De hoofdoorzaak ligt primair bij mevrouw natuurlijk. Maar dat maakt het naar mijn idee niet gelijk geoorloofd om iemand dood te schieten.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:28 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het was waarschijnlijk niet haar intentie om hem te raken, maar het was waanzinnig roekeloos om omgeven door bewapende ICE-agenten aan te rijden (ipv te de-escaleren met bv haar handen op het stuur).
Door wel aan te rijden gaf dat de agent -die voor de auto stond- het (in de VS) wettelijke recht zich te verdedigen (indien hij niet tijdig opzij kon springen). Het feit dat zij hem raakte zou er op kunnen wijzen dat hij niet tijdig opzij kon gaan en zal daardoor een trigger geweest kunnen zijn voor het eerste (mogelijk al fatale) schot.
Door de 'botsing' raakt de agent ook uit positie en zal zijn (eerste) schot ook eerder willekeurig zijn geweest dan gericht.
Slecht in kaartlezen… Ineens heb je het door: Columbus was een vrouw!quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:55 schreef spapaars het volgende:
[..]
Die idioot dacht dat hij in Azië was beland.
Had je anders verwacht? Trump is nu eenmaal niet de slimste .quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:55 schreef Tarado het volgende:
Ik vind het wel jammer dat Trump z'n mening al gegeven heeft, dat heeft (te) veel invloed op een onderzoek en eventuele gevolgen daarvan.
quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Slecht in kaartlezen… Ineens heb je het door: Columbus was een vrouw!
Ik weet niet of dit dom is, maar iig wel bot.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:59 schreef Questular het volgende:
[..]
Had je anders verwacht? Trump is nu eenmaal niet de slimste .
Lekker blijven verdraaien.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Deze vrouw reed in op een agent, deze mag dan zijn dienstwapen gebruiken. Dit was het domste dat deze vrouw had kunnen doen, helemaal aangezien ICE de afgelopen periode al te maken heeft met intimidatie en agressie van activisten.
Om hier dan natuurlijk nog maar te zwijgen over het tegenwerken bij een aanhouding. We weten allemaal dat veel agenten in de VS niet met zich laten sollen.
De beelden wijzen uit dat hij voor haar auto gaat staan op het moment dat zij weg wilt rijden, en hij dat aangrijpt als excuus om meteen te schieten.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat deed ze wel en de beelden wijzen dat ook uit.
Onderschat nooit iemand, een intellectueel kan nog zoveel hersens hebben maar dom handelen en andersom..quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:59 schreef Questular het volgende:
[..]
Had je anders verwacht? Trump is nu eenmaal niet de slimste .
Integendeel. Ik verdraai helemaal niets.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 19:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Lekker blijven verdraaien.
De agent ging expres voor haar auto staan toen ze weg wilde rijden. En dat gebruikte hij als excuus om zijn dienstwapen te mogen gebruiken.
Iets waar DHS zich in 2014 expliciet tegen uitgesproken heeft.
Nee hoor, dat wijzen de beelden dus niet op. En dat is in deze post ook duidelijk aangetoond. De vrouw rijdt op de agent in.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 19:03 schreef probeer het volgende:
[..]
De beelden wijzen uit dat hij voor haar auto gaat staan op het moment dat zij weg wilt rijden, en hij dat aangrijpt als excuus om meteen te schieten.
Jij was iets sneller.quote:
Door mensen die daadwerkelijk in de VS als ordehandhaver zijn opgeleid?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:36 schreef Vliegbaard het volgende:
Ongetwijfeld genoeg filmpjes te vinden die het tegendeel zullen bewijzen. Maar de regels zijn in het vorige topic toch vrij helder gepost.
Ik zag hem net voorbijkomen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 19:15 schreef incel het volgende:
Jij was iets sneller.
Dit bevestigd precies wat we al dachten en konden zien op het filmpje dus.
Nee die was versneld dus dat telde niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 19:15 schreef Sjemmert het volgende:
Op deze beelden is het vrij duidelijk dat de agent wel geraakt wordt.
https://streamable.com/s8dram
Jup ik ook echt net net, maar bevestigd gewoon wat we al konden zien op basis van eerdere beelden en achtergrondinformatie.quote:
Ja maar pixels, ja maar niet duidelijk genoeg, ja maar moord, ja maar kut ICE, ja maar hij stond verkeerd, ja maar hij had aan de kant moeten springen...quote:Op vrijdag 9 januari 2026 19:15 schreef Sjemmert het volgende:
Op deze beelden is het vrij duidelijk dat de agent wel geraakt wordt.
https://streamable.com/s8dram
Tot zover de tegengestelde commando’s.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |