Eerlijk gezegd denk ik niet dat er voor ons veel te juichen valt met die 11 hansworsten die ze straks de wei in sturen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:10 schreef byah het volgende:
Wordt een gezellige zomer. De VS pakt Groenland, China pakt Taiwan en de Russen pakken de Baltics. En wij maar juichen voor Oranje
Ze hebben ons keihard nodig hoor. Wij houden hun broek deels omhoog. De VS heeft handel in dollars nodig en Europese investeringen. Als wij morgen stoppen met Swift en handel in dollar dan is de VS overmorgen een derde wereld land.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
De VS laat niet merken dat ze ons nodig hebben.
Europa hebben ze wellicht nodig, maar de EU niet.
En dat is niet per se sinds Trump zo. De Republikeinen hielden ook een feestje toen het VK de EU verliet.
Maar het is wel een stuk harder geworden doordat het huidige regime het openlijk uitspreekt en zich openlijk bemoeit met de EU politiek. Onder andere door anti EU politici openlijk te steunen.
Nu zien we ook dat Trump steeds serieuzer Groenland wil hebben. Terwijl daar geen enkele reden toe is. De VS heeft middels verdagen zo'n beetje carte blanche wat betreft het ontplooien van militaire activiteiten op Groenland.
Dat hebben ze na de koude oorlog wat verwaarloosd.
Wat kunnen we nu doen als de VS Groenland annexeert?
In feite helemaal niets.
En die positie moet veranderen.
We zullen veel meer op een gelijk speelveld met de VS moeten uit komen, zodat een breuk tussen de VS en Europa voor de VS dermate schadelijk is dat ze het niet in hun hoofd halen.
We hoeven niet volledig onafhankelijk te zijn van de VS. Dat gaat ook zeker niet lukken. Maar we kunnen wel de afhankelijkheid verder inperken.
Wat NS betreft: de VS was fel tegen de Russische energie afhankelijkheid van Europa.
En daar heeft de VS gelijk in gekregen, toen Poetin de gaskraan in 2021 dicht draaide om Europa te destabiliseren in de aanloop van zijn speciale militaire operatie.
Dat heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat Europa Russisch gas de rug toe heeft gekeerd.
Toen NS opgeblazen werd was al duidelijk dat Duitsland NS 2 niet meer ging gebruiken, maar Russisch gas ging afbouwen.
De Denen kunnen hierover onderhandelen. De Yanks willen meer militaire basissen op Groenland, omdat ze bang zijn dat de Russen of Chinezen een claim maken? Prima. Maar voor wat, hoort wat. Hetzelfde geldt voor de exploitatie van rare earths.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:07 schreef Wantie het volgende:
Dat eerste is een leugen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:06 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Of je geeft miljoenen Venezuelanen een beter leven (en Iraniers, Cubanen, Russen en Chinezen, want vrijheid zal zich verspreiden als een lopend vuurtje), of je maakt je druk over "internationale wetgeving en rechten".
Take your pick.
Het is kennelijk onderhandeld en het zou (deels) ten goede komen aan de bevolking. Maar een echt plan heb ik niet gezien, dus afwachten maar.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:58 schreef Ama het volgende:
[..]
Waarom denkt hij daar recht op te hebben?
Daarvoor hoeft de VS niet te onderhandelen: ze hebben al een verdrag waarin staat dat de VS vrijwel ongelimiteerd militaire activiteiten mag ontplooien op Groenland.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:13 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De Denen kunnen hierover onderhandelen. De Yanks willen meer militaire basissen op Groenland, omdat ze bang zijn dat de Russen of Chinezen een claim maken? Prima. Maar voor wat, hoort wat. Hetzelfde geldt voor de exploitatie van rare earths.
Daar beslist Groenland zelf over.quote:Groenlanders zijn erg afhankelijk van (uitkeringen uit) Denemarken, terwijl het een Saudi Arabie / Australie kan zijn omdat het zo veel grondstoffen heeft.
Dit was onder Obama, die achteraf heeft toegegeven dat hij knikkende knieën had, en de verkeerde beslissing had genomen om het vuurtje niet op te stoken.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:13 schreef Wantie het volgende:
Kijk naar de Arabische Lente: achteraf heeft de vrijheid zich niet als een lopend vuurtje verspreid.
