Dat hij opstapte was onvermijdelijk. Wie daarover verbaasd doet die zeurt om het zeuren.quote:Op zaterdag 27 december 2025 20:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geen gunfactor is duidelijk. Geen aangenaam karakter, dat zie ik hier zo. Ik was niet kapot van hem, maar niet omdat hij een onaangename man was. Niets onaangenamer dan de rest van die lui naar mijn mening.
Een overgebleven regent die netjes, zoals te doen gebruikelijk, verantwoordelijkheid neemt en een stap terug doet als hij zetels verliest.
Maar wat nu als maanden later de omstandigheden veranderd zijn en werkelijk uit alles blijkt dat het veel verstandiger is om op te stappen?quote:Op zaterdag 27 december 2025 20:50 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe duidelijk je het wil hebben. Maar er staat letterlijk:
'Geen premier? Dan blijft Frans Timmermans in de Tweede Kamer.'
Niet dus.
Je kunt ook gewoon zonder bril van haters of vergoelijkers kijken. En zien dat ie gewoon gelogen heeft.
Had hem gesierd als ie daar niet over gelogen zou hebben.quote:Op zaterdag 27 december 2025 20:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat hij opstapte was onvermijdelijk. Wie daarover verbaasd doet die zeurt om het zeuren.
Maanden later?quote:Op zaterdag 27 december 2025 20:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar wat nu als maanden later de omstandigheden veranderd zijn en werkelijk uit alles blijkt dat het veel verstandiger is om op te stappen?
Nee, je besluit heroverwegen na veranderende omstandigheden is geen liegen.quote:Op zaterdag 27 december 2025 20:54 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Had hem gesierd als ie daar niet over gelogen zou hebben.
Wees gewoon een vent.
Eerst zeggen dat je wel in de kamer plaats neemt. En dan met stille trom vertrekken. Hij is niet eens bij zijn afscheid geweest.
Ik.vind het allemaal maar sneu overkomen.
Houd je bij andere partijleiders dezelfde standaarden aan?quote:Op zaterdag 27 december 2025 19:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Timmermans wist dat schijnbaar niet. Of hij loog. Kies maar
Derde optie is dat hij echt zo compleet van het padje was dat hij de mogelijkheid van verlies niet eens voor kon stellen.
Tuurlijk niet, ovrr Yesilgoz hoor je onze rechtse raker nietquote:Op zaterdag 27 december 2025 20:58 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Houd je bij andere partijleiders dezelfde standaarden aan?
Ik had hem ook liever in de kamer gezien. Vind het een aderlating voor de PvdA. Niets meer van die partij over. Helaas.quote:Op zaterdag 27 december 2025 21:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
Heb er in '23 op gestemd.
Liever had ik Timmermans niet zien vertrekken; wie weet hoe verder weg van de normaliteit PvdA-GL de komende jaren komt te staan zonder een raspoliticus als hij.
quote:Op zaterdag 27 december 2025 21:06 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ik had hem ook liever in de kamer gezien. Vind het een aderlating voor de PvdA. Niets meer van die partij over. Helaas.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 16:35 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het is wel wat Timmermans wil. Als hij de kans krijgt.
Zijn tweet is duidelijk. Meer meer meer.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:17 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Je hebt toch gehoord wat Timmermans wil? Palestijnen hierheen halen.
Helemaal van het padje af die kliek.
quote:
van Drees naar niksquote:Op zaterdag 27 december 2025 21:06 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ik had hem ook liever in de kamer gezien. Vind het een aderlating voor de PvdA. Niets meer van die partij over. Helaas.
quote:Wat heeft Willem Drees gedaan?
Hij was de initiator van diverse sociale wetten.
Als minister van Sociale Zaken legde hij al in 1947 met de Noodwet Ouderdomsvoorziening de grondslag van sociale wetgevingen.
Vandaar ook de uitdrukking: Hij trekt van Drees (waarmee wordt bedoeld dat iemand ouderdomspensioen ontvangt).
quote:De partij werd opgericht in 1946 als een voortzetting van de vooroorlogse Sociaal-Democratische Arbeiders Partij (SDAP), de Vrijzinnig-Democratische Bond (VDB) en de Christelijk-Democratische Unie (CDU
Natuurlijk nietquote:Op zaterdag 27 december 2025 21:06 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Huh? Nee, ik zeg precies wat er gebeurd is. De PvdA heeft zichzelf opgeheven. De fusie is keihard mislukt. Of wil je net doen alsof D66 niet de verkiezingen gewonnen heeft?quote:Op zaterdag 27 december 2025 20:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou dan.
Je snapt vast zelf waarom de rest van je reactie dan ook nergens op slaat.
Hebben andere partijleiders gezegd niet op te stappen bij flink verlies? Domme vraag natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 december 2025 20:58 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Houd je bij andere partijleiders dezelfde standaarden aan?
Een fusieproces kijkt natuurlijk verder dan een mislukte verkiezing.quote:Op zaterdag 27 december 2025 21:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Huh? Nee, ik zeg precies wat er gebeurd is. De PvdA heeft zichzelf opgeheven. De fusie is keihard mislukt. Of wil je net doen alsof D66 niet de verkiezingen gewonnen heeft?
Dat verwacht ik niet , Jetten doet het echt wel erg goed tot op hedenquote:Op zaterdag 27 december 2025 22:00 schreef Hexagon het volgende:
D66 zal ook wel weer een keer de wind tegen krijgen en
Rob-1 gaat sowieso als te rechts beoordeeld worden door het linker deel van D66 bij de volgende verkiezingen.quote:Op zaterdag 27 december 2025 22:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat verwacht ik niet , Jetten doet het echt wel erg goed tot op heden
als ie niet van de trap af dondert dan blijft wel goed gaan
dit minderheids kabinet kon best wel een succes gaan worden
Ergens midden oktober, Dilan die blunder op blunder stapelt, Jetten heeft niet zoveel in de melk te brokkelen en er is het slechtste kabinet ooit.quote:Op zaterdag 27 december 2025 19:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Timmermans wist dat schijnbaar niet. Of hij loog. Kies maar
Derde optie is dat hij echt zo compleet van het padje was dat hij de mogelijkheid van verlies niet eens voor kon stellen.
Mwah, de campagne ging eigenlijk rotslecht. Iemand had best mogen ingrijpen en bij mogen sturen als je dan zo'n grote partij met een professionele organisatie bent.quote:Op zaterdag 27 december 2025 22:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ergens midden oktober, Dilan die blunder op blunder stapelt, Jetten heeft niet zoveel in de melk te brokkelen en er is het slechtste kabinet ooit.
Vervolgens ben jij de grootste oppositie partij.
Ik denk echt dat helemaal niemand bij de PvdA de huidige verkiezingsuitslag had zien aankomen.
Rob Jetten zit er ook niet eeuwig.quote:Op zaterdag 27 december 2025 22:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat verwacht ik niet , Jetten doet het echt wel erg goed tot op heden
als ie niet van de trap af dondert dan blijft wel goed gaan
dit minderheids kabinet kon best wel een succes gaan worden
Hij gaat teveel richting rechts dat kost hem de kop denk ikquote:Op zaterdag 27 december 2025 22:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Rob Jetten zit er ook niet eeuwig.
Het is onzin om de hele politieke toekomst op basis van een verkiezing te voorspellen.
Dat heeft hem juist de overwinning opgeleverdquote:Op zaterdag 27 december 2025 22:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hij gaat teveel richting rechts dat kost hem de kop denk ik
heel nederland gaat steeds meer naar rechtsquote:Op zaterdag 27 december 2025 22:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hij gaat teveel richting rechts dat kost hem de kop denk ik
Uh huh, het doel was de grootste worden bij de laatste twee verkiezingen. Men dacht echt dat dat mogelijk was. Dit soort geschiedsvervalsing schiet niemand wat mee op.quote:Op zaterdag 27 december 2025 22:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een fusieproces kijkt natuurlijk verder dan een mislukte verkiezing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |