Het moment van besluiten tot nieuwe verkiezingen en een daadwerkelijk nieuwe regering is gewoon ook veel te lang.quote:Op zondag 28 december 2025 13:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gaat over het feit dat de huidige, demissionaire, ministers ronduit weigeren uit te voeren waar een ruime kamermeerderheid voor gestemd heeft.
Dan maken ze dus misbruik van hun macht, doen niet wat ze moeten doen, en dat terwijl het huidige kabinet nog geen 17,5% van de kiezers vertegenwoordigt.
Niks meerderheid zoeken, die meerderheid is er al, de minister weigert het uit te voeren: dat deugt niet.
ja dat is het voordeel met een minderheidscoalitiequote:Op zondag 28 december 2025 13:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het moment van besluiten tot nieuwe verkiezingen en een daadwerkelijk nieuwe regering is gewoon ook veel te lang.
Ik hoop dat je dit niet echt denkt. Alles is de schuld van iedereen behalve GL zelf en D66 heeft zelf geen campagne gevoerd. Het kan toch niet zo zijn dat je dat echt vindt?quote:Op zaterdag 27 december 2025 22:38 schreef probeer het volgende:
[..]
De PvdA stemmers die naar D66 overstapten omdat Frans en Gl/PvdA succesvol gedemoniseerd werden tot extremistisch, hebben hem de overwinning opgeleverd.
Dat effect lijkt me veel groter geweest dan de VVD-ers aan de linkerkant die Dilan te rechts vonden en daarom D66 kozen.
D66 heeft daar zelf niet zoveel mee te maken gehad. En dat ze liever over rechts-midden ging bleek pas na de verkiezingen.
Nee, dat hoeft een effectieve regering ook niet. Die maken beleid en voeren dat uit. Zo wordt Nederland al een eeuw ofzo bestuurd.quote:Op zondag 28 december 2025 13:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt , je hoeft het niet twee keer voor te leggen aan het parlement
Tuurlijk was de campagne van PvdA/GL niet geweldig maar de zaken die hij noemt hebben wel meegewerktquote:Op zondag 28 december 2025 14:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik hoop dat je dit niet echt denkt. Alles is de schuld van iedereen behalve GL zelf en D66 heeft zelf geen campagne gevoerd. Het kan toch niet zo zijn dat je dat echt vindt?
kloptquote:Op zondag 28 december 2025 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft een effectieve regering ook niet. Die maken beleid en voeren dat uit. Zo wordt Nederland al een eeuw ofzo bestuurd.
'de kiezers hebben gewoon verkeerd gestemd 'quote:Op zondag 28 december 2025 14:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik hoop dat je dit niet echt denkt. Alles is de schuld van iedereen behalve GL zelf en D66 heeft zelf geen campagne gevoerd. Het kan toch niet zo zijn dat je dat echt vindt?
ha ha ha haquote:Op zondag 28 december 2025 15:16 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
'de kiezers hebben gewoon verkeerd gestemd '
De regering is medewetgever in die zin dat ze zelf wetsvoorstellen kan indienen, maar wetsvoorstellen kunnen alleen worden goed- of afgekeurd door de Kamers.quote:Op zondag 28 december 2025 13:29 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
We hebben ook geen zuivere scheiding van de machten in Nederland.
De regering is zowel deel van de wetgevende als de uitvoerende macht.
quote:In Nederland voltrekt zich dit jaar een werkgelegenheidswonder: 'Vlag kan uit'
Amsterdam- In Nederland voltrekt zich een werkgelegenheidswonder.
Maar liefst 10.390.000 mensen zijn er inmiddels aan het werk, en dat is een absoluut record.
quote:De arbeidsmarkt is ontzettend krap: we hebben veel vacatures, een historisch lage werkloosheid en een hoge werkgelegenheid.
„In Nederland zegt 37 procent van de bedrijven dat het tekort aan mensen het grootste probleem is om de productie op te voeren.
In de eurozone geldt dat voor 20 procent. Bij ons is dat dus dubbel zo hoog.”
Krapte op de arbeidsmarkt
Dat kun je als een probleem beschouwen, maar ook als goed nieuws.
We kijken hier steeds naar vanuit de context van de problemen die dit oplevert.
Maar de krapte op de arbeidsmarkt is wat mij betreft een luxeprobleem”, stelt Blom.
Dit is voor werkende mensen een geschenk. Ik denk dat veel andere landen ons hierom benijden.”
De werkloosheid ligt al vier jaar onder de 4 procent van de beroepsbevolking.
Dat is in vijftig jaar niet voorgekomen.
Meer dan 73 procent van de Nederlanders tussen de 15 en 74 jaar werkt, ook een historisch record.
quote:AI-overzicht
Economische divergentie binnen de eurozone verwijst naar de groeiende verschillen in economische prestaties (zoals groei, schuld, werkloosheid) tussen eurolanden, verergerd door asymmetrische schokken (zoals de coronacrisis) en structurele onevenwichtigheden (zoals hoge schulden in Zuid-Europa, concurrentiekracht in Noord-Europa), wat de stabiliteit van de muntunie onder druk zet en de roep om meer financiële transfers en gemeenschappelijk beleid versterkt.
Oorzaken en Kenmerken van Divergentie:
Asymmetrische Schokken: Een economische gebeurtenis treft niet alle landen gelijk, zoals de coronacrisis die sommige landen harder trof dan andere.
Structurele Verschillen: Grote verschillen in economische ontwikkeling, begrotingsruimte, overheidsfinanciën (staatsschuld) en concurrentiepositie tussen kern- en periferielanden.
-----------------
Gebrek aan Instrumenten: Lidstaten missen instrumenten om schokken op te vangen, zoals de mogelijkheid tot devaluatie van hun eigen munt, wat de crisis verergerde.
------------------
Financiële Verwevenheid: De verwevenheid tussen nationale banken en overheden creëert extra risico's.
Gevolgen van Divergentie:
Druk op EMU-stabiliteit: De verschillen bedreigen de toekomstbestendigheid van de Economische en Monetaire Unie (EMU).
ziin vriend hoop scheffer zou in ruil voor deelname aan de Irak oorlog de baas van de NATO wordenquote:Op zondag 28 december 2025 19:42 schreef phpmystyle het volgende:
https://anderetijden.nl/a(...)-Balkenende---Deel-1
Zoals aangekondigd. Balkenende docu.
Ik ga zeker kijken. Ik ben er nog niet over uit of de man nu over of onderschat is. Sowieso is hij weinig meer in beeld geweest na zijn aftreden.
Doet me denken aan zijn vreemdgaande compagnon Jack-normen en waarden- de Vries.quote:
Dit soort cliëntelisme is meer besteed aan zijn opvolger: Rutte.quote:Op zondag 28 december 2025 22:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ziin vriend hoop scheffer zou in ruil voor deelname aan de Irak oorlog de baas van de NATO worden
meer valt er niet over te zeggen
[ afbeelding ]
CDA: normen en waardenquote:
En 'na het zuur komt het zoet'.quote:Op maandag 29 december 2025 10:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
CDA: normen en waarden
VVD: enorme waarde
Het gezin moest weer de hoeksteen van de samenleving worden en tegelijk moest de broekriem worden aangespannen
Balkenende overdreven optimistisch...quote:Op maandag 29 december 2025 10:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En 'na het zuur komt het zoet'.
"Eeeej JP, wanneer kunnen we het zoet nou eens verwachten?
-"eeuuuh jaaa, voorlopig nog niet want economische crisis en zulks".
"ja, wanneer dan wel????"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |