abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 januari 2026 @ 08:09:51 #251
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_219757826
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 01:37 schreef Kijkertje het volgende:
Maduro kan sws gewoon dezelfde (strafrechtelijke) immuniteit aanvoeren als staatshoofd die Trump ook toegezegd kreeg van de Supreme Court.

Maduro case will revive legal debate over foreign leader immunity tested in Noriega trial

[ afbeelding ]
Aaah "Pineapple Face" Noriega...dat waren nog eens tijden. Toen had iedereen nog leuke bijnamen. Tijd om Lard uit de kast te trekken.

Bekijk deze YouTube-video
pi_219757941
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 21:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Correct, ik ben in principe tegen moord maar als de juiste persoon vermoord word dan kan ik daar achter staan. Mooi hè dat de wereld niet zwart wit is en er ruimte is voor nuance.
Een beetje zoals jullie omtrent censuur, “we zijn tegen censuur, maar als het Russische propaganda betreft……..”
En hoe bepaal je of iemand de juiste persoon is?

En is de juiste persoon voor jou dan ook automatisch de juiste persoon voor mij?
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_219758004
twitter

HUH!? Dame wordt na interview gearresteerd vanwege onzin? Iemand die hier meer van afweet? Wat is het hele verhaal of is dit filmpje gewoon nep?
  dinsdag 6 januari 2026 @ 08:56:23 #254
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219758023
Ik kwam hem elders ook tegen.

Vrijheid van meningsuiting is dood in de VS.
Where law ends, tyrrany begins.
  Moderator dinsdag 6 januari 2026 @ 09:02:16 #255
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219758056
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 08:53 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]

HUH!? Dame wordt na interview gearresteerd vanwege onzin? Iemand die hier meer van afweet? Wat is het hele verhaal of is dit filmpje gewoon nep?
Lui als ik ben vroeg ik het aan Grok:

quote:
This occurred on January 3, 2026, in downtown Grand Rapids, Michigan. Jessica Plichta was arrested for obstructing a roadway and failing to obey police orders during a protest against U.S. military actions in Venezuela, including the capture of President Nicolás Maduro. She was released after about three hours.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219758082
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 09:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Lui als ik ben vroeg ik het aan Grok:
[..]

Goh, ik dacht dat vrijheid van meningsuiting in de EU dood was, maar in de VS springlevend. En dan blijven er een aantal hier de Temu-dictator nog steeds verdedigen. Bijzonder

Wat is het punt dat we mogen spreken over fascisme en dictators enzo? Of is dat pas wanneer er iemand anders dan Trump aan de macht is?
  Moderator dinsdag 6 januari 2026 @ 09:09:22 #257
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219758090
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 09:07 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Goh, ik dacht dat vrijheid van meningsuiting in de EU dood was, maar in de VS springlevend. En dan blijven er een aantal hier de Temu-dictator nog steeds verdedigen. Bijzonder
Ja maar ze stond op de weg en die is bestemd voor de heilige autos!

quote:
Wat is het punt dat we mogen spreken over fascisme en dictators enzo? Of is dat pas wanneer er iemand anders dan Trump aan de macht is?
Zullen we het aan de baas hier vragen? ;)
pi_219758098
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 09:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
quote:
JD Vance attacks Europe over free speech and migration
He alleged European Union "commissars" were suppressing free speech, blamed the continent for mass migration, and accused its leaders of retreating from "some of its most fundamental values".
Zou leopards eating faces ook opgaan voor presidenten en vice-presidenten?

quote:
Ik heb 't gevoel dat ik het antwoord al weet :+
  Moderator dinsdag 6 januari 2026 @ 09:12:19 #259
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219758109
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 09:10 schreef beefkeek het volgende:

[..]
[..]
Zou leopards eating faces ook opgaan voor presidenten en vice-presidenten?
[..]
Ik heb 't gevoel dat ik het antwoord al weet :+
VVMU is in hun ogen niks mis mee, zolang het maar de juiste mening is.
pi_219758127
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 08:53 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]

Haha dit zijn filmpjes die je voorheen alleen uit Rusland zag komen.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 09:18:59 #261
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219758159
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 09:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[..]
Ik blijf het bijzonder vinden. Je mag in NWS ongestoord je vreemdelingenhaat blijven spuien vanuit de onderbuik maar iets benoemen met een bepaald woord is een brug te ver.

Dat vind ik bijzonder.
  Moderator dinsdag 6 januari 2026 @ 09:21:20 #262
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219758169
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 09:18 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik blijf het bijzonder vinden. Je mag in NWS ongestoord je vreemdelingenhaat blijven spuien vanuit de onderbuik maar iets benoemen met een bepaald woord is een brug te ver.

Dat vind ik bijzonder.
Ik vind die beschuldigingen van antisemitisme, als je niet hard genoeg meehuilt met de wolven in het bos, ook altijd zo aardig overkomen.
pi_219758484

Bron

Trump: "Change is coming. Big Change"
Nou nou, de wannabeedictator heeft plannen een volledige dictator te worden.
Dit plan is dus flink de democratie en vrije meningsuiting uithollen.
Neem die dorpsgek serieus. Dat is de les met Adolf Hitler
  dinsdag 6 januari 2026 @ 10:03:24 #264
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_219758518
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:00 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Bron

Is er ook een link naar de oorspronkelijke post?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_219758565
quote:

[..]

Trump heeft heuse plannen de democratie en vrije meningsuiting uit te hollen..
Big change is coming, schrijft hij...
Binnenlort kunnen we hem met recht neofascist noemen
pi_219758576
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:03 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Is er ook een link naar de oorspronkelijke post?
Goeie vraag... Iemand weet hoe die link te vinden ?
Voorlopig neem ik de scan voor waar aan.
Het past in zijn ontwikkeling van het laatste jaar....
  Moderator dinsdag 6 januari 2026 @ 10:09:40 #267
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219758578
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Trump heeft heuse plannen de democratie en vrije meningsuiting uit te hollen..
Big change is coming, schrijft hij...
Binnenlort kunnen we hem met recht neofascist noemen
Overal, behalve op Fok natuurlijk. :D
pi_219758601
quote:
[ afbeelding ]
Bron

Trump post normaal op TruthSocial en daar heeft hij een profielafbeelding met zijn gezicht met de Amerikaanse vlag erin. Ik heb 't gevoel (de hoop?) dat dit niet echt is.
pi_219758628
Wat wel echt is, dat Groenland de volgende zal zijn.

https://edition.cnn.com/2(...)a-tapper-digvid-vrtc
Ik doe het ff rustig aan.
pi_219758669
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:11 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Trump post normaal op TruthSocial en daar heeft hij een profielafbeelding met zijn gezicht met de Amerikaanse vlag erin. Ik heb 't gevoel (de hoop?) dat dit niet echt is.
ahhhh misschien toch een vervalsing .
Het vermoeden blijft dat Trump steeds meer een dictator wil worden, inclusief buurlanden aanvallen, veroveren, intimideren, afpersen.
Hij is zo gek om een flinke beperking van de meningsuiting voor te bereiden.
Is hij ook zo deranged om een noodtoestand uit te roepen, de midterms in november te blokkeren, met als doel dat zijn knechtjes de meerderheid houden in het congress ?
pi_219758701
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:14 schreef Toby56 het volgende:

Dat is het einde van de NAVO zoals we die kennen. Het belangrijkste navoland die een ander navoland aanvalt, grondgebied bezet en annexeert.
Mocht het zover komen, zal het congress dan een impeachment van Trump aannemen? Ik vrees van niet
  dinsdag 6 januari 2026 @ 10:19:51 #272
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_219758703
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:11 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik denk ook niet dat het echt is...maar het feit dat er alleen al getwijfeld wordt of het echt is, is al te waanzinnig voor woorden.
Hij is gek, ziek en dement genoeg om het echt te laten zijn.

Dit bv is wel echt...ander onderwerp, dezelfde idioterie en kinderlijke schrijfstijl...

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mbpijyah2s2m
pi_219758718
quote:
[ afbeelding ]
Bron

Lijkt fake te zijn. Kan het nergens terugvinden.
pi_219758720
Dit zegt Grok over het screenshot:

twitter
pi_219758727
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:14 schreef Toby56 het volgende:

Welke legerleiding gaat adviseren op meerdere plaatsen tegelijk een front te openen? En wat kost dat ongeveer, afgezien van reputatieschade (die hem koud laat) en levensverlies (losers and suckers, what was in that for them) aan harde dollars? Geld en olie, voor Trump en verwanten, dat is Trumpisme, dat is MAGA, dat is het enige dat bij Trump leidend is.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 10:23:38 #276
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219758745
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dat is het einde van de NAVO zoals we die kennen. Het belangrijkste navoland die een ander navoland aanvalt, grondgebied bezet en annexeert.
Mocht het zover komen, zal het congress dan een impeachment van Trump aannemen? Ik vrees van niet
Eigenlijk is dat nog het meest schandalige van alles. Niet zozeer de psychopaat die al deze onzin doet, maar de mensen die het mogelijk maken. Wat een mislukte shithole is het toch ook, dat hele Amerika onder Trump :’)
Dit, dus.
pi_219758746
Op Teletekst staat nog een kleine toevoeging aan de opmerkingen van Miller over Groenland:

https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=128

Op de vraag of er net als in Venezuela
een militaire interventie overwogen
wordt zei Miller:"Niemand gaat met de
VS vechten over Groenland."Hij voegde
eraan toe dat "we leven in een wereld
waarin de sterkste bepaalt".

Groenland is een autonoom gebied dat
deel uitmaakt van Denemarken,een lid
van de NAVO.Premier Frederiksen zegt
dat een inval door de VS het einde van
het NAVO-bondgenootschap betekent.

W.b. 'de sterkste bepaalt': slecht nieuws voor Zelensky.
pi_219758787
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:23 schreef Toby56 het volgende:
Op Teletekst staat nog een kleine toevoeging aan de opmerkingen van Miller over Groenland:

https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=128

Op de vraag of er net als in Venezuela
een militaire interventie overwogen
wordt zei Miller:"Niemand gaat met de
VS vechten over Groenland."Hij voegde
eraan toe dat "we leven in een wereld
waarin de sterkste bepaalt".

Groenland is een autonoom gebied dat
deel uitmaakt van Denemarken,een lid
van de NAVO.Premier Frederiksen zegt
dat een inval door de VS het einde van
het NAVO-bondgenootschap betekent.

W.b. 'de sterkste bepaalt': slecht nieuws voor Zelensky.
Waarom zijn die zogenaamd "sterke mannen" altijd de meest onzekere? Dezelfde Stephen Miller die elke dag live op TV een breakdown heeft zoals mijn 4-jarige? Of dezelfde Trump die elke dag helemaal losgaat op TruthSocial? of dezelfde Hegseth die als vergelding voor het geven van een mening die hem niet bevalt een oud-militair probeert aan te pakken?
  Moderator dinsdag 6 januari 2026 @ 10:30:27 #279
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219758827
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:27 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Waarom zijn die zogenaamd "sterke mannen" altijd de meest onzekere? Dezelfde Stephen Miller die elke dag live op TV een breakdown heeft zoals mijn 4-jarige? Of dezelfde Trump die elke dag helemaal losgaat op TruthSocial? of dezelfde Hegseth die als vergelding voor het geven van een mening die hem niet bevalt een oud-militair probeert aan te pakken?
Dictatortjes zijn sowieso altijd al fragiele types.
pi_219758844
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:27 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Psychologie is een machtig interessant vak.
Maar ik kan je vragen niet beantwoorden.

Hooguit kan ik veronderstellen, op basis van wat er tot nu toe in 2026 gebeurt, dat de VS op ramkoers ligt, en dat het me dus niet zou verbazen dat, wanneer het rammen tegen bondgenoten daadwerkelijk begint, in de VS een toestand wordt 'uitgeroepen' zodat mogelijke verkiezingen 'tot nader order' zullen worden uitgesteld.
De VS en de wereld zijn nog lang niet van Trump/MAGA/Project 2025 af.

En Mark Rutte kan z'n leuter nu wel uit de smerige reet van daddy halen, dunkt me.
pi_219759002
quote:
Trump rejects Putin claim Ukraine attacked his residence: ‘We don’t believe that happened’
President Trump slapped down the Kremlin’s accusation that Ukraine targeted a residence of Russian strongman Vladimir Putin last week, saying Sunday night that he doubted such an attack ever took place.

“I don’t believe that strike happened. There is something that happened fairly nearby, but had nothing to do with this house,” Trump, 79, told reporters aboard Air Force One as he returned to Washington after spending the holidays at Mar-a-Lago.

The president had initially scolded Ukraine over the alleged drone assault, saying Dec. 29 he “was very angry about it” following a call with the Russian leader.
Geen idee hoe/of het waar is, maar klaarblijkelijk is Rusland hier nogal boos over - dat Trump Poetin voor leugenaar uitmaakt.
pi_219759128
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
ahhhh misschien toch een vervalsing .
Het vermoeden blijft dat Trump steeds meer een dictator wil worden, inclusief buurlanden aanvallen, veroveren, intimideren, afpersen.
Hij is zo gek om een flinke beperking van de meningsuiting voor te bereiden.
Is hij ook zo deranged om een noodtoestand uit te roepen, de midterms in november te blokkeren, met als doel dat zijn knechtjes de meerderheid houden in het congress ?
Misschien dus geen geverifieerde plaatjes meer posten dan en eerst even direct bij de bron controleren?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_219759173
quote:

[..]

Waar heb je het in vredesnaam over? Die vrouw wordt gearresteerd omdat ze een weg geblokkeerd heeft, dat is tegen de wet.

Altijd dat gezeik over 'misinformatie' maar zodra er een hijgerig filmpje geplaatst wordt zonder enige context ga je meteen los met dit soort onzin.
pi_219759193
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:57 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Misschien dus geen geverifieerde plaatjes meer posten dan en eerst even direct bij de bron controleren?
Goed idee.... Maar ik wist niet die bron te vinden.
Het belangrijkste is dat Trump niet te vertrouwen is als democraat. Hij wil gaarne macht en meer macht hebben en mensen die hem flink tegenspreken neigt hij naar kleineren, demoniseren en wellicht de mond snoeren.
Een debat hierover, hoort in dit topic. Evenzo... de vraag stellen, zal hij proberen de midterms van november te blokkeren, bijv door een martial law te forceren...
Daarnaast.... zal hij Panama, Columbia en Groenland aanvallen, bezetten ?
pi_219759208
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:46 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Geen idee hoe/of het waar is, maar klaarblijkelijk is Rusland hier nogal boos over - dat Trump Poetin voor leugenaar uitmaakt.
Rusland is chronisch boos, dus dat is eigenlijk geen nieuws.
Maar Poetin moet gewoon wat geduld oefenen. Als de baas van de NAVO straks de 'eigen' delen van de koek heeft opgegeten (plus de grondstoffen), dan laat hij misschien nog wat brokken voor Rusland over. Het innemen van Venezuela, Groenland en wellicht enkele andere landen gaat een grondstoffendeal met Oekraïne sowieso minder urgent maken, dus dan kan Vladimir gewoon z'n gang gaan.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 11:06:46 #286
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219759223
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waar heb je het in vredesnaam over? Die vrouw wordt gearresteerd omdat ze een weg geblokkeerd heeft, dat is tegen de wet.

Altijd dat gezeik over 'misinformatie' maar zodra er een hijgerig filmpje geplaatst wordt zonder enige context ga je meteen los met dit soort onzin.
Heb je iets meer context dan? Op basis van de beelden kunnen we niet bepalen wat of welke weg ze blokkeerde. Ik zie dat in ieder geval niet.
pi_219759277
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, dit is inderdaad het blokkeren van een weg. Even video vanaf moment dat ze op de weg te zien zijn geplaatst.

quote:
Nou nou. Goeie reactie wel.
pi_219759295
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:06 schreef Gunner het volgende:

[..]
Heb je iets meer context dan? Op basis van de beelden kunnen we niet bepalen wat of welke weg ze blokkeerde. Ik zie dat in ieder geval niet.
Je kunt gewoon de naam Googlen.

quote:
Plichta organized the rally with Grand Rapids Opponents of War. She was in Venezuela three weeks ago for an international summit, the People's Assembly for Peace and Sovereignty of Our America.

“I saw Maduro in person,” said Plichta. “People loved him. Maduro was elected by the people. He is for the people and the people want to see his return. Free Maduro.”

Immediately after her interview with 13 ON YOUR SIDE, Plichta was recorded on camera being arrested by Grand Rapids police officers. When a bystander asked why, an officer said it was for obstructing a roadway and failure to obey a lawful command from a police officer.
https://www.msn.com/en-us(...)resident/ar-AA1TyxdE
pi_219759302
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:12 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ja, dit is inderdaad het blokkeren van een weg.

Het blokkeren van de weg gebeurde tijdens het zogenaamde protest dus.

Van het lokale nieuws (altijd de beste bron voor dit soort niemandalletjes): Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 8% gewijzigd door MoreDakka op 06-01-2026 11:23:04 ]
pi_219759326
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het blokkeren van de weg gebeurde tijdens het zogenaamde protest, maar dat weet je zelf ook wel. Hou jezelf toch niet zo van de domme.
"tijdens het zogenaamde protest" - hoe zeg je wat je ervan vindt zonder te zeggen wat je ervan vindt.

Laat me raden, je hebt de video die ik deelde niet gekeken?
pi_219759338
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:18 schreef beefkeek het volgende:

[..]
"tijdens het zogenaamde protest" - hoe zeg je wat je ervan vindt zonder te zeggen wat je ervan vindt.

Laat me raden, je hebt de video die ik deelde niet gekeken?
Zeker wel, ik heb er ook een van dezelfde bron toegevoegd. Mooi dat we het eens zijn in ieder geval.

Gewoon geen wegen blokkeren tijdens het protesteren, zo moeilijk is het niet hoor. Maar dit soort beroepsdemonstranten hebben verder geen principes, in dat eerder gelinkte artikel staat dat ze ook al meedeed aan allerlei No Kings gedoe en uiteraard Free Palestine!! :')
pi_219759365
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zeker wel, ik heb er ook een van dezelfde bron toegevoegd. Bedankt voor het bewijzen van mijn gelijk :D

Gewoon geen weten blokkeren tijdens het protesteren, zo moeilijk is het niet hoor.
Als je de video die ik deelde had gekeken had je gezien dat ze aan de kant van de weg liepen met de politie ernaast.

Er is geen enkele reden deze vrouw te arresteren behalve om een punt te maken. Het feit dat ze het overduidelijk deden terwijl de camera's van die lokale nieuwszender nog draaiden laat alleen maar meer zien dat het niet ging om ordeverstoring maar een punt maken.

Maargoed nogmaals, je hebt duidelijk aangegeven wat je vond van dit protest (Door het een zogenaamd protest te noemen). Je edit maakt je punt niet sterker.
pi_219759452
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:24 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Als je de video die ik deelde had gekeken had je gezien dat ze aan de kant van de weg liepen met de politie ernaast.
Ze liepen op de weg. Dat mag niet. De politie probeerde ze terug naar de stoep te dirigeren. Deze vrouw organiseerde het protest waarbij de wet overdtreden werd. Hiervoor mag je ten allen tijde gearresteerd worden. Is allemaal in de video te zien van het lokale station. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor. :)

Maar als je graag uit je slof wil schieten over fascisme en wat al niet meer dan maakt dit allemaal niet zo veel uit natuurlijk, feiten zijn niet belangrijk. 'Misinformatie' is allemaal prima als het maar laat zien wat je zelf wil zien.
  Moderator dinsdag 6 januari 2026 @ 11:39:38 #294
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219759471
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zeker wel, ik heb er ook een van dezelfde bron toegevoegd. Mooi dat we het eens zijn in ieder geval.

Gewoon geen wegen blokkeren tijdens het protesteren, zo moeilijk is het niet hoor. Maar dit soort beroepsdemonstranten hebben verder geen principes, in dat eerder gelinkte artikel staat dat ze ook al meedeed aan allerlei No Kings gedoe en uiteraard Free Palestine!! :')
Hoezo zouden "dit soort beroepsdemonstranten" geen principes hebben eigenlijk?
pi_219759488
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ze liepen op de weg. Dat mag niet. De politie probeerde ze terug naar de stoep te dirigeren. Deze vrouw organiseerde het protest waarbij de wet overdtreden werd. Hiervoor mag je ten allen tijde gearresteerd worden. Is allemaal in de video te zien van het lokale station. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor. :)

Maar als je graag uit je slof wil schieten over fascisme en wat al niet meer dan maakt dit allemaal niet zo veel uit natuurlijk, feiten zijn niet belangrijk. 'Misinformatie' is allemaal prima als het maar laat zien wat je zelf wil zien.
Tja, als je de discussie op inhoud niet kunt winnen val je de persoon maar aan. Bewezen tactiek.

Lopen op de weg is overigens iets anders dan de weg blokkeren. Mooi te zien ook dat je de rest van mijn post niet quote, zeker in een post waarin je spreekt over "misinformatie is allemaal prima".
pi_219759495
Voormalig Brits minister van defensie Ben Wallace probeert de shit betreffende de expansiedriften van de VS te duiden:

pi_219759515
quote:
Oeps, deze had ik in een eerder stadium over het hoofd gezien. Miller over Groenland. Excuses.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 12:26:49 #298
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_219759821
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:05 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Rusland is chronisch boos, dus dat is eigenlijk geen nieuws.
Maar Poetin moet gewoon wat geduld oefenen. Als de baas van de NAVO straks de 'eigen' delen van de koek heeft opgegeten (plus de grondstoffen), dan laat hij misschien nog wat brokken voor Rusland over. Het innemen van Venezuela, Groenland en wellicht enkele andere landen gaat een grondstoffendeal met Oekraïne sowieso minder urgent maken, dus dan kan Vladimir gewoon z'n gang gaan.
Allemaal leuk en aardig, ik zie die Isa Yusibov ook al drie dagen lang lopen zaniken op X over een zogenaamde 'deal' dat Poetin dan in ruil zijn eigen invloedsfeer mag opeten (o.a. Oekraïne), maar het is geen 2019 meer of welk jaar dan ook voor februari 2022. Het Russische leger kan er geen ene touwtyfus van, hoe groot ze hun bek op opentrekken en hoeveel ze de dronken Medvedev ook met onzin laten dreigen.

De absolute bazen in Oekraïne die dat zogenaamde tweede sterkste leger ter wereld al bijna vier jaar tegenhouden hebben dat prutsleger volledig gekortwiekt, zo erg dat ze tegenwoordig 'offensieven' uitvoeren per paard. En terwijl ze al jarenlang vastzitten in de aan puin geschoten Donbass, hebben ze helemaal NIKS kunnen doen voor hun zogenaamde bondgenoten. Armenië werd binnen enkele dagen in Karabach opgerold door Azerbeidzjan en de Russische luchtafweer was niks waard tegen de Bayraktars uit Turkije. Turkije schoot enkele jaren geleden een dag lang alles van Assad aan flarden in Idlib en het regime van Assad viel eind 2024 binnen een week als een pudding in elkaar, terwijl de Russen geen vinger konden toesteken. Er zijn met veel bombarie veiligheidsakkoorden getekend met Iran en Venezuela, maar Israël en de VS konden in juni dagenlang hun gang gaan vanuit de lucht in Iran en Venezuela met hun Russische troepluchtafweer is voor schut gezet afgelopen weekend.

Ja, ze kunnen nog steeds schade aanrichten met hun ondermijnende desinformatie, met hun cyberaanvallen en met hun sabotageacties in Europa. En ja we moeten onze defensie blijven opbouwen, want met hun arsenaal aan raketten kunnen ze ook fysiek schade aanrichten en bovendien zijn zij - met Oekraïne - de enigen in Europa die weten wat het in de praktijk betekent om een oorlog te voeren met daarbij de nieuwste dronetechnieken. Maar laten we nou niet doen alsof die botoxkabouter in het Kremlin nu wel even wat Europese landen oprolt omdat Trump hem zogenaamd het knikje heeft gegeven.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_219759954
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 00:04 schreef AnneX het volgende:
Verdomd zij deze dag 5 jaar geleden…de bestorming van het Capitool.
Toen de democratie en het fatsoen van een wereld leidende natie werden geofferd.
Tijd om een kaarsje aan te steken en een gebed te prevelen voor deze zwarte dag die 9/11 en pearl harbour overstijgt.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 12:49:11 #300
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219760005
Mensen die zogenaamd opteren voor 'recht van de sterkste' vergeten dat we in een relatief klein landje wonen. Be careful what you wish for. De mensheid was grotendeels verder dan dat, met regels, verdragen en wetten om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen een plek in de samenleving hebben en niet alleen de zogenaamd sterkste mensen. Als we weer alleen alles op fysiek gaan doen, succes met al de zorg, wetenschap en leefkwaliteit.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')