abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219826508
Hoe doen jullie het in het weekend?

Ik werk voor een grote multinational in de sales en ik merk op dat ik best vaak telefoontjes beantwoord tijdens het weekend.

Mijn klanten zitten wereldwijd en in veel Arabische landen is zondag gewoon een werkdag.

En omdat ik op commissie werk vind ik het prima.

Ik laat mijn zakelijke telefoon wel thuis. Als ik niet thuis ben, dan antwoord ik dus niet.
pi_219826577
Ik heb gewoon één telefoon voor zowel privé als zakelijk. Zakelijk belt zelden in het weekend, af en toe 's avonds. Voor iedereen is het duidelijk dat als ik niet kan / geen zin heb ik niet opneem, kan er echt totaal niet mee zitten. Part of the job ook.
pi_219826668
Ik heb geen werktelefoon, alleen een softphone op m'n werklaptop. Ben dus alleen maar bereikbaar op de momenten dat ik ook echt werk.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 18:16:18 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219826711
Ik kijk sinds kort buiten werktijd niet meer op m'n zakelijke telefoon. Anders ben ik 24/7 met werk bezig.

Voor m'n brandweerwerk ben ik uiteraard wel 24/7 bereikbaar/beschikbaar.

[ Bericht 28% gewijzigd door kwiwi op 13-01-2026 18:25:05 ]
pi_219826748
Bij mijn werkgever wordt 24/7 gewerkt.
Ik heb een zakelijke telefoon en word verwacht bereikbaar, maar niet meteen beschikbaar te zijn. In de praktijk kijk ik op vrije dagen af en toe of er een appje of belletje is. Mail staat er bewust niet op, dat is voor werkdagen.
Mocht er iets zijn dan zie ik dat snel genoeg en bij een paar uur vertraging is er geen man overboord. Werktelefoon gaat privé dus ook niet mee als ik wegga.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 13 januari 2026 @ 18:23:20 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_219826760
Tegenwoordig met pensioen, maar ik heb altijd mijn eigen telefoon ook zakelijk gebruikt. Ik ben redelijk dienstverlenend ingesteld, dus als ik een keer buiten werktijd gebeld werd maakte ik daar geen probleem van. Werd ik te vaak voor pietluttigheden gebeld, dan maakte ik de beller daar netjes op attent. Een keer viel het kwartje niet bij de beller, toen heb ik de persoon het minder netjes verteld (ik kan cold-callers over de zeik krijgen).

Ik had op een paar projecten ook standby, dus dat is een hele andere situatie, ik heb nog wel eens op een zondag in de Riviera-hal van diergaarde Blijdorp de import van de waterhoogten voor de voorspellings-systemen van RWS gefikst.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_219826820
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 17:58 schreef nostra het volgende:
Part of the job ook.
Maar het kan mij wel (veel) geld kosten.
pi_219826827
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 18:23 schreef mvdejong het volgende:
maar ik heb altijd mijn eigen telefoon ook zakelijk gebruikt.
Dit is hier not done en verboden.
pi_219826844
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 18:10 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb geen werktelefoon, alleen een softphone op m'n werklaptop.
Dit heb ik ook. Maar schakel hem door naar mijn mobiel en open dit niet eens :+

Krijg ook veel calls uit het Midden Oosten op whatsapp.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 18:40:26 #10
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_219826894
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 18:31 schreef Fushia2 het volgende:

[..]
Dit is hier not done en verboden.
Het heeft voor- en nadelen, twee van die dingen meeslepen is een hoop gedoe.

Als dat in mijn geval was afgedwongen had ik die buiten werktijden wel aangehad en thuis ook opgenomen (met subtiele, dan wel niet subtiele hints om me niet lastig te vallen voor dingen die de volgende werkdag ook wel konden worden afgehandeld), maar tenzij ik standy liep had ik die niet meegenomen als ik de deur uitging,
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_219827261
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 18:34 schreef Fushia2 het volgende:

[..]
Dit heb ik ook. Maar schakel hem door naar mijn mobiel en open dit niet eens :+

Krijg ook veel calls uit het Midden Oosten op whatsapp.
Wij gebruiken een of ander antiek systeem waar doorschakelen niet eens kan :') al gaat het binnenkort naar Teams.

Maar goed, ik heb een Finance-functie waarbij ik nauwelijks belletjes heb van of naar derden dus dat is allemaal voldoende. Heel af en toe belt de bank me, maar dat is uiteraard ook alleen op kantoortijden.
pi_219827400
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 18:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Bij mijn werkgever wordt 24/7 gewerkt.
Hier ook en altijd beschikbaar voor elk wissewasje en brainfart van klanten of kader. Ik sta altijd aan. :)

Maar serieus: hell no.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_219827443
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 19:44 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Hier ook en altijd beschikbaar voor elk wissewasje en brainfart van klanten of kader. Ik sta altijd aan. :)

Maar serieus: hell no.
Beter lezen: mijn werktelefoon is altijd bereikbaar . En wanneer ik tijd en zin heb ben ik beschikbaar om die af te lezen.
Verder word ik gelukkig nooit voor wissewasjes gebeld. Mijn contacten kunnen spoed/niet-spoed en werk en privé goed onderscheiden.

Ik sta dus ook niet altijd aan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219827466
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 17:58 schreef nostra het volgende:
Ik heb gewoon één telefoon voor zowel privé als zakelijk. Zakelijk belt zelden in het weekend, af en toe 's avonds. Voor iedereen is het duidelijk dat als ik niet kan / geen zin heb ik niet opneem, kan er echt totaal niet mee zitten. Part of the job ook.
Hier exact hetzelfde. 2 telefoons is ellende.
pi_219827555
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 19:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Beter lezen: mijn werktelefoon is altijd bereikbaar . En wanneer ik tijd en zin heb ben ik beschikbaar om die af te lezen.
Ja maar dit is al fout. Je telefoon staat altijd aan en jij ook om te beoordelen of je er zin in hebt. Dat is niet goed vrouw. :)

In principe sta je dan wel altijd aan want je houdt je er toch mee bezig. Terwijl een mens juist helemaal en volledig los moet komen van werkdingen.
pi_219827605
Ik heb zakelijk whatsapp op mn telefoon. In het weekend en in de avond kijk ik daar niet op.

Dit vinden veel collega’s niet leuk maar ik krijg dan ook geen weekend toeslag dus ze hebben het er maar mee te doen.

Maandag ochtend neem ik pas een kijkje
  Moderator dinsdag 13 januari 2026 @ 20:04:56 #17
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219827626
Mijn werktelefoon staat aan vanaf dat ik in de auto stap onderweg naar werk, tot ik uit de auto stap thuis op de oprit. Daarna moet je tot morgen wachten. In het weekend staat 'ie uit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_219827960
Ik heb 'm standaard aan staan, maar wel met de disclaimer dat ik van vrijdag t/m zondag alleen gebeld wil worden als de toko bij wijze van spreken in de fik staat.

En daar houdt men zich prima aan.
pi_219830844
Heb jaren lang 1 telefoon gehad voor zowel werk als privé. Vond het over het algemeen prima, maar werd steeds irritanter. Voorbeeld een klant die bleef bellen terwijl ik bij een concert stond, en achteraf was het totaal niet ernstig. :')

Nu een werk- en privetelefoon. Werk blijft in mijn tas als ik klaar ben met werken. Op mijn privé-telefoon wel Outlook en Teams van mijn werk, maar zonder meldingen o.i.d. dus daar kijk ik maar zeer incidenteel op eigenlijk.
Vind het nu veel fijner moet ik zeggen O+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_219831372
Zijn mensen ook zo principieel met hun privé telefoon tijdens werktijd?
  woensdag 14 januari 2026 @ 12:50:17 #21
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_219831635
Zakelijk en privé zijn hetzelfde bij mij. Zakelijke klanten neem ik na een bepaalde tijd gewoon niet en ik beantwoord in de regel geen appjes buiten reguliere werktijden. Klanten weten dat, eigenlijk een geval van je klanten opvoeden. Als jij niet reageert, hebben ze het snel genoeg door. En ze accepteren het ook echt wel.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_219831957
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 12:09 schreef Bohemio het volgende:
Als ik aan het werk ben en een privégesprek niet op kan nemen, neem ik niet op.

Is dat wat je bedoelt?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_219832681
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 13:39 schreef baskick het volgende:

[..]
Als ik aan het werk ben en een privégesprek niet op kan nemen, neem ik niet op.

Is dat wat je bedoelt?
Nee, gewoon niet opnemen, ook al zou het wel kunnen. Of helemaal uitzetten tijdens werktijd.
pi_219832961
Ik heb een werktelefoon en een privételefoon. Buiten mijn werkuren ligt dat ding in mijn kantoor op stil.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 20:03 schreef 111210 het volgende:
Ik heb zakelijk whatsapp op mn telefoon. In het weekend en in de avond kijk ik daar niet op.

Dit vinden veel collega’s niet leuk maar ik krijg dan ook geen weekend toeslag dus ze hebben het er maar mee te doen.

Maandag ochtend neem ik pas een kijkje
Precies. Voor niets gaat de zon op.
Corporate translator
pi_219834532
Ik ben bereikbaar per e-mail. That's it. Ja, ik heb wel wat groepsapps, maar probeer dat gewoon zo min mogelijk te gebruiken op werk, puur alleen het nodige. Verder installeer ik ook zo min mogelijk onzin apps welke het bedrijf allemaal wil dat ik gebruik.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 14 januari 2026 @ 19:44:28 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219834599
Ik heb m'n werktelefoon ingeleverd. Af en toe bel ik via whatsapp met m'n US leidinggevende die ook een werk vriendin is. Dus meestal is dat meer gossip dan overleg :+ .
Resistance is futile.
pi_219844121
quote:
14s.gif Op woensdag 14 januari 2026 12:50 schreef goed_volk het volgende:
Zakelijk en privé zijn hetzelfde bij mij. Zakelijke klanten neem ik na een bepaalde tijd gewoon niet en ik beantwoord in de regel geen appjes buiten reguliere werktijden. Klanten weten dat, eigenlijk een geval van je klanten opvoeden. Als jij niet reageert, hebben ze het snel genoeg door. En ze accepteren het ook echt wel.
Naja, opvoeden.... Zoals ik eerder zei werk ik vaak in het Midden Oosten en Afrika.

Als ik niet opneem, dan doet mijn lokale concurrent dat wel. En dan ben ik mijn klant en commissie kwijt.
  donderdag 15 januari 2026 @ 20:26:47 #28
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219844198
quote:
14s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:44 schreef Seven. het volgende:
Ik heb m'n werktelefoon ingeleverd. Af en toe bel ik via whatsapp met m'n US leidinggevende die ook een werk vriendin is. Dus meestal is dat meer gossip dan overleg :+ .
Ah, jij werkt voor de Amerikanen. Daar ga je nog wel spijt van krijgen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  donderdag 15 januari 2026 @ 22:14:50 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219845393
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 20:26 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ah, jij werkt voor de Amerikanen. Daar ga je nog wel spijt van krijgen.
Ik werk helemaal niet voor 'de Amerikanen' :') , wat is dit nou voor een onzin.
Resistance is futile.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 januari 2026 @ 22:18:45 #30
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219845422
Werk en prive telefoon. Werkgever heeft niet mijn prive nummer.
Ben op zich 24/7 bereikbaar op werktelefoon, maar wil niet zeggen dat ik 'm continue naast mij heb liggen, of op mijn nachtkastje.
Tijdens vakantie neem ik telefoon wel mee, in het geval dat. Laptop niet. En ook hier, geen opneemverplichting.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_219845429
quote:
81s.gif Op donderdag 15 januari 2026 22:14 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik werk helemaal niet voor 'de Amerikanen' :') , wat is dit nou voor een onzin.
Jij werkt voor de Zweden. Daar ga je nog spijt van krijgen. :) Denk alleen al aan de "Saab" een parodie op een auto. En passant krijg ik dan ook nog ruzie met Leandra dus dat is mooi. :)
pi_219845965
Heb wel een zakelijke telefoon maar dat ding gebruik ik eigenlijk voornamelijk voor authenticator apps en soms gesprekken of Teams ofzo. Alles is verder ook geblokkeerd (zelfs de camera app is er af) dus feitelijk heb ik een enorm dure baksteen op mijn bureau.

Moet zeggen dat ik altijd wel heel kriegel wordt van mensen die dan zeggen: nee ik neem alleen op tussen 0830-1700, als ik op mn vrije donderdag in de supermarkt loop ga ik toch niet voor werk zitten bellen?!?!

Wat maakt het nou uit joh, als jij met ff opnemen bv 4 collega’s helpt die dan verder kunnen.

Gek genoeg werkt dat principe vaak maar 1 kant op. Dingen als dokters, tandarts etc moeten wel altijd op de werkdagen worden ingepland, das nooit op die vrije dag.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 16 januari 2026 @ 00:27:10 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219846109
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 22:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Jij werkt voor de Zweden. Daar ga je nog spijt van krijgen. :) Denk alleen al aan de "Saab" een parodie op een auto. En passant krijg ik dan ook nog ruzie met Leandra dus dat is mooi. :)
Je zult maar voor een Chinees bedrijf werken!
Resistance is futile.
pi_219846119
ben praktisch 24/7 bereikbaar ivm alarmdienst.
telefoon betaald door de zaak (mijn eigendom verder), privenummer (in overleg) betaald door de zaak :s)
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_219847644
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 15:50 schreef Bohemio het volgende:

[..]
Nee, gewoon niet opnemen, ook al zou het wel kunnen. Of helemaal uitzetten tijdens werktijd.
Ja. Ik. Waarbij ik overigens prive vaak wel bereikbaar ben op mijn zakelijke telefoon. Maar appjes enzo, veel te veel context switches. Dus als ik werk gaat die (privetelefoon) uit :)
pi_219847822
Ik zit in een team waar we cruciale onderdelen voor de bank bouwen, als on systeem down is is zo een beetje alles down voor de bank, hoewel het incident management geborgt is door een apart team word wel verwacht dat als er een ernstig probleem is we beschikbaar zijn op best effort basis. Nu zijn dat doorgaans 30 a 60 man en zijn er altijd mensen wel bereid om mee te helpen. Overigens word er niet gebelt maar gaat alles via de whatsapp groep. Zelf heb ik geen aparte werktelefoon omdat ik sowieso niet heel veel gebelt word.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219848015
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:37 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben bereikbaar per e-mail. That's it. Ja, ik heb wel wat groepsapps, maar probeer dat gewoon zo min mogelijk te gebruiken op werk, puur alleen het nodige. Verder installeer ik ook zo min mogelijk onzin apps welke het bedrijf allemaal wil dat ik gebruik.
Dit vind ik trouwens wel een moeilijke discussie. Ik heb dus geen werktelefoon, maar inmiddels wel een aantal 2FA-apps op m'n privételefoon en m'n nummer is bekend bij een aantal portals waar ik op moet inloggen in verband met OTP per sms. Vind het best zonde van het geld als ze mij voor alleen die paar dingetjes een werktelefoon zouden geven, maar aan de andere kant loopt mijn telefoon op deze manier wel vol met werkdingen.
pi_219848261
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 11:49 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Dit vind ik trouwens wel een moeilijke discussie. Ik heb dus geen werktelefoon, maar inmiddels wel een aantal 2FA-apps op m'n privételefoon en m'n nummer is bekend bij een aantal portals waar ik op moet inloggen in verband met OTP per sms. Vind het best zonde van het geld als ze mij voor alleen die paar dingetjes een werktelefoon zouden geven, maar aan de andere kant loopt mijn telefoon op deze manier wel vol met werkdingen.
Krijg je geen telefoonvergoeding dan?
pi_219848293
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 12:21 schreef raptorix het volgende:

[..]
Krijg je geen telefoonvergoeding dan?
Nee, maar voor het contact met collega's en derden heb ik dus de softphone en Teams enzo. Mijn privételefoon is puur voor die 2FA en OTP-dingen.
pi_219848327
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 12:25 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Nee, maar voor het contact met collega's en derden heb ik dus de softphone en Teams enzo. Mijn privételefoon is puur voor die 2FA en OTP-dingen.
Mjah, het is wat karig maar komt wel vaker voor, gaat ook vaker komen aangezien vrijwel alle zaken waarbij je nu als particulier DigID gebruikt je daar zakelijk dit jaar met E-Herkenning moet inloggen.
pi_219848786
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 12:30 schreef raptorix het volgende:

[..]
Mjah, het is wat karig maar komt wel vaker voor, gaat ook vaker komen aangezien vrijwel alle zaken waarbij je nu als particulier DigID gebruikt je daar zakelijk dit jaar met E-Herkenning moet inloggen.
In mijn geval gaat het vooral om banken, Salesforce-achtige zaken en dergelijke. Dat zijn wel dingen die ik privé natuurlijk niet gebruik. Ik gebruik bijvoorbeeld ook de Microsoft authenticator, maar die heb ik privé ook nodig dus dat is niet zo erg.
Maar dat vind ik dus wel een lastige discussie. Dat je gecompenseerd moet worden als je dient te communiceren met je telefoon staat buiten kijf, maar moet je iemand ook een telefoon verstrekken of een telefoonvergoeding geven voor een paar appjes?
pi_219848807
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 13:37 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
In mijn geval gaat het vooral om banken, Salesforce-achtige zaken en dergelijke. Dat zijn wel dingen die ik privé natuurlijk niet gebruik. Ik gebruik bijvoorbeeld ook de Microsoft authenticator, maar die heb ik privé ook nodig dus dat is niet zo erg.
Maar dat vind ik dus wel een lastige discussie. Dat je gecompenseerd moet worden als je dient te communiceren met je telefoon staat buiten kijf, maar moet je iemand ook een telefoon verstrekken of een telefoonvergoeding geven voor een paar appjes?
Nou ja, het is doorgaans wel normaal dat je een vergoeding van zo een 7 euro per maand krijgt als je je telefoon ook zakelijk nodig hebt, tenzij je natuurlijk ook al een internetvergoeding krijgt, want dat is meestal een gecombineerde post.
pi_219850221
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 11:49 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Ik heb alleen Windows Autheticator. Voor de rest vertik ik het als het niet nodig is of doe ik het via een andere manier.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219861551
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 22:18 schreef Netsplitter het volgende:
En ook hier, geen opneemverplichting.
Dit heb ik ook niet, maar het ligt gewoon aan de markt waar ik werk. Laat hem in het weekend thuis, maar ik reageer meestal wel.

Vakantie heb ik mijn telefoon wel mee. En daar staat mijn mailbox natuurlijk wel op.

Al vind ik het met vakantie wel makkelijker om het los laten omdat ik dan alles voorbereid heb en mijn klanten/prospecten dat ik met vakantie ga. Telefoon is dan echt voor noodgevallen wanneer ik voor iets goedkeuring moet geven.

Bij sommige zaken ben ik de enige binnen het bedrijf die al dan niet akkoord kan gaan met bepaalde zaken betreffende mijn klanten.

Een klant die niet betaalt zal nooit een brief van een advocaat of echt dreigende mails/calls van onze creditcontrollers krijgen zonder mijn akkoord bijvoorbeeld. Bij elke stap moet ik akkoord geven :D
pi_219862058
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 21:40 schreef Fushia2 het volgende:

[..]
Dit heb ik ook niet, maar het ligt gewoon aan de markt waar ik werk. Laat hem in het weekend thuis, maar ik reageer meestal wel.

Vakantie heb ik mijn telefoon wel mee. En daar staat mijn mailbox natuurlijk wel op.

Al vind ik het met vakantie wel makkelijker om het los laten omdat ik dan alles voorbereid heb en mijn klanten/prospecten dat ik met vakantie ga. Telefoon is dan echt voor noodgevallen wanneer ik voor iets goedkeuring moet geven.

Bij sommige zaken ben ik de enige binnen het bedrijf die al dan niet akkoord kan gaan met bepaalde zaken betreffende mijn klanten.

Een klant die niet betaalt zal nooit een brief van een advocaat of echt dreigende mails/calls van onze creditcontrollers krijgen zonder mijn akkoord bijvoorbeeld. Bij elke stap moet ik akkoord geven :D
Ik heb mijn telefoon wel mee op vakantie, maar mn laptop niet, dus effectief kan ik toch niet echt iets doen.
pi_219862946
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 12:09 schreef Bohemio het volgende:
Die gaat op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur en gedurende alle uren dat ik op de locatie van het kantoor ben in 'werk-modus'. Telefoongesprekken worden doorgelaten. Alle appjes en andere meldingen worden echter stilgehouden. Dan kan ik mij beter concentreren op mijn werk.
pi_219862954
Waarom een zakelijke telefoon, je werkgever kan standaard zien naar wie je belt. En als je pech hebt kan deze - wanneer in beheer - ook veel meer zien.
pi_219863994
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 00:23 schreef bananen-plukker het volgende:
Waarom een zakelijke telefoon, je werkgever kan standaard zien naar wie je belt. En als je pech hebt kan deze - wanneer in beheer - ook veel meer zien.
waarom? omdat je verplichtingen naar je werk toe hebt? alles wat je niet je werk wil laten weten kan met je privenummer
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  zondag 18 januari 2026 @ 09:23:53 #49
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219864241
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 00:23 schreef bananen-plukker het volgende:
Zakelijk telefoneren, appen, mobiel je teams en mail kunnen lezen zonder je laptop op te starten, 2FA, etc etc
  zondag 18 januari 2026 @ 09:55:39 #50
545 dop
:copyright: dop
pi_219864452
Gelukkig nauwelijks contacten met ander tijdzones op mijn werk telefoon. Wel collega's die soms in het midden oosten zitten.
Mijn werktelefoon heb ik ingesteld dat hij automatisch op stil gaat na 18:00 en pas weer aan om 7:00.
In de weekenden en op vrije dagen ligt hij ergens in huis maar heb hem nooit mee als ik de deur uit ga. Heb wel aantal collega's die ook mijn prive nummer hebben, maar die gebruiken dat enkel als het niet anders kan (zelden tot nooit).
Laptop gaat wel altijd mee naar huis, maar ook niet mee buitenhuis.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')