Oh, jij kunt gedachten lezen!quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
Nee. Maar dat is de achterliggende gedachte. Dat spreekt helemaal uit zijn gedrag. Hij heeft alleen geleerd het anders het verpakken: "We doen het voor jullie! We doen het voor hun!" En veel mensen trappen daar in.
Dat is nog steeds niet militair.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat bedoelt Miller dan met "seize" in mijn wereld is dat toch gewoon inpikken.
Erger je je dan niet aan al die woke dingen die je tegen komt? Of weet je al waar je moet zijn, waar ze alleen de goede inhoud hebben?quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Google?
Hooguit via proxy maar niet direct hoor.
Alternatieven zat die je niet profileren en bepaalde content voorschotelen.
Wie schreef dat (behalve jij)?quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:13 schreef mcmlxiv het volgende:
Aha, dus omdat een deel van de Europese politici niet deugt (duh!) mag de VS Groenland inpikken en moeten wij maar bukken voor de macht van despoten. Logisch
Het is een rapport van FTM…quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:11 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat ik al dacht.
https://www.doorbraak.eu/(...)-de-indepen-zwendel/
Niet betrouwbaar, ook al schreeuwen ze zelf van wel. Wappie site.
Noord Korea, darfur en myamar? Ik heb trump en zijn kornuiten ook nog geen opmerkingen over die landen horen maken heb we hier iets gemist?quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:10 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Waarom niet? Noord Koreanen laten creperen? Mensen in Myanmar mogen het allemaal zelf uitzoeken? Darfur?
Mamdani, al vermoed ik dat hij in de praktijk een stuk normaler gaat zijn dan zijn retoriek. Zoals te doen gebruikelijk.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld.
Hier zien we dat de Heritage Foundation zich actief bemoeit met de Europese politiek en dat leden van het Trump regime zich openlijk uitspreken tegen de EU. Bijvoorbeeld bij de Poolse presidentsverkiezingen, toen een lid van de Trump regering naar Polen kwam om de anti Eau kandidaat te steunen.
Ik ben benieuwd hoe de VS reageert als Europese leiders afreizen naar de VS om lokale politici te steunen tijdens de verkiezingen.
[..]
Tijd om die paraplu te verlaten.
Dat de rest van de wereld daar om lacht betwijfel ik overigens.
[..]
Is niet houdbaar.
[..]
Precies.
Daar moeten we ook van af.
Nee waarom zou ik me daar aan ergeren?quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Erger je je dan niet aan al die woke dingen die je tegen komt? Of weet je al waar je moet zijn, waar ze alleen de goede inhoud hebben?
Maar duckduckgo doet het ook anoniem. Je krijgt daar ook niet de resultaten die precies op jou toegesneden zijn.
Here we go.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:20 schreef Perrin het volgende:
Gaan de Amerikanen deze Russische olietanker overnemen/enteren? Die was onderweg naar Venezuela maar maakte rechtsomkeert. De Russen claimen dat ie leeg is. Ik denk dat de Amerikanen dat graag willen controleren.
[ x ]
Ik kan zo geen posts van jouw herinneren, maar over het algemeen hangt het af van wat iemand post.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar niet militair. Die optie ligt op dit moment niet op tafel.
En wat is volgens jou dan de reden?
Dus allemaal militaire acties opzetten om de regimes te wisselen?quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:10 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Waarom niet? Noord Koreanen laten creperen? Mensen in Myanmar mogen het allemaal zelf uitzoeken? Darfur?
Nou, niets van te zien, het regime zit nog steeds in het zadel in de genoemde landen.quote:Ik ben niet voor nation building, maar als je met een surgical strike of met het uitvoeren van druk regime change kunt bewerkstelligen, dan moet je dat vooral doen.
Een groot verschil tussen Trump en zijn voorgangers is dat hij die surgical strikes (Soleimani, Nigeria, Maduro) effectief inzet.
vele miljoenen gesneuveld voor democratie?quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gewoon niet bemoeien met de interne aangelegenheden van andere landen.
Er zijn afgelopen eeuw vele miljoenen mensen gesneuveld door onze aspiraties om democratie te brengen.
En het heeft vrijwel niets opgeleverd.
Europa en in het bijzonder Noorwest Europa is vrij objectief te stellen de beste plek op Aarde om te vertoeven. Ben je hoogopgeleid/slim, gezond en jong, dan is het elders misschien beter ja, totdat het wat minder gaat. Maar anders, succes met zoeken!quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, Rusland is een dictatuur en daar is het nog erger. Maar ik leef de komende jaren hier en mijn kinderen misschien nog wel langer, dus ik streef naar verbetering.
Dat jij daar name calling tegenover zet, zegt vooral iets over jou.
Vietnam, Irak, Afghanistan. En vast nog wel meer oorlogen. Ook in zuid Amerika.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
vele miljoenen gesneuveld voor democratie?
Vele miljoenen lijkt me wat overdreven, voor democratie dan hè, dat er in oorlogen de afgelopen 100 jaar vele miljoenen zijn gesneuveld is wat anders.quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vietnam, Irak, Afghanistan. En vast nog wel meer oorlogen. Ook in zuid Amerika.
De oorlog in Vietnam heeft al naar schatting 3-4 miljoen doden gekost.quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vele miljoenen lijkt me wat overdreven, voor democratie dan hè, dat er in oorlogen de afgelopen 100 jaar vele miljoenen zijn gesneuveld is wat anders.
Het zal niet vanzelf gaan. Soms werkt soft power, soms werkt militaire actie.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus allemaal militaire acties opzetten om de regimes te wisselen?
Welke Amerikaanse militaire acties na de 2e wo hebben nu echt gewerkt om democratische landen te vormen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het zal niet vanzelf gaan. Soms werkt soft power, soms werkt militaire actie.
Maar het is niet de bedoeling dat de bevolking daar zelf over gaat?quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het zal niet vanzelf gaan. Soms werkt soft power, soms werkt militaire actie.
Je kunt het aan de Noord Koreanen, Iraniers, Chinezen, Cubanen en Venezuelanen overlaten, maar dan kun je wachten tot je een ons weegt. Mensen die onder een totalitair juk leven, hebben de macht niet om een regime omver te werpen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar het is niet de bedoeling dat de bevolking daar zelf over gaat?
Er lag toch een Russische duikboot in de buurt? Als die tanker toch leeg is, zouden maar zo een paar torpedo's erin kunnen mikken. Benieuwd hoe Ruslabd zal reageren. Wat een shitshow, waar Trump mee bezig is. Kunnen ze die man niet gedwongen opnemen? Hij is toch echt een gevaar voor zichzelf maar vooral voor anderen...quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:30 schreef Perrin het volgende:
Russian Foreign Ministry: Monitoring the situation.
[ x ]
De luchtbrug naar West Berlijn is een voorbeeld. Zuid Korea.quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Welke Amerikaanse militaire acties na de 2e wo hebben nu echt gewerkt om democratische landen te vormen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |