abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220052756
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 22:39 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Als het CDA dit flikt hebben ze een probleem.
Ik dacht dat alleen de PVV tegengewerkt kon worden? Zit iedereen de PVV belachelijk te maken, worden ze zelf tegengewerkt in de 1e kamer. Als dat gebeurt, dan eet ik mijn schoen op :D
  dinsdag 10 februari 2026 @ 08:59:11 #252
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220053079
Wat er in feite moet gebeuren is het stopzetten van het betalen van de rekeningen. Als je hier wilt komen wonen dan zul je je eigen broek op moeten houden. Maar in plaats daarvan belonen we die mensen die hier aan komen kloppen op alle mogelijke manieren. Het is hier totaal uit de hand gelopen en in landen als Polen gaat dat heel anders.

quote:
Gratis rechtsbijstand (Toevoeging): Asielzoekers hebben recht op een door de overheid gefinancierde advocaat. De advocaat vraagt hiervoor een zogenaamde 'toevoeging' aan bij de Raad voor Rechtsbijstand. Hierdoor hoeft de asielzoeker de advocaatkosten niet zelf te betalen (of slechts een kleine eigen bijdrage, afhankelijk van het vermogen).
Griffierecht: Voor het indienen van een beroepschrift bij de rechtbank moet griffierecht worden betaald. Voor asielzaken is dit tarief vaak verlaagd of wordt dit gedekt door de gesubsidieerde rechtsbijstand.
Verliezende partij: Als de asielzoeker de zaak wint, kan de rechter bepalen dat de minister van Asiel en Migratie de proceskostenvergoeding (zoals advocaatkosten) betaalt.
Eigen vermogen: Als een asielzoeker veel geld of vermogen heeft (bijvoorbeeld door dwangsommen die de IND heeft betaald), kan het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) een eigen bijdrage vragen voor de kosten van de opvang.
Hoezo eigen bijdrage ? Ze hadden dat geld niet eens moeten krijgen wat een achterlijke wet is dat ? En als ze t toch krijgen : meteen inleveren om alles wat ze tot die tijd al gratis kregen te vergoeden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_220053184
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 08:59 schreef deedeetee het volgende:
Als een asielzoeker veel geld of vermogen heeft (bijvoorbeeld door dwangsommen die de IND heeft betaald), kan het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) een eigen bijdrage vragen voor de kosten van de opvang.
Misschien dat mijn definitie van veel vermogen een beetje skewed is, maar wat moet ik me voorstellen bij de bedragen die zo'n vent kan krijgen?
  dinsdag 10 februari 2026 @ 09:24:45 #254
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220053241
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 09:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Misschien dat mijn definitie van veel vermogen een beetje skewed is, maar wat moet ik me voorstellen bij de bedragen die zo'n vent kan krijgen?
quote:
Dat kan best flink oplopen :

Eerste 2 weken: ¤ 23 per dag.
Volgende 2 weken: ¤ 35 per dag.
Overige dagen: ¤ 45 per dag.
Maximum: Het maximumbedrag aan dwangsommen dat een asielzoeker kan ontvangen kan oplopen tot ¤ 15.000.

Belangrijke ontwikkelingen en regels:
Opvangbijdrage: Asielzoekers die geld ontvangen (dwangsommen) omdat de IND te lang heeft gedaan over hun beslissing, moeten dit geld boven een bepaalde grens gebruiken als eigen bijdrage voor hun opvang.
Toepassing: Het COA mag deze dwangsommen betrekken bij het vaststellen van de eigen bijdrage van de asielzoeker.
Totale dwangsommen: In de afgelopen periode is in totaal zo'n ¤ 79 miljoen aan dwangsommen uitbetaald aan asielzoekers vanwege lange wachttijden
Echt te zot voor woorden, welke idioot heeft dit bedacht ? Het is gewoon misdadig om ons belastinggeld zomaar weg te geven aan migranten.

https://nos.nl/artikel/25(...)talen-aan-hun-opvang
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_220435780
quote:
Europa wordt véél strenger voor uitgeprocedeerde asielzoekers
Het Europees Parlement heeft donderdag ingestemd met een ingrijpende nieuwe terugkeerrichtlijn voor asielzoekers. Die moet ervoor zorgen dat afgewezen asielzoekers veel sneller en vaker dan nu terugkeren naar het land van herkomst. VVD’er Malik Azmani is de architect van de regeling. „Dit gaat veel verschil maken.”

In de nieuwe wet, die de komende maanden definitief wordt afgetimmerd met alle lidstaten, worden migranten zelf verantwoordelijk voor hun terugkeer. Ze moeten meewerken aan allerlei procedures, bijvoorbeeld door hun telefoon en paspoort in te leveren.

Als ze niet meewerken, volgen sancties. In het uiterste geval kunnen ze worden vastgezet in detentiecentra, maximaal twee jaar lang. Dat geldt ook voor gezinnen met kinderen. De wet vormt het sluitstuk van het grootschalige migratiepact, waar Nederland nu druk mee bezig is.

Architect van de regeling is Malik Azmani van de VVD. Hij omschrijft het als ‘de onmisbare achterdeur’ van het Europese migratiebeleid. „Als een uitgeprocedeerde asielzoeker de boel frustreert, of wanneer je bang bent dat iemand onder de radar wil verdwijnen, dan heb je voortaan de mogelijkheid om iemand in detentie te zetten.”

Stok achter de deur
Alleen al die stok achter de deur zal er volgens het voormalige Kamerlid voor zorgen dat uitgeprocedeerde asielzoekers eerder meewerken. En omdat de regels in alle Europese landen gelden, heeft het voor asielzoekers ‘geen enkele zin’ om in verschillende landen asiel aan te vragen.

Voor Nederland is het belangrijkste potentiële effect van de wet daarom - volgens Azmani - dat minder asielzoekers vanuit Zuid-Europa doorreizen naar ons land.

De wetgeving stuit op keihard verzet van linkse partijen. Europarlementariër Tineke Strik (GroenLinks-PvdA) is een uitgesproken criticaster. Zij noemt de nieuwe wet een ‘deportatiewet’, die de deur open zet voor Amerikaanse toestanden. Daar stuurt Donald Trump immigratiedienst ICE de straten om op zoek te gaan naar ‘illegalen’.

Azmani noemt de kritiek ‘onzin’. „Die actieve opsporing van illegale migranten is juist expliciet uit de tekst gehaald.”

Maar Strik ziet meer pijnpunten in de wet. „Mensen, onder wie kinderen, kunnen in willekeurige landen buiten de EU gedumpt en opgesloten worden”, schrijft Strik op LinkedIn, verwijzend naar de optie om ‘terugkeerhubs’ in derde landen buiten de EU te openen. Ook daar voorziet de regeling in.
Azmani benadrukt dat dat alleen in uiterste gevallen gebeurt, en dat migranten die vrijwillig terugkeren hier niet mee te maken krijgen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-vastgezet~aa1d8eba/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220435808
Historisch:

twitter

Alle "empathische" en "fatsoenlijke" mensen zullen wel boos zijn. Mogelijk pakken enkelen zelfs hun biezen om dit fascistische continent te verlaten.

Uiteindelijk overwint het verstand.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220435823
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Prima. Wel heel veel jaren te laat.

quote:
Europarlementariër Tineke Strik (GroenLinks-PvdA) is een uitgesproken criticaster. Zij noemt de nieuwe wet een ‘deportatiewet’, die de deur open zet voor Amerikaanse toestanden.
Tuurlijk, tuurlijk...
  donderdag 26 maart 2026 @ 13:11:02 #258
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220435851
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Tuurlijk, tuurlijk...
We hébben al Amerikaanse toestanden, alleen niet zoals mevrouw bedoelt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220435863
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Tuurlijk, tuurlijk...
Tineke Strik

Tja....

Dat zij criticaster is lijkt me eerlijk gezegd een aanbeveling.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 26 maart 2026 @ 13:25:43 #261
485843 crew  Jippie
pi_220435939
quote:
We zitten bovenop het nieuws :+ (althans daar doen we ons best voor O+ )
  donderdag 26 maart 2026 @ 13:28:24 #262
182233 thedeedster
pi_220435955
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Tineke Strik
[ afbeelding ]

Tja....

Dat zij criticaster is lijkt me eerlijk gezegd een aanbeveling.
Strik eromheen en wegsturen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220435964
quote:

[..]

Dus al die niet meewerkende asielzoekers mogen nu dus hun paspoort(die ze al niet hadden) inleveren, een nieuwe telefoon kopen en effectief 6 maanden langer in vreemdelingen detentie zitten tot de geheel onverwachte conclusie getrokken gaat worden dat het uitzetten toch niet lukt....
pi_220435975
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:30 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Dus al die niet meewerkende asielzoekers mogen nu dus hun paspoort(die ze al niet hadden) inleveren, een nieuwe telefoon kopen en effectief 6 maanden langer in vreemdelingen detentie zitten tot de geheel onverwachte conclusie getrokken gaat worden dat het uitzetten toch niet lukt....
Maar dan zitten ze dus al in een detentiecentra buiten Europa
pi_220435981
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:30 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Exact, in een terugkeerhub in Afrika, tegen een fractie van de kosten en zonder overlast te veroorzaken op de lokale kermis in Simpelveld.

Weg met dat schorem.
pi_220436005
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Maar dan zitten ze dus al in een detentiecentra buiten Europa
Dat is natuurlijk wel pas zo als je landen vind die bereid zijn om deze terugkeer hubs te hosten. En nergens is duidelijk wat er met de asielzoekers gaat gebeuren zodra de twee jaar detentie voorbij is. Mogen we die dan gewoon daar buiten de deur zetten of staat er in de deal met het 3e land dat die dan weer terug naar europa moeten worden gevlogen?
pi_220436050
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Exact, in een terugkeerhub in Afrika, tegen een fractie van de kosten en zonder overlast te veroorzaken op de lokale kermis in Simpelveld.

Weg met dat schorem.
Als ze hier in vreemdelingendetentie zitten veroorzaken ze ook geen overlast...

Of het goedkoper is om ze voor twee jaar buiten europa te interneren weet ik zo nog niet. Voor niets gaat de zon op en hostlanden verwachten gewoob periodiek een zak geld. Daarnaast zit je met extra transportkosten voor het heen (en mogelijk weer) vliegen van asielzoekers tussen detentie centra en europa.
pi_220436054
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:43 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Jawel, want ze gaan daarna de straat op. Bovendien kost het geld. Uitzetcentra kosten ook geld, dus dat verandert niet.
pi_220436058
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:37 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk wel pas zo als je landen vind die bereid zijn om deze terugkeer hubs te hosten. En nergens is duidelijk wat er met de asielzoekers gaat gebeuren zodra de twee jaar detentie voorbij is. Mogen we die dan gewoon daar buiten de deur zetten of staat er in de deal met het 3e land dat die dan weer terug naar europa moeten worden gevlogen?
Waarom zouden ze naar Europa gevlogen worden?
  donderdag 26 maart 2026 @ 13:48:06 #270
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220436078
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Weg met dat schorem.
Dat niet alleen, maar ook uit de ogen van alle "hulp"organisaties en asieladvocaten en weinig wetten. Bij wangedrag kan er sneller ingegrepen worden met de taal die mensen uit andere culturen wel begrijpen.
pi_220436087
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:43 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Nou, dan zal je wel blij zijn dat het instellen van terugkeerhubs in Afrika niet voor meer overlast in Nederland gaat zorgen.
quote:
Of het goedkoper is om ze voor twee jaar buiten europa te interneren weet ik zo nog niet. Voor niets gaat de zon op en hostlanden verwachten gewoob periodiek een zak geld. Daarnaast zit je met extra transportkosten voor het heen (en mogelijk weer) vliegen van asielzoekers tussen detentie centra en europa.
Nou, even geduld, over een paar jaar evalueren we en dan weten we het.
pi_220436100
quote:

[..]

D66 en GroenLinks stemden natuurlijk weer tegen. Goh. Lijkt wel of die een andere agenda hebben.
  donderdag 26 maart 2026 @ 13:50:15 #273
396550 Richestorags
pi_220436102
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nou, dan zal je wel blij zijn dat het instellen van terugkeerhubs in Afrika niet voor meer overlast in Nederland gaat zorgen.
[..]
Nou, even geduld, over een paar jaar evalueren we en dan weten we het.
Mensen willen geen oplossing, daarom blijven ze beren op de weg vooraf opwerpen.
pi_220436104
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat niet alleen, maar ook uit de ogen van alle "hulp"organisaties en asieladvocaten en weinig wetten. Bij wangedrag kan er sneller ingegrepen worden met de taal die mensen uit andere culturen wel begrijpen.
Ja, asieladvocaten en hulpinstanties moeten opeens een echte baan gaan zoeken. Die zullen niet blij zijn.mooi, zou ik zeggen.
  donderdag 26 maart 2026 @ 13:50:42 #275
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220436106
hmm... verdragen aanpassen kan dus wel.
Of is het een nieuwe consensus in Brussel omdat ze ook zien dat ze anders hun luizenbaantjes en gratis lunches kwijtraken en wel moeten acteren?

Stap 1 is gezet en nu stap 2: de uitvoering.

Daar schort het nog al aan bij politici: de praktijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 26 maart 2026 @ 13:50:43 #276
396550 Richestorags
pi_220436107
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:49 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
D66 en GroenLinks stemden natuurlijk weer tegen. Goh. Lijkt wel of die een andere agenda hebben.
Maar het O-woord mag je niet gebruiken.
pi_220436108
quote:

[..]

Weg met dat schorem.
Hadden we veel eerder moeten doen. Was Lisa nog in leven geweest.
pi_220436113
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Mensen willen geen oplossing, daarom blijven ze beren op de weg vooraf opwerpen.
Precies, daarom moet je ook niet te veel tijd spenderen aan mensen die roepen dat het niet kan, niet mag of niet werkt. Die willen alles bij het oude laten en Nederland binnen een generatie in een derdewereldland veranderen.
  donderdag 26 maart 2026 @ 13:51:53 #279
396550 Richestorags
pi_220436117
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja, asieladvocaten en hulpinstanties moeten opeens een echte baan gaan zoeken. Die zullen niet blij zijn.mooi, zou ik zeggen.
Nee, het witte schuldgevoel moet altijd geprojecteerd blijven. Nou, laat ze dan maar achterstandswijken gaan helpen.
  donderdag 26 maart 2026 @ 13:53:54 #280
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220436127
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:49 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Jep.

Waarom toch...
1947-2016
pi_220436131
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee, het witte schuldgevoel moet altijd geprojecteerd blijven. Nou, laat ze dan maar achterstandswijken gaan helpen.
Naar de zelfhaat en drang tot zelfkastijding zou toch eens uitvoerig psychologisch onderzoek gedaan moeten worden. Ik denk dat west Europa het enige gebied op de wereld is waar dergelijke grote groepen mensen bewust uit schuldgevoel tegen hun eigen belangen handelen.
  donderdag 26 maart 2026 @ 13:54:19 #282
182233 thedeedster
pi_220436132
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Maar het O-woord mag je niet gebruiken.
Dan volgt kortsluiting. :Y

Geleuter over semantiek. Meer is het niet.
pi_220436138
De VVD in een notendop. Hij keek ook niet bepaald blij :N

twitter
  donderdag 26 maart 2026 @ 13:55:28 #284
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220436139
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Naar de zelfhaat en drang tot zelfkastijding zou toch eens uitvoerig psychologisch onderzoek gedaan moeten worden. Ik denk dat west Europa het enige gebied op de wereld is waar dergelijke grote groepen mensen bewust uit schuldgevoel tegen hun eigen belangen handelen.
VS, zit ook van dat soort volk.
1947-2016
pi_220436144
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:55 schreef Tjoent het volgende:

[ x ]
Zit jij nou de hele dag op Twitter?
pi_220436148
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:56 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Zit jij nou de hele dag op Twitter?
Zit jij nou de hele dag op Fok! ?
pi_220436153
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:56 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Zit jij nou de hele dag op Fok! ?
Moet wat tijdens werk
pi_220436157
quote:

[ x ]
VVD is een partij van oplichters en verraders. Het ene verkopen en vervolgens het tegenovergestelde doen.
pi_220436169
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
VS, zit ook van dat soort volk.
Klopt, maar in veel mindere aantallen. Daar als daar besloten wordt dat illegalen uitgezet worden zitten ze de volgende dag in het vliegtuig.
pi_220436202
Mooi hoor. Dat applaus.

twitter
pi_220436210
quote:

[ x ]
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
VVD is een partij van oplichters en verraders. Het ene verkopen en vervolgens het tegenovergestelde doen.
Liegen en bedriegen, het gaat maar door. Meneer was "blij".

twitter

Geloof jij het?
pi_220436218
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
[..]
Liegen en bedriegen, het gaat maar door. Meneer was "blij".

[ x ]

Geloof jij het?
Nee, dat was al duidelijk. Het zijn en blijven opportunisten bij de VVD.
pi_220436222
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:04 schreef Black_Baron het volgende:
Mooi hoor. Dat applaus.

[ x ]
En dat allemaal dankzij de AfD :D _O-
pi_220436284
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:37 schreef Hugo862 het volgende:
Mogen we die dan gewoon daar buiten de deur zetten of staat er in de deal met het 3e land dat die dan weer terug naar europa moeten worden gevlogen?
De stemming heeft bepaald dat als ze afgewezen worden ze dan of teruggestuurd worden en als dat niet kan dan worden ze vrijgelaten in het land waar die EU-detentiecentra staan. Nu gaan we op zoek naar een Afrikaans land dat met een zak geld bereid is om zulke detentiecentra toe te staan op hun grondgebied.
pi_220436290
Eindelijk, we gaan de goede kant op. Alleen jammer dat we dat 2e/3e generatie tuig niet ergens kunnen droppen.
pi_220436291
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Sow sow dat zijn harde woorden.

En maar raar kijken dat onze politici 24/7 beveiligd moeten worden
pi_220436299
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De stemming heeft bepaald dat als ze afgewezen worden ze dan of teruggestuurd worden en als dat niet kan dan worden ze vrijgelaten in het land waar die EU-detentiecentra staan. Nu gaan we op zoek naar een Afrikaans land dat met een zak geld bereid is om zulke detentiecentra toe te staan op hun grondgebied.
Oeganda wil sowieso wel meewerken.

Reinette Klever is daar op bezoek geweest tijdens haar ministerschap.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)n-op-tafel-in-europa

Nederland gaat met een aantal andere EU-landen samenwerken om terugkeerhubs voor afgewezen asielzoekers buiten de EU te realiseren. Dat zei minister Bart van den Brink (CDA) van Asiel en Migratie tijdens een persmoment in Brussel. Daarmee ligt het Nederlandse idee van een terugkeerhub in Oeganda, dat door het kabinet-Jetten juist van tafel werd geveegd, ineens op de Europese onderhandelingstafel.

Van den Brink zei na een vergadering met Europese ambtsgenoten dat 'een kopgroep' van Nederland, Oostenrijk, Griekenland, Duitsland en Denemarken naar plannen voor terugkeerhubs buiten de Europese grenzen gaat kijken.

Dat Nederland in het rijtje staat, is opvallend, nu het kabinet-Jetten net aangaf niet verder te willen met het idee in Oeganda een terugkeerhub te realiseren. 'Maar we gaan zeker door op dat pad van terugkeerhubs', zei Van den Brink.
pi_220436302
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:20 schreef Cockwhale het volgende:
Eindelijk, we gaan de goede kant op. Alleen jammer dat we dat 2e/3e generatie tuig niet ergens kunnen droppen.
Die kunnen we op een gegeven moment wel laten kiezen welk paspoort ze willen houden... :)
  donderdag 26 maart 2026 @ 14:23:38 #299
396550 Richestorags
pi_220436306
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:04 schreef Black_Baron het volgende:
Mooi hoor. Dat applaus.

[ x ]
Voor iets wat 25 jaar geleden al had moeten gebeuren.
pi_220436329
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Sow sow dat zijn harde woorden.

En maar raar kijken dat onze politici 24/7 beveiligd moeten worden
:')_!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')