Als jij er van uit gaat dat de wederkomst van Christus afhankelijk is van de bouw van de derde tempel, is iedereen die dat dichterbij brengt (of zegt te brengen) natuurlijk supergoed, hoe moreel verwerpelijk hij verder ook is. En ja, dat is bij de SGPers die ik ken gewoon echt de afweging.quote:Op donderdag 15 januari 2026 07:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Het mag toch inmiddels wel overduidelijk zijn dat die man helmaal niets met Christelijke waarden heeft. Het is wel heel cru en naïef om dan te denken 'weet ik wel, maar het beleid is wat telt'.
Dat doel-heiligt-de-middelen-denken is in mijn ogen het meest amorele wat er bestaat. Alle gruwelen die de mensheid heeft geproduceerd, ontspringen daaraan. Het rechtvaardigt de meest vreselijke misdaden tegen de medemens op de grootste schaal.quote:Op donderdag 15 januari 2026 07:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als jij er van uit gaat dat de wederkomst van Christus afhankelijk is van de bouw van de derde tempel, is iedereen die dat dichterbij brengt (of zegt te brengen) natuurlijk supergoed, hoe moreel verwerpelijk hij verder ook is. En ja, dat is bij de SGPers die ik ken gewoon echt de afweging.
Totaal eens.quote:Op donderdag 15 januari 2026 07:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat doel-heiligt-de-middelen-denken is in mijn ogen het meest amorele wat er bestaat. Alle gruwelen die de mensheid heeft geproduceerd, ontspringen daaraan. Het rechtvaardigt de meest vreselijke misdaden tegen de medemens op de grootste schaal.
Dat is gewoon de visie van een specifieke kant van Nederland.quote:Op donderdag 15 januari 2026 02:52 schreef Kowloon het volgende:
Ik vind het overigens lastig om alles wat van SBS (Vandaag Inside, Hart van Nederland) komt serieus te nemen als bron. Dat geldt ook voor de Telegraaf en WNL ...
Ik vind het gegeven dat men de spreekwoordelijke klok al afstemt raar. De wederkomst van Christus / het goede zou ook symbolisch kunnen worden gezien in dingen als een bevrijding en lange periodes van optimisme en zekerheid. Iets wat de babyboomgeneratie bijvoorbeeld kende. Al was dat misschien een westers feestje. Na WO2 lieten we in het westen (op de koude oorlog en vele regionale clashes) een lang en voortdurend tijdperk van oorlogen achter ons.quote:Op donderdag 15 januari 2026 07:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als jij er van uit gaat dat de wederkomst van Christus afhankelijk is van de bouw van de derde tempel, is iedereen die dat dichterbij brengt (of zegt te brengen) natuurlijk supergoed, hoe moreel verwerpelijk hij verder ook is. En ja, dat is bij de SGPers die ik ken gewoon echt de afweging.
Er zijn nog wel wat eisen (rode kalveren, bijvoorbeeld), maar ook lang niet elke Jood en bijna geen enkele moslim wil die tempel herbouwen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik vind het gegeven dat men de spreekwoordelijke klok al afstemt raar. De wederkomst van Christus / het goede zou ook symbolisch kunnen worden gezien in dingen als een bevrijding en lange periodes van optimisme en zekerheid. Iets wat de babyboomgeneratie bijvoorbeeld kende. Al was dat misschien een westers feestje. Na WO2 lieten we in het westen (op de koude oorlog en vele regionale clashes) een lang en voortdurend tijdperk van oorlogen achter ons.
Wat houdt men op dit moment eigenlijk tegen om partijen wereldwijd te overtuigen die tempel te herbouwen? De rotskoepel lijkt me de open deur, maar ik begreep dat zelfs Christenen en Moslims er aan mee willen werken. Ik heb alleen niet het idee dat een aanvankelijk hevig gevierde tempel erg lang het utopische gevoel brengt, zonder dat men na een periode denkt 'is dit het nou?'
Waar denk je aan ? 1 miljoen buitenlanders wegjagen en deporteren ?quote:Op donderdag 15 januari 2026 03:42 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Trump blijft natuurlijk een onberekenbare gek, maar iets meer Trump kunnen we in dit land wel gebruiken. Iemand die er eens flink met de bezem doorheen gaat.
Als groepjes Joodse gelovigen het willen samen met groepjes Christenen en misschien wat Moslims, zou ik zeggen...doen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn nog wel wat eisen (rode kalveren, bijvoorbeeld), maar ook lang niet elke Jood en bijna geen enkele moslim wil die tempel herbouwen.
En de meeste christenen denken ook niet dat dat nodig is, hoor. De katholieke kerk (toch nog steeds de grootste wereldwijd) heeft het bijvoorbeeld nooit over een derde tempel.
Het zijn een paar kleine stromingen die er op zitten te wachten, zoals een hoop SGPers bij ons en een deel van de evangelicals in de VS. Niet genoeg om echt een vuist te maken.
Tegelijkertijd stijgt het aantal starters met een koopwoning en remt dat de huizenprijs. Het is dus simpelweg een verschuivingquote:Op donderdag 15 januari 2026 10:28 schreef MoreDakka het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)-euro-per-maand.html
Goed gewerkt Hugo!
Als je de zeer discutabele claim wil doen dat dat aan de wet op de huurbetaling ligt, dan is dit ook een gevolg:quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:28 schreef MoreDakka het volgende:
Goed gewerkt Hugo!
Het is niet alleen Hugo ook de flink gestegen WOZ en daarmee belasting is een uitdaging.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:28 schreef MoreDakka het volgende:
Goed gewerkt Hugo!
Amen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je de zeer discutabele claim wil doen dat dat aan de huurbetaling ligt, dan is dit ook een gevolg:
https://nos.nl/artikel/25(...)en-nu-vaker-een-huis
Minder huisjesmelkers en meer jonge huiseigenaren is een zeer positieve ontwikkeling, eigenlijk zou het aantal huisjesmelkers natuurlijk naar 0 moeten (laat verhuur aan corporaties over).
Zou user @MoreDakka het met je eens zijn?quote:Op donderdag 15 januari 2026 12:06 schreef xpompompomx het volgende:
Wat is het toch een zegen dat buitenlandse investeerders toegang hebben gekregen tot onze huizenmarkt hè. Bedankt VVD, bedankt Stef Blok.
En hoe meer speculanten en investeerders er uit worden gegooid, hoe beter het dus is. Gelukkig gaan steeds meer gemeenten voor veel huizen (wat ze betaalbaar noemen, maar dat is tegenwoodig in sommige gemeenten al tegen de half miljoen) over op een zelfbewoningsplicht.quote:Op donderdag 15 januari 2026 12:52 schreef Perrin het volgende:
De huizenmarkt is niet zo simpel als 'meer bouwen lost alles op'. Al speelt dat natuurlijk ook.
Maar macht en geld spelen ook een grote rol: beleggers en rijke eigenaren gebruiken huizen om winst te maken, waardoor mensen die enkel een dak boven hun hoofd zoeken de dupe worden. Speculatie, buitenlandse investeerders, starre regels, bureaucratie en financiële prikkels zorgen ervoor dat de schaarste kunstmatig wordt versterkt.
Het probleem zit niet alleen in het aantal huizen en het aantal mensen dat graag een huis heeft, maar dus ook in hoe de markt wordt gestuurd door kapitaal en macht.
Als je aan de kant staat van de 'bezittende klasse' dan is dat allemaal erg betreurenswaardig natuurlijk. Die wringen de hardwerkende Nederlander natuurlijk het liefst zo veel mogelijk uit.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
En hoe meer speculanten en investeerders er uit worden gegooid, hoe beter het dus is. Gelukkig gaan steeds meer gemeenten voor veel huizen (wat ze betaalbaar noemen, maar dat is tegenwoodig in sommige gemeenten al tegen de half miljoen) over op een zelfbewoningsplicht.
Als huiseigenaar zie ik de huizenprijzen graag dalen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je aan de kant staat van de 'bezittende klasse' dan is dat allemaal erg betreurenswaardig natuurlijk. Die wringen de hardwerkende Nederlander natuurlijk het liefst zo veel mogelijk uit.
Nouja je hebt er een paar met een geweten.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als huiseigenaar zie ik de huizenprijzen graag dalen.
Schaarste is vraag en aanbod. Zoals ik zeg, als je beleid maakt waardoor je alleen verplaatst dan heb je geen invloed op vraag en aanbod van huizen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 12:52 schreef Perrin het volgende:
De huizenmarkt is niet zo simpel als 'meer bouwen lost alles op'. Al speelt dat natuurlijk ook.
Maar macht en geld spelen ook een grote rol: beleggers en rijke eigenaren gebruiken huizen om winst te maken, waardoor mensen die enkel een dak boven hun hoofd zoeken de dupe worden. Speculatie, buitenlandse investeerders, starre regels, bureaucratie en financiële prikkels zorgen ervoor dat de schaarste kunstmatig wordt versterkt.
Het probleem zit niet alleen in het aantal huizen en het aantal mensen dat graag een huis heeft, maar dus ook in hoe de markt wordt gestuurd door kapitaal en macht.
Als je beleid maakt dat alle mensen met veel centjes de schaarse huizen opkopen en vervolgens voor veel geld mogen verhuren aan arme sloebers, dan doe je meer dan alleen verplaatsen. Het is iets complexer dan je simplisme.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:28 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Schaarste is vraag en aanbod. Zoals ik zeg, als je beleid maakt waardoor je alleen verplaatst dan heb je geen invloed op vraag en aanbod van huizen.
Klopt, maar dat beleggingsgeld sturen kan zeker wel wat opleveren. Nu was het vooral bestaande woningen opkopen en die verhuren waardoor starters minder opties hadden, een niet erg wenselijk resultaat.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:28 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Schaarste is vraag en aanbod. Zoals ik zeg, als je beleid maakt waardoor je alleen verplaatst dan heb je geen invloed op vraag en aanbod van huizen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |