abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219514203
quote:
'Strengste asielbeleid ooit' toch in zicht: Tweede Kamer eens over strafbaar maken van illegaliteit

De Tweede Kamer is eruit: illegaliteit in Nederland wordt strafbaar, maar hulp aan illegalen niet. Daarmee lijkt het kroonjuweel van het demissionaire kabinet Schoof - het strengste asielbeleid ooit - gered.

"Na een lang debat kwam er vandaag in het parlement een einde aan een discussie die zich al sinds de zomer voortsleept", zegt politiek commentator Marloes Lemsom. "Toen werd geheel onverwacht een voorstel van de PVV aangenomen, waardoor de strafbaarstelling van illegaliteit werd toegevoegd aan de asielnoodmaatregelenwet. Dat is vandaag gerepareerd."

In één klap strafbaar
Door de aanscherping die de Kamer in de zomer nog aannam, zouden Nederlanders die mensen zonder verblijfspapieren helpen, bijvoorbeeld met een warme kop soep op een koude dag, in één klap ook strafbaar worden.

Dat ging de Tweede Kamer dan weer te ver. En dat repareert het demissionaire nu: ook om te voorkomen dat de wet zou sneuvelen in de Eerste Kamer.

Hulp niet strafbaar
"De PVV zei vandaag in het debat dat de partij akkoord gaat met de aanpassing die demissionair minister van asiel David van Weel heeft voorgesteld", zegt Lemsom. "In de wet komt duidelijk te staan dat hulp niet strafbaar is. De PVV is het daar niet mee eens, maar accepteert deze wijziging."

Het CDA, een partij die nodig is voor een meerderheid, kan ook leven met de aanpassing. In de zomer stemden ze nog tegen de wet. De partij zegt principieel tegen het straffen van medemenselijkheid te zijn. Maar nu het uitdelen van het spreekwoordelijke kopje soep niet meer strafbaar is, is de partij om.

https://eenvandaag.avrotr(...)-illegaliteit-162222
Nou mooi dat dit demissionaire kabinet toch nog iets heeft bereikt. Daarna nog door de Eerste Kamer maar dat zal met de steun van het CDA wel goedkomen.

Het is straks wel zaak dat de wet wordt gehandhaafd en dat illegalen worden opgespoord en vastgezet. We zouden hier ook een soort ICE moeten oprichten naar goed voorbeeld van de VS. Dat lijkt me een stuk zinvoller dan bosjes kortwieken of extra straatverlichting.
pi_219514239
Hoe werkt die straf van een illegale dan, en hoe lang moet je in de cel zitten voordat je niet meer illegaal bent?
pi_219514251
Sensatietitel. Het is een doekje voor het bloeden in de huidige give-away.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219514283
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 23:32 schreef inslagenreuring het volgende:
Sensatietitel. Het is een doekje voor het bloeden in de huidige give-away.
Dit gaat ook over de asielnoodmaatregelenwet dat het voor zogenaamde 'vluchtelingen' minder aantrekkelijk moet maken om naar Nederland te komen. Strafbaarstelling illegaliteit is een amendement op die wet.
pi_219514288
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 23:30 schreef perseus_of_greece het volgende:
Hoe werkt die straf van een illegale dan, en hoe lang moet je in de cel zitten voordat je niet meer illegaal bent?
Ongetwijfeld detentie. En uiteraard is het niet zo dat een illegaal ineens legaal in Nederland verblijft als hij zijn straf heeft uitgezeten. Dan word hij of uitgezet of vrijgelaten met de opdracht Nederland te verlaten. Bij een nieuwe arrestatie zal de straf alleen maar toe gaan nemen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219514291
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 23:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ongetwijfeld detentie. En uiteraard is het niet zo dat een illegaal ineens legaal in Nederland verblijft als hij zijn straf heeft uitgezeten. Dan word hij of uitgezet of vrijgelaten met de opdracht Nederland te verlaten. Bij een nieuwe arrestatie zal de straf alleen maar toe gaan nemen.
Ok. Hoe werkt dat dan bij iemand zonder papieren?
pi_219514303
:')
pi_219514307
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 23:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het mooie is dat de EU-lidstaten vorige week akkoord zijn gegaan met het mogelijk maken van terugkeerhubs buiten de EU. Dus als alles meezit wordt het straks een stuk makkelijker om illegalen op te pakken en te deporteren.
pi_219514340
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 23:41 schreef perseus_of_greece het volgende:

[..]
Ok. Hoe werkt dat dan bij iemand zonder papieren?
Als zo iemand zich niet aanmeld na binnenkomst in Nederland dan is hij illegaal. En ook als iemand uitgeprocedeerd is of een rechter om een andere reden hem tot illegaal heeft verklaard.

Zo moeilijk is het niet.
pi_219514356
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 23:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Als zo iemand zich niet aanmeld na binnenkomst in Nederland dan is hij illegaal. En ook als iemand uitgeprocedeerd is of een rechter om een andere reden hem tot illegaal heeft verklaard.

Zo moeilijk is het niet.
En dan wordt ie levenslangs vastgezet o.i.d.?
pi_219514364
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 23:24 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Nou mooi dat dit demissionaire kabinet toch nog iets heeft bereikt. Daarna nog door de Eerste Kamer maar dat zal met de steun van het CDA wel goedkomen.

Het is straks wel zaak dat de wet wordt gehandhaafd en dat illegalen worden opgespoord en vastgezet. We zouden hier ook een soort ICE moeten oprichten naar goed voorbeeld van de VS. Dat lijkt me een stuk zinvoller dan bosjes kortwieken of extra straatverlichting.
Kun je een feestje bouwen met je rechtse vriendjes
pi_219514388
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 23:58 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Kun je een feestje bouwen met je rechtse vriendjes
Het is een feestje voor degene die de nacht opeisen. Als dit volkomen rationele en fatsoenlijke beleid er al eerder was dan leefde Lisa nu nog.
  woensdag 17 december 2025 @ 00:02:48 #13
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219514402
Dan zal je zien dat de mensenrechtenorganisaties oneindig lang kopjes soep blijven uitdelen. "Morgen vertrekt hij echt".
pi_219514410
Gaat sneuvelen in de Eerste Kamer.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_219514412
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 00:01 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Het is een feestje voor degene die de nacht opeisen. Als dit volkomen rationele en fatsoenlijke beleid er al eerder was dan leefde Lisa nu nog.
Oh ja tuurlijk, fatsoenlijk beleid van vies rechts
pi_219514414
ja, allemaal heel leuk.

echter, verwacht niet dat dit iets gaat doen aan de instroom noch de uitstroom.

het asielrecht gaat namelijk vóór strafbaarheid. zodra iemand de grens overkomt en "asiel" zegt, ie diegene niet illegaal. zij hebben op dat moment rechtmatig verblijf zolang hun procedure loopt.

de strafbaarstelling geldt pas nadat iemand is uitgeprocedeerd en geweigerd te vertrekken.

dit is dus een maatregel die pas werkt aan het einde van de keten, niet aan de voordeur.

het idee, note bene het belangrijkste idee, achter deze wet is afschrikking. maar ten eerste, de push-factoren blijven nog altijd sterker. een boete of een celstraf gaat niemand tegenhouden hoor. ten tweede, veel migranten kennen de juridische details van het bestemmingsland niet voor ze vertrekken. mensensmokkelaars vertellen hen dit soort info natuurlijk niet.

het grote probleem in de asielketen is vaak niet enkel de instroom maar de uitstroom. mensen die zijn uitgeprocedeerd kunnen vaak niet worden uitgezet omdat hun land van herkomst ze niet terugneemt of omdat ze geen papieren hebben (die zijn ze 'oepsie' ergens kwijtgeraakt).
de gevangenis wordt dus een wachtkamer.

wat verder nog...ik neem aan dat het risico op onderduiken toeneemt. want als contact met autoriteiten betekent dat je wordt vervolgd, ga je natuurlijk toezicht vermijden. dit het maakt dan voor de overheid juist moeilijker om zicht te krijgen op wie er in NL is en om vertrek te regelen.

dit is gwn puur symboolpolitiek. in de praktijk verandert het weinig aan de instroom, noch aan de mogelijkheden om ze weg te sturen.
pi_219514416
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 23:56 schreef perseus_of_greece het volgende:

[..]
En dan wordt ie levenslangs vastgezet o.i.d.?
Discussie met jou heeft duidelijk geen zin.
pi_219514431
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 00:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Discussie met jou heeft duidelijk geen zin.
Het lijkt mij een legitieme vraag op je "dat is gewoon zo".

Ik ben verder ook niet op zoek naar een discussie, enkel naar het antwoord op een vraag. Namelijk: hoe lang ga je iemand zonder papieren vast zetten als je illegaliteit strafbaar stelt?
pi_219514441
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 00:04 schreef gwn_een_user het volgende:
het grote probleem in de asielketen is vaak niet enkel de instroom maar de uitstroom. mensen die zijn uitgeprocedeerd kunnen vaak niet worden uitgezet omdat hun land van herkomst ze niet terugneemt of omdat ze geen papieren hebben (die zijn ze 'oepsie' ergens kwijtgeraakt).
Klopt maar daar is zoals gezegd vorige week een akkoord over gekomen tussen de EU-lidstaten.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-uitzetten-a4914768
pi_219514446
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 00:04 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Oh ja tuurlijk, fatsoenlijk beleid van vies rechts
Kapitalisme, rechts beleid en wereldbeeld bekostigd jouw uitkering, heb je daar wel eens over nagedacht?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_219514454
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 00:07 schreef perseus_of_greece het volgende:

[..]
Het lijkt mij een legitieme vraag op je "dat is gewoon zo".

Ik ben verder ook niet op zoek naar een discussie, enkel naar het antwoord op een vraag. Namelijk: hoe lang ga je iemand zonder papieren vast zetten als je illegaliteit strafbaar stelt?
Dat gaan we allemaal horen zodra de wet door de Eerste Kamer is. In ons strafrecht hebben we al dergelijke straffen. Bijvoorbeeld voor als je boetes of alimentatie consequent weigert te betalen.
pi_219514466
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 00:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat gaan we allemaal horen zodra de wet door de Eerste Kamer is.
Ik zou dat graag nu willen weten, je lijkt zelf ook erg enthousiast. Je bent enorm voor maar weet niet wat het inhoudelijk allemaal is. Apart.
quote:
In ons strafrecht hebben we al dergelijke straffen. Bijvoorbeeld voor als je boetes of alimentatie consequent weigert te betalen.
Je wordt levenslangs opgesloten als je alimentatie niet betaalt?
pi_219514474
quote:
7s.gif Op woensdag 17 december 2025 00:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Kapitalisme, rechts beleid en wereldbeeld bekostigd jouw uitkering, heb je daar wel eens over nagedacht?
Ik werk nog naast mijn uitkering terwijl ik dat niet eens hoef, heb je daar wel eens over nagedacht?
  woensdag 17 december 2025 @ 00:31:52 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219514589
Alle uitvoeringsinstanties zijn tegen, maar dat maakt natuurlijk niet uit. Was er nou iets met goed bestuur of zo?
Huilen dan.
pi_219514720
quote:
7s.gif Op woensdag 17 december 2025 00:31 schreef Isdatzo het volgende:
Alle uitvoeringsinstanties zijn tegen, maar dat maakt natuurlijk niet uit. Was er nou iets met goed bestuur of zo?
Goed bestuur was NSC, en die zijn weg, dus goed bestuur is geen argument meer
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 17 december 2025 @ 04:39:47 #26
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219514823
quote:
7s.gif Op woensdag 17 december 2025 00:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Nee hoor. Ik ben links en verdien nu (veel) meer dan ik deed onder die rechtse kale droeftoeter van een clown. Ik betaal dus ook gewoon mee aan de uitkeringen :)
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219514880
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 00:07 schreef perseus_of_greece het volgende:
Je zet hem zo lang en sober vast dat hij spijt krijgt dat hij zijn paspoort heeft weggegooid of opgegeten. Hij zal er dan alles aan zal doen om met zijn consulaat of ambassade in aanraking te komen om toch maar aan papieren te komen.

Dit geeft een signaal af: Nederland is niet langer Gekke Henkie waar de gratis huizen en gratis uitkeringen aan de bomen groeien, ook voor schurken die geen paspoort hebben en waar de autochtone bevolking opdraait voor de kosten zodat onze elites kunnen genieten van hun morele superioriteit.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator woensdag 17 december 2025 @ 06:43:38 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219514940
Ik zou ze gewoon naar een vluchtelingenkamp in de (vermoedelijke) regio sturen

Dan zal het paspoort snel genoeg boven komen drijven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219514951
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 00:01 schreef RotatoR het volgende:

[..]
En Anne Faber en Marianne Vaatstra en…
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 17 december 2025 @ 06:51:16 #30
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_219514955
quote:
Ja natuurlijk die moeten nu hier ook hun verantwoordelijkheid gaan nemen, makkelijker was het gewoon wegkijken van de afgelopen jaren.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_219515014
Als de EU een beetje slim was, zetten ze gezamenlijk volop patrouilles bij de middenlandse zee (die ze direct terugbrengen naar de kust van Noord-Afrika) en grensbewaking bij de grenzen waar ze voor het eerst de EU binnenkomen in Oost-Europa. Voorkomen is beter dan genezen. Maar helaas is het bij de EU nog steeds ieder voor zich.
  woensdag 17 december 2025 @ 08:40:48 #32
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219515260
quote:
7s.gif Op woensdag 17 december 2025 00:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Gaat sneuvelen in de Eerste Kamer.
Zou veel zeggen over de partijen die dit torpederen; die vinden al die extra mensen hier dus helemaal prima. Die hebben dan andere prioriteiten. Dat kan. Maar wees dan gewoon eerlijk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219515413
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 06:43 schreef sp3c het volgende:
Ik zou ze gewoon naar een vluchtelingenkamp in de (vermoedelijke) regio sturen

Dan zal het paspoort snel genoeg boven komen drijven
Dit idd, maar of dat haalbaar is...?
Waarom zou zo'n land iemand accepteren waarvan niet vaststaat dat het wel een inwoner is?
Maar goed; je moet ergens beginnen natuurlijk. Er zullen altijd wel problemen zijn met mensen die geen papieren hebben e.d. maar moet je daarom maar de handen in de lucht gooien van: "Fuck it all, open grenzen dan maar!" ?
  woensdag 17 december 2025 @ 09:19:17 #34
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219515439
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 23:30 schreef perseus_of_greece het volgende:
Het beste is dit te regelen door ze preventief een week vast te zetten en direct na vrijlating weer op te pakken voor hetzelfde vergrijp, dan kun je ze met losse straffen van een week gewoon levenslang vastzetten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219515468
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 06:03 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Je zet hem zo lang en sober vast dat hij spijt krijgt dat hij zijn paspoort heeft weggegooid of opgegeten. Hij zal er dan alles aan zal doen om met zijn consulaat of ambassade in aanraking te komen om toch maar aan papieren te komen.

Dit geeft een signaal af: Nederland is niet langer Gekke Henkie waar de gratis huizen en gratis uitkeringen aan de bomen groeien, ook voor schurken die geen paspoort hebben en waar de autochtone bevolking opdraait voor de kosten zodat onze elites kunnen genieten van hun morele superioriteit.
Onze economie draait op mensen van buitenaf. Dit wordt allemaal vanzelf weer teruggedraaid.
pi_219515492
Wat een kansloze onzin zeg.
Maar de gemiddelde PVV/FvD aanhanger zal hier wel weer blij om zijn :')

De naam illegaal zegt al genoeg, IL legaal. Niet legaal.
Die figuren zijn hier toch al niet welkom en worden op termijn toch uitgezet.
Dus dit illegaal maken gaat niets veranderen.
pi_219515507
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 09:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Onze economie draait op mensen van buitenaf. Dit wordt allemaal vanzelf weer teruggedraaid.
Of mensen sturen NL economisch ver terug. Maar he de haat tegen de buitenlander moet eerst geregeld worden.
  woensdag 17 december 2025 @ 10:59:14 #38
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_219516049
Ik snap nog steeds niet wat het strafbaar stellen van illegaliteit nu precies moet gaan bewerkstelligen.

1) die mensen zijn hier al illegaal, dus moeten vertrekken
2) hier blijven strafbaar maken kan leiden tot een traject in het strafrecht
3) een boete zullen ze niet betalen
4) gevangenisstraf zullen ze waarschijnlijk niet erg vinden
5) een strafrechtprocedure (met gang naar de rechter, hoger beroep, rechtsbijstand) kost niet alleen belastinggeld maar zorgt er hoe dan ook voor dat die mensen langer hier zijn
6) de politie heeft al teveel te doen, nu moeten ze ook nog eens illegalen gaan arresteren...

Dus hou op met deze symboolpolitiek en ga echt iets doen aan het werken aan terugkeren
Blaf me vol
pi_219516088
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 10:59 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat het strafbaar stellen van illegaliteit nu precies moet gaan bewerkstelligen.

1) die mensen zijn hier al illegaal, dus moeten vertrekken
2) hier blijven strafbaar maken kan leiden tot een traject in het strafrecht
3) een boete zullen ze niet betalen
4) gevangenisstraf zullen ze waarschijnlijk niet erg vinden
5) een strafrechtprocedure (met gang naar de rechter, hoger beroep, rechtsbijstand) kost niet alleen belastinggeld maar zorgt er hoe dan ook voor dat die mensen langer hier zijn
6) de politie heeft al teveel te doen, nu moeten ze ook nog eens illegalen gaan arresteren...

Dus hou op met deze symboolpolitiek en ga echt iets doen aan het werken aan terugkeren
Je kunt ze makkelijker vastzetten zodat ze geen 17-jarige meisjes kunnen afslachten.
pi_219516144
Eerst zien, dan geloven.

Ofwel, ik geloof er geen snars van dat het asielbeleid strenger wordt.
pi_219516178
quote:
Nee, dit zijn uitvoeringsinstanties, geen politici of beleidsmakers. Dat is nogal een groot verschil. Uitvoeringsinstanties moeten het beleid dat politici uitstippelen, beleidsmakers implementeren en uitvoeringsinstanties gewoon uitvoeren. Hun mening doet er verder niet toe. Of zij het goed of slecht beleid vinden is irrelevant.
quote:
7s.gif Op woensdag 17 december 2025 06:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En Anne Faber en Marianne Vaatstra en…
Je gaat hier voor helaas de zoveelste keer voorbij aan de enorme oververtegenwoordiging die we zien bij mensen met een migratieachtergrond in de criminaliteit. Ook als het gaat om geweld en zedendelicten.

Zo waren er in 2022 volgens het CBS ruim 35000 geweldsdelicten in het Nederland, waarvan in ruim 19000 van de gevallen de dader een migratieachtergrond had. Dat komt dus neer op maar liefst 54% van de gevallen, waarbij de groep van mensen met een migratieachtergrond in Nederland 25% betreft. Conclusie: een gigantische oververtegenwoordiging.

In hetzelfde jaar waren er ruim 3000 seksuele misdrijven, waarbij in 49% van de gevallen de dader een migratieachtergrond had. Wederom een flinke oververtegenwoordiging dus. Zie voor de beide statistieken deze bron: van het CBS: Verdachten; delictgroep, geslacht, leeftijd, migratieachtergrond 1999-2022
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 17 december 2025 @ 11:26:14 #42
3542 Gia
User under construction
pi_219516188
quote:
Ik denk: Oppakken, vastzetten en uitzetten. Dus, je blijft in de cel tot je uitzetting.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 00:04 schreef gwn_een_user het volgende:
ja, allemaal heel leuk.

echter, verwacht niet dat dit iets gaat doen aan de instroom noch de uitstroom.

het asielrecht gaat namelijk vóór strafbaarheid. zodra iemand de grens overkomt en "asiel" zegt, ie diegene niet illegaal. zij hebben op dat moment rechtmatig verblijf zolang hun procedure loopt.

de strafbaarstelling geldt pas nadat iemand is uitgeprocedeerd en geweigerd te vertrekken.

dit is dus een maatregel die pas werkt aan het einde van de keten, niet aan de voordeur.

het idee, note bene het belangrijkste idee, achter deze wet is afschrikking. maar ten eerste, de push-factoren blijven nog altijd sterker. een boete of een celstraf gaat niemand tegenhouden hoor. ten tweede, veel migranten kennen de juridische details van het bestemmingsland niet voor ze vertrekken. mensensmokkelaars vertellen hen dit soort info natuurlijk niet.

wat verder nog...ik neem aan dat het risico op onderduiken toeneemt. want als contact met autoriteiten betekent dat je wordt vervolgd, ga je natuurlijk toezicht vermijden. dit het maakt dan voor de overheid juist moeilijker om zicht te krijgen op wie er in NL is en om vertrek te regelen.

dit is gwn puur symboolpolitiek. in de praktijk verandert het weinig aan de instroom, noch aan de mogelijkheden om ze weg te sturen.
Ze krijgen geen uitkering, geen zorg, geen school, geen gezinshereniging. Ze mogen leven op de portemonnee van de geitenwoller filantroop, die het allemaal zelf mag betalen en, wat mij betreft, ook de rekening krijgt voor elke zorg die verleend zou moeten worden, omdat dokters dat nu eenmaal niet mogen weigeren. En wie betaalt hun kleding. Mag hopen dat kledingbanken hier de deuren gesloten voor houden. Dus, vang je een illegaal op, bezint eer ge begint.
  woensdag 17 december 2025 @ 11:31:11 #43
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219516214
quote:
14s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:23 schreef HowardRoark het volgende:
Hun mening doet er verder niet toe.
Dat blijkt.

Grappig hoe ik overal lees dat politici nergens verstand van hebben en moeten luisteren naar mensen die dat wel hebben. Totdat symboolpolitiek ineens in het straatje past; dan moet er gewoon uitgevoerd worden!!!

Nou, als je wil dat er uitvoerbaar en effectief beleid komt dan is het misschien slim om juist wél te luisteren naar de onderbouwde mening van diegenen die dat beleid moeten gaan uitvoeren.
Huilen dan.
  woensdag 17 december 2025 @ 11:35:16 #44
3542 Gia
User under construction
pi_219516233
quote:
Wat hebben die ermee te maken? Die mensen zijn illegaal, dus hebben nergens recht op. Er hoeft dus niets uitgevoerd te worden door een UWV of SVB. Ze krijgen geen BSN, geen uitkering, niets, nada noppes. Uitkeringsinstanties kunnen er gewoon hun handen vanaf trekken.

Blijft over de IND. Daarvoor blijft het hetzelfde: Beoordelen of ze voor een status in aanmerking komen, zo niet? Uitwijzen. Per direct vertrekken uit de AZC, je bent illegaal.
  woensdag 17 december 2025 @ 11:36:21 #45
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219516239
Denk dat ze met name veelplegers en overlastgevers die illegaal zijn dan beter kunnen aanpakken.
Als iemand overlast geeft dan wordt die meegenomen en 3 straten verder weer eruit gezet want ze kunnen er niets mee.

Als hun aanwezigheid in NL al een overtreding is, dan kunnen ze ook wat meer lijkt me.
pi_219516250
quote:
7s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:31 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat blijkt.

Grappig hoe ik overal lees dat politici nergens verstand van hebben en moeten luisteren naar mensen die dat wel hebben. Totdat symboolpolitiek ineens in het straatje past; dan moet er gewoon uitgevoerd worden!!!

Nou, als je wil dat er uitvoerbaar en effectief beleid komt dan is het misschien slim om juist wél te luisteren naar de onderbouwde mening van diegenen die dat beleid moeten gaan uitvoeren.
Het beleid moet inderdaad worden gemaakt door politici, niet door activisten bij VluchtelingenWerk bijvoorbeeld.

En ik wil vooral beleid in Nederland dat (illegale) migratie aanpakt, dan is het dus belangrijk om niet te luisteren naar zulke activisten, wiens wereldbeeld is gestoeld op het faciliteren van migratie in plaats van het afremmen.

Het is trouwens ook behoorlijk ondemocratisch om niet af te gaan op wat de kiezer en volksvertegenwoordigers willen, maar activisten bij uitvoeringsinstanties.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 17 december 2025 @ 11:46:10 #47
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219516286
quote:
14s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:38 schreef HowardRoark het volgende:
Het beleid moet inderdaad worden gemaakt door politici,
Niemand beweert het tegendeel, maar héél goed dat je ons daarop wijst om er vervolgens een hele boom over op te zetten.
Huilen dan.
pi_219516337
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 08:40 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Zou veel zeggen over de partijen die dit torpederen; die vinden al die extra mensen hier dus helemaal prima. Die hebben dan andere prioriteiten. Dat kan. Maar wees dan gewoon eerlijk.
Zoals D66 die voor de verkiezing nog voor een strenger asielbeleid was maar nu tegen stemt.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  woensdag 17 december 2025 @ 12:01:39 #49
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219516384
Je moet er sowieso IETS aan doen want de asielzoekers blijven hierheen komen en van elke 100 die weer weggestuurd worden blijven er toch een boel elke keer zitten dus het aantal illegalen blijft maar groeien in dit kleine landje.
pi_219516411
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 09:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is een mythe dat ongeschoolden onze economie helpen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')