abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219784741
Ik had laatst per ongeluk eiwitrijk brood. Ook niet aan te raden....

Ozd gevonden op google maps. Vrij dicht bij de Slowaakse grens toch?
  donderdag 8 januari 2026 @ 23:28:27 #27
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_219784770
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2026 23:24 schreef Kyara het volgende:
Ik had laatst per ongeluk eiwitrijk brood. Ook niet aan te raden....

Ozd gevonden op google maps. Vrij dicht bij de Slowaakse grens toch?
Yes!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 8 januari 2026 @ 23:29:42 #28
176471 oh-oh
pi_219784775
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 23:22 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Daar heb ik toch wel een lekker brood van gehad. Verkochten ze hier bij de jumbo (kwam volgens mij vande plaatselijke bakker). Heb ook een aantal hele gore hoolhydraatarme broden gehad idd.
Mijn Jumbo heeft niks eetbaars. Picnic ook niet. De bakker een wijk verder wel maar DUUR.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 januari 2026 @ 07:00:46 #29
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219785340
Goedemorgen. Hier was gisteren de sneeuw al weer weg. Ik breng zo de kinderen weg en dan ga ik m’n werkkamer uitmesten…als ik zin heb :-D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219785399
Hier hebben we smeltende sneeuw en veel smeltwater. Kan ik eindelijk weer een keer met de auto weg en boodschappen doen voor mijn ouders :7

Succes voor de mensen die in het noorden wonen en nu heel veel sneeuw en wind hebben!
S. 2014
J. 2016
pi_219785521
Hier regent het, maar het gaat vanaf de middag weer sneeuwen dus we zitten precies op een grens. Regen en sneeuw vind ik een wat verraderlijke combinatie qua gladheid dus ik werk vandaag weer lekker thuis, vind ik geen straf :+

Morgen heeft de 7 jarige een zaalhockey wedstrijd op 70 minuten rijden afstand. Ze beslissen vandaag of het doorgaat, maar de organisatie inschattende ga ik er wel vanuit (de buitenwedstrijden gingen tijdens de hittegolf waarbij werd georganiseerd om vooral binnen te blijven en alle andere sportverenigingen de wedstrijden cancelden, ook gewoon door voor de toen 6 jarigen :')). Weet nog niet hoe blij ik daarvan word, maar misschien ben ik wat overbezorgd.
pi_219785610
@vencodark, dan maak je zo'n mooie titel en zet je deze er niet bij in je openingspost... ;)

Bekijk deze YouTube-video

Emmen heeft 5 cm sneeuw, maar het lijkt nu te regenen... man is op zijn werk aangekomen.
We zouden morgen hardloopwedstrijdje hebben, die is afgelast.
Ik dacht gister nog om het plat dak te ontsneeuwen, maar niet gedaan. Gister is er best wat weggesmolten, ik hoop dat het goed komt. En als ik het dak op wil moet ik via de kamer van de jongste en die ligt nog te slapen :z
Fake it till you make it...
  vrijdag 9 januari 2026 @ 08:31:41 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219785684
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 23:29 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Mijn Jumbo heeft niks eetbaars. Picnic ook niet. De bakker een wijk verder wel maar DUUR.
Heb je Leev crackers al eens geprobeerd? Die vind ik echt heel lekker!

En uit de kerstpecial van mijn keto-programma had ik een heerlijk ‘feestbrood’. Meer cale dan beood, maar jummie!!! En keto-baileys om zelf te maken! :9~
pi_219785729
Bij ons is de sneeuw op onze stoep vanzelf bijna verdwenen. En daar lag dik 20 cm. Dooide als een malle gisteren, heb de kaplaarzen maar uit de kast gepakt… op de tuinkast en auto ligt nog wel 10 cm, maar dat is ook meer ijssneeuw geworden. Van mij mag het flink verder dooien, of opnieuw gaan sneeuwen, maar deze drap ben ik nooit zo fan van… sinds woensdagavond regent het hier al.

Poeh Schanu, ik vind 70 minuten rijden voor een wedstrijd van een kind sowieso absurd veel, of is dat normaal in jullie regio/speelt ze topklasse? Mijn kinderen mogen eigenlijk al niet op volleybal omdat ik daarvoor naar de andere kant van de stad (a 15~20 minuten) zou moeten.
pi_219785741
Is er daar veel te krijgen oh oh wat je mag eten?

B is net in zijn korte broek (gymbroek want meteen gym), sneakertjes en zonder paraplu in de zeikende regen naar school gegaan. Deze bezorgde moeder bood nog aan mee te lopen met een paraplu (ja ik ben gekke Henkie). Dat was echt het stomste aanbod ooit. Rollende ogen 'Neeee maaaam!'
Echt leuk zo'n puber in huis. Maar goed, hij wordt zelf zeiknat.

Je kan in onze wijk goed zien welke huizen en met name daken zijn geisoleerd en welke niet. Ons platte dak is geisoleerd en heeft nog wel sneeuw, de buren vinden isolatie een vies woord en hun dak is sneeuwloos.
pi_219785787
@Schanu hier in mijn regio is het beleid van de KNHB dat teams zelf mogen aangeven of ze het zien zitten om te rijden of niet, en indien niet wordt het afgelast. Ik doe zelf geen zaal, maar zit in de wedstrijdsecretarissen app van de regio hier waar wel ook zaalsecretarissen in zitten, en hier houden ze dus echt actief contact met alle teams binnen eigen vereniging en als die niet zien zitten, hoeven ze dus niet. En dat gebeurt ook daadwerkelijk veelvuldig, dat er om die reden wordt afgelast. Bij jullie wordt blijkbaar niet actief contact gehouden - maar ik zou eerlijk gezegd alsnog zelf binnen het team/andere ouders vh team inventariseren en als er meer eigenlijk de weg niet op te willen, dat actief aangeven bij de wedstrijdsecretaris van de zaal.
pi_219785869
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:39 schreef exode het volgende:
Is er daar veel te krijgen oh oh wat je mag eten?

B is net in zijn korte broek (gymbroek want meteen gym), sneakertjes en zonder paraplu in de zeikende regen naar school gegaan. Deze bezorgde moeder bood nog aan mee te lopen met een paraplu (ja ik ben gekke Henkie). Dat was echt het stomste aanbod ooit. Rollende ogen 'Neeee maaaam!'
Echt leuk zo'n puber in huis. Maar goed, hij wordt zelf zeiknat.

Je kan in onze wijk goed zien welke huizen en met name daken zijn geisoleerd en welke niet. Ons platte dak is geisoleerd en heeft nog wel sneeuw, de buren vinden isolatie een vies woord en hun dak is sneeuwloos.
Of ze hebben een wietplantage ;)
Fake it till you make it...
pi_219785924
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:59 schreef Nijna het volgende:

[..]
Of ze hebben een wietplantage ;)
Nu je het zegt, het zijn dezelfde buren die een joint hadden laten slingeren.
Maar nee, vroeger had hun zoon er dus wel 1 zijn de geruchten. Maar onder het bewuste platte dak zit de badkamer en rookhok (of blowhok, ik sluit niets uit).
pi_219785969
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 23:14 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ik geloof dat het gelukt is ze te sturen. Ik zie echt slecht vandaag 🙈😂
Net even virtueel door Ozd gewandeld. Wat een schattig dorpje en het uitzicht op de heuvels is tof O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 9 januari 2026 @ 09:39:26 #40
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219786195
Zondag krijgen we eters. Dus eigenlijk ben ik op zoek naar een recept voor een vegetarische quiche, maar zonder kaas (want zuivel is uitgesloten).

Ik kan echt oprecht niet iets vinden waarvan ik denk "dat zou nog wel lekker kunnen zijn". Ja, iets met bospaddestoelen, maar dat was dan weer op basis van room en plantaardige room kan ik dus helemaal niets mee. O ja en het mag niet op notenbasis, want dat gaat hier thuis niet goed.

Dus ik ben nu mijn hoofd aan het breken wat dat wel een optie zou kunnen zijn. Ik vind het oprecht lastiger om niks met zuivel te kunnen dan dat er geen vlees in zit :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 9 januari 2026 @ 09:42:01 #41
176471 oh-oh
pi_219786215
Quiche zonder zuivel lijkt me des duivels.
Ik zou echt heel iets anders bedenken.
Ik ben niet bij gelezen, ik ga even met de buurman naar de lekkere bakker voor goed brood 😄
( Groucho Marx )
pi_219786294
Gisteren was alle sneeuw bij ons redelijk dooi. Nu ligt er een heel nieuw pak sneeuw en het is nog niet gestopt met sneeuwen.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 09:49:59 #43
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219786296
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 09:42 schreef oh-oh het volgende:
Quiche zonder zuivel lijkt me des duivels.
Ik zou echt heel iets anders bedenken.
Ik ben niet bij gelezen, ik ga even met de buurman naar de lekkere bakker voor goed brood 😄
Dat was ook mijn eerste reactie, maar hnet is iets dat vriend in zijn hoofd heeft zitten :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219786302
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 09:39 schreef Troel het volgende:
Zondag krijgen we eters. Dus eigenlijk ben ik op zoek naar een recept voor een vegetarische quiche, maar zonder kaas (want zuivel is uitgesloten).

Ik kan echt oprecht niet iets vinden waarvan ik denk "dat zou nog wel lekker kunnen zijn". Ja, iets met bospaddestoelen, maar dat was dan weer op basis van room en plantaardige room kan ik dus helemaal niets mee. O ja en het mag niet op notenbasis, want dat gaat hier thuis niet goed.

Dus ik ben nu mijn hoofd aan het breken wat dat wel een optie zou kunnen zijn. Ik vind het oprecht lastiger om niks met zuivel te kunnen dan dat er geen vlees in zit :')
En een curry met kokosmelk? Daar mis ik het vlees persoonlijk niet bij. Soms doe ik er cashews overheen, maar toevallig gister totaal vergeten en bedacht het me pas toen mijn bord leeg was :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 9 januari 2026 @ 09:53:21 #45
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219786321
quote:

Dus ik ben nu mijn hoofd aan het breken wat dat wel een optie zou kunnen zijn.
Die vrienden niet meer uitnodigen
  vrijdag 9 januari 2026 @ 09:58:17 #46
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_219786374
quote:

En ei en havermelk is dat wel een optie?
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator vrijdag 9 januari 2026 @ 09:59:58 #47
5428 crew  miss_sly
pi_219786386
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 09:49 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat was ook mijn eerste reactie, maar hnet is iets dat vriend in zijn hoofd heeft zitten :D
Je hebt recepten voor vegan quiches met kikkererwtenmeel.
Mijn moeder heeft het eens gemaakt toen ik er at, en ik vond het prima te eten. Het was qua mondgevoel net iets anders, maar niet vervelend, dan een gewone quiche.

Bijvoorbeeld:
https://vegetus.nl/vegan-quiche-met-kikkererwtenmeel/

Mijn moeder maakte toen een recept voor een gewone quiche die ik wel eens maakte en heeft die vegan bereid.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219786411
Gaat het echt om zuivel (dus koemelk) of om de lactose?
Lactosevrij is veel mogelijk, zonder zuivel is wellicht vervangen voor melk van een ander dier een optie? Al heeft bijvoorbeeld geitenmelk wel een specifieke smaak. Of je pakt erwtenmelk, dat wordt ook vaak gebruikt voor een vegan capuccino.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 10:06:16 #49
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219786438
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 10:02 schreef exode het volgende:
Gaat het echt om zuivel (dus koemelk) of om de lactose?
Lactosevrij is veel mogelijk, zonder zuivel is wellicht vervangen voor melk van een ander dier een optie? Al heeft bijvoorbeeld geitenmelk wel een specifieke smaak. Of je pakt erwtenmelk, dat wordt ook vaak gebruikt voor een vegan capuccino.
Alle varianten van koemelk zijn uitgesloten helaas, dus niet alleen de lactose. En ik haat geitenmelk helaas :D en geitenkaas :P en schaap. Die dingen die wel goed gaan dus
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219786477
quote:

https://www.ah.nl/r/1193867

Deze is echt lekker en feestelijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')