quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:38 schreef exode het volgende:
[..]
Yes, heeft B gedaan, hij vond het erg leuk! Hij kwam steeds met hele verhalen thuis.
Hij is er sowieso erg mee bezig. Het was bij hem wel meerdere leeftijden door elkaar. Hij vond het daardoor soms te langzaam gaan.
Ik vind het ook best duur, zoon zit nu ook in groep 3. Hij heeft laatst The Martian met ons gekeken en vond het superinteressant, sowieso vindt hij het zonnestelsel interessant. Laatst heeft hij ook een boekje gelezen over stoffen die vast, vloeistof of gas kunnen zijn etc.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:51 schreef Schanu het volgende:
[..]
Heeft mijn 9 jarige ook gedaan in groep 3, ik vond het pittig duur maar zij vond het helemaal geweldig dus het was het echt waard
Dat is ook wel weer zo... maar als het kind krom ligt van de pijn zijn ze wellicht wel eerder geneigd om een foto te maken. Maar de mate waarin pijn ervaren wordt hoeft niet persé iets te zeggen over de aard van het letsel.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit is wel heel pijngrensafhankelijk. Sommige mensen lopen schouderophalend door met pijn waarvan een ander kermend in een hoekje zou kruipen.
Beide kinderen hebben dit meerdere keren gedaan. Vonden ze beiden erg leuk. Ze hebben hier ook nog een aantal keer in de zomervakantie zo’n mad science ‘kamp’ (4 dagen maar zonder overnachting) gedaan. Ze waren hier super enthousiast (behalve de ene keer tijdens corona, dan kregen ze de proefjes thuisgestuurd en ging het verder digitaal. Dat doet meteen af aan de hele beleving.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:35 schreef taxibabe het volgende:
Kind heeft op school een voorstelling gehad van Mad Science. Nu kunnen we hem opgeven voor een naschoolse cursus over wetenschap etc., uit mijn hoofd 6 bijeenkomsten van een uur op zijn eigen school.
Heeft iemand hier ervaring mee? Het lijkt hem echt leuk, het gaat ook over het zonnestelsel, maar ook proefjes doen. Maar het kost ook wel wat.
Gecheckt want nu wil ik het weten ookquote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:28 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Je ha betaal je niet maar consulten factureren ze zeker wel apart , de verzekering vergoedt dat, en ook vaste bedragen voor elke patient die ze hebben.
Hier hebben ze het denk ik in groep 4-5-6 zoiets gedaan. Weet het ook niet meer precies.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:20 schreef Deepfreeze het volgende:
D heeft ooit bij een vriendje zijn verjaardagfeestje zo'n mad science beleefd. Hij vond het maar zozo. Het was gericht op de basisschool en hij was een wijze groep 8-er. Dus het ging hem wat langzaam en te weinig nieuws. Al waren de proefjes wel geinig.
@:Hupje Hopelijk valt het mee. Inderdaad in de gaten houden.
De prijs is dus inderdaad het grootste ding, hij moet het ook wel graag willen. Naar aanleiding van jullie reacties nog met zoon gepraat en samen op de site gekeken, hij is nog steeds helemaal enthousiast. Dus we gaan het doen! Naast de zwemles heeft hij geen buitenschoolse activiteiten, naast spelen met vriendjes 😋. Ik denk dat het wel goed voor zijn ontwikkeling is!quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:46 schreef Hupje het volgende:
Mad Science is leuk, maar ik vind die naschoolse cursussen véél te duur. J had het dus best willen doen, maar wij hebben het niet gedaan.
Bedankt voor alle succeswensen voor de hand. We wachten het af. Rustig weekend en dan kijken we maandag weer.
Boh dat is veelquote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:52 schreef Tink89 het volgende:
Hier kan het niet. Onze school biedt het niet aan en de school in de buurt die het wel doet, wil geen kinderen van andere scholen. Zullen ze vast een goede reden voor hebben.
Wij hebben de week van de sportwissels. Klimmen dus sinds woensdag voor mijn 7-jarige. En vanochtend een proefles aerials silk gedaan. En hoewel dat eigenlijk vanaf 8 jaar is en we wisten dat de kans groot was dat de juf zou zeggen dat ze pas mocht beginnen na de zomer óf in november als ze 8 wordt, vond de juf dat ze het zo goed deed, dat ze mag starten. Dus turnen en pianoles en de klimhal en aerials gym in. Zo tof!
En de jongste had z’n eerste zwemles. Keihard huilen toen bleek dat ik niet mee naar binnen ging. Maar alles keurig meegedaan, tot hij aan mij dacht. En dan ging hij weer keihard huilen. De juf zei achteraf dat hij alles prima had gedaan en bijvoorbeeld al heel goed kan drijven. Hij zei toen dat hij het zwemmen ook helemaal niet eng vond. Hij wilde gewoon liever bij mama zijn. Mijn kleine jongen
Dat hangt toch maar helemaal van het kind af? Die van mijn zusje hadden elke dag wel iets vroeger. Vonden ze heerlijk. Piano/ viool/drums/ percussie / marimba zangles dans en dan drie soorten omdat ze niet konden kiezen. Meestal ook nog tekenles of zo. Die gingen daar echt goed op. Jongste wilde op een gegeven moment niet meer naar de dansschool en ging op voetbal. Dat gooide zijn muziek dingen ook door de war. Maar hij heeft twee jaar geleden toch een trompet gekocht en zelf leren spelen omdat hij in een big band wilde 😂. En sinds 2025 ook nog spieren pompen met zijn vader samen.quote:
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:50 schreef oh-oh het volgende:
Juist niet disfunctioneel maar heel functioneel BE.
Geld speelt geen rol bij hun idd, daar werken ze beiden keihard voor.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 18:33 schreef vencodark het volgende:
But what about the money!?
Nog afgezien van de tijd kost het klauwen met geld en dat had je zusje waarschijnlijk voldoende.
I know. Is ook fijn voor die kinderen dat ze dat kunnen bieden.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:12 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Geld speelt geen rol bij hun idd, daar werken ze beiden keihard voor.
Ja dit! Ik vind 1 sport (3 x per week) al een hoop voor mijn 11jarige, 4 dingen had ons allemaal gek gemaakt denk ik. Zeker 4 jaar geleden.quote:
Jongste hier heeft het op school gehad, maar vond het helemaal niets. Lees: na de eerste bijeenkomst hebben we geld terug gekregen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:35 schreef taxibabe het volgende:
Kind heeft op school een voorstelling gehad van Mad Science. Nu kunnen we hem opgeven voor een naschoolse cursus over wetenschap etc., uit mijn hoofd 6 bijeenkomsten van een uur op zijn eigen school.
Heeft iemand hier ervaring mee? Het lijkt hem echt leuk, het gaat ook over het zonnestelsel, maar ook proefjes doen. Maar het kost ook wel wat.
Ja, onze kinderen vonden het erg leuk! Ze krijgen ook spulletjes mee naar huis. Kwaliteit is wisselend daarvan, maar ze gingen daar wel altijd mee aan de slag en vertelden dan over alles wat ze geleerd haddenquote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:35 schreef taxibabe het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |