ook niet. Maar op papier klinkt het allemaal wel aardig.

Dat met die rare verdeling is volgens mij gewoon omdat de meeste wijken gepakt hebben en zijn gaan strepen. Die wijk is voor pietje, oh pietjes zijn uren zijn op. De rest van die wijk is voor kees. En als het dan niet uitkomt dumpen we er gewoon een TAC in. Bovendien heeft mijn bc echt meerdere keren gezegd dat ze willen dat mensen verschillende wijken lopen. Er is hier niemand die 1 wijk meer krijgt straks, iedereen heeft er 2,3 of 4. De meeste nog 3. De hele doelstelling lijkt dat mensen overal heen gegooid kunnen worden. Niet de afspraak, want je gewone rooster moest wel een soort of uitgangspunt zijn. Maar alsof dat iemand nog boeit.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:32 schreef the_X het volgende:

[..]
Ik dacht eigenlijk ergens gelezen te hebben dat na de vergroting van de wijken met logisch bezorgen ze ze nog groter wilden gaan maken in verband met de afname in hoeveelheid post...
Dat is volgend jaar toch? Als we naar 3 dagen gaan. Volgens mij heb ik dat ergens gelezen, maar weet het niet meer zeker.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:44 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
terechte mening,had heel wat anders verwacht,landelijk gezien moeten er toch velen het helemaal niets vinden,
Heb het idee dat er veel gewoon weg gaan. Hoe komen we anders ook aan een verloopcijfer van 35%. Dat was altijd lager. Maar echt het klinkt me gewoon ook geestdodend in de oren elke dag een uur fietsen. Voor mij ook al het praktische probleem dat ik helemaal niet meer mag fietsen, maar dat boeit het bedrijf nu even niet.
Loesje
pi_220538617
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:46 schreef V__L_N het volgende:
Hoe komen we anders ook aan een verloopcijfer van 35%
ja wat een absurd percentage is dat,als bedrijf moet je dat toch ook "zien"?

@DAT ik helemaal niet meer mag fietsen: ja bent dan mooi in de aap gelogeerd,met die plannen van hun,laat je niet gek maken hoor?
  donderdag 9 april 2026 @ 09:59:21 #267
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220539106
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 08:05 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja wat een absurd percentage is dat,als bedrijf moet je dat toch ook "zien"?

@:dat ik helemaal niet meer mag fietsen: ja bent dan mooi in de aap gelogeerd,met die plannen van hun,laat je niet gek maken hoor?
Ik laat me ook niet gek maken hoor. Heb gezegd, laat maar weten welke hulpmiddelen het bedrijf beschikbaar heeft. Dus nu is het stil. We gaan het zien. Facebook staat vol met verhalen van mensen die de meeste rare dingen krijgen. Dat hele matchen is op voorhand toch al een proces gebasseerd op het feit dat mensen wisten wat ze deden. En vervolgens weten ze dat niet en gaat het logischerwijze mis.

Die percentages zijn ook deels waar het bedrijf op stuurt. Ze vinden het niet erg dat het aantal bezorgers sneller afneemt dan ze gedacht hadden. Dan zijn we straks eerder klaar voor 2027. Minder bezorgers is ook minder salarissen en dat is toch hun grootste last (vinden ze).
Loesje
pi_220543801
Er is weer een nieuwe editie uitgekomen:

https://www.rodemorgen.nl(...)02026%20-%20mail.pdf
pi_220576277
https://www.bnnvara.nl/ka(...)onderden-euros-extra

Dus je verplicht zelf als bedrijf het om het via pakketpost te versturen en gooit dan ineens de tarieven omhoog. Ze kunnen gewoon via de reguliere postprocessen blijven bezorgen zoals nu maar daar hebben ze geen zin in.

quote:
PostNL geeft aan dat de prijsverhoging onvermijdelijk is. Om snelle bezorging te garanderen, moet deze post mee met een pakketbezorger, en daar zit een prijskaartje aan.

PostNL: "Dat leidt tot hogere kosten en een hoger tarief. We begrijpen dat niemand graag meer betaalt, maar deze aanpassing is onvermijdelijk om deze dienstverlening te kunnen blijven bieden."

Of het daadwerkelijk doorgaat? Haagse bronnen meldden aan RTL Nieuws dat er op het ministerie van Economische Zaken grote onvrede is over de gang van zaken.
pi_220576346
¤3,25 is sowieso een achterlijk tarief. Ik heb een tijdje mijn ±1000 brievenbuspakjes per maand met DHL via een tussenpersoon verzonden en dat kostte ¤2,39. Dat was dus 24-uurs, met tracking en bezorgd door een pakketbezorger met een busje. Er is dus geen enkele reden dat het dan ¤3,25 zou moeten kosten voor een rouwkaart bij PostNL…
  maandag 13 april 2026 @ 22:46:22 #272
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220576825
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 21:10 schreef wbwb het volgende:
¤3,25 is sowieso een achterlijk tarief. Ik heb een tijdje mijn ±1000 brievenbuspakjes per maand met DHL via een tussenpersoon verzonden en dat kostte ¤2,39. Dat was dus 24-uurs, met tracking en bezorgd door een pakketbezorger met een busje. Er is dus geen enkele reden dat het dan ¤3,25 zou moeten kosten voor een rouwkaart bij PostNL…
Enveloppen kosten nu 3.70 bij de dhl als particulier. Zakelijk (dhl is daar raar in) zelfs 5,17 als je geen grote staffel hebt. Brievenbuspakketje prio dus 24 uur daar betaal je bij de postnl 4,40 voor.

Echt de huidige prijzen zijn debiel aan het worden. Ik verwacht dat binnenkort een paar van die bedrijven hun bezorgdiensten gaan combineren om uit de kosten te komen.
Loesje
pi_220580517
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 22:46 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Enveloppen kosten nu 3.70 bij de dhl als particulier. Zakelijk (dhl is daar raar in) zelfs 5,17 als je geen grote staffel hebt. Brievenbuspakketje prio dus 24 uur daar betaal je bij de postnl 4,40 voor.

Echt de huidige prijzen zijn debiel aan het worden. Ik verwacht dat binnenkort een paar van die bedrijven hun bezorgdiensten gaan combineren om uit de kosten te komen.
De grote kosten zitten hem in de laatste meters, ik zit te wachten op bedrijven die aflevering bij een pakketpunt veel goedkoper maken en aan huis veel duurder. En dat je dan bij grote bedrijven als bol.com ook alleen het eerste als gratis kunt laten doen, dat aan huis bezorgen altijd geld kost.

Dan heb je als pakketbezorgbedrijf veel minder personeel nodig, minder busjes en zijn ook die achterlijk rijdende (want veel te laag betaalde) pakketbezorgers uit de woonwijken.

VintedGo laat zien dat het prima werkt, mensen zijn best bereid de pakketjes zelf op te halen.

Op die manier zou je een deel van de post ook kunnen doen, al is dat wel een stuk lastiger verzamelen op een pakketpunt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2026 16:44:38 ]
pi_220581200
quote:

[..]
fraaie nieuwsbrief van de Or, geen kip over de aanrijtijd.
ook uit de nieuwsbrief: Aan de andere kant kan te veel informatie in één keer ook verwarrend werken.

denken ze dat we helemaal niet goed snik zijn?
pi_220581211
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 16:43 schreef Hanca het volgende:
mensen zijn best bereid de pakketjes zelf op te halen.
ze hebben al veel automaten en er komen nog veel meer bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')