Venezuela leverde iets van 3% van de benodigde olie aan China.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:16 schreef Chadi het volgende:
In april gaat hij naar China en dan wil hij een goede verdeling hebben. China is afhankelijk van energie van buiten maar heeft wel alle grondstoffen voor de tech en energie transfer. Trump zal het als een soort hevel willen gebruiken.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg duidelijk onderhandelen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daarvoor hoeft de VS niet te onderhandelen: ze hebben al een verdrag waarin staat dat de VS vrijwel ongelimiteerd militaire activiteiten mag ontplooien op Groenland.
En dat hebben ze in het verleden ook gedaan.
[..]
Daar beslist Groenland zelf over.
Maar in feite zeg je dat de VS Groenland mag annexeren omdat Groenland zelf niets doet met de bodemschatten...
Met andere woorden, je geeft nu zelf toe dat dat niet vanzelf gaat.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dit was onder Obama, die achteraf heeft toegegeven dat hij knikkende knieën had, en de verkeerde beslissing had genomen om het vuurtje niet op te stoken.
Waarom?quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg duidelijk onderhandelen.
Dat blijkt, want Trump wil niet in zee met de oppositie in Venezuela.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:20 schreef Johnny_Berra het volgende:
Het globale netwerk van autocratiën (waarbij de VS zich ook heeft aangesloten lijkt het) is er bij gebaat dat een autocratie als Venezuela blijft bestaan, democratie is voor hen zeer ongewenst.
Precies, er moet gewoon de juiste autocraat zitten.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat blijkt, want Trump wil niet in zee met de oppositie in Venezuela.
Niemand heeft de EU in de huidige vorm nodig. Sterker nog: de EU heeft hervorming nodig.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
De VS laat niet merken dat ze ons nodig hebben.
Europa hebben ze wellicht nodig, maar de EU niet.
En dat is niet per se sinds Trump zo. De Republikeinen hielden ook een feestje toen het VK de EU verliet.
Maar het is wel een stuk harder geworden doordat het huidige regime het openlijk uitspreekt en zich openlijk bemoeit met de EU politiek. Onder andere door anti EU politici openlijk te steunen.
Nu zien we ook dat Trump steeds serieuzer Groenland wil hebben. Terwijl daar geen enkele reden toe is. De VS heeft middels verdagen zo'n beetje carte blanche wat betreft het ontplooien van militaire activiteiten op Groenland.
Dat hebben ze na de koude oorlog wat verwaarloosd.
In feite helemaal niets.
En die positie moet veranderen.
We zullen veel meer op een gelijk speelveld met de VS moeten uit komen, zodat een breuk tussen de VS en Europa voor de VS dermate schadelijk is dat ze het niet in hun hoofd halen.
We hoeven niet volledig onafhankelijk te zijn van de VS. Dat gaat ook zeker niet lukken. Maar we kunnen wel de afhankelijkheid verder inperken.
Wat NS betreft: de VS was fel tegen de Russische energie afhankelijkheid van Europa.
En daar heeft de VS gelijk in gekregen, toen Poetin de gaskraan in 2021 dicht draaide om Europa te destabiliseren in de aanloop van zijn speciale militaire operatie.
Dat heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat Europa Russisch gas de rug toe heeft gekeerd.
Toen NS opgeblazen werd was al duidelijk dat Duitsland NS 2 niet meer ging gebruiken, maar Russisch gas ging afbouwen.
De huidige ontwikkeling is dat de VS aanstuurt op het annexeren van Groenland.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, je schreef ‘gezien de huidige ontwikkelingen’ en er is geen enkel plan om militair in te grijpen daar.
Ik verwacht niet dat dat algemeen bekend is op dit forum.quote:En ja, sommigen zijn ook een beetje verblind door het feit dat mijn vrouw etnisch Russisch is (en een beetje Oekraiens, en ook Aziatisch, enz.), waarbij men dan negeert dat ze als tiener Rusland heeft verlaten om naar Columbia University te gaan. Maar goed, dat is een vorm van racisme die volkomen is geaccepteerd, nietwaar?
Een beter leven gun ik iedereen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:06 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Of je geeft miljoenen Venezuelanen een beter leven (en Iraniers, Cubanen, Russen en Chinezen, want vrijheid zal zich verspreiden als een lopend vuurtje), of je maakt je druk over "internationale wetgeving en rechten".
Take your pick.
Die hele situatie van venzuala kon bestaan juist omdat er geen democratie was. Die hele boycot heeft zolang stand gehouden doordat er een autocratie was. Dit is een systeem wat veel verder gaat dan alleen maduro.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:20 schreef Johnny_Berra het volgende:
Het globale netwerk van autocratiën (waarbij de VS zich ook heeft aangesloten lijkt het) is er bij gebaat dat een autocratie als Venezuela blijft bestaan, democratie is voor hen zeer ongewenst.
Maar niet militair. Die optie ligt op dit moment niet op tafel.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
De huidige ontwikkeling is dat de VS aanstuurt op het annexeren van Groenland.
[..]
Ik verwacht niet dat dat algemeen bekend is op dit forum.
De VS ook.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niemand heeft de EU in de huidige vorm nodig. Sterker nog: de EU heeft hervorming nodig.
De EU infiltreert niet in de VS om een beweging aan te wakkeren die tot de ontmanteling van de VS zal leiden.quote:Dat de Amerikanen daar een mening over hebben is logisch, vanuit de EU heeft men ook een mening over de VS.
We hebben geen grootmacht nodig aan onze zijde die ons vijandig gezind is.quote:Het is een illusie om te denken dat we als Europa geen grootmacht aan onze zijde nodig hebben. En zelf een grootmacht worden, dat lukt gewoon niet op korte en zelfs niet op middellange termijn.
Dat de VS achter het opblazen zit is niet aangetoond.quote:Vwb het gas: de Duitsers zijn gedwongen mee te gaan in het gasverhaal en het is meer dan duidelijk dat Duitsland (en daarmee Europa) een heel groot probleem heeft. Energieintensieve industrie in Europa kan niet meer concurrerend. En dat gaat hele grote gevolgen hebben.
De reden om NS op te blazen is dat Biden wist dat deze problemen zo groot zouden worden dat Duitsland vanzelf weer bij Rusland aan zou gaan kloppen, of in ieder geval die kans levensgroot was. Daarom wilde Biden van NS af. Trump ook trouwens. Want een blok van Europa + Rusland zou machtiger zijn dan de VS.
Europa/EU is een grootmacht, op elk vlak.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niemand heeft de EU in de huidige vorm nodig. Sterker nog: de EU heeft hervorming nodig.
Dat de Amerikanen daar een mening over hebben is logisch, vanuit de EU heeft men ook een mening over de VS.
Het is een illusie om te denken dat we als Europa geen grootmacht aan onze zijde nodig hebben. En zelf een grootmacht worden, dat lukt gewoon niet op korte en zelfs niet op middellange termijn.
Maar zat erg laag vanwege allerlei sancties. China wil de olie velden hier gaan verbeteren zodat ze met richting China kunnen exporteren.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Venezuela leverde iets van 3% van de benodigde olie aan China.
Daar zit niet veel ruimte in.
Ja, de VS ook.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
De VS ook.
[..]
De EU infiltreert niet in de VS om een beweging aan te wakkeren die tot de ontmanteling van de VS zal leiden.
[..]
We hebben geen grootmacht nodig aan onze zijde die ons vijandig gezind is.
En de Eau is een economische grootmacht.
Daar kunnen we gebruik van maken.
[..]
Dat de VS achter het opblazen zit is niet aangetoond.
En dus speculatie.
Door wie is Duitsland gedwongen om van het Russische gas af te gaan?
De VS?
Reden te meer om onze afhankelijkheid van de VS af te bouwen.
Los van dat Rusland de gasvoorziening als wapen heeft gebruikt, en het dus sowieso goed is dat we daar niet meer van afhankelijk zijn.
De EU is een machine geworden waar machtsconcentratie plaatsvindt, hetgeen ten koste gaat van de burgers en waar heel veel geld onderling wordt verdeeld.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Europa/EU is een grootmacht, op elk vlak.
Waarom zou niemand het huidige EU nodig hebben? EU doet veel goeds voor vele landen.
Dat er minder geld verkwist wordt aan militaire onzin is alleen maar een goed punt.
En ook zeker een reden waarom Europa juist veel meer welvaart kent dan een USA of Rusland.
Ik interpreteer de onderstaande uitspraak van Miller toch echt wel als een plan met militair ingrijpen..quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar niet militair. Die optie ligt op dit moment niet op tafel.
Sjongejonge, wat een beschuldigingen. Het is hier geen Rusland.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De EU is een machine geworden waar machtsconcentratie plaatsvindt, hetgeen ten koste gaat van de burgers en waar heel veel geld onderling wordt verdeeld.
Tot op het bot corrupt.
Ons klimaatbeleid gaat vooral om het milieu en heeft een erg hoog NIMBY gehalte. Oftewel: we verbieden alles wat rommel maakt of uitstoot, of veel energie verbruikt, maar we blijven die spullen wel gewoon kopen en gebruiken. Kortom, we verplaatsten het probleem alleen. En daar onze consumptie alleen toeneemt en bijna alles nu wegwerpartikelen zijn geworden, maken we het alleen maar erger. Alleen ons eigen tuintje ziet er groen uit, tussen de windmolens en zonnepanelen door.quote:Op woensdag 7 januari 2026 07:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Milieu is wel een heel stuk belangrijker dan een leger....
Dat wappies zoals Trump het klimaat ontkennen geeft ons in Europa nog niet het recht ook maar alles te verknallen.
Ik ben het gewoon niet eens met jouw interpretatie.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik interpreteer de onderstaande uitspraak van Miller toch echt wel als een plan met militair ingrijpen..
Trump aide Stephen Miller says US could seize Greenland
Of roept Miller ook zomaar wat?
Nee, Rusland is een dictatuur en daar is het nog erger. Maar ik leef de komende jaren hier en mijn kinderen misschien nog wel langer, dus ik streef naar verbetering.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Sjongejonge, wat een beschuldigingen. Het is hier geen Rusland.
Maar we zien wel weer wie hier de Trump lovers zijn. Verder is alles de schuld van links, de EU, Biden en Ursula.
Het is zo voorspelbaar.
Woon je niet in het verkeerde land btw?
Anders gezegd: "we moeten het bedrijfsleven geen strobreed in de weg leggen, want een goede economie en winstmaximalisatie zijn de enige dingen die belangrijk zijn."quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het probleem is dat visie en langetermijnstrategie in Nederland en Europa decennialang actief zijn ontmoedigd en uit de weg gegaan. Politiek werd management: pappen, sussen, optimaliseren voor de volgende verkiezing. Alles wat pijn deed, werd vooruitgeschoven.
Als onze samenleving een auto is, dan zat de bestuurder met een blinddoek op achter het stuur. We bezuinigden defensie weg, leverden digitale soevereiniteit in voor gemak en kwartaalwinst, en maakten ons strategisch op allerlei vlakken afhankelijk van geopolitieke spelers waarvan allang duidelijk was dat hun belangen niet samenvallen met de onze. Uit gemak, lafheid en een verblindende ideologie van marktdenken en globalisme.
Er is geen enkele serieuze poging gedaan om het electoraat volwassen te behandelen. Geen politicus die zei: dit kost geld, dit kost comfort, dit vraagt offers maar het voorkomt dat we chantabel worden en het versterkt onze autonomie en strategische afhankelijkheid. Want dat verliest stemmen. Dus rommelden we door.
En ja, Amerikaanse big tech maakt fantastische software. Dat maakt de keuze juist pijnlijker, niet makkelijker. Waarom zijn wij in Europa eigenlijk geen koplopers in digitale ontwikkelingen? Als continent met weinig natuurlijke hulpbronnen en een zogenaamde geavanceerde economie en een hoog opleidingsniveau: welk excuus hebben we dat deze ontwikkelingen en innovaties grotendeels aan ons voorbijgaan?
Structurele afhankelijkheid ruilen voor gebruiksgemak is stompzinnige kortzichtigheid. Dat jij bewust kiest voor minder gemak en meer autonomie, is geen extremisme. Dit is hoe volwassen risicobesef eruitziet in een wereld waar macht, data en geopolitiek onlosmakelijk verbonden zijn. Dat die houding uitzonderlijk is geworden, zegt vooral iets over hoe lang we collectief hebben weggekeken en hoe diep de gemiddelde Europeaan in slaap is gesust.
Nee, ik lees van bepaalde users alleen maar bewondering voor de USA en Trump en dat hier alles slecht is.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Mensen die kritiek leveren moeten maar weg gaan?
En de bevolking van Venezuela mag creperen zo lang als zij haar lolletje maar heeft.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Mensen die kritiek leveren moeten maar weg gaan?
Alleen de aarde draait vanzelf om de zon. Voor de rest zul je een inspanning moeten leveren.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Met andere woorden, je geeft nu zelf toe dat dat niet vanzelf gaat.
Ik vraag mij vooral af waarom jij nog altijd niet begrijpend kan lezen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, ik lees van bepaalde users alleen maar bewondering voor de USA en Trump en dat hier alles slecht is.
Ja, dan vraag ik me wel af wat je hier dan nog doet
Dan willen die mensen misschien hervorming in de EU.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, ik lees van bepaalde users alleen maar bewondering voor de USA en Trump en dat hier alles slecht is.
Ja, dan vraag ik me wel af wat je hier dan nog doet
Jouw masker, en die van de andere user met het Vrijheidsbeeld als usericoon.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En de bevolking van Venezuela mag creperen zo lang als zij haar lolletje maar heeft.
Masker. Valt. Af.
Een grote corrupte bende volgens de user. Dat is nogal een beschuldiging.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dan willen die mensen misschien hervorming in de EU.
en een betere alliantie met de VSquote:Op woensdag 7 januari 2026 11:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dan willen die mensen misschien hervorming in de EU.
En aantoonbaar, daar zijn meerdere rapporten van.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een grote corrupte bende volgens de user. Dat is nogal een beschuldiging.
Jij moet de NSB erbij halen om je punt te scoren. Dat is pas sneu.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jouw masker, en die van de andere user met het Vrijheidsbeeld als usericoon.
Lekker de boel aan het verdraaien. Heel sneu.
Wat bedoelt Miller dan met "seize" in mijn wereld is dat toch gewoon inpikken.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben het gewoon niet eens met jouw interpretatie.
Ja dat is die blinddoek.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Anders gezegd: "we moeten het bedrijfsleven geen strobreed in de weg leggen, want een goede economie en winstmaximalisatie zijn de enige dingen die belangrijk zijn."
Dat dus. Rare mensen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
Als ik het goed begrijp, vinden een heleboel posters dus, dat de wereld beter zou zijn als Trump overal met harde hand de macht zou grijpen en orde op zaken zou stellen. Zelfs voor de inwoners van die landen. Bek houden en doen wat goed voor je is!
Ik heb wat kunnen vinden zonder betaalmuurquote:Op woensdag 7 januari 2026 12:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Meer info in de linkquote:Op 31 januari 2024 publiceerde Follow the Money (FTM) de resultaten van hun onderzoek naar recente corruptie en fraude binnen de organisatie van de EU. Bijna 25 procent van alle Europarlementariërs blijkt zich schuldig te hebben gemaakt aan strafbare feiten, machtsmisbruik, fraude en corruptie. Ook binnen de Europese Commissie en binnen de Brusselse EU-ambtenarij zijn er tientallen zaken bekend geworden. Daar is al decennialang sprake van een cultuur van machtsmisbruik, corruptie en fraude tot op het hoogste niveau; de leden van de Europese Commissie. Dit is meest recentelijk zichtbaar via de door de New York Times en het Hof van Justitie van de Europese Unie aangespannen procedures tegen Ursula von der Leyen over mogelijke fraude bij de mega aankoop van Pfizer vaccins. De EU trekt dagelijks meer macht naar zich toe, maar hoe kunnen wij dat toestaan als er weinig aan die interne criminaliteit wordt gedaan?
Gewoon niet bemoeien met de interne aangelegenheden van andere landen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:58 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Alleen de aarde draait vanzelf om de zon. Voor de rest zul je een inspanning moeten leveren.
Ik ken indepen niet, maar een blik op de site laat zien dat ze anti-EU zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb wat kunnen vinden zonder betaalmuur
https://indepen.eu/intern(...)steeds-omvangrijker/
[..]
Meer info in de link
Een Anti-democratische corrupte bende.*quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
een goddeloze bende!quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:07 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Een Anti-democratische corrupte bende.*
Tja, het blijven politici. We noemen dat lobbyen. Voor wat hoort wat, als je doet wat wij willen krijg je van ons een leuk baantje, waar je niets voor hoeft te doen, met veel betaalde reizen. In de VS is donaties binnenhalen het dagelijkse werk van politici.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb wat kunnen vinden zonder betaalmuur
https://indepen.eu/intern(...)steeds-omvangrijker/
[..]
Meer info in de link
Waarom niet? Noord Koreanen laten creperen? Mensen in Myanmar mogen het allemaal zelf uitzoeken? Darfur?quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gewoon niet bemoeien met de interne aangelegenheden van andere landen.
Dit soort cirkelredeneringen helpen niet.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ken indepen niet, maar een blik op de site laat zien dat ze anti-EU zijn.
Zal best maar het gaat over een rapport van FTM, zijn die ook anti-EU?quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ken indepen niet, maar een blik op de site laat zien dat ze anti-EU zijn.
Ah, en doen we dat voor hun, of alleen als er wat te halen valt?quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:10 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Waarom niet? Noord Koreanen laten creperen? Mensen in Myanmar mogen het allemaal zelf uitzoeken? Darfur?
Ik ben niet voor nation building, maar als je met een surgical strike of met het uitvoeren van druk regime change kunt bewerkstelligen, dan moet je dat vooral doen.
Een groot verschil tussen Trump en zijn voorgangers is dat hij die surgical strikes (Soleimani, Nigeria, Maduro) effectief inzet.
Ja die zijn uiteraard net zo corrupt.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Tja, het blijven politici. We noemen dat lobbyen. Voor wat hoort wat, als je doet wat wij willen krijg je van ons een leuk baantje, waar je niets voor hoeft te doen, met veel betaalde reizen. In de VS is donaties binnenhalen het dagelijkse werk van politici.
Aan die .eu extentie zie ik inderdaad dat jij wél een neutrale bron te pakken hebt. Goed gezocht hoor.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:11 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat ik al dacht.
https://www.doorbraak.eu/(...)-de-indepen-zwendel/
Niet betrouwbaar, ook al schreeuwen ze zelf van wel. Wappie site.
Als je extreem rechts bent en je gaat Googelen, kom je daar automatisch terecht. Net zoals jij met dezelfde zoekterm op een veel socialere site terecht komt.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:11 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat ik al dacht.
Google jij nog? Jeetje.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als je extreem rechts bent en je gaat Googelen, kom je daar automatisch terecht. Net zoals jij met dezelfde zoekterm op een veel socialere site terecht komt.
Dat is ook wel de makkelijkste manier om niet inhoudelijk te hoeven reageren.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:11 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat ik al dacht.
Noem eens een voorbeeld.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, de VS ook.
En zat Europese politici die radicaal linkse politici die de VS willen ontmantelen steunen.
Tijd om die paraplu te verlaten.quote:De EU is geen grootmacht, want functioneert alleen onder de paraplu van de VS. Ik weet dat men bij de EU daar anders over denkt, maar de rest van de wereld lacht daarom.
Is niet houdbaar.quote:Dat de betrokkenheid van de VS niet is aangetoond is waar. Kwestie van ‘I don’t know it for a fact, I just know it’s true’.
Precies.quote:Duitsland is bezweken voor druk vanuit Biden cs en de EU.
Niet afhankelijk zijn van gas uit Rusland is geweldig, maar we zijn nu afhankelijk van gas uit de VS voor het 3voudige… dat is geen verbetering.
O, ik verdraai?quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jouw masker, en die van de andere user met het Vrijheidsbeeld als usericoon.
Lekker de boel aan het verdraaien. Heel sneu.
Jij hebt ze allemaal al in je favorieten zitten? Google is veel te links?quote:
De harde lijn! Iedereen die wat doet of zegt waar je het niet mee eens bent meteen hard op hun bek slaan!quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:15 schreef Tengano het volgende:
Weinig mis mee met deze mentaliteit.
#endWokeNow
Bekijk deze YouTube-video
wat een baas is het toch héquote:Op woensdag 7 januari 2026 12:15 schreef Tengano het volgende:
Weinig mis mee met deze mentaliteit. Peace through strength.
#endWokeNow
Bekijk deze YouTube-video
Je hebt vast gekekenquote:Op woensdag 7 januari 2026 12:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De harde lijn! Iedereen die wat doet of zegt waar je het niet mee eens bent meteen hard op hun bek slaan!
Google?quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als je extreem rechts bent en je gaat Googelen, kom je daar automatisch terecht. Net zoals jij met dezelfde zoekterm op een veel socialere site terecht komt.
Nee. Maar dat is de achterliggende gedachte. Dat spreekt helemaal uit zijn gedrag. Hij heeft alleen geleerd het anders het verpakken: "We doen het voor jullie! We doen het voor hun!" En veel mensen trappen daar in.quote:
Oh, jij kunt gedachten lezen!quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
Nee. Maar dat is de achterliggende gedachte. Dat spreekt helemaal uit zijn gedrag. Hij heeft alleen geleerd het anders het verpakken: "We doen het voor jullie! We doen het voor hun!" En veel mensen trappen daar in.
Dat is nog steeds niet militair.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat bedoelt Miller dan met "seize" in mijn wereld is dat toch gewoon inpikken.
Erger je je dan niet aan al die woke dingen die je tegen komt? Of weet je al waar je moet zijn, waar ze alleen de goede inhoud hebben?quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Google?
Hooguit via proxy maar niet direct hoor.
Alternatieven zat die je niet profileren en bepaalde content voorschotelen.
Wie schreef dat (behalve jij)?quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:13 schreef mcmlxiv het volgende:
Aha, dus omdat een deel van de Europese politici niet deugt (duh!) mag de VS Groenland inpikken en moeten wij maar bukken voor de macht van despoten. Logisch
Het is een rapport van FTM…quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:11 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat ik al dacht.
Noord Korea, darfur en myamar? Ik heb trump en zijn kornuiten ook nog geen opmerkingen over die landen horen maken heb we hier iets gemist?quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:10 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Waarom niet? Noord Koreanen laten creperen? Mensen in Myanmar mogen het allemaal zelf uitzoeken? Darfur?
Mamdani, al vermoed ik dat hij in de praktijk een stuk normaler gaat zijn dan zijn retoriek. Zoals te doen gebruikelijk.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld.
Hier zien we dat de Heritage Foundation zich actief bemoeit met de Europese politiek en dat leden van het Trump regime zich openlijk uitspreken tegen de EU. Bijvoorbeeld bij de Poolse presidentsverkiezingen, toen een lid van de Trump regering naar Polen kwam om de anti Eau kandidaat te steunen.
Ik ben benieuwd hoe de VS reageert als Europese leiders afreizen naar de VS om lokale politici te steunen tijdens de verkiezingen.
[..]
Tijd om die paraplu te verlaten.
Dat de rest van de wereld daar om lacht betwijfel ik overigens.
[..]
Is niet houdbaar.
[..]
Precies.
Daar moeten we ook van af.
Nee waarom zou ik me daar aan ergeren?quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Erger je je dan niet aan al die woke dingen die je tegen komt? Of weet je al waar je moet zijn, waar ze alleen de goede inhoud hebben?
Maar duckduckgo doet het ook anoniem. Je krijgt daar ook niet de resultaten die precies op jou toegesneden zijn.
Here we go.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:20 schreef Perrin het volgende:
Gaan de Amerikanen deze Russische olietanker overnemen/enteren? Die was onderweg naar Venezuela maar maakte rechtsomkeert. De Russen claimen dat ie leeg is. Ik denk dat de Amerikanen dat graag willen controleren.
[ x ]
Ik kan zo geen posts van jouw herinneren, maar over het algemeen hangt het af van wat iemand post.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar niet militair. Die optie ligt op dit moment niet op tafel.
En wat is volgens jou dan de reden?
Dus allemaal militaire acties opzetten om de regimes te wisselen?quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:10 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nou, niets van te zien, het regime zit nog steeds in het zadel in de genoemde landen.quote:Ik ben niet voor nation building, maar als je met een surgical strike of met het uitvoeren van druk regime change kunt bewerkstelligen, dan moet je dat vooral doen.
Een groot verschil tussen Trump en zijn voorgangers is dat hij die surgical strikes (Soleimani, Nigeria, Maduro) effectief inzet.
vele miljoenen gesneuveld voor democratie?quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gewoon niet bemoeien met de interne aangelegenheden van andere landen.
Er zijn afgelopen eeuw vele miljoenen mensen gesneuveld door onze aspiraties om democratie te brengen.
En het heeft vrijwel niets opgeleverd.
Europa en in het bijzonder Noorwest Europa is vrij objectief te stellen de beste plek op Aarde om te vertoeven. Ben je hoogopgeleid/slim, gezond en jong, dan is het elders misschien beter ja, totdat het wat minder gaat. Maar anders, succes met zoeken!quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, Rusland is een dictatuur en daar is het nog erger. Maar ik leef de komende jaren hier en mijn kinderen misschien nog wel langer, dus ik streef naar verbetering.
Dat jij daar name calling tegenover zet, zegt vooral iets over jou.
Vietnam, Irak, Afghanistan. En vast nog wel meer oorlogen. Ook in zuid Amerika.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
vele miljoenen gesneuveld voor democratie?
Vele miljoenen lijkt me wat overdreven, voor democratie dan hè, dat er in oorlogen de afgelopen 100 jaar vele miljoenen zijn gesneuveld is wat anders.quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vietnam, Irak, Afghanistan. En vast nog wel meer oorlogen. Ook in zuid Amerika.
De oorlog in Vietnam heeft al naar schatting 3-4 miljoen doden gekost.quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vele miljoenen lijkt me wat overdreven, voor democratie dan hè, dat er in oorlogen de afgelopen 100 jaar vele miljoenen zijn gesneuveld is wat anders.
Het zal niet vanzelf gaan. Soms werkt soft power, soms werkt militaire actie.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus allemaal militaire acties opzetten om de regimes te wisselen?
Welke Amerikaanse militaire acties na de 2e wo hebben nu echt gewerkt om democratische landen te vormen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het zal niet vanzelf gaan. Soms werkt soft power, soms werkt militaire actie.
Maar het is niet de bedoeling dat de bevolking daar zelf over gaat?quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het zal niet vanzelf gaan. Soms werkt soft power, soms werkt militaire actie.
Je kunt het aan de Noord Koreanen, Iraniers, Chinezen, Cubanen en Venezuelanen overlaten, maar dan kun je wachten tot je een ons weegt. Mensen die onder een totalitair juk leven, hebben de macht niet om een regime omver te werpen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar het is niet de bedoeling dat de bevolking daar zelf over gaat?
Er lag toch een Russische duikboot in de buurt? Als die tanker toch leeg is, zouden maar zo een paar torpedo's erin kunnen mikken. Benieuwd hoe Ruslabd zal reageren. Wat een shitshow, waar Trump mee bezig is. Kunnen ze die man niet gedwongen opnemen? Hij is toch echt een gevaar voor zichzelf maar vooral voor anderen...quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:30 schreef Perrin het volgende:
Russian Foreign Ministry: Monitoring the situation.
[ x ]
De luchtbrug naar West Berlijn is een voorbeeld. Zuid Korea.quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Welke Amerikaanse militaire acties na de 2e wo hebben nu echt gewerkt om democratische landen te vormen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |