abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219864619
Hier was zoon vorig jaar rond de jaarwisseling nog kleiner dan dat ik was, toen 13. En ineens werd hij ‘‘s ochtends wakker en was hij een stuk langer (voor m’n gevoel dan). Denk dat hij nu ondertussen zeker wel 10 cm langer is dan ik.
Zelf ben ik niet groot, 1,65. Man is 1,82 ofzo denkt hij. Maar zijn vader en oudste broer zijn wel weer heel lang (en zijn zus ook wel aardig lang voor een vrouw). Dus op zich zou het niet gek zijn als hij lang wordt. Komt alleen niet van mij vandaan ;)

De jongste is nu 12 en moet de groeispurt nog krijgen. Daar hoop ik ook voor dat ze mij nog voorbij gaat. Maar verder ook nog weinig tekenen van de puberteit qua lichaamsbouw, qua gedrag doet ze al een tijdje niet onder voor een echte puber. Dus daar hou ik m’n hart nog voor vast :D

Ik was op de basisschool altijd een van de kleinste van de klas. Tot groep 8 toen was ik ineens een van de grootste. Gewoon de eerste met een groeispurt. Maar die stopte ook als eerste dus.

@Kyara, lijkt me ook wel bijzonder dat je meiden ineens flink verschillen in bouw als ze altijd nagenoeg gelijk gelopen hebben daarin.
  zondag 18 januari 2026 @ 10:27:50 #152
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_219864645
Mijn dochter van 12 is 1.45 en lichamelijk al aan de puber. De groei lijkt ook al te minderen :X. Hopelijk komt er nog een groeispurt -O-
pi_219864683
T is 16,5 en rond de 1.68
A is 20 ongeveer 1.70
M en ik zijn 1.73
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_219864689
Het is bewezen dat Nederlanders over het algemeen het langste zijn
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
pi_219864705
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 10:34 schreef Pinnenmutske het volgende:
Het is bewezen dat Nederlanders over het algemeen het langste zijn
Met de massale instroom van nieuwe Nederlanders neemt dat af.
  FOK!Fotograaf zondag 18 januari 2026 @ 10:37:28 #156
148247 taxibabe
pi_219864708
Kind gaat sowieso zijn grote broers (die zijn nu 26 en 29) voorbij. Hun moeder is heel klein en zij komen ook niet boven de 1.70 uit. Gelukkig hebben zij er niet zo heel veel last van. Ze maken er zelf ook grapjes over dat als kind 15 is ofzo en ruzie heeft met iemand, dan zegt 'Ik ga mijn grote broers ophalen hoor!' en dat er dan 2 ukkies aankomen _O-
pi_219864742
Wij weten niet hoe lang de donor is. Wel dat zowel B als Juul altijd vrij hoog in de curve zaten/zitten. Bij Juul zie je het nu wat minder omdat ze 1 van de jongste in de klas is. En B zijn lichaam heeft dus geen boodschap meer aan curves, die volgt zijn eigen plan.

Ik heb voor mijn doen een drukke week voor de boeg, dat is ook enigzins bewust om te kijken wat dat doet en hoe ik reageer. Maar ik ben enorm onrustig daardoor merk ik. Zo even een stuk lopen, dat vind ik dan altijd wel fijn. Even hoofd leegmaken.
pi_219864926
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 09:40 schreef laziness het volgende:

[..]
Ja 18 en meisjes 16. Neem het bij meisjes niet af na de eerste menstruatie of is dat een fabel?
Dat zeggen ze. Ook dat ze daarvoor een groeispurt hebben dat klopte bij mij en mijn dochters wel. Ik ben gewoon vroeg gestopt met groeien maar heb een prima lengte.
pi_219865431
Mijn man vindt zichzelf een lange man, was zelfs bijna beledigd toen ik hem tegensprak.
Hij is 1.78. :P Maar ja, in Trinidad, zijn roots, is 1.78 natuurlijk vrij lang, maar daar wonen we niet. :+
pi_219865446
1.78 is niet lang voor een man.
  zondag 18 januari 2026 @ 12:22:35 #161
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_219865485
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 10:23 schreef hilliebillie het volgende:

@Kyara, lijkt me ook wel bijzonder dat je meiden ineens flink verschillen in bouw als ze altijd nagenoeg gelijk gelopen hebben daarin.
Ja, tot een jaar geleden was het verschil 2 kilo en een halve cm.
Medicatie zorgt voor meer eetlust. En de adhd medicatie

Het is vooral heel vervelend hoe de omgeving reageert. Bij een eeneiige tweeling zijn mensen sws al aan het vergelijken waar de verschillen zitten. En zeker in het begin, wordt het dan wel snel dat de een wat steviger is. En wordt ook steeds benadrukt dat zij is aangekomen.

Terwijl juist zuslief met haar (bijna) 13 jaar, 1,55 en 29,5 kilo van d´r lijntje af is gedonderd en haar zus juist nog wel binnen de lijntjes zit.

Niet zo fijn voor pubermeisjes.
pi_219865630
quote:
2s.gif Op zondag 18 januari 2026 12:22 schreef Kyara het volgende:

[..]

Het is vooral heel vervelend hoe de omgeving reageert. Bij een eeneiige tweeling zijn mensen sws al aan het vergelijken waar de verschillen zitten. En zeker in het begin, wordt het dan wel snel dat de een wat steviger is. En wordt ook steeds benadrukt dat zij is aangekomen.

Terwijl juist zuslief met haar (bijna) 13 jaar, 1,55 en 29,5 kilo van d´r lijntje af is gedonderd en haar zus juist nog wel binnen de lijntjes zit.

Dat lijkt me inderdaad naar, het feit dat mensen er iets van vinden, en het dan ook nog gewoon uitspreken (of zelfs gaan benoemen ‘de grootste’, de ‘dunste’ e.d.) dat lijkt me erg kwetsend en inderdaad iets om als pubermeisje erg onzeker van te kunnen worden.
pi_219865637
Dat lijkt mij voor hun idd erg lastig zeker in de puberleeftijd.
pi_219865690
quote:

[..]
Ja 18 en meisjes 16. Neem het bij meisjes niet af na de eerste menstruatie of is dat een fabel?
Onze huisarts zei dat meisjes nog groeien tot na een jaar na de eerste menstruatie over het algemeen. Lijkt hier wel aardig te kloppen. Als nu de ogen van de jongste ook een keer stoppen met groeien... :{ dat was in een half jaar weer een punt achteruit en daar word ik bij vlagen wel een beetje ongerust van.
Maar past wel weer bij de beroerde genen die ik heb doorgegeven oogtechnisch ;(
Fake it till you make it...
pi_219865737
Dat vergelijken is wel lastig zeg.

D wil graag klein blijven, hij wil niet groot en verantwoordelijk worden.
Hij is net 14 en 175. Hij was echt altijd de kleinste, tot hij in de 1e klas VO opeens een spurt kreeg en bij de iets grotere kinderen hoort. Zeker als jongste van de klas, maar dat valt dus helemaal niet meer op. We vragen ons nu af of die groeispurt DE groeispurt was. Hij zit onder de acne, stem is flink lager en hij heeft in groep 6/7 best wat school-haat gehad waarbij we ons afvragen of er niet een stukje puber dwarsheid in gezeten heeft. Aangezien we nu een voorbeeldige 14 jarige hebben. We zullen het zien, maar hij is al tevreden. De TNO berekening denk dat hij net zo groot als zijn broer wordt.

C is 18, 188cm en schoenmaat 46. Man is 182 en ik 170. Maar er zit qua lengte van alles in de familie.
  zondag 18 januari 2026 @ 13:09:11 #166
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_219865739
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 10:59 schreef F_r het volgende:

[..]
Dat zeggen ze. Ook dat ze daarvoor een groeispurt hebben dat klopte bij mij en mijn dochters wel. Ik ben gewoon vroeg gestopt met groeien maar heb een prima lengte.
Bij mij hetzelfde. Mijn dochter heeft nog geen groeispurt gehad dus en de menstruatie is nu ook al meer dan een half jaar al aanwezig. Ik ben 1.70 mijn man 1.79 dus ook niet klein.
pi_219865762
quote:

[..]
Hier zei mijn schoolarts in groep 7 dat je na de 1e menstruatie er nog max 5 cm bij krijgt. Ik had toen al 2 cyclussen gehad en heb er nog 8cm bij weten te krijgen. Gelukkig was ik een grote 10 jarige (162cm) en 170 was een prima eindlengte.
pi_219865766
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 12:14 schreef vencodark het volgende:
Mijn man vindt zichzelf een lange man, was zelfs bijna beledigd toen ik hem tegensprak.
Hij is 1.78. :P Maar ja, in Trinidad, zijn roots, is 1.78 natuurlijk vrij lang, maar daar wonen we niet. :+
Ik moest hier even om grinniken. Mijn jongste van ruim 7 is nu 1.21m maar zat zo lang onderaan de groeicurve (toen ze 6 was, had ze de gemiddelde lengte van de 4 jarigen op school) dat het CB zich zorgen maakte. Toen ze vroegen naar mijn lengte (1.7m dus niet bepaald klein) en die van de donor (1.76m) zeiden ze meteen dat het in orde was en dus in lijn der verwachting dat ze net als de donor klein uitvalt :') alles onder de 1.8m voor een man wordt in NL volgens mij door iedereen idd wel gezien als klein.
pi_219865804
Wel grappig met mijn oudste van 188 en lange ledematen. Hij werd een soort attractie toen hij op platte voeten het plafond bij mijn zusje haar huis kon aanraken. Maarja, zusje en zwager zijn 160-165 en de kinderen max 175 met normale ledematen. En merkten niks van het "lage" plafond. Hun vrienden komen ook niet ver voorbij mij. Daar loopt C dus als reus tussendoor.
  zondag 18 januari 2026 @ 13:29:30 #170
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_219865888
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 13:11 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Hier zei mijn schoolarts in groep 7 dat je na de 1e menstruatie er nog max 5 cm bij krijgt. Ik had toen al 2 cyclussen gehad en heb er nog 8cm bij weten te krijgen. Gelukkig was ik een grote 10 jarige (162cm) en 170 was een prima eindlengte.
Ik was er met 12 jaar vroeg bij maar heb het idee dat er daarna zeker nog wel een spurt is geweest. Maar dat is niet gedocumenteerd of zo dus geen idee hoe accuraat dat is.
In de 1e klas was ik 1.50 weet ik nog dankzij een schoolopdracht :D
In de 2e dan menstruatie en uiteindelijk ben ik 1.75 geworden.
Manlief is in de 1.90 en heeft neven van meer dan 2m dus het is duidelijk waar het vandaan komt.

De volwassen meiden van mijn schoonzus zijn net zo lang als mijn puber nu trouwens. Dat is wel echt lang en geeft wel wat esthetisch gemopper met vriendjes en hakken _O-
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_219865908
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 13:12 schreef Schanu het volgende:

[..]
Ik moest hier even om grinniken. Mijn jongste van ruim 7 is nu 1.21m maar zat zo lang onderaan de groeicurve (toen ze 6 was, had ze de gemiddelde lengte van de 4 jarigen op school) dat het CB zich zorgen maakte. Toen ze vroegen naar mijn lengte (1.7m dus niet bepaald klein) en die van de donor (1.76m) zeiden ze meteen dat het in orde was en dus in lijn der verwachting dat ze net als de donor klein uitvalt :') alles onder de 1.8m voor een man wordt in NL volgens mij door iedereen idd wel gezien als klein.
Ja, als man in Nederland zit je dan onder het gemiddelde. Dat is gauw 1.85, denk ik.
Maar mijn man vergelijkt zichzelf dan meer met zijn familie die allemaal kleiner is en zijn afkomst dus.
Dwars! :D
pi_219866159
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 13:09 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat vergelijken is wel lastig zeg.

D wil graag klein blijven, hij wil niet groot en verantwoordelijk worden.
Hij is net 14 en 175. Hij was echt altijd de kleinste, tot hij in de 1e klas VO opeens een spurt kreeg en bij de iets grotere kinderen hoort. Zeker als jongste van de klas, maar dat valt dus helemaal niet meer op. We vragen ons nu af of die groeispurt DE groeispurt was. Hij zit onder de acne, stem is flink lager en hij heeft in groep 6/7 best wat school-haat gehad waarbij we ons afvragen of er niet een stukje puber dwarsheid in gezeten heeft. Aangezien we nu een voorbeeldige 14 jarige hebben. We zullen het zien, maar hij is al tevreden. De TNO berekening denk dat hij net zo groot als zijn broer wordt.

C is 18, 188cm en schoenmaat 46. Man is 182 en ik 170. Maar er zit qua lengte van alles in de familie.
B was net 9 toen bij hem de puberteit begon, het startsein was de geur....daarna de haren. Het gedrag kwam pas later (lees: we zitten er middenin)
pi_219866573
Soms haat ik mezelf om mijn getwijfel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219866764
quote:
2s.gif Op zondag 18 januari 2026 12:22 schreef Kyara het volgende:

[..]

tweelingmeiden zijn sowieso veel vatbaarder voor eetproblemen zoals anorexia omdat ze zich 1 op 1 kunnen vergelijken met een ander, dat lijkt me in dit geval nog lastiger. Ik zou daar in ieder geval extra alert op zijn, en wellicht alvast informatie inwinnen voor wat voor hulplijnen er zijn als je dit gaat vermoeden. Dat is een van mijn grotere angsten voor mijn dochters. Mijn zus heeft een ernstig eetprobleem en dat heeft haar leven echt verpest en doet dat nu nog steeds (ondanks dat ze al dik 30 jaar intensief in behandeling is). Mijn meiden schelen een paar cm in grootte en dat hoor ik ook vaak, maar vooral als een soort verbazing. Van mensen die denken dat een eeneiige tweeling compleet identiek is op alle vlakken.
pi_219866811
Jullie zijn van alle markten thuis toch?

Wij zijn al best lang op zoek naar een tv kast, niet heel actief, we keken om ons heen. Nu zijn we wel zo ver dat we echt een andere willen. We willen er 1 met een soort achterwand zodat de draden weg zijn gewerkt. Beter voor het zicht en beter met een bijtende pup in huis.

Nou heb ik een mooie gezien die precies is wat we zoeken qua uitstraling, functie en afmetingen. Maar....de kleur is niet wat wij zouden kiezen.

Op andere foto's is hij wel wat lichter dan specifiek op deze. De muur waar hij voor komt te staan is wit en hij beslaat de volledige breedte van de muur. Aan beide kanten zit een deur en geen muur meer zeg maar.

De muur aan de overzijde van dit muurtje is Early dew met een grote, grijze hoekbank en we hebben verder een blueberry kastenwand in de woonkamer. We hebben nu nog turqouise eetstoelen maar die gaan we ook nieuw kopen en dat wordt okergeel of mosterdgeel. Kortom, er zijn al wat kleuren aanwezig. Vandaar dat we eigenlijk zoeken naar een witte kast.

Verven van deze kast vind ik nogal wat, zeker gezien de prijs van de kast dus dat is geen optie. De muur en de 2 deuren ook in deze kleur verder is een leuk idee maar mismatcht voor mij gevoel volledig met de rest van de woonkamer.

Ter herinnering zo is de andere kant van de woonkamer:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')