quote:Veel vrouwen willen geen man meer, want wat moet je met ‘een kamerplant met rijbewijs’?
Veel vrouwen hoeven geen emotioneel onvolwassen man meer. Hij vergt te veel onderhoud en levert te weinig op. Daardoor is de ‘echte’ man de weg kwijt, merkt Debby Gerritsen. Want wat moet hij nu precies doen? Zijn spierballen laten zien, over zijn gevoel praten of juist zijn feministische kant ontwikkelen? Alledrie tegelijk lijkt onmogelijk.
Het aantal hetero single vrouwen groeit, blijkt uit cijfers. Een belangrijke reden: ze hebben geen zin meer in een relatie met een emotioneel onvolwassen partner. „Veel vrouwen zijn de hoofdhuishouding, hoofdcommunicatie, crisismanager, therapeut én agenda-beheerder van hun man. Op TikTok wordt hij een ‘kamerplant met een rijbewijs’ genoemd - weinig functies, veel onderhoud’’, zegt Elles Beijers, managing editor van Elle, in de nieuwste aflevering.
Dat fenomeen heet mankeeping en is schadelijker dan je denkt. Voor vrouwen, omdat zij structureel de emotionele last dragen. Voor mannen omdat zij aantoonbaar gelukkiger zijn in een relatie, juist vanwege die emotionele steun, maar tegelijkertijd steeds moeilijker relaties en vriendschappen aangaan. Inmiddels heeft 15 procent van de mannen geen hechte vriendschappen; in 1990 was dat nog 3 procent.
Diep in onze cultuur
Dat mannen niet praten over gevoelens zit diep in onze cultuur. Terwijl die behoefte er wél is. Mannen en vrouwen hebben dezelfde hersenen: ze voelen hetzelfde. Toch woedt online een felle strijd over wat ‘mannelijk’ zou zijn, aangevoerd door Andrew Tate en zijn toxic masculinity-wannabe’s. Mannen die doodsbang zijn voor vrouwelijke kracht en veranderende gendernormen.
Types als fitfluencer Joel Beukers, die uren in de sportschool doorbrengt en opgewonden raakt van zijn eigen spiegelbeeld. De halfnaakte badkamer- en gymselfies worden gretig gedeeld op sociale media, omlijst met lange betogen over wat een ‘echte man’ zou moeten zijn. Gevoeligheid en empathie horen daar niet bij.
En dan is er de tegenreactie: de performative man. Ook wel de Matcha Man. „De man met een linnen tasje en een feministische klassieker onder zijn arm – het liefst uit tweedehands winkels’’, zegt Elles. „Hij heeft tampons voor zijn vriendinnen en plakt menstruatiekrampstickers op zijn buik om te laten zien dat hij ‘precies weet hoe het voelt’.’’
Het oogt als het perfecte tegenwicht van de Andrew-Tate-bro’s. Maar ook dit is vaak een rol. „Een manier om te zeggen: ik ben niet toxic’’, zegt Elles. „Maar ook gebruikt om makkelijk een date te scoren. Want: oh my god, hij snapt haar zó.’’
Oh dat is vaak ook deel van de communicatie, aangeven dat de consequentie een relatiebreuk is maar na een aantal keer blijft dat ook niet hangen. Dat ligt dan echt niet aan de vrouw, hoor. We hebben het niet over een peuter maar een volwassen man.quote:Op donderdag 25 december 2025 14:04 schreef Vliegbaard het volgende: [..] Ook dit vind ik niet helemaal eerlijk naar de/een man. Geef dan gewoon aan dat je wil scheiden voordat je je exit plant. Het is een goed recht hoor maar een beetje vilein is het ergens ook wel.
Ja, daar is die column dus over. Dat een hoop vrouwen al zien hoe het staat met zo'n kerel en er niet meer aan beginnen.quote:Op donderdag 25 december 2025 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Is het niet handiger om of die man gelijk aan het begin van de relatie duidelijk te maken en wat je verwacht? En dan direct te besluiten of het al dan niet een dood paard is waar je aan trekt.
...
Ik vind dit een beetje verdrietig.quote:Op donderdag 25 december 2025 14:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh dat is vaak ook deel van de communicatie, aangeven dat de consequentie een relatiebreuk is maar na een aantal keer blijft dat ook niet hangen. Dat ligt dan echt niet aan de vrouw, hoor. We hebben het niet over een peuter maar een volwassen man.
Mijn ex zei serieus de seconde nadat de rechter met een hamerklap de scheiding beslechtte "oh okay, dan wil ik wel in therapie"
Dat is heel verdrietig, maar wel vaak de realiteit helaas.quote:Op donderdag 25 december 2025 14:16 schreef Horzula het volgende:
[..]
Ik vind dit een beetje verdrietig.
De rechter denk ik ook. Ik had jaren aangedrongen op relatietherapie maar nee, ik was knettergek en moest zelf maar hulp zoeken. Gedaan, tot de conclusie gekomen dat dit niet meer te redden viel, hij bleef de boel saboteren, expres, dat gaf hij ook gewoon toe "want ik doe er op mijn manier alles aan om jou bij mij te houden". De rechtbank viel over zijn gedrag en gaf mij op alle punten gelijk.quote:Op donderdag 25 december 2025 14:16 schreef Horzula het volgende:
[..]
Ik vind dit een beetje verdrietig.
Maar zogenaamd hebben ze er geen zin meer in omdat Henk zijn bordje niet afwast en een kamerplant is met een rijbewijs.quote:Het is heel normaal dat je jezelf niet herkent tijdens de perimenopauze, omdat de fluctuerende hormonen (oestrogeen en progesteron) leiden tot stemmingswisselingen, concentratieproblemen, vermoeidheid, irritatie en een onrustig gevoel, wat voelt alsof je een ander persoon bent. Dit wordt veroorzaakt door veranderingen in de hersenen, net als in de puberteit, en kan je onzeker maken. Gelukkig zijn er leefstijlaanpassingen (beweging, gezonde voeding, minder alcohol, rust) en medische opties (hormoontherapie, antidepressiva) die kunnen helpen om je beter te voelen en de controle terug te krijgen.
Ik zou dan van een onafhankelijke vrouw verwachten dat ze het, na een aantal signalen, gewoon kenbaar maakt en niet eerst een periode haar vertrek gaat plannen. Als je er klaar mee bent, ben je er klaar mee. Dan heb je daar als volwassenen een gesprek over en dan slaap je een nachtje op de bank en dan pak je de volgende dag je spullen.quote:Op donderdag 25 december 2025 14:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh dat is vaak ook deel van de communicatie, aangeven dat de consequentie een relatiebreuk is maar na een aantal keer blijft dat ook niet hangen. Dat ligt dan echt niet aan de vrouw, hoor. We hebben het niet over een peuter maar een volwassen man.
Het beroemdste geval van een uitvinding die, al dan niet gedeeltelijk, door een vrouw is gedaan maar op naam van een man is komen te staan, staat er niet eens bij, namelijk de relativiteitstheorie van Einstein. Zijn eerste vrouw Mileva Maric heeft daar in ieder geval substantieel aan bijgedragen. Einstein protesteerde ook niet toen zij bij hun scheiding eiste dat zij, in het geval dat hij een Nobelprijs zou krijgen, het geld zou krijgen.quote:This list is illustrative, not exhaustive.
Ik was er niet bij. In relaties spelen nog weleens rare machtsspelletjes.quote:Op donderdag 25 december 2025 14:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De rechter denk ik ook. Ik had jaren aangedrongen op relatietherapie maar nee, ik was knettergek en moest zelf maar hulp zoeken. Gedaan, tot de conclusie gekomen dat dit niet meer te redden viel, hij bleef de boel saboteren, expres, dat gaf hij ook gewoon toe "want ik doe er op mijn manier alles aan om jou bij mij te houden". De rechtbank viel over zijn gedrag en gaf mij op alle punten gelijk.
En toen wou hij ineens luisteren. En hij was heel boos dat hij geen kans meer kreeg.
Elan Mosque met de fles heeft gesprokenquote:Op donderdag 25 december 2025 14:13 schreef Elan het volgende:
@:Lenny77 Omdat het bullshit is. Jullie willen scheiden omdat jullie veranderende hormoonhuishouding Karens van jullie maken. En in plaats van dat gewoon toe te geven is dat zogenaamd allemaal de schuld van de man die jullie al 20 jaar liefhebben en die nog steeds dezelfde persoon is. Erg goedkoop allemaal. En het meest krankzinnige is dat je van dezelfde types (ook Debby) steevast hoort en leest dat menopauze en perimenopause vooral niet onderschat dienen te worden qua lichamelijke en geestelijke impact
"Schat, als dit zo blijft, dan wil ik niet met je verder" 100xquote:Op donderdag 25 december 2025 14:21 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zou dan van een onafhankelijke vrouw verwachten dat ze het, na een aantal signalen, gewoon kenbaar maakt en niet eerst een periode haar vertrek gaat plannen. Als je er klaar mee bent, ben je er klaar mee. Dan heb je daar als volwassenen een gesprek over en dan slaap je een nachtje op de bank en dan pak je de volgende dag je spullen.
Ik was er niet bij. In relaties spelen nog weleens rare machtsspelletjes.quote:Op donderdag 25 december 2025 14:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De rechter denk ik ook. Ik had jaren aangedrongen op relatietherapie maar nee, ik was knettergek en moest zelf maar hulp zoeken. Gedaan, tot de conclusie gekomen dat dit niet meer te redden viel, hij bleef de boel saboteren, expres, dat gaf hij ook gewoon toe "want ik doe er op mijn manier alles aan om jou bij mij te houden". De rechtbank viel over zijn gedrag en gaf mij op alle punten gelijk.
En toen wou hij ineens luisteren. En hij was heel boos dat hij geen kans meer kreeg.
Omdat hij haar hond niet is?quote:Op donderdag 25 december 2025 14:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
"Schat, als dit zo blijft, dan wil ik niet met je verder" 100x
Maar het is toch haar schuld als ze het niet 101 keer zegt? Zoiets?
Nee, na de 100e keer zeg je gewoon, "Ik ben er klaar mee, dit wil ik niet meer en dit ga ik zo niet meer doen."quote:Op donderdag 25 december 2025 14:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
"Schat, als dit zo blijft, dan wil ik niet met je verder" 100x
Maar het is toch haar schuld als ze het niet 101 keer zegt? Zoiets?
Wat is er niet duidelijk aan: "Als dit niet verandert, ben ik er klaar mee en wil een scheiding?"quote:Op donderdag 25 december 2025 14:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nee, na de 100e keer zeg je gewoon, "Ik ben er klaar mee, dit wil ik niet meer en dit ga ik zo niet meer doen."
Misschien begrijp ik je verkeerd maar in deze simpele woorden zeg jij; vrouw gaat na het 100e signaal gewoon haar eigen gang. doet net of haar neus bloed en alles koek en ei is. Heeft nog eens een paar keer seks, doet nog een half jaar het huishouden, laat haar man in de waan dat het allemaal koek en ei is en zegt dan na een half jaar dat het klaar is en dat ze gaan scheiden.
Van drank kun je de hele avond genieten, vind maar eens zo'n vrouwquote:Op donderdag 25 december 2025 14:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Elan Mosque met de fles heeft gesproken
Alsof die vrouwen dat letterlijk zo aankondigen. Alles moet bij jullie altijd omslachtig. Zogenaamd geen emotionele verbinding meer voelen terwijl je eigenlijk gewoon om je heen wil neuken.quote:Op donderdag 25 december 2025 14:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat is er niet duidelijk aan: "Als dit niet verandert, ben ik er klaar mee en wil een scheiding?"
*Vraagt scheiding aan*
"Waarom zou heb je niet vaker gezegd dat je weg zou gaan!?"
Worden vast mooie minuten.quote:Op donderdag 25 december 2025 14:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Van drank kun je de hele avond genieten, vind maar eens zo'n vrouw
In principe zou ik wel gewoon vrienden kunnen zijn met een vrouw die nogal veel sexpartners heeft gehad en ik zou het er zelfs mee kunnen doen, maar een hechte emotionele binding ga ik daar waarschijnlijk niet mee krijgen. Dat zou misschien wat makkelijker worden als de periode waarin ze die vele sexpartners heeft gehad, al wat langer geleden is. Ik zou er ook geen moeite mee hebben om een relatie aan te gaan met een DvP en daar zou ik me ook wel emotioneel aan kunnen hechten, uiteraard wel onder de voorwaarde dat ze met dat beroep stopt.quote:Op donderdag 25 december 2025 14:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zou je wel gewoon vrienden met zo'n vrouw kunnen zijn?
quote:Op donderdag 25 december 2025 14:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Van drank kun je de hele avond genieten, vind maar eens zo'n vrouw
Een vrouw zo ordinair als alcohol?quote:
Ik heb net even aan mijn geliefde verteld dat ze volgens Elan van de Foks hormonaal uitgerangeerd is. Daar moest ze erg om lachen.quote:Op donderdag 25 december 2025 14:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar zogenaamd hebben ze er geen zin meer in omdat Henk zijn bordje niet afwast en een kamerplant is met een rijbewijs.
Het gaat er niet om wat je precies wel en niet doet. Vrouwen van 25-35 zijn hierdoor uiteindelijk veel zachter en makkelijker om mee samen te leven dan de hormonaal uitgerangeerden.
Nee, credit where credit is due. Het is gebeurd, dan zoek je dat uit en dan geef je de vrouw in kwestie de credits. Niet dat 'wij vrouwen' gelul zonder het hard te maken, als er meer voorbeelden te vinden zijn dan moet je die vinden. Anders geef je mannen die iets uitvonden terwijl een vrouw alleen maar aan hun kop zat te zeiken te weinig krediet.quote:Op donderdag 25 december 2025 14:03 schreef Beathoven het volgende:
· This list is illustrative, not exhaustive. Countless women in engineering, computing, mathematics, and chemistry have been omitted from historical records.
· Patterns: The misattribution often occurred when women worked as assistants, wives, or in low-status positions, when legal patents were filed under male names, or when Nobel Prizes were awarded to male supervisors.
· Modern Recognition: In many cases (e.g., Lovelace, Franklin, Meitner, Bell Burnell, the ENIAC programmers), historical scholarship in recent decades has worked to correct the record and restore these women to their rightful place in history.
To compile a "total" list would be an ongoing work of historical recovery, as researchers continue to uncover stories of overlooked women inventors and scientists in archives and patent records.
DvP?quote:Op donderdag 25 december 2025 14:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Nog even uit de vorige reeks.
[..]
In principe zou ik wel gewoon vrienden kunnen zijn met een vrouw die nogal veel sexpartners heeft gehad en ik zou het er zelfs mee kunnen doen, maar een hechte emotionele binding ga ik daar waarschijnlijk niet mee krijgen. Dat zou misschien wat makkelijker worden als de periode waarin ze die vele sexpartners heeft gehad, al wat langer geleden is. Ik zou er ook geen moeite mee hebben om een relatie aan te gaan met een DvP en daar zou ik me ook wel emotioneel aan kunnen hechten, uiteraard wel onder de voorwaarde dat ze met dat beroep stopt.
Hmmm. Weet niet of dat universeel is hoor. Na de overgang zouden hún stemmingen in ieder geval wat gelijkmatiger moeten worden.quote:Op donderdag 25 december 2025 14:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar zogenaamd hebben ze er geen zin meer in omdat Henk zijn bordje niet afwast en een kamerplant is met een rijbewijs.
Het gaat er niet om wat je precies wel en niet doet. Vrouwen van 25-35 zijn hierdoor uiteindelijk veel zachter en makkelijker om mee samen te leven dan de hormonaal uitgerangeerden.
quote:Op donderdag 25 december 2025 15:56 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik heb net even aan mijn geliefde verteld dat ze volgens Elan van de Foks hormonaal uitgerangeerd is. Daar moest ze erg om lachen.
Heerlijk toch he? Stoute vrouwen.. arme weerloze totaal onschuldige mannen. Slachtoffers van de menopauze..quote:Op donderdag 25 december 2025 14:13 schreef Elan het volgende:
@:Lenny77 Omdat het bullshit is. Jullie willen scheiden omdat jullie veranderende hormoonhuishouding Karens van jullie maken. En in plaats van dat gewoon toe te geven is dat zogenaamd allemaal de schuld van de man die jullie al 20 jaar liefhebben en die nog steeds dezelfde persoon is. Erg goedkoop allemaal. En het meest krankzinnige is dat je van dezelfde types (ook Debby) steevast hoort en leest dat menopauze en perimenopause vooral niet onderschat dienen te worden qua lichamelijke en geestelijke impact
Nee tuurlijk niet..quote:Op donderdag 25 december 2025 17:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Je moet het ook allemaal niet heel serieus nemen hoor.
Aangezien lesbische huwelijken het vaakst klappen en homoseksuele het minst vaak zal het wel wat genuanceerder zijn dan jij nu stelt.quote:Op donderdag 25 december 2025 13:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het zal meer zijn dat zo'n vrouw klaar is met uitleggen wat er verkeerd gaat aan zo'n dood paard en denkt van ja, ik ga dit niet nog 40 jaar doen, doei.
Die mannen "de scheiding kwam uit het niets!?" Die vrouwen: "Hij snapt het nog steeds niet. Enfin, heerlijk zo zonder die kamerplant, ik doe nog een wijntje."
Zet de krediet maar om in Straatnamenquote:Op donderdag 25 december 2025 15:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, credit where credit is due. Het is gebeurd, dan zoek je dat uit en dan geef je de vrouw in kwestie de credits. Niet dat 'wij vrouwen' gelul zonder het hard te maken, als er meer voorbeelden te vinden zijn dan moet je die vinden. Anders geef je mannen die iets uitvonden terwijl een vrouw alleen maar aan hun kop zat te zeiken te weinig krediet.
vrouwen moet je met short lease doen , dat is verreweg het goedkoopstquote:Op woensdag 24 december 2025 16:05 schreef Elan het volgende:
Kippen houden is altijd een goed idee. Leveren namelijk wat op in de vorm van eieren en vlees.
Vrouwen daarentegen kosten alleen maar geld.
Je kan in zo'n geval ook in een LAT-relatie verder gaan.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:19 schreef VEM2012 het volgende:
En even over scheiding: ik denk dat het vaak een kwestie is van uit elkaar groeien.
Je kan dan wel tegen je partner zeggen: ik wil dat jij verandert, maar mensen veranderen niet omdat een ander dat wil. En het is bovendien een onredelijke eis.
Er zijn best dingen die ik liever anders zou zien aan mijn vrouw, maar ja: het is niet a la carte, maar een fixed menu.
Take it, or leave it.
Ik neem haar graag.
Dat achterlijke wijf is begonnen hoor met haar column.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:05 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet..
Het is wel lekker eerst gezegd.
Eens... Belachelijk column, vreselijke algemene belediging voor mannen.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat achterlijke wijf is begonnen hoor met haar column.
Double vaginal penetration.quote:Op donderdag 25 december 2025 16:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je weet toch wel wat een DvP is?
En anders kun je het uit de context toch wel opmaken?
Op donderdag 25 december 2025 17:05 schreef Lenny77 het volgende:
Vraag is of ze het allemaal meent. Ze woont samen met een vent, ex voetballer nota bene. En ragebait verkoopt lekker.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:24 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Eens... Belachelijk column, vreselijke algemene belediging voor mannen.
Totdat je ineens een telepathische link weet te leggen, dan is dat plezier heel gauw het raam uit.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Nee.
Een DvP is gewoon een Dame van Plezier.
Dit!quote:Op donderdag 25 december 2025 13:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het zal meer zijn dat zo'n vrouw klaar is met uitleggen wat er verkeerd gaat aan zo'n dood paard en denkt van ja, ik ga dit niet nog 40 jaar doen, doei.
Die mannen "de scheiding kwam uit het niets!?" Die vrouwen: "Hij snapt het nog steeds niet. Enfin, heerlijk zo zonder die kamerplant, ik doe nog een wijntje."
Die snap ik niet.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
Totdat je ineens een telepathische link weet te leggen, dan is dat plezier heel gauw het raam uit.
Noem dat gewoon een hoer of prostituee, het is voor haar geen plezier.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Nee.
Een DvP is gewoon een Dame van Plezier.
Ik had ooit heel veel lol met een DvP, maar toen werden we telepatisch gelinkt (tijdens de seks) en toen wilde ze snel van me af.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Die snap ik niet.
Leg eens uit?
voor haar is het gewoon werkquote:Op donderdag 25 december 2025 17:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Noem dat gewoon een hoer of prostituee, het is voor haar geen plezier.
De kans is groot dat ze "haar werk" niet eens vrijwillig doet.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voor haar is het gewoon werk
even de spier aanspanenn en hoppa hier die 300 jochies
daag tot volgende week
haal zelf de rubber er maar af
In principe is het voor haar ook plezier, maar zit het plezier erin dat ze er geld voor krijgt. Helaas is het in de praktijk zo dat de DvP maar weinig ziet van het geld dat de klanten betalen, vooral sinds het een legaal beroep is en ze dus ook nog belasting moeten betalen.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:42 schreef Leandra het volgende:
Je bent echt wel heel naïef als je denkt dat het voor haar ook plezier is.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:50 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In principe is het voor haar ook plezier, maar zit het plezier erin dat ze er geld voor krijgt. Helaas is het in de praktijk zo dat de DvP maar weinig ziet van het geld dat de klanten betalen, vooral sinds het een legaal beroep is en ze dus ook nog belasting moeten betalen.
Menopauze KAN ingrijpend zijn. Zowel fysiek als geestelijk. Veranderd daarom elke vrouw in een Karen? Nee.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:30 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ] Op donderdag 25 december 2025 17:05 schreef Lenny77 het volgende:
Karens heb je ook echt zat in Nederland. Waarom zou zo'n verschijnsel bij de grens stoppen?
En het is wel goed met je, vrouwen zeggen zelf dat de menopauze ontzettend ingrijpend is zowel geestelijk als lichamelijk Als je dat dan vervolgens benoemt als man en stelt dat het huwelijken om zeep helpt ben je zogenaamd mysogeen bezig.
Er zijn zoveel beroepen die niet leuk zijn. Zou een schoonmaakster die de hele dag vieze WC's schoon moet maken, veel plezier hebben in haar werk?quote:Op donderdag 25 december 2025 17:55 schreef Leandra het volgende:
Je bent echt wel heel naïef als je denkt dat het voor haar ook plezier is.
Vrouwen in de prostitutie werken daar omdat ze:
- gedwongen worden
- een verslaving moeten bekostigen
- snel geld willen verdienen
De laatste groep is klein en zelfs in die groep zijn er weinig die het leuk vinden.
Wil je dat werkelijk vergelijken met een vrouw die (vaak onder dwang) seks heeft, en waarbij je dat ook nog eufemistisch "Dame van plezier" noemt?quote:Op donderdag 25 december 2025 17:58 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Er zijn zoveel beroepen die niet leuk zijn. Zou een schoonmaakster die de hele dag vieze WC's schoon moet maken, veel plezier hebben in haar werk?
Er zijn ook mannen die daar niet echt voor hun plezier heen gaan, maar die op een of andere manier geen vrouw kunnen vinden en er ook gewoon behoefte aan hebben om het af en toe met een vrouw te doen en voor wie dat dus de enige mogelijkheid is.quote:Op donderdag 25 december 2025 17:55 schreef Leandra het volgende:
Als je het "Dame van plezier" noemt dan is het vooral om je eigen gevoel te verbeteren, of omdat het voor jou wel plezier is, wat natuurlijk redelijk fucked up is met iemand die het niet voor haar plezier doet.
Die behoefte hebben aan hun "pleziertje" bedoel je?quote:Op donderdag 25 december 2025 18:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Er zijn ook mannen die daar niet echt voor hun plezier heen gaan, maar die op een of andere manier geen vrouw kunnen vinden en er ook gewoon behoefte aan hebben om het af en toe met een vrouw te doen en voor wie dat dus de enige mogelijkheid is.
Er zijn ook Dames van Plezier die ook daadwerkelijk plezier beleven aan dat beroep, zoals indertijd de Happy Hooker Xaviera Hollander.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:01 schreef Leandra het volgende:
Wil je dat werkelijk vergelijken met een vrouw die (vaak onder dwang) seks heeft, en waarbij je dat ook nog eufemistisch "Dame van plezier" noemt?
De schoonmaakster maakt schoon, de hoer of prostituee laat zich neuken, noem het gewoon een hoer of prostituee.
Vrouwen hebben op dit punt makkelijk praten, want voor de meeste vrouwen is het vrij makkelijk om dat pleziertje te krijgen als ze daar behoefte aan hebben. Voor de meeste mannen is dat niet zo makkelijk.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:04 schreef Leandra het volgende:
Die behoefte hebben aan hun "pleziertje" bedoel je?
Het is niet alsof ze doodgaan als ze het niet doen hè
Je blijft het goedpraten.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:07 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Vrouwen hebben op dit punt makkelijk praten, want voor de meeste vrouwen is het vrij makkelijk om dat pleziertje te krijgen als ze daar behoefte aan hebben. Voor de meeste mannen is dat niet zo makkelijk.
Nog een die als vooronderstelling neemt dat het probleem de man is…quote:Op donderdag 25 december 2025 17:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit!
Dan zijn de kinderen de deur uit en is er geen reden meer om nog 20/30/40 jaar te blijven hangen in een relatie waar je al heel lang niet meer blij mee was.
En ja, zolang de kinderen thuis wonen cq naar school gaan kun je ten behoeve van de stabiliteit voor diezelfde kinderen heel lang blijven hangen in een situatie waar je alleen niet in zou blijven hangen, en zodra die noodzaak wegvalt, is het dan idd vaak klaar.
En nee, dat kan dan niet meer gered worden, als dat gered moest worden dan had dat vaak al jaren eerder moeten gebeuren, maar ja, dan heb je er (tig keer) iets over gezegd en verandert het toch niet en hou je op met "zeuren", en vervolgens denkt de ander "dat het allemaal weer goed zit" omdat je er niet meer over begint.
Dat is het moment dat veel vrouwen uitchecken, en dan is het wachten op het einde van de noodzaak, en het einde van het gezin met afhankelijke kinderen is meestal het einde van de noodzaak.
Beetje off topic, maar wel eens. De kans dat een vrouw gedwongen wordt (dan wel door een pooier, dan wel door economische omstandigheden) is zo groot dat je een enorme lul bent wanneer je desondanks je gerief erboven plaatst.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je blijft het goedpraten.
Het gros van de vrouwen in de prostitutie zit daar onder dwang of om een verslaving te bekostigen, maar laten we vooral doen alsof vrouwen zoals Xaviera Hollander, niet de uitzondering maar de norm is.
Omdat dat jou, als man, beter uitkomt.
Ik ga niet naar de Dames van Plezier, dus ik heb er geen belang bij om het goed te praten.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:13 schreef Leandra het volgende:
Je blijft het goedpraten.
Het gros van de vrouwen in de prostitutie zit daar onder dwang of om een verslaving te bekostigen, maar laten we vooral doen alsof vrouwen zoals Xaviera Hollander, niet de uitzondering maar de norm is.
Omdat dat jou, als man, beter uitkomt.
Lees nog eens:quote:Op donderdag 25 december 2025 18:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog een die als vooronderstelling neemt dat het probleem de man is…
Verder: als je echt wacht met scheiden tot de kinderen het huis uit zijn, zonder je partner daarin te betrekken, dan zit jij in ieder geval fout.
Nee. Ook niet zo. Ze zijn sekswerkersquote:Op donderdag 25 december 2025 17:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan is er geen probleem. En die zijn er ook.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik ga niet naar de Dames van Plezier, dus ik heb er geen belang bij om het goed te praten.
Dingen als gedwongen prostitutie zijn natuurlijk uit den boze. Wat mij betreft moet dat ook hard aangepakt worden.
Maar als een vrouw vrijwillig voor dat beroep kiest, wat is dan het probleem?
Je stelt het hier voor alsof het iets heel bijzonders is dat de Dame van Plezier zich laat neuken. Voor veel vrouwen zal sex iets heel bijzonders zijn, maar er zijn ook vrouwen voor wie sex net zoiets is als de afwas, iets dat af en toe gewoon gedaan moet worden.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:01 schreef Leandra het volgende:
De schoonmaakster maakt schoon, de hoer of prostituee laat zich neuken, noem het gewoon een hoer of prostituee.
Als je je normaal gedraagt is dat als man net zo gemakkelijk. Waarmee komen al die vrouwen dan aan hun trekken? Misschien is het voor mannen nog wel gemakkelijker omdat ze vaak wat minder kritisch zijn en omdat er meer leuke vrouwen zijn.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:07 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Vrouwen hebben op dit punt makkelijk praten, want voor de meeste vrouwen is het vrij makkelijk om dat pleziertje te krijgen als ze daar behoefte aan hebben. Voor de meeste mannen is dat niet zo makkelijk.
Genoeg docu’s over ook. De moeite om eens te kijken.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je stelt het hier voor alsof het iets heel bijzonders is dat de Dame van Plezier zich laat neuken. Voor veel vrouwen zal sex iets heel bijzonders zijn, maar er zijn ook vrouwen voor wie sex net zoiets is als de afwas, iets dat af en toe gewoon gedaan moet worden.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 25 december 2025 18:31 schreef suijkerbuijk het volgende:
Tja wat zijn vrouwen nu nog ?
Koken kunnen ze niet meer.
Schoonmaken willen ze niet meer en anders leveren ze maar half werk af.
Verder kosten ze veel geld aangezien ze graag je bank pas leeg zuigt voor het shoppen.
Zeiken kunnen ze als te pest als er iets is.
Dus waar hebben we ze nu voor nodig ?
Alleen voor kinderen te baren.
En als opvang putje voor onze visse koppen te schieten (hoewel een sok kan dat ook op vangen)
Vrouwen denken dat wij hun nodig hebben ?
Al jaren zonder vrouw en gaat goed af.
Logisch.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:31 schreef suijkerbuijk het volgende:
Verder kosten ze veel geld aangezien ze graag je bank pas leeg zuigt voor het shoppen.
En als opvang putje voor onze visse koppen te schieten (hoewel een sok kan dat ook op vangen)
Ik begrijp niet waarom men denkt dat het voor een vrouw makkelijker is om seks te krijgen.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je je normaal gedraagt is dat als man net zo gemakkelijk. Waarmee komen al die vrouwen dan aan hun trekken? Misschien is het voor mannen nog wel gemakkelijker omdat ze vaak wat minder kritisch zijn en omdat er meer leuke vrouwen zijn.
Prostitutie trekt me helemaal niet, dat zo’n vrouw dan bij jou is omdat ze er geld voor krijgt en niet omdat ze jou leuk vind. Dan liever een minder knappe of oudere vrouw
Er is een kleine groep mannen die zich niet te beklagen heeft over gebrek aan belangstelling van de kant van vrouwen. En dat zijn dan ook de mannen die multidaten en die vinden dat een vrouw monogamie moet verdienen.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:30 schreef LXIV het volgende:
Waarmee komen al die vrouwen dan aan hun trekken?
Waarom zouden er meer leuke vrouwen dan leuke mannen zijn?quote:Op donderdag 25 december 2025 18:30 schreef LXIV het volgende:
Misschien is het voor mannen nog wel gemakkelijker omdat ze vaak wat minder kritisch zijn en omdat er meer leuke vrouwen zijn.
En als je dan ziet hoevaak mannen termen gebruiken als "ik zou m'n hond er nog vanaf schoppen", dan vraag ik me ook af hoe vrouwen in die categorie "zo eenvoudig" aan de man of seks zouden komen.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:34 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom men denkt dat het voor een vrouw makkelijker is om seks te krijgen.
Waar baseren jullie dat op als ik vragen mag? Want ik zie dat echt heel anders maar wellicht is dat mijn perspectief. Ik zie het meer gelijk eigenlijk.
Sommige mannen denken dat nogal graag.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:34 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom men denkt dat het voor een vrouw makkelijker is om seks te krijgen.
Waar baseren jullie dat op als ik vragen mag? Want ik zie dat echt heel anders maar wellicht is dat mijn perspectief. Ik zie het meer gelijk eigenlijk.
Opvangputjequote:Op donderdag 25 december 2025 18:31 schreef suijkerbuijk het volgende:
Kijk, er zijn best relaties waarbij 1 partij overwegende schuld heeft en een verslaving is natuurlijk een prima voorbeeld van iets wat tot die conclusie kan leiden.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Lees nog eens:
Al tig keer aan de bel getrokken hebben (lees: "zeuren" over wat je graag anders zou zien).
Het feit dat je stopt met "zeuren" betekent niet dat je het inmiddels allemaal wel prima vindt, het betekent vooral dat je het opgegeven hebt daar nog verandering in te verwachten.
Ik denk niet eens dat de meeste vrouwen die scheiden als de kinderen de deur uit zijn daar bewust mee wachten tot de kinderen de deur uit zijn.
Ik denk wel dat ze vanwege de stabiliteit voor de kinderen vaak blijven hangen in een situatie waar ze alleen niet in zouden blijven hangen, en dat dat "sjezus, dit nog 20/30/40 jaar?" besef komt als de kinderen de deur uit zijn.
Maar ik snap dat het een fijner idee is te doen alsof het allemaal heel gecalculeerd is.
Hoe sta je er bijvoorbeeld in als iemand zijn/haar partner meermaals waarschuwt dat je niet nog 20/30/40 jaar in de relatie blijft als de partner zoveel blijft drinken als hij of zij doet?
Wanneer is dan het punt bereikt dat je de stekker eruit mag trekken? Of mag dat niet meer als de kinderen volwassen zijn geworden, heb je dan je stekkermoment gemist?
Voordat we binnen zijn in dat café al jaquote:Op donderdag 25 december 2025 18:40 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Sommige mannen denken dat nogal graag.
Dat wij een rij aan de deur hebben staan. Dat wij een café binnenlopen en na 5 minuten weer buiten staan tegen een muurtje.
We lezen het…quote:Op donderdag 25 december 2025 18:31 schreef suijkerbuijk het volgende:
Soms ligt het aan niemand maar past het gewoon niet. Of niet meer.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kijk, er zijn best relaties waarbij 1 partij overwegende schuld heeft en een verslaving is natuurlijk een prima voorbeeld van iets wat tot die conclusie kan leiden.
Maar de meeste relaties lopen ten einde omdat de een iets anders wil dan de ander en dat niet verenigbaar is, maar wel belangrijk. Vaak zijn dat dingen die al langer spelen, maar die in de eerste jaren nog ok gevonden werden en later niet.
En dan kun je als partner A wel zeggen: ik heb hem (of haar) het al zo vaak gezegd, maar hij luistert niet… maar ja, een partner is geen hond. Dus dat partner B niet verandert is niet zijn (of haar) schuld, maar eerder gewoon te verwachten. En natuurlijk: je moet als partner B wel duidelijk zijn dat je niet de noodzaak van veranderen ziet (en partner A moet daar ook voor open staan…).
In een goede relatie weet je samen compromissen te bedenken, dan wel te accepteren.
Hoe dan ook: mensen die beweren dat het fout lopen van hun relatie lag aan de ander, die neem ik (buiten goed gemotiveerd) niet al te serieus. En ik verwacht bovendien dat ze bij de volgende relatie weer hun neus zullen stoten.
Uiteraard.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:34 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Goh… hoe zou dat komen.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:31 schreef suijkerbuijk het volgende:
Ik zeg nergens dat het aan de een of de ander ligt, ik zie alleen wel om me heen gebeuren dan er op een gegeven moment een "sjezus, dit nog 20/30/40 jaar?" besef komt en dat diegene de stekker er dan vaak uittrekt.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kijk, er zijn best relaties waarbij 1 partij overwegende schuld heeft en een verslaving is natuurlijk een prima voorbeeld van iets wat tot die conclusie kan leiden.
Maar de meeste relaties lopen ten einde omdat de een iets anders wil dan de ander en dat niet verenigbaar is, maar wel belangrijk. Vaak zijn dat dingen die al langer spelen, maar die in de eerste jaren nog ok gevonden werden en later niet.
En dan kun je als partner A wel zeggen: ik heb hem (of haar) het al zo vaak gezegd, maar hij luistert niet… maar ja, een partner is geen hond. Dus dat partner B niet verandert is niet zijn (of haar) schuld, maar eerder gewoon te verwachten. En natuurlijk: je moet als partner B wel duidelijk zijn dat je niet de noodzaak van veranderen ziet (en partner A moet daar ook voor open staan…).
In een goede relatie weet je samen compromissen te bedenken, dan wel te accepteren.
Hoe dan ook: mensen die beweren dat het fout lopen van hun relatie lag aan de ander, die neem ik (buiten goed gemotiveerd) niet al te serieus. En ik verwacht bovendien dat ze bij de volgende relatie weer hun neus zullen stoten.
Waarom zouden die twee dingen niet samen kunnen gaan, dus dat de Dame van Plezier een klant leuk vindt en het graag met hem doet, terwijl hij er wel gewoon voor betaalt? Als je van beroep bakker bent kun je ook heel goed bevriend zijn met een klant terwijl de klant wel gewoon voor zijn brood betaalt.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:30 schreef LXIV het volgende:
Prostitutie trekt me helemaal niet, dat zo’n vrouw dan bij jou is omdat ze er geld voor krijgt en niet omdat ze jou leuk vind.
Dat geldt andersom ook lijkt mequote:Op donderdag 25 december 2025 18:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Uiteraard.
Natuurlijk zijn er altijd wel mannen die seks met hen willen hebben, maar wat sommige (kennelijk weinig kieskeurige) mannen dan vergeten is dat seks willen niet hetzelfde is als met iedereen seks willen.
Kan gewoonquote:Op donderdag 25 december 2025 18:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Waarom zouden die twee dingen niet samen kunnen gaan, dus dat de Dame van Plezier een klant leuk vindt en het graag met hem doet, terwijl hij er wel gewoon voor betaalt? Als je van beroep bakker bent kun je ook heel goed bevriend zijn met een klant terwijl de klant wel gewoon voor zijn brood betaalt.
Ik zie het juist als net zo eenvoudigquote:Op donderdag 25 december 2025 18:34 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Voor mij is het belangrijk dat een vrouw het geheel uit plezier doetquote:Op donderdag 25 december 2025 18:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Waarom zouden die twee dingen niet samen kunnen gaan, dus dat de Dame van Plezier een klant leuk vindt en het graag met hem doet, terwijl hij er wel gewoon voor betaalt? Als je van beroep bakker bent kun je ook heel goed bevriend zijn met een klant terwijl de klant wel gewoon voor zijn brood betaalt.
Ik las hier vorige week nog dat Miss Finland op een man leek volgens sommige mannen.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
En als je dan ziet hoevaak mannen termen gebruiken als "ik zou m'n hond er nog vanaf schoppen", dan vraag ik me ook af hoe vrouwen in die categorie "zo eenvoudig" aan de man of seks zouden komen.
Sorry, ik kan deze zin op meerdere manieren opvatten.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zie het juist als net zo eenvoudig
Exact.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:45 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Soms ligt het aan niemand maar past het gewoon niet. Of niet meer.
Je kunt je niet eeuwig blijven aanpassen. Of je nu man of vrouw bent.
Dan heb ik het niet duidelijk genoeg omschrevenquote:Op donderdag 25 december 2025 18:47 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Sorry, ik kan deze zin op meerdere manieren opvatten.
quote:Op donderdag 25 december 2025 18:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Kan je het nog eens doen?quote:Op donderdag 25 december 2025 18:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan heb ik het niet duidelijk genoeg omschreven
Er zijn wel degelijk dames die er plezier in beleven en voorkeur hebben voor bepaalde klanten. Die het werk uit eigen beweging doen en niet worden gedwongen. Klanten die ook terugkomen, waar ze wellicht al jaren mee afspreken.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:49 schreef Lenny77 het volgende:
[..]![]()
Al jouw voorbeelden die je hier aanhaalt zijn toch niet te vergelijken joh?!
Als je als vrouw op café gaat, zal het in de regel niet zo'n vaart lopen. Maar als een vrouw een profiel aanmaakt op Tinder, dan kan ze dezelfde avond nog een sexdate scoren.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:40 schreef Lenny77 het volgende:
Sommige mannen denken dat nogal graag.
Dat wij een rij aan de deur hebben staan. Dat wij een café binnenlopen en na 5 minuten weer buiten staan tegen een muurtje.
quote:
Die zullen er vast zijn. Maar het zal de grote minderheid zijn.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:50 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Er zijn wel degelijk dames die er plezier in beleven en voorkeur hebben voor bepaalde klanten. Die ook terugkomen.
Maar ik snap wel dat dat wellicht lastig is om te accepteren dat dit zo is, als je er heel anders tegenaan kijkt.
Ongetwijfeld. Maar wat ik toch heel vaak zie is dat het passief wordt gecommuniceerd. Dus: ik ben hier niet tevreden over, dus jij moet er wat aan gaan doen.quote:Op donderdag 25 december 2025 18:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het aan de een of de ander ligt, ik zie alleen wel om me heen gebeuren dan er op een gegeven moment een "sjezus, dit nog 20/30/40 jaar?" besef komt en dat diegene de stekker er dan vaak uittrekt.
Of de ander het allemaal wel prima vindt of sowieso minder hoge verwachtingen heeft maakt dan niet zoveel uit.
Je kunt dat idd ook "uit elkaar gegroeid" noemen, ook best, maar ook dan zijn er vaak al momenten geweest waarin een van beiden aangaf niet heel gelukkig te zijn met de richting waarin de relatie zich beweegt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |