Ja!quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
https://www.ah.nl/r/1193867
Deze is echt lekker en feestelijk!
quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:32 schreef vencodark het volgende:
Maar je hebt ook Vega kaas. Als je dan toch een soort vervanging zou zoeken.
Nope, amandelquote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:22 schreef exode het volgende:
Is dit wat Troel: https://foodbysann.com/recipe/gezonde-italiaanse-quiche/ ?
Laat het hem dan maar uitzoekenquote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste reactie, maar hnet is iets dat vriend in zijn hoofd heeft zitten
Dit lijkt nog wel smakelijk te zijn, ik ga deze eens opperenquote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
https://www.ah.nl/r/1193867
Deze is echt lekker en feestelijk!
Melk is niet vegan...quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Alle varianten van koemelk zijn uitgesloten helaas, dus niet alleen de lactose. En ik haat geitenmelk helaasen geitenkaas
en schaap. Die dingen die wel goed gaan dus
De persoon in kwestie is ook niet vegan, maar vegaquote:
Nee die van Leev vind ik niet lekker.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:31 schreef BE het volgende:
[..]
Heb je Leev crackers al eens geprobeerd? Die vind ik echt heel lekker!
En uit de kerstpecial van mijn keto-programma had ik een heerlijk ‘feestbrood’. Meer cale dan beood, maar jummie!!! En keto-baileys om zelf te maken!
Nee, wacht, ik upload het even voor je:quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:47 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee die van Leev vind ik niet lekker.
En duur.
Is dat dat brood met griekse yoghurt en choconibs? Die wil ik vandaag gaan proberen.
Maar ik hen me wat baksels weggegooid al
Hoe duur?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:24 schreef oh-oh het volgende:
Oh thnx, opgeslagen!
Ik heb nu drie volkoren desem broden van de goede bakker waar ik goed op ga.
Maar echt zo duur
5.50 per brood of zo, en dat zijn kleine brodenquote:
Kak.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:45 schreef oh-oh het volgende:
[..]
5.50 per brood of zo, en dat zijn kleine broden
Het voelt een beetje als stoppen met roken, ben zo bang dat als ik weer iets lekkers neem, dat ik dan niet meer kan stoppen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:08 schreef vencodark het volgende:
Wtf @:BE
Wat een score en fucking discipline heb je dan!
Klinkt heel goed, BE! Ik heb niet alles teruggelezen, maar wat voor boekjes zijn dat?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:05 schreef BE het volgende:
Ik doe het nog steeds prima zonder brood, maar goed, bij mij is het een keuze, dat is wel anders.
Vorig jaar 7 januari ben ik gestart en sindsdien zijn de keren dat ik iets niet-keto gegeten heb letterlijk op 1 hand te tellen. (Los van dus de afgelopen 3 maanden veel te vaak en veel te veel drop, maar daar ben ik inmiddels echt vanaf weer).
Maar dus nog geen 1 frietje meegepikt, geen pepernoot, geen pasta, geen rijst, geen koekje, een chocolaatje, helemaal niks.Dat had ik nooit voor mogelijk gehouden.
1x heel chique uit eten en toen dus wel alles gegeten en 1x toen ik een dag mega-buikloop had, op een hotelkamer, en ik echt iets wilde eten aan het eind van de dag, dat werd 1 zakje chips. (Ik wilde eigenlijk 3 gekookte eieren bestellen via roomservice, maar de surcharge van 25 euro vond ik echt buitensporig!)
Nu afgelopen maandag weer serieus van voren af aan met boekje 1 gestart, kijken of ik er nog eens 16,8kg eraf kan krijgen naast de 30 die er al af zijn.
Keurig !!quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:05 schreef BE het volgende:
Ik doe het nog steeds prima zonder brood, maar goed, bij mij is het een keuze, dat is wel anders.
Vorig jaar 7 januari ben ik gestart en sindsdien zijn de keren dat ik iets niet-keto gegeten heb letterlijk op 1 hand te tellen. (Los van dus de afgelopen 3 maanden veel te vaak en veel te veel drop, maar daar ben ik inmiddels echt vanaf weer).
Maar dus nog geen 1 frietje meegepikt, geen pepernoot, geen pasta, geen rijst, geen koekje, een chocolaatje, helemaal niks.Dat had ik nooit voor mogelijk gehouden.
1x heel chique uit eten en toen dus wel alles gegeten en 1x toen ik een dag mega-buikloop had, op een hotelkamer, en ik echt iets wilde eten aan het eind van de dag, dat werd 1 zakje chips. (Ik wilde eigenlijk 3 gekookte eieren bestellen via roomservice, maar de surcharge van 25 euro vond ik echt buitensporig!)
Nu afgelopen maandag weer serieus van voren af aan met boekje 1 gestart, kijken of ik er nog eens 16,8kg eraf kan krijgen naast de 30 die er al af zijn.
Ik heb een vriendin die het al jaren doet en zich alleen op festivals laat gaan met bier en vette hap en dan gewoon weer even heel strak keto gaat, dat kan wel hoor.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:13 schreef BE het volgende:
[..]
Het voelt een beetje als stoppen met roken, ben zo bang dat als ik weer iets lekkers neem, dat ik dan niet meer kan stoppen.
Want het is een illusie om te denken dat ik het vanaf nu gewoon kan, normaal doen.
Binnen keto past namelijk ook gewoon slagroom kloppen met wat zoetstof. Of enorme stukken kaas.
En ja, dat kan ik lang niet altijd laten.![]()
Maar goed, ik kan iig goed van de koolhydraten afblijven, dat is al dikke winst voor mij.
Wel heel spannend is de week Singapore volgende maand, dan wil ik het wel los gaan laten, want een van de redenen om erheen te gaan is juist sommige van mijn favoriete gerechten daar. En de clue is dan natuurlijk om het gewoon weer op te pakken bij terugkomst.
Maar goed, ik denk eigenlijk dat me dat wel gaat lukken, want ik voel me zo lekker zonder al die extra kilo's!
Oei, dat is ook wel lastig inderdaad. En ondanks dat we deze vrienden eigenlijk wel vaker willen zien, ben ik wel blij dat qua eten het om en om is, want vind het allemaal maar lastig.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:04 schreef trui het volgende:
Troel, moet een quiche zijn? Deze veganistische koolrolletjes heb ik afgelopen weekend gemaakt, vielen erg goed in de smaak.
https://www.giallozaffera(...)n-cabbage-rolls.html
Je kunt er dan rijst of iets van aardappels uit de oven o.i.d. bij serveren. Wij aten er een heerlijke salade bij van geroosterde biet, sinaasappel, venkel & pistache. Kan dat recept zo gauw niet vinden, maar het was met hele dunne plakjes venkel, en een dressing van olijfolie, sinaasappelsap, citroensap, sumak & zout. Oja en wat baslamicoazijn.
(Mijn broer is niet alleen veganistisch, maar ook nog eens allergisch voor gluten én voor soja. Best een puzzel om daar geschikte recepten voor te vinden.)
Het zijn de boekjes van The New Food: https://thenewfood.nl/quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:14 schreef trui het volgende:
[..]
Klinkt heel goed, BE! Ik heb niet alles teruggelezen, maar wat voor boekjes zijn dat?
Zelf bakken geen optie?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:24 schreef oh-oh het volgende:
Oh thnx, opgeslagen!
Ik heb nu drie volkoren desem broden van de goede bakker waar ik goed op ga.
Maar echt zo duur
Aan de communicatie binnen onze vereniging schort wel meer helaas, het is dat de 7 jarige zoveel plezier aan hockey beleeft want anders zou ik haar er al vanaf hebben gehaaldquote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:45 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Schanu hier in mijn regio is het beleid van de KNHB dat teams zelf mogen aangeven of ze het zien zitten om te rijden of niet, en indien niet wordt het afgelast. Ik doe zelf geen zaal, maar zit in de wedstrijdsecretarissen app van de regio hier waar wel ook zaalsecretarissen in zitten, en hier houden ze dus echt actief contact met alle teams binnen eigen vereniging en als die niet zien zitten, hoeven ze dus niet. En dat gebeurt ook daadwerkelijk veelvuldig, dat er om die reden wordt afgelast. Bij jullie wordt blijkbaar niet actief contact gehouden - maar ik zou eerlijk gezegd alsnog zelf binnen het team/andere ouders vh team inventariseren en als er meer eigenlijk de weg niet op te willen, dat actief aangeven bij de wedstrijdsecretaris van de zaal.
Ik zie dat ze ook vega-boekjes hebben! Meestal is keto erg gericht op vlees/vis en daarom heb ik het nog nooit uitgeprobeerd. Het lijkt me zo bevrijdend om geen craving meer te hebben naar zoetigheid. Is het veel werk qua voorbereiding? Of speciale ingrediënten die enkel in winkel X te vinden zijn (en meestal niet om de hoek)?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:37 schreef BE het volgende:
[..]
Het zijn de boekjes van The New Food: https://thenewfood.nl/
Ze hebben startgidsen, 3 boekjes van 4 weken waarin er gewoon heel duidelijk staat wat je die dag eet.
En deze keer niet onwijs ingewikkelde dingen, maar ook gewoon stamppot andijvie met bloemkool ipv aardappel en vanavond bijvoorbeeld zuurkool met wat slagroom, kaas en ham (en champigons, maar dat trek ik echt niet)
Ontbijt vandaag was een smoothie van avocado, kokosmelk en 3 aardbeien en lunch is een omelet met wat rucola, een eetlepel slagroom en wat kaas.
Het is echt heel goed vol te houden en er waren maar een paar dingen die ech-echt niet lekker vond.
Ik vind het vooral wel heel fijn dat ik niet zelf elke dag hoef te bedenken wat ik ga eten, want dan verval ik uiteindelijk steeds in hetzelfde en gaat het saai worden en komt de klad erin zeg maar.
Afgelopen maandag is op hun facebook pagina de nieuwe startgids-challenge begonnen. Kun je met elkaar ervaringen uitwisselen etc. Ik kijk alleen mee en half oog mee, want ik weet nu wel dat ik het kan, maar toch een leuk idee om tegelijk met zo'n grote groep bezig te zijn.
Nee, dat vind ik echt heel erg meevallen. Doe me anders even je mailadres via dm, dan maak ik wat foto's van het vega boekje voor je, die heb ik hier liggen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 13:12 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik zie dat ze ook vega-boekjes hebben! Meestal is keto erg gericht op vlees/vis en daarom heb ik het nog nooit uitgeprobeerd. Het lijkt me zo bevrijdend om geen craving meer te hebben naar zoetigheid. Is het veel werk qua voorbereiding? Of speciale ingrediënten die enkel in winkel X te vinden zijn (en meestal niet om de hoek)?
Overigens heb ik een prima gezond gewicht vooralsnog, maar ik merk dat mijn stofwisseling ineens een stuk trager wordt (perimenopauze anyone?) en in het afgelopen jaar is mijn taille 6 cm breder geworden. Vooralsnog wil die nog niet echt terug de andere kant op.
De website is wel traag als poep door een trechter![]()
. Of ligt dat aan mij?
Zeker als het heel druk is met mijn werk is die voorspelbaarheid wel heel prettig. En heel vaak is het voor 2 avonden of voor 1 avond en de rest de vlgde dag als lunch.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 13:15 schreef trui het volgende:
Bedankt voor de link!
Ik heb helaas slechte ervaringen met een eerder koolhydraat-arm dieet (mijn darmen werden er nogal door lamgelegd en dat is helaas nooit meer helemaal goed gekomen). En ik vind 't ook moeilijk voor te stellen dat ik dat altijd vol zou kunnen houden. Heb net een mooi nieuw pastakookboek (Toscanini) gekregen, dus daar wil ik nog wel wat recepten uit maken.Maar het is wel inspirerend, en misschien wel een goed idee om in elk geval weer eens wat bewustere keuzes te maken.
Ik vind het ook wel echt juist leuk om zelf te bepalen wat ik ga maken, nieuwe recepten uit te proberen, etc. Maar ik kan me ook voorstellen dat de duidelijkheid van zo'n vastomlijnd schema wel fijn kan werken.
quote:Op donderdag 8 januari 2026 21:29 schreef Hupje het volgende:
[..]
Maar in dit eerste deel van je zin is het een voltooid deelwoord en in het laatste deel een persoonsvorm. En in je eerste zin was het ook een persoonsvorm(sorry, juf, he
)
Fijn dat dochter en gezin eindelijk veilig thuis zijn.
Ik heb nog niet gebeld voor J. Ik bel morgenochtend de huisarts en dan hoor ik wel wat het advies is. Ik ben inderdaad ook van het dagje afwachten, het is een stukje beter dan gisteren. Maar hij kon zijn sport niet doen en kon nu beter aangeven waar hij last heeft. Op die plek is het wel een beetje dik, maar in zijn hele hand valt dat niet echt op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe is het nu met J's hand?
Nog een recept gevonden voor de quiche, @Troel?
Gister eindelijk moed gevat om de weg op te gaan. Straat was één grote blubberbende. Die blubberbende is inmiddels opgevroren en ik hoor de weinige auto's over de weg kraken
Was gister brood vergeten te halen dus ik kraak straks wel vrolijk mee
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Maar eet je gezin ook mee met jouw patroon of moet je steeds dubbel koken?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 22:32 schreef BE het volgende:
[..]
Zeker als het heel druk is met mijn werk is die voorspelbaarheid wel heel prettig. En heel vaak is het voor 2 avonden of voor 1 avond en de rest de vlgde dag als lunch.
Gisteren bijv. de zuurkoolschotel gemaakt, dan 1 deel bakken, 2e deel in de koelkast voor vanavond. Ik hoefde dus vanavond het alleen nog maar in de oven te zetten. (Dat was pas om 21u, de dag liep wat gek met een nieuwe melding van overlijden tussendoor, dus dat komt dan wel heel fijn uit.)
Dus ze vond het niet nodig dat de ha er gewoon even naar keek? Stom.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:04 schreef Hupje het volgende:
De assistente had met de huisarts overlegd en aangezien hij geen pijnstilling gebruikte voor de pijn moesten we maar aankijken tot maandagAls het dan nog net zo zeer doet moet ik weer bellen. Máár zijn hand heeft een paar dagen rust gehad en hij kon er vanochtend wel weer wat harder mee knijpen. Dus misschien valt het inderdaad mee. Ik heb hem wel afgemeld voor de wedstrijd morgen.
Hij hoopt zelf dat het snel overgaat, want over een paar weken is een belangrijke wedstrijd waar hij graag aan mee zou doen.
Het is wel nasty sneeuw vanochtend. Niet echt weg te schuiven, dan wordt het extra glad. Ik heb tot nu toe de stoep voor ons huis geschoven voor alle mensen die te voet naar de winkel gaan, maar dat doe ik vandaag maar niet. Ons strooizout is niet oneindig en met alleen schuiven wordt het alleen maar gevaarlijker. Bewaar ik het strooizout toch maar voor ons eigen terrein.
Dus die “quote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:04 schreef Hupje het volgende:
De assistente had met de huisarts overlegd en aangezien hij geen pijnstilling gebruikte voor de pijn moesten we maar aankijken tot maandagAls het dan nog net zo zeer doet moet ik weer bellen. Máár zijn hand heeft een paar dagen rust gehad en hij kon er vanochtend wel weer wat harder mee knijpen. Dus misschien valt het inderdaad mee. Ik heb hem wel afgemeld voor de wedstrijd morgen.
Hij hoopt zelf dat het snel overgaat, want over een paar weken is een belangrijke wedstrijd waar hij graag aan mee zou doen.
Het is wel nasty sneeuw vanochtend. Niet echt weg te schuiven, dan wordt het extra glad. Ik heb tot nu toe de stoep voor ons huis geschoven voor alle mensen die te voet naar de winkel gaan, maar dat doe ik vandaag maar niet. Ons strooizout is niet oneindig en met alleen schuiven wordt het alleen maar gevaarlijker. Bewaar ik het strooizout toch maar voor ons eigen terrein.
Joh, die lagen met kerst al bij de Wibraquote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:34 schreef PoesInDoos het volgende:
Kunnen we mooi door naar de paaseitjes!
https://www.action.com/nl(...)-gevulde-paaseitjes/
Als er wel een breukje is dan is het niet persé gevaarlijk als je een paar dagen aankijkt. Tenzij er bot uitsteekt enzo natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:16 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dus ze vond het niet nodig dat de ha er gewoon even naar keek? Stom.
Wel fijn dat het nu wat beter gaat. Maar toch.
Dochter van een vriendin viel toen van een fatbikeop haar hand en ikzelf had niet het idee dat het gebroken was, kon ermee knijpen, vingers bewegen. Belde ze de hap, moest langskomen, foto, toch gebroken en kwam terug in het gips. Bedoel maar.
Zou het weekend afwachten en als het toch niet nog minder wordt, maandag bellen om langs te komen. En nu idd er zoveel mogelijk mee rusten.
Hopelijk dat het wel over is over een paar weken.
Jezusquote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:37 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Joh, die lagen met kerst al bij de Wibra![]()
Althans, de spullen dan![]()
https://www.rtl.nl/nieuws(...)el-pasen-paasspullen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |