Ja, zo staan wij er ook in. Wij zien de pup maar even, zij kent de pups veel beter.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:07 schreef oh-oh het volgende:
Een goede fokker leest de mensen en de pups en kan die keuze beter maken dan de meeste pupkopers gelukkig!
Alle pups zijn leuk. Je moet die fokker gewoon vertrouwen die kent de pups het beste.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Jaa, snap ik maar als je zelf nou geen klik bij een uitgekozen pup hebt, wat dan? Dat bedoelde ik.
Ah, zo.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:54 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Alle pups zijn leuk. Je moet die fokker gewoon vertrouwen die kent de pups het beste.
Die zien allemaal hetzelfde uit, dan moet je echt op de fokker vertrouwen!quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:14 schreef exode het volgende:
De kennismaking is als de pups 5 a 6 weken zijn, dan zijn het allemaal kleine pluizenbolletjes. Waarschijnlijk willen we ze allemaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Ah, helder. Zo kun je er ook naar kijken, interessant. Bij mij was het niet iets wat ik echt voor me zag, maar dat het iets was waar ik me steeds zorgen over maakte (dus wel hetzelfde gevoel maar niet visueel). Daardoor voelde dat denk ik voor mij niet per se als traumatiserend. Wat ik er vooral mee bedoelde te zeggen is dat de situatie waar je bang voor bent je niet per se ook in werkelijkheid (al) overkomen hoeft te zijn om er EMDR op te kunnen toepassen. Want dat denken veel mensen wel, en ik hoor vaak dat het dan al bij voorbaat wordt afgeschreven 'want ik ben er alleen maar bang voor maar het is nooit echt gebeurd'. En dat is zondequote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:54 schreef Tink89 het volgende:
Overigens noemt mijn therapeut flash forward emdr (voor worst case scenario) ook als traumabehandeling. Want dat je dat scenario steeds voor je ziet, is ook traumatiserend. Even ter opheldering.
quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Ooh, wat een fijn nieuws Schanu! Het snelle starten én dat ze er zelf ook zin in heeftHopelijk gaat dit jullie helpen en wordt alles weer wat leefbaarder en minder stressvol voot jullie
![]()
Ga ik toch kijken voor emdr. Gaat via de ha, denk ik?Even heel erg out of the box, maar heb je je wel eens laten onderzoeken op het syndroom van Tietze? Dan kan je ontstekingen krijgen bij je kraakbeen bij je borstkas, het kan echt voelen alsof je een hartaanval krijgt. Ik kreeg mijn 1e klachten toen ik begin 20 was en de conclusie was dus Tietze, het kan bij mij ook opspelen bij bijvoorbeeld weersomslag (als het opeens heel koud is) of bij stress. Soms heel heftig, met pijn die uitstraalt naar schouders en arm, soms alleen vervelende steken op de borst die in heftigheid kunnen verschillen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zeg zeker niet dat jij dit ook hebt, maar ik moest er wel aan denken toen je schreef pijn op de borst, ik dacht wellicht heb je er wat aan en is het het benoemen waard.
Ik kreeg juist te horen dat EMDR geen optie was omdat ik geen herbelevingen hadquote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:17 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ah, helder. Zo kun je er ook naar kijken, interessant. Bij mij was het niet iets wat ik echt voor me zag, maar dat het iets was waar ik me steeds zorgen over maakte (dus wel hetzelfde gevoel maar niet visueel). Daardoor voelde dat denk ik voor mij niet per se als traumatiserend. Wat ik er vooral mee bedoelde te zeggen is dat de situatie waar je bang voor bent je niet per se ook in werkelijkheid (al) overkomen hoeft te zijn om er EMDR op te kunnen toepassen. Want dat denken veel mensen wel, en ik hoor vaak dat het dan al bij voorbaat wordt afgeschreven 'want ik ben er alleen maar bang voor maar het is nooit echt gebeurd'. En dat is zonde
Eens!quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:15 schreef Tink89 het volgende:
Steeds oxa slikken is toch geen oplossing Mush? Echt, vraag hulp…
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |