abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219854194
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 22:58 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Secundaire traumatisering is real :Y
:Y
quote:
Trauma gaat niet over hoe "erg" het was, maar over machteloosheid. En je moet als therapeut wel voldoende in huis hebben om je niet machteloos te voelen. EMDR is wel leuk om te geven, omdat het enorm effectief kan zijn. Maar ik doe eigenlijk alleen medisch trauma's en dat komt minder dichtbij dan veel andere narigheid.
Dat geloof ik wel. Zou misschien anders zijn als je zelf een medisch trauma had? Of een van je dichtbijsten?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219854229
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:Y
[..]
Dat geloof ik wel. Zou misschien anders zijn als je zelf een medisch trauma had? Of een van je dichtbijsten?
Vast wel. Maar ik ga ook slecht op mensen die elkaar narigheid aan doen, ik wil dat eigenlijk liever niet weten. Medische problematiek is meer "het lot" ofzo. Ik ben na 10 jaar ook wel echt wat gewend qua verdrietige diagnoses, beperkingen, overlijdens, euthanasie etc. Maar in mijn privéleven goddank niet, dus dat zou best uit kunnen maken. Ik heb ook wel collega's die in Prinses Maxima Centrum werken bijvoorbeeld. Ik weet niet of ik dat ooit zou overwegen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219854242
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:03 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Waar reageer je nu op? Ben even los :P (het is voorbij mijn bedtijd denk ik).
Op jullie boodschap dat je je psych moet vertrouwen. Dat is natuurlijk wel waar, maar bij een accountant of kassamedewerker of vuilnisman (om maar wat dingen te noemen) voelt het toch minder kak als ze matig goed in hun werk zijn dan bij een arts, psychiater, psycholoog.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219854248
Ik heb een sessie EMDR gedaan bij een goede vriendin. Werd ook allemaal opgenomen op beeld en was onderdeel van haar opleiding. Het heeft mij in elk geval wel geholpen (en haar dus ook). Zij is inderdaad ook terug te vinden op die emdr website.
pi_219854255
;)
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Op jullie boodschap dat je je psych moet vertrouwen. Dat is natuurlijk wel waar, maar bij een accountant of kassamedewerker of vuilnisman (om maar wat dingen te noemen) voelt het toch minder kak als ze matig goed in hun werk zijn dan bij een arts, psychiater, psycholoog.
Helder. Ik heb altijd de illusie dat al mijn collega's toppers zijn. Is niet zo he? :{ ;)
pi_219854269
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:13 schreef Clubsoda het volgende:
;)
[..]
Helder. Ik heb altijd de illusie dat al mijn collega's toppers zijn. Is niet zo he? :{ ;)
:N

Ik had ook een heel verhaal klaarstaan over mijn studiegenoten van vroegah maar ik hou me in, dat is wel zo aardig :P

Wel grappig, ik heb juist altijd de illusie dat vrijwel al mijn collega's knurften zijn :D Is vast ook niet waar.
pi_219854272
Ex collega's. Tegenwoordig ben ik de knurft :')
pi_219854303
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Twee punten:
Als je je psych niet vertrouwt (en oke dat hoeft heus niet direct in de 1e sessie, maar als dat blijft), is het sowieso beter om een ander te zoeken denk ik. Omdat juist ook de therapeutische relatie zo'n grote rol speelt in behandelsucces.
En: mijn boodschap was ook wel, ga er wat meer open in. Want als je specifiek voor 1 ding komt, loop je het risico dat er dus alleen daarnaar gekeken wordt. Juist bij een wat "minder goede" psych. Dat wordt uitgevoerd waar je om vraagt, óók als dat niet de beste oplossing zou zijn voor jou, ipv dat er wordt onderzocht waar jij het meeste baat bij zou hebben.

Mijn eerste drie hebben me allemaal een beetje geholpen, maar niet genoeg. Wat mijn huidige zo goed maakt is juist dat ze verder keek dan het plan dat ik had uitgestippeld. En ik denk dat nummer 3 capabel genoeg was om wel ook bij de zere plekken te komen als ik daar open binnen was gekomen - maar net niet om te zien dat waar ik met een helder verhaal om vroeg, eigenlijk niet was wat ik nodig had.
pi_219854315
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:16 schreef Vanyel het volgende:
Ex collega's. Tegenwoordig ben ik de knurft :')
Dat zie ik anders, maar daarnaast wil melden dat knurft een heerlijke retrovibe heeft. Ik ga het vaker gebruiken.
pi_219854328
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:N

Ik had ook een heel verhaal klaarstaan over mijn studiegenoten van vroegah maar ik hou me in, dat is wel zo aardig :P

Wel grappig, ik heb juist altijd de illusie dat vrijwel al mijn collega's knurften zijn :D Is vast ook niet waar.
Ja, hier herken ik me ook in.
Al vinden de enkele collega's waarvan ik dit niet vind, dit wel ook van de rest. Dus ik denk dat het bij mij geen illusie is. Of wij zijn allevier de knurften :+ . Ik weet niet wat erger zou zijn :P

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 16-01-2026 23:34:42 ]
pi_219854341
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:26 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat zie ik anders, maar daarnaast wil melden dat knurft een heerlijke retrovibe heeft. Ik ga het vaker gebruiken.
Ja mooi hè O+
Zo heb ik nog veel meer archaïsch taalgebruik in mijn arsenaal.

En ik bedoel het heus niet onaardig hoor, ik vind dat ik vrij goed ga wb acceptatie en aardig zijn voor mezelf :Y
pi_219854347
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:29 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, hier herken ik me ook in.
Al vinden de enkele collega's waarvan ik dit niet vind, dit wel ook van de rest. Dus ik denk dat het bij mij geen illusie is. Of wij zijn allevier de knurften :+
Ik ook niet, maar het paste op deze manier mooier na de quote :@
pi_219854351
Dank voor je uitleg, @Clubsoda Ik ga me sowieso eerst inlezen. Qua trauma's, daar heb ik er veel van en ik heb zomaar een vermoeden dat daar best wat pijnpunten zitten. De meeste daarvan heb ik onder het kleed geveegd maar toch...ze zitten er nog wel. En als ik alles bijelkaar optel, met de stress erbij, dan is het niet zo raar dat ik zoveel klachten heb.
Dinsdag ga ik iig de proefles doen, zit ook meditatie bij. Misschien dat dit me al een end op weg helpt. Ik ga het zien :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_219855090
Weet je wat ik gisteren in actie zag...

Een stobbenfrees, ik had nooit geweten hoe zo'n ding heet zonder het bankje hier *)
Zelfs op de golfbaan denk ik aan jullie ;) .
Fake it till you make it...
  zaterdag 17 januari 2026 @ 08:17:07 #90
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219855127
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:13 schreef Clubsoda het volgende:
;)
[..]
Ik ben heel blij dat mijn kinderen nooit in de klas gezeten hebben bij sommige van mijn oud-klasgenoten. En van sommige andere vind ik het jammer.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219855196
Stobbenfrees en knurft, heerlijk wakker zo :)
pi_219855313
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 08:45 schreef exode het volgende:
Stobbenfrees en knurft, heerlijk wakker zo :)
Ik ben bananenpannenkoekjes aan het bakken.
Is dat ook niet heerlijk? O+
pi_219855410
Er is zelfs een aflevering van Bluey over een stobbenfrees O+
pi_219855515
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 09:09 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik ben bananenpannenkoekjes aan het bakken.
Is dat ook niet heerlijk? O+
Dat is echt een enorm lang woord, maar ik ben nu in de sportschool. Kan ik daarna aanschuiven?
pi_219855919
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 09:42 schreef exode het volgende:

[..]
Dat is echt een enorm lang woord, maar ik ben nu in de sportschool. Kan ik daarna aanschuiven?
Oepsie, het is al op.
Ik zou ervan blijven eten. :9
pi_219855922
Ik ging het kerstboom-kleed nog wassen en blijkbaar zaten daar glitter stiksels in…heel de donkere was onder de glitter. -O-
Ik hoopte dat het na drogen er zo afgeschud kon worden maar dat was niet het geval. :')
pi_219855924
Leuk galgje woord wel :P
En bananenpannenkoekjes, is dat beslag met geprakte banaan erdoor, Venco?

En stobbenfrees idd, die blijft best wel hangen :D

Ga ik straks lunchen met zoon. Heb never ending story besteld, gaan we dit weekend kijken. Vindt ie ST een eitje maar de draak van n.e.s best eng. Shoot me, ik vind die schattig :')
Oh, en de kerstboom heeft genoeg stof gehapt. Die gaat terug zn doos in.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_219856001
Bananenpannenkoekjes zijn in mijn geval eieren en geprakte banaan. Verhouding 2 eieren, 1 banaan etc etc.
pi_219856009
Wij hebben nog een voorraad bananenbrood en worteltjestaart in de vriezer liggen :P Maar gisteren was mijn cheatdag dus helaas.

Sportrondje er al op zitten en nu Lego Home Alone afbreken, die wordt morgen opgehaald. Verkocht voor de vraagprijs en exact dezelfde prijs als waar ik hem voor gekocht heb ^O^
pi_219856033
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 11:22 schreef exode het volgende:
Wij hebben nog een voorraad bananenbrood en worteltjestaart in de vriezer liggen :P Maar gisteren was mijn cheatdag dus helaas.

Sportrondje er al op zitten en nu Lego Home Alone afbreken, die wordt morgen opgehaald. Verkocht voor de vraagprijs en exact dezelfde prijs als waar ik hem voor gekocht heb ^O^
Die is nog niet gek lang uit, waarom verkoop je hem alweer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')