abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219567164
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 11:47 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Dit dus, men vraagt zich vaak af waarom de mannen een antifeministische kant optrekken.

Nou kijk alleen al naar dit, mannen een kamerplant met een rijbewijs noemen is prima, sociaal geaccepteerd en mannen die er wat op tegen hebben moeten niet zeiken.
Maar als een man dit zou schrijven over vrouwen, dat vrouwen een kamerplant met een rijbewijs zijn, dan zou het A) Sowieso niet gepubliceerd worden, B) Nationale media ophef veroorzaken waarbij politieke partijen zich nog mee zouden bemoeien.

Net als met het 'Mannenprobleem'
Volop in de aandacht, in praatprogramma's hadden ze het steeds over het mannenprobleem in Nederland.
Stel dat het andersom zou zijn, denk je dat men zou praten over het Vrouwenprobleem?
Dat zou ondenkbaar zijn.... Zie je het al voor je bij praat programma's dat ze serieus zouden discussiëren of er een vrouwenprobleem in Nederland is?

Ik kan het me niet indenken.
Overal worden mannen neergezet als nutteloze mongolen alsof vrouwen zelf Gods gift to the world zijn.
Gaat het over problemen met seks? dan zijn het de mannen die het probleem zijn, nooit de vrouw.
Gaat het over huiselijk geweld? De vrouw is heilig en altijd lief.

Ga alleen eens kijken bij het zure en het linkse mannenhatende Vivaforum. Echt elke vent wordt daar als een vreselijke narcist neergezet. Uiteraard zijn de vrouwen aldaar helemaal geweldig.
Op social media en in colums? Idem.

En maar huilen over vrouwonvriendelijke opmerkingen danwel gedragingen vanuit de man maar de vrouw is vele malen erger!
En dat zeg ik als vrouw. :')
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
pi_219567173
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 11:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik begrijp het heel goed. Sommige mannen wijzen naar alles en iedereen om hun eigen onvermogen op af te schuiven. Dat is lekker makkelijk. Maar het levert geen zak op.
Daar denkt Andrew Tate anders over.
  dinsdag 23 december 2025 @ 11:58:05 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219567182
Lekker stoken in de verhoudingen tussen man en vrouw zodat ze vooral geen gezin gaan stichten en links-liberaal gaan stemmen
The End Times are wild
  dinsdag 23 december 2025 @ 11:58:18 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219567186
quote:
12s.gif Op dinsdag 23 december 2025 11:56 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Daar denkt Andrew Tate anders over.
Ja, de sekteleider heeft nu eenmaal belang bij volgelingen die niet vooruit komen.
  dinsdag 23 december 2025 @ 11:59:53 #95
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219567190
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 december 2025 11:56 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Overal worden mannen neergezet als nutteloze mongolen alsof vrouwen zelf Gods gift to the world zijn.
Gaat het over problemen met seks? dan zijn het de mannen die het probleem zijn, nooit de vrouw.
Gaat het over huiselijk geweld? De vrouw is heilig en altijd lief.

Ga alleen eens kijken bij het zure en het linkse mannenhatende Vivaforum. Echt elke vent wordt daar als een vreselijke narcist neergezet. Uiteraard zijn de vrouwen aldaar helemaal geweldig.
Op social media en in colums? Idem.

En maar huilen over vrouwonvriendelijke opmerkingen danwel gedragingen vanuit de man maar de vrouw is vele malen erger!
En dat zeg ik als vrouw. :')
Kijk alleen al naar TV series en Films.
Met name comedy's, de man is altijd de sullige dommerik, de vrouw is de baas in huis en heeft alles onder controle.
Denk dat als je nu een tv show maakt waarin de vrouw de domme sul is en de man slim en knap dat je vrij snel gecanceld wordt.
  dinsdag 23 december 2025 @ 12:01:10 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219567205
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 11:58 schreef LXIV het volgende:
Lekker stoken in de verhoudingen tussen man en vrouw zodat ze vooral geen gezin gaan stichten en links-liberaal gaan stemmen
Tja, vind je het raar dat ze geen gezin willen met een onaantrekkelijke jankerd die altijd de schuld aan anderen geeft en geen zak doet om te verbeteren?

Kijk gaat zo'n man de dingen doen om wel aantrekkelijk te zijn, dan is een van die single vrouwen voor hem en zal ze graag met hem kindertjes maken.

Maar dat kost moeite en zelfreflectie. Makkelijker is het om Tate filmpjes te kijken.
  dinsdag 23 december 2025 @ 12:01:55 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219567211
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 11:59 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Met name comedy's, de man is altijd de sullige dommerik, de vrouw is de baas in huis en heeft alles onder controle.
Denk dat als je nu een tv show maakt waarin de vrouw de domme sul is en de man slim en knap dat je vrij snel gecanceld wordt.
pi_219567212
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 10:57 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
De arbitraire onmeetbare aspecten natuurlijk.Prinsesjes zijn? Jonge vrouwen zijn juist onafhankelijker dan ooit. Mannen willen vaak een zacht prinsesje, maar dat zijn veel vrouwen simpelweg niet. Een vrouwelijke wetenschapper die een gelijke wil, is geen princess treatment.
Net zoals dat wat over mannen gezegd wordt onzin is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 23 december 2025 @ 12:02:46 #99
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219567220
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 12:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja, vind je het raar dat ze geen gezin willen met een onaantrekkelijke jankerd die altijd de schuld aan anderen geeft en geen zak doet om te verbeteren?

Kijk gaat zo'n man de dingen doen om wel aantrekkelijk te zijn, dan is een van die single vrouwen voor hem en zal ze graag met hem kindertjes maken.

Maar dat kost moeite en zelfreflectie. Makkelijker is het om Tate filmpjes te kijken.
Het stuk is erg denigrerend voor mannen. Eigelijk hetzelfde als wat INCELS over vrouwen roepen. Dat soort berichten drijft mannen en vrouwen uit elkaar, dus dat zal ook wel het doel ervan zijn
The End Times are wild
  dinsdag 23 december 2025 @ 12:02:46 #100
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_219567221
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 11:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Prima, maar als dat onaantrekkelijk wordt gevonden, dan moet je ook verantwoordelijkheid nemen voor de gevolgen.
Dat doe ik (lachend om de vele treurige toneelstukjes om me heen).
  dinsdag 23 december 2025 @ 12:03:09 #101
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219567225
Mensen beoordelen of, liever, veroordelen op basis van onveranderlijke identitaire eigenschappen...

Het blijft achterlijk, of het nu uit de mond van deze superfeministische Debbie komt of uit die van de Grand Wizard van de Ku Klux Klan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219567232
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 11:59 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Jep.
¨Dat kan écht niet meer. Zo niet van deze tijd¨. :'(
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
pi_219567237
Ik heb geen Andrew Tate nodig.
Vind hem ook totaal niet interessant of relevant.
Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik ondertussen te oud ben voor zijn fanbase.
  dinsdag 23 december 2025 @ 12:04:51 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219567238
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 12:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het stuk is erg denigrerend voor mannen. Eigelijk hetzelfde als wat INCELS over vrouwen roepen. Dat soort berichten drijft mannen en vrouwen uit elkaar, dus dat zal ook wel het doel ervan zijn
Klopt, maar ik voel me gewoon niet aangesproken door het stuk. Dus dat maakt het leven al veel makkelijker.
  dinsdag 23 december 2025 @ 12:05:05 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219567240
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 12:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Klopt, maar ik voel me gewoon niet aangesproken door het stuk. Dus dat maakt het leven al veel makkelijker.
Ik ook niet.
The End Times are wild
pi_219567253
Bestaat er eigenlijk nog zoiets als verliefd op elkaar worden? genegenheid en gevoelens voor elkaar? tederheid en leuke dingen en in elkaar zien? Je weet wel dat van vroeger? bestaat dat nog?
Tegenwoordig lijkt het aangaan van een relatie meer op het sluiten een zakendeal en het afvinken van criteria.
  Moderator dinsdag 23 december 2025 @ 12:06:32 #107
5428 crew  miss_sly
pi_219567254
Kijk nou alleen eens naar dit topic.
De enige reactie op het stuk is enorm af gaan geven op vrouwen. Dat is toch op geen enkele manier een inhoudelijke reactie? Dit is één vrouw die zo'n stukje schrijft, en meteen krijgen alle vrouwen er van langs in het topic. Het zal wel des FOK!'s zijn, en gelukkig ken ik in het echte leven mannen en vrouwen die er samen op gelijkwaardige gronden iets goeds van maken.

Waarom moet het op deze manier? Een normaal gesprek zou men toch moeten kunnen voeren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 23 december 2025 @ 12:06:50 #108
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219567256
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 12:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Lieve schat,

Het stukje in de OP doet wat precies?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 23 december 2025 @ 12:06:55 #109
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219567258
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 11:02 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Is maar een quote van Tiktok. Vroeger waren de termen een stuk fermer, maar hadden mannen nog niet zulke lange tenen naar mijn idee.
Vroeger waren meer mannen ook ferm horkeriger wat dit soort dingen betreft ;)

Het is ook niet voor niks dat een bepaald slag hork alleen binnen bepaalde conservatieve gemeenschappen aan de vrouw kan komen. Het gros van de mannen heeft echt wel een inhaalslag gemaakt wat betreft hun instelling en gaat er niet zomaar vanuit dat hun werkende vrouw een kamermeid met rijbewijs is, zeg maar.
pi_219567268
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2025 12:06 schreef miss_sly het volgende:
De enige reactie op het stuk is enorm af gaan geven op vrouwen. Dat is toch op geen enkele manier een inhoudelijke reactie? Dit is één vrouw die zo'n stukje schrijft, en meteen krijgen alle vrouwen er van langs in het topic. Het zal wel des FOK!'s zijn, en gelukkig ken ik in het echte leven mannen en vrouwen die er samen op gelijkwaardige gronden iets goeds van maken.

Waarom moet het op deze manier? Een normaal gesprek zou men toch moeten kunnen voeren.
Bekijk deze YouTube-video
  dinsdag 23 december 2025 @ 12:08:40 #111
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219567270
quote:

Ik geef niet af, ik noem het beoordelen en generaliseren van mensen op basis van vaststaande aangeboren eigenschappen achterlijk.

Vandaar dat ik ook totaal niets op heb met figuren als Tate, of andere 'alfamannetjes' die over vrouwen praten zoals deze Debbie dat doet over mannen.

Ik vind dat vooral heel domme, heel vermoeiende mensen.

Noem het consequent zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 23 december 2025 @ 12:09:18 #112
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_219567275
quote:
De enige reactie op het stuk is enorm af gaan geven op vrouwen.
Je chargeert enigszins.
  dinsdag 23 december 2025 @ 12:09:23 #113
319979 Fok-it
All is well
pi_219567277
quote:

Nou ja, net als dat er meer mannen zijn die niet elke vrouw over 1 kam scheren zijn er natuurlijk ook veel vrouwen net als deze Debby

Het is simpelweg geen uitzondering en ook die kant van de medaille is toxic
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219567279
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 12:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
True, same here. Neemt niet weg dat het diep triest is dat serieuze media dit soort pulp te pas en te onpas de wereld in slingeren. Hou dit lekker voor op het vivaforum.
pi_219567289
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 12:04 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik heb geen Andrew Tate nodig.
Vind hem ook totaal niet interessant of relevant.
Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik ondertussen te oud ben voor zijn fanbase.
is ook enkel voor winnaars
pi_219567290
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 12:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik geef niet af, ik noem het beoordelen en generaliseren van mensen op basis van vaststaande aangeboren eigenschappen achterlijk.

Vandaar dat ik ook totaal niets op heb met figuren als Tate, of andere 'alfamannetjes' die over vrouwen praten zoals deze Debbie dat doet over mannen.

Volledig mee eens. Probleem is dat dat soort figuren en zijn vrouwelijke tegenhangers het mainstream beeld van elkaars geslacht bepalen terwijl in werkelijkheid het slechts stropoppen gedoe is op basis van karikaturen.
  dinsdag 23 december 2025 @ 12:13:19 #117
319979 Fok-it
All is well
pi_219567299
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 12:11 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Volledig mee eens. Probleem is dat dat soort figuren en zijn vrouwelijke tegenhangers het mainstream beeld van elkaars geslacht bepalen terwijl in werkelijkheid het slechts stropoppen gedoe is op basis van karikaturen.
Als jij van mening bent dat homos niet kunnen oordelen over heteros hoor je zelf ook tot die karikaturen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219567303
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 10:55 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Dat mannen en vrouwen verschillende hersenen hebben, is pure pseudo-wetenschap. Er is wetenschappelijk niets wat er op wijst dat we verschillende hersenen hebben.
Dan kun je ook niet in het verkeerde lichaam geboren zijn.

quote:
Onze seksuele dimorfie is hele klein, geen zoogdier met een grotere overlap tussen man en vrouw dan de mens.
Prima, maar dat is nog steeds een verschil. Die verschillen kun je groter maken dan ze zijn, je kunt ze ook vieren, ervan genieten, er gebruik van maken, ze dempen, maar wat we nu zien is een ongekende ontwikkeling: Vrouwen zonderen zich af van mannen om dan elkaar wijs te maken dat vrouwen superieur zijn en jongetjes meer als meisjes moeten worden en mannen meer als vrouwen en dan wordt alles beter voor vrouwen. Mannelijkheid is toxisch, vrouwelijkheid is goed. Met zijn allen durven ze wel, alleen niet want ze zijn hartstikke onzeker zonder voortdurende bevestiging van als hoedenbankhondjes meeknikkende andere vrouwen.

Dan zoekt de meute één target om met zijn allen aan te vallen, met het theater van valse beschuldigingen en de sterke arme der wet erbij, en hebben ze Tate veel groter gemaakt dan hij was. Voor jongens is de afkeuring van zeikwijven immers een aanprijzing.

quote:
Verder is het idee dat vooral vrouwen Andrew Tate interessant vinden natuurlijk flauwekul. Dat is gewoon uitgezocht met een enorme kloof tussen mannen en vrouwen:
https://yougov.co.uk/soci(...)ew-tates-views-women
Je sluit massaal jongens op in huis omdat het leven van wat bejaarden met enkele maanden te rekken en dan ben je verbaasd dat ze op internet wat vermaak zoeken in typisch onvolwassen jongensdingen als snelle auto's, kickboksen en rokkenjagerij?

Het is dan ook weer typisch dat mannen dan ook weer zouden moeten samenrotten om collectief alles wat Tate is en zegt af te keuren. Dat doe ik ook niet, ik heb niet zoveel van hem gezien destijds maar met zijn mening over parachutespringers was ik het hartgrondig eens. Over discipline zei ook weleens wat zinnigs, over de plek van vrouwen in gevaarlijke situaties zat ie er in mijn herinnering ook niet helemaal naast. Maar mannen worden geacht zich te conformeren en braaf door het hoepeltje van de feministische internationale te springen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_219567305
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 10:36 schreef Red_85 het volgende:
Wat zijn vrouwen dan?

Onrealistisch veeleisende zeiksnollen?

Help mijn vrouw is een lamlendig zeikwijf.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator dinsdag 23 december 2025 @ 12:14:23 #120
5428 crew  miss_sly
pi_219567309
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 12:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het enige dat aangeboren is in deze is het man of vrouw zijn.
De omgang met andere mensen, waaronder die van het andere geslacht, is iets wat niet aangeboren is, maar aangeleerd. En daarin kunnen we allemaal best stappen maken om dat te verbeteren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')