abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220581436
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 18:50 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
fraaie nieuwsbrief van de Or, geen kip over de aanrijtijd.
ook uit de nieuwsbrief: Aan de andere kant kan te veel informatie in één keer ook verwarrend werken.

denken ze dat we helemaal niet goed snik zijn?
Ja. Ik denk wel dat de Lullo's van kantoor ervan overtuigd zijn dat wij ongeletterde randdebielen zijn.
Dus teveel woordjes in één keer kan leiden tot een epileptische aanval.
pi_220583228
Voor 8000 euro aan rouwzegels, straks niet meer binnen 24 uur bezorgd:

https://www.ad.nl/arnhem/(...)raad-liggen~aa0c300e
pi_220583248
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 22:10 schreef IsItMeOrYou het volgende:

hoezo waardeloos? ze zijn gewoon nog geldig, alleen postnl denk dat ze hier mee weg komen, dit is een kwestie van tijd en echte koeriers nemen het over
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220583428
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 22:13 schreef mschol het volgende:

[..]
hoezo waardeloos? ze zijn gewoon nog geldig, alleen postnl denk dat ze hier mee weg komen, dit is een kwestie van tijd en echte koeriers nemen het over
Omdat alleen rouwpost via pakketpost straks binnen 24 uur is. De huidige rouwzegels worden gedegradeerd tot normale postzegels en dus minimaal 48 uurs bezorging vanaf 1 juli. PostNL zal wel geen uitzondering willen omdat er best nog wat oude rouwzegels in omloop zijn.. ze hebben er lekker een zooitje van gemaakt op zijn PostNL's..
  dinsdag 14 april 2026 @ 22:36:19 #280
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220583456
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 16:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
De grote kosten zitten hem in de laatste meters, ik zit te wachten op bedrijven die aflevering bij een pakketpunt veel goedkoper maken en aan huis veel duurder. En dat je dan bij grote bedrijven als bol.com ook alleen het eerste als gratis kunt laten doen, dat aan huis bezorgen altijd geld kost.

Dan heb je als pakketbezorgbedrijf veel minder personeel nodig, minder busjes en zijn ook die achterlijk rijdende (want veel te laag betaalde) pakketbezorgers uit de woonwijken.

VintedGo laat zien dat het prima werkt, mensen zijn best bereid de pakketjes zelf op te halen.

Op die manier zou je een deel van de post ook kunnen doen, al is dat wel een stuk lastiger verzamelen op een pakketpunt.
Mondial doet dat ook prima idd. Scheelt echt giga in de kosten. Maar vreemd genoeg zijn zulke bedrijven in nederland helemaal niet zo populair bij de verzenders. Opzich doen postnl/dpd/dhl al afhaalpunten en pakketkluizen. Maar de meeste punten zitten niet op goeie plaatsen en de kluizen zijn altijd vol. Toch zouden ze daar wel een giga slag kunnen maken.

Overigens: zo slecht betaald worden wij als bezorgers ook ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 18:50 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
fraaie nieuwsbrief van de Or, geen kip over de aanrijtijd.
ook uit de nieuwsbrief: Aan de andere kant kan te veel informatie in één keer ook verwarrend werken.

denken ze dat we helemaal niet goed snik zijn?
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe tijden straks en hoe dat gaat uitpakken. Heb wel al iets gezien, maar de hele tijd is het. Ja nee, kan nog veranderen. Moet je niet aanvasthouden. Komt nog een officiele mededeling over.

Het bedrijf denkt idd dat we een stelletje simpeltjes zijn die niet begrijpen wat deze reorganisatie betekent voor het bedrijf. Wat het voor ons doet maakt ze verder niet veel uit. Die informatie komt vanzelf wel naar ons toe als we er in zitten. Van de week ook weer dat bericht over dat hulpmiddelen per wijk gaan straks en dat je moet delen. Had je dat niet eerst moeten zeggen voor je wijken ging verdelen. En punt 2: ik kom jouw toetsenbord toch ook niet gebruiken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 22:13 schreef mschol het volgende:

