abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219803160
Simon heeft die Mad Science voorstelling deze week ook op school gehad. Is inderdaad duur, in de periode van de lessen zal Simon in ieder geval 1 les niet kunnen vanwege tandarts. Daardoor twijfelen we een beetje, maar het lijkt Simon erg leuk.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 21:23:17 #152
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219803265
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:58 schreef Ynske het volgende:

[..]
Boh dat is veel
Ik heb m aangepast. Turnen en pianoles eruit, die andere erin. My bad!

Edit: en ik las net de andere reacties. Geen zorgen, prul heeft een dag tennis onder bso-tijd, een uur klimmen op woensdag aan het einde van de middag en een uur aerials op zaterdagochtend. Hiervoor had ze diezelfde tennis, 20 minuten piano en een uur turnen. Tijd genoeg om zich te vervelen en 4 dagen in de week tijd om af te spreken en buiten te spelen. Want klimmen is pas om half 5.

Jongste heeft zwemles en ik hoop eigenlijk dat hij ook de klimwand in wil, want dan zijn ze tegelijk en hij wilt nu de hele tijd wel gaan klimmen (en dat mag logischerwijs niet), maar niet meedoen aan de spelletjes en het klimmen in de les. En dat is best lastig een uur lang.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219803393
:W Tijdje niet gepost, wel wat bijgelezen. ohoh gaat emigreren wat leuk!

Hier in Assen ligt erg veel sneeuw. Veel gewaaid ook, de sneeuwduinen gehad. Lag/ligt aardig hoog bij de voordeur. Nadeel, de AH kan niet goed bevoorraad worden, gelukkig is de voorraadkast en vriezer redelijk up to date. :)

Hier geen dieet oid, maar wel in 2 maanden ruim 10 kg afgevallen door de hemiplegische migraine, duizeligheid ed. Dan ben ik er of heel misselijk bij waardoor ik niet kan eten, of ik moet door de migraine telkens overgeven.
En de laatste tijd lig ik steeds vaker mede daardoor beroerd op bed. Aantal keer flauwgevallen, ondertussen , extreme moeheid. uitgebreid bloedonderzoek gehad. Niks gevonden.
Nu moet ik weer bloedprikken op nog wat andere dingen en maandag weer naar de neuroloog.
Vandaag bv tot 20.15 op bed gelegen en nog niks gegeten de hele dag. Wel water gedronken tussendoor en medicatie gehad. En flink aan de diarree.
Zit nu te twijfelen tussen het restje bami en tjaptjoy op te warmen of geroosterd brood en cup a soup.

Gelukkig ook goede dagen ertussen nog! Eind vd maand uitgestelde kerst met schoonfamilie zin an! Al moeten we kijken hoe we dat gaan doen met vriend zn pootje, die moet dinsdag naar t ziekenhuis, hij kan er nog steeds niet op staan. Er is een tijdje terug een foto gemaakt.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 21:51:51 #154
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219803510
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
:W Tijdje niet gepost, wel wat bijgelezen. ohoh gaat emigreren wat leuk!

Hier in Assen ligt erg veel sneeuw. Veel gewaaid ook, de sneeuwduinen gehad. Lag/ligt aardig hoog bij de voordeur. Nadeel, de AH kan niet goed bevoorraad worden, gelukkig is de voorraadkast en vriezer redelijk up to date. :)

Hier geen dieet oid, maar wel in 2 maanden ruim 10 kg afgevallen door de hemiplegische migraine, duizeligheid ed. Dan ben ik er of heel misselijk bij waardoor ik niet kan eten, of ik moet door de migraine telkens overgeven.
En de laatste tijd lig ik steeds vaker mede daardoor beroerd op bed. Aantal keer flauwgevallen, ondertussen , extreme moeheid. uitgebreid bloedonderzoek gehad. Niks gevonden.
Nu moet ik weer bloedprikken op nog wat andere dingen en maandag weer naar de neuroloog.
Vandaag bv tot 20.15 op bed gelegen en nog niks gegeten de hele dag. Wel water gedronken tussendoor en medicatie gehad. En flink aan de diarree.
Zit nu te twijfelen tussen het restje bami en tjaptjoy op te warmen of geroosterd brood en cup a soup.

Gelukkig ook goede dagen ertussen nog! Eind vd maand uitgestelde kerst met schoonfamilie zin an! Al moeten we kijken hoe we dat gaan doen met vriend zn pootje, die moet dinsdag naar t ziekenhuis, hij kan er nog steeds niet op staan. Er is een tijdje terug een foto gemaakt.
Jeetje, Ingrid. Dit klinkt allemaal heel zwaar en wat duurt het ongelooflijk lang met dat been van je vriend.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_219803587
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:51 schreef livelink het volgende:

[..]
Jeetje, Ingrid. Dit klinkt allemaal heel zwaar en wat duurt het ongelooflijk lang met dat been van je vriend.
Ja, leuk is anders. Maar ja. Hopelijk kan de neuroloog er iets mee. Misschien andere medicatie, daar had ze het laatst over. Functioneren is steeds lastiger zo.
Ik heb wel mijn Implanon (staafje arm voor anticonceptie) eruit laten halen en (nog) geen nieuwe laten plaatsen. Eens kijken hoe mijn lichaam daar op reageert.
19 december was het een jaar geleden, nu is er een complicatie met zijn grote teen erbij gekomen.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 23:00:25 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219804168
Jemig Ingrid! :o Dat is toch geen doen joh! :o Hopelijk kan de neuroloog je helpen!
pi_219805515
Tjonge @_Ingrid_ dat klinkt heel naar! Ik hoop dat de neuroloog iets voor je kan doen, want dit is wel heel ontwrichtend. En je vriend ook al zo'n tijd in de lappenmand, sterkte voor jullie!
Fake it till you make it...
pi_219805582
Zoo @_Ingrid_ Houdt niet op he? :{ Sterkte voor jullie :*

Sliep net toen er om 3.06u een Amber Alert binnenkwam. 10 jarig meisje vermist in Rotterdam ;(

School mailde vrijdag dat we onze mail zondag in de gaten moeten houden of maandag de school wel open is. Hopelijk wel want start van de toetsweek. Ben benieuwd.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_219805726
@_Ingrid_ wat heftig. Hopelijk voor zowel jouw als voor je vriend snel een oplossing :*

Mush ik kreeg de melding ook binnen inderdaad. En later nog een keer. Maar iets eerder die avond had ik ook een berichtje gezien over een jongen van 8 die vermist was. Hopelijk betekent het niet uitsturen van een melding voor hem, dat hij gevonden is
Edit: nee dus. Begrijp dan niet zo goed waarom voor de ene wel een amberalert en voor de ander niet
  zondag 11 januari 2026 @ 10:12:18 #160
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219805907
Ik duim voor jullie Ingrid!

En ook voor de vermiste kinderen. Hillie: er zijn somsredenen om geen amber-alert uit te sturen. De criteria vind je hier: https://www.oudersvannu.n(...)%2Fwww.google.com%2F
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 11 januari 2026 @ 10:13:01 #161
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219805912
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 09:35 schreef hilliebillie het volgende:
@:_ingrid_ wat heftig. Hopelijk voor zowel jouw als voor je vriend snel een oplossing :*

Mush ik kreeg de melding ook binnen inderdaad. En later nog een keer. Maar iets eerder die avond had ik ook een berichtje gezien over een jongen van 8 die vermist was. Hopelijk betekent het niet uitsturen van een melding voor hem, dat hij gevonden is
Edit: nee dus. Begrijp dan niet zo goed waarom voor de ene wel een amberalert en voor de ander niet
Amberalert is met name als het leven in gevaar is geloof ik. Of als men het idee heeft dat het land verlaten gaat worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 11 januari 2026 @ 10:32:04 #162
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219806012
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219806093
quote:
2s.gif Op zondag 11 januari 2026 10:13 schreef Troel het volgende:

[..]
Amberalert is met name als het leven in gevaar is geloof ik. Of als men het idee heeft dat het land verlaten gaat worden.
Ja, maar bij het meisje hadden ze geen idee. Volgens mij was land verlaten niet een vermoeden. Maar bij de Jongen van 8 in het winterse weer was/is het ook levens gevaar.

Maar goed er zullen wellicht goede redenen zijn hoor. Maar het was iets wat me opviel.

En idd gelukkig terecht!
pi_219806292
Die tweede kwam een uurtje later binnen, Hillie, maar die laatste miste ik dus. Gelukkig is ze terecht!
Dat jongetje zal een regionaal alert zijn geweest want die heb ik niet gekregen.
Edit: Zie het wel op rtl nieuws staan. Hopelijk wordt hij ook snel gevonden.

Laatst toch ook een puber weggelopen van huis, in korte broek en T-shirt? Daar zijn vrij snel naar opzoek gegaan vanwege het weer. Die kwam niet levend terug ;(
If they say
pi_219806659
@_Ingrid_ wat klinkt dat ontzettend naar en ontwrichtend ;( sterkte, hopelijk kan de neuroloog je verder helpen! :*

En hopelijk is met het 10-jarige gevonden meisje alles goed.. in elk geval fijn dat ze gevonden is. Nu het jongetje nog.. krijg altijd beetje knoop in maag van dit soort berichten.

Dan een hele andere vraag. Hebben er mensen hier een luchtreiniger? Zo ja, hoe bevalt dat, en welke heb je? @exode ik meen me te herinneren dat jij er eentje hebt voor B?
Ik denk eraan voor mijn woonkamer en slaapkamer. Slaapkamer ivm huisstofmijtallergie en dat ik vaak last heb van wat snot in neus ondanks een corticosteroïden neusspray en een 'gewone' neusspray, woonkamer omdat ik daar overdag meeste tijd ben, en de katten ook, en er staat ook een kattenbak en open keuken enz. En als nichtje er is, of mijn lieve eeuwig snot producerende buurmeisjes, dan zitten we ook veel in de woonkamer. Dus in al die gevallen lijkt wat extra luchtreiniging me wel lekker. Dus erg benieuwd of er goede ervaringen zijn!

Ik heb daarnaast mechanische ventilatie en de ventilatieroosters in woonkamer, mijn slaapkamer, kleine slaapkamer en op zolder staan altijd (een klein stukje) open. Dus de vraag is ook een beetje of het dan wel zin heeft, of dat ik dan bv die dicht moet doen op de momenten dat ik de luchtreiniger aan heb, en de mechanische ventilatie even op vakantiestand oid. Dus mocht iemand met luchtreiniger ook mechanische ventilatie hebben, hoor ik ook daar graag ervaring over!

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 11-01-2026 12:57:19 ]
pi_219807131
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:26 schreef Mushanga71 het volgende:
Die tweede kwam een uurtje later binnen, Hillie, maar die laatste miste ik dus. Gelukkig is ze terecht!
Dat jongetje zal een regionaal alert zijn geweest want die heb ik niet gekregen.
Edit: Zie het wel op rtl nieuws staan. Hopelijk wordt hij ook snel gevonden.

Laatst toch ook een puber weggelopen van huis, in korte broek en T-shirt? Daar zijn vrij snel naar opzoek gegaan vanwege het weer. Die kwam niet levend terug ;(
Die puber had een beperking qua ontwikkelingsniveau geen puber. Waren er helaas 2 de laatste tijd allebei helaas niet levend teruggevonden.

Ingrid wat een narigheid bij jullie. Hopelijk kan de neuroloog nog iets doen voor jullie. Migraine kan zekerheid hormonaal zijn. Zelf ben ik ook gevoelig voor instabiel weer. Het is lastig uit te zoeken wat de oorzaak is. Hopelijk heb je er snel minder last van het ontwricht echt je leven.
pi_219807164
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 10:47 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ja, maar bij het meisje hadden ze geen idee. Volgens mij was land verlaten niet een vermoeden. Maar bij de Jongen van 8 in het winterse weer was/is het ook levens gevaar.

Maar goed er zullen wellicht goede redenen zijn hoor. Maar het was iets wat me opviel.

En idd gelukkig terecht!
Bij de jongen lijkt het lokaal te zijn. Daarvoor zijn burgernet meldingen en er zijn grote zoekacties op touw gezet. Het is niet dat daar minder wordt gedaan, ik zou zelfs denken meer maar er is minder landelijke aandacht.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 11-01-2026 13:37:43 ]
  zondag 11 januari 2026 @ 13:18:07 #168
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_219807589
Ingrid wat een drama zeg.
Hopelijk vinden ze snel een oplossing / verlichting voor jou!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_219810438
De jongen is helaas overleden gevonden.
pi_219810546
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 16:28 schreef F_r het volgende:
De jongen is helaas overleden gevonden.
Ik las het. Verdronken voor het restaurant van zijn ouders. ;(
pi_219810722
Triest ;(
If they say
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 11 januari 2026 @ 17:33:46 #172
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219811358
@Ingrid, heel veel sterkte.

Triest van dat jongetje
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 11 januari 2026 @ 17:34:22 #173
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219811366
Wij zijn vanmiddag naar De Efteling vertelt... Joris en de draad musical geweest.
Echt genoten, was super leuk
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_219811769
Wij kregen vanmiddag bericht van de ene school, code oranje tot 10 uur, we gaan 10.45u starten met de lessen.
De andere school volgde een paar uur later: we starten om 10.15u.
Als ik al zie hoeveel kinderen er uit de wijde omgeving komen dan gaan er veel die kwart over 10 mogelijk niet halen.
Toetsweek begint en ze hebben de eerste toetsen verschoven naar 10.15u waardoor de toetsen 's middags ook wat later beginnen. Jongste heeft pas 's middags toets.

Kind zit bij vriendje, wilde niet vandaag naar huis. Ik heb gezegd dat ik niet morgenochtend paniekerige appjes wil van "ik zit hier en kan niet naar school en je moet me komen halen want anders mis ik mijn toets", want ze had ook vandaag terug gekund.
Fake it till you make it...
pi_219812322
@Ingrid veel sterkte.

D heeft morgen toetsweek, maar ze starten pas vanaf 10:30. De toetsen van de ochtend gaan naar de middag. Dat is wel fijn.
C, hbo, heeft wel om half 9 toets. Er komen veel studenten van buiten. Hopelijk komen die studenten die 7 uur moeten vertrekken heel aan komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')