abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219856060
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 11:29 schreef vencodark het volgende:

[..]
Die is nog niet gek lang uit, waarom verkoop je hem alweer?
Omdat hij niet in ons Kerstdorp past en niet in onze modulaire straat en vooral omdat ik hem tegen vond vallen. Set is al wel een jaar of 5 oud volgens mij.
  FOK!Fotograaf zaterdag 17 januari 2026 @ 11:53:38 #102
148247 taxibabe
pi_219856140
Wij hebben vandaag geen stobbenfrees nodig, wel gaten graven! Bij onze gemeente kon je je aanmelden voor een gratis boom. Dus hebben we net 2 leilindes voor niks opgehaald, 1 voor ons adres en 1 voor oudste zoons adres (die wilde geen boom maar wij wel een tweede.) :P
pi_219856197
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 11:53 schreef taxibabe het volgende:
Wij hebben vandaag geen stobbenfrees nodig, wel gaten graven! Bij onze gemeente kon je je aanmelden voor een gratis boom. Dus hebben we net 2 leilindes voor niks opgehaald, 1 voor ons adres en 1 voor oudste zoons adres (die wilde geen boom maar wij wel een tweede.) :P
Dat kon hier ook :) Maar ze boden maar 4 soorten struiken/boompjes aan. Allemaal giftig voor honden. Anders was ik er ook heen gegaan vandaag.

Heb je een mooie plek voor ze? Ik ga binnenkort eens uitzoeken wat ik voor planten wil in onze border bij de nieuwe schutting.
  FOK!Fotograaf zaterdag 17 januari 2026 @ 12:20:08 #104
148247 taxibabe
pi_219856289
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 12:01 schreef exode het volgende:

[..]
Dat kon hier ook :) Maar ze boden maar 4 soorten struiken/boompjes aan. Allemaal giftig voor honden. Anders was ik er ook heen gegaan vandaag.

Heb je een mooie plek voor ze? Ik ga binnenkort eens uitzoeken wat ik voor planten wil in onze border bij de nieuwe schutting.
Oh hier hadden we veel meer keus, van fruitbomen tot inheemse bomen en struikjes.
Jaa, we hebben een vreselijk lelijke schuur achter het huis met daarachter de brandgang en dan de zijkant van het huis in de zijstraat. We zitten dus altijd tegen een blinde muur te kijken wat ook heel erg het geluid weerkaatst. Dus daar we zetten de leilindes voor de schuur, de kruin komt voor een deel boven de schuur uit. Dus ideale bedekking van het huis + geluidsabsorptie! O+
pi_219857407
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:26 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat zie ik anders, maar daarnaast wil melden dat knurft een heerlijke retrovibe heeft. Ik ga het vaker gebruiken.
Mijn opa en oma hadden dat als number 1 scheldwoord. Naast mof :P. Maar knurft klinkt ook wel een soort van lief.

Wat is overigens de definitie van medisch trauma? Is dat beperkt tot de 'zieke' die iets heeft ondergaan of kan dat ook gelden voor naasten/nabestaanden?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219857440
Ik zit vandaag bij de regiofinale van de First Lego League. Best intensief voor een zaterdag :P De prijsuitreiking begint zo, dus we mogen bijna naar huis ;)
pi_219857848

[ Bericht 100% gewijzigd door Takkie88 op 17-01-2026 15:42:22 (Oeps, dochter had m’n telefoon te pakken ) ]
  zaterdag 17 januari 2026 @ 16:40:31 #108
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_219858203
Ik heb eindelijk een poedel 💜
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_219858247
Ik zit bij 40-45 de musical ben benieuwd.

@oh-oh eindelijk je poedel O+
pi_219858287
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 14:49 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Mijn opa en oma hadden dat als number 1 scheldwoord. Naast mof :P. Maar knurft klinkt ook wel een soort van lief.

Wat is overigens de definitie van medisch trauma? Is dat beperkt tot de 'zieke' die iets heeft ondergaan of kan dat ook gelden voor naasten/nabestaanden?
Volgens Google niet.

AI-overzicht:

Medisch trauma is de psychologische impact van een ingrijpende, schokkende medische ervaring, zoals een ernstige ziekte, operatie, IC-opname, ongeval of bevalling, waarbij de persoon zich hulpeloos voelde en het gevoel had blootgesteld te worden aan feitelijke of dreigende dood, ernstig letsel of verlies van controle, wat kan leiden tot langdurige emotionele en psychologische littekens, vergelijkbaar met Posttraumatische Stressstoornis (PTSS). Het is een 'wond' aan de geest door medische gebeurtenissen, niet altijd door een medische fout, maar door de intense stress en angst.

Kenmerken en oorzaken:

Ervaringen:
Ernstige operaties, lange ziekenhuisopnames, IC-opnames, levensbedreigende ziektes (zoals kanker), traumatische bevallingen, ongelukken, of zelfs het plotselinge verlies van een dierbare in de zorg.

Gevoelens:
Overweldigende hulpeloosheid, verlies van controle, angst, verwarring, en confrontatie met sterfelijkheid.

Symptomen:
Angst, depressie, woede, flashbacks, zorgmijding, en lichamelijke klachten zoals hoofdpijn of maagpijn.
Verschil met fysiek trauma

Letterlijk:
Trauma betekent letterlijk 'wond'.
Fysiek trauma: Een verwonding door plotseling fysiek geweld of een ongeval (bv. een gebroken bot).
Psychisch/Medisch trauma: De emotionele en psychologische "wond" veroorzaakt door de medische ervaring zelf, ook als het lichaam fysiek herstelt.

Gevolgen:
Kan leiden tot medische PTSS, hechtingsproblemen, wantrouwen in de zorg, en verergering van medische klachten.
De symptomen kunnen direct na de gebeurtenis optreden, maar ook jaren later, bijvoorbeeld bij controleafspraken.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_219858306
Zoo, de kerstshizzle is eindelijk weg, heb heel de woonkamer ondersteboven gekeerd, schoongemaakt en stofgezogen. En nu wacht ik op zoon die zijn troep nog naar boven moet brengen maar op zn gitaar zit te tokkelen :')
Nu koppie thee en straks never ending story kijken O+
If they say
  zaterdag 17 januari 2026 @ 19:22:21 #112
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_219859766
Daar heb ik een mening over maar die wil je niet horen.

OMG die Denzel is echt perfect.
Wat een leuk vrolijk blij hondje O+
En knap!!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_219859946
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 14:49 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik weet niet of er een officiële definitie is. Het maakt voor de behandeling niet zoveel uit wat voor soort trauma het is. De beleving is belangrijker dan de inhoud. Het maakt wel uit voor de vraag of het op mijn werkplek behandeld mag worden. Dat is de reden dat ik alleen dat soort problemen zien. Naasten behandelen wij in principe niet, die moeten behandeling voor hun traumatisch herinneringen buiten het ziekenhuis zoeken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 19:56:34 #114
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219860370
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 16:59 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoo, de kerstshizzle is eindelijk weg, heb heel de woonkamer ondersteboven gekeerd, schoongemaakt en stofgezogen. En nu wacht ik op zoon die zijn troep nog naar boven moet brengen maar op zn gitaar zit te tokkelen :')
Nu koppie thee en straks never ending story kijken O+
Ik heb deze week ook de kerstspullen pas opgeruimd. Erg laat, maar ik was ook pas laat met opzetten. En nu zit ik met twee kerstboompjes (die van mijn vader vandaag ook maar meegenomen) en ze doen het allebei zo goed, dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen ze weg te doen en dood te laten gaan. Maar even kijken of ik ze na de vorstperiode kan planten, maar ik heb al 3 kerstbomen van eerdere jaren in mijn tuin staan, dus ik ga ze denk ik in het plantsoen planten. Ik moet gewoon stoppen met kerstbomen kopen...
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_219860589
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:56 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik heb deze week ook de kerstspullen pas opgeruimd. Erg laat, maar ik was ook pas laat met opzetten. En nu zit ik met twee kerstboompjes (die van mijn vader vandaag ook maar meegenomen) en ze doen het allebei zo goed, dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen ze weg te doen en dood te laten gaan. Maar even kijken of ik ze na de vorstperiode kan planten, maar ik heb al 3 kerstbomen van eerdere jaren in mijn tuin staan, dus ik ga ze denk ik in het plantsoen planten. Ik moet gewoon stoppen met kerstbomen kopen...
Lekker is dat he, weer een huis in oude staat O+

Ik vond dit om je boompjes te herplanten, maar dat was vorige week:
https://www.beterboompje.nl/info/terug-breng-locaties
Heb je nu niks meer aan ;)
Het is iig zonde om ze weg te gooien. Dan maar ergens in een plantsoen of bos.
Ik las ook iets over duurzame bomen, die je weer terug kan inleveren. Is toch best een mooi initiatief. Of je koopt een neppe. Heel makkelijk, valt niet uit en je kan um zo weer in de doos proppen. Als de delen dan loslaten want bij die van mij zitten 2 delen muurvast en past ie niet meer in de doos :D
If they say
  zaterdag 17 januari 2026 @ 20:17:28 #116
37150 livelink
pi_219860656
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:12 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Lekker is dat he, weer een huis in oude staat O+

Ik vond dit om je boompjes te herplanten, maar dat was vorige week:
https://www.beterboompje.nl/info/terug-breng-locaties
Heb je nu niks meer aan ;)
Het is iig zonde om ze weg te gooien. Dan maar ergens in een plantsoen of bos.
Ik las ook iets over duurzame bomen, die je weer terug kan inleveren. Is toch best een mooi initiatief. Of je koopt een neppe. Heel makkelijk, valt niet uit en je kan um zo weer in de doos proppen. Als de delen dan loslaten want bij die van mij zitten 2 delen muurvast en past ie niet meer in de doos :D
Ja, ik wil ook geen neppe eigenlijk. Misschien volgend jaar maar eens heel duurzaam geen boom.
pi_219860761
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:17 schreef livelink het volgende:

[..]
Ja, ik wil ook geen neppe eigenlijk. Misschien volgend jaar maar eens heel duurzaam geen boom.
Of dat idd :+ Kan het ook zonder boom gezellig maken toch :)

Zei tegen zoon dat ik volgend jaar alleen het bovenstuk van de kerstboom opzet. Hij: oooh, dan kan je tenminste makkelijker bij de piek! Dat kind heeft er nog dagelijks de grootste lol om dat ie ruim een halve kop groter is dan ik en nog steeds groeit :D
If they say
  zaterdag 17 januari 2026 @ 20:33:50 #118
37150 livelink
pi_219860814
Mijn zoon en dochter zijn uitgegroeid. Helaas allebei mijn genen. Mijn man is best lang, maar mijn dochter is ergens onder de 1.60 blijven hangen (net als ik) en mijn zoon zit rond de 1.70. Daar is hij niet blij mee en dat begrijp ik wel. Voor jongens is klein zijn toch vervelender dan voor meisjes. Maar er is nu eenmaal niks aan te doen.
pi_219860851
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:29 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Of dat idd :+ Kan het ook zonder boom gezellig maken toch :)

Zei tegen zoon dat ik volgend jaar alleen het bovenstuk van de kerstboom opzet. Hij: oooh, dan kan je tenminste makkelijker bij de piek! Dat kind heeft er nog dagelijks de grootste lol om dat ie ruim een halve kop groter is dan ik en nog steeds groeit :D
Op die leeftijd niet zo gek toch? Hij is 14?
Neem aan dat jij geen 1.80 bent. :D

Zoon wordt dit jaar 13, hij is 1.68 ofzo, iets boven mij. :)
pi_219860935
Die van mij hebben wdb de genen van hun vader, gelukkig de rest van mij :+ Dochter is 173, geloof ik en zoon nu 180.
Ik vind 170 voor een jongen niet heel erg klein hoor. Hoe oud is hij? En onder de 160 voor een meisje is wat kleiner dan gemiddeld maar niks mis mee. Klein maar fijn ;)
If they say
pi_219860963
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:36 schreef vencodark het volgende:

[..]
Op die leeftijd niet zo gek toch? Hij is 14?
Neem aan dat jij geen 1.80 bent. :D

Zoon wordt dit jaar 13, hij is 1.68 ofzo, iets boven mij. :)
Hij is 15 ;) en ik ben 169 dus heel gemiddeld.
Die van jou kan nog ineens een groeispurt krijgen op die leeftijd. Had zoon ook, ineens foep, zo de lucht in.
If they say
pi_219860988
Mijn kinderen zijn ook niet zo lang. Gok dat ze ook zo ongeveer zijn uitgegroeid dat was ik wel op hun leeftijd.
Ik ben 1.75 hun vader niet veel groter dan mij en mijn schoonmoeder echt heel klein. Mijn oma was ook klein.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 20:53:28 #123
37150 livelink
pi_219861022
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:49 schreef F_r het volgende:
Mijn kinderen zijn ook niet zo lang. Gok dat ze ook zo ongeveer zijn uitgegroeid dat was ik wel op hun leeftijd.
Ik ben 1.75 hun vader niet veel groter dan mij en mijn schoonmoeder echt heel klein. Mijn oma was ook klein.
Ik kom uit een klein gezin. Mijn moeder onder de 1.60 en mijn vader rond de 1.70. Mijn boers zijn ook nooit boven de 1.65 uitgekomen. Mijn ouders hebben hun huis dit jaar verkocht aan twee hele lange mensen (boven de 2.00 meter). Die hebben echt alle deuren moeten verhogen en nog veel andere zaken aangepast. Was wel grappig; alsof een dwergenhuis verkocht was aan reuzen.
pi_219861314
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:53 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik kom uit een klein gezin. Mijn moeder onder de 1.60 en mijn vader rond de 1.70. Mijn boers zijn ook nooit boven de 1.65 uitgekomen. Mijn ouders hebben hun huis dit jaar verkocht aan twee hele lange mensen (boven de 2.00 meter). Die hebben echt alle deuren moeten verhogen en nog veel andere zaken aangepast. Was wel grappig; alsof een dwergenhuis verkocht was aan reuzen.
Dat ziet er dan wel raar uit. Onze huizen zijn uit de jaren 70 zijn ook niet super hoog. Lange mensen in de wijk hebben de deuren ook aangepast zodat ze hun hoofd niet stoten
pi_219861365
Mijne wordt binnenkort 14 en is nu 1.73 (ik ben nog net groter :+ ). Hij is enorm gegroeid het afgelopen jaar.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')