abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219864460
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 00:23 schreef bananen-plukker het volgende:
Waarom een zakelijke telefoon, je werkgever kan standaard zien naar wie je belt. En als je pech hebt kan deze - wanneer in beheer - ook veel meer zien.
Ik kreeg m gesealed vanuit de verpakking met de mededeling: Doe er (tot op zekere hoogte) mee wat je wil.
pi_219864849
quote:
Waarom een zakelijke telefoon, je werkgever kan standaard zien naar wie je belt. En als je pech hebt kan deze - wanneer in beheer - ook veel meer zien.
Dit is een niet-bestaand probleem% je gewoon geen privezaken doen met je zakelijke toestel. Zoals ik ook geen werkzaken op een prive-apparaat doe (en ook niet mag doen).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_219864860
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 15:50 schreef Bohemio het volgende:

[..]
Nee, gewoon niet opnemen, ook al zou het wel kunnen. Of helemaal uitzetten tijdens werktijd.
Dat is wel heel oldschool.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 18 januari 2026 @ 13:30:56 #54
509483 MooieTop6
JUS MOET BLIJVEN
pi_219865894
Ik heb maar één telefoon voor zakelijk en privé, omdat ik 24/7 beschikbaar ben voor storingen en vragen. De werkgever neemt de kosten van deze telefoon voor zijn rekeninging.

Als ik gebeld wordt in het weekend / 's avonds, dan krijg ik daar 150% (doordeweeks) of 200% (weekend) voor minimaal 1 uur per belletje. Meestal ben ik zo'n 10 minuten bezig per belletje en gebeurd het maar zo'n 3 à 4x per week dat dit voorkomt.
Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Trap niet in de verzinsels van mijn haters <3
Ik doe niet aan DMs, ongeacht de fabeltjes <3
pi_219870544
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 13:30 schreef MooieTop6 het volgende: en gebeurd het maar zo'n 3 à 4x per week dat dit voorkomt.
Dat vind ik nogal vaak. Heb zelf stand-by diensten gedraaid in een ver verleden en dat leidde hoogstens 2x per jaar tot wat werk.
pi_219872162
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 10:52 schreef baskick het volgende:

[..]
Wanneer iemand zo principieel is met een werktelefoon ná werktijd, zou dit opgeld moeten doen voor een privé toestel tijdens werktijd?
  maandag 19 januari 2026 @ 01:03:15 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219872516
quote:
Hoe kom je daarbij? Ik koop mijn zakelijke telefoon altijd gewoon zelf en declareer deze. Microsoft Intune moet dan wel verplicht geinstalleerd worden om bij de mail te kunnen en en om prive en zakelijk gescheiden te houden (wat soms wel vervelend kan zijn, geeft wat beperkingen), maar de werkgever kan hiermee zeker niet de belgeschiedenis zien. Al zou ik ook daar geen problemen mee hebben, totaal niet boeiend toch.
  maandag 19 januari 2026 @ 04:56:28 #58
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_219872627
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 22:18 schreef Netsplitter het volgende:
Werk en prive telefoon. Werkgever heeft niet mijn prive nummer.
Ben op zich 24/7 bereikbaar op werktelefoon, maar wil niet zeggen dat ik 'm continue naast mij heb liggen, of op mijn nachtkastje.
Tijdens vakantie neem ik telefoon wel mee, in het geval dat. Laptop niet. En ook hier, geen opneemverplichting.
Hoe krijg je het voor elkaar dat je werkgever je nummer niet heeft? Je hebt toch contact met ze gehad al voordat je in dienst ging neem ik aan?
pi_219872926
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 10:52 schreef baskick het volgende:

[..]
Heerlijk ❤️
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 19 januari 2026 @ 08:41:11 #60
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219873101
quote:
7s.gif Op maandag 19 januari 2026 04:56 schreef borbit het volgende:

[..]
Hoe krijg je het voor elkaar dat je werkgever je nummer niet heeft? Je hebt toch contact met ze gehad al voordat je in dienst ging neem ik aan?
Omdat ik die laat verwijderen zodra ik mijn werktelefoonnummer heb.
En aan collega's geef ik mijn prive nummer sowieso nooit.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_219874049
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 09:55 schreef dop het volgende:
Gelukkig nauwelijks contacten met ander tijdzones op mijn werk telefoon. Wel collega's die soms in het midden oosten zitten.
Mijn werktelefoon heb ik ingesteld dat hij automatisch op stil gaat na 18:00 en pas weer aan om 7:00.
In de weekenden en op vrije dagen ligt hij ergens in huis maar heb hem nooit mee als ik de deur uit ga. Heb wel aantal collega's die ook mijn prive nummer hebben, maar die gebruiken dat enkel als het niet anders kan (zelden tot nooit).
Laptop gaat wel altijd mee naar huis, maar ook niet mee buitenhuis.
Ik heb een paar jaar terug de Dam tot Damloop gelopen met me laptop op mijn rug, had standby dienst en kon geen vervanger vinden, gelukkig geen meldingen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219874093
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 21:09 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Dat vind ik nogal vaak. Heb zelf stand-by diensten gedraaid in een ver verleden en dat leidde hoogstens 2x per jaar tot wat werk.
Hier ook, had er ook bloedhekel aan, leverde netto maar iets van 230 euro op.
1 keer wel hele goede deal gehad, grote cyberaanval bij de bank, duurde in totaal iets van 100 uur, maar hoefde zelf alleen reboot van de server te doen en wat adressen te blokkeren, maar moest daarna wel in de emergency calls zitten. Uiteindelijk leverde het me iets van 12 vrije dagen op :+
pi_219882308
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:37 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben bereikbaar per e-mail. That's it. Ja, ik heb wel wat groepsapps, maar probeer dat gewoon zo min mogelijk te gebruiken op werk, puur alleen het nodige. Verder installeer ik ook zo min mogelijk onzin apps welke het bedrijf allemaal wil dat ik gebruik.
Dit dus. Ik heb mijn werkmobiel geweigerd en ben alleen bereikbaar via de vaste lijn.
Bij brand en calamiteiten kunnen mijn directe collega's (stuk of 4) mij op mijn mobiel bereiken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_219883285
In mijn vorige standy leven hadden we wel een heel mooi systeem, daarop stond de doorschakeling altijd automatisch naar de juiste persoon die dan dienst had, en kon alleen bereikt worden in de tijden dat de standby diensten golden, dus klant pietje die geen 24/7 contract had kon je dan niet bereiken buiten kantoortijden, ook geen directe nummers aangezien het via een centraal nummer ging dat automatisch doorschakelde naar de juiste persoon. Wat ook wel fijn was dat er nooit discussie was dienst had, de agenda stond gewoon in de app, en als je even een uurtje niet beschikbaar was kon iemand anders dat aanklikken. Een ander voordeel was dat er geen discussie was wie welke weken standby moest staan, dat ging gewoon met een inplanning random aan begin van het jaar, en vervolgens moest je zelf maar je collegas je weken uitruilen bij vakanties of feestdagen.
pi_219886437
quote:
Omdat ik een sales functie heb en niet vaak op kantoor ben? :D
pi_219886454
Werkgever kan trouwenw alles zien op mijn computer, behalve teams en mailbox. Ze hebben zelfs een tracker die monitort of je echt werkt en je computer niet alleen aanstaat.

Maar dit is niet voor mij. Als ik meetinga heb met klanten ga ik echt niet op mijn computer tokkelen omdqt het moet :D

Boeit mij het wat. Enige willen is dat ik mijn quata op een legale manier haal :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')