Die is nog niet gek lang uit, waarom verkoop je hem alweer?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 11:22 schreef exode het volgende:
Wij hebben nog een voorraad bananenbrood en worteltjestaart in de vriezer liggenMaar gisteren was mijn cheatdag dus helaas.
Sportrondje er al op zitten en nu Lego Home Alone afbreken, die wordt morgen opgehaald. Verkocht voor de vraagprijs en exact dezelfde prijs als waar ik hem voor gekocht heb
Omdat hij niet in ons Kerstdorp past en niet in onze modulaire straat en vooral omdat ik hem tegen vond vallen. Set is al wel een jaar of 5 oud volgens mij.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 11:29 schreef vencodark het volgende:
[..]
Die is nog niet gek lang uit, waarom verkoop je hem alweer?
Dat kon hier ookquote:Op zaterdag 17 januari 2026 11:53 schreef taxibabe het volgende:
Wij hebben vandaag geen stobbenfrees nodig, wel gaten graven! Bij onze gemeente kon je je aanmelden voor een gratis boom. Dus hebben we net 2 leilindes voor niks opgehaald, 1 voor ons adres en 1 voor oudste zoons adres (die wilde geen boom maar wij wel een tweede.)
Oh hier hadden we veel meer keus, van fruitbomen tot inheemse bomen en struikjes.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 12:01 schreef exode het volgende:
[..]
Dat kon hier ookMaar ze boden maar 4 soorten struiken/boompjes aan. Allemaal giftig voor honden. Anders was ik er ook heen gegaan vandaag.
Heb je een mooie plek voor ze? Ik ga binnenkort eens uitzoeken wat ik voor planten wil in onze border bij de nieuwe schutting.
Mijn opa en oma hadden dat als number 1 scheldwoord. Naast mofquote:Op vrijdag 16 januari 2026 23:26 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat zie ik anders, maar daarnaast wil melden dat knurft een heerlijke retrovibe heeft. Ik ga het vaker gebruiken.
Volgens Google niet.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:49 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn opa en oma hadden dat als number 1 scheldwoord. Naast mof. Maar knurft klinkt ook wel een soort van lief.
Wat is overigens de definitie van medisch trauma? Is dat beperkt tot de 'zieke' die iets heeft ondergaan of kan dat ook gelden voor naasten/nabestaanden?
Ik weet niet of er een officiële definitie is. Het maakt voor de behandeling niet zoveel uit wat voor soort trauma het is. De beleving is belangrijker dan de inhoud. Het maakt wel uit voor de vraag of het op mijn werkplek behandeld mag worden. Dat is de reden dat ik alleen dat soort problemen zien. Naasten behandelen wij in principe niet, die moeten behandeling voor hun traumatisch herinneringen buiten het ziekenhuis zoeken.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:49 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn opa en oma hadden dat als number 1 scheldwoord. Naast mof. Maar knurft klinkt ook wel een soort van lief.
Wat is overigens de definitie van medisch trauma? Is dat beperkt tot de 'zieke' die iets heeft ondergaan of kan dat ook gelden voor naasten/nabestaanden?
Ik heb deze week ook de kerstspullen pas opgeruimd. Erg laat, maar ik was ook pas laat met opzetten. En nu zit ik met twee kerstboompjes (die van mijn vader vandaag ook maar meegenomen) en ze doen het allebei zo goed, dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen ze weg te doen en dood te laten gaan. Maar even kijken of ik ze na de vorstperiode kan planten, maar ik heb al 3 kerstbomen van eerdere jaren in mijn tuin staan, dus ik ga ze denk ik in het plantsoen planten. Ik moet gewoon stoppen met kerstbomen kopen...quote:Op zaterdag 17 januari 2026 16:59 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoo, de kerstshizzle is eindelijk weg, heb heel de woonkamer ondersteboven gekeerd, schoongemaakt en stofgezogen. En nu wacht ik op zoon die zijn troep nog naar boven moet brengen maar op zn gitaar zit te tokkelen![]()
Nu koppie thee en straks never ending story kijken
Lekker is dat he, weer een huis in oude staatquote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb deze week ook de kerstspullen pas opgeruimd. Erg laat, maar ik was ook pas laat met opzetten. En nu zit ik met twee kerstboompjes (die van mijn vader vandaag ook maar meegenomen) en ze doen het allebei zo goed, dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen ze weg te doen en dood te laten gaan. Maar even kijken of ik ze na de vorstperiode kan planten, maar ik heb al 3 kerstbomen van eerdere jaren in mijn tuin staan, dus ik ga ze denk ik in het plantsoen planten. Ik moet gewoon stoppen met kerstbomen kopen...
Ja, ik wil ook geen neppe eigenlijk. Misschien volgend jaar maar eens heel duurzaam geen boom.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:12 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Lekker is dat he, weer een huis in oude staat![]()
Ik vond dit om je boompjes te herplanten, maar dat was vorige week:
https://www.beterboompje.nl/info/terug-breng-locaties
Heb je nu niks meer aan
Het is iig zonde om ze weg te gooien. Dan maar ergens in een plantsoen of bos.
Ik las ook iets over duurzame bomen, die je weer terug kan inleveren. Is toch best een mooi initiatief. Of je koopt een neppe. Heel makkelijk, valt niet uit en je kan um zo weer in de doos proppen. Als de delen dan loslaten want bij die van mij zitten 2 delen muurvast en past ie niet meer in de doos
Of dat iddquote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:17 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, ik wil ook geen neppe eigenlijk. Misschien volgend jaar maar eens heel duurzaam geen boom.
Op die leeftijd niet zo gek toch? Hij is 14?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:29 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Of dat iddKan het ook zonder boom gezellig maken toch
![]()
Zei tegen zoon dat ik volgend jaar alleen het bovenstuk van de kerstboom opzet. Hij: oooh, dan kan je tenminste makkelijker bij de piek! Dat kind heeft er nog dagelijks de grootste lol om dat ie ruim een halve kop groter is dan ik en nog steeds groeit
Hij is 15quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:36 schreef vencodark het volgende:
[..]
Op die leeftijd niet zo gek toch? Hij is 14?
Neem aan dat jij geen 1.80 bent.![]()
Zoon wordt dit jaar 13, hij is 1.68 ofzo, iets boven mij.
Ik kom uit een klein gezin. Mijn moeder onder de 1.60 en mijn vader rond de 1.70. Mijn boers zijn ook nooit boven de 1.65 uitgekomen. Mijn ouders hebben hun huis dit jaar verkocht aan twee hele lange mensen (boven de 2.00 meter). Die hebben echt alle deuren moeten verhogen en nog veel andere zaken aangepast. Was wel grappig; alsof een dwergenhuis verkocht was aan reuzen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:49 schreef F_r het volgende:
Mijn kinderen zijn ook niet zo lang. Gok dat ze ook zo ongeveer zijn uitgegroeid dat was ik wel op hun leeftijd.
Ik ben 1.75 hun vader niet veel groter dan mij en mijn schoonmoeder echt heel klein. Mijn oma was ook klein.
Dat ziet er dan wel raar uit. Onze huizen zijn uit de jaren 70 zijn ook niet super hoog. Lange mensen in de wijk hebben de deuren ook aangepast zodat ze hun hoofd niet stotenquote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik kom uit een klein gezin. Mijn moeder onder de 1.60 en mijn vader rond de 1.70. Mijn boers zijn ook nooit boven de 1.65 uitgekomen. Mijn ouders hebben hun huis dit jaar verkocht aan twee hele lange mensen (boven de 2.00 meter). Die hebben echt alle deuren moeten verhogen en nog veel andere zaken aangepast. Was wel grappig; alsof een dwergenhuis verkocht was aan reuzen.
De mijne groeit nog steeds gestaag verderquote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:49 schreef F_r het volgende:
Mijn kinderen zijn ook niet zo lang. Gok dat ze ook zo ongeveer zijn uitgegroeid dat was ik wel op hun leeftijd.
Ik ben 1.75 hun vader niet veel groter dan mij en mijn schoonmoeder echt heel klein. Mijn oma was ook klein.
Waarom stopt hij eerder met groeien? Ik meen me wel te herinneren dat jullie hierin zaken hadden laten onderzoeken?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 21:52 schreef exode het volgende:
Maar goed hij stopt eerder met groeien dus ik denk dat ie de 1.80m niet gaat halen.
1,70 voor een jongen is in Nederland wel klein. Mijn man is 1,72 en dat is echt het kleintje van zijn vriendengroep en vrijwel overal waar hij komt. Hij is overigens nog wel de langste van zijn ouderlijk gezin met die lengte. Maar man was ook niet blij met zijn lengte, zeker in contact leggen met vrouwen is het een nadeel, en bij online dating met profielen al helemaal. Ik ben net zo lang als hij is, en ik hoop dat mijn zoon mijn genen heeft wat dat betreft. Maar op zich is ongeveer even lang zijn als je partner ook juist wel praktisch, en daar heb je met 1,70 wel meer kans op.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:43 schreef Mushanga71 het volgende:
Die van mij hebben wdb de genen van hun vader, gelukkig de rest van mijDochter is 173, geloof ik en zoon nu 180.
Ik vind 170 voor een jongen niet heel erg klein hoor. Hoe oud is hij? En onder de 160 voor een meisje is wat kleiner dan gemiddeld maar niks mis mee. Klein maar fijn
Ja, die is ook zeker niet uitgegroeid. Ga ik vanuit.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:46 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hij is 15en ik ben 169 dus heel gemiddeld.
Die van jou kan nog ineens een groeispurt krijgen op die leeftijd. Had zoon ook, ineens foep, zo de lucht in.
Jongens groeien vaak langer dan meisjes.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:26 schreef laziness het volgende:
[..]
De mijne groeit nog steeds gestaag verder![]()
Nog net 14 en nu 1.89. Maar zijn schoenmaat is al twee jaar 44 dus die staan wel stil. Met 55kg is alles te breed wat qua lengte goed past.
Zou je niet volgend jaar een van die oude bomen uit je tuin weer kunnen gebruiken? Of is dat een heel raar idee...?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:17 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, ik wil ook geen neppe eigenlijk. Misschien volgend jaar maar eens heel duurzaam geen boom.
Nee, dat is geen raar idee. Dat was het plan ook eigenlijk, maar ik vond het ook weer 'zielig' om een boom die het goed doet weer uit te graven. Ik ga toch een andere oplossing zoeken voor volgend jaar.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:02 schreef Nijna het volgende:
[..]
Zou je niet volgend jaar een van die oude bomen uit je tuin weer kunnen gebruiken? Of is dat een heel raar idee...?
Hij zit in de vervroegde puberteit. De pubergroeispurt die normaal rond 14 jaar is, is bij hem nu al.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:32 schreef laziness het volgende:
[..]
Waarom stopt hij eerder met groeien? Ik meen me wel te herinneren dat jullie hierin zaken hadden laten onderzoeken?
Wij hopen hier dat het bijna klaar is. Voor beide heren werd voorspeld dat het net onder of net boven zou zijn. De jongste wil niet langer worden dan 1.95 (want maximale lengte machinist). Oudste is inderdaad wel kleiner dan de jongste, maar die gaat echt wel richting de 1.95 nu en die is nog maar 16quote:Op zondag 18 januari 2026 09:00 schreef taxibabe het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang die van ons gaat worden. Wij zijn allebei niet klein (1.78 en 1.88). Het CB voorspelde dat hij nog wel eens richting de 2m. kan gaan. Hij is net 6 en ik vermoed 1.30 nu, schoenmaat 33/34
Ja 18 en meisjes 16. Neem het bij meisjes niet af na de eerste menstruatie of is dat een fabel?quote:Op zondag 18 januari 2026 07:53 schreef F_r het volgende:
[..]
Jongens groeien vaak langer dan meisjes.
Mijne heeft zijn grootste spurten tussen 11-13 gemaakt al. Had ook al vroeg de baard in de keel tov vrienden. Was wel grappig bij een zangwedstrijd het verschil qua hoogte!quote:Op zondag 18 januari 2026 08:34 schreef exode het volgende:
[..]
Hij zit in de vervroegde puberteit. De pubergroeispurt die normaal rond 14 jaar is, is bij hem nu al.
Zijn arts heeft gezegd dat hij dit schooljaar zijn groeispurt zal hebben en ook de baard in de keel. Hij loopt zo'n 3/4 jaar voor wat betreft puberteit dus ze gaan er vanuit dat hij ook eerder klaar is met groeien etc.quote:Op zondag 18 januari 2026 09:45 schreef laziness het volgende:
[..]
Mijne heeft zijn grootste spurten tussen 11-13 gemaakt al. Had ook al vroeg de baard in de keel tov vrienden. Helaas voor hem neemt de acne nog niet echt af al begon dat ook al vroeg.
Ik wist niet dat daar een max voor was. Zou wel balen zijn als dat niet gaatquote:Op zondag 18 januari 2026 09:19 schreef Troel het volgende:
[..]
Wij hopen hier dat het bijna klaar is. Voor beide heren werd voorspeld dat het net onder of net boven zou zijn. De jongste wil niet langer worden dan 1.95 (want maximale lengte machinist). Oudste is inderdaad wel kleiner dan de jongste, maar die gaat echt wel richting de 1.95 nu en die is nog maar 16
Ja t/m groep 2 was hij altijd de langste, vooral op het laatst op de peuterspeelzaal was het echt een koddig gezicht op foto's, zo'n lang eind tussen die ukkiesquote:Op zondag 18 januari 2026 09:07 schreef Tink89 het volgende:
Da’s groot al taxi! Mijn zevenjarige is 1.22 en schoenmaat 31 nu. En daarmee is ze niet de grootste, maar ook niet de kleinste van de klas. Wel bijna de jongste…
Ik ben gaaaaaar. Maar de kinderen willen heel graag gaan zwemmen. Dus ik verzamel even moed.
Oh wat gek dat daar een max lengte voor is! Dan snap ik dat hij niet langer wil worden.quote:Op zondag 18 januari 2026 09:19 schreef Troel het volgende:
[..]
Wij hopen hier dat het bijna klaar is. Voor beide heren werd voorspeld dat het net onder of net boven zou zijn. De jongste wil niet langer worden dan 1.95 (want maximale lengte machinist). Oudste is inderdaad wel kleiner dan de jongste, maar die gaat echt wel richting de 1.95 nu en die is nog maar 16
Met de massale instroom van nieuwe Nederlanders neemt dat af.quote:Op zondag 18 januari 2026 10:34 schreef Pinnenmutske het volgende:
Het is bewezen dat Nederlanders over het algemeen het langste zijn
Dat zeggen ze. Ook dat ze daarvoor een groeispurt hebben dat klopte bij mij en mijn dochters wel. Ik ben gewoon vroeg gestopt met groeien maar heb een prima lengte.quote:Op zondag 18 januari 2026 09:40 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja 18 en meisjes 16. Neem het bij meisjes niet af na de eerste menstruatie of is dat een fabel?
Ja, tot een jaar geleden was het verschil 2 kilo en een halve cm.quote:Op zondag 18 januari 2026 10:23 schreef hilliebillie het volgende:
@Kyara, lijkt me ook wel bijzonder dat je meiden ineens flink verschillen in bouw als ze altijd nagenoeg gelijk gelopen hebben daarin.
Dat lijkt me inderdaad naar, het feit dat mensen er iets van vinden, en het dan ook nog gewoon uitspreken (of zelfs gaan benoemen ‘de grootste’, de ‘dunste’ e.d.) dat lijkt me erg kwetsend en inderdaad iets om als pubermeisje erg onzeker van te kunnen worden.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:22 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, tot een jaar geleden was het verschil 2 kilo en een halve cm.
Medicatie zorgt voor meer eetlust. En de adhd medicatie
Het is vooral heel vervelend hoe de omgeving reageert. Bij een eeneiige tweeling zijn mensen sws al aan het vergelijken waar de verschillen zitten. En zeker in het begin, wordt het dan wel snel dat de een wat steviger is. En wordt ook steeds benadrukt dat zij is aangekomen.
Terwijl juist zuslief met haar (bijna) 13 jaar, 1,55 en 29,5 kilo van d´r lijntje af is gedonderd en haar zus juist nog wel binnen de lijntjes zit.
Niet zo fijn voor pubermeisjes.
Onze huisarts zei dat meisjes nog groeien tot na een jaar na de eerste menstruatie over het algemeen. Lijkt hier wel aardig te kloppen. Als nu de ogen van de jongste ook een keer stoppen met groeien...quote:Op zondag 18 januari 2026 09:40 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja 18 en meisjes 16. Neem het bij meisjes niet af na de eerste menstruatie of is dat een fabel?
Bij mij hetzelfde. Mijn dochter heeft nog geen groeispurt gehad dus en de menstruatie is nu ook al meer dan een half jaar al aanwezig. Ik ben 1.70 mijn man 1.79 dus ook niet klein.quote:Op zondag 18 januari 2026 10:59 schreef F_r het volgende:
[..]
Dat zeggen ze. Ook dat ze daarvoor een groeispurt hebben dat klopte bij mij en mijn dochters wel. Ik ben gewoon vroeg gestopt met groeien maar heb een prima lengte.
Hier zei mijn schoolarts in groep 7 dat je na de 1e menstruatie er nog max 5 cm bij krijgt. Ik had toen al 2 cyclussen gehad en heb er nog 8cm bij weten te krijgen. Gelukkig was ik een grote 10 jarige (162cm) en 170 was een prima eindlengte.quote:Op zondag 18 januari 2026 09:40 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik moest hier even om grinniken. Mijn jongste van ruim 7 is nu 1.21m maar zat zo lang onderaan de groeicurve (toen ze 6 was, had ze de gemiddelde lengte van de 4 jarigen op school) dat het CB zich zorgen maakte. Toen ze vroegen naar mijn lengte (1.7m dus niet bepaald klein) en die van de donor (1.76m) zeiden ze meteen dat het in orde was en dus in lijn der verwachting dat ze net als de donor klein uitvaltquote:Op zondag 18 januari 2026 12:14 schreef vencodark het volgende:
Mijn man vindt zichzelf een lange man, was zelfs bijna beledigd toen ik hem tegensprak.
Hij is 1.78.Maar ja, in Trinidad, zijn roots, is 1.78 natuurlijk vrij lang, maar daar wonen we niet.
Ik was er met 12 jaar vroeg bij maar heb het idee dat er daarna zeker nog wel een spurt is geweest. Maar dat is niet gedocumenteerd of zo dus geen idee hoe accuraat dat is.quote:Op zondag 18 januari 2026 13:11 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hier zei mijn schoolarts in groep 7 dat je na de 1e menstruatie er nog max 5 cm bij krijgt. Ik had toen al 2 cyclussen gehad en heb er nog 8cm bij weten te krijgen. Gelukkig was ik een grote 10 jarige (162cm) en 170 was een prima eindlengte.
Ja, als man in Nederland zit je dan onder het gemiddelde. Dat is gauw 1.85, denk ik.quote:Op zondag 18 januari 2026 13:12 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ik moest hier even om grinniken. Mijn jongste van ruim 7 is nu 1.21m maar zat zo lang onderaan de groeicurve (toen ze 6 was, had ze de gemiddelde lengte van de 4 jarigen op school) dat het CB zich zorgen maakte. Toen ze vroegen naar mijn lengte (1.7m dus niet bepaald klein) en die van de donor (1.76m) zeiden ze meteen dat het in orde was en dus in lijn der verwachting dat ze net als de donor klein uitvaltalles onder de 1.8m voor een man wordt in NL volgens mij door iedereen idd wel gezien als klein.
B was net 9 toen bij hem de puberteit begon, het startsein was de geur....daarna de haren. Het gedrag kwam pas later (lees: we zitten er middenin)quote:Op zondag 18 januari 2026 13:09 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat vergelijken is wel lastig zeg.
D wil graag klein blijven, hij wil niet groot en verantwoordelijk worden.
Hij is net 14 en 175. Hij was echt altijd de kleinste, tot hij in de 1e klas VO opeens een spurt kreeg en bij de iets grotere kinderen hoort. Zeker als jongste van de klas, maar dat valt dus helemaal niet meer op. We vragen ons nu af of die groeispurt DE groeispurt was. Hij zit onder de acne, stem is flink lager en hij heeft in groep 6/7 best wat school-haat gehad waarbij we ons afvragen of er niet een stukje puber dwarsheid in gezeten heeft. Aangezien we nu een voorbeeldige 14 jarige hebben. We zullen het zien, maar hij is al tevreden. De TNO berekening denk dat hij net zo groot als zijn broer wordt.
C is 18, 188cm en schoenmaat 46. Man is 182 en ik 170. Maar er zit qua lengte van alles in de familie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tweelingmeiden zijn sowieso veel vatbaarder voor eetproblemen zoals anorexia omdat ze zich 1 op 1 kunnen vergelijken met een ander, dat lijkt me in dit geval nog lastiger. Ik zou daar in ieder geval extra alert op zijn, en wellicht alvast informatie inwinnen voor wat voor hulplijnen er zijn als je dit gaat vermoeden. Dat is een van mijn grotere angsten voor mijn dochters. Mijn zus heeft een ernstig eetprobleem en dat heeft haar leven echt verpest en doet dat nu nog steeds (ondanks dat ze al dik 30 jaar intensief in behandeling is). Mijn meiden schelen een paar cm in grootte en dat hoor ik ook vaak, maar vooral als een soort verbazing. Van mensen die denken dat een eeneiige tweeling compleet identiek is op alle vlakken.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:22 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, tot een jaar geleden was het verschil 2 kilo en een halve cm.
Medicatie zorgt voor meer eetlust. En de adhd medicatie
Het is vooral heel vervelend hoe de omgeving reageert. Bij een eeneiige tweeling zijn mensen sws al aan het vergelijken waar de verschillen zitten. En zeker in het begin, wordt het dan wel snel dat de een wat steviger is. En wordt ook steeds benadrukt dat zij is aangekomen.
Terwijl juist zuslief met haar (bijna) 13 jaar, 1,55 en 29,5 kilo van d´r lijntje af is gedonderd en haar zus juist nog wel binnen de lijntjes zit.
Niet zo fijn voor pubermeisjes.
De geur, haren en andere mans- kenmerken zijn er ook al een poosje. Hier levert het verder geen problemen meer op. Die zijn toch al achter de rug.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:13 schreef exode het volgende:
[..]
B was net 9 toen bij hem de puberteit begon, het startsein was de geur....daarna de haren. Het gedrag kwam pas later (lees: we zitten er middenin)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb de achterkant van de schutting een soort van gefixt. Er heeft weer iemand lopen kloten daar want de lamp hing niet meer zoals ie eerst los hing en de kier was groter. Plank losgehaald maar die kier bleef, kreeg ik niet meer wegDus plank omgedraaid, paste toen wel en opnieuw vastgeschroeft. Alleen de balk erboven lukt me niet en de lamp hangt nog los. Maar, het is iig weer kiervrij.
Zoon was met zn pa gymschoenen kopen. Belt ie net, heeft ie ze in de bus laten liggen
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Ja, dat heb ik ook gelezen. We houden het wat dat betreft in de gaten (en we hangen sowieso al van hulpverlening aan elkaar). Alleen de buitenwereld ook en dat is voor een meisje dat verder gewoon gezond is maar gewoon weinig eet en veel verbrand, ook vervelend. Dat mensen zich afvragen of ze een eetprobleem heeft omdat ze zo mager is. En dat is eigenlijk net zo vervelend als het benoemen van of iemand zwaarder is geworden of "alweer aan het eten is".quote:Op zondag 18 januari 2026 15:03 schreef FlyingFish het volgende:
tweelingmeiden zijn sowieso veel vatbaarder voor eetproblemen zoals anorexia omdat ze zich 1 op 1 kunnen vergelijken met een ander, dat lijkt me in dit geval nog lastiger. Ik zou daar in ieder geval extra alert op zijn, en wellicht alvast informatie inwinnen voor wat voor hulplijnen er zijn als je dit gaat vermoeden. Dat is een van mijn grotere angsten voor mijn dochters. Mijn zus heeft een ernstig eetprobleem en dat heeft haar leven echt verpest en doet dat nu nog steeds (ondanks dat ze al dik 30 jaar intensief in behandeling is). Mijn meiden schelen een paar cm in grootte en dat hoor ik ook vaak, maar vooral als een soort verbazing. Van mensen die denken dat een eeneiige tweeling compleet identiek is op alle vlakken.
Is 12 vroeg? Ik was net 11 en niet de eerste in de klas destijds. Mijn zusje van 15 en dat noemde de huisarts destijds al erg laat…quote:Op zondag 18 januari 2026 13:29 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik was er met 12 jaar vroeg bij maar heb het idee dat er daarna zeker nog wel een spurt is geweest. Maar dat is niet gedocumenteerd of zo dus geen idee hoe accuraat dat is.
In de 1e klas was ik 1.50 weet ik nog dankzij een schoolopdracht
In de 2e dan menstruatie en uiteindelijk ben ik 1.75 geworden.
Manlief is in de 1.90 en heeft neven van meer dan 2m dus het is duidelijk waar het vandaan komt.
De volwassen meiden van mijn schoonzus zijn net zo lang als mijn puber nu trouwens. Dat is wel echt lang en geeft wel wat esthetisch gemopper met vriendjes en hakken
We moesten destijds een vragenlijst invullen voor de schoolarts waar dit ook gevraagd werd.quote:Op zondag 18 januari 2026 18:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Is 12 vroeg? Ik was net 11 en niet de eerste in de klas destijds. Mijn zusje van 15 en dat noemde de huisarts destijds al erg laat…
Onze donor is 1.80 en dat vond ik al op de rand van te klein eigenlijkquote:Op zondag 18 januari 2026 13:12 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ik moest hier even om grinniken. Mijn jongste van ruim 7 is nu 1.21m maar zat zo lang onderaan de groeicurve (toen ze 6 was, had ze de gemiddelde lengte van de 4 jarigen op school) dat het CB zich zorgen maakte. Toen ze vroegen naar mijn lengte (1.7m dus niet bepaald klein) en die van de donor (1.76m) zeiden ze meteen dat het in orde was en dus in lijn der verwachting dat ze net als de donor klein uitvaltalles onder de 1.8m voor een man wordt in NL volgens mij door iedereen idd wel gezien als klein.
Ik heb echt drie gelezen dat hij ondersteboven in de kamer stond. Maar je bedoelt denk ik dat ie niet op zn tenen stond?quote:Op zondag 18 januari 2026 13:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Wel grappig met mijn oudste van 188 en lange ledematen. Hij werd een soort attractie toen hij op platte voeten het plafond bij mijn zusje haar huis kon aanraken. Maarja, zusje en zwager zijn 160-165 en de kinderen max 175 met normale ledematen. En merkten niks van het "lage" plafond. Hun vrienden komen ook niet ver voorbij mij. Daar loopt C dus als reus tussendoor.
Dat is mijn lengte, zou ik ook jammer hebben gevondenquote:Op zondag 18 januari 2026 18:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Onze donor is 1.80 en dat vond ik al op de rand van te klein eigenlijk
Ja, in dat hele donor-tinder had ik lengte wel als variabele meegenomen, maar >185 is het aanbod echt niet reusachtig. Het zijn geen Nederlandsersquote:Op zondag 18 januari 2026 19:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is mijn lengte, zou ik ook jammer hebben gevonden
Niet dat wij echt konden kiezen want we wilden deze om zijn karakter en kregen zijn lengte erbij, maar onze is 1.97. Vind ik fijn, maar de kinderen lijken er nog niet echt door de lucht in de schieten. Oudste is met 15 en al tijden ongesteld nog steeds iets kleiner dan ik en het jongmens hangt nog ergens net boven 1.50.
Haha wij hadden geen keus, het is via Isala ziekenhuis gegaan (nadat onze eigen donor geen match bleek want ik werd niet zwanger) en die werft haar eigen donoren en stemt uiterlijk af op de draagmoeder. De basisgegevens hebben we opgevraagd toen de oudste geboren was.quote:Op zondag 18 januari 2026 18:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Onze donor is 1.80 en dat vond ik al op de rand van te klein eigenlijk
quote:Op zondag 18 januari 2026 18:18 schreef Mushanga71 het volgende:
Poes:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
quote:Op zondag 18 januari 2026 20:55 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |