Alsof er steun zal zijn voor zijn 700B voorstel. Kan me echt niet voorstellen dat dat door de ballotage komtquote:Op woensdag 21 januari 2026 17:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nee, niet op Trump. Die koerst wel op zn eigen manier door. Maar het is nu al gegaan van invasie naar alsjeblieft kopen. Want hij heeft niemand die de eerste stap in een invasie wil zetten in een over-de-top plan waar geen brede steun voor is.
Alsjeblieft kopen?quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nee, niet op Trump. Die koerst wel op zn eigen manier door. Maar het is nu al gegaan van invasie naar alsjeblieft kopen. Want hij heeft niemand die de eerste stap in een invasie wil zetten in een over-de-top plan waar geen brede steun voor is.
Zolang er geen Somaliërs of Denen tussen zitten lijkt me dit wederom een uitstekende serie.quote:
Dat is al een hele lange tijd gaande.quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Van Rubio vraag ik me echt af wat die aan het doen is, dat leek ooit een normale Republikein maar die doet volgens mij alles wat Trump hem opdraagt om zijn mooie baantje te behouden. Kan me voorstellen dat het bij de nu dominante stroming binnen de GOP stikt van dat soort laffe meelopers.
Een invasie van Groenland trekt de VS uit elkaar en verenigd de rest, en dat staat niet in het draaiboek. Het is niet net als met Maduro waar ook nog wel support voor was buiten zijn eigen kring.quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:56 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Alsjeblieft kopen?
Geen invasie?
Mijn ervaring m.b.t. Trump: zijn 'woord' heeft geen mieter te betekenen.
De meest serieuze belofte die hij ooit - d.w.z. minimaal 1000 keer - heeft gedaan is "we'll see."
Laten we dat dan maar hopen.quote:Op woensdag 21 januari 2026 18:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Een invasie van Groenland trekt de VS uit elkaar en verenigd de rest, en dat staat niet in het draaiboek. Het is niet net als met Maduro waar ook nog wel support voor was buiten zijn eigen kring.
Kort geleden stond er een (niet) fraai verhaal over handel en wandel van de jonge Rubio. Ook niet zuiver op de graat. In ieder geval in zijn jongere dagen.quote:Op woensdag 21 januari 2026 18:03 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat is al een hele lange tijd gaande.
Al vanaf Trumps eerste termijn.
Kont likken of vertrekken ("RINO, you're fired!".) De meerderheid kiest voor optie 1.
Dan vind je dit denk ik wel interessantquote:Op woensdag 21 januari 2026 12:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Inderdaad. De 'broligarchen' zien een wereld die voor ons misschien dystopisch lijkt, maar voor hen is het een utopie: volledig naar hun hand gezet, technologisch perfect, met burgers die enkel bestaan om het systeem te voeden en hun rijkdom te vergroten.
Ze hebben geen greintje begrip voor wat mensen werkelijk nodig hebben of voelen, voor hen zijn wij NPCs. Alles wat ze doen is gericht op controle, strategisch voordeel en het consolideren van macht.
Publiekelijk tonen ze zich soms filantropisch of visionair, maar achter de schermen kopen ze invloed, manipuleren ze markten en bouwen ze aan een infrastructuur die hun toekomstige paradijzen veiligstelt. Voor hen heiligt het doel de middelen.
Hun grootste valkuil dat zijn wij. De menselijke factor. We zijn geen NPCs. Dat is de reden dat zelfs hun meest briljante plannen zullen falen. Wij zijn er ook nog.
Dat sowieso. Ik ga mn vingers ook niet branden aan een voorspelling over een zet.quote:Op woensdag 21 januari 2026 18:35 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Laten we dat dan maar hopen.
Maar eigenlijk bedoel ik: "we'll see."
Die man leeft echt op een andere planeet. “Sometimes you need a dictator”quote:Trump Says “Sometimes You Need a Dictator” After Alarming Davos Speech
President Trump, who has a lengthy resume of authoritarian tendencies, thinks that sometimes “you need a dictator.”
“We had a good speech, we got great reviews. I can’t believe it, we got good reviews on that speech,” Trump said on Wednesday, speaking of the long-winded, indignant, and incredibly boring address he gave earlier that day at the World Economic Forum in Davos, Switzerland.
“Usually they say ‘he’s a horrible dictator-type person,’ I’m a dictator,” Trump continued. “But sometimes you need a dictator! But they didn’t say that in this case.... It’s all based on common sense, it’s not conservative or liberal, or anything else.”
Geknipt voor die baan. Geen ander neemt zo'n formidabele diplomatieke hindernisbaan met zoveel souplesse.quote:Op woensdag 21 januari 2026 20:54 schreef Evenstar het volgende:
Gladjakker Rutte doet het dan toch he
Tegengas vanuit Europa doet het dan toch hequote:Op woensdag 21 januari 2026 20:54 schreef Evenstar het volgende:
Voor een dubbeltje Groenland verkochtquote:Op woensdag 21 januari 2026 20:54 schreef Evenstar het volgende:
Ja echt, heel blij dat hij daar zit. Hij kan dat spelletje prima spelen. Veel kritiek op hem vanuit NL heb ik het idee (bevolking, niet politiek), maar hij doet precies wat die moet doen tot nu toe.quote:Op woensdag 21 januari 2026 21:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geknipt voor die baan. Geen ander neemt zo'n formidabele diplomatieke hindernisbaan met zoveel souplesse.
Wat is er anders aan dan zijn "I'll be a dictator from day one"?quote:Op woensdag 21 januari 2026 20:57 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Die man leeft echt op een andere planeet. “Sometimes you need a dictator”
Is Trump WILDEREDquote:Op woensdag 21 januari 2026 16:50 schreef Beathoven het volgende:
Zelfs Ben Shapiro is tegen het innemen of kopen van Groenland.
Als de grootste predikers van je eigen media het al opgeven, ben je wel zo goed als uitgespeeld met Groenland.
Die miljardairs zoeken vast nog wel door naar een deal voor zolang Maga nog draait of daarna, maar Trump is low energy.
Stelregel is zo'n beetje:quote:Op woensdag 21 januari 2026 21:01 schreef Szura het volgende:
No way dat Trump dat laatste berichtje op z’n account zelf heeft getikt
Zou Mark er te veel in zijn gaan geloven?quote:Op woensdag 21 januari 2026 21:27 schreef Szura het volgende:
[..]
Tegengas vanuit Europa doet het dan toch he
Truth social heeft nog een slechtere site dan Fokquote:Op woensdag 21 januari 2026 21:47 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Stelregel is zo'n beetje:
Als het bijna onleesbaar is, door spelfouten, all caps en de afwezigheid van leestekens...is het van Trump zelf.
Als het normaal leesbaar is, grammaticaal klopt en er moeilijker woorden dan bv "Tremendous" instaan...dan heeft Steven Cheung of Jason Miller het geschreven
Europa bleef redelijk eensgezind op dit onderwerp. Gecombineerd met Rutte die slim het 'het gaat om veiligheid' verhaal van Trump uit de wereld wist te helpen en de Deutsche Bank die even haarfijn uitlegde hoe Europa de dekking van de Amerikaanse staatsschuld kon inzetten om de miljardairs in de VS te treffen. Prima drietrapsraket om Trump zijn achterban even op de rem te laten trappen.quote:Op woensdag 21 januari 2026 21:27 schreef Szura het volgende:
[..]
Dit, dat hele geslijm maakte geen ruk uit, uiteindelijk is het het dreigement het transatlantisch verbond op te heffen geweest dat Trumpie voorlopig terug in zijn heeft geschopt.quote:Op woensdag 21 januari 2026 21:27 schreef Szura het volgende:
[..]
Welke (concept) deal om Groenland te kopen?quote:Op woensdag 21 januari 2026 21:49 schreef bedachtzaam het volgende:
Een conceptuele overeenkomst om Groenland te kopen bereikt met de NAVO.
Het kan altijd weer nog gekker...![]()
Maar hoedje af voor Mark Rutte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |