abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219797523
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 11:34 schreef PoesInDoos het volgende:
Kunnen we mooi door naar de paaseitjes!
https://www.action.com/nl(...)-gevulde-paaseitjes/
Oh ik dacht nog dat eerst Valentijn er tussen kwam. :P
pi_219797548
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 11:47 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ook dan kan je paaseitjes eten *)
Fake it till you make it...
pi_219797557
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 11:04 schreef Hupje het volgende:
Het is wel nasty sneeuw vanochtend. Niet echt weg te schuiven, dan wordt het extra glad. Ik heb tot nu toe de stoep voor ons huis geschoven voor alle mensen die te voet naar de winkel gaan, maar dat doe ik vandaag maar niet. Ons strooizout is niet oneindig en met alleen schuiven wordt het alleen maar gevaarlijker. Bewaar ik het strooizout toch maar voor ons eigen terrein.
wij schuiven altijd de helft van de stoep. het scheelt werk en zo blijft er een strook over voor de slee maar vooral zodat er een keuze blijft tussen stoep of sneeuw want die schone stoep kan soms inderdaad verraderlijk glad zijn.

We konden vanmorgen weer opnieuw beginnen met sneeuw schuiven. de stoep was niet eens meer te zien zoveel sneeuw was er vannacht gevallen. wel mooie sneeuw al plakt het niet dus geen sneeuwpoppen of sneeuwbalen maar de slee gaat nog goed.

quote:
2s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 11:30 schreef Kyara het volgende:
Ik heb gisteren mijn knie verdraaid. Sowieso al slechte knieën maar nu zit het echt aan de binnenkant. Daardoor kon ik ook niet lekker op mijn rechterzij slapen dus nu ben ik moe. Hopelijk gaat dat ook snel over. #kleinleed
kussentje tussen de knieën of onder de knie al geprobeerd?

quote:

[..]
https://www.action.com/nl-nl/p/3223668/chocoladehartjes/

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 10-01-2026 12:00:17 ]
pi_219797567
Zal komen omdat mijn ha zoon altijd meteen wil zien, @Nijna Al vraag ik advies, dan nog moet hij iig bij de assistente langs die da ha er ook even naar laat kijken. Ik ben misschien verwend ;)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_219797572
quote:

[..]
Dat ligt er ook, maar dat is minder gek omdat het over 4 weken al Valentijn is ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zaterdag 10 januari 2026 @ 11:56:34 #106
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219797574
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 11:55 schreef Mushanga71 het volgende:
Zal komen omdat mijn ha zoon altijd meteen wil zien, @:Nijna Al vraag ik advies, dan nog moet hij iig bij de assistente langs die da ha er ook even naar laat kijken. Ik ben misschien verwend ;)
Verwend of je hebt een huisarts die graag factureert :-)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219797612
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 11:53 schreef Elleska het volgende:
kussentje tussen de knieën of onder de knie al geprobeerd?
Goede tip! Thanks! Vannacht even proberen.
pi_219797624
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 11:56 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Dat ligt er ook, maar dat is minder gek omdat het over 4 weken al Valentijn is ;)
5 :) En het is dan Carnaval.

En ook al vakantie en wordt ongeveer (als alles goed gaat) onze pup geboren :) :)

En over 6 weken wordt B 12 jaar.
pi_219797625
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 11:56 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
True, al bedoelde ik er vooral mee te zeggen dat de paasartikelen ná Valentijn pas zouden komen.
Hoe naïef. :D
Al heb ik niet opgezocht wanneer het Pasen is.
pi_219797646
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 11:56 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Vast bedrag per maand ofzo, geloof ik. Dat was het een paar jaar geleden iig wel. Zo stond het gedeclareerd bij de verzekering. Ook als je niet naar de ha gaat.
If they say
pi_219797679
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 11:53 schreef Elleska het volgende:

[..]
wij schuiven altijd de helft van de stoep. het scheelt werk en zo blijft er een strook over voor de slee maar vooral zodat er een keuze blijft tussen stoep of sneeuw want die schone stoep kan soms inderdaad verraderlijk glad zijn.
Dat doe ik normaal gesproken ook, maar heeft hier nu dus geen zin.

@Butterflower Ja, ik snap het aankijken. Dat had ik zelf ook al gedaan. Alleen, de een heeft een andere pijngrens dan de ander, dus alleen daar op baseren dat je niet langs hoeft te komen, vind ik dan (bij een kind) een bijzondere keuze. Dat ze niet meteen een foto maken snap ik best. Aan de andere kant, ik vroeg advies en dat heb ik gekregen. Hopelijk gaat het gewoon snel over nu.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 12:21:13 #112
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_219797750
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 11:06 schreef trui het volgende:

[..]
Maar eet je gezin ook mee met jouw patroon of moet je steeds dubbel koken?
Ik ben niet BE en ik heb geen gezin, maar je kan heel makkelijk ook gerechten voor 1 persoon aanopassen, gewoon de aardappels of rijst vervangen, aparte pasta koken etc.
Het is niet zo dat je per se dubbel moet koken, je hoeft niet die boekjes te volgen.

Damn, wat een pak sneeuw is er hier weer gevallen, gisteren lag er niks meer!
Nu echt een dikker pak dan alle dagen bij elkaar.

@Hupje, klinkt alsof het over gaat gelukkig, hopelijk snel genoeg naar zijn zin!

@Kyara, beterschap met je knie.
Ik was net een beetje uit de kreukels van die buggy door die sneeuw duwen, begint het weer :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 10 januari 2026 @ 12:27:14 #113
176471 oh-oh
pi_219797800
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 11:56 schreef Tink89 het volgende:

[..]
En tijd er voor heeft :D
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 10 januari 2026 @ 12:28:21 #114
176471 oh-oh
pi_219797810
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 12:06 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Vast bedrag per maand ofzo, geloof ik. Dat was het een paar jaar geleden iig wel. Zo stond het gedeclareerd bij de verzekering. Ook als je niet naar de ha gaat.
Je ha betaal je niet maar consulten factureren ze zeker wel apart , de verzekering vergoedt dat, en ook vaste bedragen voor elke patient die ze hebben.
( Groucho Marx )
pi_219797839
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 12:03 schreef vencodark het volgende:

[..]
True, al bedoelde ik er vooral mee te zeggen dat de paasartikelen ná Valentijn pas zouden komen.
Hoe naïef. :D
Al heb ik niet opgezocht wanneer het Pasen is.
Oh zo, ja daar doen ze bij de Action niet aan. Als je in een hittegolf zwemspulletjes wil halen grijp je ook mis, dan staan de sneeuwschuivers en zakken strooizout er al :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zaterdag 10 januari 2026 @ 13:26:26 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219798298
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 11:06 schreef trui het volgende:

[..]
Maar eet je gezin ook mee met jouw patroon of moet je steeds dubbel koken?
Nee, we koken dubbel.
Maar doordat we allemaal rare sport en trainigstijden hebben, en ik dan ook nog‘ eens soms heel laat uit m’n werk ben is dat verder ook niet heel ingewikkeld. F kookt meestal voor hun drietjes en ik regel mezelf later.

Omdat O niet meer in Gouda traint, maar in Hoek van Holland moeten zij dan weer heel vroeg weg, et cetera.

Tikkie disfunctioneel gezin inmiddels, maar het werkt eigenlijk wel voor iedereen. :+
  zaterdag 10 januari 2026 @ 13:50:03 #117
176471 oh-oh
pi_219798509
Juist niet disfunctioneel maar heel functioneel BE.
( Groucho Marx )
pi_219798698
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:50 schreef oh-oh het volgende:
Agreed. Als het goed werkt. :)
pi_219798754
Ik had via de zeeman de lab grown diamant gekocht. Op het plaatje lijkt het echt heel wat. Maak ik net het pakketje open is het echt heel klein.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 14:17:51 #120
176471 oh-oh
pi_219798774
:D Ja dat denk je toch van te voren wel?
Ik vul het net even in in google en zie het meteen.
Gelukkig kost ie niks.
( Groucho Marx )
  FOK!Fotograaf zaterdag 10 januari 2026 @ 14:35:16 #121
148247 taxibabe
pi_219798913
Kind heeft op school een voorstelling gehad van Mad Science. Nu kunnen we hem opgeven voor een naschoolse cursus over wetenschap etc., uit mijn hoofd 6 bijeenkomsten van een uur op zijn eigen school.

Heeft iemand hier ervaring mee? Het lijkt hem echt leuk, het gaat ook over het zonnestelsel, maar ook proefjes doen. Maar het kost ook wel wat.
pi_219798931
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:35 schreef taxibabe het volgende:
Kind heeft op school een voorstelling gehad van Mad Science. Nu kunnen we hem opgeven voor een naschoolse cursus over wetenschap etc., uit mijn hoofd 6 bijeenkomsten van een uur op zijn eigen school.

Heeft iemand hier ervaring mee? Het lijkt hem echt leuk, het gaat ook over het zonnestelsel, maar ook proefjes doen. Maar het kost ook wel wat.
Yes, heeft B gedaan, hij vond het erg leuk! Hij kwam steeds met hele verhalen thuis.
Hij is er sowieso erg mee bezig. Het was bij hem wel meerdere leeftijden door elkaar. Hij vond het daardoor soms te langzaam gaan.
pi_219799660
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 11:43 schreef Nijna het volgende:
als de pijn zonder pijnstilling te doen is
Dit is wel heel pijngrensafhankelijk. Sommige mensen lopen schouderophalend door met pijn waarvan een ander kermend in een hoekje zou kruipen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219799733
quote:

Heeft mijn 9 jarige ook gedaan in groep 3, ik vond het pittig duur maar zij vond het helemaal geweldig dus het was het echt waard O+
pi_219799806
Succes met alle pijntjes (groot en klein)

Hier is de sneeuw heel snel weggesmolten en daar ben ik persoonlijk erg blij mee, verder heb ik kappertje gespeeld, zoon wilde graag blauwe haren en dochter rood... allebei uitwasbaar, bij zoon is het klaar, die is blij, Dochter ga ik zo uitspoelen. En dit begon met verf kopen voor mijn eigen grijze lokken. :')
S. 2014
J. 2016
  FOK!Fotograaf zaterdag 10 januari 2026 @ 16:23:11 #126
148247 taxibabe
pi_219800035
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:38 schreef exode het volgende:

[..]
Yes, heeft B gedaan, hij vond het erg leuk! Hij kwam steeds met hele verhalen thuis.
Hij is er sowieso erg mee bezig. Het was bij hem wel meerdere leeftijden door elkaar. Hij vond het daardoor soms te langzaam gaan.
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:51 schreef Schanu het volgende:

[..]
Heeft mijn 9 jarige ook gedaan in groep 3, ik vond het pittig duur maar zij vond het helemaal geweldig dus het was het echt waard O+
Ik vind het ook best duur, zoon zit nu ook in groep 3. Hij heeft laatst The Martian met ons gekeken en vond het superinteressant, sowieso vindt hij het zonnestelsel interessant. Laatst heeft hij ook een boekje gelezen over stoffen die vast, vloeistof of gas kunnen zijn etc.

Dus nog maar eens goed met hem overleggen en dan wellicht toch overwegen om het doen.

Tnx voor de ervaringen!
pi_219800398
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dit is wel heel pijngrensafhankelijk. Sommige mensen lopen schouderophalend door met pijn waarvan een ander kermend in een hoekje zou kruipen.
Dat is ook wel weer zo... maar als het kind krom ligt van de pijn zijn ze wellicht wel eerder geneigd om een foto te maken. Maar de mate waarin pijn ervaren wordt hoeft niet persé iets te zeggen over de aard van het letsel.
pi_219800414
quote:

Beide kinderen hebben dit meerdere keren gedaan. Vonden ze beiden erg leuk. Ze hebben hier ook nog een aantal keer in de zomervakantie zo’n mad science ‘kamp’ (4 dagen maar zonder overnachting) gedaan. Ze waren hier super enthousiast (behalve de ene keer tijdens corona, dan kregen ze de proefjes thuisgestuurd en ging het verder digitaal. Dat doet meteen af aan de hele beleving.

Heb het even bij dochter gecheckt, het was echt de combi het doen van proefjes en de gekke professor die het leuk maakten.
pi_219800416
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 12:28 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Je ha betaal je niet maar consulten factureren ze zeker wel apart , de verzekering vergoedt dat, en ook vaste bedragen voor elke patient die ze hebben.
Gecheckt want nu wil ik het weten ook ;) Afgelopen jaar 76,42 per kwartaal en 6x12,43 van recepten voor medicatie. Valt mee.
Al is dit wel tot half november.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mushanga71 op 10-01-2026 17:10:47 ]
If they say
pi_219800541
D heeft ooit bij een vriendje zijn verjaardagfeestje zo'n mad science beleefd. Hij vond het maar zozo. Het was gericht op de basisschool en hij was een wijze groep 8-er. Dus het ging hem wat langzaam en te weinig nieuws. Al waren de proefjes wel geinig.

@Hupje Hopelijk valt het mee. Inderdaad in de gaten houden.
pi_219800597
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:20 schreef Deepfreeze het volgende:
D heeft ooit bij een vriendje zijn verjaardagfeestje zo'n mad science beleefd. Hij vond het maar zozo. Het was gericht op de basisschool en hij was een wijze groep 8-er. Dus het ging hem wat langzaam en te weinig nieuws. Al waren de proefjes wel geinig.

@:Hupje Hopelijk valt het mee. Inderdaad in de gaten houden.
Hier hebben ze het denk ik in groep 4-5-6 zoiets gedaan. Weet het ook niet meer precies.
Of 3-4-5. Dat zou ook kunnen.
pi_219800722
Mad Science is leuk, maar ik vind die naschoolse cursussen véél te duur. J had het dus best willen doen, maar wij hebben het niet gedaan.

Bedankt voor alle succeswensen voor de hand. We wachten het af. Rustig weekend en dan kijken we maandag weer.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:52:00 #133
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219800783
Hier kan het niet. Onze school biedt het niet aan en de school in de buurt die het wel doet, wil geen kinderen van andere scholen. Zullen ze vast een goede reden voor hebben.

Wij hebben de week van de sportwissels. Klimmen dus sinds woensdag voor mijn 7-jarige. En vanochtend een proefles aerials silk gedaan. En hoewel dat eigenlijk vanaf 8 jaar is en we wisten dat de kans groot was dat de juf zou zeggen dat ze pas mocht beginnen na de zomer óf in november als ze 8 wordt, vond de juf dat ze het zo goed deed, dat ze mag starten. Dus turnen en pianoles eruit en de klimhal en aerials gym in. Zo tof!

En de jongste had z’n eerste zwemles. Keihard huilen toen bleek dat ik niet mee naar binnen ging. Maar alles keurig meegedaan, tot hij aan mij dacht. En dan ging hij weer keihard huilen. De juf zei achteraf dat hij alles prima had gedaan en bijvoorbeeld al heel goed kan drijven. Hij zei toen dat hij het zwemmen ook helemaal niet eng vond. Hij wilde gewoon liever bij mama zijn. Mijn kleine jongen O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Tink89 op 10-01-2026 21:22:27 ]
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!Fotograaf zaterdag 10 januari 2026 @ 17:58:21 #134
148247 taxibabe
pi_219800849
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:46 schreef Hupje het volgende:
Mad Science is leuk, maar ik vind die naschoolse cursussen véél te duur. J had het dus best willen doen, maar wij hebben het niet gedaan.

Bedankt voor alle succeswensen voor de hand. We wachten het af. Rustig weekend en dan kijken we maandag weer.
De prijs is dus inderdaad het grootste ding, hij moet het ook wel graag willen. Naar aanleiding van jullie reacties nog met zoon gepraat en samen op de site gekeken, hij is nog steeds helemaal enthousiast. Dus we gaan het doen! Naast de zwemles heeft hij geen buitenschoolse activiteiten, naast spelen met vriendjes 😋. Ik denk dat het wel goed voor zijn ontwikkeling is!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 10 januari 2026 @ 17:58:47 #135
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219800855
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:52 schreef Tink89 het volgende:
Hier kan het niet. Onze school biedt het niet aan en de school in de buurt die het wel doet, wil geen kinderen van andere scholen. Zullen ze vast een goede reden voor hebben.

Wij hebben de week van de sportwissels. Klimmen dus sinds woensdag voor mijn 7-jarige. En vanochtend een proefles aerials silk gedaan. En hoewel dat eigenlijk vanaf 8 jaar is en we wisten dat de kans groot was dat de juf zou zeggen dat ze pas mocht beginnen na de zomer óf in november als ze 8 wordt, vond de juf dat ze het zo goed deed, dat ze mag starten. Dus turnen en pianoles en de klimhal en aerials gym in. Zo tof!

En de jongste had z’n eerste zwemles. Keihard huilen toen bleek dat ik niet mee naar binnen ging. Maar alles keurig meegedaan, tot hij aan mij dacht. En dan ging hij weer keihard huilen. De juf zei achteraf dat hij alles prima had gedaan en bijvoorbeeld al heel goed kan drijven. Hij zei toen dat hij het zwemmen ook helemaal niet eng vond. Hij wilde gewoon liever bij mama zijn. Mijn kleine jongen O+
Boh dat is veel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_219800877
Ik moest even zoeken wat aerials gym was, maar gaaf hoor!

Ik snap wel dat de scholen geen leerlingen van andere scholen aannemen voor mad science. Hier zat het altijd vol (een keer een tweede groep omdat er zoveel op de wachtlijst stonden dat die groep ook vol kon)
  zaterdag 10 januari 2026 @ 18:17:42 #137
176471 oh-oh
pi_219800988
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:58 schreef Ynske het volgende:

[..]
Boh dat is veel
Dat hangt toch maar helemaal van het kind af? Die van mijn zusje hadden elke dag wel iets vroeger. Vonden ze heerlijk. Piano/ viool/drums/ percussie / marimba zangles dans en dan drie soorten omdat ze niet konden kiezen. Meestal ook nog tekenles of zo. Die gingen daar echt goed op. Jongste wilde op een gegeven moment niet meer naar de dansschool en ging op voetbal. Dat gooide zijn muziek dingen ook door de war. Maar hij heeft twee jaar geleden toch een trompet gekocht en zelf leren spelen omdat hij in een big band wilde 😂. En sinds 2025 ook nog spieren pompen met zijn vader samen.
Ik moet er niet aan denken. Maar zij vinden het allemaal fijn.
( Groucho Marx )
pi_219801137
But what about the money!?

Nog afgezien van de tijd kost het klauwen met geld en dat had je zusje waarschijnlijk voldoende. :P
  zaterdag 10 januari 2026 @ 18:51:42 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219801322
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:50 schreef oh-oh het volgende:
O+
  zaterdag 10 januari 2026 @ 19:12:08 #140
176471 oh-oh
pi_219801497
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 18:33 schreef vencodark het volgende:
But what about the money!?

Nog afgezien van de tijd kost het klauwen met geld en dat had je zusje waarschijnlijk voldoende. :P
Geld speelt geen rol bij hun idd, daar werken ze beiden keihard voor.
( Groucho Marx )
pi_219801572
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:12 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Geld speelt geen rol bij hun idd, daar werken ze beiden keihard voor.
I know. Is ook fijn voor die kinderen dat ze dat kunnen bieden.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 19:23:09 #142
176471 oh-oh
pi_219801599
Ze werken inmiddels alledrie ook al hard zelf voor reizen en zo natuurlijk, dat hebben ze echt van huis uit geleerd, maar mijn zusje en ik ook vroeger. Concerten,reisjes etc, daar werkten we altijd hard voor.
( Groucho Marx )
pi_219801614
quote:

[..]
Boh dat is veel
Ja dit! Ik vind 1 sport (3 x per week) al een hoop voor mijn 11jarige, 4 dingen had ons allemaal gek gemaakt denk ik. Zeker 4 jaar geleden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219801694
Ik gun mijn kinderen genoeg, maar vind zelf al die clubjes maar vervelend. Wij hebben ook elke dag wat, en daar word ik niet blij van. Zeker voetbal is heel druk met 2 trainingen en 1 wedstrijd per week, en dan op feestdagen nog extra toernooien…

Dochters gaan dit seizoen officieel starten met beeball, dus dat is nog een training en wedstrijd per week erbij (gelukkig wel hetzelfde team).

Daarnaast hebben ze alle drie scouting (nu nog dezelfde avond), X-tra gym, pianoles voor Em, tot de start van de wedstrijden van Beeball ook nog zwemvaarigheidlessen voor Em, Lala wil graag door met dwarsfluitles (a ¤80 per maand, exclusief instrument dus daar twijfelen we nog over) en voor O moet ik nog een kennismakingsles gitaar inplannen…

Ik heb het van de week op een rij gezet, en we betalen met fluitles dan zo’n 4K per jaar voor clubjes van de kinderen… dat is wel inclusief scoutingkampen en regiotrainingen beeball, maar zonder overige benodigdheden. Enige voordeel is dat het meeste op loopafstand is (alleen fluit en beeball is fietsafstand) anders was het echt niet te doen. Ik overwoog laatst te solliciteren voor een andere baan, maar ik zou niet weten hoe ik dit praktisch rond zou moeten breien dan.
pi_219801881
De kosten voor dat soort hobby's lopen ook erg uiteen. J wil graag freerunnen, maar naast dat dat ver weg is en op onhandige tijdstippen, is het óók nog behoorlijk prijzig.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 10 januari 2026 @ 19:50:16 #146
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219801907
Hier zwemles op zondag en musical les op vrijdag en voor de rest naast therapie tijd om kind te zijn. Klinkt misschien stom, maar ik vind dat er ook ruimte moet zijn voor niets.
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 10 januari 2026 @ 20:19:39 #147
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219802402
quote:

Jongste hier heeft het op school gehad, maar vond het helemaal niets. Lees: na de eerste bijeenkomst hebben we geld terug gekregen.

Verder moet ik er niet aan denken om elke dag wat te hebben. NIet als kind, maar ook niet als volwassene. Vervelen is ook gezond!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219802558
Ik zou niet eens weten hoe ik zoveel dingen praktisch geregeld had moeten krijgen op die leeftijd. Ik kan me niet opsplitsen.

Oudste zit nu op scouting en theater. Jongste op turnen. Middelste helemaal niks, die gaat niet goed op nog meer dingen die "moeten".
pi_219802950
Mijn kinderen hebben wel veel clubjes, maar ook nog ruim voldoende vrije tijd. Vooral doordat ze maar 1 dag BSO hebben en de meeste dingen pas rond/na etenstijd zijn, dus ze hebben de hele middag vrije tijd, alleen vrijdagmiddag niet, maar dan ga ik met 8 kinderen naar de Xtra gym, waarvan er maar 3 van mij zijn en de rest hun vrienden waarmee ze anders zouden afspreken/buiten spelen.
pi_219803038
quote:

Ja, onze kinderen vonden het erg leuk! Ze krijgen ook spulletjes mee naar huis. Kwaliteit is wisselend daarvan, maar ze gingen daar wel altijd mee aan de slag en vertelden dan over alles wat ze geleerd hadden O+. Voor kinderen die meestal alleen ‘leuk’ of ‘stom’ zeggen als we naar de schooldag vragen, was dit een welkome afwisseling.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219803160
Simon heeft die Mad Science voorstelling deze week ook op school gehad. Is inderdaad duur, in de periode van de lessen zal Simon in ieder geval 1 les niet kunnen vanwege tandarts. Daardoor twijfelen we een beetje, maar het lijkt Simon erg leuk.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 21:23:17 #152
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219803265
quote:

[..]
Boh dat is veel
Ik heb m aangepast. Turnen en pianoles eruit, die andere erin. My bad!

Edit: en ik las net de andere reacties. Geen zorgen, prul heeft een dag tennis onder bso-tijd, een uur klimmen op woensdag aan het einde van de middag en een uur aerials op zaterdagochtend. Hiervoor had ze diezelfde tennis, 20 minuten piano en een uur turnen. Tijd genoeg om zich te vervelen en 4 dagen in de week tijd om af te spreken en buiten te spelen. Want klimmen is pas om half 5.

Jongste heeft zwemles en ik hoop eigenlijk dat hij ook de klimwand in wil, want dan zijn ze tegelijk en hij wilt nu de hele tijd wel gaan klimmen (en dat mag logischerwijs niet), maar niet meedoen aan de spelletjes en het klimmen in de les. En dat is best lastig een uur lang.
pi_219803393
:W Tijdje niet gepost, wel wat bijgelezen. ohoh gaat emigreren wat leuk!

Hier in Assen ligt erg veel sneeuw. Veel gewaaid ook, de sneeuwduinen gehad. Lag/ligt aardig hoog bij de voordeur. Nadeel, de AH kan niet goed bevoorraad worden, gelukkig is de voorraadkast en vriezer redelijk up to date. :)

Hier geen dieet oid, maar wel in 2 maanden ruim 10 kg afgevallen door de hemiplegische migraine, duizeligheid ed. Dan ben ik er of heel misselijk bij waardoor ik niet kan eten, of ik moet door de migraine telkens overgeven.
En de laatste tijd lig ik steeds vaker mede daardoor beroerd op bed. Aantal keer flauwgevallen, ondertussen , extreme moeheid. uitgebreid bloedonderzoek gehad. Niks gevonden.
Nu moet ik weer bloedprikken op nog wat andere dingen en maandag weer naar de neuroloog.
Vandaag bv tot 20.15 op bed gelegen en nog niks gegeten de hele dag. Wel water gedronken tussendoor en medicatie gehad. En flink aan de diarree.
Zit nu te twijfelen tussen het restje bami en tjaptjoy op te warmen of geroosterd brood en cup a soup.

Gelukkig ook goede dagen ertussen nog! Eind vd maand uitgestelde kerst met schoonfamilie zin an! Al moeten we kijken hoe we dat gaan doen met vriend zn pootje, die moet dinsdag naar t ziekenhuis, hij kan er nog steeds niet op staan. Er is een tijdje terug een foto gemaakt.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 21:51:51 #154
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219803510
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
:W Tijdje niet gepost, wel wat bijgelezen. ohoh gaat emigreren wat leuk!

Hier in Assen ligt erg veel sneeuw. Veel gewaaid ook, de sneeuwduinen gehad. Lag/ligt aardig hoog bij de voordeur. Nadeel, de AH kan niet goed bevoorraad worden, gelukkig is de voorraadkast en vriezer redelijk up to date. :)

Hier geen dieet oid, maar wel in 2 maanden ruim 10 kg afgevallen door de hemiplegische migraine, duizeligheid ed. Dan ben ik er of heel misselijk bij waardoor ik niet kan eten, of ik moet door de migraine telkens overgeven.
En de laatste tijd lig ik steeds vaker mede daardoor beroerd op bed. Aantal keer flauwgevallen, ondertussen , extreme moeheid. uitgebreid bloedonderzoek gehad. Niks gevonden.
Nu moet ik weer bloedprikken op nog wat andere dingen en maandag weer naar de neuroloog.
Vandaag bv tot 20.15 op bed gelegen en nog niks gegeten de hele dag. Wel water gedronken tussendoor en medicatie gehad. En flink aan de diarree.
Zit nu te twijfelen tussen het restje bami en tjaptjoy op te warmen of geroosterd brood en cup a soup.

Gelukkig ook goede dagen ertussen nog! Eind vd maand uitgestelde kerst met schoonfamilie zin an! Al moeten we kijken hoe we dat gaan doen met vriend zn pootje, die moet dinsdag naar t ziekenhuis, hij kan er nog steeds niet op staan. Er is een tijdje terug een foto gemaakt.
Jeetje, Ingrid. Dit klinkt allemaal heel zwaar en wat duurt het ongelooflijk lang met dat been van je vriend.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_219803587
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:51 schreef livelink het volgende:

[..]
Jeetje, Ingrid. Dit klinkt allemaal heel zwaar en wat duurt het ongelooflijk lang met dat been van je vriend.
Ja, leuk is anders. Maar ja. Hopelijk kan de neuroloog er iets mee. Misschien andere medicatie, daar had ze het laatst over. Functioneren is steeds lastiger zo.
Ik heb wel mijn Implanon (staafje arm voor anticonceptie) eruit laten halen en (nog) geen nieuwe laten plaatsen. Eens kijken hoe mijn lichaam daar op reageert.
19 december was het een jaar geleden, nu is er een complicatie met zijn grote teen erbij gekomen.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 23:00:25 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219804168
Jemig Ingrid! :o Dat is toch geen doen joh! :o Hopelijk kan de neuroloog je helpen!
pi_219805515
Tjonge @_Ingrid_ dat klinkt heel naar! Ik hoop dat de neuroloog iets voor je kan doen, want dit is wel heel ontwrichtend. En je vriend ook al zo'n tijd in de lappenmand, sterkte voor jullie!
pi_219805582
Zoo @_Ingrid_ Houdt niet op he? :{ Sterkte voor jullie :*

Sliep net toen er om 3.06u een Amber Alert binnenkwam. 10 jarig meisje vermist in Rotterdam ;(

School mailde vrijdag dat we onze mail zondag in de gaten moeten houden of maandag de school wel open is. Hopelijk wel want start van de toetsweek. Ben benieuwd.
If they say
pi_219805726
@_Ingrid_ wat heftig. Hopelijk voor zowel jouw als voor je vriend snel een oplossing :*

Mush ik kreeg de melding ook binnen inderdaad. En later nog een keer. Maar iets eerder die avond had ik ook een berichtje gezien over een jongen van 8 die vermist was. Hopelijk betekent het niet uitsturen van een melding voor hem, dat hij gevonden is
Edit: nee dus. Begrijp dan niet zo goed waarom voor de ene wel een amberalert en voor de ander niet
  zondag 11 januari 2026 @ 10:12:18 #160
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219805907
Ik duim voor jullie Ingrid!

En ook voor de vermiste kinderen. Hillie: er zijn somsredenen om geen amber-alert uit te sturen. De criteria vind je hier: https://www.oudersvannu.n(...)%2Fwww.google.com%2F
  zondag 11 januari 2026 @ 10:13:01 #161
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219805912
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 09:35 schreef hilliebillie het volgende:
@:_ingrid_ wat heftig. Hopelijk voor zowel jouw als voor je vriend snel een oplossing :*

Mush ik kreeg de melding ook binnen inderdaad. En later nog een keer. Maar iets eerder die avond had ik ook een berichtje gezien over een jongen van 8 die vermist was. Hopelijk betekent het niet uitsturen van een melding voor hem, dat hij gevonden is
Edit: nee dus. Begrijp dan niet zo goed waarom voor de ene wel een amberalert en voor de ander niet
Amberalert is met name als het leven in gevaar is geloof ik. Of als men het idee heeft dat het land verlaten gaat worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 11 januari 2026 @ 10:32:04 #162
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219806012
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219806093
quote:
2s.gif Op zondag 11 januari 2026 10:13 schreef Troel het volgende:

[..]
Amberalert is met name als het leven in gevaar is geloof ik. Of als men het idee heeft dat het land verlaten gaat worden.
Ja, maar bij het meisje hadden ze geen idee. Volgens mij was land verlaten niet een vermoeden. Maar bij de Jongen van 8 in het winterse weer was/is het ook levens gevaar.

Maar goed er zullen wellicht goede redenen zijn hoor. Maar het was iets wat me opviel.

En idd gelukkig terecht!
pi_219806292
Die tweede kwam een uurtje later binnen, Hillie, maar die laatste miste ik dus. Gelukkig is ze terecht!
Dat jongetje zal een regionaal alert zijn geweest want die heb ik niet gekregen.
Edit: Zie het wel op rtl nieuws staan. Hopelijk wordt hij ook snel gevonden.

Laatst toch ook een puber weggelopen van huis, in korte broek en T-shirt? Daar zijn vrij snel naar opzoek gegaan vanwege het weer. Die kwam niet levend terug ;(
If they say
pi_219806659
@_Ingrid_ wat klinkt dat ontzettend naar en ontwrichtend ;( sterkte, hopelijk kan de neuroloog je verder helpen! :*

En hopelijk is met het 10-jarige gevonden meisje alles goed.. in elk geval fijn dat ze gevonden is. Nu het jongetje nog.. krijg altijd beetje knoop in maag van dit soort berichten.

Dan een hele andere vraag. Hebben er mensen hier een luchtreiniger? Zo ja, hoe bevalt dat, en welke heb je? @exode ik meen me te herinneren dat jij er eentje hebt voor B?
Ik denk eraan voor mijn woonkamer en slaapkamer. Slaapkamer ivm huisstofmijtallergie en dat ik vaak last heb van wat snot in neus ondanks een corticosteroïden neusspray en een 'gewone' neusspray, woonkamer omdat ik daar overdag meeste tijd ben, en de katten ook, en er staat ook een kattenbak en open keuken enz. En als nichtje er is, of mijn lieve eeuwig snot producerende buurmeisjes, dan zitten we ook veel in de woonkamer. Dus in al die gevallen lijkt wat extra luchtreiniging me wel lekker. Dus erg benieuwd of er goede ervaringen zijn!

Ik heb daarnaast mechanische ventilatie en de ventilatieroosters in woonkamer, mijn slaapkamer, kleine slaapkamer en op zolder staan altijd (een klein stukje) open. Dus de vraag is ook een beetje of het dan wel zin heeft, of dat ik dan bv die dicht moet doen op de momenten dat ik de luchtreiniger aan heb, en de mechanische ventilatie even op vakantiestand oid. Dus mocht iemand met luchtreiniger ook mechanische ventilatie hebben, hoor ik ook daar graag ervaring over!

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 11-01-2026 12:57:19 ]
pi_219807131
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:26 schreef Mushanga71 het volgende:
Die tweede kwam een uurtje later binnen, Hillie, maar die laatste miste ik dus. Gelukkig is ze terecht!
Dat jongetje zal een regionaal alert zijn geweest want die heb ik niet gekregen.
Edit: Zie het wel op rtl nieuws staan. Hopelijk wordt hij ook snel gevonden.

Laatst toch ook een puber weggelopen van huis, in korte broek en T-shirt? Daar zijn vrij snel naar opzoek gegaan vanwege het weer. Die kwam niet levend terug ;(
Die puber had een beperking qua ontwikkelingsniveau geen puber. Waren er helaas 2 de laatste tijd allebei helaas niet levend teruggevonden.

Ingrid wat een narigheid bij jullie. Hopelijk kan de neuroloog nog iets doen voor jullie. Migraine kan zekerheid hormonaal zijn. Zelf ben ik ook gevoelig voor instabiel weer. Het is lastig uit te zoeken wat de oorzaak is. Hopelijk heb je er snel minder last van het ontwricht echt je leven.
pi_219807164
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 10:47 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ja, maar bij het meisje hadden ze geen idee. Volgens mij was land verlaten niet een vermoeden. Maar bij de Jongen van 8 in het winterse weer was/is het ook levens gevaar.

Maar goed er zullen wellicht goede redenen zijn hoor. Maar het was iets wat me opviel.

En idd gelukkig terecht!
Bij de jongen lijkt het lokaal te zijn. Daarvoor zijn burgernet meldingen en er zijn grote zoekacties op touw gezet. Het is niet dat daar minder wordt gedaan, ik zou zelfs denken meer maar er is minder landelijke aandacht.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 11-01-2026 13:37:43 ]
  zondag 11 januari 2026 @ 13:18:07 #168
176471 oh-oh
pi_219807589
Ingrid wat een drama zeg.
Hopelijk vinden ze snel een oplossing / verlichting voor jou!
( Groucho Marx )
pi_219810438
De jongen is helaas overleden gevonden.
pi_219810546
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:28 schreef F_r het volgende:
De jongen is helaas overleden gevonden.
Ik las het. Verdronken voor het restaurant van zijn ouders. ;(
pi_219810722
Triest ;(
If they say
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 11 januari 2026 @ 17:33:46 #172
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219811358
@Ingrid, heel veel sterkte.

Triest van dat jongetje
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 11 januari 2026 @ 17:34:22 #173
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219811366
Wij zijn vanmiddag naar De Efteling vertelt... Joris en de draad musical geweest.
Echt genoten, was super leuk
Today is life -

Dale Carnegie
pi_219811769
Wij kregen vanmiddag bericht van de ene school, code oranje tot 10 uur, we gaan 10.45u starten met de lessen.
De andere school volgde een paar uur later: we starten om 10.15u.
Als ik al zie hoeveel kinderen er uit de wijde omgeving komen dan gaan er veel die kwart over 10 mogelijk niet halen.
Toetsweek begint en ze hebben de eerste toetsen verschoven naar 10.15u waardoor de toetsen 's middags ook wat later beginnen. Jongste heeft pas 's middags toets.

Kind zit bij vriendje, wilde niet vandaag naar huis. Ik heb gezegd dat ik niet morgenochtend paniekerige appjes wil van "ik zit hier en kan niet naar school en je moet me komen halen want anders mis ik mijn toets", want ze had ook vandaag terug gekund.
pi_219812322
@Ingrid veel sterkte.

D heeft morgen toetsweek, maar ze starten pas vanaf 10:30. De toetsen van de ochtend gaan naar de middag. Dat is wel fijn.
C, hbo, heeft wel om half 9 toets. Er komen veel studenten van buiten. Hopelijk komen die studenten die 7 uur moeten vertrekken heel aan komen.
pi_219812365
Hier code oranje tot 4.00u vannacht en daarna code geel tot 6.00u. Alsof na 6.00u de spekgladde wegen niet spekglad meer zijn :')
Eerste toetsdag van zoon begint dus gewoon om 9.00u.

Wel goed geregeld bij jullie scholen, @Nijna, geeft toch wat meer speling. Hier komen ook kinderen van verderweg dus ik snap de logica van 9.00u niet echt.
Dan heeft je dochter een probleem idd ;) Hopelijk valt het morgen mee.

Morgen een ST docu. Ben benieuwd.

Edit: zoon bracht net de kliko weg. Niet te doen gewoon. Heel de straat is één grote ijsbaan. Kliko staat er iig. Nu morgen maar afwachten...

[ Bericht 5% gewijzigd door Mushanga71 op 11-01-2026 19:56:21 ]
If they say
  zondag 11 januari 2026 @ 19:58:04 #177
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_219812591
Hier pas vannacht ijzel. Maar hopelijk is het morgenochtend wel weg want eigenlijk moet ik wel naar kantoor want anders kan ik de hele week niet.

Sterkte Ingrid, klinkt heel pittig allemaal.

Mijn oudste is vandaag 14 geworden O+
  zondag 11 januari 2026 @ 20:03:00 #178
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219812628
quote:
2s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:58 schreef Kyara het volgende:
Hier pas vannacht ijzel. Maar hopelijk is het morgenochtend wel weg want eigenlijk moet ik wel naar kantoor want anders kan ik de hele week niet.

Sterkte Ingrid, klinkt heel pittig allemaal.

Mijn oudste is vandaag 14 geworden O+
Gefeliciteerd
pi_219812635
@Kyara gefeliciteerd met je 14 jarige. Het worden echte mannetjes zo langzaam aan O+

Een deel van C zijn medestudenten komt uit Drenthe. Daar is het code oranje tot 10 uur. Kijken hoe dat gaat met het ov.
pi_219812636
Zo sneu van het jongetje ;(

@Kyara gefeliciteerd met oudste! *O*
pi_219812653
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 19:33 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier code oranje tot 4.00u vannacht en daarna code geel tot 6.00u. Alsof na 6.00u de spekgladde wegen niet spekglad meer zijn :')
Eerste toetsdag van zoon begint dus gewoon om 9.00u.

Wel goed geregeld bij jullie scholen, @:Nijna, geeft toch wat meer speling. Hier komen ook kinderen van verderweg dus ik snap de logica van 9.00u niet echt.
Dan heeft je dochter een probleem idd ;) Hopelijk valt het morgen mee.

Morgen een ST docu. Ben benieuwd.

Edit: zoon bracht net de kliko weg. Niet te doen gewoon. Heel de straat is één grote ijsbaan. Kliko staat er iig. Nu morgen maar afwachten...
De temperatuur gaat vannacht en morgen wel een flink stuk omhoog, dus ik ga er idd wel vanuit dat het snel beter wordt en dat de gladheid na 6 uur zomaar eens over kan zijn. En de grote wegen zijn sowieso schoon als er recent geen verse sneeuw is gevallen, die waren vanmiddag terwijl het vroor al prima. Ik moet zelf om 6:45 de deur uit, maar ik verwacht zodra ik onze zijstraat uit ben geen problemen meer.

Gefeliciteerd Kyara!

Wij zijn naar de nieuwe show geweest van Steven (zonder Jamie). Leuk weer, maar ook wel erg veel herhaling met de vorige show terwijl het nieuw zou moeten zijn. De volgende slaan we dus sowieso over.
pi_219813092
Ik heb nog nooit zovaak op buienradar gekeken als de afgelopen week :D
Hier vriest het na middernacht ook niet meer, @FlyingFish Maar het zal nog wel even duren voor de ijskorst hier gesmolten en de kou uit de grond is.
Dinsdag wordt het bikiniweer met 8 graden boven nul 8-)

Gefeliciteerd met oudste, @Kyara!
If they say
pi_219813175
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:03 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Kyara gefeliciteerd met je 14 jarige. Het worden echte mannetjes zo langzaam aan O+

Een deel van C zijn medestudenten komt uit Drenthe. Daar is het code oranje tot 10 uur. Kijken hoe dat gaat met het ov.

Bussen rijden hier niet tot 12 uur, communiceert school net. Jongste heeft geen toetsen. Hele toetsweek wordt opgeschoven.
pi_219813445
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:57 schreef Nijna het volgende:

[..]
Bussen rijden hier niet tot 12 uur, communiceert school net. Jongste heeft geen toetsen. Hele toetsweek wordt opgeschoven.

De voorbereiding was ook niet ideaal afgelopen week. Met een missende dag en 1e uren, na 2 weken vakantie. Nu redt D dat wel. Kijken of het bij zijn vrienden ook zo gaat.
  zondag 11 januari 2026 @ 21:56:54 #185
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_219813549
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:26 schreef BE het volgende:

[..]
Nee, we koken dubbel.
Maar doordat we allemaal rare sport en trainigstijden hebben, en ik dan ook nog‘ eens soms heel laat uit m’n werk ben is dat verder ook niet heel ingewikkeld. F kookt meestal voor hun drietjes en ik regel mezelf later.

Omdat O niet meer in Gouda traint, maar in Hoek van Holland moeten zij dan weer heel vroeg weg, et cetera.

Tikkie disfunctioneel gezin inmiddels, maar het werkt eigenlijk wel voor iedereen. :+
Ik kan me voorstellen dat 't op die manier voor jullie prima werkt inderdaad, maar hier zou ik dat echt heel lastig vinden (en ongezellig).
in de haak.
  zondag 11 januari 2026 @ 22:00:14 #186
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_219813594
Ingrid, wat een boel narigheid las ik. Heel veel sterkte. Hopelijk wordt er snel iets op gevonden waar je wel echt iets aan hebt.
in de haak.
pi_219813662
@Kyara gefeliciteerd met M
pi_219815066
@Kyara gefeliciteerd met M.

Succes aan allen die de weg op moeten waar het glad is... hier viel het tnt wel mee.
S. 2014
J. 2016
  maandag 12 januari 2026 @ 08:03:38 #189
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_219815181
Hier is code oranje tot 09.00 uur. Ik ben vanochtend thuis opgestart maar moet om half 9 toch wel gaan rijden. Hopelijk valt het mee.
pi_219815213
Succes voor alle toetsweek pubers! :)

Hier kraken de auto's niet meer over de straat en ik zag er net twee rijden met de normale snelheid. Nog wel uitkijken, denk ik maar er zit vooruitgang in de dooi.
If they say
pi_219815221
Mijn man is al drie kwartier geleden richting werk gegaan, maar ik heb nog niet gehoord dat hij is aangekomen... Het is 20 minuten normaal gesproken...
Hij zal het wel vergeten zijn.
pi_219815253
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 08:14 schreef Nijna het volgende:
Mijn man is al drie kwartier geleden richting werk gegaan, maar ik heb nog niet gehoord dat hij is aangekomen... Het is 20 minuten normaal gesproken...
Hij zal het wel vergeten zijn.
Hier bericht niemand als ze op hun werk zijn. Maar met dit weer kan ik me voorstellen dat het fijn is.

Hier zag ik dat de oudste bij zijn school is. Toch wel handig dat we hem nog steeds kunnen volgen :@
(En hij weet dat, kan het zelf uitzetten als hij dat wil)

Man is onderweg, die check ik over een kwartiertje wel :P
  maandag 12 januari 2026 @ 08:40:13 #193
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219815311
Wij kunnen elkaars locatie ook zien idd. Niet omdat ik continu wil weten waar mijn man uithangt, maar omdat ik het - vooral bij dit soort weer of als hij op de motor gaat - fijn vindt als ik even kan checken of hij heel aangekomen is. Of op de terugweg of hij al onderweg is. Kan ik vast koken.

Hier is het nog wel glibberen en glijden, maar ik denk dat met een uurtje alles weg is. Het is boven nul en de straten en stoepen die gisteren schoon waren, zijn nu prima te doen. Het is vooral glad waar we water op de weg blijft staan en waar nog aangereden sneeuw lag.
pi_219815384
De grotere wegen waren prima begaanbaar. En toch reed degene voor me 65 op de 80 weg en 30 in de bebouwde kom, zelfs toen het rijtje auto's daarvoor wel doorreed. Beetje jammer. Maar alsnog (net) op tijd op mijn werk, dus geen probleem.
pi_219815391
Hier ook nog steeds een stalk-app en zoon vindt dat fijn. Hij installeerde het zelf op mijn foon :Y

In mijn straat ligt nog heel veel sneeuwprut en is het niet heel glad meer, maar toch uitkijken in de bocht en zo. De rest is heel goed te doen.
Hopelijk hebben we de winter weer gehad.
If they say
pi_219815621
Het dooit hier snel, maar om 7.30 waren de fietspaden nog wel behoorlijk glad en de treinen reden ook niet normaal. Dus toch maar thuis aan het werk.

@_Ingrid_ wat een ellende -O-. Sterkte!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219815717
Man was goed aangekomen, wij volgen elkaar niet meer sinds kort. Hadden er woorden over gehad, ik vind het best, maar als hij het uit zet dan laat ik mijn locatie niet aan staan voor hem.
Ik ga zo pogen de oudste naar school te brengen, rottig smal straatje, dus het zal wel filerijden (of glijden) worden daar...
pi_219815820
In onze straat is het nog steeds sneeuw sneew en sneeuw. Op de stoepen ligt ook nog een laag, aangevroren imiddels.
Gisteren liep ik over straat naar de AH en steeds als er een auto aan kwam stapte ik voorzichtig op de stoep om aan de kant te gaan. Kwam er gisteren een busje aan, van grote afstand al toeterend. Ik natuurlijk geirriteerd dus ik wilde al gebaren van doe normaal joh! Was het de vader van een vriendje van B die zwaaide _O-

Maar goed, zaterdag naar vrienden geweest en dat was me een potje gezellig O+ Te laat naar huis gegaan maar de snelweg was gewoon hoppa 120 hoor, geen sneeuw of gladheid te vinden.
Slecht geslapen daarna maar dat was duidelijk prikkelverwerking. Zondag nergens meer last van alleen wat moe.
Logeren van de kinderen ging ook heel goed, Juul had voor het laatst toen ze 2 was gelogeerd die vond het poepjespannend. Het was een feestje, lekker met haar nicht van bijna 12 gefreubeld en B heeft veel spelletjes gespeeld met zijn neef en oom.

Wij hebben geen stalk app, ook nooit gehad. Wellicht gaan we het voor B instellen als hij naar de Middelbare gaat.

Nog gefeliciteerd Kyara!

Ik dacht dit weekend toevallig aan je Ingrid, hoe het met je zou zijn. Wat een verhaal en wat vervelend alle klachten en je vriend nog steeds met zijn voet. Sterkte daar!
  maandag 12 januari 2026 @ 11:04:24 #199
176471 oh-oh
pi_219816072
Nou mijn vriendin verhuist vandaag eindelijk vanuit het ziekenhuis naar een hospice.
En start meteen het euthanasie traject op.
Zo snel kan dat gaan...

Maar de sneeuw is wel weg hier,alhoewel sommige paadjes helemaal onbegaanbaar zijn door de slush die er ligt nu.
( Groucho Marx )
pi_219816416
@oh-oh dan gaat het opeens toch snel. Sterkte

@exode, een beetje moeheid klinkt prima met zo'n avondje weg. Fijn dat de kids het ook naar hun zin hadden.

We hebben de telefoons in home assistent hangen. Dus ik krijg in de ochtend een berichtje van die server dat D op school is. Het zou er nu wel uit kunnen, het gaat al 2,5 jaar goed. Maar ben het zo gewend :P

De doorgaande weg is prima te doen. We wonen op de hoek en onze eigen straat is een sneeuw/ijs bende. Maar de garage komt op de doorgaande straat uit. Dus geen problemen.
Oudste is alweer thuis, die heeft nu weekend :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')