[..]
Zolang het volk het gewoon accepteert gaan ze er mee wegkomen. Personeel klaagt, politiek klaagt. Maar het is de massa die dwingt. En de massa houdt zijn mond. Dus die zegels zijn straks gewoon 48 uur, want de postnl mag dat vrij veranderen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_220586453
PostNL blijft enige partij die brieven en kaarten bezorgt in Nederland
https://www.nu.nl/economi(...)%2Fwww.google.com%2F
pi_220587625
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 22:10 schreef IsItMeOrYou het volgende:

https://archive.is/202604(...)o-voorraad~aa0c300e/
pi_220587661
quote:
Je kunt ze, volgens mij, nog steeds prima gebruiken voor dankbetuigingingskaartjes. Natuurlijk ook voor gewone post, maar dat staat een beetje raar.
pi_220588075
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 17:50 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
Je kunt ze, volgens mij, nog steeds prima gebruiken voor dankbetuigingingskaartjes. Natuurlijk ook voor gewone post, maar dat staat een beetje raar.
"PostNL zegt dat ik ze kan gebruiken om dankbetuigingen te versturen, maar dat is maar 1 procent ten opzichte van het aantal rouwkaarten dat ik verstuur. Die krijg ik dan nooit op. En PostNL lijkt weinig interesse te hebben in het terugkopen van mijn voorraad.”
  woensdag 15 april 2026 @ 19:09:11 #285
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220588110
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 18:58 schreef Semargofni het volgende:

[..]
"PostNL zegt dat ik ze kan gebruiken om dankbetuigingen te versturen, maar dat is maar 1 procent ten opzichte van het aantal rouwkaarten dat ik verstuur. Die krijg ik dan nooit op. En PostNL lijkt weinig interesse te hebben in het terugkopen van mijn voorraad.”
Die weten wel beter dan dat te doen. Ze zeggen gewoon dat je straks ook rouwpost voor 2 dagen kan aanbieden. Er zijn wel mensen die geen haast hebben met het versturen van rouwpost. Maar of dit allemaal zo netjes is... De politiek kan er nog een stokje voor steken... Maar of ze dat ook echt willen doen?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_220588196
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 19:09 schreef V__L_N het volgende:
Er zijn wel mensen die geen haast hebben met het versturen van rouwpost
het lijkt me dat mensen juist naar snellere alternatieven gaan zoeken,de uitvaartbranche gaat er vast zelf wat mee doen,zodat ze niet meer afhankelijk van een postnl zijn,let maar op dit gaat gebeuren.Het bedrijf jaagt de een na de andere klant weg.
pi_220588953
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 19:23 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
het lijkt me dat mensen juist naar snellere alternatieven gaan zoeken,de uitvaartbranche gaat er vast zelf wat mee doen,zodat ze niet meer afhankelijk van een postnl zijn,let maar op dit gaat gebeuren.Het bedrijf jaagt de een na de andere klant weg.
Ik hoop oprecht dat uitvaartcentra gezamenlijk actie ondernemen en iets op touw kunnen zetten om hun rouwpost te kunnen leveren zonder PostNL.
Het begint er bijna op te lijken dat PostNL dat hele 48 uur proces heeft bedacht enkel en alleen voor rouwpost. Zodat met dit verdienmodel van bijna 2 euro extra per rouwzegel, er alvast in de handen gewreven kan worden voor een winstgevend 2026. Doodgaan is tenslotte een trend onder vergrijzend Nederland.

[ Bericht 4% gewijzigd door YBouncer op 15-04-2026 21:06:27 ]
pi_220590686
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:00 schreef YBouncer het volgende:

[..]
Ik hoop oprecht dat uitvaartcentra gezamenlijk actie ondernemen en iets op touw kunnen zetten om hun rouwpost te kunnen leveren zonder PostNL.
Het begint er bijna op te lijken dat PostNL dat hele 48 uur proces heeft bedacht enkel en alleen voor rouwpost. Zodat met dit verdienmodel van bijna 2 euro extra per rouwzegel, er alvast in de handen gewreven kan worden voor een winstgevend 2026. Doodgaan is tenslotte een trend onder vergrijzend Nederland.
ja enig respect naar de nabestaanden is ver te zoeken met deze actie's
pi_220590760
Noodlijdend PostNL vraagt om subsidie, maar aandeelhouders strijken miljoenen op
Den Haag - De aandeelhouders van PostNL zijn dinsdag akkoord gegaan met een dividenduitkering van 20 miljoen euro, terwijl het bedrijf subsidie van de overheid wil én in de rode cijfers zit.

https://archive.ph/Y6Ept

Zo kennen we PostNL weer :)
pi_220593658
De Gelderlander https://www.gelderlander.(...)nieuwegein~a037dc2f/

Honderden PostNL’ers uit Arnhem stap voor stap naar Zwolle en Nieuwegein
De honderden medewerkers van het PostNL-sorteercentrum aan de Johan de Wittlaan in Arnhem worden de komende jaren overgeplaatst naar andere locaties van het postbedrijf. Op 1 januari 2028 moet het complex leeg zijn.

Leuke reactie: Niks geleidelijk aan en de ruimte nemen. Iedereen moet weg per 12 juli naar Nieuwegein of Zwolle of je kunt gaan en met nog minder dan 3 maanden te gaan is er nog niets duidelijk. Zo ga je niet met je medewerkers om.
pi_220594023
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 19:23 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Tijdje geleden was bij Kassa of Radar, dat schiet me even niet te binnen, een item wat ging over aanhoudende slechte bezorging van rouwkaarten in een bepaalde regio. Zo slecht dat de uitvaartondernemer na herhaaldelijk aangeven bij de PostNL zelf maar besloot om het rond te gaan brengen door middel van vrijwilligers. Zo wisten ze zeker dat het goed gebeurde en genodigden op tijd op de uitvaart konden verschijnen.
pi_220594763
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:54 schreef IsItMeOrYou het volgende:
De Gelderlander https://www.gelderlander.(...)nieuwegein~a037dc2f/

Honderden PostNL’ers uit Arnhem stap voor stap naar Zwolle en Nieuwegein
De honderden medewerkers van het PostNL-sorteercentrum aan de Johan de Wittlaan in Arnhem worden de komende jaren overgeplaatst naar andere locaties van het postbedrijf. Op 1 januari 2028 moet het complex leeg zijn.

Leuke reactie: Niks geleidelijk aan en de ruimte nemen. Iedereen moet weg per 12 juli naar Nieuwegein of Zwolle of je kunt gaan en met nog minder dan 3 maanden te gaan is er nog niets duidelijk. Zo ga je niet met je medewerkers om.
ja ze worden er niet veel beter behandeld dan de rest onderin.
pi_220594778
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:06 schreef Semargofni het volgende:

[..]
Tijdje geleden was bij Kassa of Radar, dat schiet me even niet te binnen, een item wat ging over aanhoudende slechte bezorging van rouwkaarten in een bepaalde regio. Zo slecht dat de uitvaartondernemer na herhaaldelijk aangeven bij de PostNL zelf maar besloot om het rond te gaan brengen door middel van vrijwilligers. Zo wisten ze zeker dat het goed gebeurde en genodigden op tijd op de uitvaart konden verschijnen.
ja dat had ik idd ook gezien,goede actie en je staat zelf achter je product,eigenlijk neit voor te stellen dat zo'n groot bedrijf het zelf allemaal niet kan handlen.
pi_220595185
Blij dat ik inmiddels bijna 5 jaar weg ben bij de shitshow genaamd PostNL :o

Niet dat mijn huidige werkplek perfect is, met bijna elk jaar een mini reorganisatie :') maar toch stukken beter

Sommige dingen die ik hier soms lees, echt wtf 8)7 het was ooit best leuk werk.
Why be a wallflower
When you can be a Venus fly trap?
pi_220595319
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 20:08 schreef Nyx. het volgende:

Niet dat mijn huidige werkplek perfect is, met bijna elk jaar een mini reorganisatie :') maar toch stukken beter

ja het is de laatste tijd in rap tempo afgebroken,met als hoofdmoot: zoveel mogelijk geld binnenharken ten koste van.
  donderdag 16 april 2026 @ 22:39:51 #296
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220596284
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 20:08 schreef Nyx. het volgende:

Ik maak steeds weer bewust het onderscheid. Het werk is gewoon echt leuk. Maar het bedrijf is gewoon doorgeslagen en heeft last van een managment en bestuur dat de hele cultuur verziekt. Het lage managment is te bang om iets te zeggen, de werkvloer heeft niks te zeggen. Alles is geld graaien en de markt manupuleren zodat ze over 5 jaar de stekker er uit kunnen trekken en zeggen dat ze er alles aan gedaan hebben.
Loesje
pi_220600472
Leuk om te horen dat ze nog lekker willen cashen over de rug van nabestaanden. Je zou ze haast zelf gaan rondbrengen.
pi_220600968
PostNL gaat blijkbaar toch rouwzegels terugkopen. Anders mogen ze de nieuwe prijs niet in rekening brengen. Hoe dan ook: je bent straks flink meer kwijt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')