Dit is hier not done en verboden.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:23 schreef mvdejong het volgende:
maar ik heb altijd mijn eigen telefoon ook zakelijk gebruikt.
Dit heb ik ook. Maar schakel hem door naar mijn mobiel en open dit niet eensquote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:10 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb geen werktelefoon, alleen een softphone op m'n werklaptop.
Het heeft voor- en nadelen, twee van die dingen meeslepen is een hoop gedoe.quote:
Wij gebruiken een of ander antiek systeem waar doorschakelen niet eens kanquote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:34 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Dit heb ik ook. Maar schakel hem door naar mijn mobiel en open dit niet eens
Krijg ook veel calls uit het Midden Oosten op whatsapp.
Hier ook en altijd beschikbaar voor elk wissewasje en brainfart van klanten of kader. Ik sta altijd aan.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Bij mijn werkgever wordt 24/7 gewerkt.
Beter lezen: mijn werktelefoon is altijd bereikbaar . En wanneer ik tijd en zin heb ben ik beschikbaar om die af te lezen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 19:44 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hier ook en altijd beschikbaar voor elk wissewasje en brainfart van klanten of kader. Ik sta altijd aan.![]()
Maar serieus: hell no.
Hier exact hetzelfde. 2 telefoons is ellende.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:58 schreef nostra het volgende:
Ik heb gewoon één telefoon voor zowel privé als zakelijk. Zakelijk belt zelden in het weekend, af en toe 's avonds. Voor iedereen is het duidelijk dat als ik niet kan / geen zin heb ik niet opneem, kan er echt totaal niet mee zitten. Part of the job ook.
Ja maar dit is al fout. Je telefoon staat altijd aan en jij ook om te beoordelen of je er zin in hebt. Dat is niet goed vrouw.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 19:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Beter lezen: mijn werktelefoon is altijd bereikbaar . En wanneer ik tijd en zin heb ben ik beschikbaar om die af te lezen.
Als ik aan het werk ben en een privégesprek niet op kan nemen, neem ik niet op.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:09 schreef Bohemio het volgende:
Zijn mensen ook zo principieel met hun privé telefoon tijdens werktijd?
Nee, gewoon niet opnemen, ook al zou het wel kunnen. Of helemaal uitzetten tijdens werktijd.quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:39 schreef baskick het volgende:
[..]
Als ik aan het werk ben en een privégesprek niet op kan nemen, neem ik niet op.
Is dat wat je bedoelt?
Precies. Voor niets gaat de zon op.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 20:03 schreef 111210 het volgende:
Ik heb zakelijk whatsapp op mn telefoon. In het weekend en in de avond kijk ik daar niet op.
Dit vinden veel collega’s niet leuk maar ik krijg dan ook geen weekend toeslag dus ze hebben het er maar mee te doen.
Maandag ochtend neem ik pas een kijkje
Naja, opvoeden.... Zoals ik eerder zei werk ik vaak in het Midden Oosten en Afrika.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:50 schreef goed_volk het volgende:
Zakelijk en privé zijn hetzelfde bij mij. Zakelijke klanten neem ik na een bepaalde tijd gewoon niet en ik beantwoord in de regel geen appjes buiten reguliere werktijden. Klanten weten dat, eigenlijk een geval van je klanten opvoeden. Als jij niet reageert, hebben ze het snel genoeg door. En ze accepteren het ook echt wel.
Ah, jij werkt voor de Amerikanen. Daar ga je nog wel spijt van krijgen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:44 schreef Seven. het volgende:
Ik heb m'n werktelefoon ingeleverd. Af en toe bel ik via whatsapp met m'n US leidinggevende die ook een werk vriendin is. Dus meestal is dat meer gossip dan overleg.
Ik werk helemaal niet voor 'de Amerikanen'quote:Op donderdag 15 januari 2026 20:26 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ah, jij werkt voor de Amerikanen. Daar ga je nog wel spijt van krijgen.
Jij werkt voor de Zweden. Daar ga je nog spijt van krijgen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik werk helemaal niet voor 'de Amerikanen', wat is dit nou voor een onzin.
Je zult maar voor een Chinees bedrijf werken!quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Jij werkt voor de Zweden. Daar ga je nog spijt van krijgen.Denk alleen al aan de "Saab" een parodie op een auto. En passant krijg ik dan ook nog ruzie met Leandra dus dat is mooi.
Ja. Ik. Waarbij ik overigens prive vaak wel bereikbaar ben op mijn zakelijke telefoon. Maar appjes enzo, veel te veel context switches. Dus als ik werk gaat die (privetelefoon) uitquote:Op woensdag 14 januari 2026 15:50 schreef Bohemio het volgende:
[..]
Nee, gewoon niet opnemen, ook al zou het wel kunnen. Of helemaal uitzetten tijdens werktijd.
Dit vind ik trouwens wel een moeilijke discussie. Ik heb dus geen werktelefoon, maar inmiddels wel een aantal 2FA-apps op m'n privételefoon en m'n nummer is bekend bij een aantal portals waar ik op moet inloggen in verband met OTP per sms. Vind het best zonde van het geld als ze mij voor alleen die paar dingetjes een werktelefoon zouden geven, maar aan de andere kant loopt mijn telefoon op deze manier wel vol met werkdingen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:37 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben bereikbaar per e-mail. That's it. Ja, ik heb wel wat groepsapps, maar probeer dat gewoon zo min mogelijk te gebruiken op werk, puur alleen het nodige. Verder installeer ik ook zo min mogelijk onzin apps welke het bedrijf allemaal wil dat ik gebruik.
Krijg je geen telefoonvergoeding dan?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:49 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dit vind ik trouwens wel een moeilijke discussie. Ik heb dus geen werktelefoon, maar inmiddels wel een aantal 2FA-apps op m'n privételefoon en m'n nummer is bekend bij een aantal portals waar ik op moet inloggen in verband met OTP per sms. Vind het best zonde van het geld als ze mij voor alleen die paar dingetjes een werktelefoon zouden geven, maar aan de andere kant loopt mijn telefoon op deze manier wel vol met werkdingen.
Nee, maar voor het contact met collega's en derden heb ik dus de softphone en Teams enzo. Mijn privételefoon is puur voor die 2FA en OTP-dingen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Krijg je geen telefoonvergoeding dan?
Mjah, het is wat karig maar komt wel vaker voor, gaat ook vaker komen aangezien vrijwel alle zaken waarbij je nu als particulier DigID gebruikt je daar zakelijk dit jaar met E-Herkenning moet inloggen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:25 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nee, maar voor het contact met collega's en derden heb ik dus de softphone en Teams enzo. Mijn privételefoon is puur voor die 2FA en OTP-dingen.
In mijn geval gaat het vooral om banken, Salesforce-achtige zaken en dergelijke. Dat zijn wel dingen die ik privé natuurlijk niet gebruik. Ik gebruik bijvoorbeeld ook de Microsoft authenticator, maar die heb ik privé ook nodig dus dat is niet zo erg.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah, het is wat karig maar komt wel vaker voor, gaat ook vaker komen aangezien vrijwel alle zaken waarbij je nu als particulier DigID gebruikt je daar zakelijk dit jaar met E-Herkenning moet inloggen.
Nou ja, het is doorgaans wel normaal dat je een vergoeding van zo een 7 euro per maand krijgt als je je telefoon ook zakelijk nodig hebt, tenzij je natuurlijk ook al een internetvergoeding krijgt, want dat is meestal een gecombineerde post.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 13:37 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
In mijn geval gaat het vooral om banken, Salesforce-achtige zaken en dergelijke. Dat zijn wel dingen die ik privé natuurlijk niet gebruik. Ik gebruik bijvoorbeeld ook de Microsoft authenticator, maar die heb ik privé ook nodig dus dat is niet zo erg.
Maar dat vind ik dus wel een lastige discussie. Dat je gecompenseerd moet worden als je dient te communiceren met je telefoon staat buiten kijf, maar moet je iemand ook een telefoon verstrekken of een telefoonvergoeding geven voor een paar appjes?
Ik heb alleen Windows Autheticator. Voor de rest vertik ik het als het niet nodig is of doe ik het via een andere manier.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:49 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dit vind ik trouwens wel een moeilijke discussie. Ik heb dus geen werktelefoon, maar inmiddels wel een aantal 2FA-apps op m'n privételefoon en m'n nummer is bekend bij een aantal portals waar ik op moet inloggen in verband met OTP per sms. Vind het best zonde van het geld als ze mij voor alleen die paar dingetjes een werktelefoon zouden geven, maar aan de andere kant loopt mijn telefoon op deze manier wel vol met werkdingen.
Dit heb ik ook niet, maar het ligt gewoon aan de markt waar ik werk. Laat hem in het weekend thuis, maar ik reageer meestal wel.quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:18 schreef Netsplitter het volgende:
En ook hier, geen opneemverplichting.
Ik heb mijn telefoon wel mee op vakantie, maar mn laptop niet, dus effectief kan ik toch niet echt iets doen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 21:40 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Dit heb ik ook niet, maar het ligt gewoon aan de markt waar ik werk. Laat hem in het weekend thuis, maar ik reageer meestal wel.
Vakantie heb ik mijn telefoon wel mee. En daar staat mijn mailbox natuurlijk wel op.
Al vind ik het met vakantie wel makkelijker om het los laten omdat ik dan alles voorbereid heb en mijn klanten/prospecten dat ik met vakantie ga. Telefoon is dan echt voor noodgevallen wanneer ik voor iets goedkeuring moet geven.
Bij sommige zaken ben ik de enige binnen het bedrijf die al dan niet akkoord kan gaan met bepaalde zaken betreffende mijn klanten.
Een klant die niet betaalt zal nooit een brief van een advocaat of echt dreigende mails/calls van onze creditcontrollers krijgen zonder mijn akkoord bijvoorbeeld. Bij elke stap moet ik akkoord geven
Die gaat op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur en gedurende alle uren dat ik op de locatie van het kantoor ben in 'werk-modus'. Telefoongesprekken worden doorgelaten. Alle appjes en andere meldingen worden echter stilgehouden. Dan kan ik mij beter concentreren op mijn werk.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:09 schreef Bohemio het volgende:
Zijn mensen ook zo principieel met hun privé telefoon tijdens werktijd?
waarom? omdat je verplichtingen naar je werk toe hebt? alles wat je niet je werk wil laten weten kan met je privenummerquote:Op zondag 18 januari 2026 00:23 schreef bananen-plukker het volgende:
Waarom een zakelijke telefoon, je werkgever kan standaard zien naar wie je belt. En als je pech hebt kan deze - wanneer in beheer - ook veel meer zien.
Zakelijk telefoneren, appen, mobiel je teams en mail kunnen lezen zonder je laptop op te starten, 2FA, etc etcquote:Op zondag 18 januari 2026 00:23 schreef bananen-plukker het volgende:
Waarom een zakelijke telefoon, je werkgever kan standaard zien naar wie je belt. En als je pech hebt kan deze - wanneer in beheer - ook veel meer zien.
Ik kreeg m gesealed vanuit de verpakking met de mededeling: Doe er (tot op zekere hoogte) mee wat je wil.quote:Op zondag 18 januari 2026 00:23 schreef bananen-plukker het volgende:
Dit is een niet-bestaand probleem% je gewoon geen privezaken doen met je zakelijke toestel. Zoals ik ook geen werkzaken op een prive-apparaat doe (en ook niet mag doen).quote:Op zondag 18 januari 2026 00:23 schreef bananen-plukker het volgende:
Dat is wel heel oldschool.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:50 schreef Bohemio het volgende:
[..]
Nee, gewoon niet opnemen, ook al zou het wel kunnen. Of helemaal uitzetten tijdens werktijd.
Dat vind ik nogal vaak. Heb zelf stand-by diensten gedraaid in een ver verleden en dat leidde hoogstens 2x per jaar tot wat werk.quote:Op zondag 18 januari 2026 13:30 schreef MooieTop6 het volgende: en gebeurd het maar zo'n 3 à 4x per week dat dit voorkomt.
Wanneer iemand zo principieel is met een werktelefoon ná werktijd, zou dit opgeld moeten doen voor een privé toestel tijdens werktijd?quote:
Hoe kom je daarbij? Ik koop mijn zakelijke telefoon altijd gewoon zelf en declareer deze. Microsoft Intune moet dan wel verplicht geinstalleerd worden om bij de mail te kunnen en en om prive en zakelijk gescheiden te houden (wat soms wel vervelend kan zijn, geeft wat beperkingen), maar de werkgever kan hiermee zeker niet de belgeschiedenis zien. Al zou ik ook daar geen problemen mee hebben, totaal niet boeiend toch.quote:Op zondag 18 januari 2026 00:23 schreef bananen-plukker het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar dat je werkgever je nummer niet heeft? Je hebt toch contact met ze gehad al voordat je in dienst ging neem ik aan?quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:18 schreef Netsplitter het volgende:
Werk en prive telefoon. Werkgever heeft niet mijn prive nummer.
Ben op zich 24/7 bereikbaar op werktelefoon, maar wil niet zeggen dat ik 'm continue naast mij heb liggen, of op mijn nachtkastje.
Tijdens vakantie neem ik telefoon wel mee, in het geval dat. Laptop niet. En ook hier, geen opneemverplichting.
Omdat ik die laat verwijderen zodra ik mijn werktelefoonnummer heb.quote:Op maandag 19 januari 2026 04:56 schreef borbit het volgende:
[..]
Hoe krijg je het voor elkaar dat je werkgever je nummer niet heeft? Je hebt toch contact met ze gehad al voordat je in dienst ging neem ik aan?
Ik heb een paar jaar terug de Dam tot Damloop gelopen met me laptop op mijn rug, had standby dienst en kon geen vervanger vinden, gelukkig geen meldingenquote:Op zondag 18 januari 2026 09:55 schreef dop het volgende:
Gelukkig nauwelijks contacten met ander tijdzones op mijn werk telefoon. Wel collega's die soms in het midden oosten zitten.
Mijn werktelefoon heb ik ingesteld dat hij automatisch op stil gaat na 18:00 en pas weer aan om 7:00.
In de weekenden en op vrije dagen ligt hij ergens in huis maar heb hem nooit mee als ik de deur uit ga. Heb wel aantal collega's die ook mijn prive nummer hebben, maar die gebruiken dat enkel als het niet anders kan (zelden tot nooit).
Laptop gaat wel altijd mee naar huis, maar ook niet mee buitenhuis.
Hier ook, had er ook bloedhekel aan, leverde netto maar iets van 230 euro op.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:09 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Dat vind ik nogal vaak. Heb zelf stand-by diensten gedraaid in een ver verleden en dat leidde hoogstens 2x per jaar tot wat werk.
Dit dus. Ik heb mijn werkmobiel geweigerd en ben alleen bereikbaar via de vaste lijn.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:37 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben bereikbaar per e-mail. That's it. Ja, ik heb wel wat groepsapps, maar probeer dat gewoon zo min mogelijk te gebruiken op werk, puur alleen het nodige. Verder installeer ik ook zo min mogelijk onzin apps welke het bedrijf allemaal wil dat ik gebruik.
Omdat ik een sales functie heb en niet vaak op kantoor ben?quote:Op zondag 18 januari 2026 00:23 schreef bananen-plukker het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |