Yes!quote:Op donderdag 8 januari 2026 23:24 schreef Kyara het volgende:
Ik had laatst per ongeluk eiwitrijk brood. Ook niet aan te raden....
Ozd gevonden op google maps. Vrij dicht bij de Slowaakse grens toch?
Mijn Jumbo heeft niks eetbaars. Picnic ook niet. De bakker een wijk verder wel maar DUUR.quote:Op donderdag 8 januari 2026 23:22 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Daar heb ik toch wel een lekker brood van gehad. Verkochten ze hier bij de jumbo (kwam volgens mij vande plaatselijke bakker). Heb ook een aantal hele gore hoolhydraatarme broden gehad idd.
Heb je Leev crackers al eens geprobeerd? Die vind ik echt heel lekker!quote:Op donderdag 8 januari 2026 23:29 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Mijn Jumbo heeft niks eetbaars. Picnic ook niet. De bakker een wijk verder wel maar DUUR.
Of ze hebben een wietplantagequote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:39 schreef exode het volgende:
Is er daar veel te krijgen oh oh wat je mag eten?
B is net in zijn korte broek (gymbroek want meteen gym), sneakertjes en zonder paraplu in de zeikende regen naar school gegaan. Deze bezorgde moeder bood nog aan mee te lopen met een paraplu (ja ik ben gekke Henkie). Dat was echt het stomste aanbod ooit. Rollende ogen 'Neeee maaaam!'
Echt leuk zo'n puber in huis. Maar goed, hij wordt zelf zeiknat.
Je kan in onze wijk goed zien welke huizen en met name daken zijn geisoleerd en welke niet. Ons platte dak is geisoleerd en heeft nog wel sneeuw, de buren vinden isolatie een vies woord en hun dak is sneeuwloos.
Nu je het zegt, het zijn dezelfde buren die een joint hadden laten slingeren.quote:
Net even virtueel door Ozd gewandeld. Wat een schattig dorpje en het uitzicht op de heuvels is tofquote:Op donderdag 8 januari 2026 23:14 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik geloof dat het gelukt is ze te sturen. Ik zie echt slecht vandaag 🙈😂
Dat was ook mijn eerste reactie, maar hnet is iets dat vriend in zijn hoofd heeft zittenquote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:42 schreef oh-oh het volgende:
Quiche zonder zuivel lijkt me des duivels.
Ik zou echt heel iets anders bedenken.
Ik ben niet bij gelezen, ik ga even met de buurman naar de lekkere bakker voor goed brood 😄
En een curry met kokosmelk? Daar mis ik het vlees persoonlijk niet bij. Soms doe ik er cashews overheen, maar toevallig gister totaal vergeten en bedacht het me pas toen mijn bord leeg wasquote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:39 schreef Troel het volgende:
Zondag krijgen we eters. Dus eigenlijk ben ik op zoek naar een recept voor een vegetarische quiche, maar zonder kaas (want zuivel is uitgesloten).
Ik kan echt oprecht niet iets vinden waarvan ik denk "dat zou nog wel lekker kunnen zijn". Ja, iets met bospaddestoelen, maar dat was dan weer op basis van room en plantaardige room kan ik dus helemaal niets mee. O ja en het mag niet op notenbasis, want dat gaat hier thuis niet goed.
Dus ik ben nu mijn hoofd aan het breken wat dat wel een optie zou kunnen zijn. Ik vind het oprecht lastiger om niks met zuivel te kunnen dan dat er geen vlees in zit
Die vrienden niet meer uitnodigenquote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:39 schreef Troel het volgende:
Dus ik ben nu mijn hoofd aan het breken wat dat wel een optie zou kunnen zijn.
En ei en havermelk is dat wel een optie?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:39 schreef Troel het volgende:
Zondag krijgen we eters. Dus eigenlijk ben ik op zoek naar een recept voor een vegetarische quiche, maar zonder kaas (want zuivel is uitgesloten).
Ik kan echt oprecht niet iets vinden waarvan ik denk "dat zou nog wel lekker kunnen zijn". Ja, iets met bospaddestoelen, maar dat was dan weer op basis van room en plantaardige room kan ik dus helemaal niets mee. O ja en het mag niet op notenbasis, want dat gaat hier thuis niet goed.
Dus ik ben nu mijn hoofd aan het breken wat dat wel een optie zou kunnen zijn. Ik vind het oprecht lastiger om niks met zuivel te kunnen dan dat er geen vlees in zit
Je hebt recepten voor vegan quiches met kikkererwtenmeel.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste reactie, maar hnet is iets dat vriend in zijn hoofd heeft zitten
Alle varianten van koemelk zijn uitgesloten helaas, dus niet alleen de lactose. En ik haat geitenmelk helaasquote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:02 schreef exode het volgende:
Gaat het echt om zuivel (dus koemelk) of om de lactose?
Lactosevrij is veel mogelijk, zonder zuivel is wellicht vervangen voor melk van een ander dier een optie? Al heeft bijvoorbeeld geitenmelk wel een specifieke smaak. Of je pakt erwtenmelk, dat wordt ook vaak gebruikt voor een vegan capuccino.
https://www.ah.nl/r/1193867quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:39 schreef Troel het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |