Zeker.quote:Op woensdag 21 januari 2026 15:44 schreef beefkeek het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hij lijkt Ijsland en Groenland te verwarren?
Er zitten er zat die ik het wel gun.quote:Op woensdag 21 januari 2026 15:49 schreef bedachtzaam het volgende:
Arme mensen die daar in de zaal zitten en het gespetter moeten aanhoren van een gek.
Ik heb deze nog in de kast staan, pas 30 jaar oud.quote:Op woensdag 21 januari 2026 15:50 schreef Toby56 het volgende:
"AI, 2 years ago nobody had heard of the term".
Een wereldleider die dat zegt.
J. van Nazareth nog an toe.
Niet voor het eerst gehoord dit. Ik begreep dat er naast Groenland ook werkelijk over IJsland is gesproken. Iemand van het Hudson institute was op Fox news zogenaamd bezorgd over Chinese invloed daar.quote:Op woensdag 21 januari 2026 15:44 schreef beefkeek het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hij lijkt Ijsland en Groenland te verwarren?
Plus de 'grappige' verspreking van de nieuwe Amerikaanse ambassadeur van IJsland, Billy Long.quote:Op woensdag 21 januari 2026 16:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Niet voor het eerst gehoord dit. Ik begreep dat er naast Groenland ook werkelijk over IJsland is gesproken. Iemand van het Hudson institute was op Fox news zogenaamd bezorgd over Chinese invloed daar.
Based on recent reports and analysis from the Hudson Institute and Fox News, China has been actively pursuing strategic, economic, and scientific interests in Iceland as part of a broader Arctic strategy, a trend that analysts suggest poses risks to NATO security and Western interests in the region
.
Dus het kan een dement moment geweest zijn, maar ook alvast een ander plan in de vorm van hoe Trump dingen laat glippen.
Eerder werd hier gesuggereerd dat Musk meer macht had dan Trump, en dat Trump er onverstandig aan deed om Elon tegen zich in het harnas te jagen. Jazeker, Musk zou zelfs een soort coup kunnen initiëren met behulp van andere conservatieven. Door een nieuwe partij op te richten.quote:Op woensdag 21 januari 2026 16:50 schreef Beathoven het volgende:
Zelfs Ben Shapiro is tegen het innemen of kopen van Groenland.
Als de grootste predikers van je eigen media het al opgeven, ben je wel zo goed als uitgespeeld met Groenland.
Die miljardairs zoeken vast nog wel door naar een deal voor zolang Maga nog draait of daarna, maar Trump is low energy.
Dit is meer de Miller en de Project 2025 kliek. Volgens mij is Miller de absolute kwaaie genius achter Trumps internationale politiek.quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:00 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Eerder werd hier gesuggereerd dat Musk meer macht had dan Trump, en dat Trump er onverstandig aan deed om Elon tegen zich in het harnas te jagen. Jazeker, Musk zou zelfs een soort coup kunnen initiëren met behulp van andere conservatieven. Door een nieuwe partij op te richten.
Ik was het daarmee niet eens. Trump is -tig keer machtiger dan Musk.
Maar Musk heeft wel veel meer invoed dan Ben Shapiro. En Elon zit Groenland wel zitten.
(Dat geldt ook voor het overgrote deel van de invloedrijke MAGA-kliek.)
Dus ik verwacht niet dat de mening van Ben Shapiro veel invloed zal uitoefenen op Trump.
Miller, Hegseth... maar het meelopen van Rubio c.s. is uiteindelijk veel schadelijker.quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit is meer de Miller en de Project 2025 kliek. Volgens mij is Miller de absolute kwaaie genius achter Trumps internationale politiek.
Van Rubio vraag ik me echt af wat die aan het doen is, dat leek ooit een normale Republikein maar die doet volgens mij alles wat Trump hem opdraagt om zijn mooie baantje te behouden. Kan me voorstellen dat het bij de nu dominante stroming binnen de GOP stikt van dat soort laffe meelopers.quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:11 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Miller, Hegseth... maar het meelopen van Rubio c.s. is uiteindelijk veel schadelijker.
De GOP is MAGA. Of dat nu (mede) wordt beïnvloed door bepaalde nieuwkomers of projecten doet niet zoveel ter zake. Steve Bannon was een Miller-avant-la-lettre. Alleen was Bannon veel meer een navelstaarder. Veel minder gericht (en gebeten) op buitenlandse politiek.
Volgens mij wil Rubio gewoon zoveel mogelijk macht en is daarvoor bereid om indien nodig ook zijn ziel te verkopen.quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Van Rubio vraag ik me echt af wat die aan het doen is, dat leek ooit een normale Republikein maar die doet volgens mij alles wat Trump hem opdraagt om zijn mooie baantje te behouden. Kan me voorstellen dat het bij de nu dominante stroming binnen de GOP stikt van dat soort laffe meelopers.
Nee, niet op Trump. Die koerst wel op zn eigen manier door. Maar het is nu al gegaan van invasie naar alsjeblieft kopen. Want hij heeft niemand die de eerste stap in een invasie wil zetten in een over-de-top plan waar geen brede steun voor is.quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:00 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Eerder werd hier gesuggereerd dat Musk meer macht had dan Trump, en dat Trump er onverstandig aan deed om Elon tegen zich in het harnas te jagen. Jazeker, Musk zou zelfs een soort coup kunnen initiëren met behulp van andere conservatieven.
Ik was het daarmee niet eens. Trump is -tig keer machtiger dan Musk.
Maar Musk heeft wel veel meer invoed dan Ben Shapiro. En Elon zit Groenland wel zitten.
(Dat geldt ook voor het overgrote deel van de invloedrijke MAGA-kliek.)
Dus ik verwacht niet dat de mening van Ben Shapiro veel invloed zal uitoefenen op Trump.
Ik raad deze longread aan:quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Van Rubio vraag ik me echt af wat die aan het doen is, dat leek ooit een normale Republikein maar die doet volgens mij alles wat Trump hem opdraagt om zijn mooie baantje te behouden. Kan me voorstellen dat het bij de nu dominante stroming binnen de GOP stikt van dat soort laffe meelopers.
Alsof er steun zal zijn voor zijn 700B voorstel. Kan me echt niet voorstellen dat dat door de ballotage komtquote:Op woensdag 21 januari 2026 17:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nee, niet op Trump. Die koerst wel op zn eigen manier door. Maar het is nu al gegaan van invasie naar alsjeblieft kopen. Want hij heeft niemand die de eerste stap in een invasie wil zetten in een over-de-top plan waar geen brede steun voor is.
Alsjeblieft kopen?quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nee, niet op Trump. Die koerst wel op zn eigen manier door. Maar het is nu al gegaan van invasie naar alsjeblieft kopen. Want hij heeft niemand die de eerste stap in een invasie wil zetten in een over-de-top plan waar geen brede steun voor is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |