Eigenlijk is dat nog het meest schandalige van alles. Niet zozeer de psychopaat die al deze onzin doet, maar de mensen die het mogelijk maken. Wat een mislukte shithole is het toch ook, dat hele Amerika onder Trump :’)quote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is het einde van de NAVO zoals we die kennen. Het belangrijkste navoland die een ander navoland aanvalt, grondgebied bezet en annexeert.
Mocht het zover komen, zal het congress dan een impeachment van Trump aannemen? Ik vrees van niet
Waarom zijn die zogenaamd "sterke mannen" altijd de meest onzekere? Dezelfde Stephen Miller die elke dag live op TV een breakdown heeft zoals mijn 4-jarige? Of dezelfde Trump die elke dag helemaal losgaat op TruthSocial? of dezelfde Hegseth die als vergelding voor het geven van een mening die hem niet bevalt een oud-militair probeert aan te pakken?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:23 schreef Toby56 het volgende:
Op Teletekst staat nog een kleine toevoeging aan de opmerkingen van Miller over Groenland:
https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=128
Op de vraag of er net als in Venezuela
een militaire interventie overwogen
wordt zei Miller:"Niemand gaat met de
VS vechten over Groenland."Hij voegde
eraan toe dat "we leven in een wereld
waarin de sterkste bepaalt".
Groenland is een autonoom gebied dat
deel uitmaakt van Denemarken,een lid
van de NAVO.Premier Frederiksen zegt
dat een inval door de VS het einde van
het NAVO-bondgenootschap betekent.
W.b. 'de sterkste bepaalt': slecht nieuws voor Zelensky.
Dictatortjes zijn sowieso altijd al fragiele types.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:27 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Waarom zijn die zogenaamd "sterke mannen" altijd de meest onzekere? Dezelfde Stephen Miller die elke dag live op TV een breakdown heeft zoals mijn 4-jarige? Of dezelfde Trump die elke dag helemaal losgaat op TruthSocial? of dezelfde Hegseth die als vergelding voor het geven van een mening die hem niet bevalt een oud-militair probeert aan te pakken?
Psychologie is een machtig interessant vak.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:27 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Waarom zijn die zogenaamd "sterke mannen" altijd de meest onzekere? Dezelfde Stephen Miller die elke dag live op TV een breakdown heeft zoals mijn 4-jarige? Of dezelfde Trump die elke dag helemaal losgaat op TruthSocial? of dezelfde Hegseth die als vergelding voor het geven van een mening die hem niet bevalt een oud-militair probeert aan te pakken?
Geen idee hoe/of het waar is, maar klaarblijkelijk is Rusland hier nogal boos over - dat Trump Poetin voor leugenaar uitmaakt.quote:Trump rejects Putin claim Ukraine attacked his residence: ‘We don’t believe that happened’
President Trump slapped down the Kremlin’s accusation that Ukraine targeted a residence of Russian strongman Vladimir Putin last week, saying Sunday night that he doubted such an attack ever took place.
“I don’t believe that strike happened. There is something that happened fairly nearby, but had nothing to do with this house,” Trump, 79, told reporters aboard Air Force One as he returned to Washington after spending the holidays at Mar-a-Lago.
The president had initially scolded Ukraine over the alleged drone assault, saying Dec. 29 he “was very angry about it” following a call with the Russian leader.
Misschien dus geen geverifieerde plaatjes meer posten dan en eerst even direct bij de bron controleren?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ahhhh misschien toch een vervalsing .
Het vermoeden blijft dat Trump steeds meer een dictator wil worden, inclusief buurlanden aanvallen, veroveren, intimideren, afpersen.
Hij is zo gek om een flinke beperking van de meningsuiting voor te bereiden.
Is hij ook zo deranged om een noodtoestand uit te roepen, de midterms in november te blokkeren, met als doel dat zijn knechtjes de meerderheid houden in het congress ?
Waar heb je het in vredesnaam over? Die vrouw wordt gearresteerd omdat ze een weg geblokkeerd heeft, dat is tegen de wet.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:07 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Goh, ik dacht dat vrijheid van meningsuiting in de EU dood was, maar in de VS springlevend. En dan blijven er een aantal hier de Temu-dictator nog steeds verdedigen. Bijzonder
Wat is het punt dat we mogen spreken over fascisme en dictators enzo? Of is dat pas wanneer er iemand anders dan Trump aan de macht is?
Goed idee.... Maar ik wist niet die bron te vinden.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:57 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Misschien dus geen geverifieerde plaatjes meer posten dan en eerst even direct bij de bron controleren?
Rusland is chronisch boos, dus dat is eigenlijk geen nieuws.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:46 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Geen idee hoe/of het waar is, maar klaarblijkelijk is Rusland hier nogal boos over - dat Trump Poetin voor leugenaar uitmaakt.
Heb je iets meer context dan? Op basis van de beelden kunnen we niet bepalen wat of welke weg ze blokkeerde. Ik zie dat in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waar heb je het in vredesnaam over? Die vrouw wordt gearresteerd omdat ze een weg geblokkeerd heeft, dat is tegen de wet.
Altijd dat gezeik over 'misinformatie' maar zodra er een hijgerig filmpje geplaatst wordt zonder enige context ga je meteen los met dit soort onzin.
Ja, dit is inderdaad het blokkeren van een weg. Even video vanaf moment dat ze op de weg te zien zijn geplaatst.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waar heb je het in vredesnaam over? Die vrouw wordt gearresteerd omdat ze een weg geblokkeerd heeft, dat is tegen de wet.
Nou nou. Goeie reactie wel.quote:Altijd dat gezeik over 'misinformatie' maar zodra er een hijgerig filmpje geplaatst wordt zonder enige context ga je meteen los met dit soort onzin.
Je kunt gewoon de naam Googlen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
Heb je iets meer context dan? Op basis van de beelden kunnen we niet bepalen wat of welke weg ze blokkeerde. Ik zie dat in ieder geval niet.
https://www.msn.com/en-us(...)resident/ar-AA1TyxdEquote:Plichta organized the rally with Grand Rapids Opponents of War. She was in Venezuela three weeks ago for an international summit, the People's Assembly for Peace and Sovereignty of Our America.
“I saw Maduro in person,” said Plichta. “People loved him. Maduro was elected by the people. He is for the people and the people want to see his return. Free Maduro.”
Immediately after her interview with 13 ON YOUR SIDE, Plichta was recorded on camera being arrested by Grand Rapids police officers. When a bystander asked why, an officer said it was for obstructing a roadway and failure to obey a lawful command from a police officer.
https://www.msn.com/en-us(...)resident/ar-AA1TyxdEquote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:12 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, dit is inderdaad het blokkeren van een weg.
"tijdens het zogenaamde protest" - hoe zeg je wat je ervan vindt zonder te zeggen wat je ervan vindt.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
https://www.msn.com/en-us(...)resident/ar-AA1TyxdE
Het blokkeren van de weg gebeurde tijdens het zogenaamde protest, maar dat weet je zelf ook wel. Hou jezelf toch niet zo van de domme.
Zeker wel, ik heb er ook een van dezelfde bron toegevoegd. Mooi dat we het eens zijn in ieder geval.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:18 schreef beefkeek het volgende:
[..]
"tijdens het zogenaamde protest" - hoe zeg je wat je ervan vindt zonder te zeggen wat je ervan vindt.
Laat me raden, je hebt de video die ik deelde niet gekeken?
Als je de video die ik deelde had gekeken had je gezien dat ze aan de kant van de weg liepen met de politie ernaast.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zeker wel, ik heb er ook een van dezelfde bron toegevoegd. Bedankt voor het bewijzen van mijn gelijk
Gewoon geen weten blokkeren tijdens het protesteren, zo moeilijk is het niet hoor.
Ze liepen op de weg. Dat mag niet. De politie probeerde ze terug naar de stoep te dirigeren. Deze vrouw organiseerde het protest waarbij de wet overdtreden werd. Hiervoor mag je ten allen tijde gearresteerd worden. Is allemaal in de video te zien van het lokale station. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:24 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Als je de video die ik deelde had gekeken had je gezien dat ze aan de kant van de weg liepen met de politie ernaast.
Hoezo zouden "dit soort beroepsdemonstranten" geen principes hebben eigenlijk?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zeker wel, ik heb er ook een van dezelfde bron toegevoegd. Mooi dat we het eens zijn in ieder geval.
Gewoon geen wegen blokkeren tijdens het protesteren, zo moeilijk is het niet hoor. Maar dit soort beroepsdemonstranten hebben verder geen principes, in dat eerder gelinkte artikel staat dat ze ook al meedeed aan allerlei No Kings gedoe en uiteraard Free Palestine!!
Tja, als je de discussie op inhoud niet kunt winnen val je de persoon maar aan. Bewezen tactiek.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ze liepen op de weg. Dat mag niet. De politie probeerde ze terug naar de stoep te dirigeren. Deze vrouw organiseerde het protest waarbij de wet overdtreden werd. Hiervoor mag je ten allen tijde gearresteerd worden. Is allemaal in de video te zien van het lokale station. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor.
Maar als je graag uit je slof wil schieten over fascisme en wat al niet meer dan maakt dit allemaal niet zo veel uit natuurlijk, feiten zijn niet belangrijk. 'Misinformatie' is allemaal prima als het maar laat zien wat je zelf wil zien.
Oeps, deze had ik in een eerder stadium over het hoofd gezien. Miller over Groenland. Excuses.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 02:37 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mbpmtv4wuk2g
[ afbeelding ]
Allemaal leuk en aardig, ik zie die Isa Yusibov ook al drie dagen lang lopen zaniken op X over een zogenaamde 'deal' dat Poetin dan in ruil zijn eigen invloedsfeer mag opeten (o.a. Oekraïne), maar het is geen 2019 meer of welk jaar dan ook voor februari 2022. Het Russische leger kan er geen ene touwtyfus van, hoe groot ze hun bek op opentrekken en hoeveel ze de dronken Medvedev ook met onzin laten dreigen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:05 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Rusland is chronisch boos, dus dat is eigenlijk geen nieuws.
Maar Poetin moet gewoon wat geduld oefenen. Als de baas van de NAVO straks de 'eigen' delen van de koek heeft opgegeten (plus de grondstoffen), dan laat hij misschien nog wat brokken voor Rusland over. Het innemen van Venezuela, Groenland en wellicht enkele andere landen gaat een grondstoffendeal met Oekraïne sowieso minder urgent maken, dus dan kan Vladimir gewoon z'n gang gaan.
Tijd om een kaarsje aan te steken en een gebed te prevelen voor deze zwarte dag die 9/11 en pearl harbour overstijgt.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 00:04 schreef AnneX het volgende:
Verdomd zij deze dag 5 jaar geleden…de bestorming van het Capitool.
Toen de democratie en het fatsoen van een wereld leidende natie werden geofferd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |