Maar dat zijn ook wapens.quote:Op zondag 21 december 2025 12:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Gezien de strijd die nu wordt geleverd heeft het misschien wel meer zin om te investeren in productie faciliteiten van super goedkope drones ipv in dure tanks/onderzeeboten.
Waarschijnlijk effectiever en/of nuttiger tegen een fractie van de kosten.
quote:Op zondag 21 december 2025 13:53 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ze staan wel flink op winst:
FvD op 12 zetels
[ x ]
FVD is PVV aan het slopen blijkbaar.quote:Op zondag 21 december 2025 13:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
D66, CDA, VVD, JA21 nu op 77
Qua tanks ben ik het met je eens, dat wordt gewoon een te groot en makkelijk zichtbaar doelwit met hangende munitie.quote:Op zondag 21 december 2025 14:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja maar nu investeren we in onderzeeboten en tanks, weggegooid geld.
het oorlog topic is een deur verderquote:
Het is wat gechargeerd en ik had ook specifieker moeten zijn, met name de golf arbeidsmigranten uit oa Turkije en Marokko zijn niet allemaal even goed behandeld en of begeleid. Dat heb ik uit hun eigen mond horen komen. Ik ben opgegroeid in een "vogelaarwijk" waarbij hun kinderen tegen dezelfde problemen als hun ouders aanliepen ondanks dat ze hier geboren waren.quote:Op zondag 21 december 2025 08:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar ben ik het vanzelfsprekend niet mee eens. Dat het een grote flopshow was. Sterker nog, door dat zo te benoemen zeg je eigenlijk tussen neus en lippen door dat het je niet gaat om de integratie van deze personen, maar het feit dat ze hier uberhaupt aanwezig zijn.
Nu weet ij niet of je dat ook bedoelde, maar het is wel de oorzaak waarom er niet normaal gesproken kan worden over immigratie. Een paar posts terug spreek je over dat de nuance teruggebracht moet worden, of woorden van gelijke strekking, om vervolgens met dit soort termen te smijten.
Nou ja straks hebben we een vrijwillige dienstplicht als het aan Henri ligt.quote:Op zondag 21 december 2025 15:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het oorlog topic is een deur verder
Nee, dus. Het heet dan ook vrijwillige maatschappelijke diensttijd en is op zich een prima plan.quote:Op zondag 21 december 2025 18:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja straks hebben we een vrijwillige dienstplicht als het aan Henri ligt.
Hoe zou dat werken, je bent verplicht om in dienst te treden anders krijg je een gevangenis straf, maar aangezien het vrijwillig is krijg je geen salaris?
Dit is niet serieus toch hoop ik?quote:Op zondag 21 december 2025 18:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hoe zou dat werken, je bent verplicht om in dienst te treden anders krijg je een gevangenis straf, maar aangezien het vrijwillig is krijg je geen salaris?
Nee natuurlijk niet.quote:Op zondag 21 december 2025 18:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit is niet serieus toch hoop ik?
Ik vind het idee op zich niet slecht maar krijg je dan een uitkering omdat je in die periode niet kan werken?quote:Op zondag 21 december 2025 18:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dus. Het heet dan ook vrijwillige maatschappelijke diensttijd en is op zich een prima plan.
Nee, maar er zijn wel proeven dat je zo je schuld kunt aflossen: https://www.binnenlandsbe(...)appelijke-diensttijdquote:Op zondag 21 december 2025 18:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik vind het idee op zich niet slecht maar krijg je dan een uitkering omdat je in die periode niet kan werken?
De één gaat een jaar lang feesten in Indonesië, Thailand en Vietnam, de ander mag een jaar lang trainen op de Marnewaard.quote:Op zondag 21 december 2025 18:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar er zijn wel proeven dat je zo je schuld kunt aflossen: https://www.binnenlandsbe(...)appelijke-diensttijd
Het hoeft ook niet altijd fulltime en is vaak ook in plaats van een tussenjaar oid.
Dat was vroeger ook zoquote:Op zondag 21 december 2025 18:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De MDT levert gewoon ervaringen en competenties op waar je daarna wat aan hebt. En het is vrijwillig, maar er blijkt gewoon behoefte aan dus helemaal goed.quote:Op zondag 21 december 2025 18:35 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De één gaat een jaar lang feesten in Indonesië, Thailand en Vietnam, de ander mag een jaar lang trainen op de Marnewaard.
De soep wordt niet zo heet gegeten..quote:Op zondag 21 december 2025 18:35 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De één gaat een jaar lang feesten in Indonesië, Thailand en Vietnam, de ander mag een jaar lang trainen op de Marnewaard.
Welke vaardigheden precies in een moderne kenniseconomie?quote:Op zondag 21 december 2025 18:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
De MDT levert gewoon ervaringen en competenties op waar je daarna wat aan hebt. En het is vrijwillig, maar er blijkt gewoon behoefte aan dus helemaal goed.
Sociaal, onder andere. Jongeren die van school/universiteit komen, kunnen nauwelijks een gesprek voeren. Het kunnen ook zorgcompententies zijn. Je leven bestaat ook na de MDT niet uit werken, werken is maar een klein en niet het belangrijkste deel van je leven, dus competenties hoeven niet per sé op die 'moderne kenniseconomie' (wat een onzinterm trouwens, dat hoor je alleen in de randstad) gericht te zijn.quote:Op zondag 21 december 2025 18:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welke vaardigheden precies in een moderne kenniseconomie?
Ah zo. Ja daar ben ik het wel mee eens hoor.quote:Op zondag 21 december 2025 18:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sociaal, onder andere. Jongeren die van school/universiteit komen, kunnen nauwelijks een gesprek voeren. Het kunnen ook zorgcompententies zijn. Je leven bestaat ook na de MDT niet uit werken, werken is maar een klein en niet het belangrijkste deel van je leven, dus competenties hoeven niet per sé op die 'moderne kenniseconomie' (wat een onzinterm trouwens, dat hoor je alleen in de randstad) gericht te zijn.
Ik sprak laatst een meisje dat oa met een AED had leren omgaan tijdens de MDT.
Ik vind het wel een goed planquote:Op zondag 21 december 2025 18:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar er zijn wel proeven dat je zo je schuld kunt aflossen: https://www.binnenlandsbe(...)appelijke-diensttijd
Het hoeft ook niet altijd fulltime en is vaak ook in plaats van een tussenjaar oid.
Werkcompetenties (die uiteindelijk ook wel belangrijk zijn), leer je nou eenmaal pas echt door er regelmatig mee te werken. Iedereen die rechtstreeks van school/universiteit komt kan nauwelijks iets en daar zal de MDT niet veel aan veranderen. Lijkt me ook niet het doel, het is geen gratis opleidingsplek voor bedrijven.quote:Op zondag 21 december 2025 18:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ah zo. Ja daar ben ik het wel mee eens hoor.
Nouja. Ik ben het volledig eens dat militaire dienst(plicht) - had mij ook nog wel leuk geleken - best goed is voor je sociale vaardigheden, lichamelijke en mentale training en de weerbaarheid, het kameraadschap. Allemaal belangrijke zaken.quote:Op zondag 21 december 2025 18:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Werkcompetenties (die uiteindelijk ook wel belangrijk zijn), leer je nou eenmaal pas echt door er regelmatig mee te werken. Iedereen die rechtstreeks van school/universiteit komt kan nauwelijks iets en daar zal de MDT niet veel aan veranderen. Lijkt me ook niet het doel, het is geen gratis opleidingsplek voor bedrijven.
Vele jongeren vinden die militaire plicht niet zo leuk. Ze wilen uiteraard de vrijheid van zelf kiezen waar en hoe ze werken en wonen. Daarom is die overheidsdwang omstreden.quote:Op zondag 21 december 2025 19:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nouja. Ik ben het volledig eens dat militaire dienst(plicht) - had mij ook nog wel leuk geleken - best goed is voor je sociale vaardigheden, lichamelijke en mentale training en de weerbaarheid, het kameraadschap. Allemaal belangrijke zaken.
Echter mis je ook een jaar van je werkende of studerende leven. Is dat een ramp? Nee hoor. Maar het kost wel wat.
Dit is onzin.quote:Op zondag 21 december 2025 18:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sociaal, onder andere. Jongeren die van school/universiteit komen, kunnen nauwelijks een gesprek voeren.
Dat was het ook al in de jaren'70. Veel jongeren waren er juist trots op dat ze met veel nepgedoe S5 kregen. Af en toe sloegen ze een jaargang over, mijn broer (geboren 1959) had die mazzel. Met verplichte dienst krijg je echt niet beter opgevoede burgers.quote:Op zondag 21 december 2025 20:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vele jongeren vinden die militaire plicht niet zo leuk. Ze wilen uiteraard de vrijheid van zelf kiezen waar en hoe ze werken en wonen. Daarom is die overheidsdwang omstreden.
Je moet me homie niet zo dissen, jongenquote:Op zondag 21 december 2025 20:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit is onzin.
Jongeren van 17-24 hebben praten geleerd, toch ? Sinds de peuterjaren.
Een periode verplicht in het leger is echt niet meer degelijke scholing Nederlands en conversatiekunde
Jij hebt weinig contact met jongeren in die leeftijdscategorie, dat is duidelijk. Ze kunnen praten, maar geen gesprek voeren.quote:Op zondag 21 december 2025 20:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit is onzin.
Jongeren van 17-24 hebben praten geleerd, toch ? Sinds de peuterjaren.
Een periode verplicht in het leger is echt niet meer degelijke scholing Nederlands en conversatiekunde
Idd weinig contact.... maar als die groep van 16-26 niet kan praten dan was dat allang dagelijkse alarm in de media.quote:Op zondag 21 december 2025 20:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij hebt weinig contact met jongeren in die leeftijdscategorie, dat is duidelijk. Ze kunnen praten, maar geen gesprek voeren.
Verder is de MDT vaker niet dan wel in het leger.
Wat een rare foto. Die tekst lijkt me gewoon geplakt door WNL?quote:Op zondag 21 december 2025 21:11 schreef Bluesdude het volgende:
https://wnl.tv/2025/12/21(...)ts-protest-apeldoorn
[ afbeelding ]
Intrigerend.. welk systeem bedoelen die nationalisten?
Het systeem van democratische verkiezingen ? Gezien de toevoeging 'gooi de volksverraders uit den haag'
Lijkt op fascisme deze kreten
Ah, het Gelders Volksleger.quote:Op zondag 21 december 2025 21:11 schreef Bluesdude het volgende:
https://wnl.tv/2025/12/21(...)ts-protest-apeldoorn
[ afbeelding ]
Intrigerend.. welk systeem bedoelen die nationalisten?
Het systeem van democratische verkiezingen ? Gezien de toevoeging 'gooi de volksverraders uit den haag'
Lijkt op fascisme deze kreten
Jemig, wat een ouwelullenpraat, je zou ook kunnen zeggen dat jij hun taal niet meer verstaat.quote:Op zondag 21 december 2025 20:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij hebt weinig contact met jongeren in die leeftijdscategorie, dat is duidelijk. Ze kunnen praten, maar geen gesprek voeren.
Verder is de MDT vaker niet dan wel in het leger.
Hmm ze communiceren meer met hun mobiel dan dat ze een gesprek voeren dus ik snap zijn opmerking welquote:Op zondag 21 december 2025 21:16 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jemig, wat een ouwelullenpraat, je zou ook kunnen zeggen dat jij hun taal niet meer verstaat.
Op hun mobiel voeren ze misschien wel veel meer intensieve gesprekken.quote:Op zondag 21 december 2025 21:18 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hmm ze communiceren meer met hun mobiel dan dat ze een gesprek voeren dus ik snap zijn opmerking wel
Kan maar het gaat om echte gesprekken zonder mobielquote:Op zondag 21 december 2025 21:19 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Op hun mobiel voeren ze misschien wel veel meer intensieve gesprekken.
Oh, je bedoelt met geluid erbij, ok..quote:Op zondag 21 december 2025 21:20 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Kan maar het gaat om echte gesprekken zonder mobiel
Ik heb het helemaal niet over hun taal. Daar kom ik wel doorheen. Ik heb het over de vaardigheid een gesprek te voeren. Ze kunnen echt alleen nog maar met korte appjes communiceren. Sociaal onhandiger dan welke generatie ook voor hen. En daar lopen ze tegen aan bij bijvoorbeeld hun eerste werkgever.quote:Op zondag 21 december 2025 21:16 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jemig, wat een ouwelullenpraat, je zou ook kunnen zeggen dat jij hun taal niet meer verstaat.
Vanuit jouw ervaring. Niet de mijne.quote:Op zondag 21 december 2025 21:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over hun taal. Daar kom ik wel doorheen. Ik heb het over de vaardigheid een gesprek te voeren. Ze kunnen echt alleen nog maar met korte appjes communiceren. Sociaal onhandiger dan welke generatie ook voor hen.
Dat is wat ik veel tegen kom in die leeftijdscategorie. En dat is maar een voorbeeld.
https://www.ad.nl/politie(...)-uit-beeld~a5e53eba/quote:Formatie gaat maandag verder: meerderheidskabinet verdwijnt steeds verder uit beeld
Na een weekend van veel ‘gebuffel’ vanuit huis, praten de leiders van D66, VVD en CDA maandag weer officieel verder over een mogelijk akkoord. De kans dat er nog een vierde partij als volwaardig lid van de coalitie zal aanschuiven, wordt steeds kleiner. Een traditioneel meerderheidskabinet raakt verder uit zicht.
Ervaring van mij en mensen om me heen, maar ook online is het te vinden:quote:Op zondag 21 december 2025 21:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Vanuit jouw ervaring. Niet de mijne.
Dat is te hopen. Eerder opnieuw verkiezingen brengt alleen maar nog meer chaos.quote:Op zondag 21 december 2025 21:26 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)-uit-beeld~a5e53eba/
Ook met de financiën zijn ze al bezig. Dan komt er geen extra partij meer erbij , dus ga maar er vanuit dat het een minderheidskabinet wordt.
Wat vinden jullie daarvan. Kan zoiets vier jaar uitdienen?
4 jaar uitdienen wel, maar dan niet met verantwoord financieel beleid of ze krijgen niks gedaan.quote:Op zondag 21 december 2025 21:26 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)-uit-beeld~a5e53eba/
Ook met de financiën zijn ze al bezig. Dan komt er geen extra partij meer erbij , dus ga maar er vanuit dat het een minderheidskabinet wordt.
Wat vinden jullie daarvan. Kan zoiets vier jaar uitdienen?
Ik vind het wel interessant een minderheidskabinet .quote:Op zondag 21 december 2025 21:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat is te hopen. Eerder opnieuw verkiezingen brengt alleen maar nog meer chaos.
Ik denk dat je beste kunt beginnen met een financieel raamwerk.quote:Op zondag 21 december 2025 21:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
4 jaar uitdienen wel, maar dan niet met verantwoord financieel beleid of ze krijgen niks gedaan.
Dat is bijna in tegenspraak tot de vele tijdens school (zelfs de basisschool al) therapie achtige sessies en de tig reflectieverslagen die studenten moeten schrijven.quote:Op zondag 21 december 2025 21:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ervaring van mij en mensen om me heen, maar ook online is het te vinden:
https://hr-communicatie.nl/blog/de-ontwijkgeneratie/
Ook telefoonangst komt veel voor: https://www.jongassertief.nl/telefoonangst/
Jongeren communiceren het liefst zonder te praten: https://www.rtl.nl/editie(...)ver-zonder-te-praten
En nogmaals, het is maar een voorbeeld van een vaardigheid die kan verbeteren tijdens een MDT. En nee, MDT is niet marcheren in het leger, het komt zelfs uit het ministerie van VWS en niet van Defensie. Het kan wel in het leger, maar dat is maar een optie en niet de meest gebruikte.
Maar voor elke keer dat je een partij wil overhalen voor één van je punten te stemmen moet je weer iets beloven en vaak is dat een bezuiniging terugdraaien of ergens meer aan uitgeven. Als je dat heel vaak moet doen omdat je niet met grote akkoorden werkt, dan wordt dat een dure grap.quote:Op zondag 21 december 2025 21:34 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik denk dat je beste kunt beginnen met een financieel raamwerk.
Het zijn wel de echte ervaringen in de wereld, verder is mijn ervaring met de huidige basis- en middelbare scholen niet dat ze zoveel 'therapieachtige sessies' houden.quote:Op zondag 21 december 2025 21:34 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat is bijna in tegenspraak tot de vele tijdens school (zelfs de basisschool al) therapie achtige sessies en de tig reflectieverslagen die studenten moeten schrijven.
Zonder ook. Je zag wel hoe snel er tijdens een crisis (corona) even iets financieel kan worden aangepast.quote:Op zondag 21 december 2025 21:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar voor elke keer dat je een partij wil overhalen voor één van je punten te stemmen moet je weer iets beloven en vaak is dat een bezuiniging terugdraaien of ergens meer aan uitgeven. Als je dat heel vaak moet doen omdat je niet met grote akkoorden werkt, dan wordt dat een dure grap.
Ik blijf dat onzin vinden, sorry. Kringgesprekken had ik zelf niet op de basisschool. Spreekbeurten houden, hooguit een keer in groep 8. De communicatie ging zo, docent vertelt, leerling luistert. Alsof het toen zoveel beter ging.quote:Op zondag 21 december 2025 21:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het zijn wel de echte ervaringen in de wereld, verder is mijn ervaring met de huidige basis- en middelbare scholen niet dat ze zoveel 'therapieachtige sessies' houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |