Ik kreeg m gesealed vanuit de verpakking met de mededeling: Doe er (tot op zekere hoogte) mee wat je wil.quote:Op zondag 18 januari 2026 00:23 schreef bananen-plukker het volgende:
Waarom een zakelijke telefoon, je werkgever kan standaard zien naar wie je belt. En als je pech hebt kan deze - wanneer in beheer - ook veel meer zien.
Dit is een niet-bestaand probleem% je gewoon geen privezaken doen met je zakelijke toestel. Zoals ik ook geen werkzaken op een prive-apparaat doe (en ook niet mag doen).quote:Op zondag 18 januari 2026 00:23 schreef bananen-plukker het volgende:
Waarom een zakelijke telefoon, je werkgever kan standaard zien naar wie je belt. En als je pech hebt kan deze - wanneer in beheer - ook veel meer zien.
Dat is wel heel oldschool.quote:Op woensdag 14 januari 2026 15:50 schreef Bohemio het volgende:
[..]
Nee, gewoon niet opnemen, ook al zou het wel kunnen. Of helemaal uitzetten tijdens werktijd.
Dat vind ik nogal vaak. Heb zelf stand-by diensten gedraaid in een ver verleden en dat leidde hoogstens 2x per jaar tot wat werk.quote:Op zondag 18 januari 2026 13:30 schreef MooieTop6 het volgende: en gebeurd het maar zo'n 3 à 4x per week dat dit voorkomt.
Wanneer iemand zo principieel is met een werktelefoon ná werktijd, zou dit opgeld moeten doen voor een privé toestel tijdens werktijd?quote:
Hoe kom je daarbij? Ik koop mijn zakelijke telefoon altijd gewoon zelf en declareer deze. Microsoft Intune moet dan wel verplicht geinstalleerd worden om bij de mail te kunnen en en om prive en zakelijk gescheiden te houden (wat soms wel vervelend kan zijn, geeft wat beperkingen), maar de werkgever kan hiermee zeker niet de belgeschiedenis zien. Al zou ik ook daar geen problemen mee hebben, totaal niet boeiend toch.quote:Op zondag 18 januari 2026 00:23 schreef bananen-plukker het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar dat je werkgever je nummer niet heeft? Je hebt toch contact met ze gehad al voordat je in dienst ging neem ik aan?quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:18 schreef Netsplitter het volgende:
Werk en prive telefoon. Werkgever heeft niet mijn prive nummer.
Ben op zich 24/7 bereikbaar op werktelefoon, maar wil niet zeggen dat ik 'm continue naast mij heb liggen, of op mijn nachtkastje.
Tijdens vakantie neem ik telefoon wel mee, in het geval dat. Laptop niet. En ook hier, geen opneemverplichting.
Omdat ik die laat verwijderen zodra ik mijn werktelefoonnummer heb.quote:Op maandag 19 januari 2026 04:56 schreef borbit het volgende:
[..]
Hoe krijg je het voor elkaar dat je werkgever je nummer niet heeft? Je hebt toch contact met ze gehad al voordat je in dienst ging neem ik aan?
Ik heb een paar jaar terug de Dam tot Damloop gelopen met me laptop op mijn rug, had standby dienst en kon geen vervanger vinden, gelukkig geen meldingenquote:Op zondag 18 januari 2026 09:55 schreef dop het volgende:
Gelukkig nauwelijks contacten met ander tijdzones op mijn werk telefoon. Wel collega's die soms in het midden oosten zitten.
Mijn werktelefoon heb ik ingesteld dat hij automatisch op stil gaat na 18:00 en pas weer aan om 7:00.
In de weekenden en op vrije dagen ligt hij ergens in huis maar heb hem nooit mee als ik de deur uit ga. Heb wel aantal collega's die ook mijn prive nummer hebben, maar die gebruiken dat enkel als het niet anders kan (zelden tot nooit).
Laptop gaat wel altijd mee naar huis, maar ook niet mee buitenhuis.
Hier ook, had er ook bloedhekel aan, leverde netto maar iets van 230 euro op.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:09 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Dat vind ik nogal vaak. Heb zelf stand-by diensten gedraaid in een ver verleden en dat leidde hoogstens 2x per jaar tot wat werk.
Dit dus. Ik heb mijn werkmobiel geweigerd en ben alleen bereikbaar via de vaste lijn.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:37 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben bereikbaar per e-mail. That's it. Ja, ik heb wel wat groepsapps, maar probeer dat gewoon zo min mogelijk te gebruiken op werk, puur alleen het nodige. Verder installeer ik ook zo min mogelijk onzin apps welke het bedrijf allemaal wil dat ik gebruik.
Omdat ik een sales functie heb en niet vaak op kantoor ben?quote:Op zondag 18 januari 2026 00:23 schreef bananen-plukker het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |