abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219777033
ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest

Een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE heeft een vrouw gedood in Minneapolis in de noordelijke staat Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid meldt dat de agent handelde uit zelfverdediging, maar die lezing wordt door de lokale autoriteiten in twijfel getrokken.

De burgemeester van de stad, Jacob Frey, beschuldigt de agent van "roekeloos" schieten op een 37-jarige vrouw. Ook gouverneur Tim Walz, een prominente Democraat, bestrijdt de lezing van het ministerie.

Op beelden is te zien dat de vrouw met haar auto dwars op de weg staat. Ze wordt benaderd door agenten, waarna ze een paar meter achteruit rijdt en daarna vooruit. Op dat moment wordt er geschoten, ogenschijnlijk door een agent die voor haar auto staat.

Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".

"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."

Burgemeester: 'onzinverhaal'

Burgemeester Frey zegt dat de aanwezigheid van de immigratiedienst zorgt voor chaos in zijn stad. "We eisen dat ICE de stad onmiddellijk verlaat", schrijft hij op X. "Wij staan pal achter onze immigranten- en vluchtelingengemeenschappen."

In een persconferentie bestempelde de burgemeester het verhaal van de immigratiedienst als een "onzinverhaal". Hij baseert zich op een video die hij te zien gekregen heeft, zei hij. Gevraagd of het erop leek dat de vrouw wilde inrijden op de agenten antwoordde hij: "Dat lijkt helemaal niet het geval te zijn."

Ook gouverneur Walz van Minnesota, waarvan Minneapolis de grootste stad is, zegt het verhaal van ICE niet te geloven. "Geloof niet in deze propagandamachine", schrijft de voormalige running mate van presidentskandidaat Kamala Harris op X. Hij belooft dat de staat zal zorgen voor een eerlijk en rechtvaardig onderzoek.

Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".

"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."

https://nos.nl/artikel/25(...)s-burgemeester-woest

twitter

Is het roekeloos of ging er wat aan vooraf ?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219777035
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:11 schreef butz0rs het volgende: [..] news flash, twitter/x/bluesky/reddit zijn allemaal extreme gekkies van beide kanten
De meeste users zijn normaal. De gekken trekken de aandacht.
  donderdag 8 januari 2026 @ 11:14:12 #3
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_219777039
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:12 schreef raptorix het volgende:
De agent brengt zich niet in veiligheid, je ziet duidelijk dat hij zelf voor de wagen gaat staan en zijn pistool trekt.
https://packaged-media.re(...)cb9fa2b077fe5ba7ac0b
Wow! die close-up maakt veel duidelijk. Hij schiet gewoon terwijl de auto langs hem heen gaat.
pi_219777044
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:11 schreef probeer het volgende:

[..]
Uhuh, Nederlandse DTenV medewerkers 'poppen' echt aan de lopende band kogels in (de auto's van) voortvluchtigen.
Adem in. Adem uit.

Lees nu nog eens wat ik daadwerkelijk schreef.
pi_219777051
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:14 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Wow! die close-up maakt veel duidelijk. Hij schiet gewoon terwijl de auto langs hem heen gaat.
Dat schieten kon ik me nog iets bij voorstellen, maar het gaat erom dat hij zich zelf in een positie brengt waar dat niet hoeft.
  donderdag 8 januari 2026 @ 11:16:34 #6
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_219777056
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:15 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat schieten kon ik me nog iets bij voorstellen, maar het gaat erom dat hij zich zelf in een positie brengt waar dat niet hoeft.
idd, in COPS zie je ze nooit voor een auto lopen
pi_219777075
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Had ze maar geen gas moeten geven, simpel zat.
Dat is welliswaar niet slim, maar als professional moet je rekening mee houden dat mensen in angst kunnen raken. Zeker in zo een moment, we hebben het hier ook niet over een levensgevaarlijke crimineel he.
pi_219777076
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 10:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is echt absurd hoeveel users de extreem linkse talking points hier aan het opdreunen zijn…

Geen agent.
Nul bevoegdheden.
Het is moord.

Allemaal niet waar, maar het blijft maar komen.
Standaard MO van woke linkse helden.
Overal op de wereld. Wij hebben ook onze diederik stapels, gloria wekkers, sylvana simonsen en mitchel esajassen. En inmiddels ook de femke halsema's. Schreeuwen, liegen, bedriegen, frustreren, framen, aandikken dan moet het wel waar zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219777078
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Had ze maar geen gas moeten geven, simpel zat.
Sowieso had ze daar totaal niets te zoeken als moeder van drie kinderen.
pi_219777083
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het beperkt zich niet tot de VS. Ook in Europa staan we steeds verder van elkaar af.
In Europa kennen we nog een soort van beschaving. In Amerika zijn de verschillen zo groot dat families uit elkaar gedreven worden door politieke standpunten. Dat zie ik hier in Europa nog niet snel gebeuren.
  donderdag 8 januari 2026 @ 11:19:20 #12
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_219777088
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:18 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ze woonde daar...
  donderdag 8 januari 2026 @ 11:19:44 #13
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219777092
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:15 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nu draai je het om he. Mevrouw had ook mee kunnen werken.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 8 januari 2026 @ 11:20:09 #14
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_219777096
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:19 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nu draai je het om he. Mevrouw had ook mee kunnen werken.
De ICE agents zijn de professionals
pi_219777105
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:18 schreef raptorix het volgende:

Dat is welliswaar niet slim, maar als professional moet je rekening mee houden dat mensen in angst kunnen raken. Zeker in zo een moment, we hebben het hier ook niet over een levensgevaarlijke crimineel he.
Dit heeft niks met angst te maken, dit is gewoon moedwillig er vandoor willen gaan en op iemand inrijden en dat loopt in de VS meestal slecht af. Zo moeilijk is het allemaal niet.
  donderdag 8 januari 2026 @ 11:21:02 #16
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219777113
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:20 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Wel de man holding the gun.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219777121
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219777122
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:20 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dit heeft niks met angst te maken, dit is gewoon moedwillig er vandoor willen gaan en op iemand inrijden en dat loopt in de VS meestal slecht af. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Ah omdat het in de VS is is het in 1 keer goed te praten.
pi_219777129
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:18 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De afstand van Kansas City (waar ze mogelijk woonde, afgaande van het geregistreerde kenteken van de auto waarin ze reed) tot Minneapolis is zo'n 700 km.

Dan heb je wel hart voor 'de zaak'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219777131
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:12 schreef raptorix het volgende: De agent brengt zich niet in veiligheid, je ziet duidelijk dat hij zelf voor de wagen gaat staan en zijn pistool trekt. https://packaged-media.re(...)cb9fa2b077fe5ba7ac0b
Jezus, ze probeert weg te komen, kijk naar de richting van de wielen, en hij schiet door het zijraam!!! Ik weet niet wat voor instructies die lui gekregen hebben, maar op die manier schieten op een ongewapend iemand die probeert weg te komen lijkt mij nooit proportioneel.
  donderdag 8 januari 2026 @ 11:22:42 #21
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219777141
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:20 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Dat is maar zeer de vraag _O-
Huilen dan.
pi_219777151
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:22 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Jezus, ze probeert weg te komen, kijk naar de richting van de wielen, en hij schiet door het zijraam!!! Ik weet niet wat voor instructies die lui gekregen hebben, maar op die manier schieten op een ongewapend iemand die probeert weg te komen lijkt mij nooit proportioneel.
Ik kan je al zeggen dat hij vrijgesproken word, er is jurispedentie in de VS dat een auto als een dodelijk wapen beschwouwd mag worden.
  donderdag 8 januari 2026 @ 11:23:40 #23
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_219777159
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:22 schreef Montagui het volgende:

[..]
De afstand van Kansas City (waar ze mogelijk woonde, afgaande van het geregistreerde kenteken van de auto waarin ze reed) tot Minneapolis is zo'n 700 km.

Dan heb je wel hart voor 'de zaak'.
Ze woonde vlakbij
https://www.startribune.c(...)-ice-agent/601559922
  donderdag 8 januari 2026 @ 11:24:25 #24
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219777166
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:22 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
FAFO.

Je zit in een truck van een paar ton en 300+ pk. Gedraag je er dan ook naar.
pi_219777172
quote:
Akkoord.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')