abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219768231
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
De VS ook.
[..]
De EU infiltreert niet in de VS om een beweging aan te wakkeren die tot de ontmanteling van de VS zal leiden.
[..]
We hebben geen grootmacht nodig aan onze zijde die ons vijandig gezind is.

En de Eau is een economische grootmacht.
Daar kunnen we gebruik van maken.
[..]
Dat de VS achter het opblazen zit is niet aangetoond.
En dus speculatie.

Door wie is Duitsland gedwongen om van het Russische gas af te gaan?

De VS?
Reden te meer om onze afhankelijkheid van de VS af te bouwen.

Los van dat Rusland de gasvoorziening als wapen heeft gebruikt, en het dus sowieso goed is dat we daar niet meer van afhankelijk zijn.
Ja, de VS ook.

En zat Europese politici die radicaal linkse politici die de VS willen ontmantelen steunen.

De EU is geen grootmacht, want functioneert alleen onder de paraplu van de VS. Ik weet dat men bij de EU daar anders over denkt, maar de rest van de wereld lacht daarom.

Dat de betrokkenheid van de VS niet is aangetoond is waar. Kwestie van ‘I don’t know it for a fact, I just know it’s true’.

Duitsland is bezweken voor druk vanuit Biden cs en de EU.

Niet afhankelijk zijn van gas uit Rusland is geweldig, maar we zijn nu afhankelijk van gas uit de VS voor het 3voudige… dat is geen verbetering.
pi_219768247
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:30 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Europa/EU is een grootmacht, op elk vlak.
Waarom zou niemand het huidige EU nodig hebben? EU doet veel goeds voor vele landen.

Dat er minder geld verkwist wordt aan militaire onzin is alleen maar een goed punt.
En ook zeker een reden waarom Europa juist veel meer welvaart kent dan een USA of Rusland.
De EU is een machine geworden waar machtsconcentratie plaatsvindt, hetgeen ten koste gaat van de burgers en waar heel veel geld onderling wordt verdeeld.

Tot op het bot corrupt.
pi_219768270
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar niet militair. Die optie ligt op dit moment niet op tafel.

Ik interpreteer de onderstaande uitspraak van Miller toch echt wel als een plan met militair ingrijpen..

Trump aide Stephen Miller says US could seize Greenland

Of roept Miller ook zomaar wat?
  woensdag 7 januari 2026 @ 11:41:34 #229
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219768272
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De EU is een machine geworden waar machtsconcentratie plaatsvindt, hetgeen ten koste gaat van de burgers en waar heel veel geld onderling wordt verdeeld.

Tot op het bot corrupt.
Sjongejonge, wat een beschuldigingen. Het is hier geen Rusland.

Maar we zien wel weer wie hier de Trump lovers zijn. Verder is alles de schuld van links, de EU, Biden en Ursula.
Het is zo voorspelbaar.

Woon je niet in het verkeerde land btw?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219768384
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 07:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Milieu is wel een heel stuk belangrijker dan een leger....
Dat wappies zoals Trump het klimaat ontkennen geeft ons in Europa nog niet het recht ook maar alles te verknallen.
Ons klimaatbeleid gaat vooral om het milieu en heeft een erg hoog NIMBY gehalte. Oftewel: we verbieden alles wat rommel maakt of uitstoot, of veel energie verbruikt, maar we blijven die spullen wel gewoon kopen en gebruiken. Kortom, we verplaatsten het probleem alleen. En daar onze consumptie alleen toeneemt en bijna alles nu wegwerpartikelen zijn geworden, maken we het alleen maar erger. Alleen ons eigen tuintje ziet er groen uit, tussen de windmolens en zonnepanelen door.
pi_219768410
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ik interpreteer de onderstaande uitspraak van Miller toch echt wel als een plan met militair ingrijpen..

Trump aide Stephen Miller says US could seize Greenland

Of roept Miller ook zomaar wat?
Ik ben het gewoon niet eens met jouw interpretatie.
pi_219768430
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Sjongejonge, wat een beschuldigingen. Het is hier geen Rusland.

Maar we zien wel weer wie hier de Trump lovers zijn. Verder is alles de schuld van links, de EU, Biden en Ursula.
Het is zo voorspelbaar.

Woon je niet in het verkeerde land btw?
Nee, Rusland is een dictatuur en daar is het nog erger. Maar ik leef de komende jaren hier en mijn kinderen misschien nog wel langer, dus ik streef naar verbetering.

Dat jij daar name calling tegenover zet, zegt vooral iets over jou.
pi_219768439
quote:
18s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het probleem is dat visie en langetermijnstrategie in Nederland en Europa decennialang actief zijn ontmoedigd en uit de weg gegaan. Politiek werd management: pappen, sussen, optimaliseren voor de volgende verkiezing. Alles wat pijn deed, werd vooruitgeschoven.

Als onze samenleving een auto is, dan zat de bestuurder met een blinddoek op achter het stuur. We bezuinigden defensie weg, leverden digitale soevereiniteit in voor gemak en kwartaalwinst, en maakten ons strategisch op allerlei vlakken afhankelijk van geopolitieke spelers waarvan allang duidelijk was dat hun belangen niet samenvallen met de onze. Uit gemak, lafheid en een verblindende ideologie van marktdenken en globalisme.

Er is geen enkele serieuze poging gedaan om het electoraat volwassen te behandelen. Geen politicus die zei: dit kost geld, dit kost comfort, dit vraagt offers maar het voorkomt dat we chantabel worden en het versterkt onze autonomie en strategische afhankelijkheid. Want dat verliest stemmen. Dus rommelden we door.

En ja, Amerikaanse big tech maakt fantastische software. Dat maakt de keuze juist pijnlijker, niet makkelijker. Waarom zijn wij in Europa eigenlijk geen koplopers in digitale ontwikkelingen? Als continent met weinig natuurlijke hulpbronnen en een zogenaamde geavanceerde economie en een hoog opleidingsniveau: welk excuus hebben we dat deze ontwikkelingen en innovaties grotendeels aan ons voorbijgaan?

Structurele afhankelijkheid ruilen voor gebruiksgemak is stompzinnige kortzichtigheid. Dat jij bewust kiest voor minder gemak en meer autonomie, is geen extremisme. Dit is hoe volwassen risicobesef eruitziet in een wereld waar macht, data en geopolitiek onlosmakelijk verbonden zijn. Dat die houding uitzonderlijk is geworden, zegt vooral iets over hoe lang we collectief hebben weggekeken en hoe diep de gemiddelde Europeaan in slaap is gesust.
Anders gezegd: "we moeten het bedrijfsleven geen strobreed in de weg leggen, want een goede economie en winstmaximalisatie zijn de enige dingen die belangrijk zijn."
  woensdag 7 januari 2026 @ 11:58:08 #234
438527 MissButterflyy
pi_219768461
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Mensen die kritiek leveren moeten maar weg gaan?
Nee, ik lees van bepaalde users alleen maar bewondering voor de USA en Trump en dat hier alles slecht is.
Ja, dan vraag ik me wel af wat je hier dan nog doet
pi_219768463
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Mensen die kritiek leveren moeten maar weg gaan?
En de bevolking van Venezuela mag creperen zo lang als zij haar lolletje maar heeft.

Masker. Valt. Af.
pi_219768469
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Met andere woorden, je geeft nu zelf toe dat dat niet vanzelf gaat.
Alleen de aarde draait vanzelf om de zon. Voor de rest zul je een inspanning moeten leveren.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219768471
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:58 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee, ik lees van bepaalde users alleen maar bewondering voor de USA en Trump en dat hier alles slecht is.
Ik vraag mij vooral af waarom jij nog altijd niet begrijpend kan lezen.
pi_219768476
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:58 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dan willen die mensen misschien hervorming in de EU.
  woensdag 7 januari 2026 @ 12:00:09 #239
438527 MissButterflyy
pi_219768486
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En de bevolking van Venezuela mag creperen zo lang als zij haar lolletje maar heeft.

Masker. Valt. Af.
Jouw masker, en die van de andere user met het Vrijheidsbeeld als usericoon.
Lekker de boel aan het verdraaien. Heel sneu.
  woensdag 7 januari 2026 @ 12:01:16 #240
438527 MissButterflyy
pi_219768492
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:59 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Een grote corrupte bende volgens de user. Dat is nogal een beschuldiging.
pi_219768494
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:59 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
en een betere alliantie met de VS
pi_219768504
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 12:01 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En aantoonbaar, daar zijn meerdere rapporten van.
Maar die zitten achter een betaalmuur.
pi_219768508
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 12:00 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Jouw masker, en die van de andere user met het Vrijheidsbeeld als usericoon.
Lekker de boel aan het verdraaien. Heel sneu.
Jij moet de NSB erbij halen om je punt te scoren. Dat is pas sneu.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219768511
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ben het gewoon niet eens met jouw interpretatie.
Wat bedoelt Miller dan met "seize" in mijn wereld is dat toch gewoon inpikken.
pi_219768516
Als ik het goed begrijp, vinden een heleboel posters dus, dat de wereld beter zou zijn als Trump overal met harde hand de macht zou grijpen en orde op zaken zou stellen. Zelfs voor de inwoners van die landen. Bek houden en doen wat goed voor je is!
  woensdag 7 januari 2026 @ 12:03:44 #246
438527 MissButterflyy
pi_219768522
Plus het goedpraten en begrip hebben voor alle acties van Trump en zijn kornuiten. Tsja… daar vind ik wel wat van. Kun je misschien beter daar naartoe vertrekken.
  woensdag 7 januari 2026 @ 12:04:04 #247
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219768525
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:55 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Anders gezegd: "we moeten het bedrijfsleven geen strobreed in de weg leggen, want een goede economie en winstmaximalisatie zijn de enige dingen die belangrijk zijn."
Ja dat is die blinddoek.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 7 januari 2026 @ 12:04:33 #248
438527 MissButterflyy
pi_219768529
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 12:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
Als ik het goed begrijp, vinden een heleboel posters dus, dat de wereld beter zou zijn als Trump overal met harde hand de macht zou grijpen en orde op zaken zou stellen. Zelfs voor de inwoners van die landen. Bek houden en doen wat goed voor je is!
Dat dus. Rare mensen.
pi_219768533
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 12:01 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik heb wat kunnen vinden zonder betaalmuur :)
https://indepen.eu/intern(...)steeds-omvangrijker/
quote:
Op 31 januari 2024 publiceerde Follow the Money (FTM) de resultaten van hun onderzoek naar recente corruptie en fraude binnen de organisatie van de EU. Bijna 25 procent van alle Europarlementariėrs blijkt zich schuldig te hebben gemaakt aan strafbare feiten, machtsmisbruik, fraude en corruptie. Ook binnen de Europese Commissie en binnen de Brusselse EU-ambtenarij zijn er tientallen zaken bekend geworden. Daar is al decennialang sprake van een cultuur van machtsmisbruik, corruptie en fraude tot op het hoogste niveau; de leden van de Europese Commissie. Dit is meest recentelijk zichtbaar via de door de New York Times en het Hof van Justitie van de Europese Unie aangespannen procedures tegen Ursula von der Leyen over mogelijke fraude bij de mega aankoop van Pfizer vaccins. De EU trekt dagelijks meer macht naar zich toe, maar hoe kunnen wij dat toestaan als er weinig aan die interne criminaliteit wordt gedaan?
Meer info in de link
pi_219768554
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Alleen de aarde draait vanzelf om de zon. Voor de rest zul je een inspanning moeten leveren.
Gewoon niet bemoeien met de interne aangelegenheden van andere landen.

Er zijn afgelopen eeuw vele miljoenen mensen gesneuveld door onze aspiraties om democratie te brengen.

En het heeft vrijwel niets opgeleverd.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')