abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 maart 2026 @ 11:09:04 #226
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220465030
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 00:03 schreef cinderloom het volgende:
Hey postnl medewerkers

Dit is een 1 april grap toch? ;)
https://www.postnl.nl/campagnes/deurhanger
Ja
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  maandag 30 maart 2026 @ 11:14:46 #227
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220465110
Tot mijn grote verbijstering mag ik mijn eigen wijken houden... Niet in de zelfde dagverdeling. Idioot genoeg heeft het bedrijf de wijken met een uur vergroot omdat ze er vanuit gaan dat er een keer voor moet worden bijgeladen en dat er dus 3x 20 minuten fietstijd inzit. Dus gaat er een dag af. Ze zijn wel vergeten dat ik niet kan fietsen... Maar ach detail
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_220484878
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 14:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
NRP2 heeft namelijk nooit de beoogde besparing opgeleverd die het management voor ogen stond.
Al dat bestede geld had mooi teruggevloeid kunnen worden in de richting van de postbezorgers, nu zitten we al 4 maanden zonder cao,heel veel ontevrede(en terecht)collega;s ivm de aankomende snode plannen,en zeer slechte secundaire arbeidsvoorwaarden.
pi_220486344
https://bvpp.nl/nl/nieuws/2026-04-01-update-cao-postbezorgers

jammer dat er geen woord over 5 weken gerept wordt,uurvrgoeding is ook niet heel bijzonder,en verder moet je een jaar of 20 erbij zitten om een beetje oud brik te kunnen aanschaffen.
pi_220486933
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 20:57 schreef ophaling10 het volgende:

jammer dat er geen woord over 5 weken gerept wordt,uurvrgoeding is ook niet heel bijzonder,en verder moet je een jaar of 20 erbij zitten om een beetje oud brik te kunnen aanschaffen.
ondertussen bij de buren: https://www.vrt.be/vrtnws(...)n-gent-staken-bpost/
  donderdag 2 april 2026 @ 00:49:47 #231
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220488368
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 20:57 schreef ophaling10 het volgende:

Laten ze nog maar een paar weken praten. De verwachting dat de minimumlonen meer gaan stijgen dan 2,5% is best groot. En dan zitten alle lonen al onder het minimumloon.

En alsof 2 keer per jaar meeruren uitbetalen het beter maakt... Aanfluiting, zeker nu iedereen in de min wordt gezet.
Loesje
pi_220489625
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 00:49 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Laten ze nog maar een paar weken praten. De verwachting dat de minimumlonen meer gaan stijgen dan 2,5% is best groot. En dan zitten alle lonen al onder het minimumloon.

En alsof 2 keer per jaar meeruren uitbetalen het beter maakt... Aanfluiting, zeker nu iedereen in de min wordt gezet.
ja dat fietsengebeuren is ook niet veel soeps ,een vergoeding eens per 5 jaar,als ze over 5jr exit zijn heb je niks.
pi_220490102
quote:
Wat een domme titel: "Brief verstuurd? Vanaf deze zomer komt die een dag later aan".

Nee, niet elke brief komt een dag later aan. Ongeveer de helft komt een dag later aan en de andere helft niet. Maar ja, zoiets begrijpen ze dan natuurlijk niet bij RTL Nieuws.
pi_220490173
En rouwpost gaat nu via pakketpost en gaat ook flink in prijs omhoog.

Overigens precies wat ze willen: bijna alle post op de dinsdag gooien zoals nu met de tijdschriften en de rest van de week loop je voor spek en bonen of je moet zo graag op de andere dagen willen werken dat je je hele dag gaat opofferen voor maximaal 60 minuten bezorgen, 20 minuten per wijk en 15 minuten tussen de wijken fietsen. Ik voorspel dat de meeste mensen alleen nog op dinsdag en donderdag post krijgen en de rest van de week totaal onduidelijk of en wanneer je wat krijgt. Met alle tariefsverhogingen haken nog meer bedrijven af.
pi_220490780
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 00:49 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik hoopte heel even dat het CAO-voorstel van PostNL ook een 1 aprilgrap betrof, maar helaas. Ze bieden 2 x 1,25% loonsverhoging in 2026 en hetzelfde voor 2027. Terwijl de inflatie in 2025 3,3% was, momenteel 2,7% en waarschijnlijk nog verder omhoog gaat. Dus wil PostNL in feite een loonoffer van de toch al laagst betaalden. Ik hoef er echt niet ieder jaar financieel op vooruit te gaan, maar inleveren op mijn toch al weinig riante salaris is het andere uiterste. De percentages waarmee het minimumloon tweejaarlijks verhoogd worden liggen al boven hetgeen PostNL nu aanbiedt.

Voor het probleem dat de onderste loonschaal steeds onder het minimumloon zakt, heeft PostNL een creatieve oplossing: gewoon trede 0 afschaffen, en voortaan trede 1 gelijk zetten met het minimumloon. De bonden willen juist een trede erbij.

Die extra fietsvergoeding is leuk, maar je moet wel heel lang in dienst zijn voor het maximale bedrag (EUR 250), namelijk 20 jaar. Ik ken niemand die al zo lang postbezorger is. Dan kom je hier ook nog maar eens per 5 jaar voor in aanmerking (alsof een fiets van 250 euro 5 jaar lang mee gaat met intensief gebruik), en de vergoeding wordt jaarlijks ook nog eens aan maximaal 750 mensen verstrekt. Dus het wordt een soort loterij.

Dat zelfs de BVPP, die toch altijd vrij snel tevreden is met wat PostNL biedt, dit "verbeterde" voorstel nog steeds ondermaats vindt, zegt genoeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kramerica-Industries op 02-04-2026 17:34:12 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_220490846
Intussen krijgt het FNV ook signalen dat het matchen niet goed gaat. Die komen overeen met mijn eigen ervaring en met wat ik hier op Fok! lees.

quote:
We krijgen veel reacties binnen over de wijze waarop gematched wordt. De matching verloopt lang niet overal zoals is afgesproken. Er zou rekening gehouden worden met de wensen van individuele werknemers en zoveel mogelijk aansluiting gezocht worden met huidige routes en werkpakketten. PostNL zegt die signalen niet te hebben ontvangen. Dat ligt ook wel voor de hand, want de klachten en opmerkingen gaan vooral naar de leidinggevenden die de matching verzorgen. Leidinggevenden die het niet goed doen, gaan hun eigen onvermogen niet aan de grote klok hangen bij de directie. Het signaal is in ieder geval door ons afgegeven en PostNL gaat dit uitzoeken. Loop je ergens tegenaan, meld dat dan ook aan de OR en HR en je hebt altijd nog de mogelijkheid om jouw wensen in een matchinggesprek te vermelden. Dit gesprek moet plaatsvinden! Kom je er niet uit, dan kun je bezwaar maken bij de Commissie Sociaal Plan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_220493282
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 09:58 schreef wbwb het volgende:

[..]
Wat een domme titel: "Brief verstuurd? Vanaf deze zomer komt die een dag later aan".

Nee, niet elke brief komt een dag later aan. Ongeveer de helft komt een dag later aan en de andere helft niet. Maar ja, zoiets begrijpen ze dan natuurlijk niet bij RTL Nieuws.
Met al die berichten over ons heeft de media er geen kaas van gegeten, iets met een klepel.
  donderdag 2 april 2026 @ 22:55:15 #239
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220496296
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 11:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik hoopte heel even dat het CAO-voorstel van PostNL ook een 1 aprilgrap betrof, maar helaas. Ze bieden 2 x 1,25% loonsverhoging in 2026 en hetzelfde voor 2027. Terwijl de inflatie in 2025 3,3% was, momenteel 2,7% en waarschijnlijk nog verder omhoog gaat. Dus wil PostNL in feite een loonoffer van de toch al laagst betaalden. Ik hoef er echt niet ieder jaar financieel op vooruit te gaan, maar inleveren op mijn toch al weinig riante salaris is het andere uiterste. De percentages waarmee het minimumloon tweejaarlijks verhoogd worden liggen al boven hetgeen PostNL nu aanbiedt.

Voor het probleem dat de onderste loonschaal steeds onder het minimumloon zakt, heeft PostNL een creatieve oplossing: gewoon trede 0 afschaffen, en voortaan trede 1 gelijk zetten met het minimumloon. De bonden willen juist een trede erbij.

Die extra fietsvergoeding is leuk, maar je moet wel heel lang in dienst zijn voor het maximale bedrag (EUR 250), namelijk 20 jaar. Ik ken niemand die al zo lang postbezorger is. Dan kom je hier ook nog maar eens per 5 jaar voor in aanmerking (alsof een fiets van 250 euro 5 jaar lang mee gaat met intensief gebruik), en de vergoeding wordt jaarlijks ook nog eens aan maximaal 750 mensen verstrekt. Dus het wordt een soort loterij.

Dat zelfs de BVPP, die toch altijd vrij snel tevreden is met wat PostNL biedt, dit "verbeterde" voorstel nog steeds ondermaats vindt, zegt genoeg.
Ik hoopte al dat jij het even zou uitrekenen. Dacht dat ik een rekenfout had gemaakt. Maar niet dus, ze proberen dus wederom de salarissen te krimpen. Het is ook wel echt een kansloze missie een fatsoenlijk salaris zolang ze steeds weer een akkoord gaan sluiten met alleen de bvpp.
De bonden willen aan de bovenkant er een trede bij, maar daar zitten wel aanzienlijk minder mensen in dan in de trede die de postnl wil weghalen aan de onderkant.

Heb trouwens het idee dat de meeste bonden ook erroren op die JUS voorstellen. Er is echt niemand van de leden die dat wil, kan me niet voorstellen dat ze dit er door gaan krijgen.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 11:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Intussen krijgt het FNV ook signalen dat het matchen niet goed gaat. Die komen overeen met mijn eigen ervaring en met wat ik hier op Fok! lees.
[..]

Het matchen gaat ook niet goed. Maar het klopt ook dat het bedrijf dit niet hoort. Want de meeste bc's vertellen ook gewoon dat je geen bezwaar nog kan maken. Dat ze je "probleem" opschrijven en dat ze dan in mei er op terug komen. Dan kan je ook pas bezwaar maken. Dus dan pas hoort het bedrijf iets.
Loesje
pi_220497203
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 22:55 schreef V__L_N het volgende:
Het is ook wel echt een kansloze missie een fatsoenlijk salaris
plus de riante werkverandering,straks blijven ze dagelijks met honderden wijken zitten op de steungroep na, die doet alles al moeten ze geld toeleggen op het werk(postvestfetisten)
pi_220497206
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 11:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]

waar staat dat van de fnv? ik zie nergens iets anders nog.
pi_220497387
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 08:20 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
plus de riante werkverandering,straks blijven ze dagelijks met honderden wijken zitten op de steungroep na, die doet alles al moeten ze geld toeleggen op het werk(postvestfetisten)
PostNL wil zo snel mogelijk de hele postdivisie de afgrond in helpen zodat ze de opdracht terug kunnen geven aan de overheid omdat 'het niet meer te doen is zo'. Het is gewoon een sterfhuisconstructie . Als je al niet wordt ontslagen maken ze het wel zo onaantrekkelijk mogelijk dat je zelf stopt. En dan over een jaar huilen dat er personeelstekort is. Kunnen ze weer jaren roepen dat er geen personeel is en ze dus uitzondering willen op alle inspecties door de acm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')