abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219843554
...en weer open!
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_219843569
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 19:21 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik heb antwoord gehad *O*. Op een stuk van het traject zijn ze bezig met het inzetten van nieuwe treinen. Op dit moment weten ze nog niet welke trein precies wanneer ingezet wordt (nieuwe of oude) en daarom kan het reserveringssysteem nog niet worden geactiveerd. Maar wanneer dat wel duidelijk zou zijn, wisten ze nog niet. Dus elke dag proberen maar denk ik oO<.

@:exode ik weet je te vinden! Ik heb iig genoeg LEGO punten om een gratis kaartje in te zetten.
Yay, dan weet je iig waarom je niet kon boeken :)
Ik zou gewoon een paar keer per dag checken hoor! Komt vast goed ;)
If they say
pi_219843691
Echt hoor, ik ben het nieuws over die megalomane oranje idioot in de VS zo helemaal zat, dat ik vandaag gewoon heel het nieuws geskipt heb. En dan gebeurd er het nodige in Utrecht én is Jensen dood -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If they say
pi_219844464
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 19:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Echt hoor, ik ben het nieuws over die megalomane oranje idioot in de VS zo helemaal zat, dat ik vandaag gewoon heel het nieuws geskipt heb. En dan gebeurd er het nodige in Utrecht én is Jensen dood -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn mening idd

Bluh
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
  donderdag 15 januari 2026 @ 21:06:17 #5
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219844652
Tja, dementie doet dit soort dingen met mensen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 15 januari 2026 @ 21:10:58 #6
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_219844698
quote:
2s.gif Op donderdag 15 januari 2026 21:06 schreef Troel het volgende:
Tja, dementie doet dit soort dingen met mensen
Ja maar echt he.
Maar dat ze er op gestemd hebben is wat mij blijft verbazen....
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 15 januari 2026 @ 21:14:40 #7
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219844748
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 21:10 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ja maar echt he.
Tja, maar dat heb ik bij sommige sujetten hier in de politiek ook hoor :X
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 15 januari 2026 @ 21:15:52 #8
176471 oh-oh
pi_219844760
quote:
2s.gif Op donderdag 15 januari 2026 21:14 schreef Troel het volgende:

[..]
Tja, maar dat heb ik bij sommige sujetten hier in de politiek ook hoor :X
Maar die komen hier nergens want wij hebben een beter systeem... Zie Wilders 😂
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 15 januari 2026 @ 21:22:10 #9
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219844823
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 21:15 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Maar die komen hier nergens want wij hebben een beter systeem... Zie Wilders 😂
Lag het probleem maar alleen bij hem :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219844831
Wilders is een eitje in vergelijking met deze engnek.

En hij doet het voor de veiligheid? Haha :') Net zoals in Venezuela. Tegen drugs, yeah right 8)7
If they say
pi_219845055
quote:

[..]
Ja maar echt he.
Die stemmers hebben vast ook allemaal dementie. :')
pi_219845449
Neh, die sporen gewoon helemaal niet :P

Ik geef het bij deze op. Geen tickets voor Bruno Mars. Deed net iets waardoor ik helemaal niet meer op de ticketmastersite kom :D
Iets met rare activiteiten? Ik bleef alleen maar op de koop-tickets-knop rammen. Op vier verschillende tabbladen :P
If they say
  donderdag 15 januari 2026 @ 22:34:29 #13
176471 oh-oh
pi_219845541
quote:
2s.gif Op donderdag 15 januari 2026 21:22 schreef Troel het volgende:

[..]
Lag het probleem maar alleen bij hem :')
Nou ja wij hebben in elk geval een beter systeem, dat was mijn punt.
( Groucho Marx )
pi_219846604
quote:

[..]
Ja maar echt he.
Ik zag gisteren een filmpje van iemand uit Amerika die vertelde dat ze keuze hebben uit 2 en dat ze de in haar ogen minst slechte optie had gekozen... Trump :{ .
Ik krijg echt de kriebels van die oranje kleuter in Amerika, wat een nare megalomane idioot.
De gedachtengang van die man is niet te begrijpen. Alles is ikke ikke ikke :r
Fake it till you make it...
pi_219846927
De keuze tussen Trump en Biden (en ineens toch Harris) was natuurlijk ook de keuze tussen een narcistische engnek en een demente, aftakelende oude man.

We hebben momenteel meerdere hele enge mannen aan de macht in grote landen, het is een wedstrijd ver plassen tussen Amerika, Rusland, Iran en China. En wij zitten er tussen. }:|

Ik ga zo naar mijn favoriete masseur, heel dubbel, ze masseerde de afgelopen 1,5 jaar niet omdat ze longkanker heeft. De medicijnen slaan goed aan waardoor ze nu, zoals ze zelf zegt, in reservetijd leeft. En ze wil heel graag weer masseren. Dus dat doet ze sinds 2 weken weer. Alleen vaste, bekende clienten vooral omdat ze natuurlijk last minute kan afzeggen.
En dan kom ik aan met mijn 'Ja, ik voel me niet zo fijn, last van mijn nek, burn out klachten etc'.

En over mezelf:
SPOILER
pi_219847319
@exode ik kan me voorstellen dat dat heel dubbel voelt. Ik heb een collega die leeft met kanker als chronische ziekte. Ik vind het zo knap hoe positief ze blijft en zich niet laat beperken door haar ziekte. Maar het voelt wel dubbel inderdaad, nog zo jong met gezin en alles ;(.

SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219847324
Had ik toch liever een demente bejaarde of Harris daar op de troon gehad in plaats van deze narcistische megalomane oranje bemoeizuchtige machtswellusteling.
Wedstrijd ver pissen komt nu te dichtbij.

Ze heeft niet voor niets haar werk weer opgepakt, @exode dus no worries. Zal ook afleiding voor haar zijn.
SPOILER
If they say
  vrijdag 16 januari 2026 @ 11:00:38 #18
176471 oh-oh
pi_219847680
Ik heb zo hard geroot voor Harris, maar ja, die rednecks stemmen niet op een vrouw en ze zijn nog boos op Obama.
Dus een kleurje was ook al niks.

@exode :*
( Groucho Marx )
  vrijdag 16 januari 2026 @ 11:19:07 #19
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219847841
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 10:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Had ik toch liever een demente bejaarde of Harris daar op de troon gehad in plaats van deze narcistische megalomane oranje bemoeizuchtige machtswellusteling.

Ze heeft niet voor niets haar werk weer opgepakt, @:exode dus no worries. Zal ook afleiding voor haar zijn.
SPOILER
SPOILER
Ik heb een mama en zoon dag en we hebben net gezellig een theepartijtje gehad. Zo snoezig. Tegelijkertijd ben ik ook redelijk wanhopig. Hij is van bijna 3 tot 4e verjaardag zindelijk geweest. Ook ‘s nachts. En nu plast hij al een jaar tot wel 8 keer per dag in z’n broek. Op school gaat het inmiddels redelijk, maar op de BSO en thuis is het volslagen ruk. We hebben alles al geprobeerd: kleine beloningen, stickerkaarten, negatieve consequenties aan een natte broek benoemen en volhouden (zoals: zo lang je geen droge broek aan hebt, mag je niet op de bank zitten) enz. Volgens de orthopedagoog van z’n zus is de prikkel niet belangrijk genoeg voor ‘m. Het boeit ‘m zelf ook echt niks als hij nat is. En ik weet het niet meer… ik was me suf, raak er zelf gefrustreerd door en heb geen idee meer hoe ik dit nu moet aanpakken. Hij heeft iig een check gehad op blaasontsteking en alles lijkt fysiek in orde. Maar nu dan?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219847870
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 10:19 schreef Mushanga71 het volgende:

Ze heeft niet voor niets haar werk weer opgepakt, @:exode dus no worries. Zal ook afleiding voor haar zijn.
SPOILER
Zij gaf aan dat ze er goede resultaten mee heeft. En ik ben inmiddels wel zo ver, dat ze alles op me uit mogen proberen.

De massage was zoals altijd heerlijk en het was fijn haar weer te zien. Ze heeft echt wel heel wat jasjes uit gedaan, maar die handen, zo goed.
Ze had extra tijd gepland zodat we ook even konden kletsen O+ Ze kan niet meer masseren en kletsen tegelijk. En ze liet even vallen dat ik als ik ooit weer ga masseren meteen in haar praktijk mag starten. De schat.

Ze is midden 50 en net oma geworden, was bezig met boksen, praktijk uitbreiden, een nieuwe vriend. Ik ben ook zo naief dat ik longkanker altijd met roken associeer, maar ze heeft nooit gerookt. Bizar eigenlijk.
pi_219847878
@Tink89 Op deze leeftijd t/m een jaar of 7-8 zag ik een terugval in zindelijkheid omdat het op school niet lekker ging. Kan daar bij jullie ook de oorzaak liggen? Bij ons uitte het zich met name 's nachts, maar er was duidelijk een link met mentaal welzijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219847879
En niet onbelangrijk, het teefje is zwanger, het aantal pups weet ze pas als de dierenarts een foto heeft gemaakt dus dat is even afwachten nog.
Maar *O*
pi_219848094
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 11:24 schreef exode het volgende:
En niet onbelangrijk, het teefje is zwanger, het aantal pups weet ze pas als de dierenarts een foto heeft gemaakt dus dat is even afwachten nog.
Maar *O*
Hoera! *O*

Op welke plek staan jullie? Als in; je weet nog niet hoeveel pups er komen, heb je eerste/tweede/derde etc keus?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_219848164
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 12:00 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Hoera! *O*

Op welke plek staan jullie? Als in; je weet nog niet hoeveel pups er komen, heb je eerste/tweede/derde etc keus?
Zij werkt niet met wachtlijsten, reservelijsten etc.
Ik heb geen idee hoeveel mensen er voor dit nest zijn. Ze gaf bij het gesprek aan dat ze uitgaat van haar gemiddelde nest -1 pup. Zodat de kans groot is dat iedereen echt een pup heeft.

Het risico wat er is, is dat wij een teefje willen en wellicht er alleen reu 'over' is. Zij wijst een pup toe zeg maar na kennismaking met de pups.
Buiten het feit dat het natuurlijk goed moet gaan, gezonde pups etc. 100% zekerheid hebben we dus niet, maar ze heeft in al die jaren nog nooit iemand moeten teleurstellen vertelde ze.

En wij hebben 2 fokkers op onze reservelijst staan. :@ Die zijn wat later met loopsheid dus dat komt mooi uit in ons geval.
pi_219848275
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 12:11 schreef exode het volgende:

[..]
Zij werkt niet met wachtlijsten, reservelijsten etc.
Ik heb geen idee hoeveel mensen er voor dit nest zijn. Ze gaf bij het gesprek aan dat ze uitgaat van haar gemiddelde nest -1 pup. Zodat de kans groot is dat iedereen echt een pup heeft.

Het risico wat er is, is dat wij een teefje willen en wellicht er alleen reu 'over' is. Zij wijst een pup toe zeg maar na kennismaking met de pups.
Buiten het feit dat het natuurlijk goed moet gaan, gezonde pups etc. 100% zekerheid hebben we dus niet, maar ze heeft in al die jaren nog nooit iemand moeten teleurstellen vertelde ze.

En wij hebben 2 fokkers op onze reservelijst staan. :@ Die zijn wat later met loopsheid dus dat komt mooi uit in ons geval.
Duidelijk, ik zal voor jullie duimen O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_219848504
Als aanvulling op EMDR: het werkt niet alleen als je een trauma hebt. Het wordt bv ook ingezet wanneer je heel duidelijke worst-case-scenario's in je hoofd hebt waar je heel bang voor bent (flash-forward EMDR).

Bij mij heeft het niet zo goed gewerkt als ik had gehoopt, maar dat komt denk ik ook omdat ik een 'plaatje' in mijn hoofd moest stilzetten en daar op focussen en dingen van bekijken, maar ik kan niet zo goed me dingen inbeelden. Dus ik zag niet echt de situatie als plaatje in mijn hoofd. Het heeft alsnog wel iets gedaan. Ik vond het wel elke keer ook erg vermoeiend.

Wat klinkt het thee partijtje snoezig Tink! En lastig van de zindelijkheid :{
pi_219849047
Dank meiden voor het delen van jullie ervaringen :)
Ik ga er toch es voor kijken, loop tegen teveel aan nu.
Al zit ik nu wél in mn uppie ergens te lunchen. Had nooit verwacht dat ik dat zou kunnen 😅
@vlindertje89, ik zie juist alles zo voor me. Ben een beelddenker en das niet altijd even handig, zeg maar. Zonde wel dat het bij jou niet het gewenste effect heeft gehad :{

Tink, dit lijkt me heel lastig, zeker als je zo'n beetje alles al geprobeerd hebt. Misschien iets ertegenover stellen wat hij écht wil hebben? En nee, das geen omkoping maar stimuleren ;) Succes iig!

Yay, exode! Het wordt nu wel heel spannend!
Maar als zij kiest wie welke pup krijgt, dan moet je ook maar net die klik met pup hebben? Nou zal ze genoeg ervaring hebben hoor, maar jullie gevoel moet ook goed zijn.
If they say
pi_219849102
Bij mij heeft EMDR wel een stuk lading weggehaald, maar het is niet "poef" weg. En ik vond het erg intensief. Kwam daar altijd weg met flink hoofdpijn en heel moe.

@Tink89 ik kan me herinneren dat mijn broertje dat ook wel een tijdje heeft gehad, dat het spelen blijkbaar zo belangrijk was dat hij veel te lang wachtte met plassen en vaak in zijn broek plaste.
Geen idee eigenlijk wat ze toen gedaan hebben.
Er zijn ook poep/plas poli's waar ze volgens mij oa dit soort problemen aanpakken, misschien eens met de huisarts bespreken?
En een theepartijtje klinkt gezellig O+

@exode, spannend... een zwanger teefje! Hopelijk zit jullie pup er ook bij O+ .
  vrijdag 16 januari 2026 @ 14:07:59 #29
176471 oh-oh
pi_219849118
Een goede fokker leest de mensen en de pups en kan die keuze beter maken dan de meeste pupkopers gelukkig!
( Groucho Marx )
pi_219849329
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:07 schreef oh-oh het volgende:
Een goede fokker leest de mensen en de pups en kan die keuze beter maken dan de meeste pupkopers gelukkig!
Ja, zo staan wij er ook in. Wij zien de pup maar even, zij kent de pups veel beter.
pi_219849372
Jaa, snap ik maar als je zelf nou geen klik bij een uitgekozen pup hebt, wat dan? Dat bedoelde ik.
If they say
  vrijdag 16 januari 2026 @ 14:54:50 #32
176471 oh-oh
pi_219849402
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Jaa, snap ik maar als je zelf nou geen klik bij een uitgekozen pup hebt, wat dan? Dat bedoelde ik.
Alle pups zijn leuk. Je moet die fokker gewoon vertrouwen die kent de pups het beste.
( Groucho Marx )
pi_219849450
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:54 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Alle pups zijn leuk. Je moet die fokker gewoon vertrouwen die kent de pups het beste.
Ah, zo.
Ik ben een kattenmens en wat ik merkte bij de katten die wij vroeger hadden, is dat ik maar met één een klik had. Was een zwerver voor we hem in huis haalden dus niet als kitten. Maar ik heb dus geen klik zomaar met een dier. Misschien dat het anders is met pups hoor, geen ervaring mee.
If they say
pi_219849537
@exode, wat fijn dat je 1e therapiesessie goed ging, hopelijk gaat dit je helpen om weer op te krabbelen. En mij is geleerd verdriet of pijn nooit langs een meetlat te leggen. Het is gewoon niet te vergelijken, en dat is ook niet nodig, want elke vorm van pijn en verdriet mag ruimte en aandacht krijgen en is even belangrijk. Al snap ik dat dat voor jezelf niet zo voelt, maar dan ben je wel echt te streng voor jezelf. Wat jij op je bordje hebt (gehad) is niet niks, jij moet helen en herstellen, niet minder dan een ander die met andere zaken worstelt. Oftewel: ook jij mag er zijn!

Wat fijn dat het teefje zwanger is trouwens, het gaat gewoon echt gebeuren, wat een fantastisch vooruitzicht moet dat zijn O+

@Tink89, kan dat broekplassen een reactie zijn ergens op? Toen mijn nu 9 jarige met 4 jaar naar school ging, plaste ze opeens ook weer regelmatig in haar broek. Dat ging na een jaar over, en nu poept ze soms weer in haar broek. Het komt bij haar door stress, ze voelt het gewoon echt niet of te laat. Ik snap wel dat het heel lastig is, zeker als het zo vaak op een dag gebeurt, hopelijk vinden jullie snel de oorzaak en kan er dan ook naar een oplossing gezocht worden!

Mush, voor wat betreft EMDR, ik heb voor 1 trauma een stuk of 10 sessies gehad, dat was onwijs intens maar uiteindelijk is het daardoor gelukt om terug te kunnen denken aan dat trauma zonder in paniek te schieten. Een heel aantal jaren geleden heb ik nog een paar EMDR sessies gehad omdat ik lichamelijk in een kramp schoot bij het horen huilen van een kind, omdat onze jongste een huilbaby was. Dat heeft ook geholpen om die lichamelijke reactie niet meer te krijgen. Oftewel, ik denk dat EMDR heel goed kan zijn juist voor het verhelpen of verminderen van bijvoorbeeld paniekaanvallen of hyperventilatie, ongeacht welke oorzaak hier achter zit.

Onze 9 jarige begint over een week op speciaal onderwijs, de TLV aanvraag is woensdag goedgekeurd en het lijntje met de nieuwe school liep al dus ze mag meteen beginnen. Volgende week vrijdagochtend heeft ze een rondleiding, die middag het afscheid op haar huidige school en de week erna begint ze met 3 ochtenden wennen. Ze geeft zelf aan dat ze er zin in heeft, en dat geeft zo ongelooflijk veel hoop O+
pi_219849543
De kennismaking is als de pups 5 a 6 weken zijn, dan zijn het allemaal kleine pluizenbolletjes. Waarschijnlijk willen we ze allemaal. ;)
pi_219849576
Shanu, wat ontzettend fijn nieuws! Wat een opluchting en wat gun ik je die hoop. O+
pi_219849705
@Schanu, fijn dat ze zo vlot kan starten!
  vrijdag 16 januari 2026 @ 15:54:03 #38
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219849845
Schanu wat fijn!

Wat welzijn en plassen betreft: spruit geeft zelf aan dat hij het leuk vindt op school, hij heeft ook geen woede of verdriet ofzo en de juf signaleert ook niks. Z’n zus kan wel intens zijn af en toe, maar da’s niet nieuw en hebben we best onder controle nu.

In eerste instantie dachten wij ook ‘ach, starten op school, nieuwe routine, extra vermoeidheid… loopt wel los’ maar na een jaar zijn we er allemaal klaar mee. Een kindercontinentiepoli doet niks voor hij vijf is (dat duurt nog twee maanden, op zich te overzien) en ik dacht zelf nog aan een pmt’er ofzo omdat hij het signaal dat hij moet, lijkt te missen. Grote beloningen helpen niet. Of eenmalig, zodra de buit dan binnen is, begint het opnieuw. Ik ben ervan overtuigd dat hij het wel kan, maar het in zijn bolleke gewoon niet belangrijk genoeg is. Maar wat doe je daaraan als motiveren niet werkt….

Overigens noemt mijn therapeut flash forward emdr (voor worst case scenario) ook als traumabehandeling. Want dat je dat scenario steeds voor je ziet, is ook traumatiserend. Even ter opheldering.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 16 januari 2026 @ 15:57:00 #39
176471 oh-oh
pi_219849866
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:14 schreef exode het volgende:
De kennismaking is als de pups 5 a 6 weken zijn, dan zijn het allemaal kleine pluizenbolletjes. Waarschijnlijk willen we ze allemaal. ;)
Die zien allemaal hetzelfde uit, dan moet je echt op de fokker vertrouwen!

@Tink89 mijn neefje is hs en hb en die deed dat tot zijn zevende, sterkte!
( Groucho Marx )
pi_219849912
Ooh, wat een fijn nieuws Schanu! Het snelle starten én dat ze er zelf ook zin in heeft O+ Hopelijk gaat dit jullie helpen en wordt alles weer wat leefbaarder en minder stressvol voot jullie :*

Ga ik toch kijken voor emdr. Gaat via de ha, denk ik?
SPOILER
If they say
  vrijdag 16 januari 2026 @ 16:15:39 #41
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219849968
Steeds oxa slikken is toch geen oplossing Mush? Echt, vraag hulp…
pi_219849980
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:54 schreef Tink89 het volgende:

Overigens noemt mijn therapeut flash forward emdr (voor worst case scenario) ook als traumabehandeling. Want dat je dat scenario steeds voor je ziet, is ook traumatiserend. Even ter opheldering.
Ah, helder. Zo kun je er ook naar kijken, interessant. Bij mij was het niet iets wat ik echt voor me zag, maar dat het iets was waar ik me steeds zorgen over maakte (dus wel hetzelfde gevoel maar niet visueel). Daardoor voelde dat denk ik voor mij niet per se als traumatiserend. Wat ik er vooral mee bedoelde te zeggen is dat de situatie waar je bang voor bent je niet per se ook in werkelijkheid (al) overkomen hoeft te zijn om er EMDR op te kunnen toepassen. Want dat denken veel mensen wel, en ik hoor vaak dat het dan al bij voorbaat wordt afgeschreven 'want ik ben er alleen maar bang voor maar het is nooit echt gebeurd'. En dat is zonde :Y
pi_219849981
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 16:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Ooh, wat een fijn nieuws Schanu! Het snelle starten én dat ze er zelf ook zin in heeft O+ Hopelijk gaat dit jullie helpen en wordt alles weer wat leefbaarder en minder stressvol voot jullie :*

Ga ik toch kijken voor emdr. Gaat via de ha, denk ik?
SPOILER
Even heel erg out of the box, maar heb je je wel eens laten onderzoeken op het syndroom van Tietze? Dan kan je ontstekingen krijgen bij je kraakbeen bij je borstkas, het kan echt voelen alsof je een hartaanval krijgt. Ik kreeg mijn 1e klachten toen ik begin 20 was en de conclusie was dus Tietze, het kan bij mij ook opspelen bij bijvoorbeeld weersomslag (als het opeens heel koud is) of bij stress. Soms heel heftig, met pijn die uitstraalt naar schouders en arm, soms alleen vervelende steken op de borst die in heftigheid kunnen verschillen.

Ik zeg zeker niet dat jij dit ook hebt, maar ik moest er wel aan denken toen je schreef pijn op de borst, ik dacht wellicht heb je er wat aan en is het het benoemen waard.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 16:20:17 #44
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219849993
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 16:17 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ah, helder. Zo kun je er ook naar kijken, interessant. Bij mij was het niet iets wat ik echt voor me zag, maar dat het iets was waar ik me steeds zorgen over maakte (dus wel hetzelfde gevoel maar niet visueel). Daardoor voelde dat denk ik voor mij niet per se als traumatiserend. Wat ik er vooral mee bedoelde te zeggen is dat de situatie waar je bang voor bent je niet per se ook in werkelijkheid (al) overkomen hoeft te zijn om er EMDR op te kunnen toepassen. Want dat denken veel mensen wel, en ik hoor vaak dat het dan al bij voorbaat wordt afgeschreven 'want ik ben er alleen maar bang voor maar het is nooit echt gebeurd'. En dat is zonde :Y
Ik kreeg juist te horen dat EMDR geen optie was omdat ik geen herbelevingen had :')

Maarja, die konden ook na anderhalf jaar nog wel komen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219850170
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 16:15 schreef Tink89 het volgende:
Steeds oxa slikken is toch geen oplossing Mush? Echt, vraag hulp…
Eens!
Zo haal je de oorzaak niet weg.
pi_219850428
SPOILER
If they say
  vrijdag 16 januari 2026 @ 18:01:30 #47
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219850557
Diclo is ook beroerd voor je maag. Ik zou dit zo niet lang meer aan laten modderen.
pi_219850630
Weet ik, ik heb er maagbeschermers bij en neem alleen als het nodig is. Het is ook het enige aan pijnstillers wat me helpt en wat ik in combi met andere medicijnen kan gebruiken. Heb dus niet veel keus.
If they say
  vrijdag 16 januari 2026 @ 18:13:43 #49
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219850701
Schanu! Wat fantastisch nieuws. En zo snel al! Hopelijk het begin van iets moois
pi_219850740
@Schanu

Dat is heel goed nieuws voor je meisje! En er al zo’n zin in hebben. *O*
Klinkt als een mooi, nieuw hoofdstuk.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 18:20:56 #51
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219850752
@Tink89, wat ik deed was dat ik het mijn zoon wel zelf liet oplossen in de zin van, zelf schone kleren regelen en aandoen en vieze kleren in de was doen. Scheelt jou in ieder geval wat werk en frustratie.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_219851108
@Schanu Wat fijn, een mooi vooruitzicht. Echt niet alles zal 'opgelost' zijn, maar het begrijpen en meedenken van SO vind ik echt het mooie aan mijn werk.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 20:21:04 #53
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219852269
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 18:20 schreef livelink het volgende:
@:Tink89, wat ik deed was dat ik het mijn zoon wel zelf liet oplossen in de zin van, zelf schone kleren regelen en aandoen en vieze kleren in de was doen. Scheelt jou in ieder geval wat werk en frustratie.
Doen wij ook, op advies van de hb-specialist/orthopedagoog. Hij moet het vervelend gaan vinden als het gebeurt, zegt ze. Maar het helpt niks… hij wordt boos op ons/mij, maar vindt het plassen an sich niet het probleem.

Vandaag een keer of 4 nat geloof ik, waarvan een keer een klein beetje, de rest kletsnat. De pm’ers op de bso gaven vanochtend ook nog aan - ik was even binnengelopen toen ik toch in het gebouw moest zijn - dat zij het ook niet meer weten. Ze worden niet boos, maar gisteren lag er een plas plas in de speelhoek en dat zegt hij dan niet even ofzo. Dat vinden ze wel echt vervelend, want andere kinderen spelen daar ook en dat is gewoon vies. Maar hij registreert het gewoon echt niet, lijkt het haast.
pi_219852649
Zoon van mijn ex manager plaste steeds in zijn broek door hyperfocus, hij was zo gefocust op wat hij aan het doen was dat de rest van de wereld inclusief zijn eigen blaas op de achtergrond verdween.

Zij zijn naar een plaspoli geweest. En daarna met plashorloge.
Zoiets als dit: https://www.urifoon.nl/nl/broekplassen/

Misschien heb je er wat aan, kan me voorstellen dat het erg vervelend is.
pi_219852996
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 12:54 schreef vlindertje89 het volgende:
Bij mij heeft het niet zo goed gewerkt als ik had gehoopt, maar dat komt denk ik ook omdat ik een 'plaatje' in mijn hoofd moest stilzetten en daar op focussen en dingen van bekijken, maar ik kan niet zo goed me dingen inbeelden. Dus ik zag niet echt de situatie als plaatje in mijn hoofd. Het heeft alsnog wel iets gedaan.
Niet iedere therapeut snapt dat niet iedereen goed is met beelden }:| Het protocol is ook stom visueel. Maar als je therapeut goed kan schakelen naar hoe je je erbij voelt (als dat wel iets is dat je je goed kunt voorstellen), zou het net zo goed moeten werken.

Tenminste, toen de mijne die switch maakte omdat ik geïrriteerd werd omdat ik überhaupt geen beelden zie werd het allemaal echt duizend effectiever.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219853064
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 16:20 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik kreeg juist te horen dat EMDR geen optie was omdat ik geen herbelevingen had :')

Maarja, die konden ook na anderhalf jaar nog wel komen.
Als je er last van hebt, andere therapeut of verwijzer proberen. Herbelevingen zijn daar heus geen voorwaarde voor.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 16 januari 2026 @ 21:29:22 #57
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219853104
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als je er last van hebt, andere therapeut of verwijzer proberen. Herbelevingen zijn daar heus geen voorwaarde voor.
Ik had in eerste instantie iemand gevonden die bekend is met ASS en EMDR doet, maar die had een wachtlijst van hier tot Tokio en bleek dus ook niemand meer aan te nemen.
Dit was volgens de praktijkondersteuner zo, maar ik moet eerlijk zeggen dat het qua last wel meevalt. In het begin kon ik enkel huilend voorbij de plek van het ongeluk en bleef ik om me heen kijken naar grijze polo's, maar dat is wel minder. Het is zeker niet weg, maar omdat het nu al minder is, verwacht ik dat het nog wel verder afneemt. En anders kan ik aan de bel trekken bij de huisarts :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219853123
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Niet iedere therapeut snapt dat niet iedereen goed is met beelden }:| Het protocol is ook stom visueel. Maar als je therapeut goed kan schakelen naar hoe je je erbij voelt (als dat wel iets is dat je je goed kunt voorstellen), zou het net zo goed moeten werken.

Tenminste, toen de mijne die switch maakte omdat ik geïrriteerd werd omdat ik überhaupt geen beelden zie werd het allemaal echt duizend effectiever.
Ja, ik moet ook wel toegeven dat de psych destijds ook wel had gevraagd 'zie je het voor je? Want het is wel heel belangrijk dat je het ziet' en ik toen ja heb gezegd :') . Ik zag ook wel een soort van flarden van beelden, maar ik was ook nog niet zo op de hoogte van hoe andere mensen dingen echt kunnen zien. Ik dacht, ik beeld me de situatie in, dus ik "zie het voor me", en soms "zag" ik ook wel dingen, maar zodra ik er dan naar wilde kijken was het weg of zo. Of ik "zag" een herinnering maar zonder het echt te zien, of zo. Deels is het bij mij ook verbaal (ik heb de situatie in mijn hoofd met beschrijvingen, maar het is niet alsof ik dat dan op dat moment echt hoor, het 'is' er ofzo). Moeilijk onder woorden brengen ook. Als je bv vraagt hoe het huis van mijn oma er van binnen uit zag dan weet ik dat wel, en ik heb daar ook wel ergens een soort visueel beeld van voor mijn gevoel, maar tegelijkertijd kan ik het niet voor me halen of zo. Het visuele beeld is er wel een klein beetje maar ik 'zie' het niet? Ingewikkeld.

Nou ja, long story short, het had waarschijnlijk geholpen als ik had gezegd 'bedoel je of ik het echt voor me zie alsof het nu gebeurt, want dan zie ik het niet'.

Was wel beter EMDR al dan de eerste keer, toen had ik met klikjes. Dat werkt voor geen meter, maar dat wisten we toen nog niet. Daarnaast is mijn werkgeheugen vrij goed, en verbaal ben ik vrij sterk. Uitgesproken getallen onthouden en achterstevoren opzeggen ben ik bv vrij goed in. Maar hoofdrekenen bv vind ik stuk lastiger. Daar speelde hij heel goed op in. Zat ik naar een of andere flitslamp te kijken die ie dan vrij rap instelde, en moest ik ondertussen hoofdrekensommen uitrekenen :D . En hij legde ook een paar keer de vinger op de zere plek waarvan ik nog niet helemaal doorhad dat dát de gedachte was die bij mij bepaalde emoties opriep. Dus ik denk een vrij capabele psych, die wss ook wel had kunnen inspelen erop als ik ervan had kunnen aangeven dat dat nodig was geweest.
pi_219853371
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Deels is het bij mij ook verbaal (ik heb de situatie in mijn hoofd met beschrijvingen, maar het is niet alsof ik dat dan op dat moment echt hoor, het 'is' er ofzo). Moeilijk onder woorden brengen ook.
Worded thinking? Ik heb dat ook. Er zijn woorden en concepten, maar ik zie en hoor ze niet. Ik weet gewoon dat ze er zijn. Als een computer zonder monitor of boxen.
pi_219853426
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Worded thinking? Ik heb dat ook. Er zijn woorden en concepten, maar ik zie en hoor ze niet. Ik weet gewoon dat ze er zijn. Als een computer zonder monitor of boxen.
Ja, zoiets. Maar soms hoor ik het dan weer wel. Als ik nu lees wat ik typ, dan hoor ik het bv wel (in, denk ik, mn eigen stem). Maar vaak inderdaad zoals jij beschrijft. Zien doe ik ze sowieso nooit. Dus of het is er, of ik hoor het (deels). Ik vind het ingewikkeld en fascinerend tegelijk haha.
pi_219853483
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:54 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, zoiets. Maar soms hoor ik het dan weer wel. Als ik nu lees wat ik typ, dan hoor ik het bv wel (in, denk ik, mn eigen stem). Maar vaak inderdaad zoals jij beschrijft. Zien doe ik ze sowieso nooit. Dus of het is er, of ik hoor het (deels). Ik vind het ingewikkeld en fascinerend tegelijk haha.
Dat is volgens mij wel wonderlijk, dat je allebei hebt.
Helemaal niks hier. Geen beeld, geluid, geur, smaak of tactiele voorstelling.
Een het is nu al bizar druk in mijn hoofd, dus ik vind dat ik er best gezegend mee ben :D
pi_219853523
Ik zag laatst iemand met verworven afantasie (bij een dementie). Dat vond ik zo fascinerend. En heel verdrietig want deze persoon was echt iets kwijtgeraakt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219853535
@vlindertje89 In die omschrijving van denken herken ik mezelf. Ergens zit er wel iets visueels maar flarden, ik kan een 'beeld' wel omschrijven maar niet denken in beelden laat staan een beeld stilzetten.

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:59 schreef Vanyel het volgende:
Een het is nu al bizar druk in mijn hoofd, dus ik vind dat ik er best gezegend mee ben
Helemaal mee eens.
pi_219853586
Verder zou ik iedereen die over EMDR nadenkt willen adviseren om bij de verwijzer niet te zeggen "ik wil emdr", maar te vertellen wat je klachten zijn en wat je veranderd wil hebben en de mensen met verstand te laten bedenken (in overleg) wat past. Er worden zoveel mensen verwezen met de belofte dat ze EMDR krijgen terwijl helemaal niet gezegd is dat de beste keus is en/of het ook geschikt en veilig is. Er open instaan is veel zinvoller. Bij paniekaanvallen is EMDR niet de eerste keus namelijk, dat zou CGT zijn en dan kunnen er tientallen redenen zijn waarom EMDR wel kan maar precies dat keuzeproces kan je beter overlaten aan de mensen die ervoor geleerd hebben. EMDR roept iets geks op dat mensen er zelf om komen vragen alsof het een paracetamolletje bij de drogist is :+ als er je ervoor gaat, kies dan alsjeblieft een therapeut die een goede opleiding heeft gevolgd want iedereen en z'n moeder geeft EMDR tegenwoordig. Kun je ook checken op www.emdr.nl
pi_219853681
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 22:03 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zag laatst iemand met verworven afantasie (bij een dementie). Dat vond ik zo fascinerend. En heel verdrietig want deze persoon was echt iets kwijtgeraakt.
Oh dat zou ik ook wel zielig vinden. Voor mij is het de standaard, ik heb pas een paar jaar geleden ontdekt dat andere mensen wél dat soort shit in hun hoofd hebben.
pi_219853718
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 22:09 schreef Clubsoda het volgende:
als er je ervoor gaat, kies dan alsjeblieft een therapeut die een goede opleiding heeft gevolgd want iedereen en z'n moeder geeft EMDR tegenwoordig. Kun je ook checken op www.emdr.nl
Ja dat is bizar! Komt mijn zus die nooit ook maar iets in die richting heeft gedaan laatst met de boodschap dat ze een EMDRcursus heeft gedaan omdat dat haar wel leuk leek. But WHYYYYY??
pi_219853753
De handelingen van EMDR zijn doodeenvoudig, beetje wapperen, protocolletje voorlezen. Ik denk dat het daardoor komt. De theorie erachter, not so much.
pi_219853813
Realiseert ze zich dan ook dat als je zoiets gaat doen, dat je dan blootgesteld wordt aan de trauma's en herbelevingen van mensen? Dat is best intens namelijk.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 22:36:47 #69
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219853835
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 22:33 schreef Clubsoda het volgende:
Realiseert ze zich dan ook dat als je zoiets gaat doen, dat je dan blootgesteld wordt aan de trauma's en herbelevingen van mensen? Dat is best intens namelijk.
Ik zou er niet aan moeten denken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219853916
Het was 1 van de redenen waarom ik stopte met mijn massagepraktijk, de hefige verhalen en de trauma's die mensen vertelden. Fysiek kon ik het prima aan maar mentaal was het soms best zwaar.

Als therapeut moet je erg sterk in je schoenen staan. Het lijkt me zinvol maar ook zwaar. EMDR misschien nog wel een stapje erger.

Het heeft mijn schoonzus en nichtje wel enorm geholpen. Maar dat was inderdaad trauma verwerking.
pi_219854002
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 22:33 schreef Clubsoda het volgende:
Ze kreeg gelukkig een totaal andere hele leuke veeleisende klus dus ik geloof dat het wel weer van de baan is.

Ik word al best een aantal jaar behoorlijk blootgesteld aan andermans trauma's en herbelevingen, dat is idd niet per se relaxt nee.
pi_219854036
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 22:09 schreef Clubsoda het volgende:
Verder zou ik iedereen die over EMDR nadenkt willen adviseren om bij de verwijzer niet te zeggen "ik wil emdr", maar te vertellen wat je klachten zijn en wat je veranderd wil hebben en de mensen met verstand te laten bedenken (in overleg) wat past. Er worden zoveel mensen verwezen met de belofte dat ze EMDR krijgen terwijl helemaal niet gezegd is dat de beste keus is en/of het ook geschikt en veilig is. Er open instaan is veel zinvoller. Bij paniekaanvallen is EMDR niet de eerste keus namelijk, dat zou CGT zijn en dan kunnen er tientallen redenen zijn waarom EMDR wel kan maar precies dat keuzeproces kan je beter overlaten aan de mensen die ervoor geleerd hebben. EMDR roept iets geks op dat mensen er zelf om komen vragen alsof het een paracetamolletje bij de drogist is :+ als er je ervoor gaat, kies dan alsjeblieft een therapeut die een goede opleiding heeft gevolgd want iedereen en z'n moeder geeft EMDR tegenwoordig. Kun je ook checken op www.emdr.nl
Hier was ik ook aan begonnen te typen, maar afgeleid, en nu kom ik terug en lees ik dit ^O^
Ik denk dat ook als ik wel dingen voor me had gezien, de EMDR bij mij ook niet de oplossing voor alles was geweest. Ik kwam daar ook binnen met ik heb diagnose x, dit zijn mijn exacte angsten, en ik kom flash forward EMDR doen. En dat zijn we gaan doen.

Flash forward ( :D ) naar 2023, toen ik intake had bij mijn huidige psych, en ik kwam daar binnen met ik had al diagnose x, dit was mijn exacte angst, daarnaast heb ik nu ook angst y, en daarnaast komt er af en toe nog wat nieuws bij of af aan tijdelijke angsten. Ik heb al 2x emdr en nog wat andere dingen gedaan maar dat heeft nog niet genoeg geholpen. Ik heb nog nooit cognitieve gedragstherapie met exposure gehad, terwijl dat eerste keus therapie is hiervoor, dus dat kom ik doen. Ik heb dat wel zelf ook geprobeerd maar ik heb het idee dat het veel minder goed werkt dan zou moeten dus jij kan me daar vast bij helpen. Psych keek me aan, zei dat ik wel duidelijk beeld had en kon vertellen wat er aan de hand was, en dat we inderdaad uiteindelijk heus wel die dingen gingen doen. Maar of ik ook wat wilde vertellen over mijn jeugd?

En toen kwamen we langzaam bij een aantal veel diepere onderliggende dingen die eerst 'opgelost' moesten worden, vóórdat we met exposure aan de gang gingen. Omdat exposure inderdaad niet zo goed werkt als die dingen niet eerst opgelost zijn. En bleek cgt niet per se de beste keus voor mij, omdat ik dat zelf al wel probeerde te doen maar dat niks deed met mijn gevoel, en ik juist dus al veel teveel aan het denken en analyseren was. Ik ben er echt van overtuigd dat als deze psych ook gewoon blind gedaan had wat ik van haar vroeg bij de intake, dat ik dan nu niet heel veel verder was geweest dan toen. Dus laat ze doen waar ze (nogal grondig) voor zijn opgeleid :Y . Die ene vraag, zowel inhoudelijk als ook symbolisch (dat zij de leiding over nam), is echt zó belangrijk geweest. Ik had ook direct volledig vertrouwen en nul moeite gehad om die touwtjes uit handen te geven. Ik kon eindelijk weer ademhalen en háár voor mij laten nadenken wat de volgende stappen waren.

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 16-01-2026 23:08:26 ]
pi_219854136
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 22:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ze kreeg gelukkig een totaal andere hele leuke veeleisende klus dus ik geloof dat het wel weer van de baan is.

Ik word al best een aantal jaar behoorlijk blootgesteld aan andermans trauma's en herbelevingen, dat is idd niet per se relaxt nee.
Secundaire traumatisering is real :Y

Trauma gaat niet over hoe "erg" het was, maar over machteloosheid. En je moet als therapeut wel voldoende in huis hebben om je niet machteloos te voelen. EMDR is wel leuk om te geven, omdat het enorm effectief kan zijn. Maar ik doe eigenlijk alleen medisch trauma's en dat komt minder dichtbij dan veel andere narigheid.
pi_219854160
Ja jongens dat kun je nou wel makkelijk zeggen omdat je toevallig zelf een goeie bent, en het is in theorie ook wel waar, maar van de 3 die ik er heb versleten waren er 2 toch echt kwalitatief uitermate teleurstellend, die zou ik bijvoorbeeld mijn vrienden voor geen goud aanraden want zonde geld en tijd.

De derde was de bom, daar stuur ik met liefde iedereen heen.

Oh en de vierde, waar ik verder geen therapie van had, was ook top, maar ik hoop niet dat mijn dierbaren haar ooit nodig hebben.
pi_219854176
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:01 schreef Vanyel het volgende:
Ja jongens dat kun je nou wel makkelijk zeggen omdat je toevallig zelf een goeie bent, en het is in theorie ook wel waar, maar van de 3 die ik er heb versleten waren er 2 toch echt kwalitatief uitermate teleurstellend, die zou ik bijvoorbeeld mijn vrienden voor geen goud aanraden want zonde geld en tijd.

De derde was de bom, daar stuur ik met liefde iedereen heen.

Oh en de vierde, waar ik verder geen therapie van had, was ook top, maar ik hoop niet dat mijn dierbaren haar ooit nodig hebben.
Waar reageer je nu op? Ben even los :P (het is voorbij mijn bedtijd denk ik).
pi_219854194
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 22:58 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Secundaire traumatisering is real :Y
:Y
quote:
Trauma gaat niet over hoe "erg" het was, maar over machteloosheid. En je moet als therapeut wel voldoende in huis hebben om je niet machteloos te voelen. EMDR is wel leuk om te geven, omdat het enorm effectief kan zijn. Maar ik doe eigenlijk alleen medisch trauma's en dat komt minder dichtbij dan veel andere narigheid.
Dat geloof ik wel. Zou misschien anders zijn als je zelf een medisch trauma had? Of een van je dichtbijsten?
pi_219854229
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:Y
[..]
Dat geloof ik wel. Zou misschien anders zijn als je zelf een medisch trauma had? Of een van je dichtbijsten?
Vast wel. Maar ik ga ook slecht op mensen die elkaar narigheid aan doen, ik wil dat eigenlijk liever niet weten. Medische problematiek is meer "het lot" ofzo. Ik ben na 10 jaar ook wel echt wat gewend qua verdrietige diagnoses, beperkingen, overlijdens, euthanasie etc. Maar in mijn privéleven goddank niet, dus dat zou best uit kunnen maken. Ik heb ook wel collega's die in Prinses Maxima Centrum werken bijvoorbeeld. Ik weet niet of ik dat ooit zou overwegen.
pi_219854242
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:03 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Waar reageer je nu op? Ben even los :P (het is voorbij mijn bedtijd denk ik).
Op jullie boodschap dat je je psych moet vertrouwen. Dat is natuurlijk wel waar, maar bij een accountant of kassamedewerker of vuilnisman (om maar wat dingen te noemen) voelt het toch minder kak als ze matig goed in hun werk zijn dan bij een arts, psychiater, psycholoog.
pi_219854248
Ik heb een sessie EMDR gedaan bij een goede vriendin. Werd ook allemaal opgenomen op beeld en was onderdeel van haar opleiding. Het heeft mij in elk geval wel geholpen (en haar dus ook). Zij is inderdaad ook terug te vinden op die emdr website.
pi_219854255
;)
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Op jullie boodschap dat je je psych moet vertrouwen. Dat is natuurlijk wel waar, maar bij een accountant of kassamedewerker of vuilnisman (om maar wat dingen te noemen) voelt het toch minder kak als ze matig goed in hun werk zijn dan bij een arts, psychiater, psycholoog.
Helder. Ik heb altijd de illusie dat al mijn collega's toppers zijn. Is niet zo he? :{ ;)
pi_219854269
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:13 schreef Clubsoda het volgende:
;)
[..]
Helder. Ik heb altijd de illusie dat al mijn collega's toppers zijn. Is niet zo he? :{ ;)
:N

Ik had ook een heel verhaal klaarstaan over mijn studiegenoten van vroegah maar ik hou me in, dat is wel zo aardig :P

Wel grappig, ik heb juist altijd de illusie dat vrijwel al mijn collega's knurften zijn :D Is vast ook niet waar.
pi_219854272
Ex collega's. Tegenwoordig ben ik de knurft :')
pi_219854303
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Twee punten:
Als je je psych niet vertrouwt (en oke dat hoeft heus niet direct in de 1e sessie, maar als dat blijft), is het sowieso beter om een ander te zoeken denk ik. Omdat juist ook de therapeutische relatie zo'n grote rol speelt in behandelsucces.
En: mijn boodschap was ook wel, ga er wat meer open in. Want als je specifiek voor 1 ding komt, loop je het risico dat er dus alleen daarnaar gekeken wordt. Juist bij een wat "minder goede" psych. Dat wordt uitgevoerd waar je om vraagt, óók als dat niet de beste oplossing zou zijn voor jou, ipv dat er wordt onderzocht waar jij het meeste baat bij zou hebben.

Mijn eerste drie hebben me allemaal een beetje geholpen, maar niet genoeg. Wat mijn huidige zo goed maakt is juist dat ze verder keek dan het plan dat ik had uitgestippeld. En ik denk dat nummer 3 capabel genoeg was om wel ook bij de zere plekken te komen als ik daar open binnen was gekomen - maar net niet om te zien dat waar ik met een helder verhaal om vroeg, eigenlijk niet was wat ik nodig had.
pi_219854315
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:16 schreef Vanyel het volgende:
Ex collega's. Tegenwoordig ben ik de knurft :')
Dat zie ik anders, maar daarnaast wil melden dat knurft een heerlijke retrovibe heeft. Ik ga het vaker gebruiken.
pi_219854328
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:N

Ik had ook een heel verhaal klaarstaan over mijn studiegenoten van vroegah maar ik hou me in, dat is wel zo aardig :P

Wel grappig, ik heb juist altijd de illusie dat vrijwel al mijn collega's knurften zijn :D Is vast ook niet waar.
Ja, hier herken ik me ook in.
Al vinden de enkele collega's waarvan ik dit niet vind, dit wel ook van de rest. Dus ik denk dat het bij mij geen illusie is. Of wij zijn allevier de knurften :+ . Ik weet niet wat erger zou zijn :P

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 16-01-2026 23:34:42 ]
pi_219854341
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:26 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat zie ik anders, maar daarnaast wil melden dat knurft een heerlijke retrovibe heeft. Ik ga het vaker gebruiken.
Ja mooi hè O+
Zo heb ik nog veel meer archaïsch taalgebruik in mijn arsenaal.

En ik bedoel het heus niet onaardig hoor, ik vind dat ik vrij goed ga wb acceptatie en aardig zijn voor mezelf :Y
pi_219854347
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:29 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, hier herken ik me ook in.
Al vinden de enkele collega's waarvan ik dit niet vind, dit wel ook van de rest. Dus ik denk dat het bij mij geen illusie is. Of wij zijn allevier de knurften :+
Ik ook niet, maar het paste op deze manier mooier na de quote :@
pi_219854351
Dank voor je uitleg, @Clubsoda Ik ga me sowieso eerst inlezen. Qua trauma's, daar heb ik er veel van en ik heb zomaar een vermoeden dat daar best wat pijnpunten zitten. De meeste daarvan heb ik onder het kleed geveegd maar toch...ze zitten er nog wel. En als ik alles bijelkaar optel, met de stress erbij, dan is het niet zo raar dat ik zoveel klachten heb.
Dinsdag ga ik iig de proefles doen, zit ook meditatie bij. Misschien dat dit me al een end op weg helpt. Ik ga het zien :)
If they say
pi_219855090
Weet je wat ik gisteren in actie zag...

Een stobbenfrees, ik had nooit geweten hoe zo'n ding heet zonder het bankje hier *)
Zelfs op de golfbaan denk ik aan jullie ;) .
  zaterdag 17 januari 2026 @ 08:17:07 #90
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219855127
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:13 schreef Clubsoda het volgende:
;)
[..]
Ik ben heel blij dat mijn kinderen nooit in de klas gezeten hebben bij sommige van mijn oud-klasgenoten. En van sommige andere vind ik het jammer.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219855196
Stobbenfrees en knurft, heerlijk wakker zo :)
pi_219855313
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 08:45 schreef exode het volgende:
Stobbenfrees en knurft, heerlijk wakker zo :)
Ik ben bananenpannenkoekjes aan het bakken.
Is dat ook niet heerlijk? O+
pi_219855410
Er is zelfs een aflevering van Bluey over een stobbenfrees O+
pi_219855515
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 09:09 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik ben bananenpannenkoekjes aan het bakken.
Is dat ook niet heerlijk? O+
Dat is echt een enorm lang woord, maar ik ben nu in de sportschool. Kan ik daarna aanschuiven?
pi_219855919
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 09:42 schreef exode het volgende:

[..]
Dat is echt een enorm lang woord, maar ik ben nu in de sportschool. Kan ik daarna aanschuiven?
Oepsie, het is al op.
Ik zou ervan blijven eten. :9
pi_219855922
Ik ging het kerstboom-kleed nog wassen en blijkbaar zaten daar glitter stiksels in…heel de donkere was onder de glitter. -O-
Ik hoopte dat het na drogen er zo afgeschud kon worden maar dat was niet het geval. :')
pi_219855924
Leuk galgje woord wel :P
En bananenpannenkoekjes, is dat beslag met geprakte banaan erdoor, Venco?

En stobbenfrees idd, die blijft best wel hangen :D

Ga ik straks lunchen met zoon. Heb never ending story besteld, gaan we dit weekend kijken. Vindt ie ST een eitje maar de draak van n.e.s best eng. Shoot me, ik vind die schattig :')
Oh, en de kerstboom heeft genoeg stof gehapt. Die gaat terug zn doos in.
If they say
pi_219856001
Bananenpannenkoekjes zijn in mijn geval eieren en geprakte banaan. Verhouding 2 eieren, 1 banaan etc etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')