abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219856060
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 11:29 schreef vencodark het volgende:

[..]
Die is nog niet gek lang uit, waarom verkoop je hem alweer?
Omdat hij niet in ons Kerstdorp past en niet in onze modulaire straat en vooral omdat ik hem tegen vond vallen. Set is al wel een jaar of 5 oud volgens mij.
  FOK!Fotograaf zaterdag 17 januari 2026 @ 11:53:38 #102
148247 taxibabe
pi_219856140
Wij hebben vandaag geen stobbenfrees nodig, wel gaten graven! Bij onze gemeente kon je je aanmelden voor een gratis boom. Dus hebben we net 2 leilindes voor niks opgehaald, 1 voor ons adres en 1 voor oudste zoons adres (die wilde geen boom maar wij wel een tweede.) :P
pi_219856197
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 11:53 schreef taxibabe het volgende:
Wij hebben vandaag geen stobbenfrees nodig, wel gaten graven! Bij onze gemeente kon je je aanmelden voor een gratis boom. Dus hebben we net 2 leilindes voor niks opgehaald, 1 voor ons adres en 1 voor oudste zoons adres (die wilde geen boom maar wij wel een tweede.) :P
Dat kon hier ook :) Maar ze boden maar 4 soorten struiken/boompjes aan. Allemaal giftig voor honden. Anders was ik er ook heen gegaan vandaag.

Heb je een mooie plek voor ze? Ik ga binnenkort eens uitzoeken wat ik voor planten wil in onze border bij de nieuwe schutting.
  FOK!Fotograaf zaterdag 17 januari 2026 @ 12:20:08 #104
148247 taxibabe
pi_219856289
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 12:01 schreef exode het volgende:

[..]
Dat kon hier ook :) Maar ze boden maar 4 soorten struiken/boompjes aan. Allemaal giftig voor honden. Anders was ik er ook heen gegaan vandaag.

Heb je een mooie plek voor ze? Ik ga binnenkort eens uitzoeken wat ik voor planten wil in onze border bij de nieuwe schutting.
Oh hier hadden we veel meer keus, van fruitbomen tot inheemse bomen en struikjes.
Jaa, we hebben een vreselijk lelijke schuur achter het huis met daarachter de brandgang en dan de zijkant van het huis in de zijstraat. We zitten dus altijd tegen een blinde muur te kijken wat ook heel erg het geluid weerkaatst. Dus daar we zetten de leilindes voor de schuur, de kruin komt voor een deel boven de schuur uit. Dus ideale bedekking van het huis + geluidsabsorptie! O+
pi_219857407
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:26 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat zie ik anders, maar daarnaast wil melden dat knurft een heerlijke retrovibe heeft. Ik ga het vaker gebruiken.
Mijn opa en oma hadden dat als number 1 scheldwoord. Naast mof :P. Maar knurft klinkt ook wel een soort van lief.

Wat is overigens de definitie van medisch trauma? Is dat beperkt tot de 'zieke' die iets heeft ondergaan of kan dat ook gelden voor naasten/nabestaanden?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219857440
Ik zit vandaag bij de regiofinale van de First Lego League. Best intensief voor een zaterdag :P De prijsuitreiking begint zo, dus we mogen bijna naar huis ;)
pi_219857848

[ Bericht 100% gewijzigd door Takkie88 op 17-01-2026 15:42:22 (Oeps, dochter had m’n telefoon te pakken ) ]
  zaterdag 17 januari 2026 @ 16:40:31 #108
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_219858203
Ik heb eindelijk een poedel 💜
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_219858247
Ik zit bij 40-45 de musical ben benieuwd.

@oh-oh eindelijk je poedel O+
pi_219858287
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 14:49 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Mijn opa en oma hadden dat als number 1 scheldwoord. Naast mof :P. Maar knurft klinkt ook wel een soort van lief.

Wat is overigens de definitie van medisch trauma? Is dat beperkt tot de 'zieke' die iets heeft ondergaan of kan dat ook gelden voor naasten/nabestaanden?
Volgens Google niet.

AI-overzicht:

Medisch trauma is de psychologische impact van een ingrijpende, schokkende medische ervaring, zoals een ernstige ziekte, operatie, IC-opname, ongeval of bevalling, waarbij de persoon zich hulpeloos voelde en het gevoel had blootgesteld te worden aan feitelijke of dreigende dood, ernstig letsel of verlies van controle, wat kan leiden tot langdurige emotionele en psychologische littekens, vergelijkbaar met Posttraumatische Stressstoornis (PTSS). Het is een 'wond' aan de geest door medische gebeurtenissen, niet altijd door een medische fout, maar door de intense stress en angst.

Kenmerken en oorzaken:

Ervaringen:
Ernstige operaties, lange ziekenhuisopnames, IC-opnames, levensbedreigende ziektes (zoals kanker), traumatische bevallingen, ongelukken, of zelfs het plotselinge verlies van een dierbare in de zorg.

Gevoelens:
Overweldigende hulpeloosheid, verlies van controle, angst, verwarring, en confrontatie met sterfelijkheid.

Symptomen:
Angst, depressie, woede, flashbacks, zorgmijding, en lichamelijke klachten zoals hoofdpijn of maagpijn.
Verschil met fysiek trauma

Letterlijk:
Trauma betekent letterlijk 'wond'.
Fysiek trauma: Een verwonding door plotseling fysiek geweld of een ongeval (bv. een gebroken bot).
Psychisch/Medisch trauma: De emotionele en psychologische "wond" veroorzaakt door de medische ervaring zelf, ook als het lichaam fysiek herstelt.

Gevolgen:
Kan leiden tot medische PTSS, hechtingsproblemen, wantrouwen in de zorg, en verergering van medische klachten.
De symptomen kunnen direct na de gebeurtenis optreden, maar ook jaren later, bijvoorbeeld bij controleafspraken.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_219858306
Zoo, de kerstshizzle is eindelijk weg, heb heel de woonkamer ondersteboven gekeerd, schoongemaakt en stofgezogen. En nu wacht ik op zoon die zijn troep nog naar boven moet brengen maar op zn gitaar zit te tokkelen :')
Nu koppie thee en straks never ending story kijken O+
If they say
  zaterdag 17 januari 2026 @ 19:22:21 #112
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_219859766
Daar heb ik een mening over maar die wil je niet horen.

OMG die Denzel is echt perfect.
Wat een leuk vrolijk blij hondje O+
En knap!!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_219859946
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 14:49 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik weet niet of er een officiële definitie is. Het maakt voor de behandeling niet zoveel uit wat voor soort trauma het is. De beleving is belangrijker dan de inhoud. Het maakt wel uit voor de vraag of het op mijn werkplek behandeld mag worden. Dat is de reden dat ik alleen dat soort problemen zien. Naasten behandelen wij in principe niet, die moeten behandeling voor hun traumatisch herinneringen buiten het ziekenhuis zoeken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 19:56:34 #114
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219860370
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 16:59 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoo, de kerstshizzle is eindelijk weg, heb heel de woonkamer ondersteboven gekeerd, schoongemaakt en stofgezogen. En nu wacht ik op zoon die zijn troep nog naar boven moet brengen maar op zn gitaar zit te tokkelen :')
Nu koppie thee en straks never ending story kijken O+
Ik heb deze week ook de kerstspullen pas opgeruimd. Erg laat, maar ik was ook pas laat met opzetten. En nu zit ik met twee kerstboompjes (die van mijn vader vandaag ook maar meegenomen) en ze doen het allebei zo goed, dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen ze weg te doen en dood te laten gaan. Maar even kijken of ik ze na de vorstperiode kan planten, maar ik heb al 3 kerstbomen van eerdere jaren in mijn tuin staan, dus ik ga ze denk ik in het plantsoen planten. Ik moet gewoon stoppen met kerstbomen kopen...
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_219860589
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:56 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik heb deze week ook de kerstspullen pas opgeruimd. Erg laat, maar ik was ook pas laat met opzetten. En nu zit ik met twee kerstboompjes (die van mijn vader vandaag ook maar meegenomen) en ze doen het allebei zo goed, dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen ze weg te doen en dood te laten gaan. Maar even kijken of ik ze na de vorstperiode kan planten, maar ik heb al 3 kerstbomen van eerdere jaren in mijn tuin staan, dus ik ga ze denk ik in het plantsoen planten. Ik moet gewoon stoppen met kerstbomen kopen...
Lekker is dat he, weer een huis in oude staat O+

Ik vond dit om je boompjes te herplanten, maar dat was vorige week:
https://www.beterboompje.nl/info/terug-breng-locaties
Heb je nu niks meer aan ;)
Het is iig zonde om ze weg te gooien. Dan maar ergens in een plantsoen of bos.
Ik las ook iets over duurzame bomen, die je weer terug kan inleveren. Is toch best een mooi initiatief. Of je koopt een neppe. Heel makkelijk, valt niet uit en je kan um zo weer in de doos proppen. Als de delen dan loslaten want bij die van mij zitten 2 delen muurvast en past ie niet meer in de doos :D
If they say
  zaterdag 17 januari 2026 @ 20:17:28 #116
37150 livelink
pi_219860656
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:12 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Lekker is dat he, weer een huis in oude staat O+

Ik vond dit om je boompjes te herplanten, maar dat was vorige week:
https://www.beterboompje.nl/info/terug-breng-locaties
Heb je nu niks meer aan ;)
Het is iig zonde om ze weg te gooien. Dan maar ergens in een plantsoen of bos.
Ik las ook iets over duurzame bomen, die je weer terug kan inleveren. Is toch best een mooi initiatief. Of je koopt een neppe. Heel makkelijk, valt niet uit en je kan um zo weer in de doos proppen. Als de delen dan loslaten want bij die van mij zitten 2 delen muurvast en past ie niet meer in de doos :D
Ja, ik wil ook geen neppe eigenlijk. Misschien volgend jaar maar eens heel duurzaam geen boom.
pi_219860761
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:17 schreef livelink het volgende:

[..]
Ja, ik wil ook geen neppe eigenlijk. Misschien volgend jaar maar eens heel duurzaam geen boom.
Of dat idd :+ Kan het ook zonder boom gezellig maken toch :)

Zei tegen zoon dat ik volgend jaar alleen het bovenstuk van de kerstboom opzet. Hij: oooh, dan kan je tenminste makkelijker bij de piek! Dat kind heeft er nog dagelijks de grootste lol om dat ie ruim een halve kop groter is dan ik en nog steeds groeit :D
If they say
  zaterdag 17 januari 2026 @ 20:33:50 #118
37150 livelink
pi_219860814
Mijn zoon en dochter zijn uitgegroeid. Helaas allebei mijn genen. Mijn man is best lang, maar mijn dochter is ergens onder de 1.60 blijven hangen (net als ik) en mijn zoon zit rond de 1.70. Daar is hij niet blij mee en dat begrijp ik wel. Voor jongens is klein zijn toch vervelender dan voor meisjes. Maar er is nu eenmaal niks aan te doen.
pi_219860851
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:29 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Of dat idd :+ Kan het ook zonder boom gezellig maken toch :)

Zei tegen zoon dat ik volgend jaar alleen het bovenstuk van de kerstboom opzet. Hij: oooh, dan kan je tenminste makkelijker bij de piek! Dat kind heeft er nog dagelijks de grootste lol om dat ie ruim een halve kop groter is dan ik en nog steeds groeit :D
Op die leeftijd niet zo gek toch? Hij is 14?
Neem aan dat jij geen 1.80 bent. :D

Zoon wordt dit jaar 13, hij is 1.68 ofzo, iets boven mij. :)
pi_219860935
Die van mij hebben wdb de genen van hun vader, gelukkig de rest van mij :+ Dochter is 173, geloof ik en zoon nu 180.
Ik vind 170 voor een jongen niet heel erg klein hoor. Hoe oud is hij? En onder de 160 voor een meisje is wat kleiner dan gemiddeld maar niks mis mee. Klein maar fijn ;)
If they say
pi_219860963
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:36 schreef vencodark het volgende:

[..]
Op die leeftijd niet zo gek toch? Hij is 14?
Neem aan dat jij geen 1.80 bent. :D

Zoon wordt dit jaar 13, hij is 1.68 ofzo, iets boven mij. :)
Hij is 15 ;) en ik ben 169 dus heel gemiddeld.
Die van jou kan nog ineens een groeispurt krijgen op die leeftijd. Had zoon ook, ineens foep, zo de lucht in.
If they say
pi_219860988
Mijn kinderen zijn ook niet zo lang. Gok dat ze ook zo ongeveer zijn uitgegroeid dat was ik wel op hun leeftijd.
Ik ben 1.75 hun vader niet veel groter dan mij en mijn schoonmoeder echt heel klein. Mijn oma was ook klein.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 20:53:28 #123
37150 livelink
pi_219861022
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:49 schreef F_r het volgende:
Mijn kinderen zijn ook niet zo lang. Gok dat ze ook zo ongeveer zijn uitgegroeid dat was ik wel op hun leeftijd.
Ik ben 1.75 hun vader niet veel groter dan mij en mijn schoonmoeder echt heel klein. Mijn oma was ook klein.
Ik kom uit een klein gezin. Mijn moeder onder de 1.60 en mijn vader rond de 1.70. Mijn boers zijn ook nooit boven de 1.65 uitgekomen. Mijn ouders hebben hun huis dit jaar verkocht aan twee hele lange mensen (boven de 2.00 meter). Die hebben echt alle deuren moeten verhogen en nog veel andere zaken aangepast. Was wel grappig; alsof een dwergenhuis verkocht was aan reuzen.
pi_219861314
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:53 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik kom uit een klein gezin. Mijn moeder onder de 1.60 en mijn vader rond de 1.70. Mijn boers zijn ook nooit boven de 1.65 uitgekomen. Mijn ouders hebben hun huis dit jaar verkocht aan twee hele lange mensen (boven de 2.00 meter). Die hebben echt alle deuren moeten verhogen en nog veel andere zaken aangepast. Was wel grappig; alsof een dwergenhuis verkocht was aan reuzen.
Dat ziet er dan wel raar uit. Onze huizen zijn uit de jaren 70 zijn ook niet super hoog. Lange mensen in de wijk hebben de deuren ook aangepast zodat ze hun hoofd niet stoten
pi_219861365
Mijne wordt binnenkort 14 en is nu 1.73 (ik ben nog net groter :+ ). Hij is enorm gegroeid het afgelopen jaar.
pi_219861720
Zodra B de 1.80m is gepasseerd, gaat hij verhuizen. Ons huis is voor kleine mensen, vooral de douche. Plafond in de woonkamer is wel hoog, maar verder is alles nogal compact :)

Hij is nu 1.63m volgens mij, hij wordt over 5 weken 12 jaar. Schoenmaat 41. Jochie eet ons arm en kleding blijf ik kopen.
Maar goed hij stopt eerder met groeien dus ik denk dat ie de 1.80m niet gaat halen.

En joepie voor Denzel!
  zaterdag 17 januari 2026 @ 22:26:08 #127
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_219862084
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:49 schreef F_r het volgende:
De mijne groeit nog steeds gestaag verder :Y
Nog net 14 en nu 1.89. Maar zijn schoenmaat is al twee jaar 44 dus die staan wel stil. Met 55kg is alles te breed wat qua lengte goed past.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 17 januari 2026 @ 22:32:43 #128
244125 laziness
pi_219862139
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 21:52 schreef exode het volgende:
Maar goed hij stopt eerder met groeien dus ik denk dat ie de 1.80m niet gaat halen.
Waarom stopt hij eerder met groeien? Ik meen me wel te herinneren dat jullie hierin zaken hadden laten onderzoeken?
pi_219862188
Ik ben wat achtergebleven in de groei want was een moeilijke eter

Nu niet meer
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
pi_219862207
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:43 schreef Mushanga71 het volgende:
Die van mij hebben wdb de genen van hun vader, gelukkig de rest van mij :+ Dochter is 173, geloof ik en zoon nu 180.
Ik vind 170 voor een jongen niet heel erg klein hoor. Hoe oud is hij? En onder de 160 voor een meisje is wat kleiner dan gemiddeld maar niks mis mee. Klein maar fijn ;)
1,70 voor een jongen is in Nederland wel klein. Mijn man is 1,72 en dat is echt het kleintje van zijn vriendengroep en vrijwel overal waar hij komt. Hij is overigens nog wel de langste van zijn ouderlijk gezin met die lengte. Maar man was ook niet blij met zijn lengte, zeker in contact leggen met vrouwen is het een nadeel, en bij online dating met profielen al helemaal. Ik ben net zo lang als hij is, en ik hoop dat mijn zoon mijn genen heeft wat dat betreft. Maar op zich is ongeveer even lang zijn als je partner ook juist wel praktisch, en daar heb je met 1,70 wel meer kans op.
pi_219862426
Ik heb een groot kind. Hij heeft het zelf inmiddels omarmd, maar ik word er wel eens moe van dat alles wat hij is vaak wordt gereduceerd tot ‘Zó, wat is hij lang!’ Ja, klopt. Het is ons ook opgevallen. Hij is óók slim en grappig, trouwens. Kunnen we het daar een keer over hebben? Nee, hij krijgt geen pokon en nee, hij krijgt geen extra schoppen.
Hij kan er wel om lachen. Laatst gingen we op visite bij iemand die hem een paar maanden niet had gezien. In de auto zei hij: ‘100% is het éérste wat ze gaat zeggen ‘Zo, wat is ie grooooooot.’ We lopen er binnen, hij telt naast me heel droog af ‘Drie, twee, een’ en kreeg gelijk :+
pi_219862678
Elk nadeel heb zn voordeel @FlyingFish ;) Als ik de mannen in mijn omgeving neem, dan zijn er vele echt niet veel langer dan ik ben. Voor een man zal dat best een dingetje kunnen zijn, maar tis niet zo dat alle mannen lang zijn.

@Jentin, herkenbaar idd. Mensen die zoon een paar keer per jaar zien, reageren ook zo. Hij heeft er wel lol in.
If they say
pi_219862744
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:46 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Hij is 15 ;) en ik ben 169 dus heel gemiddeld.
Die van jou kan nog ineens een groeispurt krijgen op die leeftijd. Had zoon ook, ineens foep, zo de lucht in.
Ja, die is ook zeker niet uitgegroeid. Ga ik vanuit. ;)
  zondag 18 januari 2026 @ 00:29:25 #134
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_219862980
Wij zijn ook kleiner dat gemiddeld. Mijn (net) 14 jarige is nu 1,70 en is mij dus voorbij (2 cm). Die is afgelopen jaar wel flink de lucht in geschoten maar hopelijk is ie nog niet klaar met groeien.

Mijn meiden zijn kleiner dan dat ik ben, maar middelste komt daar aardig bij in de buurt. Tweelingzus is inmiddels een halve kop kleiner (en 20 kilo lichter) dus dat is ineens het kleine zusje geworden :')
pi_219863610
1m53
Werewolf
pi_219863726

[ Bericht 100% gewijzigd door Clubsoda op 18-01-2026 06:46:19 ]
pi_219863856
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 22:26 schreef laziness het volgende:

[..]
De mijne groeit nog steeds gestaag verder :Y
Nog net 14 en nu 1.89. Maar zijn schoenmaat is al twee jaar 44 dus die staan wel stil. Met 55kg is alles te breed wat qua lengte goed past.
Jongens groeien vaak langer dan meisjes.
pi_219863875
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:17 schreef livelink het volgende:

[..]
Zou je niet volgend jaar een van die oude bomen uit je tuin weer kunnen gebruiken? Of is dat een heel raar idee...?
Fake it till you make it...
  zondag 18 januari 2026 @ 08:07:52 #139
37150 livelink
pi_219863886
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 08:02 schreef Nijna het volgende:

[..]
Zou je niet volgend jaar een van die oude bomen uit je tuin weer kunnen gebruiken? Of is dat een heel raar idee...?
Nee, dat is geen raar idee. Dat was het plan ook eigenlijk, maar ik vond het ook weer 'zielig' om een boom die het goed doet weer uit te graven. Ik ga toch een andere oplossing zoeken voor volgend jaar.
pi_219863938
@livelink Ik vind het ook altijd zonde om een kerstboom weg te doen naderhand. Een paar jaar geleden lukte het om onze kerstboom 3 jaar te gebruiken (tussendoor in onze tuin gezet).
Als er hier een kerstboomhotel zou zijn, zou ik zeker overwegen om hem daarheen te brengen en weer op te halen.

Na de lange dag gisteren ben ik al weer fris en fruitig op voor de wedstrijd van J vanochtend. Zijn hand gaat wat beter, dus hij denkt dat hij mee kan doen *O* Morgen nog wel een afspraak bij de huisarts staan, einde dag beslissen we of ik die morgen af ga zeggen of niet.
pi_219863979
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 22:32 schreef laziness het volgende:

[..]
Waarom stopt hij eerder met groeien? Ik meen me wel te herinneren dat jullie hierin zaken hadden laten onderzoeken?
Hij zit in de vervroegde puberteit. De pubergroeispurt die normaal rond 14 jaar is, is bij hem nu al.
  FOK!Fotograaf zondag 18 januari 2026 @ 09:00:20 #142
148247 taxibabe
pi_219864123
Ik ben benieuwd hoe lang die van ons gaat worden. Wij zijn allebei niet klein (1.78 en 1.88). Het CB voorspelde dat hij nog wel eens richting de 2m. kan gaan. Hij is net 6 en ik vermoed 1.30 nu, schoenmaat 33/34
  zondag 18 januari 2026 @ 09:07:43 #143
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219864155
Da’s groot al taxi! Mijn zevenjarige is 1.22 en schoenmaat 31 nu. En daarmee is ze niet de grootste, maar ook niet de kleinste van de klas. Wel bijna de jongste…

Ik ben gaaaaaar. Maar de kinderen willen heel graag gaan zwemmen. Dus ik verzamel even moed.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 18 januari 2026 @ 09:19:24 #144
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219864224
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 09:00 schreef taxibabe het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang die van ons gaat worden. Wij zijn allebei niet klein (1.78 en 1.88). Het CB voorspelde dat hij nog wel eens richting de 2m. kan gaan. Hij is net 6 en ik vermoed 1.30 nu, schoenmaat 33/34
Wij hopen hier dat het bijna klaar is. Voor beide heren werd voorspeld dat het net onder of net boven zou zijn. De jongste wil niet langer worden dan 1.95 (want maximale lengte machinist). Oudste is inderdaad wel kleiner dan de jongste, maar die gaat echt wel richting de 1.95 nu en die is nog maar 16 ;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219864327
Bij B was de curve en de voorspelling zo rond de 1.90m. Maar nu denken ze dat ie net de 1.80m gaat halen. Het is lastiger voorspellen geworden.
We zien het wel. Voor hemzelf hoop ik in ieder geval langer dan 1.75m. Hij is altijd 1 van de grootste geweest dus dat gaat wel wennen worden voor hem als hij is uitgegroeid en zijn vrienden groeien door.

Juul is 7,5 jaar en 1.31M, vrij gemiddeld volgens mij.
  zondag 18 januari 2026 @ 09:40:36 #146
244125 laziness
pi_219864382
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 07:53 schreef F_r het volgende:

[..]
Jongens groeien vaak langer dan meisjes.
Ja 18 en meisjes 16. Neem het bij meisjes niet af na de eerste menstruatie of is dat een fabel?

[ Bericht 7% gewijzigd door laziness op 18-01-2026 09:46:24 ]
  zondag 18 januari 2026 @ 09:45:48 #147
244125 laziness
pi_219864401
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 08:34 schreef exode het volgende:

[..]
Hij zit in de vervroegde puberteit. De pubergroeispurt die normaal rond 14 jaar is, is bij hem nu al.
Mijne heeft zijn grootste spurten tussen 11-13 gemaakt al. Had ook al vroeg de baard in de keel tov vrienden. Was wel grappig bij een zangwedstrijd het verschil qua hoogte!
Helaas voor hem neemt de acne nog niet echt af al begon dat ook al vroeg.
pi_219864424
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 09:45 schreef laziness het volgende:

[..]
Mijne heeft zijn grootste spurten tussen 11-13 gemaakt al. Had ook al vroeg de baard in de keel tov vrienden. Helaas voor hem neemt de acne nog niet echt af al begon dat ook al vroeg.
Zijn arts heeft gezegd dat hij dit schooljaar zijn groeispurt zal hebben en ook de baard in de keel. Hij loopt zo'n 3/4 jaar voor wat betreft puberteit dus ze gaan er vanuit dat hij ook eerder klaar is met groeien etc.
  zondag 18 januari 2026 @ 09:52:02 #149
244125 laziness
pi_219864429
quote:
2s.gif Op zondag 18 januari 2026 09:19 schreef Troel het volgende:

[..]
Wij hopen hier dat het bijna klaar is. Voor beide heren werd voorspeld dat het net onder of net boven zou zijn. De jongste wil niet langer worden dan 1.95 (want maximale lengte machinist). Oudste is inderdaad wel kleiner dan de jongste, maar die gaat echt wel richting de 1.95 nu en die is nog maar 16 ;(
Ik wist niet dat daar een max voor was. Zou wel balen zijn als dat niet gaat -O-
  FOK!Fotograaf zondag 18 januari 2026 @ 10:02:52 #150
148247 taxibabe
pi_219864493
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 09:07 schreef Tink89 het volgende:
Da’s groot al taxi! Mijn zevenjarige is 1.22 en schoenmaat 31 nu. En daarmee is ze niet de grootste, maar ook niet de kleinste van de klas. Wel bijna de jongste…

Ik ben gaaaaaar. Maar de kinderen willen heel graag gaan zwemmen. Dus ik verzamel even moed.
Ja t/m groep 2 was hij altijd de langste, vooral op het laatst op de peuterspeelzaal was het echt een koddig gezicht op foto's, zo'n lang eind tussen die ukkies _O-
Nu in groep 3 is hij wel 1 van de langste maar er zijn er ook wat blijven zitten dus die zijn ook een jaar ouder.

quote:
2s.gif Op zondag 18 januari 2026 09:19 schreef Troel het volgende:

[..]
Oh wat gek dat daar een max lengte voor is! Dan snap ik dat hij niet langer wil worden.
pi_219864619
Hier was zoon vorig jaar rond de jaarwisseling nog kleiner dan dat ik was, toen 13. En ineens werd hij ‘‘s ochtends wakker en was hij een stuk langer (voor m’n gevoel dan). Denk dat hij nu ondertussen zeker wel 10 cm langer is dan ik.
Zelf ben ik niet groot, 1,65. Man is 1,82 ofzo denkt hij. Maar zijn vader en oudste broer zijn wel weer heel lang (en zijn zus ook wel aardig lang voor een vrouw). Dus op zich zou het niet gek zijn als hij lang wordt. Komt alleen niet van mij vandaan ;)

De jongste is nu 12 en moet de groeispurt nog krijgen. Daar hoop ik ook voor dat ze mij nog voorbij gaat. Maar verder ook nog weinig tekenen van de puberteit qua lichaamsbouw, qua gedrag doet ze al een tijdje niet onder voor een echte puber. Dus daar hou ik m’n hart nog voor vast :D

Ik was op de basisschool altijd een van de kleinste van de klas. Tot groep 8 toen was ik ineens een van de grootste. Gewoon de eerste met een groeispurt. Maar die stopte ook als eerste dus.

@Kyara, lijkt me ook wel bijzonder dat je meiden ineens flink verschillen in bouw als ze altijd nagenoeg gelijk gelopen hebben daarin.
  zondag 18 januari 2026 @ 10:27:50 #152
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_219864645
Mijn dochter van 12 is 1.45 en lichamelijk al aan de puber. De groei lijkt ook al te minderen :X. Hopelijk komt er nog een groeispurt -O-
pi_219864683
T is 16,5 en rond de 1.68
A is 20 ongeveer 1.70
M en ik zijn 1.73
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_219864689
Het is bewezen dat Nederlanders over het algemeen het langste zijn
Werewolf
pi_219864705
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 10:34 schreef Pinnenmutske het volgende:
Het is bewezen dat Nederlanders over het algemeen het langste zijn
Met de massale instroom van nieuwe Nederlanders neemt dat af.
  FOK!Fotograaf zondag 18 januari 2026 @ 10:37:28 #156
148247 taxibabe
pi_219864708
Kind gaat sowieso zijn grote broers (die zijn nu 26 en 29) voorbij. Hun moeder is heel klein en zij komen ook niet boven de 1.70 uit. Gelukkig hebben zij er niet zo heel veel last van. Ze maken er zelf ook grapjes over dat als kind 15 is ofzo en ruzie heeft met iemand, dan zegt 'Ik ga mijn grote broers ophalen hoor!' en dat er dan 2 ukkies aankomen _O-
pi_219864742
Wij weten niet hoe lang de donor is. Wel dat zowel B als Juul altijd vrij hoog in de curve zaten/zitten. Bij Juul zie je het nu wat minder omdat ze 1 van de jongste in de klas is. En B zijn lichaam heeft dus geen boodschap meer aan curves, die volgt zijn eigen plan.

Ik heb voor mijn doen een drukke week voor de boeg, dat is ook enigzins bewust om te kijken wat dat doet en hoe ik reageer. Maar ik ben enorm onrustig daardoor merk ik. Zo even een stuk lopen, dat vind ik dan altijd wel fijn. Even hoofd leegmaken.
pi_219864926
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 09:40 schreef laziness het volgende:

[..]
Ja 18 en meisjes 16. Neem het bij meisjes niet af na de eerste menstruatie of is dat een fabel?
Dat zeggen ze. Ook dat ze daarvoor een groeispurt hebben dat klopte bij mij en mijn dochters wel. Ik ben gewoon vroeg gestopt met groeien maar heb een prima lengte.
pi_219865431
Mijn man vindt zichzelf een lange man, was zelfs bijna beledigd toen ik hem tegensprak.
Hij is 1.78. :P Maar ja, in Trinidad, zijn roots, is 1.78 natuurlijk vrij lang, maar daar wonen we niet. :+
pi_219865446
1.78 is niet lang voor een man.
  zondag 18 januari 2026 @ 12:22:35 #161
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_219865485
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 10:23 schreef hilliebillie het volgende:

@Kyara, lijkt me ook wel bijzonder dat je meiden ineens flink verschillen in bouw als ze altijd nagenoeg gelijk gelopen hebben daarin.
Ja, tot een jaar geleden was het verschil 2 kilo en een halve cm.
Medicatie zorgt voor meer eetlust. En de adhd medicatie

Het is vooral heel vervelend hoe de omgeving reageert. Bij een eeneiige tweeling zijn mensen sws al aan het vergelijken waar de verschillen zitten. En zeker in het begin, wordt het dan wel snel dat de een wat steviger is. En wordt ook steeds benadrukt dat zij is aangekomen.

Terwijl juist zuslief met haar (bijna) 13 jaar, 1,55 en 29,5 kilo van d´r lijntje af is gedonderd en haar zus juist nog wel binnen de lijntjes zit.

Niet zo fijn voor pubermeisjes.
pi_219865630
quote:
2s.gif Op zondag 18 januari 2026 12:22 schreef Kyara het volgende:

[..]

Het is vooral heel vervelend hoe de omgeving reageert. Bij een eeneiige tweeling zijn mensen sws al aan het vergelijken waar de verschillen zitten. En zeker in het begin, wordt het dan wel snel dat de een wat steviger is. En wordt ook steeds benadrukt dat zij is aangekomen.

Terwijl juist zuslief met haar (bijna) 13 jaar, 1,55 en 29,5 kilo van d´r lijntje af is gedonderd en haar zus juist nog wel binnen de lijntjes zit.

Dat lijkt me inderdaad naar, het feit dat mensen er iets van vinden, en het dan ook nog gewoon uitspreken (of zelfs gaan benoemen ‘de grootste’, de ‘dunste’ e.d.) dat lijkt me erg kwetsend en inderdaad iets om als pubermeisje erg onzeker van te kunnen worden.
pi_219865637
Dat lijkt mij voor hun idd erg lastig zeker in de puberleeftijd.
pi_219865690
quote:

[..]
Onze huisarts zei dat meisjes nog groeien tot na een jaar na de eerste menstruatie over het algemeen. Lijkt hier wel aardig te kloppen. Als nu de ogen van de jongste ook een keer stoppen met groeien... :{ dat was in een half jaar weer een punt achteruit en daar word ik bij vlagen wel een beetje ongerust van.
Maar past wel weer bij de beroerde genen die ik heb doorgegeven oogtechnisch ;(
Fake it till you make it...
pi_219865737
Dat vergelijken is wel lastig zeg.

D wil graag klein blijven, hij wil niet groot en verantwoordelijk worden.
Hij is net 14 en 175. Hij was echt altijd de kleinste, tot hij in de 1e klas VO opeens een spurt kreeg en bij de iets grotere kinderen hoort. Zeker als jongste van de klas, maar dat valt dus helemaal niet meer op. We vragen ons nu af of die groeispurt DE groeispurt was. Hij zit onder de acne, stem is flink lager en hij heeft in groep 6/7 best wat school-haat gehad waarbij we ons afvragen of er niet een stukje puber dwarsheid in gezeten heeft. Aangezien we nu een voorbeeldige 14 jarige hebben. We zullen het zien, maar hij is al tevreden. De TNO berekening denk dat hij net zo groot als zijn broer wordt.

C is 18, 188cm en schoenmaat 46. Man is 182 en ik 170. Maar er zit qua lengte van alles in de familie.
  zondag 18 januari 2026 @ 13:09:11 #166
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_219865739
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 10:59 schreef F_r het volgende:

[..]
Dat zeggen ze. Ook dat ze daarvoor een groeispurt hebben dat klopte bij mij en mijn dochters wel. Ik ben gewoon vroeg gestopt met groeien maar heb een prima lengte.
Bij mij hetzelfde. Mijn dochter heeft nog geen groeispurt gehad dus en de menstruatie is nu ook al meer dan een half jaar al aanwezig. Ik ben 1.70 mijn man 1.79 dus ook niet klein.
pi_219865762
quote:

[..]
Hier zei mijn schoolarts in groep 7 dat je na de 1e menstruatie er nog max 5 cm bij krijgt. Ik had toen al 2 cyclussen gehad en heb er nog 8cm bij weten te krijgen. Gelukkig was ik een grote 10 jarige (162cm) en 170 was een prima eindlengte.
pi_219865766
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 12:14 schreef vencodark het volgende:
Mijn man vindt zichzelf een lange man, was zelfs bijna beledigd toen ik hem tegensprak.
Hij is 1.78. :P Maar ja, in Trinidad, zijn roots, is 1.78 natuurlijk vrij lang, maar daar wonen we niet. :+
Ik moest hier even om grinniken. Mijn jongste van ruim 7 is nu 1.21m maar zat zo lang onderaan de groeicurve (toen ze 6 was, had ze de gemiddelde lengte van de 4 jarigen op school) dat het CB zich zorgen maakte. Toen ze vroegen naar mijn lengte (1.7m dus niet bepaald klein) en die van de donor (1.76m) zeiden ze meteen dat het in orde was en dus in lijn der verwachting dat ze net als de donor klein uitvalt :') alles onder de 1.8m voor een man wordt in NL volgens mij door iedereen idd wel gezien als klein.
pi_219865804
Wel grappig met mijn oudste van 188 en lange ledematen. Hij werd een soort attractie toen hij op platte voeten het plafond bij mijn zusje haar huis kon aanraken. Maarja, zusje en zwager zijn 160-165 en de kinderen max 175 met normale ledematen. En merkten niks van het "lage" plafond. Hun vrienden komen ook niet ver voorbij mij. Daar loopt C dus als reus tussendoor.
  zondag 18 januari 2026 @ 13:29:30 #170
244125 laziness
pi_219865888
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 13:11 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Hier zei mijn schoolarts in groep 7 dat je na de 1e menstruatie er nog max 5 cm bij krijgt. Ik had toen al 2 cyclussen gehad en heb er nog 8cm bij weten te krijgen. Gelukkig was ik een grote 10 jarige (162cm) en 170 was een prima eindlengte.
Ik was er met 12 jaar vroeg bij maar heb het idee dat er daarna zeker nog wel een spurt is geweest. Maar dat is niet gedocumenteerd of zo dus geen idee hoe accuraat dat is.
In de 1e klas was ik 1.50 weet ik nog dankzij een schoolopdracht :D
In de 2e dan menstruatie en uiteindelijk ben ik 1.75 geworden.
Manlief is in de 1.90 en heeft neven van meer dan 2m dus het is duidelijk waar het vandaan komt.

De volwassen meiden van mijn schoonzus zijn net zo lang als mijn puber nu trouwens. Dat is wel echt lang en geeft wel wat esthetisch gemopper met vriendjes en hakken _O-
pi_219865908
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 13:12 schreef Schanu het volgende:

[..]
Ik moest hier even om grinniken. Mijn jongste van ruim 7 is nu 1.21m maar zat zo lang onderaan de groeicurve (toen ze 6 was, had ze de gemiddelde lengte van de 4 jarigen op school) dat het CB zich zorgen maakte. Toen ze vroegen naar mijn lengte (1.7m dus niet bepaald klein) en die van de donor (1.76m) zeiden ze meteen dat het in orde was en dus in lijn der verwachting dat ze net als de donor klein uitvalt :') alles onder de 1.8m voor een man wordt in NL volgens mij door iedereen idd wel gezien als klein.
Ja, als man in Nederland zit je dan onder het gemiddelde. Dat is gauw 1.85, denk ik.
Maar mijn man vergelijkt zichzelf dan meer met zijn familie die allemaal kleiner is en zijn afkomst dus.
Dwars! :D
pi_219866159
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 13:09 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat vergelijken is wel lastig zeg.

D wil graag klein blijven, hij wil niet groot en verantwoordelijk worden.
Hij is net 14 en 175. Hij was echt altijd de kleinste, tot hij in de 1e klas VO opeens een spurt kreeg en bij de iets grotere kinderen hoort. Zeker als jongste van de klas, maar dat valt dus helemaal niet meer op. We vragen ons nu af of die groeispurt DE groeispurt was. Hij zit onder de acne, stem is flink lager en hij heeft in groep 6/7 best wat school-haat gehad waarbij we ons afvragen of er niet een stukje puber dwarsheid in gezeten heeft. Aangezien we nu een voorbeeldige 14 jarige hebben. We zullen het zien, maar hij is al tevreden. De TNO berekening denk dat hij net zo groot als zijn broer wordt.

C is 18, 188cm en schoenmaat 46. Man is 182 en ik 170. Maar er zit qua lengte van alles in de familie.
B was net 9 toen bij hem de puberteit begon, het startsein was de geur....daarna de haren. Het gedrag kwam pas later (lees: we zitten er middenin)
pi_219866573
Soms haat ik mezelf om mijn getwijfel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219866764
quote:
2s.gif Op zondag 18 januari 2026 12:22 schreef Kyara het volgende:

[..]

tweelingmeiden zijn sowieso veel vatbaarder voor eetproblemen zoals anorexia omdat ze zich 1 op 1 kunnen vergelijken met een ander, dat lijkt me in dit geval nog lastiger. Ik zou daar in ieder geval extra alert op zijn, en wellicht alvast informatie inwinnen voor wat voor hulplijnen er zijn als je dit gaat vermoeden. Dat is een van mijn grotere angsten voor mijn dochters. Mijn zus heeft een ernstig eetprobleem en dat heeft haar leven echt verpest en doet dat nu nog steeds (ondanks dat ze al dik 30 jaar intensief in behandeling is). Mijn meiden schelen een paar cm in grootte en dat hoor ik ook vaak, maar vooral als een soort verbazing. Van mensen die denken dat een eeneiige tweeling compleet identiek is op alle vlakken.
pi_219866811
Jullie zijn van alle markten thuis toch?

Wij zijn al best lang op zoek naar een tv kast, niet heel actief, we keken om ons heen. Nu zijn we wel zo ver dat we echt een andere willen. We willen er 1 met een soort achterwand zodat de draden weg zijn gewerkt. Beter voor het zicht en beter met een bijtende pup in huis.

Nou heb ik een mooie gezien die precies is wat we zoeken qua uitstraling, functie en afmetingen. Maar....de kleur is niet wat wij zouden kiezen.

Op andere foto's is hij wel wat lichter dan specifiek op deze. De muur waar hij voor komt te staan is wit en hij beslaat de volledige breedte van de muur. Aan beide kanten zit een deur en geen muur meer zeg maar.

De muur aan de overzijde van dit muurtje is Early dew met een grote, grijze hoekbank en we hebben verder een blueberry kastenwand in de woonkamer. We hebben nu nog turqouise eetstoelen maar die gaan we ook nieuw kopen en dat wordt okergeel of mosterdgeel. Kortom, er zijn al wat kleuren aanwezig. Vandaar dat we eigenlijk zoeken naar een witte kast.

Verven van deze kast vind ik nogal wat, zeker gezien de prijs van de kast dus dat is geen optie. De muur en de 2 deuren ook in deze kleur verder is een leuk idee maar mismatcht voor mij gevoel volledig met de rest van de woonkamer.

Ter herinnering zo is de andere kant van de woonkamer:
pi_219867038
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 14:13 schreef exode het volgende:

[..]
B was net 9 toen bij hem de puberteit begon, het startsein was de geur....daarna de haren. Het gedrag kwam pas later (lees: we zitten er middenin)
De geur, haren en andere mans- kenmerken zijn er ook al een poosje. Hier levert het verder geen problemen meer op. Die zijn toch al achter de rug.
pi_219867942
Mooie kast wel, @exode maar qua kleur... Kan je zoiets niet door een timmerman in het wit laten maken?

@Hupje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb de achterkant van de schutting een soort van gefixt. Er heeft weer iemand lopen kloten daar want de lamp hing niet meer zoals ie eerst los hing en de kier was groter. Plank losgehaald maar die kier bleef, kreeg ik niet meer weg :? Dus plank omgedraaid, paste toen wel en opnieuw vastgeschroeft. Alleen de balk erboven lukt me niet en de lamp hangt nog los. Maar, het is iig weer kiervrij.

Zoon was met zn pa gymschoenen kopen. Belt ie net, heeft ie ze in de bus laten liggen :(
If they say
  FOK!Fotograaf zondag 18 januari 2026 @ 17:07:10 #178
148247 taxibabe
pi_219867982
Lol, de bel ging net en door het raampje dacht ik echt, ja hoor weer zo'n verkoper. Blijkt het de nieuwe buurman van een paar huizen verderop te zijn. Hij kwam zicht even voorstellen! Jonge vent die daar in zijn eentje gaat wonen. Hij heeft echt mazzel gehad, het huis stond op de site via loting, meer dan 900 reacties, hij stond nog maar 2,5 jaar ingeschreven. Complimenten dat hij zich in de buurt gaat voorstellen, doen er niet veel hier.
pi_219868060
@Mushanga71
SPOILER
pi_219868119
@Hupje
SPOILER
If they say
pi_219868474
Nu we het toch over schoenmaten hebben...

Niet quoten.

SPOILER
If they say
pi_219868485
Herkenbaar Mush :')

SPOILER
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zondag 18 januari 2026 @ 18:16:37 #183
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_219868692
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 15:03 schreef FlyingFish het volgende:
tweelingmeiden zijn sowieso veel vatbaarder voor eetproblemen zoals anorexia omdat ze zich 1 op 1 kunnen vergelijken met een ander, dat lijkt me in dit geval nog lastiger. Ik zou daar in ieder geval extra alert op zijn, en wellicht alvast informatie inwinnen voor wat voor hulplijnen er zijn als je dit gaat vermoeden. Dat is een van mijn grotere angsten voor mijn dochters. Mijn zus heeft een ernstig eetprobleem en dat heeft haar leven echt verpest en doet dat nu nog steeds (ondanks dat ze al dik 30 jaar intensief in behandeling is). Mijn meiden schelen een paar cm in grootte en dat hoor ik ook vaak, maar vooral als een soort verbazing. Van mensen die denken dat een eeneiige tweeling compleet identiek is op alle vlakken.
Ja, dat heb ik ook gelezen. We houden het wat dat betreft in de gaten (en we hangen sowieso al van hulpverlening aan elkaar). Alleen de buitenwereld ook en dat is voor een meisje dat verder gewoon gezond is maar gewoon weinig eet en veel verbrand, ook vervelend. Dat mensen zich afvragen of ze een eetprobleem heeft omdat ze zo mager is. En dat is eigenlijk net zo vervelend als het benoemen van of iemand zwaarder is geworden of "alweer aan het eten is".
pi_219868719
Poes:
SPOILER
If they say
  zondag 18 januari 2026 @ 18:21:32 #185
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219868765
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 13:29 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik was er met 12 jaar vroeg bij maar heb het idee dat er daarna zeker nog wel een spurt is geweest. Maar dat is niet gedocumenteerd of zo dus geen idee hoe accuraat dat is.
In de 1e klas was ik 1.50 weet ik nog dankzij een schoolopdracht :D
In de 2e dan menstruatie en uiteindelijk ben ik 1.75 geworden.
Manlief is in de 1.90 en heeft neven van meer dan 2m dus het is duidelijk waar het vandaan komt.

De volwassen meiden van mijn schoonzus zijn net zo lang als mijn puber nu trouwens. Dat is wel echt lang en geeft wel wat esthetisch gemopper met vriendjes en hakken _O-
Is 12 vroeg? Ik was net 11 en niet de eerste in de klas destijds. Mijn zusje van 15 en dat noemde de huisarts destijds al erg laat…
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 18 januari 2026 @ 18:27:23 #186
244125 laziness
pi_219868847
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 18:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Is 12 vroeg? Ik was net 11 en niet de eerste in de klas destijds. Mijn zusje van 15 en dat noemde de huisarts destijds al erg laat…
We moesten destijds een vragenlijst invullen voor de schoolarts waar dit ook gevraagd werd.
Het was een big deal onder de jongens om er naar te vissen.
Ik was de enige in mijn vriendinnengroep van 8 meiden en ik was de jongste dus ik vond het vroeg in ieder geval in die tijd. Voor een aantal van hen duurde het tot 15 of 16. Dat vonden ze destijds een probleem. Daar denken ze nu vast anders over ;)
  zondag 18 januari 2026 @ 18:37:47 #187
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_219868999
In mijn tijd was het vroeg als je op de basisschool al ongesteld was. Nu zijn meiden een stuk eerder (behalve mijn meiden dan, die waren in groep 8 de enigen die nog niet menstrueerden, nu nog steeds niet trouwens).
pi_219869179
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 13:12 schreef Schanu het volgende:

[..]
Onze donor is 1.80 en dat vond ik al op de rand van te klein eigenlijk :+
pi_219869207
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 13:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Wel grappig met mijn oudste van 188 en lange ledematen. Hij werd een soort attractie toen hij op platte voeten het plafond bij mijn zusje haar huis kon aanraken. Maarja, zusje en zwager zijn 160-165 en de kinderen max 175 met normale ledematen. En merkten niks van het "lage" plafond. Hun vrienden komen ook niet ver voorbij mij. Daar loopt C dus als reus tussendoor.
Ik heb echt drie gelezen dat hij ondersteboven in de kamer stond. Maar je bedoelt denk ik dat ie niet op zn tenen stond? :+
pi_219869503
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 18:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat is mijn lengte, zou ik ook jammer hebben gevonden :Y
Niet dat wij echt konden kiezen want we wilden deze om zijn karakter en kregen zijn lengte erbij, maar onze is 1.97. Vind ik fijn O+, maar de kinderen lijken er nog niet echt door de lucht in de schieten. Oudste is met 15 en al tijden ongesteld nog steeds iets kleiner dan ik en het jongmens hangt nog ergens net boven 1.50.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 18 januari 2026 @ 19:34:07 #191
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219869589
Ik ben 172 of 173. M’n man is 170. Ik vind daar echt helemaal niks mis mee. Gewone lengte 34 in m’n jeans en nog klein genoeg om me comfortabel te voelen op een hakje. Maar ook lang genoeg om me op platte schoenen geen ukkie te vinden.

Mijn man is idd klein, maar wel echt prima in proportie (geen kleine dikkerd, geen spillebenenspriet, maar gewoon goed gespierd) en van zijn familie al de langste. Z’n moeder is 153 geloof ik. Ik ben met mijn lengte de kleinste van mijn ouderlijk huis.

Onze kinderen zijn aan de korte kant, maar niet extreem klein ofzo. Ik heb geen idee wat de verwachtingen zijn. Wij gebruiken geen dierlijke melkproducten en dat schijnt ook nog mee te spelen. We zien het wel. Zo lang het een beetje binnen de marges is, vind ik alles prima.

Een vriend van ons is 196 en die heeft veel last van z’n lengte en z’n megagrote voeten. Dat lijkt mij net zo min fijn als 166 zijn zegmaar.
pi_219869685
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 19:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat is mijn lengte, zou ik ook jammer hebben gevonden :Y
Niet dat wij echt konden kiezen want we wilden deze om zijn karakter en kregen zijn lengte erbij, maar onze is 1.97. Vind ik fijn O+, maar de kinderen lijken er nog niet echt door de lucht in de schieten. Oudste is met 15 en al tijden ongesteld nog steeds iets kleiner dan ik en het jongmens hangt nog ergens net boven 1.50.
Ja, in dat hele donor-tinder had ik lengte wel als variabele meegenomen, maar >185 is het aanbod echt niet reusachtig. Het zijn geen Nederlandsers ;) uiteindelijk waren er andere dingen (oogkleur, interesses, manier van schrijven) die we belangrijker vonden. Het kind is toch wel prima gelukt :+ maar wel een vliegje, hij is klein, tenger en nog bijna kaal dus hij lijkt enorm baby-achtig nog. Die indruk stopt zodra hij zijn mond open doet overigens. (Vandaag zei hij: "wenn ich eine Ente wäre", dat vond ik zo cool, een correcte Konjunktiv O+ )

Overigens is mijn oudste vorig jaar bizar gaan groeien, de de jouwes kan je zomaar gaan verrassen het komende jaar.
pi_219870226
Mijn neef is 2.08, dat is inderdaad niet heel handig, en hij heeft ook nog een jaar groeiremmers gehad. Zijn moeder en zussen zijn ongeveer 1.95. Vreemd genoeg (maar wel handig) ben ik de uitzondering in de familie met mijn 1.73.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_219870375
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 18:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Haha wij hadden geen keus, het is via Isala ziekenhuis gegaan (nadat onze eigen donor geen match bleek want ik werd niet zwanger) en die werft haar eigen donoren en stemt uiterlijk af op de draagmoeder. De basisgegevens hebben we opgevraagd toen de oudste geboren was.

Menstrueren, ik weet nog dat ik een paar dagen zo'n buikpijn had toen ik 13 was dat mijn moeder mij naar het toilet moest tillen omdat ik niet meer kon lopen of staan. De huisarts ging ervan uit dat dit het begin van mijn menstruatie zou zijn want andere zaken waren uitgesloten. Die menstruatie kwam pas toen ik 15 was :+ mijn groeispurt kwam vlak daarvoor trouwens, tot dat moment werd ik nog regelmatig uitgemaakt voor brugpieper omdat ik een kop kleiner was dan mijn klasgenoten.

Over pubertijd gesproken, de 9 jarige heeft heel af en toe ook opeens een echte zweetlucht. Compleet nieuw voor mij, maar vrouwlief had gehoord/gelezen dat dit niet gek is omdat de pubertijd bij veel kinderen steeds vroeger intreedt. Ik hoop dat de rest van de pubertijdtekenen nog even op zich laten wachten, dan kan ik eerst nog even een paar jaar wennen aan het idee dat de tijd echt zo snel gaat :o
pi_219870424
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 18:18 schreef Mushanga71 het volgende:
Poes:
SPOILER
SPOILER
  zondag 18 januari 2026 @ 21:04:02 #196
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219870504
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 20:55 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219870522
quote:
2s.gif Op zondag 18 januari 2026 21:04 schreef Troel het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_219870527
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 19:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja, in dat hele donor-tinder had ik lengte wel als variabele meegenomen, maar >185 is het aanbod echt niet reusachtig. Het zijn geen Nederlandsers ;) uiteindelijk waren er andere dingen (oogkleur, interesses, manier van schrijven) die we belangrijker vonden.
Wij wilden mijn beste vriend. Mocht die 1.70 geweest zijn, had dat misschien niet de doorslag gegeven maar had ik toch wel jammer gevonden, m.n. voor het jongske omdat die ook haar kleine gentjes heeft. Ik weet niet eens of ik wel weet welke kleur zijn ogen hebben :De
quote:
Het kind is toch wel prima gelukt :+ maar wel een vliegje, hij is klein, tenger en nog bijna kaal dus hij lijkt enorm baby-achtig nog. Die indruk stopt zodra hij zijn mond open doet overigens. (Vandaag zei hij: "wenn ich eine Ente wäre", dat vond ik zo cool, een correcte Konjunktiv O+ )
Indrukwekkend, voor een baby :D
Spreekt ze structureel Duits tegen hem?
quote:
Overigens is mijn oudste vorig jaar bizar gaan groeien, de de jouwes kan je zomaar gaan verrassen het komende jaar.
^O^
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219870545
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 20:48 schreef Schanu het volgende:

Haha wij hadden geen keus, het is via Isala ziekenhuis gegaan (nadat onze eigen donor geen match bleek want ik werd niet zwanger) en die werft haar eigen donoren en stemt uiterlijk af op de draagmoeder. De basisgegevens hebben we opgevraagd toen de oudste geboren was.
Op de draagmoeder ja? Ik had de indruk dat de meeste vrouwenstellen waar er maar 2 zwanger wordt juist de donor op de niet dragende moeder afstemden. Dat is daar geen optie?
pi_219870773
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 21:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wij wilden mijn beste vriend. Mocht die 1.70 geweest zijn, had dat misschien niet de doorslag gegeven maar had ik toch wel jammer gevonden, m.n. voor het jongske omdat die ook haar kleine gentjes heeft. Ik weet niet eens of ik wel weet welke kleur zijn ogen hebben :De
[..]
Indrukwekkend, voor een baby :D
Spreekt ze structureel Duits tegen hem?
[..]
^O^
Ja, heel consequent. Kost haar ook geen moeite. En hij spreekt beide talen even vloeiend en weet ook met wie hij wat moet praten. Tof om mee te krijgen vind ik :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')