abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 januari 2026 @ 15:08:34 #51
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219818108
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je praat waanzin en maakt de Nederlandse cultuur belachelijk. Als Nederland identiek is aan bijv het Midden-Oosten, waarom gaat het hier dan zo goed? Je gelooft niet echt dat cultuur niks meer is dan stamppot en schaatsen, daarom ga ik er verder niet over in discussie.
Kan je dan objectieve criteria geven voor welke migranten wel welkom zijn en welke niet?

Want tot nu toe lees ik vooral 'zij die niet integregen moeten weg'. Maar hoe weet jij van te voren of ze wel of niet goed gaan integreren?
pi_219818116
quote:
6s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:06 schreef Isdatzo het volgende:
Laten we eens beginnen met mensen die geen kaas lusten 'stimuleren' te (r)emigreren.
Maar dan wel lactase pillen in het basispakket. Het belonen van lactose-intolerante mensen die wel een écht Nederlands hart voor de zaak hebben en gewoon trouw kaas nassen.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 12 januari 2026 @ 15:09:56 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219818119
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:08 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik ridiculiseer inderdaad. Wellicht flauw van me, maar ik had eigenlijk gehoopt dat je daaruit mijn echte vraag toch wel zou hebben gedestilleerd. Mijn fout. Serieus en specifiek dan;
[..]
Howard's antwoord is vooralsnog een leuke 'maak je daar maar nog geen zorgen om, voor die mensen komen we nog niet' in-slaap-sus poging die ik ook wel even mee wil spelen.

Kan / wil (durf) jij dat wel (te) concretiseren, het randgeval?
Ik reageerde op de -in jouw ogen- discrepantie van rechts/conservatieve mannen die toch zelf immigrant of een immigrant als partner hadden. Niet over waar de grens van de Nederlandse cultuur is.

(waarvan ik dan nog kan zeggen dat ondanks dat zo'n grens fluide is en lastig hard aan te wijzen, dat niet wil zeggen dat de Nederlandse cultuur niet bestaat)
The End Times are wild
  maandag 12 januari 2026 @ 15:10:47 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219818124
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Kan je dan objectieve criteria geven voor welke migranten wel welkom zijn en welke niet?

Want tot nu toe lees ik vooral 'zij die niet integregen moeten weg'. Maar hoe weet jij van te voren of ze wel of niet goed gaan integreren?
Ik heb helemaal niet gezegd dat 'zij die niet ingegreren moeten weg'. Ik zeg dat de huidige massale immigratie uit niet-compatibele landen de Nederlandse samenleving gaat ontwrichten.
The End Times are wild
  maandag 12 januari 2026 @ 15:12:15 #55
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219818133
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:10 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik heb helemaal niet gezegd dat 'zij die niet ingegreren moeten weg'. Ik zeg dat de huidige massale immigratie uit niet-compatibele landen de Nederlandse samenleving gaat ontwrichten.
Wat zijn dan niet-compatibele landen en waarom zijn ze niet-compatibel?
  maandag 12 januari 2026 @ 15:13:04 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219818138
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:12 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Wat zijn dan niet-compatibele landen en waarom zijn ze niet-compatibel?
Bijvoorbeeld de islamitische landen. Ze zijn niet compatibel omdat de normen en waarden van de mensen uit deze landen haaks staan op de Nederlandse normen en waarden.
The End Times are wild
  maandag 12 januari 2026 @ 15:20:36 #57
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219818184
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:13 schreef LXIV het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld de islamitische landen. Ze zijn niet compatibel omdat de normen en waarden van de mensen uit deze landen haaks staan op de Nederlandse normen en waarden.
Nou ja, wat mij betreft zijn er ook Nederlanders die mijn normen en waarden niet dragen. Hoe gaan we daar dan mee om?

Is het dan niet ook verstandig om naast eventueel strenger migratiebeleid ook in te zetten op betere integratie?
  maandag 12 januari 2026 @ 15:24:17 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219818220
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Nou ja, wat mij betreft zijn er ook Nederlanders die mijn normen en waarden niet dragen. Hoe gaan we daar dan mee om?

Is het dan niet ook verstandig om naast eventueel strenger migratiebeleid ook in te zetten op betere integratie?
Die Nederlanders die hebben we nu eenmaal, daar verander je niks aan. Het huidige migratietempo is -grotendeels- een politieke keuze.

Inzetten op betere integratie is sowieso een goed idee, maar ook maar beperkt uitvoerbaar binnen een democratische rechtstaat
The End Times are wild
pi_219818249
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik reageerde op de -in jouw ogen- discrepantie van rechts/conservatieve mannen die toch zelf immigrant of een immigrant als partner hadden. Niet over waar de grens van de Nederlandse cultuur is.

(waarvan ik dan nog kan zeggen dat ondanks dat zo'n grens fluide is en lastig hard aan te wijzen, dat niet wil zeggen dat de Nederlandse cultuur niet bestaat)
Ik weet dat zij een vermeende hypocrisie (tegen migratie zijn als migrant / met migrant als partner) zelf niet zo zien (omdat het ze om cultuur en normen en waarden gaat), en zélfs als die hypocrisie er wel zou zijn, dat het geen argument is tegen hun standpunten omtrent migratie. Al ben ik zelf zo hypocriet als de neten, dat verandert niets aan het (on)gelijk van mijn argumenten.

quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:10 schreef LXIV het volgende:

[..]
Helder.

Sorry, soms is het allemaal een beetje moeilijk bij te houden wie in welke mate op het (veelal) anti-migratie spectrum zit. Zo zit mijn andere discussiepartner al een paar stapjes verder.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219818266
quote:

[..]
Hebben we het over de gebroedelijke landelijke normen en waarden van de unificatie in BMW-rijders in alle soorten en maten uit de sportschool?
  maandag 12 januari 2026 @ 15:40:51 #61
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219818386
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

ze krijgen toch al voorrang op jonge nederlandse kinderen voor een woning
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219818401
quote:

[..]
Dan zijn jouw normen en waarden niet gelijk aan de mijne, mijn ervaring met moslims is dat die juist wel normen en waarden hebben die hier prima passen. Ze sturen hun kinderen vaak ook bewust naar (strengere) christelijke scholen 'want daar krijg je tenminste normen en waarden mee'.
Je moet niet dat kleine percentage strenge moslims, vergelijkbaar aan de SGP hier, als standaard nemen voor alle moslims.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219818409
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ze krijgen toch al voorrang op jonge nederlandse kinderen voor een woning
Onwaar en dat weet jij best. Dus stop maar met je getroll.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219818617
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan zijn jouw normen en waarden niet gelijk aan de mijne, mijn ervaring met moslims is dat die juist wel normen en waarden hebben die hier prima passen. Ze sturen hun kinderen vaak ook bewust naar (strengere) christelijke scholen 'want daar krijg je tenminste normen en waarden mee'.
Je moet niet dat kleine percentage strenge moslims, vergelijkbaar aan de SGP hier, als standaard nemen voor alle moslims.
Bovendien zal het Openbaar onderwijs net zo goed worden gekozen voor normen en waarden. Het is toch vaak een 'package deal' waarbij men de score van een school met de eerste indrukken afweegt.
pi_219818628
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Bovendien zal het Openbaar onderwijs net zo goed worden gekozen voor normen en waarden. Het is toch vaak een 'package deal' waarbij men de score van een school met de eerste indrukken afweegt.
Het was ook niet mijn bedoeling om hier openbaar onderwijs als minderwaardig oid af te zetten, maar om aan te geven dat moslims die ik ken juist op zoek zijn naar normen en waarden die we hier over het algemeen juist kunnen waarderen.
pi_219818667
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die illegale migranten zijn met name hierheen gehaalde arbeidsmigranten uit bijvoorbeeld Zuid-Amerika, iets wat gedoogd wordt door de rechtse kabinetten. Dat besef je je?
Geen kabinet heeft illegale migranten naar de VS gehaald, alhoewel die indruk wel werd gewekt bij de regering-Biden.
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Dat schreef ik niet. Ik stelde je een vraag.

Blijkbaar vindt een Musk die retweet dat remigratie overal de norm zou moeten zijn dat iedereen moet remigreren.
Nee hoor, maar in de VS en de een aantal Europese landen zou dit een goed idee zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:00 schreef probeer het volgende:

[..]
Helder.

Door DTenV? Zoals ze dat nu al doen, of ook de ICE methode?

Ik neem aan dat je daarbij nog niet sorteert op 'genoeg cultuur'? Dwz, een zeer ver-Nederlands-te illegaal moet er nog steeds uit? Dat hele 'ben je wel cultuur genoeg' gaat later pas relevant zijn, maar niet voor deze groep?
Ik zou geen probleem hebben met de manier van werken zoals die van ICE. Het zou wel tot een chaos leiden, maar dat is alleen maar een uitgelezen kans om relschoppers en mensen die voor eigen rechter denken te kunnen spelen ongenadig hard aan te pakken.

En zoiets zou mbt to illegale migranten inderdaad gaan op basis van verblijfstatus. Het is natuurlijk jammer als dit mensen betreft die eigenlijk cultureel goed geïntegreerd zijn, maar je moet natuurlijk wel consequent zijn want zo een harde aanpak vraagt om heel precies te werk gaan. Daar is het ook een aantal keer misgegaan met ICE in de VS natuurlijk.
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee wie je daarmee bedoelt.
Stimuleren van een terugkeer naar het herkomstland kun je op verschillende manieren aanpakken. Bijvoorbeeld een verdrag sluiten met het herkomstland waarbij zij inzetten op de terugkeer van zulke mensen en dit bereid zijn te faciliteren. Meestal is dat ook wel het geval omdat zulke landen goede (hoog)opgeleide mensen vaak juist verliezen aan het buitenland. Daarnaast kun je ook werken met subsidies, bijvoorbeeld een flinke financiële tegemoetkoming voor elk individu of gezin dat teruggaat naar het herkomstland en tevens bereid is het Nederlandse paspoort in te leveren (als men die bezit).
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219818679
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het was ook niet mijn bedoeling om hier openbaar onderwijs als minderwaardig oid af te zetten, maar om aan te geven dat moslims die ik ken juist op zoek zijn naar normen en waarden die we hier over het algemeen juist kunnen waarderen.
Nederland is geen Islamitisch land, de normen en waarden in een gemiddeld Islamitisch land zijn totaal anders.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219818680
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Geen kabinet heeft illegale migranten naar de VS gehaald, alhoewel die indruk wel werd gewekt bij de regering-Biden.
[..]
Kijk eens in welk topic je zit. Het is het Nederlandse politiek topic. En ja, ook in Nederland zijn illegale migranten de arbeidsmigranten, vaak uit Zuid-Amerika. Om de 'hardwerkende ondernemer' nog wat meer winst te geven.
pi_219818728
quote:
Blijkbaar vindt een Musk die retweet dat remigratie overal de norm zou moeten zijn dat iedereen moet remigreren.
Ik zou zeggen: goed voorbeeld doet volgen.
  maandag 12 januari 2026 @ 16:15:15 #70
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219818761
quote:

Dan zou de USA ook een krimpende bevolking hebben , dat zou niet goed zijn

Nu komen ze gelijk op hoogte binnen
https://www.populationpyramid.net/united-states-of-america/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 12 januari 2026 @ 16:18:56 #71
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219818790
quote:

[..]
Dit geldt ook voor een ingenieur uit Jakarta?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219818831
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het was ook geen kritiek, je deelde het vanuit jouw ervaring en soort van citeerde iemand anders.

Basisscholen zijn helaas wel een beetje een target-punt van radicaal rechts geworden en als een soort onterechte warboel-voorstelling wanneer het om openbare scholen gaat.

Openbare scholen zijn eigenlijk altijd wel wat 'multi-cultureel' geweest. Zelfs voor migratie helemaal niet zo'n issue was. We hadden o.a. Joodse leerlingen op school vroeger, ook wel een Moslim gehad later. Godsdienst in de vroege jaren '90 was o.a. met verhalen uit de Bijbel en dia's bekijken van de godsdienstjuf haar bezoeken aan Israel. 89.5% Christendom 9,5% over het Jodendom en 0.5% 'overige', waar we snel doorheen skipten.

Volgens mij is het allemaal stukken beter georganiseerd nu. Ben blij dat ook Moslims breder kiezen dan voorheen.
pi_219818860
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kijk eens in welk topic je zit. Het is het Nederlandse politiek topic. En ja, ook in Nederland zijn illegale migranten de arbeidsmigranten, vaak uit Zuid-Amerika. Om de 'hardwerkende ondernemer' nog wat meer winst te geven.
Het betreft in Nederland in veel gevallen mensen die zijn geen verblijfsvergunning hebben gekregen en daarna in de illegaliteit belanden. Zie ook: Uitgeprocedeerde asielzoekers nauwelijks uitgezet en Van alle migranten die Nederland moesten verlaten, vertrok maar een derde echt.
pi_219818885
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nederland is geen Islamitisch land, de normen en waarden in een gemiddeld Islamitisch land zijn totaal anders.
Oh. dat was het?

Ik dacht dat je je kennis over de Bijbel, de Koran en de Torah hier ging lopen etaleren.
pi_219818909
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Openbare scholen zijn eigenlijk altijd wel wat 'multi-cultureel' geweest. Zelfs voor migratie helemaal niet zo'n issue was. We hadden o.a. Joodse leerlingen op school vroeger, ook wel een Moslim gehad later. Godsdienst in de vroege jaren '90 was o.a. met verhalen uit de Bijbel en dia's bekijken van de godsdienstjuf haar bezoeken aan Israel. 89.5% Christendom 9,5% over het Jodendom en 0.5% 'overige', waar we snel doorheen skipten.
Wat had je anders verwacht in een Westers land dat van origine een Christelijke-Joodse inslag kent? Er is totaal geen reden om dat aan te passen. Dit is ook weer een mooi voorbeeld van integratie: het is aan nieuwkomers en diens kinderen zich aan te passen aan de cultuur hier, niet vice-versa.
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Volgens mij is het allemaal stukken beter georganiseerd nu. Ben blij dat ook Moslims breder kiezen dan voorheen.
Hoe bedoel je dit? Jij vind de enorme toename in Islamitische (basis)scholen een goede ontwikkeling?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')