Ik dacht dat alleen de PVV tegengewerkt kon worden? Zit iedereen de PVV belachelijk te maken, worden ze zelf tegengewerkt in de 1e kamer. Als dat gebeurt, dan eet ik mijn schoen opquote:Op donderdag 5 februari 2026 22:39 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Als het CDA dit flikt hebben ze een probleem.
Hoezo eigen bijdrage ? Ze hadden dat geld niet eens moeten krijgen wat een achterlijke wet is dat ? En als ze t toch krijgen : meteen inleveren om alles wat ze tot die tijd al gratis kregen te vergoeden.quote:Gratis rechtsbijstand (Toevoeging): Asielzoekers hebben recht op een door de overheid gefinancierde advocaat. De advocaat vraagt hiervoor een zogenaamde 'toevoeging' aan bij de Raad voor Rechtsbijstand. Hierdoor hoeft de asielzoeker de advocaatkosten niet zelf te betalen (of slechts een kleine eigen bijdrage, afhankelijk van het vermogen).
Griffierecht: Voor het indienen van een beroepschrift bij de rechtbank moet griffierecht worden betaald. Voor asielzaken is dit tarief vaak verlaagd of wordt dit gedekt door de gesubsidieerde rechtsbijstand.
Verliezende partij: Als de asielzoeker de zaak wint, kan de rechter bepalen dat de minister van Asiel en Migratie de proceskostenvergoeding (zoals advocaatkosten) betaalt.
Eigen vermogen: Als een asielzoeker veel geld of vermogen heeft (bijvoorbeeld door dwangsommen die de IND heeft betaald), kan het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) een eigen bijdrage vragen voor de kosten van de opvang.
Misschien dat mijn definitie van veel vermogen een beetje skewed is, maar wat moet ik me voorstellen bij de bedragen die zo'n vent kan krijgen?quote:Op dinsdag 10 februari 2026 08:59 schreef deedeetee het volgende:
Als een asielzoeker veel geld of vermogen heeft (bijvoorbeeld door dwangsommen die de IND heeft betaald), kan het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) een eigen bijdrage vragen voor de kosten van de opvang.
quote:Op dinsdag 10 februari 2026 09:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Misschien dat mijn definitie van veel vermogen een beetje skewed is, maar wat moet ik me voorstellen bij de bedragen die zo'n vent kan krijgen?
Echt te zot voor woorden, welke idioot heeft dit bedacht ? Het is gewoon misdadig om ons belastinggeld zomaar weg te geven aan migranten.quote:Dat kan best flink oplopen :
Eerste 2 weken: ¤ 23 per dag.
Volgende 2 weken: ¤ 35 per dag.
Overige dagen: ¤ 45 per dag.
Maximum: Het maximumbedrag aan dwangsommen dat een asielzoeker kan ontvangen kan oplopen tot ¤ 15.000.
Belangrijke ontwikkelingen en regels:
Opvangbijdrage: Asielzoekers die geld ontvangen (dwangsommen) omdat de IND te lang heeft gedaan over hun beslissing, moeten dit geld boven een bepaalde grens gebruiken als eigen bijdrage voor hun opvang.
Toepassing: Het COA mag deze dwangsommen betrekken bij het vaststellen van de eigen bijdrage van de asielzoeker.
Totale dwangsommen: In de afgelopen periode is in totaal zo'n ¤ 79 miljoen aan dwangsommen uitbetaald aan asielzoekers vanwege lange wachttijden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |