Doorgaans geldt dat in de hoofden van de rechtsen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Is de status 'allochtoon' afhankelijk van huidskleur in jouw wereld? Bijzonder.
Niet zijn wereld hè.quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Is de status 'allochtoon' afhankelijk van huidskleur in jouw wereld? Bijzonder.
Doorgaans werkt het voornamelijk zo dat men dit denkt binnen progressieve en linkse contreien, voortkomende uit het feit dat men zelf de wereld door een sterk raciaal essentialistische bril bekijkt en dus denkt dat de politieke tegenstander dit ook doet, zij het op een andere manier.quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Doorgaans geldt dat in de hoofden van de rechtsen.
En dan is een twijfelachtig visum ook ineens geen probleem meer.quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:31 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar met de juiste huidskleur telt die niet als allochtoon.
LOL, nee. Voor veel rechtsen blijf je als gekleurde Nederlander gewoon allochtoon, al ben je derde generatie Nederlander. Dit ontkennen of doen alsof dat linkse projectie is heeft niet zoveel zin.quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Doorgaans werkt het voornamelijk zo dat men dit denkt binnen progressieve en linkse contreien, voortkomende uit het feit dat men zelf de wereld door een sterk raciaal essentialistische bril bekijkt en dus denkt dat de politieke tegenstander dit ook doet, zij het op een andere manier.
Tja, FOK! is een openbaar forum, daar zul je dus ook geconfronteerd worden met mensen die anders over dingen denken dan dat jij doet. Als dit meteen een reden is om een subforum dan maar een 'stortplaats' te noemen, is een openbaar forum wellicht geen goede plek voor jou. Dan biedt een WhatsApp-groep met gelijkgestemden of , Reddit of BlueSky misschien uitkomst.quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:12 schreef Gunner het volgende:
[..]
Jammer dat NWS zo’n verschrikkelijke stortplaats is. Ik bedoel ik heb wat reacties gelezen over die vermoorde vrouw en het stemde me droevig. Net als de migrantentopics
Het kan natuurlijk zo zijn dat derde generatie migranten nog altijd niet goed geïntegreerd zijn, wat de migratieachtergrond blijft benadrukken. Maar dat heeft met gedrag te maken, niet met huidskleur.quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
LOL, nee. Voor veel rechtsen blijf je als gekleurde Nederlander gewoon allochtoon, al ben je derde generatie Nederlander.
Noem eens een voorbeeld van niet goed geïntegreerd zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk zo zijn dat derde generatie migranten nog altijd niet goed geïntegreerd zijn, wat de migratieachtergrond blijft benadrukken. Maar dat heeft met gedrag te maken, niet met huidskleur.
Nog steeds een kleurtje hebben.quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld van niet goed geïntegreerd zijn.
Uitzondering is BNW, daar zijn alleen gelijkgestemden welkom.quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, FOK! is een openbaar forum, daar zul je dus ook geconfronteerd worden met mensen die anders over dingen denken dan dat jij doet. Als dit meteen een reden is om een subforum dan maar een 'stortplaats' te noemen, is een openbaar forum wellicht geen goede plek voor jou. Dan biedt een WhatsApp-groep met gelijkgestemden of , Reddit of BlueSky misschien uitkomst.
Probleem dat generaties lang blijft bestaan en bovendien seksueel overdraagbaar is.quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nog steeds een kleurtje hebben.
BNW heeft tegenwoordig ook een fijn topic om te roddelen over andere users zag ik.quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Uitzondering is BNW, daar zijn alleen gelijkgestemden welkom.
Ik vraag me dan wel af waarom BNW'ers daar dan niet gewoon blijven.
Knap staaltje hersengymnastiek.quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Doorgaans werkt het voornamelijk zo dat men dit denkt binnen progressieve en linkse contreien, voortkomende uit het feit dat men zelf de wereld door een sterk raciaal essentialistische bril bekijkt en dus denkt dat de politieke tegenstander dit ook doet, zij het op een andere manier.
quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een autochtoon is toch niet illegaal in diens eigen land?
En de vrouw die is neergeschoten door de politie is letterlijk een autochtone vrouw.
.
Ik vind het veelzeggend dat je het benoemen van een feit op die manier omschrijft.quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Knap staaltje hersengymnastiek.
Waarom post je daar niet eens gezellig mee? Ik zou het kunnen waarderen als je eens wat uitgebreider je mening over dingen deelt en het niet altijd bij oneliners of duimpjes houdt.quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
BNW heeft tegenwoordig ook een fijn topic om te roddelen over andere users zag ik.
Aaah ja, de gedachten van mensen over de gedachten van andere mensen zijn feiten. Stom van me.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind het veelzeggend dat je het benoemen van een feit op die manier omschrijft.
[..]
Waarom post je daar niet eens gezellig mee? Ik zou het kunnen waarderen als je eens wat uitgebreider je mening over dingen deelt en het niet altijd bij oneliners of duimpjes houdt.
Nice, lijkt me eervol om genoemd te worden daar.quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
BNW heeft tegenwoordig ook een fijn topic om te roddelen over andere users zag ik.
Maar volgens Howardjerk een prima schietpartij, want moordaanslag!quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar ja, zie hielp kennelijk illegale migranten, dus een gevaarlijke terroriste die een aanslag op ICE probeerde te plegen...
Aldus Noem...
Zodra dat gebeurt volgt er een ban.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind het veelzeggend dat je het benoemen van een feit op die manier omschrijft.
[..]
Waarom post je daar niet eens gezellig mee? Ik zou het kunnen waarderen als je eens wat uitgebreider je mening over dingen deelt en het niet altijd bij oneliners of duimpjes houdt.
Jij moet nog even beter je best doen hier, je springt er nog niet echt uit. En dat zou ik als een compliment zien.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nice, lijkt me eervol om genoemd te worden daar.
Toch wel leuk dat alles waar de BNW wappies altijd voor waarschuwden nu gepraktiseerd wordt door het Trump-regime maar dat ze daar dan nu compleet blind voor zijn.
Nee, integendeel. Wat uitgebreidere discussies zijn juist goed. Daar is een forum ook voor bedoelt.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zodra dat gebeurt volgt er een ban.
Doodgeschoten door ICE*quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een autochtoon is toch niet illegaal in diens eigen land?
En de vrouw die is neergeschoten door de politie is letterlijk een autochtone vrouw.
[..]
Dat heb ik niet gezegd.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar volgens Howardjerk een prima schietpartij, want moordaanslag!
Auto reed niet eens richting die agent, blijkt achteraf. Maar dat is voor Trump en zijn vazallen niet meer interessant. Levensgevaarlijke vrouw.
Uhuh.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd.
Ik heb in NWS aangegeven dat deze vrouw schijnbaar ICE agenten aan het treiteren en stalken was, aantoonbaar op video een aanhouding negeert en dan ook nog eens op een agent inrijdt die dan al zijn pistool heeft getrokken. Het mag duidelijk zijn dat je dit in de VS niet moet doen, dat is niet Nederland, maar een land waar agenten de wapens niet schuwen.
Oh, toen ik er postte werden mijn bijdragen in NWS daar breeduit doorgelicht en voorzien van de oproep om mij van BNW te trappen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Feit != meningquote:Op donderdag 8 januari 2026 18:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is een in en in ziek triest zooitje in BNW. Iedereen die in die collectieve psychose zit kun je beter op de rest van FOK gewoon negeren.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, toen ik er postte werden mijn bijdragen in NWS daar breeduit doorgelicht en voorzien van de oproep om mij van BNW te trappen.
Blijkbaar mag je buiten BNW geen opvattingen ventileren die in strijd zijn met de consensus en wordt daar actief op gemonitord..
Niet aangetoond.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd.
Ik heb in NWS aangegeven dat deze vrouw schijnbaar ICE agenten aan het treiteren en stalken was,
Ze rijdt niet op hem inquote:aantoonbaar op video een aanhouding negeert en dan ook nog eens op een agent inrijdt die dan al zijn pistool heeft getrokken.
Nu de realiteit: ze stond aan de kant geparkeerd, wilde wegrijden, toen was een andere auto sneller, dus die liet ze voor gaan. Vervolgens gebaart ze naar ICE om ook voor te gaan.quote:Het mag duidelijk zijn dat je dit in de VS niet moet doen, dat is niet Nederland, maar een land waar agenten de wapens niet schuwen.
Er werd tegen haar gezegd ‘get the fuck out’ terwijl een andere agent probeerde de deur te openen. Terwijl die andere agent probeerde de deur te openen ging het subject in kwestie (bijna) voor de auto staan met getrokken wapen. Als je naar de stand van de wielen kijkt zie je dat deze weggedraaid zijn naar rechts, dus weg van de agent. Oftewel, er was geen intentie hem aan te rijden.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd.
Ik heb in NWS aangegeven dat deze vrouw schijnbaar ICE agenten aan het treiteren en stalken was, aantoonbaar op video een aanhouding negeert en dan ook nog eens op een agent inrijdt die dan al zijn pistool heeft getrokken. Het mag duidelijk zijn dat je dit in de VS niet moet doen, dat is niet Nederland, maar een land waar agenten de wapens niet schuwen.
Vermoord door ICE*quote:
Ik dacht vroeger, naïef dat ik was, dat het een subforum was waar je complottheorieën kon uitpluizen en analyseren en misschien wel ontkrachten. Maar dat bleek toch allemaal niet de bedoeling. Het bleek er om te gaan dat je elkaar verstrekte in de gekheid.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, toen ik er postte werden mijn bijdragen in NWS daar breeduit doorgelicht en voorzien van de oproep om mij van BNW te trappen.
Blijkbaar mag je buiten BNW geen opvattingen ventileren die in strijd zijn met de consensus en wordt daar actief op gemonitord..
Ik kan je een waslijst geven aan users die van BNW gejaagd zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, integendeel. Wat uitgebreidere discussies zijn juist goed. Daar is een forum ook voor bedoelt.
Moord. Maar zelfs als de staat hem durft te vervolgen dan zal hij een pardon krijgen van Trump. Want patriot.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet aangetoond.
[..]
Ze rijdt niet op hem in
[..]
Nu de realiteit: ze stond aan de kant geparkeerd, wilde wegrijden, toen was een andere auto sneller, dus die liet ze voor gaan. Vervolgens gebaart ze naar ICE om ook voor te gaan.
Daarop wordt ze door ICE aangevallen en probeert ze van schrij weg te komen.
Een ICE agent stapt met een pistool gericht voor de auto, vervolgens opzij en schiet vervolgens 3 x, waarbij hij naast de auto blijft lopen om haar te kunnen raken...
Vind jij dat gepast geweld?
Dat inderdaad.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik dacht vroeger, naïef dat ik was, dat het een subforum was waar je complottheorieën kon uitpluizen en analyseren en misschien wel ontkrachten. Maar dat bleek toch allemaal niet de bedoeling. Het bleek er om te gaan dat je elkaar verstrekte in de gekheid.
Vooral als het om die “vuig buutnlanders” gaat. Anders is het feestje niet compleet. Nee ik kom er niet graag. NWS dusquote:Op donderdag 8 januari 2026 19:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik dacht vroeger, naïef dat ik was, dat het een subforum was waar je complottheorieën kon uitpluizen en analyseren en misschien wel ontkrachten. Maar dat bleek toch allemaal niet de bedoeling. Het bleek er om te gaan dat je elkaar verstrekte in de gekheid.
Vooral het gelieg en de verdraaiingen van volk als Noem en Trump is erg kwalijk te noemen. Die zijn niet uit op de-escalatie.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Er werd tegen haar gezegd ‘get the fuck out’ terwijl een andere agent probeerde de deur te openen. Terwijl die andere agent probeerde de deur te openen ging het subject in kwestie (bijna) voor de auto staan met getrokken wapen. Als je naar de stand van de wielen kijkt zie je dat deze weggedraaid zijn naar rechts, dus weg van de agent. Oftewel, er was geen intentie hem aan te rijden.
De agent in kwestie schoot haar in haar gezicht terwijl ze wegreed, en schoot erna nog een aantal keer naar de auto terwijl ze al weg was. Beiden not done volgens de ICE handboeken.
Nee, die volgen de post truth doctrine.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vooral het gelieg en de verdraaiingen van volk als Noem en Trump is erg kwalijk te noemen. Die zijn niet uit op de-escalatie.
Het is echt ongehoord walgelijk. En nog sneuer dat er in Nederland mensen zijn die het verdedigen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, die volgen de post truth doctrine.
En daar gaan ze zeker niet van afwijken.
De ICE agent is een held.
De vraag is: hoeveel leugens kan het Amerikaanse volk aan voordat ze er echt klaar mee zijn.
Ik ben bang dat we die grens nog lang niet hebben bereikt.
Zegt Trump hier nu dat de War Powers act (dat is toch waarin bepaalt is dat Congress moet goedkeuren dat er oorlog is?) niet geldig is? Dat lees ik als: hij gaat nooit toestemming aan congress vragen voor dit soort zaken.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:34 schreef Szura het volgende:
Josh Hawley die Trump afvalt? Dat is nieuw volgens mij:
[ x ]
Orange Baby trekt het in elk geval niet zo goed:
[ x ]
Had seniele turtle McConnell ook wel in dat rijtje verwacht eigenlijk
Die zit niet meer in de senaat toch?quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:34 schreef Szura het volgende:
Josh Hawley die Trump afvalt? Dat is nieuw volgens mij:
[ x ]
Orange Baby trekt het in elk geval niet zo goed:
[ x ]
Had seniele turtle McConnell ook wel in dat rijtje verwacht eigenlijk
Hij zegt idd dat die hele legislatie unconstitutioneel is.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:52 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Zegt Trump hier nu dat de War Powers act (dat is toch waarin bepaalt is dat Congress moet goedkeuren dat er oorlog is?) niet geldig is? Dat lees ik als: hij gaat nooit toestemming aan congress vragen voor dit soort zaken.
https://www.nytimes.com/2026/01/08/us/politics/trump-minnesota-ice-shooting-video.html?unlocked_article_code=1.C1A.xvua.Ula2ZN_FDnUP&smid=url-sharequote:We Pressed Trump on His Conclusion About the ICE Shooting. Here’s What He Said.
...
“I’ll play the tape for you right now,” Mr. Trump said.
Mr. Trump’s aide Natalie Harp brought a laptop over to the Resolute Desk to show us what he said would be evidence of the woman’s wrongdoing.
Before the video began, Mr. Trump acknowledged the tragic nature of the shooting. “With all of it being said, no, I don’t like that happening,” he said, before pivoting to his common refrain of criticizing illegal immigration.
As a slow-motion surveillance video of the shooting played on the laptop, we told him that this angle did not appear to show that an ICE officer had been run over.
“Well,” Mr. Trump said. “I — the way I look at it … ”
“It’s a terrible scene,” Mr. Trump said at the end of the video. “I think it’s horrible to watch. No, I hate to see it.”
Zo maar een reactie van een Amerikaan op een opmerking van een Franse "Surrender Monkey" waarom ze niet meer protesteren.quote:The US doesn't have a concept of anything remotely like a general strike, because at best only 11% of our workforce is even protected by a union, and that is nowhere near the protections French labor laws and your 95% union representation brings.
In other words, you "strike" in the US means you lose your job and your health insurance for the vast majority of Americans. This is at least why I'm not in the car driving up to MSP no matter how much it pisses me off. I can't afford to, unless there is a critical mass such that literally everyone does it. I just don't see that happening.
Ineens snap je waarom radicaal rechts in de VS zo'n hekel heeft aan vakbondenquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:02 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zo maar een reactie van een Amerikaan op een opmerking van een Franse "Surrender Monkey" waarom ze niet meer protesteren.
Jawel, vertrekt dit jaarquote:Op donderdag 8 januari 2026 19:52 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Die zit niet meer in de senaat toch?
Volgens mij heb ik die al gezien bij dat gezellige topic bij de buren.quote:
Ik kan het even niet terugvinden, maar zag eerder vandaag ook een video waarbij een agent echt point blank zo'n cannister met pepperspray afvuurde ....quote:
Vind agent altijd een beetje een rare benaming voor een dergelijke Einzatsgruppe ( @EttovanBelgiequote:Op donderdag 8 januari 2026 20:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik kan het even niet terugvinden, maar zag eerder vandaag ook een video waarbij een agent echt point blank zo'n cannister met pepperspray afvuurde ....
Ja eens, wist even niet hoe ik het anders moet noemen. Qua soort volk wat ik zie rondlopen zijn het een soort van bounty hunters die ze bij de lokale KKK hebben gerecruit. Allemaal met bivakmutsen ook ... flikker toch op. Echt Wild Wild West.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vind agent altijd een beetje een rare benaming voor een dergelijke Einzatsgruppe. Als agent zou je er niet uit moeten te zien als een militair. Waarom zou je in godsnaam camo dragen in een stad, anders dan stoer over willen komen?
En daarom moeten de democraten de huidige verzekeringspremies met rust latenquote:Op donderdag 8 januari 2026 15:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het duurt een tijd voordat mensen zich herenigen, veel staten blijven nog enigszins ongedeerd. Zulke tegenbewegingen heb je niet snel vanaf dag 1, maar het zal zeker groeien.
Nouja dat is niet waar, want ze hebben al 75 jaar een verdrag dat het wel mag.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:35 schreef Beathoven het volgende:
Net op NOS TT:"NAVO overweegt Groenlandmissie".
"Meerdere landen overwegen Groenlandmissie, waar ook Trump mee akkoord kan gaan"
Trump akkoord?
Waarom moet er een scheidsrechter tussen? Het zou niet eens een wedstrijd moeten worden? Er horen geen Amerikaanse militairen rond te hangen in Groenland
Daar heeft men in de VS het 1033 programma voor te danken uit de jaren '90.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vind agent altijd een beetje een rare benaming voor een dergelijke Einzatsgruppe ( @:EttovanBelgie). Als agent zou je er niet uit moeten te zien als een militair. Waarom zou je in godsnaam camo dragen in een stad, anders dan stoer over willen komen?
Of toch wel?quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:35 schreef Beathoven het volgende:
Er horen geen Amerikaanse militairen rond te hangen in Groenland
Ziet er niet heel indrukwekkend uit.quote:
Wel een heel diverse groep KKK leden, ik zag een filmpje voorbij komen waar een paar witte boomers aan het protesteren waren bij zo’n ICE recruitment center. Wat mij vooral opviel is dat de demonstranten zonder uitzondering wit en van middelbare leeftijd waren. De sollicitanten die werden uitgescholden voor van alles en nog wat was behoorlijk divers.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja eens, wist even niet hoe ik het anders moet noemen. Qua soort volk wat ik zie rondlopen zijn het een soort van bounty hunters die ze bij de lokale KKK hebben gerecruit. Allemaal met bivakmutsen ook ... flikker toch op. Echt Wild Wild West.
Dat er een dode valt en/of een agent (al of niet bedoelt) z'n wapen trekt , is nog wel uit te leggen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar volgens Howardjerk een prima schietpartij, want moordaanslag!
Auto reed niet eens richting die agent, blijkt achteraf. Maar dat is voor Trump en zijn vazallen niet meer interessant. Levensgevaarlijke vrouw.
Wat vooral het onacceptabele van het gebeuren is dat dat tot en met de President, de overheid poogt de boel te verdoezelen met dat de agent die de vrouw doodde, handelde uit zelfverdediging en een andere agent ook tot 3x schoot op de wegrijdende auto. Dat is in mijn ogen geen zelfverdediging meer maar vooral tot doel om de vluchtende (dodelijk) te doen stoppen.quote:bron: lbc (uk)
Woman, 37, shot dead during Trump border police operation as president says killing was 'self-defence'
The President defended the ICE officer who shot Renee Nicole Good dead in Minneapolis
Dat is Trump zogenaamd vergeten.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:42 schreef Friggles het volgende:
[..]
Nouja dat is niet waar, want ze hebben al 75 jaar een verdrag dat het wel mag.
quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Kofschip en zo… De z zit daar niet in (de technische stam van ‘vebazen’ is ‘verbaaz’) dus kan de verleden tijd nooit een ‘t’ krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |