Oh ik dacht nog dat eerst Valentijn er tussen kwam.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:34 schreef PoesInDoos het volgende:
Kunnen we mooi door naar de paaseitjes!
https://www.action.com/nl(...)-gevulde-paaseitjes/
Ook dan kan je paaseitjes etenquote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:47 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oh ik dacht nog dat eerst Valentijn er tussen kwam.
wij schuiven altijd de helft van de stoep. het scheelt werk en zo blijft er een strook over voor de slee maar vooral zodat er een keuze blijft tussen stoep of sneeuw want die schone stoep kan soms inderdaad verraderlijk glad zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:04 schreef Hupje het volgende:
Het is wel nasty sneeuw vanochtend. Niet echt weg te schuiven, dan wordt het extra glad. Ik heb tot nu toe de stoep voor ons huis geschoven voor alle mensen die te voet naar de winkel gaan, maar dat doe ik vandaag maar niet. Ons strooizout is niet oneindig en met alleen schuiven wordt het alleen maar gevaarlijker. Bewaar ik het strooizout toch maar voor ons eigen terrein.
kussentje tussen de knieën of onder de knie al geprobeerd?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:30 schreef Kyara het volgende:
Ik heb gisteren mijn knie verdraaid. Sowieso al slechte knieën maar nu zit het echt aan de binnenkant. Daardoor kon ik ook niet lekker op mijn rechterzij slapen dus nu ben ik moe. Hopelijk gaat dat ook snel over. #kleinleed
https://www.action.com/nl-nl/p/3223668/chocoladehartjes/quote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:47 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat ligt er ook, maar dat is minder gek omdat het over 4 weken al Valentijn isquote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:47 schreef vencodark het volgende:
[..]
Verwend of je hebt een huisarts die graag factureert :-)quote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:55 schreef Mushanga71 het volgende:
Zal komen omdat mijn ha zoon altijd meteen wil zien, @:Nijna Al vraag ik advies, dan nog moet hij iig bij de assistente langs die da ha er ook even naar laat kijken. Ik ben misschien verwend
Goede tip! Thanks! Vannacht even proberen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:53 schreef Elleska het volgende:
kussentje tussen de knieën of onder de knie al geprobeerd?
5quote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:56 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Dat ligt er ook, maar dat is minder gek omdat het over 4 weken al Valentijn is
True, al bedoelde ik er vooral mee te zeggen dat de paasartikelen ná Valentijn pas zouden komen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:56 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Dat ligt er ook, maar dat is minder gek omdat het over 4 weken al Valentijn is
Vast bedrag per maand ofzo, geloof ik. Dat was het een paar jaar geleden iig wel. Zo stond het gedeclareerd bij de verzekering. Ook als je niet naar de ha gaat.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Verwend of je hebt een huisarts die graag factureert :-)
Dat doe ik normaal gesproken ook, maar heeft hier nu dus geen zin.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:53 schreef Elleska het volgende:
[..]
wij schuiven altijd de helft van de stoep. het scheelt werk en zo blijft er een strook over voor de slee maar vooral zodat er een keuze blijft tussen stoep of sneeuw want die schone stoep kan soms inderdaad verraderlijk glad zijn.
Ik ben niet BE en ik heb geen gezin, maar je kan heel makkelijk ook gerechten voor 1 persoon aanopassen, gewoon de aardappels of rijst vervangen, aparte pasta koken etc.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:06 schreef trui het volgende:
[..]
Maar eet je gezin ook mee met jouw patroon of moet je steeds dubbel koken?
En tijd er voor heeftquote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Verwend of je hebt een huisarts die graag factureert :-)
Je ha betaal je niet maar consulten factureren ze zeker wel apart , de verzekering vergoedt dat, en ook vaste bedragen voor elke patient die ze hebben.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:06 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Vast bedrag per maand ofzo, geloof ik. Dat was het een paar jaar geleden iig wel. Zo stond het gedeclareerd bij de verzekering. Ook als je niet naar de ha gaat.
Oh zo, ja daar doen ze bij de Action niet aan. Als je in een hittegolf zwemspulletjes wil halen grijp je ook mis, dan staan de sneeuwschuivers en zakken strooizout er alquote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:03 schreef vencodark het volgende:
[..]
True, al bedoelde ik er vooral mee te zeggen dat de paasartikelen ná Valentijn pas zouden komen.
Hoe naïef.![]()
Al heb ik niet opgezocht wanneer het Pasen is.
Nee, we koken dubbel.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:06 schreef trui het volgende:
[..]
Maar eet je gezin ook mee met jouw patroon of moet je steeds dubbel koken?
Agreed. Als het goed werkt.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:50 schreef oh-oh het volgende:
Juist niet disfunctioneel maar heel functioneel BE.
Yes, heeft B gedaan, hij vond het erg leuk! Hij kwam steeds met hele verhalen thuis.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:35 schreef taxibabe het volgende:
Kind heeft op school een voorstelling gehad van Mad Science. Nu kunnen we hem opgeven voor een naschoolse cursus over wetenschap etc., uit mijn hoofd 6 bijeenkomsten van een uur op zijn eigen school.
Heeft iemand hier ervaring mee? Het lijkt hem echt leuk, het gaat ook over het zonnestelsel, maar ook proefjes doen. Maar het kost ook wel wat.
Dit is wel heel pijngrensafhankelijk. Sommige mensen lopen schouderophalend door met pijn waarvan een ander kermend in een hoekje zou kruipen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:43 schreef Nijna het volgende:
als de pijn zonder pijnstilling te doen is
Heeft mijn 9 jarige ook gedaan in groep 3, ik vond het pittig duur maar zij vond het helemaal geweldig dus het was het echt waardquote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:35 schreef taxibabe het volgende:
Kind heeft op school een voorstelling gehad van Mad Science. Nu kunnen we hem opgeven voor een naschoolse cursus over wetenschap etc., uit mijn hoofd 6 bijeenkomsten van een uur op zijn eigen school.
Heeft iemand hier ervaring mee? Het lijkt hem echt leuk, het gaat ook over het zonnestelsel, maar ook proefjes doen. Maar het kost ook wel wat.
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:38 schreef exode het volgende:
[..]
Yes, heeft B gedaan, hij vond het erg leuk! Hij kwam steeds met hele verhalen thuis.
Hij is er sowieso erg mee bezig. Het was bij hem wel meerdere leeftijden door elkaar. Hij vond het daardoor soms te langzaam gaan.
Ik vind het ook best duur, zoon zit nu ook in groep 3. Hij heeft laatst The Martian met ons gekeken en vond het superinteressant, sowieso vindt hij het zonnestelsel interessant. Laatst heeft hij ook een boekje gelezen over stoffen die vast, vloeistof of gas kunnen zijn etc.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:51 schreef Schanu het volgende:
[..]
Heeft mijn 9 jarige ook gedaan in groep 3, ik vond het pittig duur maar zij vond het helemaal geweldig dus het was het echt waard
Dat is ook wel weer zo... maar als het kind krom ligt van de pijn zijn ze wellicht wel eerder geneigd om een foto te maken. Maar de mate waarin pijn ervaren wordt hoeft niet persé iets te zeggen over de aard van het letsel.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit is wel heel pijngrensafhankelijk. Sommige mensen lopen schouderophalend door met pijn waarvan een ander kermend in een hoekje zou kruipen.
Beide kinderen hebben dit meerdere keren gedaan. Vonden ze beiden erg leuk. Ze hebben hier ook nog een aantal keer in de zomervakantie zo’n mad science ‘kamp’ (4 dagen maar zonder overnachting) gedaan. Ze waren hier super enthousiast (behalve de ene keer tijdens corona, dan kregen ze de proefjes thuisgestuurd en ging het verder digitaal. Dat doet meteen af aan de hele beleving.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:35 schreef taxibabe het volgende:
Gecheckt want nu wil ik het weten ookquote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:28 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Je ha betaal je niet maar consulten factureren ze zeker wel apart , de verzekering vergoedt dat, en ook vaste bedragen voor elke patient die ze hebben.
Hier hebben ze het denk ik in groep 4-5-6 zoiets gedaan. Weet het ook niet meer precies.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:20 schreef Deepfreeze het volgende:
D heeft ooit bij een vriendje zijn verjaardagfeestje zo'n mad science beleefd. Hij vond het maar zozo. Het was gericht op de basisschool en hij was een wijze groep 8-er. Dus het ging hem wat langzaam en te weinig nieuws. Al waren de proefjes wel geinig.
@:Hupje Hopelijk valt het mee. Inderdaad in de gaten houden.
De prijs is dus inderdaad het grootste ding, hij moet het ook wel graag willen. Naar aanleiding van jullie reacties nog met zoon gepraat en samen op de site gekeken, hij is nog steeds helemaal enthousiast. Dus we gaan het doen! Naast de zwemles heeft hij geen buitenschoolse activiteiten, naast spelen met vriendjes 😋. Ik denk dat het wel goed voor zijn ontwikkeling is!quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:46 schreef Hupje het volgende:
Mad Science is leuk, maar ik vind die naschoolse cursussen véél te duur. J had het dus best willen doen, maar wij hebben het niet gedaan.
Bedankt voor alle succeswensen voor de hand. We wachten het af. Rustig weekend en dan kijken we maandag weer.
Boh dat is veelquote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:52 schreef Tink89 het volgende:
Hier kan het niet. Onze school biedt het niet aan en de school in de buurt die het wel doet, wil geen kinderen van andere scholen. Zullen ze vast een goede reden voor hebben.
Wij hebben de week van de sportwissels. Klimmen dus sinds woensdag voor mijn 7-jarige. En vanochtend een proefles aerials silk gedaan. En hoewel dat eigenlijk vanaf 8 jaar is en we wisten dat de kans groot was dat de juf zou zeggen dat ze pas mocht beginnen na de zomer óf in november als ze 8 wordt, vond de juf dat ze het zo goed deed, dat ze mag starten. Dus turnen en pianoles en de klimhal en aerials gym in. Zo tof!
En de jongste had z’n eerste zwemles. Keihard huilen toen bleek dat ik niet mee naar binnen ging. Maar alles keurig meegedaan, tot hij aan mij dacht. En dan ging hij weer keihard huilen. De juf zei achteraf dat hij alles prima had gedaan en bijvoorbeeld al heel goed kan drijven. Hij zei toen dat hij het zwemmen ook helemaal niet eng vond. Hij wilde gewoon liever bij mama zijn. Mijn kleine jongen
Dat hangt toch maar helemaal van het kind af? Die van mijn zusje hadden elke dag wel iets vroeger. Vonden ze heerlijk. Piano/ viool/drums/ percussie / marimba zangles dans en dan drie soorten omdat ze niet konden kiezen. Meestal ook nog tekenles of zo. Die gingen daar echt goed op. Jongste wilde op een gegeven moment niet meer naar de dansschool en ging op voetbal. Dat gooide zijn muziek dingen ook door de war. Maar hij heeft twee jaar geleden toch een trompet gekocht en zelf leren spelen omdat hij in een big band wilde 😂. En sinds 2025 ook nog spieren pompen met zijn vader samen.quote:
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:50 schreef oh-oh het volgende:
Juist niet disfunctioneel maar heel functioneel BE.
Geld speelt geen rol bij hun idd, daar werken ze beiden keihard voor.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 18:33 schreef vencodark het volgende:
But what about the money!?
Nog afgezien van de tijd kost het klauwen met geld en dat had je zusje waarschijnlijk voldoende.
I know. Is ook fijn voor die kinderen dat ze dat kunnen bieden.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:12 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Geld speelt geen rol bij hun idd, daar werken ze beiden keihard voor.
Ja dit! Ik vind 1 sport (3 x per week) al een hoop voor mijn 11jarige, 4 dingen had ons allemaal gek gemaakt denk ik. Zeker 4 jaar geleden.quote:
Jongste hier heeft het op school gehad, maar vond het helemaal niets. Lees: na de eerste bijeenkomst hebben we geld terug gekregen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:35 schreef taxibabe het volgende:
Ja, onze kinderen vonden het erg leuk! Ze krijgen ook spulletjes mee naar huis. Kwaliteit is wisselend daarvan, maar ze gingen daar wel altijd mee aan de slag en vertelden dan over alles wat ze geleerd haddenquote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:35 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb m aangepast. Turnen en pianoles eruit, die andere erin. My bad!quote:
Jeetje, Ingrid. Dit klinkt allemaal heel zwaar en wat duurt het ongelooflijk lang met dat been van je vriend.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tijdje niet gepost, wel wat bijgelezen. ohoh gaat emigreren wat leuk!
Hier in Assen ligt erg veel sneeuw. Veel gewaaid ook, de sneeuwduinen gehad. Lag/ligt aardig hoog bij de voordeur. Nadeel, de AH kan niet goed bevoorraad worden, gelukkig is de voorraadkast en vriezer redelijk up to date.![]()
Hier geen dieet oid, maar wel in 2 maanden ruim 10 kg afgevallen door de hemiplegische migraine, duizeligheid ed. Dan ben ik er of heel misselijk bij waardoor ik niet kan eten, of ik moet door de migraine telkens overgeven.
En de laatste tijd lig ik steeds vaker mede daardoor beroerd op bed. Aantal keer flauwgevallen, ondertussen , extreme moeheid. uitgebreid bloedonderzoek gehad. Niks gevonden.
Nu moet ik weer bloedprikken op nog wat andere dingen en maandag weer naar de neuroloog.
Vandaag bv tot 20.15 op bed gelegen en nog niks gegeten de hele dag. Wel water gedronken tussendoor en medicatie gehad. En flink aan de diarree.
Zit nu te twijfelen tussen het restje bami en tjaptjoy op te warmen of geroosterd brood en cup a soup.
Gelukkig ook goede dagen ertussen nog! Eind vd maand uitgestelde kerst met schoonfamilie zin an! Al moeten we kijken hoe we dat gaan doen met vriend zn pootje, die moet dinsdag naar t ziekenhuis, hij kan er nog steeds niet op staan. Er is een tijdje terug een foto gemaakt.
Ja, leuk is anders. Maar ja. Hopelijk kan de neuroloog er iets mee. Misschien andere medicatie, daar had ze het laatst over. Functioneren is steeds lastiger zo.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:51 schreef livelink het volgende:
[..]
Jeetje, Ingrid. Dit klinkt allemaal heel zwaar en wat duurt het ongelooflijk lang met dat been van je vriend.
Amberalert is met name als het leven in gevaar is geloof ik. Of als men het idee heeft dat het land verlaten gaat worden.quote:Op zondag 11 januari 2026 09:35 schreef hilliebillie het volgende:
@:_ingrid_ wat heftig. Hopelijk voor zowel jouw als voor je vriend snel een oplossing![]()
Mush ik kreeg de melding ook binnen inderdaad. En later nog een keer. Maar iets eerder die avond had ik ook een berichtje gezien over een jongen van 8 die vermist was. Hopelijk betekent het niet uitsturen van een melding voor hem, dat hij gevonden is
Edit: nee dus. Begrijp dan niet zo goed waarom voor de ene wel een amberalert en voor de ander niet
Ja, maar bij het meisje hadden ze geen idee. Volgens mij was land verlaten niet een vermoeden. Maar bij de Jongen van 8 in het winterse weer was/is het ook levens gevaar.quote:Op zondag 11 januari 2026 10:13 schreef Troel het volgende:
[..]
Amberalert is met name als het leven in gevaar is geloof ik. Of als men het idee heeft dat het land verlaten gaat worden.
Die puber had een beperking qua ontwikkelingsniveau geen puber. Waren er helaas 2 de laatste tijd allebei helaas niet levend teruggevonden.quote:Op zondag 11 januari 2026 11:26 schreef Mushanga71 het volgende:
Die tweede kwam een uurtje later binnen, Hillie, maar die laatste miste ik dus. Gelukkig is ze terecht!
Dat jongetje zal een regionaal alert zijn geweest want die heb ik niet gekregen.
Edit: Zie het wel op rtl nieuws staan. Hopelijk wordt hij ook snel gevonden.
Laatst toch ook een puber weggelopen van huis, in korte broek en T-shirt? Daar zijn vrij snel naar opzoek gegaan vanwege het weer. Die kwam niet levend terug
Bij de jongen lijkt het lokaal te zijn. Daarvoor zijn burgernet meldingen en er zijn grote zoekacties op touw gezet. Het is niet dat daar minder wordt gedaan, ik zou zelfs denken meer maar er is minder landelijke aandacht.quote:Op zondag 11 januari 2026 10:47 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ja, maar bij het meisje hadden ze geen idee. Volgens mij was land verlaten niet een vermoeden. Maar bij de Jongen van 8 in het winterse weer was/is het ook levens gevaar.
Maar goed er zullen wellicht goede redenen zijn hoor. Maar het was iets wat me opviel.
En idd gelukkig terecht!
Gefeliciteerdquote:Op zondag 11 januari 2026 19:58 schreef Kyara het volgende:
Hier pas vannacht ijzel. Maar hopelijk is het morgenochtend wel weg want eigenlijk moet ik wel naar kantoor want anders kan ik de hele week niet.
Sterkte Ingrid, klinkt heel pittig allemaal.
Mijn oudste is vandaag 14 geworden
De temperatuur gaat vannacht en morgen wel een flink stuk omhoog, dus ik ga er idd wel vanuit dat het snel beter wordt en dat de gladheid na 6 uur zomaar eens over kan zijn. En de grote wegen zijn sowieso schoon als er recent geen verse sneeuw is gevallen, die waren vanmiddag terwijl het vroor al prima. Ik moet zelf om 6:45 de deur uit, maar ik verwacht zodra ik onze zijstraat uit ben geen problemen meer.quote:Op zondag 11 januari 2026 19:33 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier code oranje tot 4.00u vannacht en daarna code geel tot 6.00u. Alsof na 6.00u de spekgladde wegen niet spekglad meer zijn![]()
Eerste toetsdag van zoon begint dus gewoon om 9.00u.
Wel goed geregeld bij jullie scholen, @:Nijna, geeft toch wat meer speling. Hier komen ook kinderen van verderweg dus ik snap de logica van 9.00u niet echt.
Dan heeft je dochter een probleem iddHopelijk valt het morgen mee.
Morgen een ST docu. Ben benieuwd.
Edit: zoon bracht net de kliko weg. Niet te doen gewoon. Heel de straat is één grote ijsbaan. Kliko staat er iig. Nu morgen maar afwachten...
Bussen rijden hier niet tot 12 uur, communiceert school net. Jongste heeft geen toetsen. Hele toetsweek wordt opgeschoven.quote:Op zondag 11 januari 2026 20:03 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Kyara gefeliciteerd met je 14 jarige. Het worden echte mannetjes zo langzaam aan
Een deel van C zijn medestudenten komt uit Drenthe. Daar is het code oranje tot 10 uur. Kijken hoe dat gaat met het ov.
De voorbereiding was ook niet ideaal afgelopen week. Met een missende dag en 1e uren, na 2 weken vakantie. Nu redt D dat wel. Kijken of het bij zijn vrienden ook zo gaat.quote:Op zondag 11 januari 2026 20:57 schreef Nijna het volgende:
[..]
Bussen rijden hier niet tot 12 uur, communiceert school net. Jongste heeft geen toetsen. Hele toetsweek wordt opgeschoven.
Ik kan me voorstellen dat 't op die manier voor jullie prima werkt inderdaad, maar hier zou ik dat echt heel lastig vinden (en ongezellig).quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:26 schreef BE het volgende:
[..]
Nee, we koken dubbel.
Maar doordat we allemaal rare sport en trainigstijden hebben, en ik dan ook nog‘ eens soms heel laat uit m’n werk ben is dat verder ook niet heel ingewikkeld. F kookt meestal voor hun drietjes en ik regel mezelf later.
Omdat O niet meer in Gouda traint, maar in Hoek van Holland moeten zij dan weer heel vroeg weg, et cetera.
Tikkie disfunctioneel gezin inmiddels, maar het werkt eigenlijk wel voor iedereen.
Hier bericht niemand als ze op hun werk zijn. Maar met dit weer kan ik me voorstellen dat het fijn is.quote:Op maandag 12 januari 2026 08:14 schreef Nijna het volgende:
Mijn man is al drie kwartier geleden richting werk gegaan, maar ik heb nog niet gehoord dat hij is aangekomen... Het is 20 minuten normaal gesproken...
Hij zal het wel vergeten zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |